View Full Version : Usunięcie ABS tył
A po cholerę to trwałe usunięcie abs'u z tyłu?
To się wyłącza.
Czuć po planach, że zima już za rogiem :)
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
CzarnyEZG
30.10.2018, 06:18
Mada - masz już ten zintegrowany układ hamulcowy, że jak hamujesz nożnym, to przód też hamuje? (w innej marce mam taki i zastanawiam się jak to rozpiąć)
madafakinges
30.10.2018, 08:49
Dla mnie abs z tyłu to upośledzenie jazdy na moto, nie mogę sobie nadrzucić tyłu, a nie daj boże jak parę razy zapomniałem wyłączyć go na szutrach czy w terenie:vis:
Afra nie ma dual cbs. Takie heble ma np. varadero.
Prosta sprawa wywalasz wszystkie przewody i dajesz jak w normalnym moto, od pompy do zacisku i tyle.
Skoro ten układ już funkcjonuje to wydaje mi się że drobna modyfikacja powinna załatwić sprawę. Podpiąć przełącznik który niezależnie od zapłonu będzie rozłączał układ ABS na tyle. Raz wyłączasz i masz stale off lub on.
Skoro ten układ już funkcjonuje to wydaje mi się że drobna modyfikacja powinna załatwić sprawę. Podpiąć przełącznik który niezależnie od zapłonu będzie rozłączał układ ABS na tyle. Raz wyłączasz i masz stale off lub on.
To raczej nie takie proste jak by moglo sie wydawac ;)
Wyłącznikiem dla tej funkcjonalności jest wyłącznik zapłonu po kluczyku bo kill switch chyba nie dezaktywuje ABSu (nie sprawdzałem). Nie znam się na elektryce ale w teorii to proste :D choć wiadomo, że w praktyce to może być różnie.
madafakinges
30.10.2018, 09:26
Plan jest taki żeby zaślepić wyjście od pompy abs na tył i dać przewód pompa-zacisk bezpośredni i to w czerwonym kolorze żeby jeszcze lepiej hamował;)
No i to wydaje sie byc jedynym slusznym rozwiazaniem jesli chcesz miec na stale odciety ABS na tylnim kole. W innym przypadku by zrobic to na zasadzie wylacznika elektronicznego bylo by spore wyzwanie, mozliwe ze z koniecznoscia programowania sterownika.
Pytanie tylko co na to ubezpieczyciel powie w razie w? Po wycieciu ABS z tylnego kola lamiesz podstawy homologacji :)
madafakinges
30.10.2018, 09:48
Nie będzie się świecić kontrolka... a nie wierze że będą sprawdzać którędy idzie przewód hamulcowy...
CzarnyEZG
30.10.2018, 10:02
Mada - ale jaki jest sens takiej modyfikacji?
Jeżeli chciałbyś całkowicie wywalić ABS w celu zejścia z wagi - rozumiem.
Jeżeli tył jest odłączany opcjonalnie, to po co go odłączać na stałe? Boisz się zawodności układu załączania?
ps: w tym dualnym układzie pompa na tył i przód jest jak w ludzkich motocyklach?
Nie wiem, czy któraś (ta uruchamiana nogą? ) nie jest większa, żeby obsłużyć tył i przód.
W razie ogledzin powypadkowych gdy sprawdzaja szczegoly typu zarowka, homologacja na halogeny, opony itp czerwony przewod moze przykuc uwage ;) oczywiscie nie kwestionuje pomyslu raczej zwracam uwage na ewentualne problemy. W kacie jest dongle ktore pomimo iz dostepene jako PowerParts to po zalaczeniu wyskakuje wielki komunikat NOT ROAD LEGAL :)
madafakinges
30.10.2018, 10:15
Jest bardzo wkurwiające to że, za każdym odpaleniem muszę wciskać i trzymać 3s przycisk abs. Z kontrolą jest łatwiej, bo mogę ją wyłączać w czasie jazdy, tu muszę się zatrzymać i napierać na przycisk 3s... naprawdę jest to irytujące.
Dubel w takim razie zrezygnuje z poprawy hamowania i dam czarny przewód;)
Dubel w takim razie zrezygnuje z poprawy hamowania i dam czarny przewód;)
Rob co chcesz, podsowam tylko temat do przemyslenia ;)
CzarnyEZG
30.10.2018, 10:43
To może sobie zrób na taki przełącznik z osłonką - jak w myśliwcach.
Wtedy jak będziesz stawał i przełączał, to będzie koniec miętkiej gry i taki topgun będziesz :)
(a samo wkurwienie z powodu zatrzymania całkowicie rozumiem. Też tak mam gdy podwożę teściową na autobus i musze stanąć żeby wysiadła)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.