PDA

View Full Version : Jaki smar do łożyska główki ramy


mariusz1984_katowice
28.10.2018, 02:59
Duplikuje swój temat z forum "Transalp" ...

Jaki zastosować smar do łożyska główki ramy - ... i łożysk kół, wahacza ? - jakiś smar ogólnego przeznaczenia ?

Czy Bel-Ray Assembly Lube będzie dobrym wyborem - albo kupić coś innego ? - jeżeli tak to co ?

Doświadczenia z smarami do tej pory:
- łożysko główki ramy zamontowane przez poprzedniego właściciela - pewnie na smarze "pokroju" ŁT ... sucho - ... smar "wyparował", zostały twarde w pewnych miejscach zestalone resztki
- łożyska wahacza, koła - podobnie,
- smarowanie łożyska koła smarem ŁT z czasów PRLu - ubytki smaru, a to co pozostało to strasznie "zabrudzone",
- ŁT PRL + ślimak prędkościomierza - zatarty ślimak, po wymianie i posmarowaniu CX80 ceramicznym działa jak trzeba.
- grafitowy - inne zastosowane, miedziany ? - nadaje sie do czegoś ?, do przegubów - za rzadki,

- *** Bel-Ray: stosowany na łożyskach wahacza, łożysku koła - posmarowane minimum, trzyma się tak jak powinno, żadnych ubytków,

Posmarować cieńko tym Bel-Ray'em czy kupić twardy smar (ŁT / CX80) i napakować smaru w łożysko ile się da ?

Skład Bel-Ray: 5-10% grafit, do 40% dwusiarczek molibdenu, oleje mineralne, dodatki.

Franz
28.10.2018, 07:00
Smar litowy. Taki też mam w zestawie
gdy kupuje łożysko główki ramy. Jest mała
tubka smaru litowego( Pyramid Parts)
Wpisz w Google zastosowanie smaru litowego
Można też wpisać smar do łożysk główki ramy

https://warsztat.pl/artykuly/typowe-bledy-popelniane-podczas-regulacji-i-wymiany-lozysk-sterowych-w-glowce-ramy,55017,bm9uZSE1NTAxNyEhbm93b2N6ZXNueXdhcnN6dGF 0LnBsL2FydHlrdWx5L29zdGF0bmkvbW90b2N5a2xlLzI?fbcli d=IwAR1RS79YBfd0fgOIkVBvmrEydwAx_AzmlBGp9-TENWBiAgJsBqJe6RhAdls

motomax
28.10.2018, 07:33
bardzo dobry i przetestowany w moich motocyklach jak i klientów to mobil xhp 222

https://images.ua.prom.st/1049520056_w640_h640_dsc_0204_1.jpg

mariusz1984_katowice
28.10.2018, 10:21
Cześć,

Dzięki za odpowiedź,

Smar litowy - właśnie nad takim się zastanawiam - tylko chciałbym mieć pewność że ten smar nie "wyparuje" z miejsca gdzie powinien być - tak jak to wyglądało w przypadku mojego łożyska główki ramy i wahacza..

Bel-Ray wiem że bedzie na swoim miejscu - ale jego zastosowanie jest inne. I skład - w 30-40% to jest dwusiarczek molibdenu - proszek, tak jak grafit.

motomax, Czy ten "Mobil xhp 222" pozostaje na swoim miejscu ? - nie zestala się ani nie wypływa z elementu którym jest nasmarowany ?

Franz
28.10.2018, 10:50
Być może miałeś jeszcze oryginalne łożyska.
U mnie w dwóch XR - smar się ulotnil została rdza .
Trzeba było na to kilkunastu lat

mariusz1984_katowice
28.10.2018, 12:03
Wiesz co - te lozyska igiełkowie w wahaczu rzeczywiście mogły być oryginalne - ale łożysko główki ramy na pewno było wymieniane (było rolkowe a nie kulkowe). Było wymieniane - ale rzeczywiście mogło to być ładnych parę lat temu.

Franz
28.10.2018, 12:42
Halo - w obydwoch XR miałem stożkowe
Napewno nie były wymieniane
W fiszkach Hondy XR 400 i 650 L jako część oryginalna
występuje łożysko stożkowe główki ramy a nie kulkowe

Trampek i Afra - kulkowe

mariusz1984_katowice
29.10.2018, 11:48
Ostatecznie stanie chyba na tym że dam tego Bel-Ray'a - smar ma niby 30-40% MoS2 wiec do takich zastosowań EP (Extreme Pressure) nada się idealnie.

Tak na prawdę to nie jest jednak ważne to jaki smar (smar ma być twardy NLGI 3 lub 2, pozostać na swoim miejscu) - ale to żeby było go na tyle dużo żeby uszczelnić cała przestrzeń pomiędzy główką ramy, bieżnią i łożyskiem ...

Bo równie ważnym jego celem jest to żeby nie dopuszczał wilgoci ... na co zwróciła mi uwagę pewna osoba na forum TA.

Franz
29.10.2018, 12:20
Może raczej powinien być odporny na działanie wody
Inaczej zrobi się mydło. Ten jest

majki
29.10.2018, 12:20
Testuję od jakiegoś czasu taki smar: http://kleenflo.pl/bia%C5%82y-smar Jest dosłownie lepki, może być stosowany w łodziach przy kontakcie ze słoną wodą! :Thumbs_Up: Jakiś czas temu pomazałem nim łożyska w kiwaku i wahaczu w XRV, ale jeszcze nie sprawdziłem. Natomiast przy łożyskach w kołach zachowywał się b.dobrze (nie zmieniał się po czasie, dalej był lepki i biały, ŁT był brudny i płynny). Ma dobre opinie w necie (np. https://www.endurorider.pl/smar-kleen-flo-white-grease-graisse-blanche/).

Używam też smaru Motorex Bikegrease2000 https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/oleje-i-smary/smary/prod/bike-grease Również jest lepki (ciągnie nitki za sobą), nie zmienia konsystencji z czasem. W rowerze bardzo dobrze się sprawdza (full katowany też w górach, dobrze działa np. jako smar do uszczelniaczy w amorze - nie rusza gumy i po roku czasu dalej tam jest).

Tak czy siak, grunt to dobrze zasmarować łożysko, żeby woda nie miała dostępu.

Franz
29.10.2018, 12:30
Z opisu wynika że pierwszy się nie nadaje do łożysk główki ramy - sterów
Motorex jak najbardziej

majki
29.10.2018, 13:39
A czemuż to?

Franz
29.10.2018, 14:40
Pisze w opisie
Link drugi. Wady pnkt. 3.
Może źle ujalem. Nie jest najlepszy niż określenie, że się nie nadaje. Tak opisuje tester

majki
29.10.2018, 15:43
Faktycznie tak napisał, ale wg mnie ma zapewnić ochronę przeciwkorozyjną, nie dać się wypłukać/spłynąć z łożyska, a przy okazji zapewnić płynną pracę wałków/kulek...i to raczej zadziała. Pewnie jest zdecydowanie lepszy do łożysk tocznych, ale dla mnie jest najważniejsza ochrona przed wodą/rdzą i użyłbym albo jednego albo drugiego, zależnie co by było pod ręką... ;)

rrolek
30.10.2018, 18:21
Wieczór

Według mojej wiedzy smar litowy np LT. Te smary w kontakcie z woda się nie zmydłają. Smary molibdenowe owszem, zmydlaja się i nie są chyba w ogóle zalecane do aplikowania tam gdzie może dostać się woda.
Nie rozumie jak smar mógł zniknąć/wyparowac. Albo go było za malo w ogóle albo uszczelniacze na nic i wypłynął w jakieś upalne dni. Jako ciekawostkę powiem, ze w mojej Becie oryginalnie (chyba) był łożyskach główki ramy smar biały teflonowy. Może to jakąś opcja na znikanie. Z drugiej strony przez z zamek blokady kierownicy może dostawać się woda. Jak ktoś jeździ konkretny off lepiej zakleic to silikonem na amen.

Pozdr
rr

Tank
30.10.2018, 18:41
Proponowalbym pastę staburags w tym zastosowaniu.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

motomax
30.10.2018, 18:48
Mobil xhp jest wodoodporny,dobrze smaruje łożyska i nie dopuszcza wody,idealny do kiwaczek,łożysk wahacza, łożysk koła i łożyska główki ramy. Stosuje od kilku lat jako jedyny do zastosowań off road.polecił mi go kiedyś gość który naprawia silniki zaburtowe i łodzie.

kurol
30.10.2018, 19:13
Proponowalbym pastę staburags w tym zastosowaniu.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu TapatalkaProcz chleba i lozysk osi wahacza w yamahu ttr wszystko jak leci tym od prawie dwoch lat smaruje :)