PDA

View Full Version : Decat usunięcie catalizatora.


madafakinges
31.08.2018, 17:03
Rozmawiałem wczoraj z Bogusiem z ICExhaust.
https://www.facebook.com/ICExhaust/
82591

82592
Myśle, żeby zrobić DeCata tzn, rure przejściową krórą montuje się w miejsce ori katalizatora.
Ogólnie plan jest taki żeby obciąć ori kolektor powiedzmy 5cm za sondą i dorobić dolot tłumika przykręcany na opaskę zaciskową,82593

Cały widz polega na tym że będzie też rura łącząca przy katalizatorze, żeby w razie czego można było zamontować go spowrotem.

Byłby ktoś chętny na takie coś?

Będzie można to zastosować i w przelotowym i ori tłumiku.

JarekO
31.08.2018, 18:38
Co się zyskuje na takim zabiegu?

Pozdrawiam

Jarek

consigliero
31.08.2018, 18:48
Ja w tym sezonie usunąłem decat i wstawiłem OEM , zostawiając akcesoryjnego remusa. Co zyskałem, silnik pracuje lepiej, równiejsze obroty, dźwięk o dziwo jest mniej uciążliwy i bardziej przyjemny, a spalanie zmalało o minimum pół litra.

JarekO
31.08.2018, 18:55
Ja w tym sezonie usunąłem decat i wstawiłem OEM , zostawiając akcesoryjnego remusa. Co zyskałem, silnik pracuje lepiej, równiejsze obroty, dźwięk o dziwo jest mniej uciążliwy i bardziej przyjemny, a spalanie zmalało o minimum pół litra.

Ciekawe czy z moim akrapem podobnie by było.... Sam to robiłeś?

Pozdrawiam


Jarek

consigliero
31.08.2018, 18:58
Decat w moim wypadku to tzw y-pipe, również zakupione od remusa z zapewnieniem że nic nie trzeba regulować.

machoni
31.08.2018, 22:08
Mada do mojego wydechu podejdzie?, czy coś mi to jeszcze poprawi? ;)

madafakinges
31.08.2018, 22:51
Twojemu wydechowy nic nie zaszkodzi ani nie pomoże w tym momencie jest kompletny...
Przy usunięciu kata warto pobawić się z dawka paliwa.

majki
31.08.2018, 23:11
Ciekawie...a jakaś wstępna wycena? No i pewnie bez Rapida się nie obejdzie, żeby wszystko banglało dobrze...? Zapytaj może przy okazji o jakąś fajną osłonę na rurę. ;)

Zastanawiam się jak ogarnąć ponowny montaż kata, trzeba go będzie wysłać do nich żeby dorobili przejście czy będzie jakiś łącznik?

madafakinges
31.08.2018, 23:14
Rurka o większej średnicy, można spróbować naciętej z obydwu stron i na obejmy, ale lepiej byłoby od strony kata wspawać i zacisk od strony lambdy.

Myślę że rapid easy lub buster plug to miniumum.

Cezar3
31.08.2018, 23:17
Zporientuj się proszę jaki byłby koszt całości i czy jest możliwość zakupu kompletu na odległość. No i czy to będzie P&P, znaczy zdejmę kata i potem założę samodzielnie...
Wtedy będę w stanie stwierdzić, czy jestem zainteresowany
pozdrawiam

madafakinges
31.08.2018, 23:23
Nie 'zdejme kata', tylko obetne kolektor 5cm za sondą lambda, tak że nie do końca p&p bo trzeba się fleksem pobawić.
Sam czekam na wycenę bo najtańsze kolektory jakie znalazłem na ebay to leovince za 1350zł
To musi być spooooro tańsze żeby był sens się bawić.

Cezar3
31.08.2018, 23:26
Mada, z fleksem sobie poradzę, miałem na myśli samodzielne poradzenie sobie, bez konieczności wizyt u specjalistów :)

madafakinges
31.08.2018, 23:28
Tylko opcja w jednej ręce piwo a w drugiej fleks... w innym wypadku też nie będzie chciało mi się w to bawić

Cezar3
31.08.2018, 23:37
Jak miałbym do Ciebie bliżej, to można byłoby tak zrobić... ja fleks, Ty piwo. A tak to niestety zdalnie trzeba. Także daj znać jak by to kosztowało, żebym sam sobie obciął kata i zamontował resztę.

zbyszek
01.09.2018, 09:48
Ja mogę zrobić nowe kolektory od głowicy.
Wycenię na 800 zł za komplet, dla dawcy motóra 300 zł taniej.

Kolektory spasowane pod ori wydech więc dające możliwość zastosowania każdego akcesoryjnego wydechu dedykowanego do NAT
Musze mieć motocykl na kilka dni na warsztacie, na ten pierwszy raz.
Zima ma być długa i nudna w tym roku....:p

Cezar3
01.09.2018, 12:04
Też jest to jakaś koncepcja :)
Pozostaję w oczekiwaniu ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Novy
02.09.2018, 15:26
Mada - jaki masz u siebie tłumik? Jak zmieniłeś to trzeba było coś jeszcze stroić?

matjas
02.09.2018, 16:01
Tak sobie luźno zagaję: jak wytniecie katalizator to moto przestanie spełniać normy emisji prawda?
W swoich dieslach czy benzyniakach tez tniecie dpfy i katalizatory?

M

madafakinges
02.09.2018, 19:00
Twoja cegła spełnia emisję?
Teraz mam akrapa ale on jest komorowy nie trzeba nic ruszać

matjas
02.09.2018, 19:20
Moja cegła raczej spełnia a przede wszystkim jest w oryginale tak jak helmuty wymyślili wiec na pewno nic już nie polepsze - przypomnę Ci ze pytasz o 26letni motocykl a piszemy o czymś co zostało współcześnie shomologowane na określonych warunkach.
Dla ciekawości w normie mieściła się moja FJ1200 - wiem bo sprawdzałem ustawienie globalne gaźników na analizatorze spalin.

Trochę się droczę a trochę pisze serio - chciałbyś znowu jeździć w mieście pełnym dużych fiatow, poldkow czy Nys oraz dymiących Ikarusow?
A może lubisz jak piętnastoletnia Laguna stawia zasłonę dymna próbując przyspieszyć?

Takie food for thought jak to mówią... nic osobistego oczywiście.

consigliero
02.09.2018, 20:03
Zasadniczo jak jadę za każdym dieslem to śmierdzi a szczególnie takie wypasione młode auta, jak one przechodzą kontrolę, nie mam pojęcia.

JarekO
02.09.2018, 22:20
@Matjas +1

madafakinges
04.09.2018, 12:58
https://www.blackwidowexhausts.co.uk/downpipes-de-cat-749-c.asp

Przy zakupie 4 kompletów byłoby -10% i wysyłka w cenie.

consigliero
04.09.2018, 13:27
Diesel musi dymić, tylko początek

https://youtu.be/dyKo4Y2G8uI


Over

majki
04.09.2018, 13:39
https://www.blackwidowexhausts.co.uk/downpipes-de-cat-749-c.asp

Przy zakupie 4 kompletów byłoby -10% i wysyłka w cenie.
To i tak wychodzi ok.1200...

A po drugie, chyba lepsza opcja to sam decat aniżeli całe kolektory...przy ewentualnej wymianie łatwiej odkręcić parę opasek niż demontować całość z sondą, uszczelkami w głowicach itd. Do tego koszt byłby mniejszy... ;)

Cezar3
04.09.2018, 13:57
lepsza opcja to sam decat aniżeli całe kolektory...

Skłaniałbym się ku tej opcji...

consigliero
04.09.2018, 14:54
Jako osoba doświadczona w tym temacie zapytam co chcecie uzyskać ?


Over

madafakinges
04.09.2018, 15:09
Oszałamiającą moc i niebywałą lekkość.

consigliero
04.09.2018, 15:59
Nie chcę was przekonywać na siłę, ale to było też moim celem i gdy na tagach w Mediolanie w 2007 roku zobaczyłem ofertę dedykowaną do naszego motocykla, to w maju już miałem ją u siebie.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180904/c4f3643e7cf2831c70b9d49847b5b713.jpg
Zapomniałem o jakże ważnym celu który mi wtedy przyświecał. Oprócz zbicia wagi, tu głównie chodziło o tłumik, lepszego dźwięku i większej mocy, ja myślałem o dalekich podróżach, a tam wiadomo z benzyną bywa różnie w tych dalekich dzikich krajach. Z tego powodu lepiej bez katalizatora. Gdy w listopadzie tegoż roku ruszyliśmy na „wyprawę” do Tunezji to na żadnym dystrybutorze nie znalazłem w ofercie benzyny ołowiowej. Gdy w tym roku włożyłem z powrotem katalizator zostawiając akcesoryjny tłumik, okazało się że wszystko pracuje lepiej i spalanie jest mniejsze. Przy okazji dowiedziałem się po 10 latach że aby w pełni wykorzystać taki układ warto było pokusić się o jakiś Power comander, bez którego praca silnika była taka jak była.

PozdrawiaM


Over

madafakinges
04.09.2018, 16:20
Pisze wyżej że ściągając katalizator trzeba pokusić się o strojenie motocykla.

matjas
04.09.2018, 16:28
z tymi wydechami oryginalnymi to niestety jest tak, że ważą, ale moto najlepiej z nimi jedzie.
do tego dochodzi jeszcze temat wagi właśnie, która mimo, że sama w sobie zła, potrafi tłumić wibracje przenoszone na motocykl vide FJ1200 na ten przykład, piszę tylko z doświadczenia i lektury postów mądrzejszych niż ja.
w GS1100 najlepszy jest oryginał bo zapewnia odpowiedni poziom tzw ciśnienia zwrotnego - żaden przelot w GS nie będzie tak dobrze chodził...

tak czy owak, życzę Wam aby Wasze afryki ważyły mniej o 15kg i miały o 15KM więcej w wyniku tej modyfikacji :D

JarekO
04.09.2018, 20:02
Ja jakby co mam power commandera do r1200gs. Może zimą się pokuszę ...
Chętnemu wypożyczę ;).

WieniuZiel
05.09.2018, 22:57
Cały układ Akrapa dał mi tyle, że poza dźwiękiem silnika jest bardziej spontaniczny i agresywniej reaguje na manetkę. W tym roku miałem okazję podczas wyprawy kilkakrotnie ganiać z Adv 1200 (też na kpl Akrapie), na autobanie od 0-180 Afra szła łeb w łeb, jakby się umówily :-). Niestety Gs (kpl Akrap) jest lżejszy i odchodził 1-2 m na każdym biegu. Kierownicy i bagaż o podobnej masie.
Tak jak Mada napisał, przyda się strojenie silnika. Mam umówione nowe mapy na jesień, zobaczymy co to zmieni.
Filtr powietrza mam oem.

madafakinges
10.09.2018, 13:59
82890

Tu jest decat ładnie zrobiony, tylko do takiego trzeba odpowiedni tłumik.
Soją drogą ten komin wygląda jak znany i lubiany motad

Artek
10.09.2018, 16:42
To chyba jest motad ale jakąś trąbkę dali z tyłu, żeby spaliny ukierunkować.
Motad ponoć padł.