PDA

View Full Version : Przedłużenie lag korek 50mm RD07 RD04 ??


vtwin90
21.02.2018, 14:35
Pany znacie temat przedłużenia lag korkiem 50mm do naszej babci 750 jak na foto . Badał ten temat ktoś?

Misza
21.02.2018, 14:52
Temat znany od jakichś 15lat... Co potrzebujesz?

vtwin90
21.02.2018, 16:48
gdzie takie "cudo" dostać??

Zmyler
21.02.2018, 17:00
Myślę że dając na wzór oryginał każdy tokarz dorobi.

Vee
21.02.2018, 21:25
Ja miałem takie korasy u siebie. Dobra rzecz.

Jeszcze widziałem taki patent na podwyższenie przodu (w tym przypadku do V-Stroma, nie wiem jak z RD07):

https://www.marselus.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_36c55aad4dba2bd9f7841338e7e91641.jp g

vtwin90
21.02.2018, 21:36
Odpowiedni materiał -fakt tokarz:mur:

Misza
21.02.2018, 21:44
Biegiem do Ravikinga już! Może jeszcze ma...

RAVkopytko
23.02.2018, 19:39
Ja już nie mam,ale wiem kto robi :D i chyba będę się musiał do Niego zgłosić

Te ze zdjęcia wyglądają na mój wyrób,Bardzo dobry specjalista to robił,gwint z noża,nie z narzynki.

Szewc bez butów.....

vtwin90
24.02.2018, 08:46
Ja już nie mam,ale wiem kto robi :D i chyba będę się musiał do Niego zgłosić

Te ze zdjęcia wyglądają na mój wyrób,Bardzo dobry specjalista to robił,gwint z noża,nie z narzynki.

Szewc bez butów.....

Tak może być, fotka lag z AT drugi właściciel Kłodzko:)

kudlatov
24.02.2018, 11:26
Odnośnie pierwszego zdjęcia to ja osobiście bym trochę inaczej tą przedłużkę zrobił a mianowicie wytoczył bym tak aby można było wkręcić oryginalny korek w tą przedłużkę. a dodatkowo dodał bym wentyle.

bicio
26.02.2018, 10:07
Ja już nie mam,ale wiem kto robi :D i chyba będę się musiał do Niego zgłosić

Te ze zdjęcia wyglądają na mój wyrób,Bardzo dobry specjalista to robił,gwint z noża,nie z narzynki.

Szewc bez butów.....

Rav, robił z noża bo takich narzynek to raczej nie ma. Warto zrobić taką ze wstępnym napięciem sprężyny 10mm, a już w ogóle full wypas to wersja z wentylkiem.

RAVkopytko
26.02.2018, 19:06
Narzynka takowa jest do kupienia , około 1000 zł o takim skoku kosztuje :D

bicio
26.02.2018, 19:10
Hehe, to może dlatego jej nie mam w garażu :)

kudlatov
26.02.2018, 20:30
Lepiej i taniej zrobić ten gwint nożem bo dopasujesz sobie gwint z odpowiednim pasowaniem a poza tym jak narzynka nie jest nowa to nie ma pewności czy ci nie zerwie gwintu.

kanio
12.04.2021, 13:42
Witam,

Czy ktoś może wykonuje z Was jeszcze takie przedłużane korki. Interesuje mnie wersja do Transalpa XL650 rocznik 2006.
Pozdrawiam

konrade
12.04.2021, 14:47
Tez bylbym zainteresowany do rd07

Bałtrok
12.04.2021, 15:16
Odszukajcie gościa ze zdjęcia na FB i zapytajcie, może jeszcze ma/zrobi.

wierny
12.04.2021, 15:31
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=708705&postcount=56
RAVkopytko miał jakieś przedłużki na sprzedaż, warto zapytać.;)

konrade
12.04.2021, 15:54
Napisalem do Rava, dzieki!

RAVkopytko
12.04.2021, 20:06
150 funciakuf ?!

Bałtrok
12.04.2021, 20:09
150 funciakuf ?!Wiesz Pan to nie są tanie rzeczy i jeszcze do prawie zabytkowych motoruf! Takżeten

tadzik
13.04.2021, 08:27
Też powinienem mieć 1 kpl. na lagi 41 mm. Takie jak na pierwszym zdjęciu. Jakby co to 150 zł.

matti
15.04.2021, 22:58
Kiedyś dorobiłem kilka takich kompletów. Jak dobrze poszukam w garażu, to zostało mi kopyto (kopyto=wzór). Także jak znajdę to będzie jedna sztuka. Na podstawie kopyta tokarz może dorobić drugą stronę.

Kopyto zrobione było z nierdzewki.
W sobotę poszukam.

Szukałem i nie znalazłem, albo gdzieś się mocno zapodziało albo już wydane.

Calafior
16.04.2021, 12:25
RAV ma do RD04 z wentylkami, odezwiaj sie do niego.

konrade
29.05.2021, 19:11
Pytanie do posiadaczy takiego zestawu przod-tyl +20/25mm… przedluzaliscie centralke? Bo jak tak patrze na moto z boku to jak podniose przod i tyl to nie wiem czy centralka dostanie w ogole do ziemi 😁

Adi.te
29.05.2021, 21:41
Centralka daje radę

Gończy
12.08.2021, 08:24
Podbiję temat. Byłbym zainteresowany kompletem takich korków z wentylami plus przedłużenie mocowania amortyzatora. Może jakby się kilka osób zebrało chętnych to zrobilibyśmy jakieś wspólne zamówienie?
Ew. może gdzieś ktoś ma rysunek z wymiarami - chodzi mi głównie jaki wymiar w środku ma ten korek i jak jest wykonany ten wentylek.
Dziękuję.

ATomek
12.08.2021, 18:39
Też poszukuję i będę wieczorem rozmawiał z wykonawcą, którego korki-przedłużki widziałem u kolegi; wykonanie precyzyjne. Mają być z kwasówki, z oringami, do szybkiego montażu. Pewnie przy okazji dam korki do gwintowania pod zaworki, więc w przedłużkach powinien być otwór przelotowy. Planuję wziąć dwa kpl 5cm, więc jak Gończy będziesz chciał, to będą. Na tyle mam podwyższenie 2,5cm, co dało na tyle ok7cm wyżej.
Wstawiam zwymiarowane korki, może się przydadzą.

108777

108778

108779

108787

108788

Gończy
12.08.2021, 19:05
Chętnie. Napiszę zaraz PW co i jak. Dzięki. Z nieba mi spadasz.

pecze
12.08.2021, 21:21
Na tyle mam podwyższenie 2,5cm, co dało na tyle ok7cm wyżej.

Możesz pokazać jak wygląda podwyższenie tylnie ?

szymon.c
12.08.2021, 22:00
Też poszukuję i będę wieczorem rozmawiał z wykonawcą, którego korki-przedłużki widziałem u kolegi; wykonanie precyzyjne. Mają być z kwasówki, z oringami, do szybkiego montażu. Pewnie przy okazji dam korki do gwintowania pod zaworki, więc w przedłużkach powinien być otwór przelotowy. Planuję wziąć dwa kpl 5cm, więc jak Gończy będziesz chciał, to będą. Na tyle mam podwyższenie 2,5cm, co dało na tyle ok7cm wyżej.
Wstawiam zwymiarowane korki, może się przydadzą.

108777

108778

108779

108782

108783

Załączniki nie działają, czy tylko ja tak widzę?

Gończy
12.08.2021, 22:25
U mnie zdjęcia są widoczne.

ATomek
12.08.2021, 22:41
Bo poprawiłem . Przepraszam, kombinowałem, żeby je przekręcić ale już jest dobrze.
Pecze, proszę bardzo zdjęcie przedłużki tyłu. Nie wygląda to najlepiej po kilku latach, więc będzie z kwasówki. Faktycznie to jest teraz 2cm: skróciłem z 2,5, bo nie ogarniałem. Przywykłem +dojdzie przód i powinno być dobrze.

108794

Adi.te
13.08.2021, 04:02
Na tył jestem chętny. Jeżeli produkcja się powiedzie

rupert
13.08.2021, 05:52
Podwyższenie na kiwaczkę mam do zbycia. Wieczorem dam fotę, jakby kogoś interesowała.

Gończy
13.08.2021, 08:12
Zapodaj bo bym był zainteresowany.

Adi.te
13.08.2021, 15:20
Ja również tak jak wyżej napisałem

ATomek
13.08.2021, 15:47
Poczekam, może Rupert odda komuś przedłużkę, jaka mu zalega i wieczorem doprecyzuję swoje zamówienie do fachowca, gdyby ktoś potrzebował. Zamawiam przedłużki 3,5cm i 5cm takie, żeby od góry wkręcić w nie oryginalne korki od afryki. Mają mieć otwór, tak żeby działały zaworki, jeśli kto ma taką wersję. Dodatkowo przedłużki pod amortyzator na tył 2,5 i 2cm jak na zdjęciu w moim poprzednim poście.
Pytałeś Gończy o ile mam przedłużoną teraz boczną stopkę, przy tej 2cm przedłużce amora. Jej sztyca bez tego poszerzenia na dole ma teraz 39,5cm. Nie wiem ile to różnicy wg oryginału.

Gończy
13.08.2021, 16:22
Podzięķował. :Thumbs_Up:

rupert
13.08.2021, 22:30
Przedłużka 25mm, oddam za 100zł + inpost


https://photos.app.goo.gl/YaWJRUm4im9JsUaT9

tommi
17.08.2021, 11:55
Wyskoczyło mi dzisiaj na FB:
https://www.facebook.com/groups/2424285956/permalink/10158021783485957/
Ceny nie znam, wygląda ładnie ;)

Gończy
09.09.2021, 10:13
Mam pytanie do kolegów, którzy zakładali przedłużenia lag amortyzatorów o 50 mm oraz tyłu jakie zmiany dodatkowo trzeba było wprowadzić przy motocyklu?

1. O ile dłuższe założyć przewody hamulcowe (chcę wymienić na nowe w oplocie) - + 30 mm starczy?
2. Czy konieczne jest przedłużenie linki prędkościomierza?
3. Przedłużenie stopki bocznej około 40-50 mm
4. Da radę ją ustawić na centralce czy tam też jakieś przedłużki musiałbym wstawić?

Dzięki za pomoc.

ATomek
13.10.2021, 14:00
Chciałbym podzielić się swoimi wrażeniami z historii montażu przedłużek podnoszących moją afrykę.
Mam nadzieję, będzie to dla tych, co chcieliby a się boją.
Naczytałem się i naoglądałem różnych patentów i jakoś długo nie mogłem się odważyć. Mam 180 cm wzrostu.
O konieczności zdecydowała potrzeba bardziej wyprostowanej, jak dla mnie relaksowej pozycji na motocyklu. Podniosłem więc kierownicę o 3,5cm i pochyliłem bardziej do siebie. To było już coś! Ale powstała konieczność montażu osłony na przełączniki, aby przy ostrym skręcie nie informować o tym otoczenia głośnym trąbieniem- tankbag naciskał na klakson.
To górna granica podniesienia bez potrzeby wymiany przewodów. Tu trzeba najbardziej zwrócić uwagę na inki od gazu.
Siedziałem wygodniej, ale odchylając pozycję do tyłu strumień powietrza znad owiewki walił po oczach. Założyłem więc deflektor.
W miarę zapędzania się w coraz to większe bezdroża zaczęło brakować prześwitu.
Co i rusz zaczepiałem o kamienie, korzenie i różne gałęzie, zawieszałem motor w nawet z pozoru niewielkich koleinach.
Przyszedł więc czas na przedłużkę pod tylny amor. Dałem 2,5cm co dało mocny efekt zadarcia tyłu. Wyglądało to z jednej strony kozacko, ale zniekształciło też wygląd afryki. Przejeździłem tak sezon, ale parę razy w jakichś kretowiskach „brakło nogi”i zmniejszyłem przedłużkę do 2cm.
Byłem zadowolony.
Oczywiście kolejny raz zmieniłem długość bocznej stopki.

110536

Dobrą decyzją okazała się rezygnacja z centralnej podstawki- dała kolejne centymetry prześwitu. Na co dzień mi zbędna- łańcuch smaruje oliwiarka. Decyzja była łatwiejsza po tym, jak odebrałem centralkę od lakiernika i zobaczyłem ile to żelastwo waży.
Jednak cały czas moim stolarskim okiem brakowało mi poziomu. Zresztą i w terenie trakcja pozostawiała sporo do życzenia, ale to wiązałem ze słabymi umiejętnościami. Zawsze gdzieś w głowie miałem ten „opadnięty” przód, ale mimo słusznego wieku jeszcze nie czas o tym myśleć :)

Tu nie było łatwo się zdecydować, bo sztukowanie lag wydawało mi się słabe. Czytałem i znowu wracałem do przypadków i możliwości. Decyzję podjąłem po tym, jak zobaczyłem wykonanie przedłużek, jakie zamówił mój kolega do swojej Suzuki klr. Wydaje mi się, że precyzja wykonania jest w tym wariancie najbardziej istotna. Materiał- kwasówka.

110538

110539

110540


Po kontakcie z Marcinem „tokarzem” -choć w tym przypadku to zbyt skromne określenie- rozwiałem resztę wątpliwości.
Akurat w tym okresie żaden z naszych forumowych dostawców nie podejmował tematu.
Wysłałem do Marcina oryginalne korki od lag, żeby precyzyjnie dopasować gwint.
Przy okazji dorobił w nich wentyle, które bardziej wykorzystuję do upuszczania ciśnienia.

110537

Pozostał dylemat długości przedłużek.
Ostatecznie zakupiłem 5cm, ale dziś już wiem, że dla mnie to za dużo. Przedłużka wystaje ponad półkę 1,8mm, czyli podniosłem realnie 32mm. I tu 3,5cm to maximum bez wymiany przewodów hamulcowych i linki prędkościomierza, chociaż zamieniłem stronami uchwyty linek hamulcowych, tych przykręcanych do lag.

Pewnie teraz zamówię 32mm (35 to grubość półki w afryce) aby skryć miejsce połączenia.

Wreszcie jestem zadowolony. Za mną trasa tysiąc km z Aśką i sprzętem biwakowym i niezłe dzidowanko w cięższym terenie. Afryka prowadzi się dobrze, choć ten około 1cm większy rozstaw kół jest odczuwalny na niekorzyść, ale tylko przy załadowanym sprzęcie; przy jeździe samemu nie do zauważenia.
A w terenie odczułem znaczną poprawę trakcji. Mimo starych, oryginalnych sprężyn nie nurkuje, nie dobija. Olej 10, stan wg serwisówki.
Z tymi sprężynami, to są jeszcze w zakresie serwisowym 12mm dolne i 4mm górne-krótsze, więc pozostawiam to na jakiś czas. Myślę o nich, bo widzę, jak motor przysiada pod swoim ciężarem, ale nie zrezygnuję ze szpeju dociążającego przód. Dlatego akcję podnoszenia proponuję zacząć właśnie od nich

110541

Co zyskałem?
-prześwit z 21 na 25cm
-kanapa oryginalna w najniższym punkcie z 84 na 89cm
-ogon +3cm a z samą przedłużką tylną było ok +7cm
-półka kierownicy +2cm
-kierownica 122cm
-stopka boczna dł całkowita 40cm (bez tego poszerzenia)

Uzyskane wymiary są zależne od stanu sprężyn i regulacji amortyzatorów, jednak dopiero postawienie obok dwu afryk robi wrażenie. To wrażenie, to dla mnie właśnie te brakujące mi centymetry. Cieszę się afryką dopasowaną pod siebie chociaż w tym najskromniejszym wydaniu. Nie mam potrzeb brnąć w kosztowne modyfikacje, bo i tak to koszty wywalone w błoto :D



Dzięki Marcinowi za precyzyjne wykonanie i konsultacje.
Proponował podniesienie poprzez dorobienie kości, ale to wymagałoby „prób i błędów” a na to nie bardzo miałem ochotę.
Gdyby ktoś chciał skorzystać z jego usługi, to namiar wyślę na priv


110542

sluza
13.10.2021, 14:09
ATomek, i nie masz poczucia, że Ci się wali w zakrętach? Zwłaszcza przy mniejszych prędkościach? Teraz trzeba dołożyć po 500g na każdy podnóżek, żeby obniżyć środek ciężkości, albo ołowiany balast w osłone silnika :)

ATomek
13.10.2021, 14:35
Czuję tę subtelną ironię dot moich pomiarów, ale opisałem to wszystko, bo przy spotkaniach wciąż ten temat powracał i sam byłem ciekaw, co z tego wyjdzie.
Sluza, jakich mniejszych prędkościach? :D
Jadąc samemu nie widzę żadnej różnicy, poza wrażeniem, że góruję nad otoczeniem :D, a z pewnością walenia w zakrętach. Tego się bardzo obawiałem, bo już nie lubię podnosić afryki. Może przywykłem po 3 latach jazdy z podniesionym tylko tyłem. Może stąd to uczucie komfortu, bo wreszcie wyrównałem poziom, a nawet podniosłem :)

sluza
13.10.2021, 19:48
Jak w swojej afryce zmieniłem kiedyś tylny amor na dłuższego Sancheza, to miałem problem, bo zbyt wysoka i ewidentnie waliła się na boki. Czy stała czy jechała :) Mam nadzieję, że znalazłeś złoty środek

ATomek
13.10.2021, 22:27
Prawda jest taka, że podniesienie to zgniły kompromis. Nie mówię, że pod względem środka ciężkości jest lepiej, bo nie jest. Żadne poprawianie fabryki i myśli inżynierskiej nie wychodzi na dobre. Ale co zrobić, jak brakowało mi prześwitu i lepszej pozycji na moto. Pamiętam, jak z przedłużką 2.5 było za wysoko i jak często brakło podparcia, bo jest nieprzekraczalna granica panowania nad motocyklem czy to w jeździe, czy stawianiu do pionu z podnóżki, czy zwykłym przetaczaniu. Walący się motor jest wredny i bezwzględny. Nie zamierzam się umartwiać. Ten złoty środek to odczucie przyjemności z użytkowania. Koledzy zwrócili w niedzielę uwagę, że w trudnym terenie mniej wstawałem na podnóżki dla poprawienia trakcji. Nie, Robert, to nie ze starości :), po prostu nie czułem takiej potrzeby. Czułem się bardziej stabilnie i chętniej odkręcałem manetkę. Wiadomo, wszystko w zakresie 230kg kloca.
Jak mi zbrzydnie i zabraknie sił łatwo wrócę do oryginału.

ATomek
14.10.2021, 23:05
Jest kilka pytań o cenę.
Zapłaciłem za przedłużki przód 2szt 250zł
przedłużka tył 30zł
przesyłka 20zł
Razem komplet przód tył 300zł

Z tego co się dowiedziałem, jeden z kolegów wysłał zamówienie i korki na wzór również od Trampka

Cibor klv
17.10.2021, 22:07
Jest kilka pytań o cenę.
Zapłaciłem za przedłużki przód 2szt 250zł
przedłużka tył 30zł
przesyłka 20zł
Razem komplet przód tył 300zł

Z tego co się dowiedziałem, jeden z kolegów wysłał zamówienie i korki na wzór również od Trampka

O do Trampka 650 to sam bym wziął jeden komplet.

renant
18.10.2021, 08:46
Do Tramka 600 zamówiłem i ja. Z obliczeń i pomiarów wyszło mi, że przód 30mm a tył 15mm (jako przedłużka amora) ale, że się nie da fizycznie zrobić 15mm, ponieważ gniazdo musi mieść 15mm. Tył będzie 20mm. Mój wzrost 1,8m. Jak przyjdzie przesyłka, to zimą będę instalował, z zainteresowanymi mogę podzielić się wrażeniami.

konrade
23.10.2021, 00:31
Dobrze widze, to jedt przedluzka w ktora i tak trzeba ori korek wkrecic?

wierny
23.10.2021, 05:35
Dobrze widze, to jedt przedluzka w ktora i tak trzeba ori korek wkrecic?

Dobrze widzisz.

Pawel_z_Jasla
23.10.2021, 05:50
Jest szansa dostać namiaru gdzie i jak takie podwyższenie np. do takiego TA czy AT zamówić ?? Jak nie w temacie to może być na priv - z góry podziękował.

renant
24.10.2021, 17:51
Jest szansa dostać namiaru gdzie i jak takie podwyższenie np. do takiego TA czy AT zamówić ?? Jak nie w temacie to może być na priv - z góry podziękował.

priv wysłałem

Emek
15.12.2021, 08:13
Dzień dobry. Nówki japońskie wystawiamy w dziale giełda. O, zapomniałem. Składkę trzeba zapłacić.

Gończy
22.02.2022, 09:55
Gwoli informacji. Wczoraj zamontowałem dystanse na przód 50 mm, nie ma potrzeby w RD07 przedłużać linki prędkościomierza, powinno być ok. Hamulcowe przewody założyłem 40 mm dłuższe niż standardowe Hella do afri i jest gitarka.
Na centralce stoi ale niepewnie, przedłużę ją też jakieś 4 cm, żeby mieć swobodny dostęp do serwisowania. Stopka boczna do przedłużenia ok 6 cm. Przy 192 cm spokojnie dostaje całymi stopami do ziemi przy podniesionej lekko przez Mistrza Zeta kanapie (+15 mm).
Edit.
Tak to wygląda teraz:

Cibor klv
18.11.2022, 19:19
Hej. Może ma ktoś jeszcze namiar na człowieka od tych przedłużek, bo ten człowiek od ATomka nie odpowiada na me wołania...

ATomek
11.05.2023, 16:24
Minęło 10tys km przejechanych z wkręconymi w lagi korkami-przedłużkami. W tym czasie nie miały lekko... Powodem, dla którego zdecydowałem się zamieścić tę informację jest fakt, że przeżyły bez najmniejszego szwanku pewną przygodę w pięknych okolicznościach przyrody. Afryka zapragnęła latać i poleciała :D
Straty to baaardzo pogięte obydwie półki, tak, że wracałem do domu z kierownicą w pozycji dwadzieścia po dziesiątej, choć sama kierownica i lagi proste.
Kiedyś się obawiałem takiego zdarzenia, bo afryka swoje waży, wolno nie było a to jednak tylko wkręcana przedłużka. Dziś śmiało twierdzę, że jak takie lądowanie przeżyły, to jest dobrze.
Piszę, by trochę uspokoić posiadaczy tego patentu by Marcin.

Gończy
12.05.2023, 11:27
Ważne, że nic się tobie nie stało. Ja jestem bardzo zadowolony z patentu i wreszcie nie siedzę jak na ośle czy na innej psinie. :Thumbs_Up:

Brzeszczot
12.05.2023, 23:40
Minęło 10tys km przejechanych z wkręconymi w lagi korkami-przedłużkami. W tym czasie nie miały lekko... Powodem, dla którego zdecydowałem się zamieścić tę informację jest fakt, że przeżyły bez najmniejszego szwanku pewną przygodę w pięknych okolicznościach przyrody. Afryka zapragnęła latać i poleciała :D
Straty to baaardzo pogięte obydwie półki, tak, że wracałem do domu z kierownicą w pozycji dwadzieścia po dziesiątej, choć sama kierownica i lagi proste.
Kiedyś się obawiałem takiego zdarzenia, bo afryka swoje waży, wolno nie było a to jednak tylko wkręcana przedłużka. Dziś śmiało twierdzę, że jak takie lądowanie przeżyły, to jest dobrze.
Piszę, by trochę uspokoić posiadaczy tego patentu by Marcin.A mówiłem żebyś z nami wracał ,bo jeździmy bezpiecznie 😁😜

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka