PDA

View Full Version : Obniżenie Afry. (tak, OBNIŻENIE! )


gerard36856
28.05.2018, 11:15
3 rok jeżdzę Afryka z 1993. Liczyłem, że jeszcze urosnę ale niestety. Ciąglę 172cm. Tylko czubkami butów dosięgam mimo obniżonej przez Johnego kanapy. No i się męczę. Tzn jeżdze sobie, ale nie mam tej pewności która miałbym na niższym motocyklu.
Wiem, kupić mniejszy. Nie chce ;)
Myślałem o zmianie sprzętu, ale nie luuuubie kupować, wole serwisować to co mam. Względy sentymentalne też ważne. Afra jest w dobrej kulturze technicznej. No i moje gówniane prawo jazdy A2 redukuje ilość interesujących mnie motocykli o 98% bo żaden lekki nie spełnia wymogu mocy do masy, a transalp jest dla mnie za mocny bo ma aż50KM (a ma być 48KM maks..).

Mam pecha do urzedów komunikacji, nie mam ochoty na redukowanie mocy i zmiany w dowodzie.


Czyli obniżamy.

O ile wiem wszystko jest w niej seryjne/fabryczne.

1. Ile można obniżyć?
2. Jakie są metody?
Wymiana amortyzatora na krótszy? Przednie lagi też głębiej w półkę wpuscic, zeby proporcjonalnie było do zabiegów z tylu przeprowadzonych.
Kieeedyś coś o akcesoryjnych łącznikach mi mignęło. Że można kupić. to byłoby nawet super, bo ingerencja niewielka i odwracalna.
Prześwit może się zmniejszyc, jeżdzę tylko po szutrze (chociaż jakby była niższa to kto wie?)

Tank
28.05.2018, 11:18
Wpusc lagi o 2cm w polkę i sprawdz efekty.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

ArtiZet
28.05.2018, 11:23
Na lagach 2-3cm spoko, do tego niższa kanapa od Zeta :)
I powinno wystarczyc.
Mam tak i jest OK ale mam 174cm
Pewnie da się tez "kości" do obnizenia tyłu dokupić (do Afry się nie interesowalem ale do innych moto są)

CzarnyEZG
29.05.2018, 06:20
Jeżeli masz standardowo ustawione napięcie wstępne sprężyny tylnego amortyzatora, to możesz o około centymetr rozkręcić ją, co także spowoduje obniżenie tyłu.

Jeździsz we dwie osoby? czy raczej sam?

gerard36856
29.05.2018, 07:52
mam odkręcone ile sie dało z tylu, jezdzę zawsze solo i takie napięcie sprężyny mi pasuje :)
Kiedyś odkręciłem aż za wiele, i na wyboju zluzował się i wypadł ten pierścień, ktory w 'kielichu' amortyzatora jest i całe jarzmo wpadło z 4-5cm niżej co skonczylo się wywrotka. Ale wtedy to całe kopyto miałem nie ziemii :D tak nisko stała.

JarekO
29.05.2018, 09:22
Szerokość kanapy też ma znaczenie. Nie wiem czy wziąłeś to pod uwagę przy przeróbce u Zet-a. Można pokusić się o wąską przednią część siedzenia do "aktywnej" jazdy, a pozostałą część zostawić szerszą.
Kolejny temat to buty. Są modele z wysokimi podeszwami i tu pewnie można z 1-2cm zyskać.

Pozdro

--
Jarek

CzarnyEZG
29.05.2018, 10:57
W linku:

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1266&highlight=obni%BFenie

masz wątek, w którym już była taka dyskusja (są zdjęcia jak wykonać obniżenie tyłu i dyskusja o wpuszczaniu lag.

Sumując, wpuść lagi w półki (godzina roboty z piwem) to bezkosztowe,
dalej buty i modyfikacja tylnego zawiasu (skoro masz już obniżaną kanapę.

ps: Możesz też upuścić powietrza z kół. Wtedy też będzie niżej ;)

motomax
29.05.2018, 11:25
obniżając przód jednocześnie musisz obniżyć tył!

Mhv
29.05.2018, 11:48
Dokładnie, np. wpuszczając lagi w półki zmieniasz geometrię motocykla..

ArtiZet
29.05.2018, 11:50
Obniżyłem o 2cm na lagach i nie zauważylem, żeby cos się w prowadzeniu zmieniło

gerard36856
29.05.2018, 12:11
No właśnie.
Zmieni się kąt z przodu.
Z tylu jest troszke niżej bo mam zmniejszone napięcie wstępne, ale do moich 80.00kg jest to akurat pasowne. To może te 3cm przód bezkarnie pasowałoby obniżyć, hmm.

A ''akcesoryjne'' amatorsko frezowane czesci zawieszenia, nie przemawiają do mnie wcale :) brrrrr
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1266&highlight=obni%BFenie&page=7

z 2010r, mam nadzieję ze użytkownikowi nic się nie stało :)

motomax
29.05.2018, 12:13
motocykl moze być mniej stabilny przy wyższych prędkościach,zmieniasz kąt pochylenia głowki ramy.. obniżać trzeba równoczesnie tył i przód by zachować takie samo prowadzenie jak w oryginale.

FrankoChmiel
29.05.2018, 12:19
Motomax, ma rację. Obniżenie przodu bez ingerencji w tył pogarsza prowadzenie. Ja wysunąłem na nowo lagi.

CzarnyEZG
29.05.2018, 17:23
Czyli wypuszczenie lag powinno sie wiązać z jednoczesnym wydłuzeniem kości tak?

Pytanie w drugą stronę. Przy okazji regeneracji tylnego amortyzatora ustawiłem SAG (tak jak umiałem) pod siebie, czyli z max naprężonej sprężyny tylniej przeszedłem mniej więcej w połowę zakresu (nawet za połowę) moto prowadzi się znacznie lepiej. Jest "poręczniejsze" czy wcześniejsza nerwowość mogła być spowodowana zbyt wysokim tyłem w stosunku do przodu?

Dzieju
30.05.2018, 05:58
Podepnę się pod temat.
Sprawa dotyczy mojej koleżanki które to ma na tyle zgrabne nóżki że ma wysoko na trampku.
Lagi są już wpuszczone max ile można.
Jak siądę z tyłu ( tak wiem mogę częściej przesiadywać na kanapie ale nie zawsze się da :) ) to Trampek się obniża do akceptowalnej wysokości czyli gra idzie o jakieś 5cm.
Nie pamiętam czy na pewno napięcie wstępne jest już całkiem odpuszczone , sprawdzę.
Gdyby było to czy można jeszcze coś wywalczyć np kościami , czy będzie już za nisko do przyzwoitego prowadzenia.

szynszyll
31.05.2018, 20:02
zrobic kosci przy dzisiejszej dostepnosci maszyn tnacych nie wyjdzie duzo a warto sprobowac. ja kiedys kolezance rysowalem dogbonsy do cbr 929 bo majtala nogami. wycinka z chromoniklu 8mm grubosci wyszla ponizej 25pln z materialem za pare.

gerard36856
31.05.2018, 20:38
no dobra, ale te elementy są jakoś ulepszane? to generalnie są odkuwki przeca.
m?

szynszyll
31.05.2018, 20:43
nic im nie bedzie. pracuja glownie na sciecie a ich grubosc i twardosc w zupelnosci wystarcza.

ja cialem takie cos:

https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/112787628975_/CBR-600-F-2000-F4-Aluminium-Frame-30mm.jpg

w afryce ten klopot ze trzeba by wyspawac caly element - z dwoma ramionami i rura na osadzenie lozysk. jest troche zabawy ale sprawa nie jest beznadziejna.

https://www.bike-parts-honda.com/thumbs/h/motog/80427/IMGE/720_280/F_23.jpg

w tym watku kolezka chyba frezowal w jakims duralu:

http://advrider.com/index.php?threads/the-africa-twin-xrv650-xrv750-thread.50630/page-552#post-18321516

sizyrk
03.06.2018, 22:00
Tak sie zastanawiam po co?.......
Mam RD07A I 170 i jest ok , nie mam problemow. Jeszcze mi " nogi" nie zabraklo. Nie mowie o terenie , bo tam juz by braklo i to nie raz.
A dodatkowo mam zmienione zawieszenie przód I tyl przez co AT poszla jeszcze do gory o jakies 50 mm......... musialem obnizyc kanape...... i nie mam jakiegos dyskomfortu przy zatrzymaniu.
Zrobilem kilka wyjazdow i bylo super.

piotrholly
09.06.2018, 17:07
Ja przy swoich 178 cm na RD03 musiałem obniżyć fabryczna kanapę i zmniejszyć naprężenie tylnej sprężyny. I jakby nie moje 110 kilo to pewnie dalej bym w powietrzu nogami machał.

gerard36856
09.06.2018, 20:32
na asfalcie to je łatwizna :)

Dzieju
12.06.2018, 15:40
Ja przy swoich 178 cm na RD03 musiałem obniżyć fabryczna kanapę i zmniejszyć naprężenie tylnej sprężyny. I jakby nie moje 110 kilo to pewnie dalej bym w powietrzu nogami machał.
Musisz mieć mocno krótkie nogi.