PDA

View Full Version : Doktorat Szyby afrykańskie


krystek
12.05.2009, 09:15
witam!
Chciałbym pogadac na temat szyb motocyklowych.
Mam five stara i dostaje dużo wiatru na ramiona i kask również(mam 192cm wzrostu) Widziałem kiedyś taką rozszerzaną szybę i nie wiem co to było ale myśle, że by poradziła + deflektor. Jakie macie szyby i jak działają?ktoś cos poleca ?

p.s.
może ktos się zamieni szaba za szybę ?
pozdrawiam

graphia
12.05.2009, 09:47
przy tym wzroście.... tylko Gold Wing :D

krystek
12.05.2009, 09:50
przy tym wzroście.... tylko Gold Wing :D

odpada :P
może na stare lata PP

ramires
12.05.2009, 09:53
Siedzenie sobie obniż albo schudnij :D

krystek
12.05.2009, 10:05
Siedzenie sobie obniż albo schudnij :D

dzieki za komplement hehhe
jak soidło obniże to dupa bo bede na ziemi siedział :P a nogi mam długie
to jaka ta szyba ramirez
??

DrSpławik
12.05.2009, 10:52
Krystek ja juz tastuje trzecią szybę w RD07A:
- mgg najwyższa
- mgg własnoręcznie przycinana ( wersja street ;) )
- fabryka

wniosek: tylko najwyższa mgg osłania tak, że na szybie w kasku nie mam owadów i mogę jechac z otwartą szybą. Jest troszkę za wysoka do jazdy w terenie ale jak jadę na stojąco to można wytrzymać. Ja wybieram mgg.

bajrasz
12.05.2009, 11:22
Pisząc szeroka, pewnie miałeś na myśli MRA. Jest też wersja MRA Vario Touring. Jedna miałem, a druga mam teraz.
Wyśmienicie chroni klatę, a deflektor działa bez zarzutu. Szybę w kasku zamykam, jak jest zimno, lub pada. Tyle tylko, że ja raczej konus jestem-176cm
A wygląda to tak:

majki
12.05.2009, 11:25
Ja mam w Rd04 wysoką MGG i tak dostaję całą paletę much na szybkę w kasku. Trochę lepiej osłania kadłub, ale cały pęd powietrza wali w kask. Zastanawiam się czy nie dorzucić do zestawu deflektora Kubowego, ale boję się, że szyba strzeli w pół, bo już teraz widzę jak pracuję przy większych prędkościach.

A i mam 195cm bliżej nieba, jakieś 87kg wagi, standardową kanapę, tylny zawias prawie na max w górę!;)

peter
12.05.2009, 11:32
mam Givi i 200cm wzrostu.
i muszę zainwestować w deflektor.
gdyż...
wyłapuję muchi między oczy. i przy ciut większych prędkościach usiłuje mi urwać łeb. a tego bym przecież nie chciał...
no i jest ciut wąska mam wrażenie...

zombi
12.05.2009, 12:11
Miałem podobny problem, choć na innym moto TA. Mogłem montować dowolnie wysoką szybę i tak była dupa. W końcu na orginalną niską szybę, nałożyłem obciętą wysoką pod większym kontem i z miejscem na przepływ powietrza pomiedzy, równanie ciśnień dzięki czemu główna struga nie jest zasysana i leci nad głową. BYŁO SUPERR
Potem się wyjeb... szybę rozjeb..., zrobiłem nową tylko i coś świszcze. Ale jestem już blisko jak mówili alchemicy ;)

andrzej 76
12.05.2009, 22:55
i ja się dołącze do dyskusji.
przy oryginalnej szybie w rd07 łeb chce mi urwać powyżej 120km/h
wzrostu mam jakieś 178 cm.
jak myślicie czy Kubowy patent rozwiąże problem?
i pytanie do Ramiresa - czy ów patent posiadasz na stanie ?

krystek
12.05.2009, 23:11
czyli wyglada na to że Mgg, ona jeste rozszeżana Spławiku??
MRA również dobra dla ramion + deflektor, który również moze rozwiązać problem
Andrzej uwierz mi, że jechałem królową Podoska która ma szybe oryginał i deflektor, znakomicie odbija strugę powietrza co znacznie znmniejsza opory i w porównaniu z moja fivestar opcja podosa była lepsza :)
Mi zależy na dwóch rzeczach, osłonie ramion, którymi szarpie wiatr i osłonie całej głowy, wiec chyba wchodzą w gre 2 opcje wyzej wymienione.
Pytanie tylko która mniej pracuje i jest bardziej wytrzymała mgg czy mra ??
Jak macie fotki to wrzucajcie z chęcią pooglądam

andrzej 76
12.05.2009, 23:16
- tak mi się wydawało.
wysoka szyba przy moim wzroście chyba nie byłaby dobra,
a przecież chodzi tylko o wybicie tej poszarpanej strugi powietrza.

krystek
12.05.2009, 23:19
- tak mi się wydawało.
wysoka szyba przy moim wzroście chyba nie byłaby dobra,
a przecież chodzi tylko o wybicie tej poszarpanej strugi powietrza.

polecam ten patent, kupuj deflektor i zobaczysz, jak nie bedzie sprzedasz szybę a kupisz wysoką i napewno bedzie :)
p.s. w niedziele byłem w Tarnowskich Gorach :)

bigos
12.05.2009, 23:20
Kiedy przy mojej babci RD03 miałem orginalną owiewkę zbierałem owady, ale w zabudowanym otwierałem spokojnie szybę dla przewietrzenia. Po zainwestowaniu w turystyczną MRA rozczarowałem się, bo cały wicher nawet przy 40 km/h zapychał mnie przy otwartej szybie. Barki za to uwolniły się od latającego stwora i wody. Kolejnym etapem jest MRA + kubowy deflektor. Teraz jeżdżę z otwartą szybą non top, pod warukiem, że wicher nie zadyma, bo wtredy całość zgina się w pół. Nie ćwiczyłem jeszcze zmiany kątów w deflektorze. Te wszystkie zmagania przy lichym 178 od ziemi.

krystek
12.05.2009, 23:24
Kiedy przy mojej babci RD03 miałem orginalną owiewkę zbierałem owady, ale w zabudowanym otwierałem spokojnie szybę dla przewietrzenia. Po zainwestowaniu w turystyczną MRA rozczarowałem się, bo cały wicher nawet przy 40 km/h zapychał mnie przy otwartej szybie. Barki za to uwolniły się od latającego stwora i wody. Kolejnym etapem jest MRA + kubowy deflektor. Teraz jeżdżę z otwartą szybą non top, pod warukiem, że wicher nie zadyma, bo wtredy całość zgina się w pół. Nie ćwiczyłem jeszcze zmiany kątów w deflektorze. Te wszystkie zmagania przy lichym 178 od ziemi.

czyli MRA + deflektor, ale unikać wichru :PP
ostatnio jadę i poczułem wolność od wiatru( pewnie leciał ze mną) po czym jak zmienił kierunek to myślałem że z drogi wypadnę, wiec szybę może połamać

krystek
12.05.2009, 23:24
zamienię szybę five star za MRA, ktos chętny ??

bigos
12.05.2009, 23:38
czyli MRA + deflektor, ale unikać wichru :PP
ostatnio jadę i poczułem wolność od wiatru( pewnie leciał ze mną) po czym jak zmienił kierunek to myślałem że z drogi wypadnę, wiec szybę może połamać

Oginalna była krótka, gruba i po rancie usztywniającym wyglądała na wtryskiwaną. Coś takiego w wydaniu turystycznym byłoby pewnie kuloodporne i łamałoby pewnie plastiki. O MRA, które katowane jest deflektorem trochę się obawiam czasami, ale łudzę się dobrą jakością wyprofilowania i poliwęglanu. Ciekaw jestem jak by było, gdyby wygiąć Kubowy deflektor, aby pasował do promienia szyby. Zawsze złagodziłoby to trochę siłę naporu. Nie zagłębiałem się jednak jeszcze w charakterystykę termiczną poliwęglanu. Najpierw jednak pokręcę śrubkami zmieniając kąty.

andrzej 76
12.05.2009, 23:42
polecam ten patent, kupuj deflektor i zobaczysz, jak nie bedzie sprzedasz szybę a kupisz wysoką i napewno bedzie :)
p.s. w niedziele byłem w Tarnowskich Gorach :)
- a co Cie zagnało do tarnowskich ?:)

krystek
12.05.2009, 23:55
- a co Cie zagnało do tarnowskich ?:)

generalnie zgubiłem się :P
jechałem do suchej góry obejrzeć łachy BMW na ichniej imprezie, okazało sie, że impreza skonczona była już w niedziele ok 11, wiec jedynie miałem wycieczkę

bartol
12.05.2009, 23:59
też decyzja poszła w strone MRA.
Połamałem już trzecia MGG - strasznie takie jakieś twarde i kruche są. Z porównań wynika, że MRA jest zdecydowanie szersza od MGG i tu barki są lepiej chronione. Wysokość - jesli asfalt, przelot i prędkość to wersja wyższa/turystyczna. Jak kogoś ciągnie do lasu, to raczej wersja orygin. tzn krótka (+ ew. deflektor na przeloty). Miałem wersje wyższą/turystyczna MGG (wysokość szyby ta sama co MRA) i zdarzało się, że waliłem szczęką kasku o szybe.
Zaryzykuje z MRA Vario Touringscreen - ta taka z ruchomym deflektorem Jest ciut wyższa od oryginału, ale zdecydowanie niższa od turystycznej, no i ma ten ruchomy spoiler. Zobaczymy. Bajrasz sobie chwali.
Niestety kosztuje :/

krystek
13.05.2009, 00:01
też decyzja poszła w strone MRA.
Połamałem już trzecia MGG - strasznie takie jakieś twarde i kruche są. Z porównań wynika, że MRA jest zdecydowanie szersza od MGG i tu barki są lepiej chronione. Wysokość - jesli asfalt, przelot i prędkość to wersja wyższa/turystyczna. Jak kogoś ciągnie do lasu, to raczej wersja orygin. tzn krótka (+ ew. deflektor na przeloty). Miałem wersje wyższą/turystyczna MGG (wysokość szyby ta sama co MRA) i zdarzało się, że waliłem szczęką kasku o szybe.
Zaryzykuje z MRA Vario Touringscreen - ta taka z ruchomym deflektorem Jest ciut wyższa od oryginału, ale zdecydowanie niższa od turystycznej, no i ma ten ruchomy spoiler. Zobaczymy. Bajrasz sobie chwali.
Niestety kosztuje :/

Bartol to któtra MRA jest najwyższa ?

bartol
13.05.2009, 00:06
Turystyczna - ma jakieś 52cm długości.

DrSpławik
13.05.2009, 08:23
MGG nie jest specjalnie szeroka, poza tym jest różnica między 07 a 07A.
MGG ma swoje wady: jest dośc wiotka i krucha ale ma i zalety: całkiem niezła cena i naprawdę dobre wyprofilowanie zwłaszcza górnej części.
Ale decyzje chyba juz podjąłeś.
Jak zakupisz to prosze daj info jakie ceny MRA.
Pozdro Spławik

;)

Kuba
13.05.2009, 10:13
Krystek! :)

3 deflektory. Na górze i po bokach szyby! :oldman:

Jarek
13.05.2009, 10:14
po raz kolejny mam wysoką MGG (do oryginalnej + 14cm)- w poprzedniej afri też miałem z MGG- może i się łamią (raz miałem taki przypadek) dlatego kiedy daję w teren zakładam oryginał) ale są b. tanie /ok 150 pln z dostawą/- mam 180 i gdybym palił to przy 150/h mógłbym to robić spokojnie:))- przy większym dzwonku to i te MRA czy też Givi sie łamią jak zapałki:)

krystek
13.05.2009, 23:09
Krystek! :)

3 deflektory. Na górze i po bokach szyby! :oldman:
jeden juz mam u Ciebie i łape niedzwiedzia, może niebawem uda nam się spiknąć,
:)

ale cena tej MRA mnie zabiła prawie, narazie chyba deflektor przetestuje :)

Arecki007
15.05.2009, 12:46
Witam!
Planuje zakup deflektora na szybę od Kuby i tak się zastanawiam czy moja szyba to wytrzyma...mam wyższą od oryginalnej szybę firmy Ermax:
http://www.ermax.fr/modele-AFRICA_TWIN_750_+_10_CM-1123.html

czy ktoś z Was może próbował na taka zakładać deflektor? Pytam bo nie wiem czy ona to wytrzyma:)

chinol
15.05.2009, 13:00
miałem taka szybę MRA VARIO w afri przy zakupie
http://files.bs-motoparts.eu/artikelbeschreibung/VarioAT.gif
jak mi sie polamamła nawet sie nie zastanawiałem nad inną

jest wysoka i szeroka jeżdżę w kasku enduro i nawet w deszczu bez problemów daję rade.

jak jedziesz w teren można zdjąć górną cześć i masz niską szbykę i cie ładnie wentyluje ;)

nad żadną inna bym się nie zastanawiał, jest dość droga ale watro

kiedyś jechałem z lepim zamieniliśmy się motocyklami ma LC,8 był w szoku ze nie musi przecierać gogli w czasie deszczu.

to co jest zaleta tej szyby to to ze pomiędzy jej dwoma częściami jest otwór, którym dostaje się słaba aczkolwiek wystarczająca masa powietrza.

niwelując efekt zawirowań powstający na skutek różnicy ciśnienia przed szybą i za szybą.

Jak jest mi gorąco w kasku muszę się lekko unieść na nogach ze by przewietrzyć kask, (183cm) POLECAM

podos
15.05.2009, 13:03
miałem taka szybę w afri przy zakupie
http://www.bikehps.com/acatalog/mra_xrv750_96_32279.jpg
jak mi sie polamamł nawet sie nie zastanawiałem nad inną

jest wysoka i szeroka jeżdżę w kasku enduro i nawet w deszczu bez problemów daję rade.

jak jedziesz w teren można zdjąć górną cześć i masz niską szbykę i cie ładnie wentyluje ;)

nad żadną inna bym się nie zastanawiał jest dość droga ale watro

Jak bym mial 150 euro albo nie miał szyby:) tylko taką bym kupił.

bartol
15.05.2009, 13:44
szkoda tylko, ze do RD04 takiego cudu nie ma :(

cwajdek
15.05.2009, 14:40
Jak bym mial 150 euro albo nie miał szyby:) tylko taką bym kupił.

Sporo tez już zmieniałem by komfortowo się przemieszczać.

Miałem takie oto zestawy:

1. Oryginalna krótka MRA - wali wiatrem po łbie.
2. Oryginalna MRA + deflektor Kuby - nadal wali wiatrem.
3. Szyba wysoka z allegro - znowu wali.
3. Szyba wysoka + deflektor - idealnie na asfalcie. Zero wiatru. Jazda z otwartą szybką. W terenie lata jak wachlarz. Przy pierwszym uderzeniu kaskiem o deflektor szyba pękła.
4. Zestaw bieżący ( od wczoraj ): MRA Vario - i chyba coś jest ze mną nie tak bo nadal wali wiatrem.

Dodam ,że mam 186 cm i airoh szczękowy sv55s.

Pozdr.

chinol
15.05.2009, 15:28
Sporo tez już zmieniałem by komfortowo się przemieszczać.

Miałem takie oto zestawy:

1. Oryginalna krótka MRA - wali wiatrem po łbie.
2. Oryginalna MRA + deflektor Kuby - nadal wali wiatrem.
3. Szyba wysoka z allegro - znowu wali.
3. Szyba wysoka + deflektor - idealnie na asfalcie. Zero wiatru. Jazda z otwartą szybką. W terenie lata jak wachlarz. Przy pierwszym uderzeniu kaskiem o deflektor szyba pękła.
4. Zestaw bieżący ( od wczoraj ): MRA Vario - i chyba coś jest ze mną nie tak bo nadal wali wiatrem.

Dodam ,że mam 186 cm i airoh szczękowy sv55s.

Pozdr.

a zamontowałeś te szyby ? :dizzy::D

Dzieju
17.05.2009, 07:14
szkoda tylko, ze do RD04 takiego cudu nie ma :(

zawsze można zrobić

japur
18.05.2009, 10:08
Ja myślę że to walenie wiatrem to przez ten kask :D
Szybkę Vario mam i nie narzekam. Chyba że 6 cm robi różnicę.

Airoh-a sv55s miałem, zmieniłem. Nie polecę nikomu. :(

cwajdek
18.05.2009, 11:53
Pojeździłem w weekend i nie jest jednak tak źle.
Aczkolwiek kask i wzrost swoje robią.
Jak się zgarbię i "zgubię" te 3-4 cm to jest możliwość jazdy z otwartą szybą.
Wyprostowany otwieram szybę i opuszczam blendę i też jest znośnie.
Pozdr.

orfi
24.05.2009, 14:33
mam orginalną + deflektor by Kuba efekt zawirowania i owady nadal dają o sobie znać /w mniejszym stopniu niż bez deflektora/ przy prędkosci pow. 120 wygina całą konstrukcję. Jaką alternatywe zastosować ?? Może czache z 04 jakos spasowac i dłuższą szybe ??

Brzozrider
04.06.2009, 22:31
Mam wysoką MRA ale jakas jest smutno pochylona w moją stronę i nie bardzo zdaje egazmin - myślałem o deflektorze. Zna ktoś firmę która sprzedaje same deflektory?? Se bym dokupił, dowiercił, przyczepił i gitara.
Dzieki za info

Ronin
04.06.2009, 23:58
szukać, przeglądać, czytać:)
tu masz lokalnego, forumowego dostawcę
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=258&page=7

mam taki, ale bym go jeszcze usprawnił trochę:)

Big_Brother
16.06.2009, 00:13
Zaryzykuje z MRA Vario Touringscreen - ta taka z ruchomym deflektorem Jest ciut wyższa od oryginału, ale zdecydowanie niższa od turystycznej, no i ma ten ruchomy spoiler. Zobaczymy. Bajrasz sobie chwali.
Niestety kosztuje :/[/quote]

a gdzie to kupić? :/ ??