PDA

View Full Version : NAT lubATAS jako pierwsze moto ?


GregoryS
01.10.2018, 10:36
Witam,

Z takim oto mocnym tematem zaczynam swoja kariere na forum :) I uwaga - bedzie dlugo !

Zanim przejdziemy do sedna kilka slow o uzytkowniku:
Kilka lat temu zakonczylem "amatorska" kariere w rajdach samochodowych 4x4. Nasza rodzima Olszyna, rajdy typu H4x4 czy slynny Berlin-Wroclaw (tak wtedy sie nazywal) to byly imprezy odwiedzane i "uczestniczone" obowiazkowo. Doskonale pamietam smak blota i chłód wody chlupiacej w butach :)
Wiek mam juz sluszny - bedzie 40 wiosen, wiec facet juz raczej zrownowazony, wysportowany, wzrost 174 cm, waga 80 kg.

Doswiadczenie motocyklowe - mowiac szczerze - od zerowe do slabe. Za nastolatka przez kilka lat ujezdzalem simsona, pozniej juz nic. Kurs na kat. A zrobilem na wiosne tego roku w szkole "jazdy" a nie "na prawo jazdy" - taki byl moj swiadomy wybor, wiec poza obowiazkowymi manewrami byl tam mocn rozszerzony program, ale tylko na asfalcie. Nieskromnie przyznam ze z Gladiusem bardzo sie polubilismy i doskonale wspolpracowalismy, bardzo dobrze mi sie jezdzilo, szybko lapalem niuanse jazdy i prawko zdalem za pierwszym razem. Ale nie ukrywajmy - tego zyciowego doswiadczenia jesli chodzi o jazde, zdobywanego z kilometrami, odruchow wykonywanych blyskawicznie bez myslenia, nie mam.

Teraz konkrety:
Szukam swojego pierwszego powaznego moto, oczywiscie ze wzgledu na moj charakter i zainteresowanie wybralem motocykl "adventure". Jako ze bedzie to moje jedyne moto chcialbym dojezdzac nim tez do pracy, uzywac jako typowego "komutera", a pozatym pokrecic sie po okolicznych bedrozach i odbyc podroze zycia o ktorych wszyscy marzymy :) Nie planuje topic motocykla w blocie po osie (no chyba ze inaczej sie nie da), po prostu znacznie bardziej lubie podrozowanie poza glownymi drogami, i nie chce zeby szutry czy wertepy ograniczaly moje "włóczegostwo" :)

Pierwsza kontrowersja - mysle o motocyklu nowym. Jestem poczatkujacy, wiec z jednej strony wiem ze mi pewnie glebnie nie raz i nie dwa, z drugiej strony na motocyklach sie nie znam, ale znam sie na samochodach 4x4 i to co oferowane jest na rynku wtornym czesto wola o pomste do nieba. Znalezienie dobrego, nieskatowanego egzemplarza wymaga WIEDZY i duzej cierpliwosci. I tu nie sadze zeby w motocyklach sytuacja wygladal inaczej.. Nie majac wiedzy w temacie moto, dla swojego wiec bezpieczenstwa, pewnosci ze nie stanie na przyslowiowym zadupiu itd - wybieram nówke.

Mozliwosci sa wlasciwie aktualnie dla mnie tylko dwie, a raczej trzy: BMW850GS, Africa Twin i jej wieksza siostra ATAS. KTMa nie chce bo pomimo zacnosci sprzetu ma on tez swoje bolaczki (pekajace ramy np), gotuje jajka :) i sprawa przedstawicielstwa/serwisu wciaz jest jakas taka zamotana. V-Strom odstrasza mnie swoim wygladem, a moto ma tez dawac fun wiec... Duza tenera jest za duza, na mala (700) cholera wie ile jeszcze przyjdzie nam czekac. Wiec tylko Beemka albo Afryka. Wogole widze dziwna dziure w pojemnosciach 600-700, nowego aktualnie nie ma nic.

BMW wyglada przyznam swietnie. Naprawde fajny motocykl. Ale naczytalem sie roznych raportow awaryjnosci i mowiac delikatnie BMW stoi tu srednio. Pozatym sledzona z wypiekami premiera 850 wypadla slabo - pokazali go na jesien w zeszlym roku, a pojawil sie u dilera dopiero pod koniec maja (!!) i to tylko jeden testowy egzemplarz do ktorego moglem sie przymierzyc, ale ktorym nie moglem sie jeszcze przejechac bo.. byl niezarejestrowany. Po czym okazalo sie ze wstrzymuja sprzedaz z powodu "pewnych problemow". Fajnie.

Wiec Afryka.
Nie przymierzalem sie jeszcze, problemem moze byc wysokosc. Siedzac testowo na bmw 800gs ADV (siodelko na wys 880 mm) nie bylem w stanie oprzec obu stop na plasko, brakowalo tak z 5 cm z kazdej strony. ATAS jest jeszcze wyzsza, ale kusi mnie (jak czytalem) lepszy zawias, wiekszy zbiornik, i co dla mnie bardzo wazne - bezdetkowe kola. Nie wyobrazam sobie wyszarpywania kola na srodku pustkowia z moto zeby latac detki :) Jak bedzie trzeba to wiadomo, ale skoro mozna uniknac...
Czytam ze fabryczne dodatki nie sa wiele warte, pomimo tego ze trzeba za nie slono placic, wiec gmole, handbary i ewentualnie oslone pod silnikiem i tak trzeba bedzie dodac akcesoryjnie. Kufry tez, jak juz przyjdzie etap podrozowania.

Czego sie boje: przede wszystkim mocy. To w koncu litr i prawie 100 km. Nie chce sie na tym motocyklu zabic. Z tego co czytalem w Afryce jest mozliwosc ustawienia mocy (P) i poziomu ingerencji kontroli trakcji, w tym pokladam nadzieje na swietowanie kolejnych urodzin. Ustawic ja na poczatek lagodnie (tryb rain czy jak to sie nazywa) i powoli oswajac.

I teraz pytanie do Was - czy nowa afryka nada sie na pierwsze moto wogole ? Czy nada sie na pierwsze moto dla tego konkretnego kierownika ? a co z ATAS ? przy zalozeniu ze ma to byc motocykl "wszechstronny".
No chyba ze jednak bedziecie moim zewnetrznym glosem rozsadku i powiecie - daj na wstrzymanie, kup cos w pojemnosci 600-700, 50-60 km, pojezdzij i sprzedaj. Z jednej strony to glos rozsadny, z drugiej jak pisalem bedzie to pewnie juz sprzet wieloletni, o roznej "pewnosci", na ktorego za rok, dwa trzeba bedzie znalezc kupca.

Rozwazam tez motocykle proponowane "na tyle szalonym poczatkujacym zeby kupic nowke" czyli Yamahe Tracer i Kawasaki Versys. Ale oba stoja na kolach 17', i sa raczej funbike'ami/turystami niz "adwenczer". Zjechac tym na szuter troche strach...

Zakup planuje na poczatek przyszlego sezonu, ciuchy i kask juz mam.

motif
01.10.2018, 10:55
jeżeli dla Ciebie bardzo ważne bezdętkowe koła to tylko ktm 1090 adv r albo bmw 850gs, afryka ma dętkowe koła.
BTW nie sądzę żeby ktm miał więcej bolączek dzisaj jak Afryka czy inne motocykle. Jak budżet pozwala to zastanów się jeszcze nad R1200GS,
waga prawie ta sama co ATAS a ładniejszy, lepszy na szose, bezdętkowe koła itp.

GregoryS
01.10.2018, 11:01
A niech to... bylem pewien ze widzialem gdzies "tubeless". No dobra, a jak widzicie NAT/ATAS w temacie pierwszego moto pomijajac kwestie detek ?
BMW1200 rozwazalem ale.. to juz kawal ciezkiej maszyny. Katalogowo 263 kg, troche duzo jak na wylacznie jednego jezdzca, i przeznaczenie rowniez jako "motocykl na codzien" - w tym poruszanie sie w miejskich korkach.

ivenhoe
01.10.2018, 11:06
na pierwsze moto Afryka jest dobra bo ma "spokojny" silnik, ale jest delikatna więc jako że ją upuścisz wcześniej czy później musiałbyś zainwestowac w porządne gmole. Nie te fabryczne zabawki w ATAS. Jednak osobiście uważam na pierwsze moto lepiej jest dostawać całymi stopami do ziemi, znacznie bezpieczniej i pewniej sie będziesz czuł.

krakus
01.10.2018, 11:09
Ja bym jednak polecał pójść na jazdy testowe. Wtedy zobaczysz jak się czujesz na motocyklu i czy te "5cm" nie robi różnicy.

chemik
01.10.2018, 11:12
Rzeczywiście opis dość długi, ale dobrze, ze podzieliłeś się Swoimi dylematami.
I od razu na początek kubeł zimnej wody na głowę - widać, że na motocyklach kompletnie się nie znasz. W twoim poście jest dość dużo błędnych założeń.
Piszesz, że chciałbyś motocykl do jazdy "adventure", a jednocześnie nie chcesz dętek. Piszesz o kufrach na wyprawy. Do tego nie sięgasz do ziemi stopami na mniejszym motocyklu, a chcesz kupić wyższy.
To tak na szybko, co rzuciło mi się w oczy.
Moja rada - kup znacznie tańszą używkę. Poważnie. Nawet z ewentualnymi naprawami wyjdzie Cie to taniej niż motocykl nowy. Poznasz czy jazda "adventure" w ogóle jest dla Ciebie, a jeśli tak, to o co w niej chodzi. Zobaczysz, jakie parametry motocykla są dla Ciebie ważne i które niedogodności możesz zaakceptować na zasadzie kompromisu. Po roku, dwóch będziesz już wiedział czego chcesz.
Wiem, że boisz się używki. Porównujesz z autami terenowymi. Odpowiednikiem takich aut w motocyklach sa wszelkiej maści crossy i lekkie enduro. Tu rzeczywiście stan techniczny używek może być mocno wątpliwy, gdyż służą one do mocnej terenowej eksploatacji. Ty kupujesz motocykl innej klasy. To taka klasa SUV. Jak kupujesz auto SUV takie dwu-trzyletnie to raczej na minę nie trafisz. Tak samo z motocyklami. Kup motocykl tej klasy powiedzmy 2-5letni i ciesz się jazdą, problemami się nie przejmuj tylko rozwiązuj je w miarę ich pojawiania się.

PS
Analogicznie do Twoich dylematów - gdybym ja napisał, że nigdy nie jeździłem autem w terenie, ale strasznie mnie to pasjonuje i chcę spróbować, ale boję się kupić używany samochód, więc zdecydowałem się na nową Toyote RAV (lub inny dowolnie wybrany SUV) to co byś mi poradził?

madafakinges
01.10.2018, 11:12
Na zwykłej nat nie ATAS bez problemu dostaniesz do ziemi, dodatkowo ma regulowane siedzenie, więc możesz jeszcze je obniżyć.
Na NAT jeździ się łatwo, ja bym na pierwsze moto szukał jednak czegoś tańszego, żeby nie było szkoda się przewrócić.

Na pierwsze rozważ xt660r albo bmw gs650. Jeżeli interesują cię tylko szutry nie muszisz mieć od razu 21 z przodu, pojeździj, potłucz się, poprzewracaj nabierzesz doświadczenia wtedy przejedziesz się dużymi ADV i stwierdzisz który Ci pasuje.

Emek
01.10.2018, 11:13
Jak brakuje ci nogi w 800GS to tym bardziej braknie ci w ATAS. Zarówno na ATAS jak i KTMie to już będziesz w powietrzu lewitował :p. Standardowa Afra jest najniższa z tego zestawienia i jeszcze możesz opuścić kanapę w dół.
Wracając do tematu kup coś lekkiego na start. Ja już trochę kilometrów miałem wyjeżdżone różnymi motocyklami jak kupiłem NAT - mój pierwszy ciężki i mocny motocykl. Wy#$%ałem się od razu na podwórku jak tylko mi przywieźli :o.
Co do awaryjności KATa to nie ma co demonizować bo i na tym forum znajdą się tacy co nalatali tysiące kilometrów bez awarii.

GregoryS
01.10.2018, 11:40
Wy#$%ałem się od razu na podwórku jak tylko mi przywieźli .

Ten tekst najbardziej w pamieci utkwi ;) No ale tak, tak pewnie by bylo i w moim wypadku. Gleba przy prowadzaniu z garazu, paciak przed praca... jako opcje "najmniej bolesne".
Nowa RAV4 w teren ? Bulwar nad morzem... ewentualnie, jesli piachu za duzo nie nawialo ;)
A na powaznie, widze ze rozsadkowo polecacie mniejsza/lzejsza uzywke, no coz, tak tez chyba w takim razie zrobie. Jest niedaleko F650GS Dakar do obejrzenia, ale jeszcze w wersji jednocylindrowej.

radiolog
01.10.2018, 11:44
A ja sobie puscilem filmik na yt o wrażeniach użytkownika 1290 R i jego kolegi z taiim samym i słyszę :
1 koledze pociekl tylny amor - wymiana gwarancyjna
2 tylny hamulec sie schrzanil - wymiana gwarancyjna
3 jakies problemy z głośną przednia laga - do wymiany
4 sam recenzent ma tozcenteowana przednią felge
5 zle dzialajacy przycisk zaplonu, ktory czasami nie kontaktuje.

A wracając do AT/ATAS to przy 170 cm i małym doswiadczeniem na moto, noecmozesz miec oparcia na palcach, wiec tylko AT pozostaje.

Emek
01.10.2018, 11:45
Pierwszy motocykl za własną kasę to był właśnie F650 z tym że nie w wersji dakar. Latałeś terenówkami w terenie. Wilka do lasu zawsze będzie ciągnąć. Ja bym kupił jakiegoś lekkiego enduraka za małą kasę do nauki który posłuży jako commuter. CRF250L lub coś podobnego. Wywalić się nie szkoda a i potłuc nie bardzo jest co.

motif
01.10.2018, 12:01
chyba niektórzy tu zapominają że dla jednego ATAS jest drogi a dla drugiego tani jak barszcz. Jak tu kolega topił Hummera w bagnach to co to jest utopić Afrykę :)

bukowski
01.10.2018, 12:10
Na zwykłej nat nie ATAS bez problemu dostaniesz do ziemi, dodatkowo ma regulowane siedzenie, więc możesz jeszcze je obniżyć.
Na NAT jeździ się łatwo, ja bym na pierwsze moto szukał jednak czegoś tańszego, żeby nie było szkoda się przewrócić.

Na pierwsze rozważ xt660r .


Mada, ja miałem xt660x na pierwsze moto i to był zły wybór. Bardzo wściekle zestrojone biegi i środek ciężkości wysooooko.
Moim zdaniem przy podanych założeniach, NAT (nie ATAS) to bardzo dobry wybór. Ewentualnie rozważ na rok-dwa RD07 lub transalpa - jeśli kupisz tutaj, to raczej nikt na minę nie wsadzi.

GregoryS
01.10.2018, 12:18
Nie no Hummera nie topilem, standardowo byl to mocno zmotany Patrol. Nawet klime mial ! Ale nigdy nie dzialala :P

Ale tak "na boku" mielismy gosci z "Hummer racing Team" na jednym z rajdow Berlin-Wroclaw. Widzieliscie kiedys OBNIZONEGO hummera na niskoprofilowych oponach ? :D Ja widzialem, bo takim "cywilnym" zawodnicy na punkt startu podjechali, a ich "rajdowki" dojechaly na lawetach. Co sie zobaczylo to sie juz "nie odzobaczy !" ;) Wycofali sie po 3 odcinku...

madafakinges
01.10.2018, 12:22
Trampka bałem się proponować, choć sam bym go wolał, ale jak koledze przeszkadzają dętki, to gaźnik może już być problemem...

Emek
01.10.2018, 12:23
Proponujecie Trampka czy RD07. A czym to się różni od NAT jeśli chodzi o masę? Podobna waga i gabaryt.

GregoryS
01.10.2018, 12:40
Trampka bałem się proponować, choć sam bym go wolał, ale jak koledze przeszkadzają dętki, to gaźnik może już być problemem

Nie no, bez przesady. Detki - no trudno, w motocyklach z tych lat sa detki i biore to na klate. Jesli proponujecie taransalpa z gaznikiem to wierze ze to konstrukcja sprawdzona, "trudnozajebliwa" i nie taki ten gaznik straszny. Simson tez mial gaznik i fajnie bylo ;)

Czyli z nowych - zwykla NAT
z uzywek transalp, RD07, lub GS650.

chemik
01.10.2018, 12:43
Z używek dorzuć jeszcze yamaha XT 660 R.

motif
01.10.2018, 12:48
wszystkie XT-teki 660 maja wysoko środek, nie polecam na pierwsze moto.
Z używek brałbym bmw ale nie GS tylko G650 x-country, super niezawodne moto.

chemik
01.10.2018, 12:51
wszystkie XT-teki 660 maja wysoko środek, nie polecam na pierwsze moto.


Upss, moja dziewczyna o tym nie wiedziała. W czerwcu zrobiła uprawnienia, w lipcu kupiła XT660R, a we wrześniu przejechała off'em Zakarpacie: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=30445
;)

motif
01.10.2018, 13:00
Upss, moja dziewczyna o tym nie wiedziała. W czerwcu zrobiła uprawnienia, w lipcu kupiła XT660R, a we wrześniu przejechała off'em Zakarpacie: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=30445
;)

i co to dowodzi? tylko to że masz sprytną dziewczynę :)

chemik
01.10.2018, 13:03
i co to dowodzi? tylko to że masz sprytną dziewczynę :)

Czyli zakładasz, że autor wątku nie jest sprytny?
Ale chyba nie o tym ten wątek. Propozycja padła, autor z niej skorzysta lub nie.
A idąc za ciosem to jeszcze do propozycji można dorzucić "bliźniaczkę" yamahę XT 660 Z, czyli tzw. małą tenerę.

madafakinges
01.10.2018, 13:16
XRV na pierwsze moto niekoniecznie, to już kalsyk, ceny karoserii powalają...
Ja bym rozważał jakiegoś singla.

muszel72
01.10.2018, 13:19
Jako użytkownik ATASa o wzroście 188 potwierdzam za przedmówcami - wystrzegaj się go albo buty na koturnach:haha2:

motif
01.10.2018, 13:26
.
A idąc za ciosem to jeszcze do propozycji można dorzucić "bliźniaczkę" yamahę XT 660 Z, czyli tzw. małą tenerę.

to to już jest tragedia na pierwsze moto, a jakbyś czytał dokładniej ile kolega ma wzrostu to byś mu takich głupot nie radził.

Sierdiukov
01.10.2018, 13:30
Jeszcze dwa dni życia postu i kolega będzie żałował, że zapytał :D

Ja się odniosę tylko do fragmentu wypowiedzi Kolegi, że Versys się nie nadaje na szutry. Moja obecna ulubiona żona machnęła nim Theth. A ja wcześniej (to było moje pierwsze moto) zjechałem niejeden lekki off (w tym tysiące szutrów), zanim odkryłem istnienie motocykla o cudownej nazwie Africa Twin. Fakt, 17 cali z przodu i szerokość opony 120 nie pomagają w piachu... ale na pewno nie można mówić o tym motocyklu "niezdolny do przygody". Oprócz tego jeździ zajebiście po czarnym.

Tyle jeśli chodzi o dygresję, można wrócić do dalszych dywagacji,

Emek
01.10.2018, 13:47
to to już jest tragedia na pierwsze moto, a jakbyś czytał dokładniej ile kolega ma wzrostu to byś mu takich głupot nie radził.
Większość motocykli można bezproblemowo obniżyć. Ja mam zaledwie 3 centy więcej i nie mam problemów na CRF450 gdzie kanapa jest na wysokości 960 mm. Zarówno R jak i Z maja siodło na tej samej wysokości ale wysokość kanapy i długość nogi to nie wszystko. Bardzo ważny jest kształt kanapy oraz ugięcie na amortyzatorze i czasem na motocyklu "wyższym" będziesz się czuł bardziej komfortowo niż na takim z niższą wysokością siodła które będzie szersze, inaczej wyprofilowane lub zawias będzie sztywny.

madafakinges
01.10.2018, 13:53
Jeżeli Cie stać na NAT i Ci się podoba, to po prostu ją kup, jest łagodna i łatwa w prowadzeniu, nie będzie ci większych trudności w jeżdzie przysparzała niż transalp, versys czy XTZ.

chemik
01.10.2018, 13:57
to to już jest tragedia na pierwsze moto, a jakbyś czytał dokładniej ile kolega ma wzrostu to byś mu takich głupot nie radził.

Widzę, że masz mocne parcie na to, że twoje zdanie jest "twojsze" niż moje. Ja takiego parcia nie mam więc odpuszczę dalszą dyskusję z tobą.
Autor wątku, powtórzę to raz jeszcze, sam dokona wyboru.
Miłego dnia.

motif
01.10.2018, 14:02
Większość motocykli można bezproblemowo obniżyć. Ja mam zaledwie 3 centy więcej i nie mam problemów na CRF450 gdzie kanapa jest na wysokości 960 mm. .

bardzo złe porównanie, kanapa w crf450 jest wąska i nijak sie ma do kanapy xteka. Wysokość tu nie ma tak znaczenia co szerokość, im szerzej masz nogi tym dalej do ziemi. :mur:

Emek
01.10.2018, 14:09
bardzo złe porównanie, kanapa w crf450 jest wąska i nijak sie ma do kanapy xteka. Wysokość tu nie ma tak znaczenia co szerokość, im szerzej masz nogi tym dalej do ziemi. :mur:
Gdybyś czytał ze zrozumieniem to byś wyczytał, że To właśnie ci napisałem :confused:. Oczywiście Ty masz zawsze rację. Zdrowia.

GregoryS
01.10.2018, 14:12
Jeszcze dwa dni życia postu i kolega będzie żałował, że zapytał

Ojtam :) Im wiecej opinii czy sugestii tym lepiej dla nas - poczatkujacych.
Caly problem, niepewnosc, jesli chodzi o zakup nowego motocykla na pierwsze moto sprowadza sie do czytanych tu i owdzie "glebniesz i bedziesz placil" - bo to jest pewne, i bedziesz placil niemalo, plastiki w branzy moto to chyba najdrozsze kawalki tworzywa na swiecie. I do "Litra na poczatek ? Oszalales ?" - co jest juz calkiem powaznym ostrzezeniem. Stad tez dylematy.

Ze strony finansowej to wybor miedzy tym na co "stac a na co nie stac", oraz na slabszym, uzywanym, tanszym, ale nie wiadomo jak wyeksploatowanym, albo drozszym, mocniejszym, bardzej skomplikowanym, i nowym.
Naprawde brakuje mi na rynku nowych pozycji w kategorii ADV i pojemnosci +- 700 cm.

Nowe moto bralbym w leasing (na swoja dzialalnosc, honda ma dobra oferte), wiec tu idzie jeszcze w odliczenie rata leasingowa, paliwo, naprawy itd. W nowym dochodzi AC i ogolnie wyzsze koszty ubezpieczenia. Uzywany "ze srodkow wlasnych" ale tez mozna w dzialalnosc wciagnac i amortyzowac koszty, poza oczywiscie rata leasingu ktorej tu nie ma.

Lakrua
01.10.2018, 14:33
Ja szukałem, dumałem i wyszło mi ze dla mojej Żony na początek wybieram yamaha tracer 700. Siedziałem na tym i wydaje się ciekawym sprzętem na początek. Jak się uda jeszcze w tym roku pojadę na jazdę testowa. Pozycja mega wygodna, waga poniżej 200 kg i niski środek ciężkości to jest to !

chemik
01.10.2018, 14:43
Tylko, że tracer i teren to tak średnio. Autor szuka motocykla ADV. ;)

Lakrua
01.10.2018, 14:57
Tracer wydaje się spoko, gdy na nim siedziałem czułem się jak na małej NAT, tylko faktycznie bez zacięcia ADV ale myśle ze w delikatnym szuterku pójdzie po swoje. Myśle że jest to jakaś alternatywa jeśli kogoś gabarytowo przeraża NAT. ATAS przy twoim 174 pewnie będzie problematyczna i nie będzie już tej pewności. NAT w zupełności wystarczy bardzo przyjazny motor w brew pozorom. Wiem, słabe porównanie NAT z tracer ale kurde ten motor miło mnie zaskoczył

operator99
01.10.2018, 15:08
Kup zwykłą NAT z DTC do tego obniżone siedzenie będzie na wysokości 830cm,powinieneś podpierać się dość pewnie stopami,na początek w trybie D,pojeździsz,wyczujesz opanujesz i będzie fajnie i coraz fajniej.Nie ma sensu kupować jakiegoś motka tylko powiedzmy na rok i ze stratą sprzedawać.Myślę że NAT będzie ok, ATAS absolutnie dla ciebie za wysoka!

Lakrua
01.10.2018, 15:26
Kup zwykłą NAT z DTC do tego obniżone siedzenie będzie na wysokości 830cm,powinieneś podpierać się dość pewnie stopami,na początek w trybie D,pojeździsz,wyczujesz opanujesz i będzie fajnie i coraz fajniej.Nie ma sensu kupować jakiegoś motka tylko powiedzmy na rok i ze stratą sprzedawać.Myślę że NAT będzie ok, ATAS absolutnie dla ciebie za wysoka!
Autor właśnie odebrał prawko a Ty mu chcesz odebrać przyjemność wciskając DCT . Panie daj żyć ;)

tyran
01.10.2018, 15:28
NAT jest bardzo przyjazna.
Ogarniesz bez problemu.
Do tego szkoła enduro i jesteś ,,w domu,,.
Nie zastanawiaj się za długo i kupuj.

operator99
01.10.2018, 15:41
Autor właśnie odebrał prawko a Ty mu chcesz odebrać przyjemność wciskając DCT . Panie daj żyć ;)

No dobra manual,jest lżejsza i tańsza i dobre gmole!

consigliero
01.10.2018, 15:54
Bierz BMW R1200 GS będziesz zadowolony

calgon
01.10.2018, 17:04
Kupić i dorżnąć coś małego,sprawdzić czy to Twoja bajka...
Dominator,Trampiszon albo XT dadzą wiele frajdy.

Marcin-BB
01.10.2018, 17:26
Rozsądek podpowiada to co powyżej- coś taniego do zajeżdżenia na pierwszy sezon, a potem zobaczysz co Ci jest potrzebne.
Jednak trudno o rozsądek przy pierwszym motocyklu, i nie ma to nic wspólnego z wiekiem i życiowym doświadczeniem. Jak już zachorowałeś na afrykańską chorobę, to nie ma rady, trzeba ją przechorować, inaczej nie da się z tego wyleczyć!:D
Jak moto musi być nowe, to popatrz na to:
https://www.youtube.com/watch?v=CRlSJ0MJ09k
Zestaw do przeróbki standardowej cb500x kosztuje około 3 tyś dolarów- w zależności od wersji jaką się wybierze. Przeróbkę zrobi Ci każdy oarnięty mechanik motocyklowy. Sama podstawa, czyli cb500x to motocykl tani, prosty i niezawodny. Części też tanie i dostępne. CB jest niższe i lżejsze wyraźnie od NAT.
Osobiście mając budżet na nowy motocykl i założenie, że ma jeździć w błocie, kupiłbym coś z duali jak Huska 630/701, może SWM (choć mało opinii o tym, bo nowe) lub ostatecznie F650 Sertao, choć to już kloc blisko 200 kg. Wbrew pozorom wybór jest duży, tylko nie można mieć na oczach klapek pod tytułem AT?NAT:)
Pozdrawiam i życzę udanej przygody z motocyklami!
P.S. A jak padnie na starego transalpa- to zapraszam!. Mój egzemplarz nie ma wad fabrycznego modelu, a co do wysokości to mogę go obniżyć tak, by te 170 kilka cm wystarczyło!

StrzeLuk
01.10.2018, 18:09
Ja kupiłem Afrykę jako pierwsze moto i nie żałuje tej decyzji. Jeździ się super. Nie zabiłem się. Miałem jedną "parkingówkę" ale nic się nie stało. Przejedź się na NAT bo mi się wydaje że z Twoim wzrostem będziesz się męczył. Jak Cię stać to kupuj.

jorge
01.10.2018, 19:05
Motif - ochłoń.

Autor pytał o konkrety, a nie listę życzeń. Niech mówią Ci co mieli wymienione moto w użytkowaniu.

Tank
01.10.2018, 19:29
Kupuj co Ci serce podpowiada, bo pozniej bedziesz żałował , ze zamiast sercem, kupwales rozumem. I to nie swoim a innych. :), a motocykl nie jest racjonalnym zakupem, tylko emocjonalnym. :) Wyglebisz się raz na parkingu, to drugim razem juz bedziesz wiedzial jak zsiadac i jak się podeprzec, a gdy jedziesz to nóg po ziemi nie ciągasz:)

Tu przyklad, choc z niewlasciwym motocyklem:), gosc z metr piecdziesiąt w kapeluszu;)
https://youtu.be/kRFyw57o_Ic

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Sylwek_76
01.10.2018, 19:53
Transalp 700.

Wiem, brzydki (podobno) :D i bezpłciowy. Niemniej, wierny i niezawodny.
Dwa cylindry, nie trzęsie i szarpie jak jednogarowe. Rozsądną używkę znajdziesz, ze wspomożeniem bardziej oblatanych w temacie. Pojeździsz, będziesz wiedział, czego chcesz.

Nie demonizowałbym kół dętkowych. "Trochę jeżdżę" i ostatnią gumę złapałem no... nie pamiętam :). Chyba dawno.

Mirek Swirek
01.10.2018, 22:10
Przebrnąłem...
Choć nie chętnie lubię się zgadzać, to z Tank-iem wyjątkowo się zgadzam (wiadomo Gs-iarz i moderator ;) )
Ja bym poszedł w NAT w ciemno. Raz się żyje. Nie bardzo rozumiem, proponowania innych motocykli. Jest postawione proste pytanie w temacie. Już wiesz, że ATAS za wysoka dla Ciebie.
Kto z nas stał w tak komfortowej sytuacji, że mógł wybrać sobie pierwsze moto? Większość, dosiadała tego co miała pod ręką. Powtarzam. Bierz Afre i ciesz się i płacz też, ale co doświadczysz, to Twoje. Zdruff...

szelas
01.10.2018, 22:12
Tracer wydaje się spoko, gdy na nim siedziałem czułem się jak na małej NAT, tylko faktycznie bez zacięcia ADV ale myśle ze w delikatnym szuterku pójdzie po swoje. Myśle że jest to jakaś alternatywa jeśli kogoś gabarytowo przeraża NAT. ATAS przy twoim 174 pewnie będzie problematyczna i nie będzie już tej pewności. NAT w zupełności wystarczy bardzo przyjazny motor w brew pozorom. Wiem, słabe porównanie NAT z tracer ale kurde ten motor miło mnie zaskoczył

Ja mam 172, ostatnio poprosiłem w salonie o założenie najniższej kanapy do ATAS (są trzy rodzaje, pasują te od NAT) i powiem szczerze, że było ok, lekko oderwane piety od ziemi. Tak wiec nie taki diabeł straszny

StrzeLuk
01.10.2018, 23:33
Tu przyklad, choc z niewlasciwym motocyklem:), gosc z metr piecdziesiąt w kapeluszu;)
https://youtu.be/kRFyw57o_Ic


Muszę się tak nauczyć ruszać! mega to wygląda

bukowski
02.10.2018, 07:33
Ja mam 172, ostatnio poprosiłem w salonie o założenie najniższej kanapy do ATAS (są trzy rodzaje, pasują te od NAT) i powiem szczerze, że było ok, lekko oderwane piety od ziemi. Tak wiec nie taki diabeł strasznyBo to w dużym stopniu zależy od długości nóg. Ja mam 177 i ATAS na normalnej kanapie jest dla mnie akurat. Na NAT jeżdżę na wyższym ustawieniu, ale na niższym też jest OK.

Sent from my G8441 using Tapatalk

Wojtec
02.10.2018, 07:57
Jak stać, to kupować i się cieszyć.
Ktoś musi kupować nowe motocykle żeby ktoś je potem mógł odkupić.

szelas
02.10.2018, 08:35
Bo to w dużym stopniu zależy od długości nóg. Ja mam 177 i ATAS na normalnej kanapie jest dla mnie akurat. Na NAT jeżdżę na wyższym ustawieniu, ale na niższym też jest OK.

Sent from my G8441 using Tapatalk

Masz oczywiście rację, niemniej za pierwszym razem jak się przymierzałem do ATAS, to była tylko normalna kanapa, przy której tylko smyrałem ziemię nogami, więc odpuściłem, ale teraz mam dylemat która brać. Najgorsze, że jest ATAS jest sporo droższa, gównie przez akcesoryjne rozszerzenia, które są w standardzie (gmole, grzane manetki, płyta pod silnikiem i chyba ledowe halogeny), i chyba nie można z nich zrezygnować (o to nie dopytałem w salonie). Na razie kontuzja z zeszłego tygodnia wymusiła przerwę w jeżdżeniu, więc paradoksalnie mam więcej czasu na decyzję którą brać ;)

madafakinges
02.10.2018, 09:05
Bież zwykłą, będzie Ci się dużo łatwej jeździć.

operator99
02.10.2018, 09:07
Bież zwykłą, będzie Ci się dużo łatwej jeździć.

:Thumbs_Up:

GregoryS
03.10.2018, 15:03
Podrzucajac nieco temat - odwiedzilem dzisiaj dealera Kawasaki, (mam do nich najblizej) przymierzyc sie pogladowo do Versysa650. Jak pisalem wczesniej siedzialem jakis czas temu na BMW f800GS adv, katalogowo wysokosc siedzenia beemki to 880 mm. Nie bylem w stanie postawic stop plasko, brakowalo kilku cm (+- 5) "w pięcie" z obu stron. Versys ma siodlo na wysokosci 840, i nie tylko stalem plasko i pewnie, ale do tego mialem nawet delikatne ugiecie w kolanach na tyle ze moglem spokojnie bujac motocyklem na lewo-prawo wciaz stojac plasko. What the hell.... przeciez to zaledwie 4 cm, a roznica kolosalna !

Versys jako taki to bardzo fajny motocykl, ale utrzymuje ze jak dla mnie "szosowy". Mimo to nawiazala sie szczera nic sympatii :) Do tego sprzedawca wykombinowal oferte ktora okazalo sie jest duzo lepsza niz oczekiwalem. Z minusow - nie ma mozliwosci jazdy probnej, sprzeta demo juz sprzedali...
W weekend planuje przymierzyc sie do NAT, temat jazdy probnej o tej porze roku staje sie watpliwy.

JarekO
03.10.2018, 15:15
Podrzucajac nieco temat - odwiedzilem dzisiaj dealera Kawasaki, (mam do nich najblizej) przymierzyc sie pogladowo do Versysa650. Jak pisalem wczesniej siedzialem jakis czas temu na BMW f800GS adv, katalogowo wysokosc siedzenia beemki to 880 mm. Nie bylem w stanie postawic stop plasko, brakowalo kilku cm (+- 5) "w pięcie" z obu stron. Versys ma siodlo na wysokosci 840, i nie tylko stalem plasko i pewnie, ale do tego mialem nawet delikatne ugiecie w kolanach na tyle ze moglem spokojnie bujac motocyklem na lewo-prawo wciaz stojac plasko. What the hell.... przeciez to zaledwie 4 cm, a roznica kolosalna !

Versys jako taki to bardzo fajny motocykl, ale utrzymuje ze jak dla mnie "szosowy". Mimo to nawiazala sie szczera nic sympatii :) Do tego sprzedawca wykombinowal oferte ktora okazalo sie jest duzo lepsza niz oczekiwalem. Z minusow - nie ma mozliwosci jazdy probnej, sprzeta demo juz sprzedali...
W weekend planuje przymierzyc sie do NAT, temat jazdy probnej o tej porze roku staje sie watpliwy.

Dodatkowa różnica może być spowodowana szerokością kanapy.

matjas
04.10.2018, 19:50
Grzegorz pytanie na ile masz doświadczenie motocyklowe i na ile na podstawie info z neta jesteś w stanie dośpiewać sobie kwestie bez jazdy próbnej. Dwa razy miałem okazje kupić tak moto i było ok - ale dokładnie wiedziałem czego się spodziewać bo opierałem się na doświadczeniu z wieloma poprzednimi motkami.

M

GregoryS
05.10.2018, 09:24
Doswiadczenie motocyklowe zadne - nie liczac kursu (co prawda rozszerzony, ale to i tak tylko "dziesiatki" godzin zamiast setek czy tysiecy) i simsona lata temu.
Wiec jazdy probne to dla mnie dosyc wazna rzecz, i widze ze moze byc z tym problem. Nie wiedzialem ze dilerzy wyprzedaja motki demo juz teraz, wydawalo mi sie ze wystawiaja je juz po definitywnym zakonczeniu sezonu.
W najblizszy weekend bede u znajomych w stolicy, o ile u mnie na slasku do niektorych dealerow trzeba podjechac (np. rozsadny dealer Hondy to dopiero Krakow albo Czestochowa) o tyle tam wszystko jest niemalze w jednej dzielnicy. Mam juz "liste wycieczki", poprzymierzam sie, poodwiedzam itd. Na pelna jazde probna nie licze - pociagiem jade i nie mam jak zabrac ciuchow na moto i kasku, ale mam niesmiala nadzieje ze moze chociaz koleczko "na parkingu" bedzie szansa zrobic.

Ozzz
05.10.2018, 10:00
https://youtu.be/KIw5DHJ0d9A

Żeby się tak nie skończyło. 😜

GregoryS
05.10.2018, 11:13
:haha2:

Gosc "trochę krępawy", Na zadnym moto na ktorym do tej pory siedzialem nie bylo jeszcze AZ TAK. Chociaz z drugiej strony mam bardzo podobna kurtke... przypadek ? :P

jorge
05.10.2018, 12:50
Doswiadczenie motocyklowe zadne - nie liczac kursu (co prawda rozszerzony, ale to i tak tylko "dziesiatki" godzin zamiast setek czy tysiecy) i simsona lata temu.
Wiec jazdy probne to dla mnie dosyc wazna rzecz, i widze ze moze byc z tym problem. Nie wiedzialem ze dilerzy wyprzedaja motki demo juz teraz, wydawalo mi sie ze wystawiaja je juz po definitywnym zakonczeniu sezonu.
W najblizszy weekend bede u znajomych w stolicy, o ile u mnie na slasku do niektorych dealerow trzeba podjechac (np. rozsadny dealer Hondy to dopiero Krakow albo Czestochowa) o tyle tam wszystko jest niemalze w jednej dzielnicy. Mam juz "liste wycieczki", poprzymierzam sie, poodwiedzam itd. Na pelna jazde probna nie licze - pociagiem jade i nie mam jak zabrac ciuchow na moto i kasku, ale mam niesmiala nadzieje ze moze chociaz koleczko "na parkingu" bedzie szansa zrobic.

Wpadnij do mnie osiądziesz na XRV

ivenhoe
05.10.2018, 13:03
z doświadczeniem prawie żadnym to strach nawet testować drogie moto bo może być to kosztowne. Zwykle odpowiedzialność jest pełna w takich przypadkach, czasmi tylko do jakiejś kwoty zależnie od dealera.

wierny
05.10.2018, 13:35
Jakby kolega GregoryS chciał przymierzyć się do XRV,to do mnie chyba ma bliżej niż do Wawy:)Zapraszam.Pozdro:at:

yakuzsa
06.10.2018, 17:17
Całego wątku nie czytałem bo długi ale do kolegi zakładającego temat...kiedyś gdzieś ktoś powiedział napisał że pierwsze Moto nie będzie twoim motocyklem docelowym, czy to będzie Afra czy Bemewe czy ruski bokser to dopiero sam sprawdzisz po wielu latach. Pozdrawiam i kup coś na czym Ci się dobrze jeździ, pasuje waga, moment, pozycja, dźwięk obroty itp.itd. Ja mam Afre 9 lat. Moto super bezawaryjne, nie sprzedam ale wolę jazdę Xt 350 a najlepiej i najbardziej się cieszę jak odpala mi ruski K750 i będzie super jak zlikwiduje w nim wyciek z podpory wału;)

Futrzak
06.10.2018, 18:21
Gregory jak chcesz używkę NaT z śląska pisz na priv rok 2017

GregoryS
08.10.2018, 12:04
Hello,

Dzieki za oferte Futrzak ! Zostane przy opcji nowy (leasing, umowy, koszty itd) albo "starszy na dojezdzenie" co tez jest wciaz rozwazane. Ale doceniam :)

Dlugi opis z weekendowego rozpoznania:
Objezdzilem warszawskie salony ze swoja druga polową. Przymierzylem sie jeszcze raz do kawy versysa 650, yamahy tracer 700, hondy NAT i ATAS, i... ale o tym pozniej.
Zadnym z motocykli nie odbylem jazd testowych - ale tego sie spodziewalem, to byl wyjazd przy okazji weekendu w stolicy, na "przymiarki". Chociaz jako ze pogoda dopisywala jazd testowych u w sumie kazdego dilera odbywalo sie sporo, ale nie na interesujacych mnie motorkach.
Wiec tak, kawa i yamaha to bardzo podobne motocykle, kawa wiekszy przeswit, regulowany zawias i dobrze wygladajace firmowe kufry w niezabijajacej cenie, yamaha nowszy i mocniejszy piecyk, nizszy przeswit i kuferki prawdopodobnie z platyny, inaczej nie moge sobie wytlumaczyc ich ceny. Oba fajne, zwinne "all roundery", i w trase, na miasto jak i dalsza podroz. Oba z mozliwosciami off mocno ograniczonymi i oba... jak zauwazylem po detalach "budzetowe". Ale jak dla mnie - poczatkujacego bylyby w zupelnosci wystarczajace gdyby mialy choc odrobine wiecej "offroadowej ikry". Na pierwszego turystyka i commutera oba moim zdaniem to bardzo dobra opcja.

Honda - duzy salon samochodowy i motocyklowy, fajna i rzetelna obsluga. Z pewna niepewnoscia usiadlem na standardowej NAT i ... co prawda na niemal pelnym wyproscie, ale obie stopy w pelni na ziemi !

https://lh3.googleusercontent.com/cXHMGoycQ4xn0GHpVVdchGtP5KbP1UqPRg7qPoxZhofQKxYzx8 v9x6qVxyy3yqbfxuj83JN_r9sfTdl3-_pCJx5y8fcVabuwcWWoJCe-cedZo5NQgcrex8GEZiwkvrJHkHH-ORyIbFlueY7UJ7f1jbCj6ycFOY7ue5nMiZlE5ZCvtcDUgZl8nt 2nqvfnVW4xngRhTaBWP0LiuuSGxu83PmG7ZQW1ej3j14aSpUCd u_Jem2GRs_SxqE8-ftcE3oZBuO-JjeJdSFpmWwx2gd0H0vqi8rUA2FpmcEhEj7H2VleEVlDN5jBbd OFN5rrmHor0bFuo1WS7PcmV2bQLZjBvc3_SKBJy8Zp-MU0EAmg8muxdXMYG5VGkGMwlU3YREgpMm3943uJ2Y0W5o3YDUx 98RD5fcQ2mLs2iMwKO40xd4H8JCbG3vmaPEI2hI2ApIIP8Za7Y X4z08G0WOxgwBEcNbaESI6tDWJLE9GbrGeQRFfkhkTa4Jt3GvY M4qbDVCQCumMMRe1GF0vxHYxBiysDmKuZJnsP7LL7DdSwsDb9g 16r8vvJD4rSOPhm83OfDkJLQEXM8qv9o-8v0Wi9YZNy2-b51_crsXsbjFBtGYbhLq8hJVfnSUt4_DHl3ZKIVxg=w754-h684-no

Tak, wiem ze spodnie za krotkie :D Motocyklowe sa dluzsze. Ale co do wysokosci to przyznam ze tego sie nie spodziewalem, bylem pewien ze pietami do podlogi nie bede siegal, a tu prosze... Co ciekawe dopiero na ATAS siedzialem w pozycji jak na GS800 Adventure - czyli z pietami dobre 4-5 cm nad podloga. Musi byc jak kolega wyzej pisal - w bmw jest wyjatkowo szerokie siedzisko. Wiec w kwesti afryki jesli juz to jednak standardowa NAT.
Zaskoczylo mnie podejscie sprzedawcy, poprosilem o wycene leasingu itd. Przyznam ze pare miesiecy temu wycenialem BMW f850GS, wszystko profesjonalnie i grzecznie, ale z duzym cisnieniem zebym kupil jeszcze tego samego dnia, lacznie z "w ten weekend jedziemy na zlot, i ten motor na pewno sie tam sprzeda, wiec musi sie Pan decydowac juz teraz". Wiadomo sa targety sprzedazy itd, nie mam tu zadnych pretensji. W Hondzie byla wycena i "jesli Pan moze to prosze poczekac, niedlugo zaczna sie wyprzedaze, bede mogl Panu przygotowac jeszcze lepsza oferte". Oklaski dla Pana ze szczerym podejsciem :)

I na koniec... zrobilem niespodzianke swojej lubej. Dzielnie znosila moj motocyklowy fetysz i pelny pożądania rozbiegany wzrok u kazdego kolejnego dilera. Wiec na koniec odwiedzilismy.. dilera Piaggio obejrzec Vespy ! Kiedys wspominala o "ladnym skuterze" na transport po Warszawie, ale temat jakos umarl. Mocno odzyl po tej wizycie. Panna wybrala sobie "nowy ulubiony kolor" - landrynkowy blekit :)

https://lh3.googleusercontent.com/FlIWITLw2FitcvCJCAqdUCdorZZB5jLSp-kl-40xX9PSA6fzJw08-YBGZHpYT7GvZyofUMewNq48vtPpkScsLaqYimgDI0mVtAoeKKg 0yIUeLMkTqfwtFvoCU1yFSM3KwsjdwQSIxeaNnPlvh24GBVrjf 9sMrFZUS6vqoTztd8UrSyOYmNYU4yNWv3y6gGgQ9VJfkprj1ek iVnL4fzpX6nWUEgvFf-NAp-_dozbU1GG4BvY2nLGFOG-WtMCTvtUPCHV4xQ6ir1LY2i22S7vVXBxVOVCCl3g8Vc6eFQuPS DIlWIskDWQWkXID82C-ZVkt8JCXqNwtgDRtCoQ9sjUtPRO5Gf729CNjCrbYv6P3DNrVGq YhE9xB4IFFcv_xkH63s4T_KpnKtsDVTH24GL0UfgquyxB9ErFu 8BUh2kizOGgN_3Lz76016NrJ5skxtoKDnO5OFhFKl_rGh7z65j e1n3j1gG9p0FthtCjrdB0NEXnRBkuG-Xi5TvrRgu0fNqoTEKJTyCls8pDGAzJH1RJM0hidzYVI48azFE8 kEC7keliF_txkr83Cl5pT38Fva-mxpr32uMNF-zNe6kU40ujRBqvNhCXIrtghax4Bk_a79DDEwiKWEHXqYLBoU7l nlA=w576-h768-no

Plusem tej wizyty bylo to ze moglem sie na takiej vespie (125) przejechac po parkingu, i o ile serce ciagnie do afryki to szczerze musze przyznac - skuterek jezdzi bajkowo, no idealny sprzet na jazde w miescie. I najwazniejsza rzecz dla Pan - vespa jest po prostu ladna, w ofercie mnostwo kolorow do wyboru i dopasowanych stylem akcesoriow. Wiec o ile ja nad moto sie wciaz zastanawiam, tak vespa prawie sie sprzedala :D

Oj ciezko bylo stad wyjsc:

https://lh3.googleusercontent.com/4x5QxVuuDie_oDaqBRx2qPaDy-BBzCZkvVmrBpTtVX-otCe0QNzbmH1m1wq5GnS_KlfRWxldVwQk75PuA51harsXaVpPm Nm4BxjOOIJEOgy26JFESBIgfOcndUSWAh9ZCaGIAX6_iaLq8rY s_-uaRDkdRxs-dmWx8MEm0QEflwd2kPnpSaspQnndsViPHhLtNb8z6B8IVWAbTQ 4_FgxUvF-iVrYeqNqxyQjQVZi0mHBtjJlvwvgf3WdcdYOnlc0FAH1Jwcyt6 dpAMPE1N_A7TgBHp4g5-57xJvZmApE-NkD_yXyfaKMa5dBw5KtPedWpzioG4lqXQ_ZP2iiAc7Ux0VH-zox25SgPw8ZIRvr7ouiNloAiyz02oUpdnDczuKdprknzQxmZdN Y57UXpOsRaB3pv-9ullw3NE5eRDkcZKSJhNKC4HtQZv7pEWqXGoiC7WcBo1DNjjDd GRp312O5-2PVkH5Vij8TzZygdGGbj2zi2XmSLroXs_5OusbTf8V4Yr31Y8i DxR_Chna1-ip4niccazBdVy4pedkYYSU49nMbQOTZ9jWLAQ_HxQ-C-9uisNFYAFR0pwQ-GJPxhBvTfaqohX3FsjsHcOp9ZVBkRStQnxveuc2sBGR_y66xbE A=w768-h576-no

Podsumowujac - NAT wymiarowo wydaje sie byc ok, Vespa jest bardzo ok, a yamaha i kawa robia fajne niedrogie motocykle dla poczatkujacych. Jak pisalem na poczatku watku moto planuje na przyszly sezon wiec nie ma cisnienia... zobacze co sie bedzie dzialo na wyprzedazach.

Cezar3
08.10.2018, 12:41
Po zdjęciu widzę, że w NAT miałeś siedzisko w wyższej pozycji. Da się obniżyć o dwa cm i wtedy już będziesz miał cacy komfort.

Maadrian88
28.10.2018, 13:42
Teraz zupełnie już mam problem z wybraniem moto. NAT , AT XRV czy New V strom... Z doświadczeniem i wzrostem nieco większym niż autor wątku 178 cm wybrałbym NAT w zwykłej wersji. ATAS to mokry sen afrykanera ale kanapa w najniższej pozycji i stopy mam oparte..i weź tu się zdecyduj.

GregoryS
29.10.2018, 11:26
Mam latwiej, bo vstroma wogole nie biore pod uwage. Wiem ze fajny i wogole, ale wyglad przodu kompletnie mi nie pasuje. A ze motocykl to jak wiadomo glownie kwestia emocji, wiec...
U mnie wybor ostatecznie sprowadza sie do 2 motocykli - NAT 2019 i Yamaha Tracer 900. Motocykl ma mi sluzyc do wszystkiego, do jazdy na codzien po miescie (w tym korki), w dluzsze trasy, turystyka i offroad. Prawda jest taka ze przynajmniej 90% czasu bedzie to asftalt, a wiec bardziej tracer, bo mniejsze kola, wygodny do podrozy, bo tempomat itd. Jednak w tych 10% off tracer by ograniczal wiec... serce mowi NAT, rozum kaze nie skreslac tracera. A wyprzedaze/przedsprzedaze juz sie zaczely.

madafakinges
29.10.2018, 11:41
Latałem tracerem, silnik petarda, ale do turystyki i jazdy na codzień wolałbym miękką i wygodną NAT. Tracer na dziurawych drogach radzi sobie kiepsko, prześwitu nie ma wiele, więc wjazd /zjazd z krawężnika może być problemem. Ma szorstką reakcje na gaz(jeżdziłem na mapie A), szczególnie w porównaniu z NAT która jest w miare płynna, co na pewno ma znaczenie w czasie jazdy po mieście.
Z to do zapierdzielania tracer miażdży NAT szczególnie z qiuckszifterem jest to petarda. Na koło 2. nawet 3. bieg. Bardzo szybki motocykl.

rene82
29.10.2018, 12:15
178 cm, nat standard, jeździłem na obniżonym - już sobie przestawiłem na wyższe położenie siedzenia. Ciągle dotykam stopą, a wygodniej w nogach i kierownica 2cm niżej. Obniżać siedzenie będę tylko na jazdę we dwoje.

GregoryS
06.11.2018, 10:15
Decyzja w sumie zapadla, na razie bez zadnych wplat a tu nagle.... nowa tenera :drif:
Motocykl lzejszy o prawie 30 kg od afryki, wyglada na duzo zwinniejszy, zwawszy, ale tez wysoki, siodlo 880 mm, za to dyche tanszy. No i dostawa dopiero druga polowa 2019. I co teraz ?? :vis:

Emek
06.11.2018, 10:48
Czekać

GregoryS
06.11.2018, 11:04
No chyba zeby rzeczywiscie kupic na teraz "grzmota" do objezdzania i dojezdzania, do czasu az sie T7 w koncu pojawi. Ale to by znaczylo rozwod z NAT jeszcze przed rzeczywistymi zaslubinami. Z drugiej strony 30 kg wagi, jak dla poczatkujacego, to bardzo duza roznica.

Emek
06.11.2018, 11:09
Przepaść i to nie jest 30 kg. Nie wiem co trzeba dołożyć do T7 ale wiem ile mam dołożone do NAT. To moto to lekko waży 250 kg (a sądzę że więcej) a nie te papierowe 232 kg. Chyba Mada ważył swoją to wie najlepiej.

madafakinges
06.11.2018, 11:46
Finalnie i tak wyjdzie 25kg różnicy.

Roxi
06.11.2018, 20:43
Ja pamietam jak kilka lat temu miałem podobny dylemat i ktoś mi wtedy napisał, że i tak zrobię po swojemu i nie posłucham wszelkich głosów rozsądku. Tak też się stało i kupiłem tenerkę, bo najbardziej mi się podobała. Każdy ma inną sytuacje i możliwości, a do eksploatacji i celów każde z tych moto się nada się z nadmiarem. Raczej lepiej już planować wolny czas, kasę i trasę na jakiś trip :)

Jeden z moich ulubionych youtuberow, pewnie ten link jest doskonale znany z recenzja afry, bo jakiś czas mniej śledzę forum.

https://youtu.be/oDJc-4E19KM

Pirania
07.11.2018, 14:49
Czekać

:Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up: