PDA

View Full Version : Metzeller Tourance Next - co ja robię źle


Mieciek
31.08.2018, 13:02
Zakupiłem u Huberta nowiutkie Nexty z DOTem 2017 pod koniec zeszłego sezonu. Potrzebowałem gumy do 90% po czarnym 10% lekki offik.
I nie mogę się dogadać z przednią oponą. Potrafi ślizgnąć na suchym asfalcie przy do hamowaniu do skrzyżowania (nie ma mowy o awaryjnym).
Próbowałem rożne konfiguracje ciśnienia. Nic nie pomaga.
Oczywiście opona zagrzana. Przy wolnych manewrach oraz na winklach nie ma większego problemu z jej zamknięciem. Ale uślizg na do hamowaniu na suchym jest niepokojący.
Tył trzyma bezproblemowo.
Co mogę spróbować jeszcze zrobić?
Co mogę robić źle?
Jakoś nie chce mi się wierzyć ze to normalne :confused:

Bastek79
31.08.2018, 15:24
Kurcze mam te same oponki DOT16 i jestem pozytywnie zaskoczony jak trzymią się czarnego.

madafakinges
31.08.2018, 15:35
Ja nie lubię metzelerów, moim zdaniem są twarde i nie trzymają dobrze. Proponuje Pirelli trial 2 najlepsze gumy na świecie i nie jest to tylko moja opinia.

honda_honda
31.08.2018, 15:51
Zjechałem 2 komplety Nextów i jestem z nich super zadowolony. Jeżeli uślizgi zdarzają się przed skrzyżowaniami to czasami jest to wina zasyfionego asfaltu niż opon. Niedawno mój syn zaliczył niegroźną glebę przed krzyżówką- jak się później okazało przednie koło mu odjechało na bardzo śliskim fragmencie asfaltu.

tyran
31.08.2018, 16:22
Ja nie lubię metzelerów, moim zdaniem są twarde i nie trzymają dobrze. Proponuje Pirelli trial 2 najlepsze gumy na świecie i nie jest to tylko moja opinia.

Potwierdzam. Nie miałem lepszej gumy na asfalcie niż scorpiony trail 2.

consigliero
31.08.2018, 17:43
Nextów miałem z cztery lub pięć kompletów co sezon nowy komplet, nigdy nie miałem uślizgu przedniej opony, może to kwestia techniki jazdy, w zakręty wchodzę przygotowany i w większości przypadków nie ma potrzeby dotykać hamulca. Jeżeli to tył a to i tak w większości przypadków przez wejściem w zakręt. Po wypadku na skuterze, wracając na świetnych Pirelli trail II na wąskich drogach Hvaru co chwilę wydawało mi się że glebnę bo mi się opona ślizga, opona którą wcześniej pozamykałem na wszelkie możliwe sposoby w alpach i Dolomitach. Może jakiś kryzys ?

WieniuZiel
31.08.2018, 17:48
Mieciek, zmień oponę przednią na inną, taką co Ci przypasuje.
Metzelery są spoko, Nexty zjeździłem i nie miałem powodów do narzekań. Wcześniej na innym moto zjeździłem inne Metzelery M7RR, które uważam za jedne z najlepszych do sportturystyki. Nigdy nie zawiodłem się na tej marce. Z oponami jest tak, że zależnie od warunków i kierownika, będą się inaczej zachowywały.
Poruszony temat miejscowo śliskich asfaltów w okolicach skrzyżowań, też nie jest bezpodstawny.
Są tacy co wieszają psy na seryjnych Dunlopach do NATy, sam do nich należałem. Po przejechaniu ca 5 tys km albo ja się przyzwyczaiłem, albo zaczęły się inaczej zachowywać. Na mokrym trzymały umiarkowanie jak większość opon, na suchym mogłem iść pełnym ogniem praktycznie wszędzie. Nie nadążysz za opiniami 😉.

Mieciek
04.09.2018, 09:46
Dziękuje wszystkim za rady/informacje.
Prawda ze przed skrzyżowaniami asfalt jest bardziej śliski dlatego tez dokonywałem prób hamowania na rożnych asfaltach. Uślizgi były jednak mniej gwałtowne.
2 poprzednie sezony jeździłem na Majtasie e08 używany kilku letni i tam uślizgi bywały w zakrętach na tylnym kole przód nigdy mi nie ujechał na suchym.
Tak moim pierwszym typem były Pirelki trial 2 ale jednak różnica w cenie była duża wiec uznałem, ze Nexty jako firma siostra będą dorównywać Pirelkom technologią oraz parametrami. Wygląda na to ze nie do końca.
Owszem rozważam opcje wspomnianego "kryzysu" w technice jazdy.
Czasu brak to i ledwie 3tys km udało się nawinąć na tych Nextach.
Chyba będzie trzeba "oddać" komuś Nexty i jednak spróbować Pirelków.

Michal
04.09.2018, 11:32
Też mam Nexty, całe szczęście już się kończą.
Może zależy od rozmiaru, ale dla mnie opona wyjątkowo nieporęczna, przekładanie moto z zakrętu w zakręt tak trochę na siłę, poza tym kompletnie niewyczuwalny pkt granicy przyczepności, przez to leżałem na łuku, na suchym asfalcie.
Ja, nawet na asfalcie wole choćby tkc + e09, bo wiem na ile mogę sobie na nich pozwolić. Nexty to zagadka.

Mada dobrze radzi, moja żona śmiga na pirellkach trial 2 i opona naprawdę miód.

consigliero
04.09.2018, 11:54
Moim zdaniem Nexty i pirelli scorpion Trail 2 to prawie ta sama opona, w tym momencie z lekką przewagą dla pirelli, ale poczekam do momentu gdy będę mógł napisać przejechałem na nich np 15 kkm i dalej są super. Przypominam że ostatnie Nexty wyrzuciłem przy 20 kkm i do końca była to pewna i bezpieczna opona mimo że nie wyglądała

JarekO
04.09.2018, 12:04
Moim zdaniem Nexty i pirelli scorpion Trail 2 to prawie ta sama opona, w tym momencie z lekką przewagą dla pirelli, ale poczekam do momentu gdy będę mógł napisać przejechałem na nich np 15 kkm i dalej są super. Przypominam że ostatnie Nexty wyrzuciłem przy 20 kkm i do końca była to pewna i bezpieczna opona mimo że nie wyglądała

15kkm na scorpionach? Ile mięsa tam zostało? Przy moich przebiegach to opony będę miał na na 3 sezony :-).

Pozdrawiam
--
Jarek

consigliero
04.09.2018, 12:11
Na dzień dzisiejszy mają 4,5 kkm😎

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180904/3a3c29610eeb6dce94493e2c7f943d12.jpg

A tak wyglądał next przy 20 kkm


Over

Michal
04.09.2018, 12:47
Hmmm, moje Nexty są popsute, wyglądają tak po 11tys km.

Mieciek
04.09.2018, 14:00
Hmmm, moje Nexty są popsute, wyglądają tak po 11tys km.

Może to LC8 sprawiło taką degradację u Ciebie.