PDA

View Full Version : DR 350 SE - olej


trafior
06.05.2018, 06:45
Cześć.
Ile oleju ma prawo „wziąć” DR-ka na 1000 km?
Tzn co jest normą, a kiedy należy uznać, że bierze za dużo?

szynszyll
06.05.2018, 07:49
bardzo wiele zalezy od stylu jazdy. niedzielna wycieczka do 80 km/h - nie powinna wogole brac. 130km/h w upale na autostradzie - kazda mozliwa ilosc. a tak sobie jak sie krecisz to do litra max na 1000 km.

trafior
06.05.2018, 08:04
bardzo wiele zalezy od stylu jazdy. niedzielna wycieczka do 80 km/h - nie powinna wogole brac. 130km/h w upale na autostradzie - kazda mozliwa ilosc. a tak sobie jak sie krecisz to do litra max na 1000 km.

Pytałem, bo przez 4 dni jeździłem po TET - czyli i asfalt i off. Dzienne przebiegi po około 250 km/h. Po asfalcie 80-90km/h w offie różnie :D ale na pewno na niższych biegach. Motocykl z bagażem. No i właśnie wychodzi mi tak Ok 1l na 1000 km. Motocykl nic nie dymi. Ładnie idzie.
Czyli rozumiem, że ten 1 litr jest w normie. Zgadza się?

motomax
06.05.2018, 09:55
jakby 2 setki wzieła to by było do przyjecia,litr to juz sporo..

rozgrzej silnik na postoju i daj na chwilę bardzo wysokie obroty oczywiście jak będzie rozgrzany,obserwuj wydech czy na pewno nie dymi.

Naturalne jest to że zuzywają sie pierścienie i cylinder i są tego pierwsze oznaki,ale spokojnie jeszcze pojezdzisz.

Jaki olej lejesz? Syntetyk?

trafior
06.05.2018, 13:02
Pół syntetyk Motul 10W40
Motocykl ma ok 26500 km przebiegu i był łagodnie traktowany.
Będę dokładnie obserwował zużycie oleju.

Emek
06.05.2018, 13:08
Nie powinien brać oleju a już na pewno nie tyle. Teraz na UA byliśmy w 3 DRki i żadna nie piła oleju. Przebiegi różne od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy.
Olej ten co u ciebie.

Franz
06.05.2018, 14:15
1. Do chlodzonych powietrzem lepszy syntetyk. Większa odporność na przegrzanie.
2. Sprawdzanie po jeździe, nie po kilku minutach pracy.
Sprawdź dwa razy w ten sam sposób.

Prince
06.05.2018, 15:43
To ile lat mają te uszczelniacze zaworowe?

trafior
06.05.2018, 16:25
Dzięki za wskazówki.
Olej sprawdzam w ciągu minuty od skończonej jazdy.

A jeszcze jedno pytanie. Czy coś złego może się stać jak się wleje trochę za dużo oleju? Czy silnik sam jakoś usunie nadmiar?

Mallory
06.05.2018, 18:54
Mam motocykle z suchą miską olejową a DR 350 chyba też taką ma.
I sprawdzenie z 99% pewnością stanu oleju w takim moto to nie lada sztuka.
Kiedyś nawet zrobiłem test:
Przypadek nr 1.
Więc w Tenere 34L/55W wymieniłem wraz z filtrem 2,0 L i mając pewność, że ilość oleju jest na 100% wg. instrukcji zrobiłem pomiary (procedura, jazda + zatrzymanie + kilkanaście sekund na wolnych w pionie + pomiar):
a) silnik po 3 km jazdy - temperatura ok 50/60 st - na bagnecie poniżej minimum, kropla oleju na końcówce bagnetu,
b) kolejne 2 km jazdy - na bagnecie poniżej minimum,
c) kolejne kilkanaście minut jazdy w terenie - piec w pełni już rozgrzany - na bagnecie dopiero teraz powyżej minimum tak z 1 cm,
d) kolejne kilkanaście minut jazdy jazdy - prawie połowa skali....
e) teraz uwaga - po następnej ponad pół godzinie .... poniżej minimum....
f) następnie moto postało 2 minuty i zostało odpalone na 2 minuty na wolnych - i ... jest 1 cm powyżej minimum...

Teraz przypadek nr 2.
Tenere 3AJ - po wymianie na 2,3-2,4 litra oleju z wymianą filtra - tak mówi serwisówka w tym silniku - na zimnym jest olej prawie max na bagnecie, na ciepłym jest prawie max, na wolnych obrotach prawie max...

Mój wniosek: sucha miska = cholernie problematyczne sprawdzanie oleju - pewność masz dopiero w momencie wymiany:::))))

trafior
06.05.2018, 20:16
Mallory - coś jest w tym co napisałeś. Wydaje mi się, że po 3 minutach pracy na wolnych obrotach rzeczywiście poziom oleju jest na końcówce bagnetu. U mnie wychodziło podobnie. Chyba rzeczywiście trzeba bardzo dobrze rozgrzać silnik a potem mierzyć.

panbodzio
06.05.2018, 21:02
W DR350 litr na 1000km to za dużo. Chyba że ktoś paluje non stop.
W moje obie DRki dolewam litra na 6000km.
Ja stan sprawdzam na koniec jazdy każdego dnia. Zasada prosta max na bagnecie +200ml. Nadmiar oleju w tym silniku nic nie szkodzi.

trafior
06.05.2018, 21:13
W DR350 litr na 1000km to za dużo. Chyba że ktoś paluje non stop.
W moje obie DRki dolewam litra na 6000km.
Ja stan sprawdzam na koniec jazdy każdego dnia. Zasada prosta max na bagnecie +200ml. Nadmiar oleju w tym silniku nic nie szkodzi.

I też tak będę robił - sprawdzał po jeździe.
Co się dzieje z nadmiarem oleju jeżeli za dużo się wleje. Czy zostanie w jakiś sposób wywalony z silnika?
Ile czekasz zanim sprawdzisz olej po skończonej jeździe?
Dokładnie to mi wyszło 0,7 litra na 1000 km. Oczywiście jeżeli czegoś nie pomyliłem 😁

wojtekk
06.05.2018, 21:17
Nie piszcie , że nic nie szkodzi. Dużo za dużo szkodzi. Po to jest maksimum aby nie przelać. Co się stanie ? Silnik się rozszczelni. Litr na tysiąc to silnik do roboty. Nie musi być tragedii ale.to nie jest ok

panbodzio
06.05.2018, 21:25
Nadmiar oleju wywali odma do airboxa
Na spodzie airboxa jest kolejna rurka spustowa

trafior
06.05.2018, 21:37
Nadmiar oleju wywali odma do airboxa
Na spodzie airboxa jest kolejna rurka spustowa

W którym miejscu jest ta rurka spustowa. Może olej pochlapac buty w czasie jazdy?

Franz
07.05.2018, 08:05
:dizzy:
No a gdyby trzeba było ustawić luzy
Na zaworach?