PDA

View Full Version : NAT DCT - hamulec postojowy


majek
18.12.2018, 13:57
Wrruuummmm

Czy ktoś demontował hamulec postojowy?
Albo rozważał taką opcję?
Jak na razie jeszcze go nie użyłem - może można zdjąć bezkarnie?
Jak rozumiem potrzebny jest tylko jak stawiasz motocykl na podjeździe/ zjeździe.
Poza tym potrzebny?

na!zdrowie!

Emek
18.12.2018, 14:04
A w czym ci ta klamka przeszkadza?

majek
18.12.2018, 14:31
1. handbary muszą być specjalne
2. połamać można niechcący
3. zacisk swoje waży i jest w wątpliwym off-roadowo miejscu

Emek
18.12.2018, 14:36
Ja bym wypieprzył i założył ręczny tył ale nie sugeruj się :D.

majek
18.12.2018, 14:38
Ja bym wypieprzył i założył ręczny tył ale nie sugeruj się :D.

a potem można koledze pożyczyć i poprosić żeby na półsprzęgle pojechał :D

Emek
18.12.2018, 14:45
Było kupić na starcie normalną Afrę a nie skuter to dylematów byś nie miał :D.

myku
18.12.2018, 18:30
1. handbary muszą być specjalne
2. połamać można niechcący
3. zacisk swoje waży i jest w wątpliwym off-roadowo miejscu


1. do których nie pasuje?
2..nawet jak polamiesz to co?
3.sa osłony...nieplastikowe.

srebnil
18.12.2018, 18:47
Jeśli chcesz zdemontować samą klamkę to spokojnie możesz to zrobić. O ile dobrze pamiętam to będzie Ci się wtedy świecić kontrolka od zaciągniętego ręcznego. Jak mialem jazdę testową to mi ją odkrecili w 5 minut.

kristoch
18.12.2018, 23:23
Im więcej jeżdżę poza asfaltem tym więcej używam tego hamulca ręcznego na postoju. Na płaskim asfalcie faktycznie można go nie zaciągać, ale wystarczy minimalny skos (w off zwykle jest jakiś skos) by NAT się stoczyła bez zaciągniętego hamulca.
Takie miałem spostrzeżenia po pierwszym tygodniu jeżdżenia NAT DCT i ciekawe, że masz odmienne.
Mi wręcz przeszkadza to, że sposób zaciągania hamulca (klamka + zapadka) jest zbyt skomplikowany bo często go używam. Jakiś guzik albo coś prostszego byłoby lepsze.
Ale niezależnie od „postojowego”, fajny byłby ręcznie (z klamki) uruchamiany zwykły hamulec tylnego koła - do technicznej jazdy. Coś o czym chyba pisze Emek.
...Właściwie to chyba wiem jaki będzie następny mod mojej NAT 😉

ex1
18.12.2018, 23:52
1. handbary muszą być specjalne
2. połamać można niechcący
3. zacisk swoje waży i jest w wątpliwym off-roadowo miejscu


nie muszą bgć wcale jakieś specjalne, wiekszośc podejdzie
połamanie w niczym nie wadzi
sporo latam w offie, i moim zdaniem w niczym nie wadzi.. za to jest bardzo przydatne na wielu postojach bez niego będziesz miał problem..

dodatkowy hamulec na tył spokojnie da sie ogarnąć dodatkowo .. :)

ex1
18.12.2018, 23:53
Było kupić na starcie normalną Afrę a nie skuter to dylematów byś nie miał :D.


żaden skuter.. DCT jest fajniejsza i lepsza na szosie i w terenie.. więc na co komu manual.. :D ;)