PDA

View Full Version : Kto lata na C02?


PawelM.
23.06.2018, 15:46
Pierwszy raz mam Afrykę na C02. Wczoraj i dziś latam i dupa pływa mi strasznie. Czy to norma na asfalcie? Kostki dane miarę miękkie i myślę że to jest tego wina. Czy zmieni się to trochę?

dżony
23.06.2018, 15:50
W tej oponie to norma. Zajechałem już chyba z 6 sztuk C02 i w każdej na początku tak samo. Na asfalcie dupa pływa strasznie, w piachu też lata jakby łożysk w wahaczu nie było.

Ale bez obaw, jak centralne kostki trochę się zetrą i opona zrobi się płaska wszystko wróci do normy :)

Wysłane z mojego HT20Pro przy użyciu Tapatalka

madafakinges
23.06.2018, 15:50
Jak się dotrze będzie lepiej

zbys
23.06.2018, 15:57
To ja sie podłacze.
Czy ten mitas ma jakąs konkurencje w rozmiarach afrykanskich??

voxan69
23.06.2018, 16:12
Wg. mnie nie ma.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

7Greg
23.06.2018, 16:14
Pierwszy raz mam Afrykę na C02....

Aaa to o to chodzi ;)
Po przeczytaniu posta wyobraziłem sobie jak w koła napompowałeś CO2 i coś nie pasuje.
Można azot to i pewno CO2. Ludzie w klimatyzacje pompują LPG. Co za czasy ;) :)

voxan69
23.06.2018, 16:24
Greg co ty palisz? 😂

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Szklanka
23.06.2018, 16:26
Greg co ty palisz? 😂

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Chyba to samo co ja :drif: :D

raf
23.06.2018, 16:41
Może wiatru za dużo napompowałeś? Mi się dobrze jeździło gdy miała 1,5 - 1,4

PawelM.
23.06.2018, 16:46
Hubert też mi mówi że jak pojeżdżę to poprawi się. Pompowalem od 1,4 do 2 i to samo.

Greg nie bądź taki i podziel się :)

Dzięki chlopaki

7Greg
23.06.2018, 16:55
Wolę już palić niż w koła pompować CO2 ;)

motif
23.06.2018, 17:31
ja sie zawiodłem tą opona prawdę mówiąc, na asfalt się nie nadaje kompletnie
nawet po starciu. Zresztą jak się zrobi na płasko to w terenie też do kitu.
Jedynie co się sprawowała dobrze to w błocie i kamienistym, sypkim podłożu.
Więcej jej nie kupię chociaż tania, jedyna jej zaleta chyba.

PawelM.
23.06.2018, 17:33
Gregu jak nie sprawdzisz to nie mów bo a nóż będziesz szybszy :)

Adampio
23.06.2018, 19:10
Ja też nyślałem że Wątkotfurca kombinuje cos z dwytlenkiem węgla w oponach i dopuero po kilkukrotnym przeczytaniu wpisu założyłem że chyba jednak chodzi mu o typ opon 😀

PawelM.
23.06.2018, 20:26
Nie ma to jak na szybko pisać swoimi skrótami myślowymi :)

voxan69
23.06.2018, 21:41
C02 to opona crossowa i nadaje sie glownie to orania w blocie. Asfalty dla niej to zlo koniecznie. Tak ze nie ma co marudzic.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

dawid8210
23.06.2018, 22:36
To ja sie podłacze.
Czy ten mitas ma jakąs konkurencje w rozmiarach afrykanskich??

MEFO i jest w rozmiarze afrykańskim, ale sporo droższa.

Marcinnn6
25.06.2018, 17:45
ja jeżdżę na tej oponie, druga dobijam.I oczywiście jak ktoś mówi, że jak sie zetrze to bedzie lepiej, tak bedzie ale na asfalcie. Bo się zrobi kwadratowa. Ale w terenie będzie gorzej. Kupić ją po to żeby czekać aż się zetrze to jest bez sensu, lepiej kupic inną. Jak moja się zrobiła kwadratowa to ją wywaliłem i wstawiłem nową. W terenie jest zajebista, za tą cenę naprawdę spoko. Na asfalcie oczywiście katastrofa. Wczoraj wracałem z Rajdu Baba Jaga i padało to naprawdę jechało się nie za fajnie. Przyczepność zerowa.

Pirania
25.06.2018, 22:20
Aaa to o to chodzi ;)
Po przeczytaniu posta wyobraziłem sobie jak w koła napompowałeś CO2 i coś nie pasuje.
Można azot to i pewno CO2. Ludzie w klimatyzacje pompują LPG. Co za czasy ;) :)
:Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up:

Ja latam na C02 z wiatrem 3.00! Tak orze w terenie że NAT rucham wszystkie ambitne 2T..:p
Jedna zasada! Max grube dętki, dmuchasz na maxa 3-4.00 i ogień w teren..:p

tommi
25.06.2018, 22:40
Demonizujecie :)
Rozsądnie używana, w mojej ocenie, jest najlepszą oponą do afryki, używanej nie do końca zgodnie z przeznaczeniem.
Nie przekraczać 110 kmh, nie odkręcać na maxa na mokrym (chyba, że się umi, albo nie umie, ale lubi zamiatać tyłem) i będzie dobrze.
:)

PawelM.
25.06.2018, 22:46
Wczoraj jadąc do Zabrodzia po S8 w ulewie dało radę. Na miejscu za to na polu, w piachu itp było mega. Bujanie pomału zmniejsza się. Podoba mi się ta opona

Lucky Luke
26.06.2018, 08:44
Najgorsza opona jaką miałem na asfalt ,za to robi w terenie.
Tu nie ma kompromisu , to nie jest opona uniwersalna.
Cholernie wyje na asfalcie.

Marcinnn6
26.06.2018, 09:03
Lucky Luke i to jest chyba dobre podsumowanie. Jak ktoś chce bardziej uniwersalną to E09 trzeba brać, jest dużo lepiej na asfalcie (chociaż na mokrym też kijowo)

PawelM.
26.06.2018, 13:54
Ok wiadomo że to nie uniwersalna opona i o to nie pytam także nie ma co zmieniać tematu. Chodziło mi o to czy to norma że tak buja. Okazuje się że tak jak nowa to buja nią na asfalcie jak i w terenie. Teraz jest już lepiej i poza asfaltem cholernie fajna jest

Emek
26.06.2018, 14:00
Upuść powietrza i przestanie bujać.

PawelM.
26.06.2018, 14:17
Emek zmienialem 1,5-2,5 i było to samo. Przejechałem już jakieś 350kmi jest dużo lepiej

Emek
26.06.2018, 14:19
Ja jechałem do Szynszylla na niskim ciśnieniu całkiem nieświadomie i nic nie bujało (kapeć założony nowy). Jurek zauważył że luftu mało i dopompowaliśmy. W efekcie pojawiło się bujanie.

voxan69
26.06.2018, 14:44
Miałek kilka C02 zawsze z czerwonym paskiem czyli najtwardszą mieszkanę - czy ta opona występuje też z zielonym i żółtym paskiem? Może to jest przyczyną, że u jednych buaj a u drugich nie.

dejv667
26.06.2018, 14:48
Emek zmienialem 1,5-2,5 i było to samo. Przejechałem już jakieś 350kmi jest dużo lepiejTylko że właśnie to jest lekko bez sensu. Robi się lepiej bo bieżnik znika. Zamiast czekać aż zniknie prościej jest chyba kupić coś z czego nie musi znikać.

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

Marcinnn6
26.06.2018, 14:49
a no właśnie. Bo ja powiem, że jakiegoś bujania na asfalcie nie zauważyłem. Tylko ja miałem C02 bez żadnego paska i chyba nawet Emek na ukrainie sprawdzał czy jest homologacja i na mojej jest, czyli że dopuszczona do ruchu. To może te z paskami są inne mieszanki i takie zjawisko wystepuje?

voxan69
26.06.2018, 14:59
Bez paska jest twarda wg. sprzedawców tak samo jak z czerwonym paskiem

dejv667
26.06.2018, 18:50
Odnośnie pasków https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180626/015917254dbeb45485ae31126046ee54.jpg

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

rrolek
26.06.2018, 21:51
Wieczór.

Mam te gume na tyle w moim wiatrolapie i na 1 bar i w lekkim (suchym) offiku daje rade i na asfalcie tak do stowki. Szybciej nie probowalem. Na mokrej glinie czy pospolitym błocie, o sniegu czy lodzie nie wspominając, jest kompletnie do... pupy. Może dlatego ze juz środkiem dość łysa, choć po tak twardej gumie z twarda kostka nie spodziewał bym się niczego więcej. Lata temu na tejże całkiem nowej gumie kolezka nie mógł zrobić prostej górki,

Pozdr
rr

motif
26.06.2018, 22:05
ta opona nadaje sie tylko do orania pola, i tyle.

rrolek
26.06.2018, 22:31
Witka

I w tym jej siła. Nie da rady tam gdzie robią 6d softy czy zielona EF07. Ale na sofciaku moze się sprawdzić jako dość uniwersalna do turystycznych, amatorskich zastosowań i relatywnie trwała a przy tym tania. Regimentu na niej nie pojedziesz ale jak trzeba to przeskoczysz asfaltem czy szuterkim nawet te kilka stowek. Gro ludzi tak lata tzw off.

Pozdr
rr

Lucky Luke
27.06.2018, 11:39
Poza tym nie ma za bardzo alternatywy w rozmiarze 17"

PawelM.
27.06.2018, 12:20
Mam jeszcze 18" a na niej Michała s12xc słabego ale do tego muszę zmieniac łańcuch też. Obniżenie kanapę i pewnie przeżuce się na nia

redrobo
27.06.2018, 12:31
Mam jeszcze 18" a na niej Michała s12xc słabego ale do tego muszę zmieniac łańcuch też. Obniżenie kanapę i pewnie przeżuce się na nia

S12xc bedzie glosniej huczec, sporo szybciej sie zuzywac, a w terenie lepiej nie zrobi... po asfalcie, na lukach jest jeszcze mniej stabilna. Jedyna jej zaleta w stosunku do C02 to zauwazalnie lepsza trakcja na trawersach. Czyli wtedy gdy jedziesz po pochylym mocno terenie prostopadle do spadku...
Zanim przesiadlem sie na C02, zjezdzilem 3 sztuki michalow...
Moim zdaniem C02 jest teraz najlepsza opona dualowa z zacieciem off do maszyn sredniej wagi, tylko trzeba przezyc taniec na pierwszych kilometrach po czarnym.

PawelM.
27.06.2018, 12:43
Robert a co na 18" byś polecił? S12XC mam po lc4 i tylko dlatego tam wpadla

rrolek
27.06.2018, 12:48
Witam

...Moim zdaniem C02 jest teraz najlepsza opona dualowa z zacieciem off do maszyn sredniej wagi, tylko trzeba przezyc taniec na pierwszych kilometrach po czarnym.
Siur, pod warunkiem wszakże że lecim po suchym gruncie. Jeśli chodzi o mokre podłoża to względnie robi dobrze chyba tylko w piachu.
Na prawie każdej twardej krossowej kostce jakoś tam od bidy będziesz gonił po asfalcie a w terenie na pewno lepiej niż na C02. Pytanie więc o priorytety.

Pozdr
rr

redrobo
27.06.2018, 13:39
Robert a co na 18" byś polecił? S12XC mam po lc4 i tylko dlatego tam wpadla

na 18 tez C02, najwieksza jest 120 chyba ale szerokosci tej samej co 140 s12.
Cena jest dobra, wiec po prostu probowac. W afryce robi, w lc4 robi.

PawelM.
27.06.2018, 13:46
Ok dzięki. Felgę mam od XRki 2,15 więc rozmiar pasuje

Vee
28.06.2018, 13:22
Kończy mi się powoli komplet E09 Dakar w XT660z. Zastanawiam się właśnie nad zmianą na C02.

Kilka pytań do użytkowników:
1) Lepiej robi w terenie w porównaniu do E09?
2) Jakie przebiegi idzie zrobić na tych oponach latając głównie w terenie (+ dojazdy asfaltem)?
3) Czy jest to twarda opona? Idzie zmienić w pojedynkę łyżkami?
(zmiana E09 w warunkach garażowych mnie przerosła...)
4) Używacie komplet przód + tył czy jakiś mix?

Jestem gotów łyknąć niedogodności związane z przejazdami po asfalcie na rzecz lepszych właściwości terenowych.

PawelM.
28.06.2018, 13:31
U mnie już malutko buja a zrobiłem jakieś 300km. Kupiłem nową i założyłem sam choć nie umiem tego robić i nienawidze zmieniać kół :)

Emek
28.06.2018, 13:34
1. Moim zdaniem lepiej.
2. Mam nalatane ponad 1000 km więc niewiele z tego ok 600 po czarnym i trzyma się dzielnie. Szacuję że ok 5K zrobi ale tutaj ktoś z większym doświadczeniem lepiej aby się wypowiedział.
3. Twarda jak wuj. Ja zmieniałem samemu i dało radę ale łatwo nie było tym bardziej że akcja polowa. Zdjąć nie było wielkim problemem gorzej wcisnąć z powrotem. Pomógł pożyczony płyn do naczyń bo nie byłem w stanie na sucho samemu ogarnąć.
4. C02 na tyle TKC80 przód.

motif
28.06.2018, 14:17
4. C02 na tyle TKC80 przód.

oj nie, w żadnym przypadku. Jezeli już C02 to na przód tylko C21,
obydwie z tej samejh serii stone king czyli króle kamienia.
Zajeździłem obie aż się klocki pourywały.

Emek
28.06.2018, 14:29
Kolega pytał jaki zestaw kto stosuje więc napisałem jaki mam u mnie. Rozwiniesz swój wywód bo przyznam że nie zrozumiałem.

motif
28.06.2018, 14:39
Kolega pytał jaki zestaw kto stosuje więc napisałem jaki mam u mnie. Rozwiniesz swój wywód bo przyznam że nie zrozumiałem.

co tu rozwijac, Twój zestaw jest bez sensu :)
super miekka opona z super twardą przenaczoną na kamienie? :vis:

redrobo
28.06.2018, 14:40
oj nie, w żadnym przypadku. Jezeli już C02 to na przód tylko C21,
obydwie z tej samejh serii stone king czyli króle kamienia.
Zajeździłem obie aż się klocki pourywały.

Zgadzam sie, takie zestawienie tworzy spojny komplet.
TKC 80 bedzie oderwana od rzeczywistosci terenowej, da rade tylko po twardym szuterku.
Ale jak zwykle dodam: zakladac testowac... Po kilku eksperymentach dojdzie sie do swojego optymalnego zestawu.

Emek
28.06.2018, 15:00
co tu rozwijac, Twój zestaw jest bez sensu :)
super miekka opona z super twardą przenaczoną na kamienie? :vis:

No, taki mam bezsensowny zestaw. Wyjaśnię po co to może będzie ci prościej zrozumieć. Mam to w DR650 który wykorzystuję dualowo, wszędzie jeżdżę na kołach. C02 wystarcza mi w zróżnicowanym terenie a TKC na przodzie daje spokój na dojazdówkach po czarnym (nie mówię o dolocie kilkunastu kilometrów tylko kilkuset). To że TKC jest chujowa w terenie przeżyję, nie chcę kostki z przodu bo nie daje pewności na czarnym, szczególnie mokrym. Wot tak. Działa i nie mam uwag. Pewnie że można inaczej.

motif
28.06.2018, 15:26
No, taki mam bezsensowny zestaw. Wyjaśnię po co to może będzie ci prościej zrozumieć. Mam to w DR650 który wykorzystuję dualowo, wszędzie jeżdżę na kołach. C02 wystarcza mi w zróżnicowanym terenie a TKC na przodzie daje spokój na dojazdówkach po czarnym (nie mówię o dolocie kilkunastu kilometrów tylko kilkuset). To że TKC jest chujowa w terenie przeżyję, nie chcę kostki z przodu bo nie daje pewności na czarnym, szczególnie mokrym. Wot tak. Działa i nie mam uwag. Pewnie że można inaczej.

praktycznie wszyscy jeździmy tu dualowo, więc to nie jest tłumaczenie :D
piszesz że działa, tylko jak...ujowo obawiam sie, ale jak ci pasuję to powodzenia. Proponowałbym jednak wypróbowac inny zestaw na dualowe pyrkanie, tak dla porównania.

redrobo
28.06.2018, 15:35
praktycznie wszyscy jeździmy tu dualowo, więc to nie jest tłumaczenie :D
piszesz że działa, tylko jak...ujowo obawiam sie, ale jak ci pasuję to powodzenia. Proponowałbym jednak wypróbowac inny zestaw na dualowe pyrkanie, tak dla porównania.
Jesli nie chce sie agresywniej w terenie pojezdzic to taki zestaw (znany generalnie z tego forum od dawna) da rade. W DR (duzo lzejszej od afry) na pewno bym ten przod podmienil...
Z reszta jak kierownik ma technike ... to i na slikach pojedzie.

rrolek
28.06.2018, 21:13
Wieczór.

Kwestia nastawienia. Polapalem się ostatnio ze jak wyjeżdżał na asfalt to często zwalniam i jade bardziej zachowawczo. I nie jest to kwestia kostek tylko generalnie popiepszonego ruchu.

Pozdr
rr

dejv667
29.06.2018, 11:05
No i kwestia tego czego się oczekuje.

Ja np testuję któryś z kolei zestaw.
1. MT90AT przód i tył rewelacja na czarnym i w terenie na twardym. Do tego jakiś szuter. Fajny, trwały zestaw gdy większość czasu spędza się na czarnym. Na mokrym i miękkim... Cóż, średnio.
2. MT90AT przód i C02 tył. Na czarnym tył kompletnie żyje swoim życiem. Dla mnie nie akceptowalne. W terenie fajnie pod warunkiem, że nie jest to głębokie błoto. Niby zestaw z dupy, ale plus taki że dając w pizde i odciążając przód przywracamy mu trakcję.
3. MT90AT przód i MT21 tył. Na czarnym praktycznie jak pierwszy zestaw, w terenie według mnie prawie jak na zestawie 2. Dalej zestaw z dupy, ale na latanie po polnych i leśnych drogach, szutrze i niezbyt głębokim błocie ok. Nawet na piachu nie ma tragedii... Pod warunkiem, że wszystkie problemy rozwiazujemy prawym nadgarstkiem.
4. MT21 przód i tył to jak dla mnie obecnie fajny kompromis w układzie 50/50. Na czarnym jest ok. W terenie jest ok. Oczywiście jeśli się nie zapomina, że 200kg enduro to nie jest typowy dirt bike ważący 120kg.

U mnie prawdopodobnie skończy się na dwóch zestawach: MT90AT I MT21.

Na mojego skilla to aż za dość. Jak na możliwości mojej XTZ 660 też powinno to wystarczyć :)

Z resztą według mnie ciężkie turystyczne enduro to co najwyżej tylko na teren gdzie da się utrzymać jakąś prędkość. Jeśli to ma być taplanie się w błocie w tempie idącego człowieka to zwyczajnie ktoś albo ma skilla albo nie potrafi zrozumieć, że są do tego lepsze maszyny :)




Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

Maupa
29.06.2018, 11:17
A jak z przebiegiem na mt21? Skolka kilometrów można zrobić?

dejv667
29.06.2018, 11:22
Szacuję, że około 6-8 tyś. Nowe tył ma coś koło 17mm, nowy przód 12.
Na początku znikają szybko a później jakby wolniej. Z zaznaczeniem że obecnie 90% przebiegu robię po czarnym jeżdżąc dość agresywnie.

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

tommi
29.06.2018, 11:47
Pany, ja latam na cst c755 i c02 - ale napiszcie, proszę, błagam!, co może robić lepiej w 17ce od c02 w ogólnie pojętym terenie - do latania w koło komina po polach, lasach, błockach, piachach po ukraińskie szlaki..? Zmienię jeszcze dzisiaj :D

flisak
29.06.2018, 12:05
A jaka jest różnica w praktyce między mc-23 a c-21? Ktoś używał jednych i drugich?

Marcinnn6
29.06.2018, 13:04
Ja mam taki sam zestaw jak emek i dokładnie takie same argumenty sobie powiedziałem "tworząc" ten zestaw. I wcale nie uważam, że jest do dupy. Chodzi o to że na asfalcie mając z przodu TKC80 mam w miarę czym hamować. Bo z tyłu C02 nie hamuje.

I na tym zestawie byłem na Ukrainie, wjechałem na Pikuja, na Tukanie przejechałem topole i całą resztę, nie mówię już nawet o piachach i szuterkach bo tam mozna na anake jechać. Zgadzam się, że lepiej w terenie było by mieć C21 z przodu - pewnie. Ale ja do tego terenu dojeżdżam na kołach więc muszę czymś zahamować na asfalcie.

Emek
29.06.2018, 13:09
W zasadzie to Tommi też ma podobny bo C755 jest bardzo podobne do TKC z tym że trochę lepiej robi w terenie. C755 też miał chyba Korbol jak byliśmy na UA i też się sprawdzały bardzo dobrze.

Mhv
29.06.2018, 13:45
No właśnie z dobrym przodem jest trudna sprawa. TKC jest git we wszystkim oprócz mocnego offa, a inne kostkowe opony (MT 21 np.) są lepsze w terenie ale znikają w oczach albo są plastykowe.

motif
29.06.2018, 19:35
No właśnie z dobrym przodem jest trudna sprawa. TKC jest git we wszystkim oprócz mocnego offa, a inne kostkowe opony (MT 21 np.) są lepsze w terenie ale znikają w oczach albo są plastykowe.

no nie do końca - ja po wielu próbach na przód zaczałem dawać tkzw rally opony typu Michelin Desert Race, Pirelli Scorpion Rally czy Dunlop D908 Rally Raid i sprawuje sie to doskonale po lekkim dotarciu opon. Są też to bardzo trwałem opony bo muszą być na imprezy tyopu Dakar, drogie wszystkie ale z przodem nie ma żartów, musi trzymać :)

dejv667
29.06.2018, 22:34
No właśnie nie drogie. Robiąc dużo km (15k w tym roku), kupuję leżaki mające po 3-4 lata. Komplet MT21 wyniósł mnie 300 PLN... Komplet Mt90 podobnie. Na zapas kupiłem sobie Saharę 3 za 160 PLN... Ostatnio wpadł zapasowy MT90 na przód za 120 PLN...

:)

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

szynszyll
29.06.2018, 22:42
drzewa :D

p.s. ale po mnie to sie chyba nikt nic madrego nie spodziewal :D

azure
01.07.2018, 09:33
W Transicie miałem C-02 sezon, zrobiłem na niej dwa razy Bieszczady i Słowację, głównie po czarnym. Jak pozbywasz się lęków to latasz na winklach na tej gumie jak na innej bardziej szosowej :-) Tylko ten efekt uciekania trzeba opanować w głowie :-)

Później plan był, żeby Transit latał głównie po asfaltach i wsadziłem E-09. I to w sumie błąd był, bo ta opona po szosie dobrze nie jedzie, a na szutrach nie nadaje się do niczego.

C-02 ma tą zajebiście ważną zaletę, że w miarę dobrze trzyma bokami, a więc trudniej przywalić niekontrolowanego fikołka.
Na kolejny sezon wrzucę C-02. Nie jest to opona doskonała, ale do ciurania krzakami i asfaltem jest odpowiednia.

azure
01.07.2018, 09:35
W zasadzie to Tommi też ma podobny bo C755 jest bardzo podobne do TKC z tym że trochę lepiej robi w terenie. C755 też miał chyba Korbol jak byliśmy na UA i też się sprawdzały bardzo dobrze.

CST w miarę dobrze trzyma bokami, a TKC to śliski kartofel. Mam drugą (a może już i trzecią) CST755 na przodzie. Daje radę.
Przy tarczy 320mm, która jest mordercą dla gum robię jakieś 5kkm na przedniej, podobnie tył wytrzymuje (tyle gdzieś na c-02 wbiłem).

Marcinnn6
02.07.2018, 19:25
ta cst wg. Ciebie gdzie lepiej trzyma bokami? Rozumiem, że nie na asfalcie? Bo jak dojadę tkc z przodu to może założę to cst C755. Chociaż ciekawy jestem czy w terenie odczuwalna będzie ta różnica pomiedzy tymi dwoma oponami? Bo na asfalcie pewnie będzie na niekorzyść C755

Prince
02.07.2018, 20:57
ta cst wg. Ciebie gdzie lepiej trzyma bokami? Rozumiem, że nie na asfalcie? Bo jak dojadę tkc z przodu to może założę to cst C755. Chociaż ciekawy jestem czy w terenie odczuwalna będzie ta różnica pomiedzy tymi dwoma oponami? Bo na asfalcie pewnie będzie na niekorzyść C755
W terenie wreszcie będzie coś trzymać. Bo jak lubię TKC80 jako szosową oponę do chwilowego zjechania z asfaltu, to offrodową ona nie jest w najmniejszym stopniu.
C755 u mnie sie nie sprawdziła. Żyła zbyt krótko i tym samym ostatecznie wyleczyła mnie ze złudzeń, że mój motocykl może mieć uniwersalne gumy. Ale to szczególny przypadek. Przy spokojniejszych dualowych sprzętach byłaby spoko. Takie 50 na 50 podczas gdy TKC Twinduro to takie 5 na 95% asfaltu.

Mateusz93
07.03.2021, 22:37
Panowie, trochę się podepnę pod temat, bo mam w XT660R C02 na tyle i szukam przodu. Dotychczas CST 755 z którego jestem bardzo zadowolony. Myślę nad:
-dunlop 952
-Motoz tractionator enduro
-CST 755

Jazda 50/50, ale lubię jak jest pewna w terenie (dlatego zmieniłem z TKC80), ale chciałbym trochę pewności i trwałości na czarnym. (za dużo życzeń...)

Jakies podpowiedzi?

Pozdrawiam
Mateusz

Emek
08.03.2021, 06:32
Pirelli Mt21

Mateusz93
08.03.2021, 08:24
A Pirelli MT21 vs Mitas MC23 ROCKRIDER? Kumpel mi pisze ze jest tym drugim zachwycony (uniwersalonsc).

Emek
08.03.2021, 09:34
MC23 mam obecnie na motocyklu. Zrobiłem już parę ładnych tysi w różnych warunkach. Bieżnik jest bardzo podobny jednak w mojej subiektywnej ocenie oprócz tego że MC23 są z pewnością trwalsze i starczą na dłużej to z casem robią się jeszcze twardsze i zaczynają być śliskie na mokrym asfalcie choć nie ma tragedii. Na MT21 zrobiłem w sumie z 12-15 koła i tego zjawiska nie zauważyłem. Osobiście gdybym kupował nowe wziąłbym Pirelli.

ural2
08.03.2021, 12:07
Osobiście nie widzę alternatywy dla c02. W terenie (Ukraina) MC23 czy MT21 po prostu nie dają rady.

Emek
08.03.2021, 12:15
Nie ma takiej opony która by nie poległa na ukraińskich błotach. C02 czy XT754 też znajdą warunki gdzie nie dadzą rady. Ja się odnoszę do postu odnośnie opon 50/50 i tu zarówno MT21 jak i MC23 sprawdzają się nieźle. A C02 na mokrym asfalcie jest do dupy bardzo.

Mateusz93
08.03.2021, 12:18
Przepraszam, nie doprecyzowałem, miałem na myśli oponę na przód. Z tyłu mam owe C02 :)

ural2
08.03.2021, 13:20
Przepraszam, nie doprecyzowałem, miałem na myśli oponę na przód. Z tyłu mam owe C02 :)

no i masz...:)

Emek
08.03.2021, 13:27
Pogadali :D. To na przód zdecydowanie MT21 ponad MC23 bym stawiał.

Mateusz93
08.03.2021, 14:43
Emek, zdecydowanie wyżej bo lepiej na czarnym a w terenie podobnie?
Czy wytrzymałość?

mishieck
08.03.2021, 14:44
C21 od mitasa

Emek
08.03.2021, 14:53
Emek, zdecydowanie wyżej bo lepiej na czarnym a w terenie podobnie?
Czy wytrzymałość?
Tak na czarnym lepiej, to miększa mieszanka jest. W terenie podobnie. Subiektywnie Pirelli wydają się pewniejsze i wolałbym dołożyć do nich te kilkadziesiąt złociszy. Ale to moje zdanie.

Adagiio
08.03.2021, 16:19
MT21 to dobra opona, jedynym jej małym mankamentem moim zdaniem jest brak bocznego trzymania na trawie i miękkiej błotnej nawierzchni, trzeba uważać w zakrętach i starać sie utrzymywać ciśnienie nie wyższe niż 1.2 bara. Z tego powodu preferuję C17 na przód do duala, trzeba jednak mieć na uwadze że jest to opona bez homologacji, dla mnie to nie była przeszkoda. Jeśli jeszcze produkują Unicross od Metzelera to też godna uwagi alternatywa do MT 21, która w mojej ocenie robi lepiej na miękkich podłożach i ma lepsze boczne trzymanie.