PDA

View Full Version : Tylny zacisk


peter8700
09.02.2018, 09:45
Nie mogę znaleźć informacji jakim momentem powinienem dokręcić tylny zacisk. Muszę wymienić gumkę w tym zacisku, zakupiłem już ją, mam też klej do gwintów (niebieski), ale nie wiem jak mocno to dokręcić.

szynszyll
09.02.2018, 09:52
prosz....

peter8700
09.02.2018, 11:30
Super, dziękuje. A możesz zdradzić skąd wziąłeś taki rysunek? Te momenty do naszego motka są gdzieś dostępne?

szynszyll
09.02.2018, 11:55
tu masz wszystkie materialy na temat xrv jakie posiadam. leza 48h

https://kurierplikow.pl/p/lite-500229/e96d422e3981

peter8700
09.02.2018, 12:07
Dziękuje, jak tylko wrócę z pracy to pobiore.

szymon25
09.02.2018, 20:58
Szczerze to nigdy się nie zastanawiałem nad momentem dokręcania tych śrub. Rozkładalem ten mechanizm niezliczoną ilość razy i zawsze dokręcalem na oko. Jeszcze nie odpadło :-)

Kazmir
09.02.2018, 22:27
zakupiłem już ją, mam też klej do gwintów (niebieski)
Jak zakręcisz ten korek (1) na klej to potem mogą być jajca. Ja kiedyś na zlotach rozdawałem korki pod imbus. Lepiej to się odkręcało niż "płaskim" śrubokrętem fabryczne korki. Korek taki jest dobrze pomalować jaskrawą farbą - będzie widać jakby się odkręcił podczas jazdy;).

szynszyll
10.02.2018, 09:32
kropelka kleju tylko na srube 23Nm. szpilki i zaslepki zawsze packam smarem miedzianym zeby od wysokiej temperatury nie zapieklo.

skad Kazmir brales te zaslepki z imbusem?

a wlasciwie do tej zabawy potrzebujemy trzech preparatow:

- klej do gwintow
- smar miedziany
- smar silikonowy na prowadnice - taki do 300 st C

Kazmir
10.02.2018, 13:22
skad Kazmir brales te zaslepki z imbusem?

Robiłem na swojej lichej tokarce.

Fihu
10.02.2018, 16:02
Jak coś to mam trochę takich zaślepek jednak nie na imbus a zwykły, na śruborkęt płąski. Dodatkowo są nieco dłuższe od ori (więcej gwintu). Tak pisze gdyby ktoś nic nie miał ... lepszy rydz niż nic ;)

Skeeb
11.02.2018, 20:31
Kazmir, szynszyll, pewien człowiek z forum NTV zrobił te korki ze zwykłej śruby imbusowej. Nagwintował łeb po zewnątrz, potem odciął to, co niepotrzebne. Podobno pasuje idealnie na wymiar.
A ja (głupi?) kupiłem w Larssonie po ca 20 zł sztuka w nierdzewce.

Kazmir
11.02.2018, 20:52
Kazmir, szynszyll, pewien człowiek z forum NTV zrobił te korki ze zwykłej śruby imbusowej.
W 2007 roku, jak składałem babcię to robiłem te korki. Oczywiście, że ze śruby imbusowej, tylko trzeba stoczyć ten "łepek" pod gwint.

Kryla
02.03.2018, 15:33
Czy zacisk hamulca na tył rd 07 jest taki sam jak w transalpie 650? Urwałem śrubę nr 3 z schematu Szynszyla. Rozwiercać i gwintować mi się nie uśmiecha. Na allegro można dostać taki kompletny od 50 zł. plus wysyłka. Więc może warto?

szynszyll
02.03.2018, 19:30
urwales czy zniszczyles wewnetrzne gniazdo imbusa?

Kryla
02.03.2018, 21:52
Siemka. Najpierw zapuściłem, odczekałem no i przekręciłem imbusa taka siła po księżycówie :). Potem rozciąłem od strony klocków i szczypcami urwałem trzpień przy samej dupie. Rozwierciłem, zostało tylko przegwintować, ale że zniszczyłem trzpień to lepiej pewnie kupić z trampka kompletne, a to zostanie na części. Wizualnie z trampiszcza 650 wygląda identycznie, 600 ma zamieniony miejscami odpowietrznik z przewodem hydraulicznym więc odpada. Jak ktoś ma wiedzę czy z 650 jest identyczny zacisk to niech się wypowie.

Artek
03.03.2018, 00:45
Z trampa 700 wsadzałem do wahacza rd03. Może to coś pomoże....

szynszyll
03.03.2018, 07:54
tu masz afrykanski:

https://www.olx.pl/oferta/africa-twin-rd-07-tylny-zacisk-CID5-IDk1E6h.html

wg mnie ten z ta650 bedzie pasowal. w oryginalnych fiszkach Hondy jest blad, przedtsawiajacy inne elementy niz sa w rzeczywistosci.

element 10 nie wyglada tak jak na rysunku:

https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1995-s-austria_model7081/partslist/F__1200.html#results

tylko tak jak na zdjeciu ponizej:

https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1995-s-austria_model7081/pin-bolt_43131kw3006/#.WppGF2rOVrQ

p.s. nastepnym razem ogrzej opalarka zacisk, uzyj dobrego penetratora i dobrego klucza. jezeli ktos przed Toba juz zniszczyl gniazdo imbusa to nawierc szpilke okolo 1 cm w glab wiertlem 5-6mm i uzyj markowego wykretaka:

https://www.narzedzia.pl/wykretaki-do-urwanych-srub-5szt-bahco-1435-5,73263.html

ja mam takie i uzywam do tej operacji numeru 4

Kryla
03.03.2018, 08:01
Wszystko było wcześniej git tylko lubię myć, woda robi swoje :). Wcześniej zasknerzyłem i nie dałem smaru miedzianego. Dzięki za podpowiedź.

szynszyll
03.03.2018, 08:16
i do psikania taki 'szampan'. wd40 sie nadaje do rzucania za psami

https://www.normfest-shop.pl/cms/wm?catId=813338&prodId=2894-444

vtwin90
03.03.2018, 16:14
Jest taki sam no jedynie kolor-temat sprawdzony osobiście.

Kryla
03.03.2018, 19:46
Dzięki zacisk kupiony, no za złoto do królowej się płaci.

motomax
03.03.2018, 21:25
Smar miedziany jest dobry ale do układu wydechowego a nie zacisków hamulcowych,jest agresywny w stosunku do uszczelnien i gum prowadnic.

Kryla
03.03.2018, 21:40
Miałem na myśli smar na gwint trzpienia i zaślepkę a nie do tłoczka.

motomax
03.03.2018, 21:53
Smar do prowadnic jest wystarczający,trzpień najlepiej z nierdzewki na klucz 8

Kryla
03.03.2018, 22:02
Dzięki za info.