View Full Version : Luz na klamce sprzęgła.
CzarnyEZG
30.10.2018, 11:03
Hej.
Wymieniłem ostatnio klamkę sprzęgła na nową, ale nie skasowało to luzu.
Nie chodzi o luz związany z naciągiem linki, tylko o latanie dźwigni góra-dół.
Pytanie - czy u was też dźwignia sprzęgła lata góra dół (końcówka o około 3 cm)
Jeżeli nie, to jak to skasować? (nowa ośka?)
Mam dokładnie to samo. Wydaje mi się , że to wina wycierającego się uchwytu dźwigni. Chyba nowy uchwyt + nowa dźwignia załatwiłaby problem, ale tylko tak mi się wydaje - nie próbowałem. Ewentualnie można próbować jakąś cienką podkładkę pod dźwignie wsadzić , ale to już metoda prób i błędów.
Różnie może byc. Nowa ośka lub całe mocowanie (wyrobione ). Lepiej raz a dobrze
mirkoslawski
30.10.2018, 12:30
Można spokojnie temu zaradzić, dopasowując podkładkę pomiędzy wewnętrzną stronę uchwytu i klamką. Miałem takie rozwiązanie jako tymczasowe w mojej afryce a okazało się na tyle skuteczne, że już tego nie ruszałem i zapomniałem nawet przed sprzedażą o tym "patencie". Ważne, aby dopasować podkładkę ciut luźniejszą, bo luz jednak tam być powinien (minimalny).
CzarnyEZG
30.10.2018, 13:01
Czyli daję podkładkę np. nad klamkę i powinno pomóc.
Dzięki za info.
mirkoslawski
30.10.2018, 13:10
Czyli daję podkładkę np. nad klamkę i powinno pomóc.
Dzięki za info.
Ja akurat dawałem pod klamkę, kładąc ją na mocowaniu, bo było mi łatwiej założyć ale to chyba bez znaczenia ;)
Sprawdziłbym najpierw podkładkę, bo to najtańsze ale tak jak Wojtek pisze, wtedy zobaczysz czy pomoże czy trzeba zmieniać mocowanie/ośkę.
Witam
Ja co jakiś czas sciskam nieco uchwyt. Pomaga na 2-3 miesiące. Z czasem jak się wytrze i wytelepie wymienić na chińczyka.
Pozdr
rr
Hej.
Wymieniłem ostatnio klamkę sprzęgła na nową, ale nie skasowało to luzu.
Nie chodzi o luz związany z naciągiem linki, tylko o latanie dźwigni góra-dół.
Pytanie - czy u was też dźwignia sprzęgła lata góra dół (końcówka o około 3 cm)
Jeżeli nie, to jak to skasować? (nowa ośka?)
Po tylu latach i kilometrach też mam luz.
Skoro nowa klamka nie pomogła to musisz uzupełnić brak po wytartym materiale.
Wyciera się toto skośnie w dół dlatego sama podkładka to tylko półśrodek.
Należy wyrównać skośnie wytarty materiał do równoległości z klamką i wtedy dopasować podkładkę.
Oczywiście kładziemy ją pod klamkę a nie nad ( można też z obydwu stron) i wcześniej smarując.
Z jakiego materiału ma być podkładka nie ma aż takiego znaczenia , metalowa będzie odporna ale aluminiowa klamka i mocowanie będzie się nadal wycierać.
Myślę że teflonowa powinna lepiej robić z uwagi na to że to ona się wytrze ( za jakiś czas można znowu wymienić) a oszczędzi aluminium.
Dlatego kiedyś kupię NAT to z DCT.
CzarnyEZG
31.10.2018, 06:39
Boję się ściskać uchwyt, żeby nie pękł.
Klamka już jest nowa, ale tak jak piszecie, wytarta jest nieco ośka i uchwyt w środku.
Na razie spróbuję z podkładkami teflonowymi - zobaczymy.
Mallory - moto w tym roku nakręciło do 200 kkm, więc takie objawy reumatyzmu jak najbardziej dopuszczam :) Ciekawe jak pójdzie NATką do takiego przebiegu.
Ciekawe jak pójdzie NATką do takiego przebiegu.
Klamka odpadnie , dlatego wsadzają automat by na dłużej wystarczyła :)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.