PDA

View Full Version : Wymiana klocków hamulcowych


7Greg
25.03.2008, 20:04
Zakupiłem nissiny. Przód ST a tył NS

Do przodu pasują o nr 225 a do tyłu o nr 204

http://tarcu.com/Inne/At/AT00047.jpg

Do wymiany klocków w zasadzie należy odkręcić jedną śrubę. Jeżeli ktoś chce zrobić ogólne zamieszanie to trzeba zdjąć zacisk. (no i potem bez odpowietrzania się nie obędzie )

http://tarcu.com/Inne/At/AT00048.jpg

Do wymiany klocków wystarczy odkręcić śrubę nr 1. Oczywiście uprzednio należy zdjąć koło Najpierw śrubokrętem taką małą i potem imbusem 5 dłuższą. I klocki same wypadną.

http://tarcu.com/Inne/At/AT00049.jpg

Jeżeli robimy przegląd generalny to trzeba jeszcze odkręcić przewód hamulcowy (2) i odkręcić zacisk od lagi (3).

http://tarcu.com/Inne/At/AT00050.jpg

Potem pozostaje rozebranie, nasmarowanie, złożenie bebechów i odpowietrzenie.

Marcin SF
28.03.2008, 13:36
Ostatnio przeprowadziłem wersję dla leniwych, zmieniłem klocki, wyczyściłem zaciski i tłoczki, oraz zmieniłem płyn nie odkręcając koła. Ciekawe tylko czy ostatecznie nie zajeło mi to wiecej czasu. No ale przynajmniej mogę powiedzieć, że bez zdejmowania koła też się da

chomik
28.03.2008, 14:27
7Greg gdzie kupiłeś klocki i ile zapłaciłeś ?
Dzięki za info :)

michoo
28.03.2008, 14:42
A macie jakiś sposób na wyciągnięcie tłoczków, ja po zakupie miałem zapieczone tłoczki wyciągnąłem je ale kombinacji przy tym było co niemiara. (Może to był problem tylko w przypadku zapieczonych?!) Czy normalnie da się je wyciągnąć ręką?

7Greg
28.03.2008, 14:46
7Greg gdzie kupiłeś klocki i ile zapłaciłeś ?
Dzięki za info :)

http://www.poloniacup.com.pl/index.php?l=kat_nissin

Marcin SF
31.03.2008, 09:42
A macie jakiś sposób na wyciągnięcie tłoczków, ja po zakupie miałem zapieczone tłoczki wyciągnąłem je ale kombinacji przy tym było co niemiara. (Może to był problem tylko w przypadku zapieczonych?!) Czy normalnie da się je wyciągnąć ręką?

u mnie to była kombinatoryka, czyli podkładki i podkładeczki aby wypchnąć wszystkie na raz możliwie mocno, ale żeby żaden nie wyskoczył pierwszy, a potem tu już delikatne ruchy prawo lewo aż w końcu wyjąłem. Operacja zajęła mi strasznie dużo czasu. Mam nadzieję, że za drugim razem pójdzie łatwiej

Franz
31.03.2008, 10:51
Ja klocki kupiłem tu
http://www.allegro.pl/item318594962_318594962.html

szybko sprawnie i solidnie

wieczny
31.03.2008, 15:53
Ja tłoczki zawsze wypompowuję. Tylko trzeba trochę płynu hamulcowego dolać. Trzeba pilnować żeby oba szły w miarę równo. Składam tylko na płyn hamulcowy, pastę/smar do tłoczków daję na prowadnice zacisku.


Dodam, ze jak zdejmiemy zacisk ze starymi klockami to spokojnie można pompować tak, by ścisnąć same klocki (nawet gołe blachy jak już okładzina zejdzie). Ich grubość nie pozwoli tłoczkom na wypadnięcie (przynajmniej w mojej RD04). To się przydaje jak zmieniamy płyn hamulcowy co 4-5 miesięcy i mamy pewność że w zaciskach nie ma szlamu, a potrzeba jedynie od czasu do czasu przeczyścić powierzchnię tłoczka współpracującą z uszczelnieniem, ponieważ na tym sporo syfu się zbiera. A to już prosta droga to zniszczenia uszczelniacza.

solo1972
21.04.2008, 10:14
jaki jest lany oryginalny plyn do hamulcow?

7Greg
21.04.2008, 12:00
jaki jest lany oryginalny plyn do hamulcow?

DOT 4, w razie niejasności masz napisane na pokrywie od zbiorniczka

KML
24.04.2008, 22:08
Ja dzisiaj chciałem wymienić klocki u siebie, okazało sie że te szpilki na których pracuja klocki są strasznie mocno dokręcone , 3 udało mi sie odkręcić ale jedna ma obciętego imbusa, czym sobie poradzić?
I gdzie dorwać taką śrubę ?

wieczny
24.04.2008, 23:19
Najpierw kropnij tam (na łeb, tak by dostał się w zapieczony gwint) trochę płynu hamulcowego - penetruje jak napalony szesnastolatek. Po jakimś czasie (godzinka, dwie) weź porządnego (zajebiście twardego, z dobrego materiału) torxa, młotek, i go na siłę impulsatorem kinetycznym wkomponuj w wyrobiony łeb. Samym waleniem młotkiem pobudzisz gwint, który i tak będzie nieźle nasączony płynem. Powinno zadziałać. A taką śrubę to raczej tylko w Chądzie.

7Greg
25.04.2008, 08:27
Ja dzisiaj chciałem wymienić klocki u siebie, okazało sie że te szpilki na których pracuja klocki są strasznie mocno dokręcone , 3 udało mi sie odkręcić ale jedna ma obciętego imbusa, czym sobie poradzić?
I gdzie dorwać taką śrubę ?

Halo, halo. Jakie szpilki ?? Klocki są pływające i "szpilek" na których pływają nie wykręcasz ??

Jedynie odkręcasz śruby mocujące zacisk do lagi i śrubę zabezpieczającą klocki przed wypadnięciem.

wieczny
25.04.2008, 08:28
Mówimy od RD04 ;). Tam klocki suwają się po dwóch szpilkach.

KML
27.04.2008, 22:16
Tak jest mówimy o RD04, Zabawe z Torxem już przerabiałem niestety nic nie pomogło, muszę kupić nową szpilkę a tą usunę siłowo ;)

7Greg
27.04.2008, 23:06
No tak. Jeszcze się muszę wiele nauczyć :)

bigos
25.10.2008, 22:41
Tak jest mówimy o RD04, Zabawe z Torxem już przerabiałem niestety nic nie pomogło, muszę kupić nową szpilkę a tą usunę siłowo ;)

Nie jest tak, że trochę się nam pokałapućkało z zeznaniami i wszyskim chodzi o tą sama srubkę bez względu na RD? 7 greg pisał, że najpierw odkrecamy srubokrętem zaślepkę, a potem imbusem 5 śrubę. To jest chyba to z czym mordował się KML. W RD03 mordowałem się podobnie, choć w końcu poszło. Dzisiaj chciałem posmarować gwinty w tych śrubach smarem miedzianym ale na tyle poległem juz przy odkręcaniu śrubokrętem tego koreczka. Po dwóch obślizgnięciach śrubokręta ubyło tyle rowka, że poszedł w ruch przecinak i na koniec pozostaje wiercenie. Czy macie doświadczenie ze smarowaniem zapobiegajacym takim ekscesom? Czy polecany w wątku "czym smarować" smar miedziany załatwi temat?

oldi
26.10.2008, 07:33
ja zawsze przed odkręceniem najpierw uderzam czujnikiem(czt.młotkiem)potem nie odrazu odkręcam tylko lekki ruch w prawo,pozwala to na zruszenie spieków na gwincie później zaliwajka np coca-cola chwila na kaFę i odkręcamy powoli czujemy nie idzie jeszcze no to jeszcze raz w prawo a później to zależy albo metodą dwa razy w lewo ,raz w prawo a jak idzie to od razu odkręcam.A jak masz rozjechany łeb to to możesz zastosować WYKRĘTAKI.Na wiercasz wkręcasz w/w wykrętak i do boju.Tylko pamiętaj jak pęknie wykrętak to ratuje Cię tylko twarde wiertło np wiertło do betonu naostrzone tak jak do stali.

Babel
26.10.2008, 08:24
Jestem swieżo po czyszczeniu tłoczków w zacisku, bo przy wymianie klocków nie chciało mi sie tego zrobić. Tylko je wcisnąlem do środka. Efekt po 3 tys km zacisk stanął (blokował sie hamulec.).
Także bezwglednie polecam przed wymianą klocków rozebranie zacisku i oczyszczenie tłoczków - ja to zrobiłem ciepłą wodą z płynem i gąbka do zmywania naczyn - po czym osuszyłem tłoczki i nasmarowałem specjalnym smarem do tłoczków i wcisnąłem w zacisk. Odpowietrzenie oczywiście przy pomocy strzykawki - jak to opisuje 7Greg. Efekt hamulczyki dwa razy lepiej hamują jak przed czyszczeniem zacisku.

Misza
26.10.2008, 09:15
Dobrym patentem do odkręcania tych zaślepek są wkrętaki udarowe (chyba tak się to nazywa), musiałem robić to nie raz i zawsze pomagało tylko konkretne przywalenie w taki wkrętak młotkiem

wieczny
26.10.2008, 09:56
Ja używam wkrętaka 8mm szerokości, najtańszy z możliwych. I żadnych problemów. Ewentualnie kilka uderzeń młotkiem (lekko) żeby gwint obudzić.

bigos
26.10.2008, 10:11
ja zawsze przed odkręceniem najpierw uderzam czujnikiem(czt.młotkiem)potem nie odrazu odkręcam tylko lekki ruch w prawo,pozwala to na zruszenie spieków na gwincie później zaliwajka np coca-cola chwila na kaFę i odkręcamy powoli czujemy nie idzie jeszcze no to jeszcze raz w prawo a później to zależy albo metodą dwa razy w lewo ,raz w prawo a jak idzie to od razu odkręcam.A jak masz rozjechany łeb to to możesz zastosować WYKRĘTAKI.Na wiercasz wkręcasz w/w wykrętak i do boju.Tylko pamiętaj jak pęknie wykrętak to ratuje Cię tylko twarde wiertło np wiertło do betonu naostrzone tak jak do stali.

Przy wymiania klocków w czerwcu wystarczyło puknięcie, WD40, dobry śrubokręt i trochę przemocy. Teraz poszedłem dalej i poległem.
Orientujecie się czy jak szczęśliwie wszystko rozkręcę i posmaruję takim ustrojstwem to jest szansa, że późniejsze rozbieranie nie będzie już dramatem?

http://www.sklep.factor.com.pl/photo/421.jpg (http://www.sklep.factor.com.pl/photo/421.jpg)

ramires
26.10.2008, 13:54
Miedz dobrze sie sprawuje, zawsze jest w odpowiedniej konzystencji.

i jeszcze jedna dobra rada, ja wiem, ze czesto co fabryka daje uwazane jest za najlepsze, nie mniej ostatnio sprawdzalem to u siebie w przednim heblu
http://pro-adventure.pl/154-zaciski-hamulcowe

nie ma problemu z okreceniem czy tez zgubieniem zatyczki na srubowkret.
dla forum po 15zl sztuka ;)
ten Nissinowy dwu elementowy moze i fajny, ale ja tam wole miec jednoczesciowe i juz.

bigos
26.10.2008, 15:56
Miedz dobrze sie sprawuje, zawsze jest w odpowiedniej konzystencji.

i jeszcze jedna dobra rada, ja wiem, ze czesto co fabryka daje uwazane jest za najlepsze, nie mniej ostatnio sprawdzalem to u siebie w przednim heblu
http://pro-adventure.pl/154-zaciski-hamulcowe

nie ma problemu z okreceniem czy tez zgubieniem zatyczki na srubowkret.
dla forum po 15zl sztuka ;)
ten Nissinowy dwu elementowy moze i fajny, ale ja tam wole miec jednoczesciowe i juz.

Widzę, że wiesz jak poratować człowieka w potrzebie :oldman:. Wielkie dzięki! Już zaczynałem dumać gdzie będę szukać tego, co zmasakrowałem :mur:.
Czy ten proponowany sklepik to coś, co było afristorem lub ramistorem?

ramires
26.10.2008, 16:03
afristore/afrishop to jedno gdzie dostep i prawo zakupu maja tylko forumowicze.
pro-adventure.pl to juz moj twor - i mniej wiecej te same ceny dla forum tez sa, tyle, ze na swiat sa inne ceny ;)

taki to urok bycia czarnuchem. ;)

bigos
26.10.2008, 17:50
afristore/afrishop to jedno gdzie dostep i prawo zakupu maja tylko forumowicze.
pro-adventure.pl to juz moj twor - i mniej wiecej te same ceny dla forum tez sa, tyle, ze na swiat sa inne ceny ;)

taki to urok bycia czarnuchem. ;)


Trochę odbijam od wątku, ale gdzie znajdę jakiego linka do afristore/afrishop, bo coś nie mogę tam trafić (kiedyś wbiłem sie tam przez przypadek)?

ramires
26.10.2008, 17:54
afristor - http://at.pro-adventure.com (od nowego roku bedzie jako sklep.africatwin.com.pl, ale cos nie halo z serwerem pod ten silnik sklepowy, dlatego wisi u mnie póki co).

petrosbike
15.11.2008, 00:09
Rozebrałem dziś hamulce w moim TA i stwierdziłem że tłoczki są wykończone całkiem a i uszczelki tez do wymiany. Mam goraca prośbe podajcie mi miejsce gdzie mogę kupic zestaw naprawczy do zacisku 2 tłoczkowego Transalpa. Srednica tłoczków 30,16 mm długość 35,05 mm.Zacisk Nissin (po długim ogladaniu znalazłem na nim napis nissin MK5)

rambo
15.11.2008, 00:13
tak czytam o tym twoich przygodach z twoim TA.. co ruch to coś do wymiany :confused: zamień na AT i zapomnij o problemach :)

petrosbike
15.11.2008, 01:13
To wszystko wynika z nadmiernej gorliwości i dlatego ze to mój pierwszy prawdziwy moto. Jakbym nie zagladał gdzie nie trzeba to bym zył w błogiej szczesliwości a tak to sie wymienia a to to a to owo. Żywot motonity nie jest
lekki a hamulce moga uratowac ten zywot póki co.
Zamiast wydziwiac podpowiedzcie gdzie takie pierdoły jak tłoczki i uszczelniacze moge kupic .Szukam po necie i kapota.

wieczny
15.11.2008, 01:30
Wal do ramiresa, on ma wszystko :).

Kotrrin
12.02.2009, 13:53
Do znających się,
czy na śrubce nr 3 to jest loctite czy smar miedźny?? Na kńcówce gwintu

podos
12.02.2009, 13:58
Loctite niebieski

daniel_87
12.02.2009, 14:00
prawdopodobnie klej, loctite np. to miejsce akurart jest wazne i za wszelka cene sruby musze pozostac wkrrecone wiec zabezpieczone klejem :P

Kotrrin
12.02.2009, 14:35
senkju for fast response...

myku
07.11.2009, 12:36
Jakos nigdzie nie wyczytalem czym przemywacie,czyscicie i smarujecie tloczki.Bylo cos o wodzie z plynem do mycia naczyn,ale nadal nie wiem czym to wszystko nasmarowac,zeby bylo :Thumbs_Up:.

Misza
07.11.2009, 18:18
Myku :) płyn hamulcowy będzie ok :)

podos
09.11.2009, 13:16
no co ty, Misza, dla germanca jest specialny smar do tłoczków firmy np. Pulsar.

myku
09.11.2009, 20:12
Pulsar mowisz??Sprawdze i jak nie bedzie za drogi to kupie dwa na zapas:D.Dzieki
Aaaa...jakiej firmy jesli mozna spytac?

podos
10.11.2009, 11:18
o tu:
http://allegro.pl/item763179753_smar_do_tloczkow_i_cylinderkow_hamul cowych_5ml.html

5 zeta.

chomik
10.11.2009, 15:18
Ale smar to smar, do czyszczenia płyn hamulcowy tak ?

LukaSS
10.11.2009, 15:57
Tak, tylko i wyłacznie, plus szysta szmata, czysty stół i trochę cierpliwości.

myku
10.11.2009, 23:00
o tu:
http://allegro.pl/item763179753_smar_do_tloczkow_i_cylinderkow_hamul cowych_5ml.html

5 zeta.
Co ty mi tu Podos jakis tani szajs proponujesz??:D
Jakby kosztowal z 15 eurasow wzialbym,a 5 zlociszy,hmm...pewnie tyle wart :haha2:

podos
10.11.2009, 23:18
dobra, podeśle ci moją tubkę, ,może być za 15 eurasów. :)

myku
10.11.2009, 23:23
dobra, podeśle ci moją tubkę, ,może być za 15 eurasów. :)
wal na priv
:D

mckrzysiek
13.01.2012, 21:13
zawsze mam z tym problem, więc zapytam, aby rozwiać wątpliwości raz na zawsze. Czy blaszkę na rysunku poniżej:
https://lh4.googleusercontent.com/-x8wYO57O_Bk/TxCQXtTlMoI/AAAAAAAAAOg/hISONlJDRwk/s640/Klocki4.jpg

ładujemy tak jak na zdjęciu? To raz. dwa - czy wkładamy ją tak, żeby połowa blaszki oznaczona 1 weszła w miejsce oznaczone 1 na zacisku, a 2 na 2?

lukasz_vip
14.01.2012, 15:36
Wkładasz ją tak, że numer 1 blaszki masz w dziurze 2, a numer 2 blaszki wystaje poza zacisk tak jakby w miejsce 3 dalej numerując na zacisku. Na blaszce masz dwie taki wystające blaszki i one mają zacisnąć się na tej wardze poniżej numeru 2 na zacisku.

mckrzysiek
15.01.2012, 07:39
Wkładasz ją tak, że numer 1 blaszki masz w dziurze 2, a numer 2 blaszki wystaje poza zacisk tak jakby w miejsce 3 dalej numerując na zacisku. Na blaszce masz dwie taki wystające blaszki i one mają zacisnąć się na tej wardze poniżej numeru 2 na zacisku.

dzięki:)

zombi
16.01.2012, 17:48
Napisze w tym wątku bo dotyczy układu hamulcowego.

Uszczelki (podkładki) na końcówkach przewodów mam nie z miedzi tylko chyba stalowe.
Pyt. 1 takie uszczelki się podgrzewa przed ponownym zamontowaniem
Pyt.2 Czy miedziane są lepsze/gorsze. Chciałem założyć nowe, ale takich mam mam nie mogę dostać. Dostępne są miedziane.

LukaSS
16.01.2012, 22:48
Jesteś pewien, że to stalowe? Może aluminiowe?

lukasz_vip
16.01.2012, 23:05
Ja też miałem aluminiowe raczej więc to chyba oryginały. Zmieniłem na miedziane.

Co do podgrzewania to podgrzewa się miedziane jeżeli chcesz je powtórnie użyć.

zombi
17.01.2012, 00:16
Jesteś pewien, że to stalowe? Może aluminiowe?
100% nie aluminium. Wygląda jak nierdzewka i wagowo podobnie. Do tej pory jeździłem i było OK. Teraz rozebrałem i mam zgryz - chyba kupie miedziane.

lukasz_vip
17.01.2012, 09:57
Może jednak nie aluminium. Przyjże się im bliżej jak wrócę do domu.

banditos
20.01.2012, 20:44
Stalowe, aluminiowe czy miedziane jakie ma to znaczeni?
Wazne zeby robilo.

Skydiverek
21.01.2012, 10:47
Racja nie ma to zadnego znaczenia. Ma byc szczelne i zapominamy o temacie.