PDA

View Full Version : Usunięcie ABS tył


Cezar3
29.10.2018, 22:23
A po cholerę to trwałe usunięcie abs'u z tyłu?
To się wyłącza.
Czuć po planach, że zima już za rogiem :)

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

CzarnyEZG
30.10.2018, 06:18
Mada - masz już ten zintegrowany układ hamulcowy, że jak hamujesz nożnym, to przód też hamuje? (w innej marce mam taki i zastanawiam się jak to rozpiąć)

madafakinges
30.10.2018, 08:49
Dla mnie abs z tyłu to upośledzenie jazdy na moto, nie mogę sobie nadrzucić tyłu, a nie daj boże jak parę razy zapomniałem wyłączyć go na szutrach czy w terenie:vis:

Afra nie ma dual cbs. Takie heble ma np. varadero.

Prosta sprawa wywalasz wszystkie przewody i dajesz jak w normalnym moto, od pompy do zacisku i tyle.

Emek
30.10.2018, 09:10
Skoro ten układ już funkcjonuje to wydaje mi się że drobna modyfikacja powinna załatwić sprawę. Podpiąć przełącznik który niezależnie od zapłonu będzie rozłączał układ ABS na tyle. Raz wyłączasz i masz stale off lub on.

Dubel
30.10.2018, 09:18
Skoro ten układ już funkcjonuje to wydaje mi się że drobna modyfikacja powinna załatwić sprawę. Podpiąć przełącznik który niezależnie od zapłonu będzie rozłączał układ ABS na tyle. Raz wyłączasz i masz stale off lub on.

To raczej nie takie proste jak by moglo sie wydawac ;)

Emek
30.10.2018, 09:25
Wyłącznikiem dla tej funkcjonalności jest wyłącznik zapłonu po kluczyku bo kill switch chyba nie dezaktywuje ABSu (nie sprawdzałem). Nie znam się na elektryce ale w teorii to proste :D choć wiadomo, że w praktyce to może być różnie.

madafakinges
30.10.2018, 09:26
Plan jest taki żeby zaślepić wyjście od pompy abs na tył i dać przewód pompa-zacisk bezpośredni i to w czerwonym kolorze żeby jeszcze lepiej hamował;)

Dubel
30.10.2018, 09:38
No i to wydaje sie byc jedynym slusznym rozwiazaniem jesli chcesz miec na stale odciety ABS na tylnim kole. W innym przypadku by zrobic to na zasadzie wylacznika elektronicznego bylo by spore wyzwanie, mozliwe ze z koniecznoscia programowania sterownika.
Pytanie tylko co na to ubezpieczyciel powie w razie w? Po wycieciu ABS z tylnego kola lamiesz podstawy homologacji :)

madafakinges
30.10.2018, 09:48
Nie będzie się świecić kontrolka... a nie wierze że będą sprawdzać którędy idzie przewód hamulcowy...

CzarnyEZG
30.10.2018, 10:02
Mada - ale jaki jest sens takiej modyfikacji?
Jeżeli chciałbyś całkowicie wywalić ABS w celu zejścia z wagi - rozumiem.

Jeżeli tył jest odłączany opcjonalnie, to po co go odłączać na stałe? Boisz się zawodności układu załączania?

ps: w tym dualnym układzie pompa na tył i przód jest jak w ludzkich motocyklach?
Nie wiem, czy któraś (ta uruchamiana nogą? ) nie jest większa, żeby obsłużyć tył i przód.

Dubel
30.10.2018, 10:05
W razie ogledzin powypadkowych gdy sprawdzaja szczegoly typu zarowka, homologacja na halogeny, opony itp czerwony przewod moze przykuc uwage ;) oczywiscie nie kwestionuje pomyslu raczej zwracam uwage na ewentualne problemy. W kacie jest dongle ktore pomimo iz dostepene jako PowerParts to po zalaczeniu wyskakuje wielki komunikat NOT ROAD LEGAL :)

madafakinges
30.10.2018, 10:15
Jest bardzo wkurwiające to że, za każdym odpaleniem muszę wciskać i trzymać 3s przycisk abs. Z kontrolą jest łatwiej, bo mogę ją wyłączać w czasie jazdy, tu muszę się zatrzymać i napierać na przycisk 3s... naprawdę jest to irytujące.
Dubel w takim razie zrezygnuje z poprawy hamowania i dam czarny przewód;)

Dubel
30.10.2018, 10:24
Dubel w takim razie zrezygnuje z poprawy hamowania i dam czarny przewód;)

Rob co chcesz, podsowam tylko temat do przemyslenia ;)

CzarnyEZG
30.10.2018, 10:43
To może sobie zrób na taki przełącznik z osłonką - jak w myśliwcach.

Wtedy jak będziesz stawał i przełączał, to będzie koniec miętkiej gry i taki topgun będziesz :)

(a samo wkurwienie z powodu zatrzymania całkowicie rozumiem. Też tak mam gdy podwożę teściową na autobus i musze stanąć żeby wysiadła)