PDA

View Full Version : Tubeless dla NAT


GregoryS
04.11.2018, 13:13
Hello,

Mecza mnie te detki. W sensie jasne - swiat latami jezdzil na detkach i ludzie dawali rade, ale naprawa jednak upierdliwa przy "punktowym przebiiu", przy rozcieciu to troche inna para kaloszy.
W kazdym razie, jakie sa (o ile sa) mozliwosci przerobienia NAT na tubeless ? Rozumiem ze w gre wchodzi tylko wymiana kol ? jaki to bylby koszt ?
No chyba ze Mr.Honda nas zaskoczy i bezdetkowce pojawia sie w NAt 2019 ?

nabrU
04.11.2018, 13:20
Hej,

Zasadniczo są dwa rozwiązania tego tematu:

1. Wymiana felg na bezdętkowe, np jak poniżej:
https://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/SMPBT-18G

https://www.alpina-wheels.com/shop/alpina/honda/honda-africa-twin-alpina/

2. Uszczelnienie felgi od wewnątrz wynalazkami jak Outex:

https://www.ebay.co.uk/itm/CRF1000L-Africa-Twin-Spoke-Wheel-Tubeless-Kit-21-2-15-18-4-00-MT-FR21214-/291698243582

https://thetenerist.wordpress.com/2018/01/01/honda-africa-twin-outex-install/

tyran
04.11.2018, 13:32
A nie jest tak że fela bezdętkowa ma specjalne ranty?
Wiem że jest patent uszczelnienia kół szprychowych, tylko co z tymi rantami?

bogdanbc
04.11.2018, 20:13
Ranty są istotne m.i. przy nagłej utracie powietrza, opona wówczas nie spada i jedziesz ma "kapciu" a nie felgą po asfalcie - co może cię uratować przed wywrotką.
Poza tym boczny rant jest bardziej śliski - 'szczelny', a bezdętkowy może być karbowany by się nie ślizgała opona przy hamowaniu czy odkręcaniu i nie urwała wentylka dętki. Tak wiec takie karbowanie może puszczać powietrze przy założeniu opony bezdętkowej.

Ostatnio (jakieś 12 tyś km temu) zainwestowałem w Alpiny - jak na razie jestem zadowolony (Asfalty, oraz Grecja i Albania niekoniecznie po asfaltach)

GregoryS
04.11.2018, 21:36
Alpina sie ceni widze... prawie 1900 Eur :/

Emek
05.11.2018, 11:25
Hej,

Zasadniczo są dwa rozwiązania tego tematu:

1. Wymiana felg na bezdętkowe, np jak poniżej:
https://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/SMPBT-18G

https://www.alpina-wheels.com/shop/alpina/honda/honda-africa-twin-alpina/

2. Uszczelnienie felgi od wewnątrz wynalazkami jak Outex:

https://www.ebay.co.uk/itm/CRF1000L-Africa-Twin-Spoke-Wheel-Tubeless-Kit-21-2-15-18-4-00-MT-FR21214-/291698243582

https://thetenerist.wordpress.com/2018/01/01/honda-africa-twin-outex-install/

Dodam jeszcze jedno rozwiązanie. Z tych produktów korzysta Rally Raid. Niestety koła trzeba im wysłać.
www.bartfactory.com

CzarnyCzarownik
05.11.2018, 12:04
Jak przebijesz bezdętkową to myslisz łatac tym zestawem, co wbijasz w dziurę gumowego gluta z klejem (Opcja bez ściągania opony)? Ale jak przetniesz opone bezdętkową to i tak musisz ją ściągać (co nie jest proste) i łatać od środka.
To już nie lepiej wozić w zapasie dętkę? Zawsze mozna przeicętą opone podkleić od środka kawałkiem starej dętki, do środka nową dętkę i jakoś toczyć się od cywilizacji :) Obawiam się, że zalatanie przeciętej opony bezdętkowej nie jest takie proste, a mała nieszczelność może postać podczas pracy gumy i za chwile znowu masz flaka.

Emek
05.11.2018, 12:08
Tylko jak często zdarzy ci się taki kapeć z racji przeciętej opony? Z reguły to penetracja kolcem, śrubą czy gwoździem co łatwo jest załatać w oponie bezdętkowej. Dętkową musisz ściągać w każdym przypadku więc trzeba zdjąć koło i się pobawić. W TL wystarczy zestaw naprawczy i sprawę ogarniesz w momencie. Dłużej ci zejdzie z pompowaniem niż z samą naprawą uszkodzenia.

CzarnyCzarownik
05.11.2018, 13:52
To prawda, ale z tego co pamiętam te naprawy przez wbicie gluta są rozwiązaniem na chwilę, aby dojechać do cywilizacji i załatać łatką w środku.

Pewnie tez wszystko kwestia wprawy i sprawdzonych narzędzi. Za pierwszym razem ponad godzinę próbowałem odkleić karoo3 TL z felgi - gdzie teraz robię to w 2 minuty :)

Sierdiukov
05.11.2018, 18:53
To prawda, ale z tego co pamiętam te naprawy przez wbicie gluta są rozwiązaniem na chwilę, aby dojechać do cywilizacji i załatać łatką w środku

Polecam, bardzo dobry produkt. Przejechaliśmy na takim kołku całe Bałkany.
Oponę zmieniliśmy dopiero po powrocie.


https://www.stopngo.com/tubeless-puncture-pilot-for-motorcycles-scooters-atvs/

Greg the Pole
05.11.2018, 19:09
panowie,
mam 13 tys. km na mojim outex conversion.
Zero problemuw. Tylnia felga po 2 oponach
https://farm2.staticflickr.com/1970/43367191090_a263068295_z.jpg (https://flic.kr/p/295dc2d)Rear outex at 13k (https://flic.kr/p/295dc2d)

Greg the Pole
05.11.2018, 19:12
Polecam, bardzo dobry produkt. Przejechaliśmy na takim kołku całe Bałkany.
Oponę zmieniliśmy dopiero po powrocie.


https://www.stopngo.com/tubeless-puncture-pilot-for-motorcycles-scooters-atvs/
To tez bardzo dobzre dziala, i jest tanie.
https://www.acklandsgrainger.com/en/product/p/SLM24011?gclid=EAIaIQobChMI0o_K9uy93gIVhaDsCh2tfgD _EAQYASABEgKOS_D_BwE&cm_mmc=PPC:+Google+PLA&ef_id=EAIaIQobChMI0o_K9uy93gIVhaDsCh2tfgD_EAQYASAB EgKOS_D_BwE:G:s&s_kwcid=AL!3645!3!303439922108!!!g!545907412303!

Trzeba miec compressor albo CO cartridges

darius
06.11.2018, 01:54
Cześć,

Przede wszystkim chodzi o czas uchodzenia powietrza po przebiciu opony.

W oponie dętkowej całe powietrze potrafi zniknąć w ułamku sekundy - wiem co piszę.

W oponie bezdętkowej powietrze schodzi powoli dając szansę na zauważenie awarii i spokojne zatrzymanie moto.

Dopiero drugim aspektem jest łatwość naprawy kapcia.

Dodam tylko że na dłuższej wyprawie jedną dętke zawsze trzeba mieć ze sobą, nawet mając koła bezdętkowe, gdyż w przypadku przecięcia opony bezdetkowej można taką dętke zamontować i kontynuować jazdę.


Pozdrowienia
D

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Galar
06.11.2018, 18:12
Są tacy co stosują taśmę 3M 441N lub 4411G i twierdzą że działa.
Sam się zastanawiałem nad tą drugą taśmą ale po co mi 33 m.

Greg the Pole
06.11.2018, 21:23
Są tacy co stosują taśmę 3M 441N lub 4411G i twierdzą że działa.
Sam się zastanawiałem nad tą drugą taśmą ale po co mi 33 m.
3M dziala tak jak outex, tylko bedziesz mial duzo tego.
Mozna kupic inne dlugosci na ebay albo amazon.

4411 jest na 1mm
4412 jest na 2mm.
3M Spec sheet: http://aeblake.ca/docs/3M_Sealing_Tape.pdf

Outex jest droszy ale jest purpose built dla AT, i ma dwa kawalki na kazde kolo (Sealing tape, and protective outer tape.),
i spec. szerokosc na kazde kolo.

muszel72
07.11.2018, 11:30
Darius, wiesz kto w 3City zrobi to profesjonalnie? Szykuję się do wymiany gum no i może spróbowałbym tej opcji. Pzdr

Galar
07.11.2018, 20:34
Dobra zamówiłem 4411N 38 mm 5,5 m będę jak znajdę czas coś kombinował.

madafakinges
07.11.2018, 20:35
Podeślij link gdzie zamawiałeś.

Galar
08.11.2018, 06:40
Podeślij link gdzie zamawiałeś.

A proszę bardzo
https://chemiczna-hurtownia.pl/pl/p/Tasma-uszczelniajaca-3M-Extreme-4411N-polprzezroczysta-38-mm-x-5-m/1400

Emek
09.03.2019, 10:05
YPG8buNvTCc

radiolog
09.03.2019, 10:27
Najlepszm rozwiązaniem byłoby tubless z dętką, ale pewnie się nie da

Galar
09.03.2019, 22:37
Założyłem ten patent u siebie. Moto stoi ze 3 tyg. i ciśnienie trzyma. Zobaczymy po pierwszych jazdach jak to się sprawuje statyka nie zawsze współgra z dynamiką.
Jak sam sprawdzę będę miał na sprzedaż na tylne koło 3 odcinki taśmy do podwójnego
oklejenia. Nie uszczelniałem nypli silikonem tylko dałem dwie warstwy taśmy. Nyple w tylnym kole bardziej wystają niż w przednim. Resztę zrobi ciśnienie w oponie pięknie dociskając taśmę do nypli.

Emek
10.03.2019, 10:41
Gdzie kupiłeś tą taśmę?

Galar
10.03.2019, 19:50
W firmie w Warszawie ale występuje w odcinkach 16,5 m więc część mam na zbyciu

pawkow
14.03.2019, 16:07
Wygląda to bardzo obiecująco, jestem strasznie ciekaw wyników tego eksperymentu ;)
Mógłbyś doprecyzować "W firmie w Warszawie" ?

turas
15.03.2019, 09:39
Pół roku temu zakleiłem tylne koło tą taśmą i wszystko gra.
Ja zawsze dmucham na zimne, więc jeszcze zapaćkałem nyple masą poliuretanową Bolla.
Teraz kleiłem inne koło przy użyciu samej taśmy i wygląda na to, że będzie trzymać.
Ona jest jak taki glut - rozlewa się po nierównościach i uszczelnia.

Ja kupiłem tutaj (teraz nawet widzę, że tańsza o 50 zł): https://www.conrad.pl/p/tasma-uszczelniajaca-3m-4412n-dxs-165-m-x-50-mm-165-m-1-rolkaek-545971

Galar a przednie koło też zaklejałeś?

matjas
15.03.2019, 09:42
a konstrukcja samej obręczy jest taka sama w dętce i bezdętce??? chodzi mi o kształt.

turas
15.03.2019, 09:55
Tył tak, przód nie.
Przód nie ma safety bead.
Trzeba by przepleść na Excella, bo tam rancik jest.

Emek
15.03.2019, 09:56
Nie mam przekonania czy masz rację bo koleś z filmiku ori koło przednie też potraktował tak samo i trzyma.

matjas
15.03.2019, 10:02
oczywiście, że będzie trzymać ciśnienie.
kwestia tylko taka co się stanie jak podczas jazdy zejdzie powietrze z przodu.

stąd moje pytanie.

turas
15.03.2019, 11:21
Trzymać ciśnienie będzie, bo tam żadnej filozofii nie ma.
Pytanie właśnie co się stanie jeśli...
Bo jednak po coś te ranty na obręczach są w przypadku tubeless.
Przez takie właśnie wątpliwości (i niechęć do przekonania się na własnej skórze) skleiłem sobie już 6 tylnych kół i ani jednego przodu.

Romano
15.03.2019, 12:03
A nie jest przypadkiem tak, że tylna felga posiada rant z racji szerokości opony?
Jeśli po przebiciu przedniego koła zejdzie nam raptownie powietrze z dętki to jakie ma to znaczenie dla opony czy jest tam dętka czy jej nie ma?
Może przód nie potrzebuje rantu bo jest wąski?
Jak myślicie? :confused:

Galar
15.03.2019, 12:39
Pół roku temu zakleiłem tylne koło tą taśmą i wszystko gra.
Ja zawsze dmucham na zimne, więc jeszcze zapaćkałem nyple masą poliuretanową Bolla.
Teraz kleiłem inne koło przy użyciu samej taśmy i wygląda na to, że będzie trzymać.
Ona jest jak taki glut - rozlewa się po nierównościach i uszczelnia.

Ja kupiłem tutaj (teraz nawet widzę, że tańsza o 50 zł): https://www.conrad.pl/p/tasma-uszczelniajaca-3m-4412n-dxs-165-m-x-50-mm-165-m-1-rolkaek-545971

Galar a przednie koło też zaklejałeś?
Mam owinięte oba koła z tym że przód 38 mm i jest ciut za szeroka.

Galar
15.03.2019, 12:46
A nie jest przypadkiem tak, że tylna felga posiada rant z racji szerokości opony?
Jeśli po przebiciu przedniego koła zejdzie nam raptownie powietrze z dętki to jakie ma to znaczenie dla opony czy jest tam dętka czy jej nie ma?
Może przód nie potrzebuje rantu bo jest wąski?
Jak myślicie? :confused:

Oczywiście jak się rozerwie oponę to nie ma znaczenia.
Ale jak gwóźdź, drut, wkręt to szybkość schodzenia powietrza ma znaczenie.
Z dętki zejdzie natychmiast a z opony wolno.

Romano
15.03.2019, 13:05
Oczywiście jak się rozerwie oponę to nie ma znaczenia.
Ale jak gwóźdź, drut, wkręt to szybkość schodzenia powietrza ma znaczenie.
Z dętki zejdzie natychmiast a z opony wolno.

Nie wiem czy mnie zrozumiałeś,
Jedziemy swoimi Afryczkami, Ty masz z przodu ori felgę i dętkę czyli zestaw fabryczny, ja natomiast mam ori felgę(teoretycznie nieprzystosowaną do bezdętki) zaklejoną taśmą 3M i jadę bez dętki, niestety traf chciał że obaj najeżdżamy na gwoździe i raptownie uchodzi nam powietrze. Jak się zachowa Twoją opona a jak moja?
Moja odklei się od felgi a Twoja nie? Bo co, będzie ją utrzymywać sflaczała dętka??

turas
15.03.2019, 13:32
No i właśnie nigdzie nie można znaleźć wytłumaczenia po co jest ten rant.
Tzn zasadniczo wiadomo, ale jednak nie ma pewności co do tego przodu.
Na wszelkich stronach zagramanicznych piszą, że jeśli nie ma safety bead, nie można stosować opon bez dętek i zaklejać tak jak chcemy.
Na chłopski rozum, to właśnie jak zejdzie powietrze czy z dętki czy z opony, to i tak jesteśmy w czarnej D. Za to odpowiada rant, żeby zatrzymać oponę przed zsunięciem się do wewnątrz.
Na Youtube jest film na którym gość zakleja przód w CRF tą taśmą 50 mm, tylko rozcina ją na pół, żeby była na szerokość obręczy.

matjas
15.03.2019, 13:41
Nie ma tu żadnej magii ale ktoś musi powiedzieć wyraźnie, że jak się taka opona przedziurawi to normalnie zjedzie z felgi. I chuj. Czy to będzie T czy TL.
Na plus można powiedzieć tylko tyle, że bezdętkowe opony mają twardszy brzeg i będą lepiej siedzieć tam gdzie je ciśnienie wrzuci.

Potencjalne problemy.... nie są warte kombinowania z TL na takiej obręczy, ale jak już wielokrotnie pisałem: nie mam w zwyczaju drapać się po nie swoich jajach.

m

madafakinges
15.03.2019, 14:01
excel w rugedroads wychodzi 870zł
https://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/RE.52.01.36

tylko nie wiem czy do tego szprychy też trzeba zmieniać?

Romano
15.03.2019, 14:13
Jakby co to wchodzę w to, tylko kto to przeplecie?

Galar
15.03.2019, 15:00
Nie wiem czy mnie zrozumiałeś,
Jedziemy swoimi Afryczkami, Ty masz z przodu ori felgę i dętkę czyli zestaw fabryczny, ja natomiast mam ori felgę(teoretycznie nieprzystosowaną do bezdętki) zaklejoną taśmą 3M i jadę bez dętki, niestety traf chciał że obaj najeżdżamy na gwoździe i raptownie uchodzi nam powietrze. Jak się zachowa Twoją opona a jak moja?
Moja odklei się od felgi a Twoja nie? Bo co, będzie ją utrzymywać sflaczała dętka??
No właśnie chodzi o to że na bezdętkówce przy najechaniu na gwóźdż nie ujdzie raptownie czyli jest czas na jakąkolwiek reakcję. Przy dętce tego czasu może zabraknąć.

matjas
15.03.2019, 15:18
Jakby co to wchodzę w to, tylko kto to przeplecie?

Z tym kłopotu to raczej nie ma.

Galar
15.03.2019, 17:38
excel w rugedroads wychodzi 870zł
https://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/RE.52.01.36

tylko nie wiem czy do tego szprychy też trzeba zmieniać?

Zakładałem ten model felgi do F800GS i szprychy pasowały oryginalne.
Więc myślę że NAT powinno być podobnie.

kristoch
15.03.2019, 17:54
No właśnie chodzi o to że na bezdętkówce przy najechaniu na gwóźdż nie ujdzie raptownie czyli jest czas na jakąkolwiek reakcję. Przy dętce tego czasu może zabraknąć.



Ja złapałem gumę z przodu w NAT kilka razy (różne dętki) i powietrze zawsze schodziło powoli. Powiem więcej - na oponie bez powietrza przejechałem kilkanaście km w poszukiwaniu wulkanizacji. Powoli bo powoli, ale przejechałem.
Nie zmienia to faktu, że mam opór jakiś przed TL bez rantu i to z przodu.
I jeszcze - może ktoś mi wyjaśnić dlaczego prędkość uchodzenia powietrza ma zależeć od tego czy jest dętka, a nie od tego jakie jest przebicie (mały/duży otwór)?

GregoryS
15.03.2019, 18:32
W TL przy przebiciu jedynym miejscem ktorym powietrze ucieka jest samo przebicie - czesto "zatkane" wciaz tkwiacym tam gwozdziem czy innym sprawca sytuacji. Sama felga tez jest szczelna.
W detkowym kole detka i oponaIMHO nie uszczelniaja sie na przyslowiowym gwozdziu, a powietrze spiernicza nie tylko dziura w oponie ale i nieszczelnosciami w nyplach.
Lata temu jeszcze w simsonie po zlapaniu gwozdzia powietrze zeszlo mi z kola w jakies.. 10 sekund ?
No i zeby to naprawic musialem zdejmowac kolo i wytargac detke...

kristoch
15.03.2019, 19:06
Chodzi mi o samo uchodzenie powietrza. Nie debatuję nad wyższością TL vs TT. Są różne racje.

Rozumiem efekt „samowulkanizacji” opony przysłowiowym gwoździem. I to faktycznie jest scenariusz robiący różnicę teoretycznie (mam też na koncie dokładnie taki scenariusz w TT i powietrze schodziło przez kilka minut/km)
Jednak argument o uchodzeniu przez nieszczelność opony/nypli do mnie nie przemawia bo w TT najpierw powietrze musiałoby się wydostać z dętki i nie uleci szybciej niż puści dziura w dętce. Co z tego, ze dalej ma wiele nieszczelności jak najpierw musi pokonać „wąskie gardło” w postaci otworu w dętce.

Tak czy inaczej ani TL ani TT, IMVHO, nie gwarantuje powolnego uchodzenia powietrza i tym samym nie dlatego stosuje się rant zabezpieczający. Prędzej chodzi o uszkodzenie felgi, które na TT nie robi zwykle większego wrażenia, na TL już może zdjąć oponę. Ale ja się nie znam.
PS sorry, że sam sobie odpowiadam - nie było to zaplanowane :-)

turas
16.03.2019, 09:31
Na upartego można zrobić jeszcze taki patent, żeby zakleić tą taśma 3M przednią obręcz i... włożyć dętkę :D
Tak piszą chłopy na zagranicznym forum AfricaTwin.
To dla tych co się boją o brak rantu.
Teoretycznie zyskujemy możliwość uszczelnienia kapcia zwykłym sznurkiem wulkanizującym w momencie kiedy akurat wyjątkowo nie pasuje nam targanie dętki, bo na przykład miejsce jest wyjątkowo niekorzystne.
Jak skręcimy wentyl od dętki nakrętką z zewnątrz, to guma powinna uszczelnić otwór i trzymać ciśnienie.
Łapiemy gwoździa, wyciągamy, ładujemy sznurek, pompujemy kompresorem lub nabojami i jazda. Dętkę można wymienić na spokojnie, w dogodnym miejscu.

PiraniaD
16.03.2019, 09:39
Na upartego można zrobić jeszcze taki patent, żeby zakleić tą taśma 3M przednią obręcz i... włożyć dętkę :D
Tak piszą chłopy na zagranicznym forum AfricaTwin.
To dla tych co się boją o brak rantu.
Teoretycznie zyskujemy możliwość uszczelnienia kapcia zwykłym sznurkiem wulkanizującym w momencie kiedy akurat wyjątkowo nie pasuje nam targanie dętki, bo na przykład miejsce jest wyjątkowo niekorzystne.
Jak skręcimy wentyl od dętki nakrętką z zewnątrz, to guma powinna uszczelnić otwór i trzymać ciśnienie.
Łapiemy gwoździa, wyciągamy, ładujemy sznurek, pompujemy kompresorem lub nabojami i jazda. Dętkę można wymienić na spokojnie, w dogodnym miejscu.

Obawiam się, ze po takim zabiegu dętka nie będzie nadawała sie do klejenia.

GregoryS
16.03.2019, 11:23
Z drugiej strony slyszalem tez glosy gosci ktorzy wola miec detki. Na przyklad w jednym z ostanich filmikow o nowym KTMie jeden z jezdzcow stwierdzil ze unika tubeless. Wg niego opona TL jest twardsza, i wg jego doswiadczenia niemal nie do zdjecia za pomoca zwyklych lyzek, pracujac solo. Wiec w razie wiekszej draki i koniecznosci zdjecia opony jest spory problem.
Czyli co kto lubi.

darius
16.03.2019, 17:54
Oczywiście jak się rozerwie oponę to nie ma znaczenia.

Ale jak gwóźdź, drut, wkręt to szybkość schodzenia powietrza ma znaczenie.

Z dętki zejdzie natychmiast a z opony wolno.Potwierdzam, z dętki schodzi natychmiast w ułamku sekundy.


Pozdrowienia,
D

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Tank
17.03.2019, 06:37
Potwierdzam, z dętki schodzi natychmiast w ułamku sekundy.


Pozdrowienia,
D

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu TapatalkaNiekoniecznie i nie zawsze.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Galar
17.03.2019, 11:51
Niekoniecznie i nie zawsze.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Na szczęście każdy ma swoje doświadczenia.

radiolog
17.03.2019, 13:08
Chyba nieszczęście, ze w ułamku sekundy

madafakinges
23.03.2019, 09:27
Do felgi excel trzeba zmieniać też szprychy, bo do excela są dłuższe. potwierdzę jeszcze to w Haan.
Pisałem do RR jeśli byśmy zamawiali wiekszą ilość to dali by lepszą cenę

https://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/RE.52.01.36

https://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/36SPK-CRF-EXC

Niestety na pewno wyjdzie ponad 1000zł...

Galar
23.03.2019, 17:39
Testuję swoje rozwiązanie. Póki co 100 km i żyję.
Jutro trochę większy przebieg i większe obciążenie.

Romano
23.03.2019, 23:36
Nie przekonuje mnie jednak taśma 3M więc taka decyzja.
Moje koła pojechały do Włoch.
https://www.bartfactory.com/bartubeless-en/transformation-bundles/bartubeless-honda-africa-twin-crf1000-bundle/?lang=en
Wymienią w przednim kole obręcz i szprychy, nyple szprych zaleją polimerem, cały zabieg 555 EUR + przesyłka, obiecują że za 10dni koła wrócą.
Mają drogie przesyłki z PL do I 78 EUR a z I do PL 58 EUR ale dogadałem się, że do nich sam wyślę, koszt 130PLN
Na ich stronie można przeczytać, że ta powłoka polimerowa nie koliduje z regulacją naciągu szprych a wymiana szprychy jest możliwa przez wycięcie w polimerze otworu i naprawienie go zestawem naprawczym.

PiraniaD
28.03.2019, 11:04
www.youtube.com/watch?v=QLz7Kdo_dYc i następny patent.

nabrU
28.03.2019, 13:22
www.youtube.com/watch?v=QLz7Kdo_dYc i następny patent.Było już. Andrej jest znany na forum...

Galar
30.03.2019, 06:37
Testuję swoje rozwiązanie. Póki co 100 km i żyję.
Jutro trochę większy przebieg i większe obciążenie.

W tej chwili 500 km przejechane i patent się sprawdza.

radiolog
30.03.2019, 09:48
Zobaczymy po calym sezonie 😁

concer
18.04.2019, 08:06
https://photos.app.goo.gl/GZpACCtBBvwBCSDZ7
Wczoraj się przekonałem że można jednak kupić felgi bezdętkowe do NAT malowane do wyboru mogą być złote

radiolog
18.04.2019, 08:31
https://photos.app.goo.gl/GZpACCtBBvwBCSDZ7
Wczoraj się przekonałem że można jednak kupić felgi bezdętkowe do NAT malowane do wyboru mogą być złoteI co to za marka?

Emek
18.04.2019, 08:41
Alpina za 1,6 koła juri

concer
18.04.2019, 08:55
Stały i czekały na odbiór u dilera, ja tylko strzeliłem fotkę

darius
18.04.2019, 15:07
Alpina za 1,6 koła juriTak, to Alpiny.

D

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

ziutek2002
18.10.2019, 07:16
Hej Panowie.

...bo nie chcę zakładać nowego wątku. Chcę zakupić dętki do CRF1000 przód i tył, awaryjne do kufra, w razie ,,w'' - czym się sugerować aby pasowały, rozumiem że ich rozmiarówka musi się zgadzać z tą na oponie - poprawcie mnie proszę...

...doczytałem już, że awaryjnych/zapasowych lepiej nie kupować w wersji ,,grubej'' - większy problem z założeniem w warunkach polowych...

radiolog
18.10.2019, 07:59
Na to najlepiej assistance
Ale masz rozmiary dętek
21x3. 00 - przód

18x450/510 - tył

ziutek2002
18.10.2019, 08:06
Na to najlepiej assistance:lol8:

Dzięki RADIOLOG !

Galar
23.11.2019, 22:37
Zobaczymy po calym sezonie ��

Sezon właściwie dobiega końca, przejechane 11 tys km i nic się nie działo.
Będę zmieniał opony to zrobię zdjęcia jak taśma wygląda po sezonie.
A i jeszcze jedno były momenty że jeździłem z ciśnieniem po 1,5 at i żyję.
Dobra a teraz czekam głosy grupy malkontentów.
Tylko nie oczekuję opowieści, że miałem szczęście i mi się udało.

Novy
23.11.2019, 22:45
Sezon właściwie dobiega końca, przejechane 11 tys km i nic się nie działo.
Będę zmieniał opony to zrobię zdjęcia jak taśma wygląda po sezonie.
A i jeszcze jedno były momenty że jeździłem z ciśnieniem po 1,5 at i żyję.
Dobra a teraz czekam głosy grupy malkontentów.
Tylko nie oczekuję opowieści, że miałem szczęście i mi się udało.

Miałeś szczęście i udało Ci się :D

Napisz jeszcze jakie trasy pokonywałeś - tylko asfalty czy off też był?
Jeśli tak to jak ciężki?

Galar
24.11.2019, 18:28
Większość asfalt.
Było trochę szutrów, kamienistych szutrów i piachu.

Mafrika
24.11.2019, 22:44
Zrobiłem też u siebie tubeless (dzięki Galar za odstąpienie taśmy :) ) i przejechałem Rumunię 50/50 a we wrześniu EnduroRally 24 i "system" działa :Thumbs_Up:

Emek
26.11.2019, 09:48
Ja się właśnie przymierzam do zrobienia tyłu. Nie będę robił taśma tylko ruskim sposoben uszczelnię środek na klej do szyb samochodowych. Zawory już kupione więc może w weekend się zabiorę. Koszt operacji to ok 30 ziko (zawór + uszczelniacz).

turas
26.11.2019, 10:04
Ja się właśnie przymierzam do zrobienia tyłu. Nie będę robił taśma tylko ruskim sposoben uszczelnię środek na klej do szyb samochodowych. Zawory już kupione więc może w weekend się zabiorę. Koszt operacji to ok 30 ziko (zawór + uszczelniacz).


Ja tak zrobiłem trzy lata temu jak jeszcze nie wiedziałem o istnieniu tego 3M.
Mi puściło powietrze po paru dniach a lakier z felgi był praktycznie ściągnięty drucianką, żeby lepiej trzymało.

Emek
26.11.2019, 10:06
Puściło bokami czy zaworem? W tym roku spotkałem kolesia co na tym patencie ma zrobione kilkadziesiąt tysi i działa. W poprzednim moto też miał i nie zgłaszał uwag. jaki zawór wstawiałeś?

turas
26.11.2019, 12:59
Puścił klej od obręczy.
Zawór to chyba najpewniejsza rzecz w całej tej konstrukcji, bo skręcany z oringiem na maksa :)
Ja kupiłem pierwszy lepszy, kątowy w Inter Carsie.
Używam ich już parę lat, jeszcze wcześniej do supermoto.

Osa
05.12.2019, 10:56
Czy ktoś z szanownego grona analizował czy można przełożyć obręcze kół od nowej ATAS i ewentualnie szprychy do NAT i takim sposobem zrobić sobie Tubeless ?

Novy
05.12.2019, 12:16
Czy ktoś z szanownego grona analizował czy można przełożyć obręcze kół od nowej ATAS i ewentualnie szprychy do NAT i takim sposobem zrobić sobie Tubeless ?

Ktoś już pisał, że się da przełożyć, ale komplet oryginalnych kosztuje więcej niż kupić koła Excela.

Dario
05.12.2019, 17:31
Oddzielmy technikę od ceny, ktora jak wiadomo jest względna :)

Jeśli da się przełożyć 1:1 koła bezdętkowe z ATAS 2020 do ATAS 18-19 to jest to kluczowa i bardzo dobra wiadomość, bo niezależnie od ceny oficjalnej w Hondzie wkrótce pojawią sie na ebayu i allegro koła z rozbitków.
Czy ktoś (np Karol1989) mógłby udzielić autoryzowanej odpowiedzi?

Palnik
05.12.2019, 21:06
Panowie ,
Jakiego zaworu używacie do obręczy z taśmą 3M ? może ktoś podac ..?

Galar
05.12.2019, 21:13
Panowie ,
Jakiego zaworu używacie do obręczy z taśmą 3M ? może ktoś podac ..?

Jak dobrze pamiętam o średnicy 8,3 mm. Poza tym każdy.

Galar
05.12.2019, 21:16
Czy ktoś z szanownego grona analizował czy można przełożyć obręcze kół od nowej ATAS i ewentualnie szprychy do NAT i takim sposobem zrobić sobie Tubeless ?

Nie da się. Widać gołym okiem, że szprychy są inne.

APC
16.12.2019, 16:48
Czy komuś zostało 4412N? Ile potrzeba metrów na zrobienie tyłu?

muszel72
16.12.2019, 17:09
Właśnie:)
Też jestem zainteresowany. Kolega właśnie nabył królową i chcemy tył zarobić taśmą. Chętnie odkupię taśmę oraz wentyl jeśli ktoś kupował w parach i jeden został:)

APC
16.12.2019, 17:24
Muszel zakup grupowy? :)

APC
16.12.2019, 17:26
Wentyl ma być 8mm?

muszel72
16.12.2019, 17:31
Wentyl 8,2 mm

bini
16.12.2019, 17:36
Ooo,ja też bym się pisał:bow::bow:

APC
16.12.2019, 17:50
Wentyl 8,2 mm

Są takowe?

Palnik
16.12.2019, 20:12
Właśnie:)
Też jestem zainteresowany. Kolega właśnie nabył królową i chcemy tył zarobić taśmą. Chętnie odkupię taśmę oraz wentyl jeśli ktoś kupował w parach i jeden został:)

Taśmę mam dosyć dużo . Odstąpię za 3 zawory z wentylami . Taki handel wymienny. Jak chętny to pisz na maila.

muszel72
16.12.2019, 21:36
Dzięki. Taśmę zadeklarował już odsprzedać inny kolega z foruma.
Wentyle tutaj:
https://www.imready.eu/pl/447505-zawor-kola-wentyl-motocyklowy-alligator-22lms-srednica-otworu-w-feldze-8-3mm-kat-wentyla-900-czarny-aluminium.html

APC
17.12.2019, 22:16
Ok jeszcze jedno pytanie - jaka szerokość taśmy na przód?

Galar
17.12.2019, 22:20
W sprzedaży występuje szerokość 38 mm ale jest to ciut za dużo i trzeba ze 3-4 mm taśmę zwęzić.

APC
17.12.2019, 22:21
Galar dalej jesteś zadowolony z konwersji? Robiłeś przód i tył? Ile taśmy zużyłeś?

Galar
17.12.2019, 22:35
Robiłem przód i tył.
Na przód poszło 3,5 m, a na tył 3 m. Dałem po dwa owinięcia. Z tym, że na przodzie mam taśmę milimetrową, a na tyle 2 mm. Dla świętego spokoju dołożę chyba jeszcze jeden oplot na przód.
Przebieg do tej pory 10 tys.

turas
08.01.2020, 16:57
Dzisiaj wymieniałem opony w F800GS żony i przy okazji sprawdzałem stan taśmy po dwóch latach. Wygląda jak założona wczoraj :)
Piszę jednak, bo podczas ściągania opony wulkanizator lekko skaleczył taśmę w dwóch miejscach łyżką. Polecam zatem zakładanie na gotowo na wierzch tej standardowej gumowej opaski, ponieważ dodatkowo ochroni przed takimi przypadkami.
Nic jej takie skaleczenie raczej nie zrobi, bo to dalej miękki glut, ale nie zaszkodzi dodatkowa ochrona (również podczas kołkowania opony).

Krzychu RRQ
19.01.2020, 14:34
Może ktoś z kolegów ma kpl materiałów na 2 koła do NAT

Chetnie odkupie

Krzychu RRQ
25.01.2020, 23:11
Może ktoś z kolegów ma kpl materiałów na 2 koła do NAT

Chetnie odkupie

Jednak odpuszczę .. zostanę przy dętkach
Dorobię się nat2020 to będę miał bezdętkowe ;)

muszel72
26.01.2020, 09:31
Do pierwszej wymiany dętki w tylnym kole w terenie lub na autostradzie;)
I znów włączy się dylemat. Kleić czy nie;)

radiolog
26.01.2020, 10:01
Do pierwszej wymiany dętki w tylnym kole w terenie lub na autostradzie;)
I znów włączy się dylemat. Kleić czy nie;)



Niektórzy nie wymieniali nigdy, inni ciagle, mnie się nie zdarzyło nigdy,to na autostradzie będę liczył na assistance, a za rok ,dwa czy Honda,KTM czy BMW opcja będzie w cenie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

muszel72
26.01.2020, 17:45
Można i tak. ;)
Przez 19 lat nie złapałem gumy i byłem przekonany, że tak będzie dalej. Złapałem w najbardziej ujowym momencie gdzie prom był zabukowany, była niedziela, autostrada i śnieg z deszczem;) za sobą 5 h jazdy w deszczu. Kołek zrobiłby robotę w 10 min;)

bukowski
26.01.2020, 18:28
ale już komuś u nas ten patent z taśmą się zes...ał sam z siebie.

muszel72
26.01.2020, 18:53
Ja przejechałem na nim dopiero 6kkm więc niewiele mogę powiedzieć.

mdxmd
26.01.2020, 18:58
Można i tak. ;)
Przez 19 lat nie złapałem gumy i byłem przekonany, że tak będzie dalej. Złapałem w najbardziej ujowym momencie gdzie prom był zabukowany, była niedziela, autostrada i śnieg z deszczem;) za sobą 5 h jazdy w deszczu. Kołek zrobiłby robotę w 10 min;)

a nawet gdybym miał pod ręką wulkanizację to klejenie dętki i jazda dalej np. zapakowanym motocyklem w 2 osoby 150km/h.... no raczej odpada

więc jak nie ma drugiej dętki to jazda już ostrożnie i znowu trzeba zrzucać oponę aby dętkę wymienić.

Galar
26.01.2020, 19:29
ale już komuś u nas ten patent z taśmą się zes...ał sam z siebie.

Może jakieś bliższe szczegóły.

turas
27.01.2020, 09:40
ale już komuś u nas ten patent z taśmą się zes...ał sam z siebie.

To coś zes...ał przy montażu ;)
Zjeżdżam na Afryce już drugi komplet opon na tym 3M. W pierwszych kleiłem jeszcze nyple masą uszczelniającą a od roku leci sama taśma.
Mam to obecnie w czterech motocyklach :D
Ogólnie nastukałem na 3M w granicach 60 tys km.

APC
31.01.2020, 11:27
Wczoraj na wieczór zrobiłem przód + tył. Obręcze dobrze wyczyszczone i odtłuszczone benzyną ekstrakcyjną. Taśmę dałem podwójnie. Nie wiem tylko, czy nie za mocno skręciłem wentyl ale wyjdzie w praniu. Nakrętkę kontrującą na wentylu zabezpieczyłem klejem Loctite. Jak się uda to dzisiaj wulkanizator założy opony i zobaczymy czy będzie trzymać ciśnienie.

Fotki:

https://images92.fotosik.pl/311/3808c016a13bda05gen.jpg

https://images92.fotosik.pl/311/954d4bd6a01c8c49gen.jpg

https://images92.fotosik.pl/311/551cfe00d59d556bgen.jpg

https://images91.fotosik.pl/311/e26e0d48202be2e6gen.jpg

https://images92.fotosik.pl/311/15adb702a93610aegen.jpg

Emek
31.01.2020, 13:15
Zawór mogłeś dać kątowy. Łatwiejszy w obsłudze byłby.

APC
31.01.2020, 13:28
Moim zdaniem kątowy by się nie sprawdził na przedniej feldze. Tam profil obręczy jest półokrągły. Tylna obręcz jest płaska i tutaj można by było dać taki jak piszesz.

Emek
31.01.2020, 13:41
O tył mi chodziło właśnie.

mdxmd
31.01.2020, 14:45
czy ten wentyl od strony opony nie powinien być nad taśmą a nie pod??

i jeszcze jedno tak w kwestii bezpieczeństwa a co gdyby tak zrobić i jednak zostawić dętkę?

1. wentyl odpada
2. dętka dociska pięknie taśmę
3. w razie kapcia walimy kołek i w drogę...

APC
31.01.2020, 14:59
Wentyl jest nad pierwszą warstwą taśmy i pod drugą. Właśnie wulkanizator płakał, że przód mu będzie ciężko złożyć.

turas
31.01.2020, 15:51
czy ten wentyl od strony opony nie powinien być nad taśmą a nie pod??

i jeszcze jedno tak w kwestii bezpieczeństwa a co gdyby tak zrobić i jednak zostawić dętkę?

1. wentyl odpada
2. dętka dociska pięknie taśmę
3. w razie kapcia walimy kołek i w drogę...

Ja tak właśnie zrobiłem z przednim kołem.
Nie sprawdzałem jeszcze, ale właśnie wydaje mi się, że powinno zadziałać.
Wentyl dętki doszczelni się do taśmy.
Ja jakoś się boję zakładać przód bez dętki... Choć na chłopski rozum nic ona nie daje ;)
Tył jest normalny, szeroki i z safety bead, więc sama opona daje radę.

Zakładajcie sobie jeszcze na taśmę te oryginalne fartuchy gumowe, bo ostatnio mi wulkanizator dźgnął łyżką.

Nie polecam jednakowoż owijania tej taśmy zwykłym power tapem, bo w tamtym tygodniu rozebrałem motocykl którym zrobiłem 15 tys km po Albanii i Chorwacji (wysokie temperatury) i okazało się, że z power tape został jedynie wtopiony klej a on sam owinął się wewnątrz opony.

APC
31.01.2020, 16:24
Tadaaaa:

https://images92.fotosik.pl/312/f46745dd8b0c6b25gen.jpg

Postoją kilka dni. Zobaczymy, czy trzymają ciśnienie.

Afra rozprostowuje gnaty:

https://images92.fotosik.pl/312/3dc5d4b9eed3c504gen.jpg

mdxmd
31.01.2020, 17:44
Ja jakoś się boję zakładać przód bez dętki... Choć na chłopski rozum nic ona nie daje ;)

mało, że nic nie daje... nie rozumiem dlaczego w UE nie zabronią ustawowo dawać dętek w dużych motocyklach z homologacją do jazdy po drogach publicznych

to po primo

po drugie, niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego obsadzenie opony na przedniej feldzie w CRF jest tak ujjjowe, chodzi mi o fakt, że przy kompletnym kapciu opona sama spada z felgi i niech Ci dętka strzeli tak przy 170km/h ... z samym kapciem to jeszcze nie problem bo tylko w zakrętach jest dramat ale jak opona spadnie to koniec! i prosto do św. Piotra pukasz.


Przy oponach bezdętkowych nagły kapeć nie stanowi zagrożenia a przynajmniej nie w takim stopniu jak przy dętce gdzie powietrza może zejść w 5s a dodatkowo jeszcze opona spadnie z felgi (przednia bo tył ciężko nawet na maszynie odkleić)

CzarnyCzarownik
31.01.2020, 18:10
Taka dętka w bezdętkowej to jest dobry pomysł?

1) jak mamy felgę bezdętkową, a założymy dętkę to podczas pompowania powietrze ucieka z opony przez wentyl. Dętka wypełnia całą oponę.

2) jak damy detkę i uszczelnimy wentyl to zamykamy powietrze w oponie. Więc jak pompujemy dętkę z uszczelnionym wentylem to dętka nie wypełnja całej opony, tylko tworzy tam się jakaś poduszka powietrzna?

Czy jakoś źle rozumiem :D

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

mdxmd
31.01.2020, 18:44
Taka dętka w bezdętkowej to jest dobry pomysł?

1) jak mamy felgę bezdętkową, a założymy dętkę to podczas pompowania powietrze ucieka z opony przez wentyl. Dętka wypełnia całą oponę.

2) jak damy detkę i uszczelnimy wentyl to zamykamy powietrze w oponie. Więc jak pompujemy dętkę z uszczelnionym wentylem to dętka nie wypełnja całej opony, tylko tworzy tam się jakaś poduszka powietrzna?

Czy jakoś źle rozumiem :D

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

:) montujesz drugi wentylek ;)

nie do końca tak jest bo gdy pompujesz dętkę to ta najpierw musi cała wypełnić oponę i felgę zanim będzie w stanie wrzucić oponę na felgę a wszyscy wiemy, że spore ciśnienie jest do tego potrzebne więc wszystko powinno być ok.. "należy tylko nie wkładać dętki na założonej już oponie ;)"

żartuje oczywiście..

dla pewności można przytrzymać w jednym miejscu oponę aby wymusić wypełnienie przestrzeni dętką.

Sytuacja o której piszesz wystąpić może gdyby pękła ta dętka a powietrze zatrzyma opona...

Przy zastosowaniu dętki wentyl musi być szczelny bo co nam z tego, że damy kołka jak i tak powietrze zejdzie nieszczelnym obsadzeniem wentylka, tyle, że dając nakrętkę na wentylek dociskamy całość do felgi więc problem z głowy

CzarnyCzarownik
31.01.2020, 19:31
Dzięki za sprostowanie. Faktycznie nie pomyślałem o tym, że prawie całe powietrze ucieknie zanim opona się uszczelni :D

Albo dwa wentyle, GSiarze będą zazdrościć bo mają tylko jeden :D

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

Africa Tigg
08.03.2020, 22:26
zostało jeszcze komuś taśmy 3M do odstąpienia , żeby starczyło na tylne koło?

Africa Tigg
18.03.2020, 16:10
oki to już kupiłem całe 16 metrów taśmy i będę przerabiał, pytanie do tych co już są po zabiegu-po jakim czasie od założenia taśmy można wrzucać opony na felgi? zwrócić na coś szczególną uwagę przy klejeniu taśmy 3M 4412N?

Mafrika
18.03.2020, 17:19
zwrócić na coś szczególną uwagę przy klejeniu taśmy 3M 4412N?

dobrze wyczyść i odtłuść powierzchnie, na których będziesz przyklejał taśmę

Galar
18.03.2020, 19:31
oki to już kupiłem całe 16 metrów taśmy i będę przerabiał, pytanie do tych co już są po zabiegu-po jakim czasie od założenia taśmy można wrzucać opony na felgi? zwrócić na coś szczególną uwagę przy klejeniu taśmy 3M 4412N?

Opony zakładałem zaraz po przyklejeniu taśmy.

muszel72
18.03.2020, 21:12
Kleisz i zakładasz.

Africa Tigg
18.03.2020, 22:18
już zrobione, aż jestem w szoku że tak łatwo poszło, myślałem że skoro ludzie wydają po kilka tysięcy za bezdętkowe koła lub kupują specjalnie motocykle, które mają takie koła, to założenie taśmy 3M i garażowa konwersja musi być mega trudna ;-)
a tu wyczyścić, kleić i już zrobione-tak jak mówiliście.

Romano
18.03.2020, 22:36
W szoku to będziesz jak z przodu gumę złapiesz przy większej prędkości :mur:

Africa Tigg
18.03.2020, 22:46
przodu nie zrobiłem... jeszcze :)
pewno masz racje, ale na motku ogólnie każdy problem z przednim kołem przy większej prędkości to kapota...czy to guma, czy uślizg...

greszczyn
18.03.2020, 22:57
już zrobione, aż jestem w szoku że tak łatwo poszło, myślałem że skoro ludzie wydają po kilka tysięcy za bezdętkowe koła lub kupują specjalnie motocykle, które mają takie koła, to założenie taśmy 3M i garażowa konwersja musi być mega trudna ;-)
a tu wyczyścić, kleić i już zrobione-tak jak mówiliście.

Działa i jest proste w zastosowaniu . Próba zmiany dętki przy lekko nowym K60 stout z tyłu, przesądziła u mnie o zmianie na bez dętki. :mad:

Ja zauważyłem ,że np. przednia opona nowa Anakee Wild zaczęła się mniej (inaczej ) zużywać "ząbkować" niż ta z dętką . Stara z dętką " darła " kostkę po środku a po zmianie na "bez dętki " przy porównywalnym przebiegu zużycie przeniosło się bardziej na boczne kostki .

CzarnyCzarownik
18.03.2020, 23:09
To nie raczej różnica ciśnienia, a nie dętka?

Duże ciśnienie = opona ściera środek
Male ciśnienie = opona ściera boki.

Dętka raczej nie jest tak twarda aby wpływać na ugięcie opony.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

ziutek2002
19.03.2020, 06:20
To nie raczej różnica ciśnienia, a nie dętka?

Duże ciśnienie = opona ściera środek
Male ciśnienie = opona ściera boki.

Dętka raczej nie jest tak twarda aby wpływać na ugięcie opony.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
:Thumbs_Up:


A ja na razie nie myślę o przeróbce, mimo że artykuły do wykonania tego posiadam. Może faktycznie jak przytrafi mi się kiedyś jakaś przygoda z ,,paną'' to spojrzę na to inaczej. Na chwilę obecną mam zawsze komplet dętek, łatek i łyżki przy moto (choć nigdy ich nie potrzebowałem). Świadomość podczas jazdy, że mam koło z dętką, bo tak ktoś to zaprojektował i można spokojnie ,,zjadać kilometry'' wygrywa dla mnie zdecydowanie względem przeróbki, która powoduje, że tego spokoju nie mam.........mimo, że wielu z Was przejechało już na tym ileś dziesiąt kilometrów.....

muszel72
19.03.2020, 07:18
Zmieniłem tylko tył. Przekonała mnie guma na autostradzie przy padającym śniegu, w niedzielę, i wogóle w dupie. Kołek załatwiłby temat w 5 min.

Galar
19.03.2020, 21:54
W szoku to będziesz jak z przodu gumę złapiesz przy większej prędkości :mur:

A jak to będzie w twoim przypadku?

ziutek2002
22.03.2020, 21:07
Jakby ktoś z Was potrzebował mogę odsprzedać kilka metrów. Info prze PRIV

https://images91.fotosik.pl/336/f31cbb63a9b2e27e.jpg

Galar
22.03.2020, 21:17
Jesteś pewny że 25 mm na przód wystarczy?
Poza tym dobra cena zakupu.

Novy
22.03.2020, 21:23
...na niemieckim eBay'u:

https://www.ebay.de/itm/CRF1000L-Africa-Twin-Spoke-Wheel-Tubeless-Kit-21-2-15-18-4-00-MT-FR21214-OUTEX/291698243582?fits=Make:Honda&hash=item43ea91f7fe:g:~d0AAOxyni9TCa70&redirect=mobile

ziutek2002
22.03.2020, 22:08
Jesteś pewny że 25 mm na przód wystarczy?
Poza tym dobra cena zakupu.

No takie mam tylko rozmiary dostępne. A cena?.....to cena dla mnie :)

Romano
23.03.2020, 16:45
A jak to będzie w twoim przypadku?

Mam obręcz bezdęntkową , jechałem na totalnej gumie z pełnym obciążeniem kilkanaście kilometrów autostradą, opona nie odkleiła się od rantu.
Naprawa kółkiem, dwa naboje CO2 i dzida dalej:at:

Africa Tigg
08.07.2021, 12:30
Czym konkretnie odtłuszczaliście felgę przed klejeniem taśmy 3M?
Ja chyba kiepsko to zrobiłem i taśma się odkleiła po 15 tyś. Ogólnie klej z taśmy został przy nyplach i uszczelnił szczeliny oprócz jednego miejsca.
Nadaje się niby aceton, benzyna ekstrakcyjna, zmywacze lakiernicze itd. Co wy stosowaliście?

Cezar3
08.07.2021, 12:46
Ja benzyna ekstrakcyjna...

muszel72
08.07.2021, 14:27
Benz ekstrakcyjna. Trzyma drugi sezon.

Africa Tigg
08.07.2021, 18:16
Dawaliście jedną warstwę, czy podwójnie jechaliście taśmę?

bini
08.07.2021, 19:22
Ja dałem po dwie,ale czy to pomogło?
Chyba nie

dzinks
08.07.2021, 19:37
Dałem dodatkowe kółko z taśmy wokół wentyla i okazało się ze bardzo się rozlazło i nie puszcza powietrza. Muszę od czasu do czasu pręcikiem przebijać

muszel72
09.07.2021, 10:16
Jedna warstwa ale mnie to robił u mnie niejaki Majki a ja tylko asystowałem:)

Bartek74
20.11.2021, 22:18
A słyszeliście żeby ktoś świadczył taką usługę profesjonalnie?

Cezar3
21.11.2021, 02:22
Dziad Borowy, na twarzoksiążce znajdziesz :)

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

gorn
18.09.2022, 16:03
a ja takie rozwiązanie zastosowałem :)
118869

myku
25.09.2022, 18:07
Podbijam temat.Przebrnalem przez caly watek i musze podziekowac za podpowiedzi.Galar przekonal mnie najbardziej choc podepne sie do pomyslu Bialorusina.Podobne rozwiazanie choc bez klejenia do felgi ma np KTM 1190 Adv.Gotowe gumowe obrecze.troche grubsze z okraglym rantem.Musialem je zmieniac bo wulkanizator mi je lyzka uszkodzil.Ale jakby obkleic tasma a potem nalozyc na to gruba dentke jak Bialorusin to nie ma bata zeby cos poszlo nie tak.Czy naprawde profil przedniej felgi jest az tak niekorzystny dla opon bezdetkowych?Chodzi mi o jazde ON wiec z normalnym cisnieniem.W razie przebicia jesli felga bedzie uszczelniona zakladam ze da sie wyhamowac....a moze sie myle?Czy zostalo komus tasmy i jakiej zeby podwojnie obkleic obie felgi?

ziutek2002
26.09.2022, 06:33
Czy zostalo komus tasmy i jakiej zeby podwojnie obkleic obie felgi?

wpis #131 w wątku. Powinienem jeszcze mieć - muszę sprawdzić

myku
26.09.2022, 07:32
:Thumbs_Up: dzieki

Jack13
21.01.2024, 10:27
Podrzucam link z taśmami 3m ceny przystępne
https://www.3market-shop.pl/4411n-tasma-uszczelniajaca-extreme--grubosc-1-mm--biala-polprzezroczysta/?variantId=38840&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAtaOtBhCwARIsAN_x-3LFLIKdcjS77cVaaKZxVlUmxwNVfG4nBtFN6adBdcIseDsykKU i3-4aAlANEALw_wcB