mostry1988
20.11.2018, 18:31
Cześć. Jako że jest spore zainteresowanie tematem zębatki kkbike to pozwolę sobie zrobić nowy temat (jak nie mogę, to wyrzućcie) i wkleić moją recenzję z forum TCP, bo nie chce mi się edytować teraz od nowa. Jak nie będą linki do zdjęć działać, to później lub jutro poprawię, a więc wklejam tak jak na TCP:
Tak jak obiecywałem – zdjąłem zębatkę kkbike, żeby zobaczyć skąd wziął się luz. Pierwszą niepokojącą rzeczą jaką zobaczyłem było to, że mimo użycia najlepszego na rynku smaru do tego połączenia w miejscach, gdzie były największe siły pojawiła się ruda:
https://drive.google.com/file/d/1MmNGZgWBSa1eN0kBu7ACP5pxBLhmCASG/view?usp=sharing
Fimik prezentujący luz:
https://drive.google.com/file/d/1Ij_dFhug1JP7VByKnAHj4UCPGjxY3UW1/view?usp=sharing
Po oczyszczeniu i dokładnym obejrzeniu zębatki widać, że jej wielowypust w miejscu przed zabezpieczeniem - czyli tam gdzie zębatka jest szersza od normalnej (od czoła patrząc na motocykl z jego lewej strony) – wyrobił się bardzo szybko (ilość przejechanych kilometrów podam później wieczorem):
https://drive.google.com/open?id=1kT9uH1OfDmw2L0zuHudJ8mFFtJvzSi6V
Wielowypust na wałku zdawczym mam dość mocno już zużyty (niestety foto przed oczyszczeniem - jutro mogę cyknąć nowe):
https://drive.google.com/open?id=1uM9UzJjXxGelAHQIR9pK94L5bEeZy983
Po zamontowaniu kkbike pracowała ona przyjmując cały moment obrotowy w miejscu, gdzie normalna zębatka nie pracowała – przed zabezpieczeniem. Na moje szczęście nie wałek w tym miejscu, a kkbike się poddała i teraz praktycznie wszędzie na całej szerokości luz między wielowypustami jest prawdopodobnie identyczny. W miejscu normalnej zębatki są wyrobione wielowypusty na wałku, a w miejscu, gdzie pracuje kkbike wyrobiona jest zębatka. Postanawiam ją wkleić. Morał tego jest taki, że na wałek w stanie idealnym warto włożyć tę zębatkę profilaktycznie. Wałek w stanie takim jak mój najlepiej wymienić. Ja w tym tygodniu jeszcze wkleję, a za rok pewnie wymienię lub będę wklejał nadal. Kolejna rzecz, którą ja bym robił, gdybym miał wałek w stanie bardzo dobrym, to smarowanie tego połączenia wraz z każdym smarowaniem łańcucha tym bardziej, że smary MoS2 są dostępne w sprayu. Chociaż zdjęcie i ponowny montaż zębatki to tak naprawdę 20min roboty. Koła tylnego nie trzeba zdejmować. Ja luzuję oś, napinacze i przesuwam koło w przód na tyle, ile pozwala wahacz. Potem zsuwam łańcuch z tylnej zębatki w stronę felgi (wcześniej demontuję osłonę łańcucha) i można śmiało zdjąć łańcuch z zębatki przedniej. Łańcuch wieszam sobie na górnej śrubie od pokrywy zębatki i łapię go trytytką poniżej zębatki aby nie przeszkadzał. W ten sposób zębatka jest na wierzchu.
Poniżej pozwolę sobie wrzucić jeszcze kilka fotek ze względu na spore zainteresowanie tym patentem.
Pozdrawiam, Rekin (mostry1988)
https://drive.google.com/open?id=1PMUVprfJynigVJDzbQ0E3-bgUQ8S2c27
Na poniższym widać, że niepotrzebnie włosi tak sporą fazę zrobili na wielowypustach od strony silnika - zębatka przez to niewiele się tam opiera na wałku a mogłaby tam też używać wieloklinu, którego zwykła zębatka nie sięga:
https://drive.google.com/open?id=133yhEl5w51uPBQ_hHmoXocYv8SwEM15D
Na poniższym widać, że śruby nie przenoszą momentu, tylko trzymają blaszki zabezpieczające. Zębatka jest jednym elementem:
https://drive.google.com/open?id=1hRoRewQhIu5wYhnhqAoERzqWXXHeK8We
https://drive.google.com/open?id=1PJrgD1UIyX0HsVMtO962FAvt-urfZ3Xf
Ostatnie zdjęcie aby pokazać zużycie zębów napędzających łańcuch:
https://drive.google.com/open?id=1s7Kp_YM6jxIuqNQFnyQRMajrbkMUKP4T
Datę montażu i przebieg podam trochę później, ale jeszcze dzisiaj się postaram.
Pozdrawiam, Rekin (mostry1988)
Tak jak obiecywałem – zdjąłem zębatkę kkbike, żeby zobaczyć skąd wziął się luz. Pierwszą niepokojącą rzeczą jaką zobaczyłem było to, że mimo użycia najlepszego na rynku smaru do tego połączenia w miejscach, gdzie były największe siły pojawiła się ruda:
https://drive.google.com/file/d/1MmNGZgWBSa1eN0kBu7ACP5pxBLhmCASG/view?usp=sharing
Fimik prezentujący luz:
https://drive.google.com/file/d/1Ij_dFhug1JP7VByKnAHj4UCPGjxY3UW1/view?usp=sharing
Po oczyszczeniu i dokładnym obejrzeniu zębatki widać, że jej wielowypust w miejscu przed zabezpieczeniem - czyli tam gdzie zębatka jest szersza od normalnej (od czoła patrząc na motocykl z jego lewej strony) – wyrobił się bardzo szybko (ilość przejechanych kilometrów podam później wieczorem):
https://drive.google.com/open?id=1kT9uH1OfDmw2L0zuHudJ8mFFtJvzSi6V
Wielowypust na wałku zdawczym mam dość mocno już zużyty (niestety foto przed oczyszczeniem - jutro mogę cyknąć nowe):
https://drive.google.com/open?id=1uM9UzJjXxGelAHQIR9pK94L5bEeZy983
Po zamontowaniu kkbike pracowała ona przyjmując cały moment obrotowy w miejscu, gdzie normalna zębatka nie pracowała – przed zabezpieczeniem. Na moje szczęście nie wałek w tym miejscu, a kkbike się poddała i teraz praktycznie wszędzie na całej szerokości luz między wielowypustami jest prawdopodobnie identyczny. W miejscu normalnej zębatki są wyrobione wielowypusty na wałku, a w miejscu, gdzie pracuje kkbike wyrobiona jest zębatka. Postanawiam ją wkleić. Morał tego jest taki, że na wałek w stanie idealnym warto włożyć tę zębatkę profilaktycznie. Wałek w stanie takim jak mój najlepiej wymienić. Ja w tym tygodniu jeszcze wkleję, a za rok pewnie wymienię lub będę wklejał nadal. Kolejna rzecz, którą ja bym robił, gdybym miał wałek w stanie bardzo dobrym, to smarowanie tego połączenia wraz z każdym smarowaniem łańcucha tym bardziej, że smary MoS2 są dostępne w sprayu. Chociaż zdjęcie i ponowny montaż zębatki to tak naprawdę 20min roboty. Koła tylnego nie trzeba zdejmować. Ja luzuję oś, napinacze i przesuwam koło w przód na tyle, ile pozwala wahacz. Potem zsuwam łańcuch z tylnej zębatki w stronę felgi (wcześniej demontuję osłonę łańcucha) i można śmiało zdjąć łańcuch z zębatki przedniej. Łańcuch wieszam sobie na górnej śrubie od pokrywy zębatki i łapię go trytytką poniżej zębatki aby nie przeszkadzał. W ten sposób zębatka jest na wierzchu.
Poniżej pozwolę sobie wrzucić jeszcze kilka fotek ze względu na spore zainteresowanie tym patentem.
Pozdrawiam, Rekin (mostry1988)
https://drive.google.com/open?id=1PMUVprfJynigVJDzbQ0E3-bgUQ8S2c27
Na poniższym widać, że niepotrzebnie włosi tak sporą fazę zrobili na wielowypustach od strony silnika - zębatka przez to niewiele się tam opiera na wałku a mogłaby tam też używać wieloklinu, którego zwykła zębatka nie sięga:
https://drive.google.com/open?id=133yhEl5w51uPBQ_hHmoXocYv8SwEM15D
Na poniższym widać, że śruby nie przenoszą momentu, tylko trzymają blaszki zabezpieczające. Zębatka jest jednym elementem:
https://drive.google.com/open?id=1hRoRewQhIu5wYhnhqAoERzqWXXHeK8We
https://drive.google.com/open?id=1PJrgD1UIyX0HsVMtO962FAvt-urfZ3Xf
Ostatnie zdjęcie aby pokazać zużycie zębów napędzających łańcuch:
https://drive.google.com/open?id=1s7Kp_YM6jxIuqNQFnyQRMajrbkMUKP4T
Datę montażu i przebieg podam trochę później, ale jeszcze dzisiaj się postaram.
Pozdrawiam, Rekin (mostry1988)