PDA

View Full Version : CRF 1000 - Pomocy :) Problem z DCT


Maciek525
21.04.2018, 20:31
Hej,

..... a tak mi się podobało DCT....
Chciałem przed chwilą odpalić moto a tu zonk.... brak reakcji... po włączeniu zapłonu pokazuje cały czas 1 bieg....:dizzy:

Miał ktoś z Was taki numer?
Odłączyłem na 10 minut akumulator ale nic nie dało. Bezpiecznik od DCT cały.
Ja pierniczę motocykl 2017, 4700km przejechane i stoi w miejscu bez możliwości odpalenia... całe szczęście, że w garażu a nie w czarnej dupie... :mur::mur::mur::mur:

Dodam, że motocykl daje się pchać (czytałem gdzieś, że obrócenie kołem pomaga ale tu nic nie dało).

Pozdrawiam
Maciek

nabrU
21.04.2018, 20:58
Czy po odłączeniu aku nadal pokazuje pierwszy bieg?
Coś mi tu nie gra bo w DCT moto zawsze jest "na luzie" przy wyłączonym silniku.

motif
21.04.2018, 21:13
tu ma gość podobnie ale cały czas 3 bieg - odblokował to pchając motur w przód i w w tył naciskając Neutral ąz wpadł na N w końcu.

https://www.youtube.com/watch?v=vGHI12te8S0

a tu na 1 biegu też:

http://www.ctx700forum.com/forum/ctx700-general-discussion-forum/50649-stuck-1st-gear-wont-start.html

dużo problemów na necie z DCT

Maciek525
21.04.2018, 21:21
Czy po odłączeniu aku nadal pokazuje pierwszy bieg?
Coś mi tu nie gra bo w DCT moto zawsze jest "na luzie" przy wyłączonym silniku.

Dokładnie tak - cały czas po włączeniu zapłonu pokazuje 1 zamiast N.
Aku było odłączone jakieś 10 minut i nadal to samo.
Najlepsze jest to, że normalnie wróciłem do garażu parę dni temu (wcześniej żadnych problemów).

Pchałem go po garażu w tą i z powrotem ale nic kompletnie to nie dało :(

Kazmir
21.04.2018, 21:21
Przeglądałem schemat sterowania tą skrzynią i ilość czujników przeraża.
Bez podłączenia tego pod "kompa serwisowego" słabo to widzę. Bierzesz legendę Dakaru na plecy i do serwisu, ale zanim to zrobisz to jeszcze popróbuj:
"Wadliwy system DCT jest często związany ze źle podłączonymi lub skorodowanymi złączami. Sprawdź te połączenia, zanim przejdziesz dalej."
Kiedyś Was ostrzegałem, ale ......prawdziwe kłopoty się zaczną ze wzrostem km nalatanych....Szerokości.

nabrU
21.04.2018, 21:32
Sugeruje zrobić reset sterownika skrzyni DCT:

- Upewnij się że "kill switch" jest w pozycji "włączony"
- Wciśnij i przytrzymaj przycisk "D" przekręcając jednocześnie kluczyk do pozycji zapłon. Powinien zapalić się symbol silniczka.
- Po zgaśnięciu symbolu silniczka puść przycisk "D".
- Używając przycisku N-D wciśnij go w następującej sekwencji: DDNDN. Poniżej wskaźnika biegów powinny się pokazać symbole DS i migający myślnik (kreska) w miejscu wyświetlacza biegów.
- Uruchom silnik i pozostaw go na biegu jałowym (nie ruszaj manetki!), aż do momentu kiedy znikną wskazania DS i kreska na wyświetlaczu biegów.
- Zatrzymaj silnik poprzez przekręcenie kluczyka.
- Po kolejnym uruchomieniu silnika wszystko powinno być OK (mam nadzieję)...

Maciek525
21.04.2018, 21:53
Sugeruje zrobić reset sterownika skrzyni DCT:

- Upewnij się że "kill switch" jest w pozycji "włączony"
- Wciśnij i przytrzymaj przycisk "D" przekręcając jednocześnie kluczyk do pozycji zapłon. Powinien zapalić się symbol silniczka.
- Po zgaśnięciu symbolu silniczka puść przycisk "D".
- Używając przycisku N-D wciśnij go w następującej sekwencji: DDNDN. Poniżej wskaźnika biegów powinny się pokazać symbole DS i migający myślnik (kreska) w miejscu wyświetlacza biegów.
- Uruchom silnik i pozostaw go na biegu jałowym (nie ruszaj manetki!), aż do momentu kiedy znikną wskazania DS i kreska na wyświetlaczu biegów.
- Zatrzymaj silnik poprzez przekręcenie kluczyka.
- Po kolejnym uruchomieniu silnika wszystko powinno być OK (mam nadzieję)...


Dzięki!
Czytam na zagranicznych forach i będę kombinował.
Dam znać co dalej, bo warto by wiedzieć będąc z dala od domu gdzie ciężko o prąd a co dopiero o diagnostykę komputerową NAT :bow:

Maciek525
21.04.2018, 21:54
a tu na 1 biegu też:

http://www.ctx700forum.com/forum/ctx700-general-discussion-forum/50649-stuck-1st-gear-wont-start.html

dużo problemów na necie z DCT

Dzięki.
Dokładnie tak samo to wygląda.

motif
21.04.2018, 22:06
sugerują żeby uniknąć tego na przyszłość upewnic się przed zgaszeniem silnika żeby wrzucić na N.

luk2asz
21.04.2018, 22:29
sugerują żeby uniknąć tego na przyszłość upewnic się przed zgaszeniem silnika żeby wrzucić na N.

To nie jest rozwiązanie. Jak mój motocykl miał 1300 km , to podczas jazdy na autostradzie zgasł i po zatrzymaniu został na 3 biegu. Wystarczyło go rzuszyc 20 cm do przodu i się odblokował. Teraz ma 27 tys i nic mu nie jest.

Maciek525
21.04.2018, 22:35
To nie jest rozwiązanie. Jak mój motocykl miał 1300 km , to podczas jazdy na autostradzie zgasł i po zatrzymaniu został na 3 biegu. Wystarczyło go rzuszyc 20 cm do przodu i się odblokował. Teraz ma 27 tys i nic mu nie jest.


Mojemu ruszanie nie pomogło. Machałem nim przód/tył i pchałem ze 200m.

luk2asz
21.04.2018, 22:47
Mojemu ruszanie nie pomogło. Machałem nim przód/tył i pchałem ze 200m.

A czy słyszysz taki dziwny dźwięk z okolic skrzyni biegów, takie stukanie , jakby chciał przełączyć bieg, a nie może? U nie tak było.

Maciek525
21.04.2018, 23:17
Problem rozwiązany, przynajmniej cześciowo.
Mianowicie aku miało raptem 11,2V.
Jak gasiłem moto w garażu kill switchem bez przerzucania wcześniej na N i parkowałem to pewnie było na 1 biegu. Teraz po podładowaniu aku do 12,6V i włączeniu zapłonu kill switchem było takie charakterystczne pykniecie i skrzynia zrzuciła na N. Przy słabym aku tego dzwięku nie było wcale, tak jakby coś odcinało ten mechanizm poniżej jakiegoś założonego napięcia.
Jednym słowem jeśli wyłączamy moto kill switchem to DCT zostaje teoretycznie na biegu, chociaż koło się obraca i dopiero przy ponownym włączeniu zapłonu kill switchem coś elektrycznego zrzuca na N ale jeśli w międzyczasie spadnie napięcie w aku to efekt jest taki, że pozostaje na teoretycznym biegu, bo nie ma poweru na zrzucenie do N.

Nie mniej teraz muszę rozkminić co w około tydzien rozładowało mi aku.
Mam podłączony rozdzielacz napięcia i do niego gniazdo zapalniczki po kluczyku więc odpada. Na stałe, bez kluczyka wpięta do rozdzielacza jest przetwornica 12v na 5v USB pod siedzeniem ale nic nie było podłączone i pytanie czy przetwornica sama z siebie pobiera jakiś prąd, żeby rozładować aku w około tydzień? (aku mogło być słabe bo po zimie za dużo nie jezdziłem a moto stało wcześniej długo - nie mniej odpalał normalnie).

Pozdro
Maciek

motif
21.04.2018, 23:55
jak stoi długo moto co aku powinno być doładowywane, szczególnie przez zimę.
Stawiam więc że sie sam aku rozładował.

Kisiel
22.04.2018, 00:21
Popularne przetwornice 12/5V USB nie podłączone przez przekaźnik, pobierają minimalny prąd w sposób ciągły i rozładowują akku niestety. Wszystkie dodatkowe odbiorniki przez przekaźnik albo po obwodach załączanych stacyjką, inaczej akku umiera.

krzysiek_m
22.04.2018, 13:58
jak stoi długo moto co aku powinno być doładowywane, szczególnie przez zimę.
Stawiam więc że sie sam aku rozładował.

Powinno owszem, ale w nowym motocyklu / akumulatorze raczej się nie rozładuje. Od października do końca marca byłem kilka razy kontrolować CRFę i RD04 z nowym akumulatorem. W CRF elektroniczny prostownik może raz zaskoczył i coś tam godzinkę poładował, w RD04 (z nowym akumulatorem) ze dwa razy podładował, ale również nie dużo i za każdym razem napięcie było powyżej 12V.

Jeżeli komuś w miesiąc znikły prądy w CRFie to wypadłoby sprawdzić wszystkie swoje halogeny / usb / manetki / gpsy itp, bo raczej tak nie powinno być -> głosuję za diagnozą Kisiela.

bosmna 65
22.04.2018, 19:25
Mam podobny problem z DCT.
Przy próbie nasmarowania łańcucha miałem problem z obróceniem tylnego koła.
Po przejechaniu paru set metrów tylne koło zaczęło się obracać normalnie. Stwierdziłem jednak, że podczas załączania trybu drive i podczas jazdy następuje mocne szarpnięcie i stuk w silniku. Zmiana biegów w trybie automatycznym na wyższe i niższe powoduje stuk w silniku.
Poziom oleju był w normie. Afka wylądowała w serwisie i czekam na info co jest grane.
Może ktoś z Was miał takie objawy w swoim motocyklu.

misiak
22.04.2018, 19:58
Kiedyś Ktoś na forum pisał i tłumaczył dlaczego nie powinno się gasić motocykla killswitchem.

motif
22.04.2018, 20:14
Kiedyś Ktoś na forum pisał i tłumaczył dlaczego nie powinno się gasić motocykla killswitchem.

to tłumaczył źle, nie ma najmniejszego znaczenia czy wyłączasz kluczykiem czy kill switchem.

https://www.youtube.com/watch?v=D0S4nMx_tbA

Maciek525
22.04.2018, 20:34
Popularne przetwornice 12/5V USB nie podłączone przez przekaźnik, pobierają minimalny prąd w sposób ciągły i rozładowują akku niestety. Wszystkie dodatkowe odbiorniki przez przekaźnik albo po obwodach załączanych stacyjką, inaczej akku umiera.

Dzięki.
To muszę przepiąć, żeby szła po kluczyku w takim razie.

luk2asz
22.04.2018, 20:39
Mam podobny problem z DCT.
Przy próbie nasmarowania łańcucha miałem problem z obróceniem tylnego koła.
Po przejechaniu paru set metrów tylne koło zaczęło się obracać normalnie. Stwierdziłem jednak, że podczas załączania trybu drive i podczas jazdy następuje mocne szarpnięcie i stuk w silniku. Zmiana biegów w trybie automatycznym na wyższe i niższe powoduje stuk w silniku.
Poziom oleju był w normie. Afka wylądowała w serwisie i czekam na info co jest grane.
Może ktoś z Was miał takie objawy w swoim motocyklu.

Jak smarujesz kolo na stopce centralnej , to włącz N. Masz luz i koło chodzi bez problemu. Włączeniu D i stuk to normalna sprawa, w końcu skrzynia wbija jedynkę jak w manualu, a to że stuka przy zmianie, to stuka skrzynia , normalne jak biegi się zmieniają .

nabrU
22.04.2018, 22:30
to tłumaczył źle, nie ma najmniejszego znaczenia czy wyłączasz kluczykiem czy kill switchem.

https://www.youtube.com/watch?v=D0S4nMx_tbA

A ja wolę przestrzegać to co mówi mi instrukcja mojej NAT, szczególnie w wersji DCT. A ta mówi, że kill switcha używamy tylko w sytuacji awaryjnej.

motif
22.04.2018, 22:56
A ja wolę przestrzegać to co mówi mi instrukcja mojej NAT, szczególnie w wersji DCT. A ta mówi, że kill switcha używamy tylko w sytuacji awaryjnej.

a przestrzegaj sobie co chcesz :) jakbyś oglądnął video do końca to byś się dowiedział dlaczego tak piszą w manualu, :mur:
(no chyba że angielskiego nie znasz)

nabrU
22.04.2018, 23:37
a przestrzegaj sobie co chcesz :) jakbyś oglądnął video do końca to byś się dowiedział dlaczego tak piszą w manualu, :mur:
(no chyba że angielskiego nie znasz)

Nie słyszałem ani słowa na filmie o DCT, a o potencjalnych problemach z tą skrzynią tu mowimy...

radiolog
23.04.2018, 06:56
Ta dyskusja mi przypomina dowcip jak dwie blondyny dyskutują przy maluchach, jedna podnoszac przednią klapę-ty ukradli mi silnik, a druga tylna-nie martw się ja mam drugi zapasowy z tyłu.

marcos
23.04.2018, 11:12
Tekst rewelacyjny :P

chemik
23.04.2018, 11:41
...dwie blondyny dyskutują przy maluchach, jedna podnoszac przednią klapę-ty ukradli mi silnik, a druga tylna-nie martw się ja mam drugi zapasowy z tyłu.

Mój wujek miał kiedyś syrenę 104 (tak, to ta z drzwiami typu "kurołap") i woził w bagażniku zapasowy silnik. Jakież było zdziwienie milicjanta, gdy podczas rutynowej kontroli drogowej otworzył bagażnik i zobaczył silnik, po czym zacukał się, podszedł na przód pojazdu, otworzył maskę i zobaczył drugi silnik.