PDA

View Full Version : Drgania kasku w CRF 1000 L


Husky
28.03.2018, 20:36
Mam pytanie.
Czy ktoś spotkał sie z wibrującym kaskiem z daszkiem przy prędkościach pomiędzy 120 a 150 km/h? dodam że ten sam kask na GS 1200 nie rejestruje podobnych zachowań.
Nie wiem czy problem jest w owiewce ( mam Givi 'AIRFLOW' ) czy tez powietrze wtłaczane jest gdzieś przez wenta pomiędzy lagami.
Pewnie nie jestem jedyny który ma z tym problem, bo rozmawiałem z kilkoma osobami i każdy kto lata w kasku z daszkiem ma podobne doznania.
jakieś wskazówki co najlepiej zrobić aby pozbyć się problemu ??

Mesjasz
28.03.2018, 20:38
Deflektor ponoć pomaga..
Ja nie latam z daszkiem ale mam ;)

Novy
28.03.2018, 20:40
Deflektor (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=30794&highlight=Deflektor)

Husky
28.03.2018, 20:46
moja szyba sięga ponad głowę przy pełnym wysuwie, próbowałem w każdej pozycji , nawet patrząc przez szybę i nic się nie zmienia. To nie jest kwestia szyby. Powietrze dostaje się jakby z lag. jak przybliżę się do szyby jest lepiej, jak się oddalę, trzepie deklem jak cholera do tego stopnia , że ostrości oczami na krajobrazie nie można złapać :)
do 120 nic się nie dzieje, potem już dyskomfort się zaczyna i im szybciej tym gorzej.
Czy ktoś montował jakiś deflektor na komorę przy lagach ?? Może to będzie rozwiązanie problemu ??

Novy
28.03.2018, 20:47
:umowa: wyżej!

madafakinges
28.03.2018, 20:56
Deflektor jest rozwiązaniem problemu

myku
28.03.2018, 21:08
Mi deflektor zmiescil sie nawet pod Bagstera :p

bukowski
28.03.2018, 21:25
Mi deflektor zmiescil sie nawet pod Bagstera :pW skrocie: w starej Afryce był deflektor na lagach. W nowej nie ma. JD z Mada rozwiązali problem przy pomocy nietoperza z plastiku. Należy nabyć, przykrecic, mieć temat z bani.

BTW: Przy 180+ jest dopiero blurred vision. Jak lecialem 2 lata temu do Holandii przez północne Niemcy, to mialem niezle schizy. Z powrotem większe :P

Sent from my G8441 using Tapatalk

teddy-boy
28.03.2018, 21:41
Jak cos to sprzedam deflektor Tjuratecha na kluczyk, bo ja nie uzywam. W Afryce byl przydatny, w tenerze niepotrzebny

Husky
28.03.2018, 21:41
juz zamówiłem deflktor na lagi . zobaczymy co z tego wyjdzie.
Potestuje to opiszę
pozdr

myku
28.03.2018, 21:44
W skrocie: w starej Afryce był deflektor na lagach. W nowej nie ma. JD z Mada rozwiązali problem przy pomocy nietoperza z plastiku. Należy nabyć, przykrecic, mieć temat z bani.

BTW: Przy 180+ jest dopiero blurred vision. Jak lecialem 2 lata temu do Holandii przez północne Niemcy, to mialem niezle schizy. Z powrotem większe :P

Sent from my G8441 using Tapatalk

Ja te schizy mam juz od 22 lat :D

Husky
28.03.2018, 21:45
Jak cos to sprzedam deflektor Tjuratecha na kluczyk, bo ja nie uzywam. W Afryce byl przydatny, w tenerze niepotrzebny

Jak oceniasz Tenere vs Afrykę ??

Novy
28.03.2018, 21:47
Jak cos to sprzedam deflektor Tjuratecha na kluczyk, bo ja nie uzywam. W Afryce byl przydatny, w tenerze niepotrzebny

Teddy - zakładam, że chodzi Tobie o deflektor na szybę? ;)

teddy-boy
28.03.2018, 21:52
tak, na szybe oczywiscie

bogdanbc
29.03.2018, 12:42
A spróbuj odwrócić górną szybę - działa super, choć głupio wygląda ...
http://www.bcsopot.com.pl/motocykle/201608North/images/DSC_0183.jpg

Dzieju
29.03.2018, 14:01
Zanim zrobiłem sobie deflektor testowałem kilka prototypów wyciętych z kartonu.
Trochę to dziwnie wyglądało zwłaszcza że próby odbywały się w tunelu aerodynamicznym dostępnym dla każdego czyli odcinek Puławskiej i kawałki za miastowe celem zwiększenia prędkości przepływu powietrza wokół afryki.
Niteczki przyklejone do czachy , szyby i deflektora oraz ruchoma dały cenne informacje zarówno z przed motocykla jak nad zegarami.
Nie wysokość szyby czy dokładki jest ważna , no chyba że łącznie sięga czubka kasku jak czasem widać w skuterach, ale sposób przepływu opływającego powietrza , ciśnienie przed układem czacha/szyba/deflektor i najważniejsze w tym wszystkim co sporadycznie biorą pod uwagę producenci i szyb i dokładek to oderwanie strugi powietrza od górnej krawędzi.
Tylko ona ma wpływ na hałas i bałagan ciśnieniowy na wysokości szyby kasku.
Można mieć ciszę albo huk z wywiniętymi rzęsami na lewą stronę.

Husky
29.03.2018, 15:28
A spróbuj odwrócić górną szybę - działa super, choć głupio wygląda ...
http://www.bcsopot.com.pl/motocykle/201608North/images/DSC_0183.jpg

O tym nie pomuslalem ale spróbuję
🙂

motif
29.03.2018, 16:13
Interesujące ze honda nie przewidziała wiatru podczas testów i projektu nowej afryki...

No ale któżby pomyślał, że na motocyklu wieje :dizzy:

voxan69
29.03.2018, 16:50
Testowali azjaci 160 cm w kapeluszu

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

ARG
29.03.2018, 19:39
Pewnie nie testowali wszystkich kasków. Takie samo zjawisko miałem w małym GS także to tylko kwestia konfiguracji szyby/wysokości kierownika. Jeżeli daszek znajdzie się w strefie turbulencji to będzie drgać. W NAT pewnie jeszcze dochodzi strumień powietrza wpadający spod lag, o tym ficzerze wcześniej nie wiedziałem ;)

motif
29.03.2018, 20:00
Testowali azjaci 160 cm w kapeluszu

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

no ale nigdzie nie widzę napisane moto tylko dla skośnych.

voxan69
29.03.2018, 20:36
Zapomnieli o reszcie świata?

Dubel
01.04.2018, 22:35
Jak cos to sprzedam deflektor Tjuratecha na kluczyk, bo ja nie uzywam. W Afryce byl przydatny, w tenerze niepotrzebny

Jakieś zdjecie? Ile za niego chcesz?

Husky
04.04.2018, 00:08
Podsumowanie.
Jestem po testach. Szyba jaką miałem Givi Air Folw ma jakies problemy aerodynamiczne.
Drgania są tylko na tej szybie. Po założeniu deflektora na lagi ( nietoperz) i wyjęciu górnej szyby i zamontowaniu deflektora zwykłego pożyczonego od kolegi drgania ustały i jest wszystko ok. Werdykt - wywalam teraz w\w szybę i zakładam oryginał do której domontuje deflektor . Ale już teraz jeżdżąc na małej szybie z deflektorem nie ma tego efektu drgania na kasku.
Dodatkowo przestrzegam tych którzy chcą w/w szybę założyć , że jest ona ciężka i pałąk mocujący szybę jest bardzo mocno nadwyrężony i dla tych którzy latają po terenie skończy sie to w przyszłości na 100 % pęknięciem mocowania. Po zdjęciu nadstawki do szyby Givi Air Flow i ząłożeniu deflektora na małą jej część zamocowaną na stałe, drgania znikły i waga zestawu znacznie zmalała.

Adam1
26.07.2019, 10:22
No właśnie mam ten sam problem w mojej CRF. Łeb urywa przy ponad 120 i wszystko gwiżdże dookoła. A kask mam szczękowy bez daszku ,szybę wysoką.
Skąd macie te nietoperze?
Problem musi dotyczyć większej ilości motocyklistów, więc warto wymieniać się doświadczeniami.

Husky
26.07.2019, 11:39
Poszperaj w necie pod haslem nietoperz, batmat do afryki twin. Jak nie znajdziesz to napisz to poszukam gdzie kupiłem. Napewno w Mielcu od Artura. Tyljo telefon musze znaleźć

Emek
26.07.2019, 11:40
https://allegro.pl/oferta/deflektor-honda-crf1000l-africa-twin-8195750176?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_cz%C4%99%C5% 9Bci_i_akcesoria_motocyklowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+i+akcesoria+motocyklowe&gclid=Cj0KCQjwyerpBRD9ARIsAH-ITn83fzet7pe5smc_Ydq0ddEjM0qBQrASxPHtZQdnd1ldtYfC6 PkWKdMaAp72EALw_wcB

Adam1
26.07.2019, 13:18
Być może to jest to. Czy ktoś to przetestował? Czy trzeba jakieś otwory wiercić w Afryce?

Emek
26.07.2019, 13:23
Nic nie trzeba wiercić. Plug and play pasi.

Adam1
26.07.2019, 13:30
Zamiast kupować zdalnie jestem gotów pojechać do gościa przetestować taki patent więc byłbym wdzięczny za kontakt. Tak jak teraz nie jestem w stanie jechać dłużej powyżej 120 bo ogłuchnę co wyklucza dłuższe trasy a szkoda.

Adam1
26.07.2019, 13:34
Dzięki. Spróbuję przetrzeć szlak to i może pomogę innym

Emek
26.07.2019, 13:34
Nie ma co testować, rozwiązanie sprawdzone przez wielu. Ten deflektor rozwiązuje problem turbulencji wokół kasku.

radiolog
26.07.2019, 13:39
Ja nie miałem nigdy zadnych turbulencji wokół kasku, natomiast z tym deflektorem mialem turbulencje wokół ramion

Tank
26.07.2019, 14:15
Ja nie miałem nigdy zadnych turbulencji wokół kasku, natomiast z tym deflektorem mialem turbulencje wokół ramionTe turbulencje to byly drgania od shimmy. 😁

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

bukowski
26.07.2019, 14:23
Ja nie miałem nigdy zadnych turbulencji wokół kasku, natomiast z tym deflektorem mialem turbulencje wokół ramion

bo Ty długi jesteś :)

Adam1
26.07.2019, 18:04
Test taki zrobiłem przed chwilą i w miejsce tego deflektora-nietoperza poupychalem przy kierownicy cokolwiek żeby prześwit zmniejszyć do tego jaki ma to ustrojstwo. I co? Kicha. Żadnej zmiany. Chętnie się spotkam z Afrykaninem który twierdzi, ze ma cicho i mu dyńką nie rzuca przy 130. Trzeba chyba pokombinować coś z szybą choć deflektor założony na szybę tez guzik daje. :mur::mur::mur:

bukowski
26.07.2019, 18:09
ile masz wzrostu?

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

dzinks
26.07.2019, 18:12
Mam 191, nietoperz plus deflektor na standardowa szybę i pasi.

bukowski
26.07.2019, 18:33
jeszcze dodatkowe pytanie: co chcesz osiągnąć. bo jeśli całkowita cisze, to na tym motocyklu IMHO się nie da.
Ja mam 177, deflektor na baku wyeliminował zamglony obraz powyżej 100 km/h, ale w kask wieje - i o to chodzi, wentylacja ma szanse zadziałać, co szczególnie istotne jest, gdy kulasz się niespiesznie w offie.
w starej rd07 używałem przez jakiś czas deflektora, ale wywaliłem, właśnie z powodu takiego, że baniak mi się gotowal.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Adam1
26.07.2019, 22:03
Ja mam 185 i po cholerę mi ten intercom skoro nic nie słyszę? Jak słyszę ze ktoś lata na Africe powyżej 150 to dostaje piany bo mi łeb lata przy 130

rene82
27.07.2019, 00:05
nie czaje.....
batzen w połozeniu 3/4, 178 cm, autobahn 170 - 190, jazda ciągła.... i głowę na boki przekręcam i na pola patrzę, kask hjc rpha max

Novy
27.07.2019, 00:16
Ja mam 185 i po cholerę mi ten intercom skoro nic nie słyszę? Jak słyszę ze ktoś lata na Africe powyżej 150 to dostaje piany bo mi łeb lata przy 130

Adam, jest duże prawdopodobieństwo, że będę we wrześniu przelotem we Wro. Polepili mnie na 183, więc dużej różnicy nie ma. Mam Batzena, batmana i kask z daszkiem. Pojedziemy na A4, zamienimy się, potestujemy i zobaczysz czy widzisz różnicę.
Może tak być?

bukowski
27.07.2019, 00:51
u mnie szyba seria i batman, normalnie jeżdżę 150-180 I to na motozach adv w kasku z daszkiem.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Emek
27.07.2019, 06:22
Wy tak na poważnie 180 tym czymś latacie czy to takie pitolenie? Chodzi mi o jazdę z taką stałą prędkością a nie że się do tylu rozpędziłem. Serio pytam.

radiolog
27.07.2019, 07:32
Wy tak na poważnie 180 tym czymś latacie czy to takie pitolenie? Chodzi mi o jazdę z taką stałą prędkością a nie że się do tylu rozpędziłem. Serio pytam.Ja w zyciu, chwilowo moze i bedzie 160, ale królową to najlepiej mi sie jedzie 130-140 (licznikowe oczywiscie, nie jskies gpsowe)

nie czaje.....

batzen w połozeniu 3/4


Mnie tez Batzen robi robotę, ale1/2, bo nie znosze patrzeń na drogę przez szybę

Lolex
27.07.2019, 08:14
Ja na autostradach pod 170, zdarzają się odcinki, że jest 180 przez dłuższą chwilę, a "na moment" to i 200. Turbulencje, gdy jakieś auto z przodu, są straszne, chyba że jest absolutnie bezwietrzna pogoda. ATAS z oryginalną szybą, bez dodatkowych deflektorów, kask Schuberth E1 (z daszkiem). Do tego hałas. Też się zastanawiam co by tu zupgrade'ować, żeby mniej wiało i mniej hałasowało, bo na ten moment już od 120 zaczyna się walka z wiatrem. Wzrost 183.

WieniuZiel
27.07.2019, 08:43
Z nietoperzem przetestowałem wczoraj jazdę z otwartym kaskiem (AGV Sportmodular), przy 180 zupełnie nic się nie dzieje, z zamkniętym kaskiem oczywiście też bez wibracji. 183cm plus wysoka fabryczna szyba. Wcześniej z tą szybą bez nietopera, telepało głową.
Co do jazdy przelotowej 180, tak, jeżdżąc z gamoniami na gejesach muszę taką utrzymywać, dla nich to lajt. Da się.

madafakinges
27.07.2019, 09:04
Odkęćcie szyby albo kupcie niskie, będzie zdecydowanie ciszej. Hałąs powodują turbulencje.
Ja przerobiłęm dużo opcji, batzen, wysoka ori szyba, jakieś tam wysokie akcesoryjne, deflektory na szybę większe i mniejsze.
Dla mnie najlepiej jest z deflektotem na zbiornik(nietoperzem)+ ori niska szyba.
Z tym że ja mam 192 i podwyższone siedzenie. Szyba tak jak ustawienie zawieszenie to kwestia indywidualna, to co jednemu będzie pasować dla drugiego będzie nie do przyjęcia.
PS. gdyby ktoś szukał mam wysoką ori szybę na wydaniu (taka sama jak w atas)

Adam1
27.07.2019, 10:13
No właśnie chętnie bym się spotkał z kimś na CRF kto nie ma tego problemu. Przypuszczam, ze jest jakiś prosty patent który załatwi sprawę. Nie zamierzam jeździć po autostradach zbyt dużo ale czasami trzeba przelecieć jakiś odcinek szybko.Zapraszam do Wrocka, mogę pokazać fajne trasy w górkach a przy okazji podejrzę wasze ciche rozwiązania. Mogę tez gdzieś pojechać. Wakacje są przecież.

Novy
27.07.2019, 11:12
Jeżdżę emerycko. Licznikowe 120-130. Maksymalnie do 140.

Jeszcze a'propos zawirowań i drgań wokół kasku czy ramion - ktoś wspomniał i u mnie też tak jest, gdy jedzie się za samochodem typu SUV i większym.
Odczucia wtedy mam takie, jakby mi niewidzialna ręka trzymała za daszek kasku i kręciła nim na boki.

rene82
27.07.2019, 15:26
afryką szybciej latam tylko po autostradach, szybciej jak na ten motur, bo nie jest on stworzony nawet do średnich prędkości. I tak.....na takiej trasie 30kilometrów jade 160,znudzi mi sie i przyspieszam na 30 kilo do 180, a pózniej 50 kilo 170, chwilami 190 i tak wkoło.......kompletnie bez sensu,jara wachy dużo i oleju lubi siorbnąć....no ale jak się nudzi co zrobić.

Adam1
27.07.2019, 17:18
Adam, jest duże prawdopodobieństwo, że będę we wrześniu przelotem we Wro. Polepili mnie na 183, więc dużej różnicy nie ma. Mam Batzena, batmana i kask z daszkiem. Pojedziemy na A4, zamienimy się, potestujemy i zobaczysz czy widzisz różnicę.
Może tak być?

OK. Mam jakieś wyjazdy we wrześniu ale może się uda.

Husky
29.07.2019, 12:12
No właśnie chętnie bym się spotkał z kimś na CRF kto nie ma tego problemu. Przypuszczam, ze jest jakiś prosty patent który załatwi sprawę. Nie zamierzam jeździć po autostradach zbyt dużo ale czasami trzeba przelecieć jakiś odcinek szybko.Zapraszam do Wrocka, mogę pokazać fajne trasy w górkach a przy okazji podejrzę wasze ciche rozwiązania. Mogę tez gdzieś pojechać. Wakacje są przecież.

też jestem z Wrocka. Wieć dzwoń , spotkamy się na kawę i sprawdzimy co jest nie tak. tel do mnie 603 288 525

Pracuje w okolicach Domaru. Prawie zawsze jestem na moto.

Adam1
07.08.2019, 19:58
Dzięki będę się kontaktował

Adam1
20.09.2019, 21:28
Sprawdzam na różne sposoby i wychodzi mi ,ze najbardziej dokuczliwa jest struga powietrza odbijająca się od czachy i przelatującą z boku szyby. Zauważyłem w Africe z 2008 małe deflektorki właśnie w tym miejscu jak na załączonym zdjęciu ale on ma oryginalne elementy i mocowane na śrubach ale w modelu z 2007 śrub nie ma.

bukowski
20.09.2019, 22:09
brzyyyydal.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

sagittariush
20.09.2019, 22:20
Sprawdzam na różne sposoby i wychodzi mi ,ze najbardziej dokuczliwa jest struga powietrza odbijająca się od czachy i przelatującą z boku szyby. Zauważyłem w Africe z 2008 małe deflektorki właśnie w tym miejscu jak na załączonym zdjęciu ale on ma oryginalne elementy i mocowane na śrubach ale w modelu z 2007 śrub nie ma.

Adamie, zmień te roczniki, bo wychodzi, że na starych Afrykach jeździmy :D Jak chodzi o mocowanie tych deflektorów na bokach czachy, to nie ma różnicy w rocznikach, różnica jest w tym, że na zdjęciu masz Adventure Sport, a one mają fabrycznie mocowane te deflektory.

A na tym zdjęciu, to ta z tyłu baaaardzo ładna :D

bukowski
20.09.2019, 22:32
ten drążek na pranie jednakowoż oczy kole. chciałoby się onuce i majty rozwiesic

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

muszel72
21.09.2019, 12:20
Jakie deflektory ma ATAS fabrycznie montowane?

sagittariush
21.09.2019, 14:56
Jakie deflektory ma ATAS fabrycznie montowane?

Na bokach czachy, na wysokości napisu Honda na szybie. Patrz foto.

sagittariush
21.09.2019, 15:03
ten drążek na pranie jednakowoż oczy kole. chciałoby się onuce i majty rozwiesic

A gdzie indziej wieszać majty w warunkach terenowych? :D

Dario
21.09.2019, 17:38
Na bokach czachy, na wysokości napisu Honda na szybie. Patrz foto.

Trza za te deflektorki dopłacić nawet w ATAS. Cuś około 275 zeta. Wiem bo mam ATAS i dopłacałem, kumpel nie chciał i ma ATAS bez tego.

Adam1
03.10.2019, 17:13
Adamie, zmień te roczniki, bo wychodzi, że na starych Afrykach jeździmy :D Jak chodzi o mocowanie tych deflektorów na bokach czachy, to nie ma różnicy w rocznikach, różnica jest w tym, że na zdjęciu masz Adventure Sport, a one mają fabrycznie mocowane te deflektory.

A na tym zdjęciu, to ta z tyłu baaaardzo ładna :D

Czas tak zap..... ze 10 lat mi uciekło. 2017 i 2018 oczywiście