PDA

View Full Version : Strzelanie W Tumik


kiciusXRV
20.04.2009, 02:18
Witam mam takie pytanko czym moze byc spowodowane strzelanie w tumik .
Chodzi Mi o takie strzelanie gdy jade na wyższych obrotach i ujmę gazy to po Chwili nastepuje taki strzał jak by miało tumkik rozerwac . Wczesniej tego nie było Normalnie az sie zle jedzi Policja stoii ja zwalniam a tu bach. co to może byc ???

ZJ78
20.04.2009, 09:16
Masz to regularnie ? znaczy za kazdym razem jak odpuścisz manetę masz ten strzał? czy pojawia się to spontanicznie i spontanicznie znika?

kiciusXRV
20.04.2009, 10:49
Nie nie za kazdym razem na jałowym biegu to sie nie dzieje .Jak na przykład Jade z górki i ujmę gazu to strzela nawet po klika razy tak jak by chciało rozedrzec tumik i ogniami daje ostro z wydechu i niewiem czemu. W jedzie jesli o chodzi spadki mocy itp to nic takiego tylko te strzały w tumik az zle jechac .

AnubisXRV
23.04.2009, 01:27
Wystrzał przy zamknięciu przepustnic (tym bardziej przy wysokich obrotach) może być spowodowany nieszczelnym układem wydechowym :) Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale sam tak MAM ( a kiedyś nie miałem ) :)

Mecia
23.04.2009, 08:29
Zgadzam się z AnubisXRV. a Masz oryginalny czy przelotówke?

AnubisXRV
23.04.2009, 10:41
Ja na przyklad jezdze na oryginale, jednakze jakis patent-ciaz chcial od strony laczenia wybic "tuleje" ze srodka i latala sobie w srodku bo srednica laczenia tlumika z kolankiem byla za mala co by to ustrojstwo wyciagnac. Wiec uciolem w pol tlumik, wyciagnolem latajace ustrojstwo i zaspawalem. Teraz juz od tygodnia jezdze i obiecuje sobie ze uszczelnie. Uh dzis to zrobie !
Na nie do konca uszczelnionym, polprzelocie hehehehe

wieczny
23.04.2009, 12:30
Ta rurka się sama odpada. Miałem. A strzały w tłumik są spowodowane nieszczelnością, ale na styku kolektora z głowicą a nie końca kolektora z tłumikiem. Tak mnie uczono.

AnubisXRV
23.04.2009, 14:20
Toż to mądre słowa ! Także sprawdzę szczelność na kolektorach ! Chodź nagarów nie ujrzałem, lecz spojrzę dokładniej, tak tak ...

wieczny
23.04.2009, 18:39
Jeśli Ci to strasznie przeszkadza to po prostu kup nowe uszczelki. Kosztują grosze w Larssonie/ u ramiresa. Moje też się powoli domagają wymiany, ale mam to w dupie.

fazi
23.04.2009, 19:18
Witam mam takie pytanko czym moze byc spowodowane strzelanie w tumik .
Chodzi Mi o takie strzelanie gdy jade na wyższych obrotach i ujmę gazy to po Chwili nastepuje taki strzał jak by miało tumkik rozerwac . Wczesniej tego nie było Normalnie az sie zle jedzi Policja stoii ja zwalniam a tu bach. co to może byc ???
U mnie pomogła synchronizacja gazników,jezdze na przelotówce,mi to się te strzały nawet podobały,no i te płomienie:)

kiciusXRV
25.04.2009, 20:16
Hehehe NIo mam troszke rozszczelniony tumik tu gdzie sie łaczy z kolankami nio a to strzelanie drazni :D:D bo mnie policja przez to zatrzymała i chcieli mandata wrabac bo akurat kołonich taj Jebł..... ze masakra hehe ale fakt fajnie sie nim ludzi straszy :) zrobie to po łikendzie uszczelnie i synchro zrobie i wam powiem co dalej :)

Cibor klv
25.04.2009, 23:15
Ja założyłem nowe uszczelki i nadal strzela..

kiciusXRV
28.04.2009, 00:53
Ja zrobilem dzisiaj synchro i dalej ładuje w tumik ostro udro zajme sie uszczelnieniem tego łaczenia gdzie sie tłumik przykreca i napisze co jak bo drazni to juz troche hehe

bartol
28.04.2009, 07:37
Sprawdź, albo daj jakiemuś fachmanowi gaziory do sprawdzenia, czy tak przypadkiem zaworki iglicowe Ci juz nie popuszczają.
Przy nieszczelności wydechu raczej nie waliło by ogniem z rury.

randal 76
28.04.2009, 08:43
:rolleyes:panowie może czas na wymianę łańcuszków:lukacz:

kiciusXRV
28.04.2009, 11:06
hmmm to strzelanie to zaczeło nagle ale moze masz racje z tymi zaworkami iglicowymi, bo tak odrazu chyba by nie zaczeły puszczac nagle moze tam co podlazło dzie i niedomyka bo własnie skonczyłem jeszcz teraz regulowac zaworki ale nic nie trza było ruszac bo wszystko eleganckie rozbiore gazniki dzis jeszcze i popatrze na te zaworki iglicowe

Robert Movistar
28.04.2009, 12:23
:rolleyes:panowie może czas na wymianę łańcuszków:lukacz:

Raczej nie. Wymieniałem w zeszłym roku i też napieprza w wydech.

Kuba
28.04.2009, 20:05
a może po prostu źle ustawiona mieszanka :oldman:

AnubisXRV
28.04.2009, 21:32
A ja bym sie zatrzymal na chwile i zapytal.

Strzaly pojawily sie od tak nagle ?

Bez wymiany czegokolwiek i rozszczelniania czegokolwiek ?

Po synchro, sa wciaz ...?

:zdrufko: A po tych wszelkich zmaganiach z piwem, i po kilkusekundowym namysleniu, powiem tak ! Ze nic Ci nie da synchro puki nie uszczelnisz wydechu ! :friday:Ale mnie jest dzisiaj dwoch ! Ja i Kilkonog !

Sławekk
29.04.2009, 21:35
Ja dzisiaj założyłem nowe uszczelki, uczczelniłem na nowo wszystkie połączenia i przestała strzelać :). Obroty trochę wzrosły - to obniżyłem, teraz jest O.K

P.S
Dodam, że uszczelki przy jednym z cylindrów nie było:confused:.
Aaa.. i założyłem nowe świece syyykliwe .
Różnica wyczówalna.

Kishon
16.05.2009, 22:24
W sumie to literatura, od gaźników mówi, że strzały moga myś spowodowane niesprawnością zaworków air cut. Moja Kicia strzela, zaworki są w beznadziejnym stanie, ale jakoś nie mogę dostać jakiś tanich zamienników, żeby potwierdzić to w praktyce. Co, ciekawe jeżeli w czasie hamowania silnikiem podciągne teoche ssanie, to strzelanie ustaje. Co by potwierdzało, że przyczyną są air cut`y. Wzbogacam mieszanke, czyli robie dokładnie to samo co w/w zawory. W przypadku nieszczelnych wydechów wzbogacenie mieszanki, powinno wzmóc efekt strzałów. Takie moje teoretyczne rozważania, pod waszą rozwage.

wieczny
16.05.2009, 22:39
Zawory air-cut zubażają mieszankę zdaje się...

Kishon
17.05.2009, 03:05
Zawory air-cut zubażają mieszankę zdaje się...
No właśnie z tym zubożaniem mieszanki to nie jest takie oczywiste. Rafał Dmowski w książce „Gaźniki motocyklowe”, faktycznie napisał, że mieszankę zubożają. Ale już w tekście wklejonym przez Diobeu w temacie: Zasada działania gaźnika typu CV (tłumaczenie) wygląda to zupełnie inaczej:
„W późniejszych modelach Hitachi i we wszystkich modelach Mikuni wprowadzono pewną modyfikację nazywaną „coasting enricher", wzbogacenie mieszanki w czasie jazdy z zamkniętą przepustnicą. Typowym problemem we wczesnych gaźnikach CV było to, że kiedy zamknięta została przepustnica obrotowa w czasie hamowania silnikiem, powstawało zubożenie mieszanki, (niedostateczna ilość paliwa w mieszance) co powodowało problem w pracy silnika przy wyższych prędkościach obrotowych. Innymi słowy silnik pracował źle, niespalona, uboga mieszanka dostawała się do wydechu, pojawiały się strzały z wydechu. Zatem strzały z wydechu w czasie hamowania silnikiem są oznaką zubożenia mieszanki, a nie jak niektórzy myślą – za bogatej mieszanki. Rozwiązanie przyszło z pomysłem, aby zmniejszyć ilość powietrza w obwodzie pilotującym o około połowę, co spowodowało, że mieszanka jaka dostaje się do cylindra w czasie jazdy przy zamkniętej przepustnicy jest bogatsza niż mieszanka jaka dostaje się do cylindra w czasie pracy na wolnych obrotach. Kiedy obroty spadną do prędkości biegu jałowego pełna dawka powietrza znów popłynie co umożliwi właściwą pracę silnika na wolnych obrotach. „Coasting enricher" aktywowany jest przez silne podciśnienie powstałe w króćcach dolotowych kiedy zamykamy gaz przy dużych prędkościach obrotowych silnika.
W modelach Hitachi dodano pewne zewnętrzne kanały które uruchamiają zaworki sterowane membraną. W modelach Mikuni wywiercono dodatkowe kanały w obudowie gaźnika.”
Porównałem z tekstem oryginału zamieszczonego na stronie: http://www.drpiston.com/Cvcarbs.html (http://www.drpiston.com/Cvcarbs.html) , ale ciekawiej i ze zdjęciem jest to opisane na stronie: http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained (http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained) tajemnicze COASTING ENRICHER to nic innego jak air cut off valve.
Więc zapraszam do wyjaśnienia tej zagadki. Do czego służy zawór odcinający powietrze w naszych gaźnikach?
Oczywiście może to być jedna z przyczyn, wiadomo, że nieszczelny wydech, lub nieprzepalona mieszanka może strzelać w wydechu. Dowodzi tego stary nr z maluchem i wyłączaniem na chwile zapłonu w czasie jazdy :-) Ale przy szczelnym wydechu, za bogata mieszanka może się objawiać, tylko czarnymi spalinami. I wcale nie towarzyszom temu wybuchy.

Poncki
18.04.2013, 20:50
Mam podobny objaw.
Strzela w tłumik przy hamowaniu silnikiem.
Jak podciągnę ssanie jest cisza.

O czym to świadczy?

Misza
18.04.2013, 21:04
O tym, że pewnie dziura gdzieś :) a w gaźniki wali?

Poncki
18.04.2013, 21:06
W wydech raczej.
Miałem nieszczelny wydech ale pospawałem i zmieniłem uszczelki.
Oczywiście mogłem coś sknocić przy składaniu ale na oko tego nie widać.
Strzela jak strzelało.

Jest jakiś sprytny patent na sprawdzenie szczelności połączeń wydechu?

majo
18.04.2013, 21:53
też jakiś czas temu chciałem temat rozwiązać, więc poczytałem forum i wiele cennych rad w tym temacie, do większości się skrupulatnie zastosowałem.
Wymieniłem:
-nowe Air Cut
-nowe membrany gaźnika
-nowe zaworki z gniazdami
-nowe uszczelki wydechu (wszystkie trzy)
-nowe kroćce gaźnika
- uszczelnione połączenia z airboxem
- synchro gaźnika + regulacji
- tłumik oryginalny

jak strzelało tak strzela:):):) miałem wcześniej gaźniki od trampka pd10 na których moto zachowywało się przez pierwsze 10 tysi znacznie kulturalniej później strzały zacżęły się pojawiać: jak na babcinych gaźnikach. Jeżeli ktoś ma zniżki w Hondzie to proszę sprawdzić ile kosztują gaźniki do XRV 650:)

Poncki
18.04.2013, 22:32
jak strzelało tak strzela

Obawiałem się, że to napiszesz :D

Jedyna rzecz, której nie wymieniłeś, a przewinęła mi się w różnych wątkach to ośki przepustnic.
W sobotę sprawdzę szczelność dolotów powietrza.
Niestety nie mam pomysłu na weryfikację szczelności wydechu.

rambo
18.04.2013, 23:25
A układ linek ssania panowie przejrzeli...? :)
Czy spaliny śmierdzą jakoś bardzo..?

Dzieju
19.04.2013, 06:59
Jedyna rzecz, której nie wymieniłeś, a przewinęła mi się w różnych wątkach to ośki przepustnic.
W moich gaźnikach wyrobiła się ośka przepustnicy , po 190tyskm miała prawo.
Oczywiście bardziej wyrabia się z jednej strony co skutkuje ubogą mieszanką na jednym garku.
Efektem było postrzeliwanie sobie w wydech oraz zakłócenia wolnych obrotów w postaci jakby wypadających zapłonów co jakiś czas.
Po założeniu trampkowych gaźników od 600ki strzelanie ustało , ciąg z dołu jakby nieco lepszy choć minimalne spalanie trochę się podniosło.
Na starych gaźnikach nie pomagały żadne regulacje czy synchronizacje.
Lewe powietrze z ośki psuło robotę.

Poncki
19.04.2013, 09:03
A układ linek ssania panowie przejrzeli...?
Czy spaliny śmierdzą jakoś bardzo..?

Linki sprawdzone, plastikowe dynksy wymienione, uszczelki wydechu wymienione, cały układ dolotowy rozebrany i złożony, wydech pospawany, filtr powietrza wymieniony. Na szczęście były to elementy większego przeglądu więc praca nie poszła na marne.

Po założeniu trampkowych gaźników od 600ki strzelanie ustało

Obawiam się, że będę musiał o tym pomyśleć.
Regenerował to ktoś?
Kiedyś na Szarych Szeregów gaźnikowiec ogarnął mi coś takiego ale w Polonezie :D

Dzieju
19.04.2013, 13:02
Obawiam się, że będę musiał o tym pomyśleć.
Regenerował to ktoś?
Kiedyś na Szarych Szeregów gaźnikowiec ogarnął mi coś takiego ale w Polonezie :D
Jeśli będzie to możliwe to warto zregenerować , choć alternatywą są gaźniki np od devilki czy właśnie trampka.
Wszystko kwestia kasy i jakości roboty przy tej ośce.

Poncki
19.04.2013, 14:03
Lupus pisał, że ogarnął temat za pomocą kleju.
Nie brzmi to zbyt zachęcająco ale podobno sprawdziło się:

http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=295429&postcount=13

Są gdzieś opisane konsekwencje i trudności dotyczące zmiany gaźników na Tramkowe lub NTV?

calgon
19.04.2013, 14:06
Może ktoś zmieni tytuł na tłumik?

rubin
19.04.2013, 14:30
A moze przejdzmy na wtryski... :) nie bedzie strzelalo ;)

zaraz zostane za to skarcony ;)

madafakinges
19.04.2013, 14:39
Chciałbym wtrysk, bez cyszczenia ssania pierdzielenia...
Mi też strzela pogmerałem śrubką od składu mieszanki i albo efektu nie było albo moto traciło cug.
Zamówiłem już uszczelko do kolektorów i tłumika.

Mirek Swirek
19.04.2013, 19:45
Na wtrysku tez wali az milo i nocna pora ogien widac diabelny. Nabijacze postow do dziela, bo temat wyczrpany.

tomkow
19.04.2013, 20:00
Nabijacze postow do dziela, bo temat wyczrpany.

...A ja to już się przyzwyczaiłem do efektu WRC, który wzmógł się po założeniu leona. Jak tak czytam o rozbieraniu na atomy gaźników i układu wydechowego, to niech sobie popierduje raczej ;) Aha - jeszcze mi lagi stukają przy odbiciu :D

Mirek Swirek
19.04.2013, 20:41
...A ja to już się przyzwyczaiłem do efektu WRC, który wzmógł się po założeniu leona. Jak tak czytam o rozbieraniu na atomy gaźników i układu wydechowego, to niech sobie popierduje raczej ;) Aha - jeszcze mi lagi stukają przy odbiciu :D

Tomko, te lagi to tez przez te strzelanie, przez tlumnik ;)

jorge
19.04.2013, 23:08
Ja bym zaczął od ustawień nominalnych najpierw. Miałem tę przypadłość z Leosiem. Nijak nie mogłem dojść. Gaźniki wyczyszczone zgonie z sersisówką, przebieg niewielki. Okazało się, że objaw ustąpił po dokręceniu ...łączenia gaźników z airboxem i wymianie przewodu paliwa. Gdzieś łapała lewe powietrze...

Sylwek bbi
20.04.2013, 10:43
Hm,panowie u mnie było podobnie.Dwa sezony przy zamkniętym gazie strzelało i strzelało i strzelało.Oczywiście winiłem motada.Synchronizacja zawory ble ble nic nie skutkowało.Na szczęście pewnego dnia,za siedmioma górami,za siedmioma żwirówkami motór trafił w ręce mechanizatora który pogmerał i tak ustawił że spalanko mieści się w 5,7-6,3 i przez ostatnie 1400km ani razu nie strzeliła.Myślę że zanim zacznie się poważne naprawy to warto dać pszczółeczkę w dobre ręce które to czasem czynią cuda.Powodzenia

Poncki
20.04.2013, 20:50
Dzisiaj pojeździłem i zauważyłem, że strzela też na wolnych obrotach.
Cichutko i rzadko ale jednak.
Do tego przy gwałtownym hamowaniu ma ochotę zgasnąć (raz mu się nawet udało).
Czy takie objawy mówią coś więcej o prawdopodobnej przyczynie?

Feel
20.04.2013, 23:29
Kolego Ponocki, pokornie badając przyczynę od wykonania prostych czynności, w szczególności posiadania Scotoilera, to pierwsze co bym sprawdził to szczelność na wężykach podciśnienia czy nie łapie lewego powietrza (termokurczkami przygrzał łączenia tej plątaniny dla kontroli). strzela

mihoo
14.05.2013, 20:48
też mi strzela po odjęciu gazu. Na ssaniu podczas jazdy nie strzela. Dwa razy strzelił też przy odpalaniu. Jakiś pomysł? Gazniki miały robią synchronizację.

pozdro

Kisiel
15.05.2013, 09:15
też mi strzela po odjęciu gazu. Na ssaniu podczas jazdy nie strzela. Dwa razy strzelił też przy odpalaniu. Jakiś pomysł? Gazniki miały robią synchronizację.

pozdro

Sprawdź szczelność układu wydechowego - kolektorów przy głowicy i przejścia kolektora w tłumik. To częsta przyczyna walenia w tłumik, a powód nie zawsze leży w gaźnikach, składzie mieszanki czy sterowaniu zaworami.

Miras Sc
15.05.2013, 11:40
Szczelność szczelnością, ale najczęstrzą przyczyną strzelania w wydech przy odjęciu gazu jest żle wyregulowany skład mieszanki na wolnych obrotach. A dokładnie efekt ten występuje gdy mieszanka jest zbyt uboga. Ćwiczyłem u siebie ten temat w RD04 przy okazji prób obniżenia spalania po wymianie tłumika na Leosia.

Gdy skład mieszanki jest właściwie wygegulowany nie ma mowy o strzelaniu. BartekJ i inni mechanicy chyba to potwierdzą.

rambo
15.05.2013, 12:23
Skład mieszanki owszem :Thumbs_Up:
Ale pod warunkiem że zawory AirCut szczelne i uszczelki kolektorów spełniają swoją funkcje

Łokciu
15.05.2013, 17:25
Mi po wstawieniu ArrowaPDR strzelało przy zamknięciu przepustnic.Receptą było 3,5 obrotu na pilotach zamiast 2,5 jak było wcześniej.Teraz strzela sporadycznie i gitarra :D

szymon25
15.05.2013, 21:46
mi ostatnio tak strzeliłą ze az sie ptaki w lesie z drzew poderwały. Zjeżdzaliśmy z góry w górach i przy redukcji z 5 na 4 i odpuszczeniu gazu w celu wychamowania silnikiem ponad 400kg skladu Tak jebła az strach. teraz coraz czesciej jej sie to zdarza przy odpuszczaniu gazu. Tłumik rozerwalo? :)

Evvil
16.05.2013, 06:49
A co może być powodem strzelania przy utrzymywaniu stałej prędkości. Przy przyspieszaniu nie strzela, przy odejmowaniu gazu też nie. PRzy jeździe ze stałą prędkością - tak.

rambo
16.05.2013, 09:52
Jakieś lewe powietrze

Vito79
21.07.2013, 10:58
Podłączę się pod temat bo mi się to wczoraj przytrafiło. Nagle zaczęła mi strzelać po puszczeniu gazu. Do tej pory nigdy nawet nie pryknęła. Czy przyczyną może być po prostu trefne paliwo? W tej chwili mam przejechane od tankowania 150km. Może zasyfiły się świece? Ostatnie 20km przejechałem sobie na trójce, na wysokich obrotach i wydaje mi się, że przestała prychać. Dzisiaj odpaliłem, poczekałem aż się rozgrzeje, pojeździłem troszkę przed domem i nic się nie dzieje.

maciej33
21.07.2013, 21:32
sprawdz tez od kolektora do wydechu ,albo sam wydech czy dziurawy nie jest ,
lapie lewe powietrze i dlatego tak strzela ,ja u siebie tez tak mam
pozdrowienia

Evvil
21.07.2013, 21:49
U mnie sprawcą / sprawcami były membrany w gaźnikach które zakończyły swój żywot i zostały wymienione.

Fihu
22.07.2013, 10:56
ewil - miałes jeszcze jakies objawy, skutki pękniętych membran że je wymieniłes? PS: pytam z ciekawosci ;)

Evvil
22.07.2013, 23:16
Tak, spadek mocy ale to raczej pewnie skutek tego że rozjechały się regulacje na gaźniku. Trza by szaparaga dopytać. No ale u mnie oprócz tego to jeszcze głowica była pruta więc się nawarstwiło. Koniec końców teraz jest git.