PDA

View Full Version : Woltomierz od chińczyka, gdzie podłączyć?


CzarnyCzarownik
26.07.2018, 21:30
Kupiłem prosty woltomierz z aliexpres (https://www.aliexpress.com/item/Waterproof-0-56-inch-0-56-DC-3-5-30V-Mini-Digital-LED-Voltmeter-Volt-Voltage/32847124036.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.13254c4dQPJ t64). Wygląda całkiem zgrabnie tylko zastanawiam się gdzie to najlepiej podłączyć? 12V od zapalniczki mam wyprowadzone prosto z akumulatora, więc tam się nie podepnę. Najlepiej byłoby za stacyjną... jest jakaś łatwo dostępna kostka czy inny punkt gdzie mógłbym się łatwo podpiąć kabelkiem? Czy może wpiąć się do żarówki pozycyjnej? Może i jest gdzieś na forum ale chwilę szukałem i nie znalazłem, a mam jeszcze trochę do przygotowania na wyjazd sierpniowy i czas ściga. A jakby się dało to fajnie byłoby mieć ten wynalazek :)

7Greg
26.07.2018, 21:32
Najlepiej właśnie do aku. Nie będziesz miał żadnych przekłamań.
Pociągnij cienkie przewody i już ;)

CzarnyCzarownik
26.07.2018, 21:59
No ale wtedy będzie pokazywać napięcie 24h na dobę? :D

pałeł
26.07.2018, 22:07
to po przekaźniku ze stacyjki
ale punkt pomiarowy na klemach

szynszyll
27.07.2018, 14:30
ja bym wpial w pozycje. mniej kabli i pobor pradu rzedu setek ampera. ciagnac kable przez przekaznik do woltomierza? przerost formy nad trescia. nie niszcz tylko instalacji ale zrob sobie wpiecie przy uzyciu wtyczek.

luźno kieta
28.07.2018, 10:34
Prawda, że najdokładniejszy pomiar na akumulatorze, a najprościej wpiąć się w pozycję. Ja się wpiąłem w takie miejsce, że po przekręceniu stacyjki mam 12v po włączeniu silnika 14,4v ale po włączeniu świateł 12,9V :D, mimo iż na akumulatorze jest wtedy 13,9-14,1. Nie zmieniam, jeżdżę tak przyzwyczaiłem się.

CzarnyCzarownik
28.07.2018, 23:45
Znalazłem jeszcze podpowiedź aby wpiąć się pod zasilanie tripmastera. Ktoś testował? Jakaś szansa, że idzie tam osobne zasilanie?

szynszyll
29.07.2018, 00:51
zerknij na schemat. po stacyjce ktora jest z przodu caly prad idzie do puszki bezpiecznikow ktora jest z tylu i potem wraca na poszczegolne sekcje. tak samo na pozycje jak i trip czy wiatrak. idzie to to wszystko przez bezpieczniki. im wiecej polaczen i kabla - tym wieksze spadki.

CzarnyCzarownik
30.07.2018, 10:42
Ok. Wczoraj podłączyłem. Mam oliwiarkę ładnie podłączoną przez stacyjkę z wtyczką w okolicy główki ramy. Rozebrałem wtyczkę, wlutowałem 2 kable, kable za wtyczką zalałem żywicą. Troche taśmy izolacyjnej i wygląda całkiem ok i powinno być w 100% odporne na wodę.

To jeszcze normalne: po odpaleniu silnika i na zgaszonych światłach 14,1V, przy zapalonych światlach robi się 13,5V. Ale dziwne jest to, że jak zwiększam obroty silnika to napięcie spada do około 12,8V? Myślałem że przy zwiększaniu obrotów napięcie rośnie do 14,4 max? Woltomierz mi się rozładował, więc nie wiem ile jest na akumulatorze...

luźno kieta
30.07.2018, 22:54
Sprawdź na akumulatorze jak będziesz miał sprawny miernik. Jeżeli będzie różnica rzędu 0,5-0,8 volta pomiędzy miernikiem a zamontowanym voltomierzem to ja bym się już nie przejmował. jeżeli przy zwiększaniu obrotów prąd ładowania minimalnie spada to jest objaw działania sprawnego regulatora :D (ale niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę)

CzarnyCzarownik
31.07.2018, 09:25
jeżeli przy zwiększaniu obrotów prąd ładowania minimalnie spada to jest objaw działania sprawnego regulatora :D (ale niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę)

Prawdopodbnie chodziło o napięciu ładowania?

Z tego co się orientuję to w samochodach na jałowym biegu alternator nie uzyskuje pełnej sprawności i nie generuje tyle mocy ile mógłby. Dlatego napięcie na jalowym jest niższe niż jak kręcimy silnik na obrotach i gdy alternator może wygenerować pełną moc. Myslałem, że z magnetem i motocyklem jest tak samo.

Baterię kupiłem - dziś sprawdzę miernikiem co jest na aku.

luźno kieta
31.07.2018, 09:46
Owszem, ale nie może rosnąć w nieskończoność. Do tego właśnie służy regulator. Nie jestem mega elektrykiem, ale tego nauczono mnie w szkole, ze do pewnego zakresu obrotów silnika napięcie wzrasta i koniec, a niejednokrotnie bywa tak że po przekroczeniu górnej wartości ładowania minimalnie spadnie. Sprawę dobrego ładowania poruszano już tu hooooo razy a może i więcej :D.

krzysiek_m
31.07.2018, 13:58
W samochodach i motocyklach są zazwyczaj trochę inne układy ładowania. Tu jest opisana zasada działania samochodowego:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Regulator_napi%C4%99cia
W motocyklach nadmiar mocy jest oddawany na regulatorze (dlatego się grzeje).

Dodatkowo jak zmierzycie napięcie na alternatorze motocyklowym to będzie miało po około 50-70V między przewodami (w XRV chodzi o te żółte) i nie spadnie przy wyższych obrotach :).

szynszyll
31.07.2018, 20:01
Sprawdź na akumulatorze jak będziesz miał sprawny miernik. Jeżeli będzie różnica rzędu 0,5-0,8 volta pomiędzy miernikiem a zamontowanym voltomierzem to ja bym się już nie przejmował. jeżeli przy zwiększaniu obrotów prąd ładowania minimalnie spada to jest objaw działania sprawnego regulatora :D (ale niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę)

mylisz sie :) nie prad a napiecie :) ale zachowanie reglera jest prawidlowe. pomiary TYLKO na klemach + remont instalacji zeby zminimalizowac spadki.

luźno kieta
31.07.2018, 22:54
mylisz sie :) nie prad a napiecie :)

u mie od małego był prond, a na pięcie to mieli my odciski ;)

CzarnyCzarownik
02.08.2018, 07:56
Dałem się trochę "strollować". Podłączylem woltomierz pod oliwiarkę - idą do niej 2 kable przez bezpeicznik i stacyjkę, a wychodzą 2 do elektromagnesu zaworka.

No i jak sobie jadę to nagle spadek napięcia do 10 wolt, a za chwile powrót do 13. I tak cyklicznie. Już miałem w głowie walnięty regulator... ale potem zauważyłem dziwną zależność, że spadek napięcia jest zawsze w czasie podawania oliwy :D