PDA

View Full Version : Redverz Atacama Expedition - namiot z garażem


Neo
23.01.2018, 23:16
Namiot Atacama Redverz Expedition jest w założeniu przeznaczony dla motocyklistów którzy nie chcą klęczeć przed wejściem do swojego domu w podróży, liczą na większy komfort wyjazdu pod namiot, a dodatkowo chcieliby zapewnić swojej maszynie większe bezpieczeństwo.

Opiszę niżej posiadaną wersję dwuosobową, dostępny jest także model jednoosobowy, mający mniejszą sypialnię.

Dane techniczne


długość 495 cm, szerokość.254 cm, wysokość 195 cm
wymiary sypialni: 234 x 241 cm
waga ok. 6kg
materiały:
maszty: Aluminium 7001 T6
podłoga: Ristop Nylon 70D 190T 10000mm
tropik: Ripstop Nylon 68D 210T 4000mm
sypialnia: przewiewny Ripstop Nylon 75D 190T/P


https://s9.postimg.org/tq7rg081b/F02_DE72_A-7_AE9-4162-_AEAA-9_A9_C417969_E6.jpg

Zakup namiotu był poprzedzony dość długim procesem wyszukiwania, ponieważ wieloletnie doświadczenie spania pod gwiazdami uczy, że nie istnieje jeden namiot na każdą okazję. Starałem się dobrać rozwiązanie mogące wypełnić lukę w segmencie wyjazdów zmotoryzowanych (samochód lub motocykl), także w większej grupie znajomych, gdzie może zaistnieć konieczność przeczekania dnia lub dwóch pod dachem. Czasem po prostu nie chce się siedzieć w kucki albo w śpiworze całą dobę, gdy na zewnątrz pogoda nie zachęca do wycieczek.

Redverz Atacama Expedition to namiot dający o wiele większy komfort niż typowe, wyjazdowe dwójki i pochodne konstrukcje, a jednocześnie oferujący większą elastyczność zastosowań i wyższą jakość materiałów niż marki dostępne w popularnych sklepach turystycznych w Polsce. Co nie znaczy, że nie da się znaleźć produktu porównywalnego, wszak rynek turystyczny ciągle żyje i zmienia się z sezonu na sezon.

Wbrew niektórym opiniom namiot bez problemu da się rozstawić samodzielnie, a dwu lub trzykrotne powtórzenie procedury pozwoli na uzyskanie biegłości odpowiedniej do szybkiego postawienia schronienia przy mocno niesprzyjających warunkach, na przykład w czasie ulewy po ciemku. Sypialnia z podłogą o wysokich burtach pozostaje przypięta cały czas do tropiku, więc jeśli prawidłowo spakowaliśmy namiot poprzedniej nocy, to będziemy mieli sucho w sypialce nawet przy deszczu i w kałużach.

Przy bezwietrznej pogodzie namiot jest utrzymywany w pionie przy pomocy czterech dość dużych śledzi. Jeśli jednak mamy nad głową silne podmuchy, wówczas rozwijamy sprytnie umieszczone odciągi (w zamykanych na rzep kieszonkach przy masztach) i uzyskujemy bardzo stabilną konstrukcję na niemal każde warunki pogodowe. Namiot nie jest niestety konstrukcją samonośną, jakoś trzeba umocować do podłoża przynajmniej cztery punkty.

Atacama posiada dobrze wentylowaną sypialnię z wejściami z dwóch końców: zarówno od szerokiego jak i od wąskiego. Drugie wejście pozwala na swobodniejsze manewrowanie zakwaterowanych osób czy sięganie do bagaży. Wszystkie wejścia do sypialni są zaopatrzone w osobno otwieraną moskitierę - przy szybkim operowaniu nie powinniśmy mieć w nocy krwiopijców na skórze. W środku, w komfortowych warunkach, na sporej przestrzeni (234 x 241 cm) ulokują się dwie osoby z dużą ilością bagaży, ewentualnie kilkoro podróżników w nieco bardziej przytulnym układzie.

https://s9.postimg.org/kifizb8ov/DF9_A0_DE6-1_FE0-46_F6-_B2_D2-_F918_BEE6_C301.jpg

Głównym, chociaż niejedynym, atutem namiotu jest wedle producenta obszerny przedsionek mający służyć jako garaż dla motocykla. Tak przyjęta strategia reklamowa irytuje część komentujących i testujących produkt: po co parkować motocykl w namiocie, pytają? Przyznaję, na pierwszy rzut oka również potraktowałem to jako zbędną ciekawostkę. Czy jednak na pewno jest to jedynie bajer? Możliwość przepakowania bagażu, dokonania niewielkich napraw pod dachem może być nie do przecenienia, a fakt że motocykl wraz ze zwykle kosztownym wyposażeniem przebywa w nocy obok nas, w zamknięciu, nie zwiększając zainteresowania amatorów cudzego mienia, to coś więcej niż slogany.
Podkreślam, że należy pamiętać o prowidłowym zaparkowaniu maszyny, aby w razie wywrotki upadała w kierunku przeciwnym niż sypialnia. Tak na wszelki wypadek.

Oczywiście nikt nie zmusza do parkowania w namiocie, można postawić na element towarzyski tak dużej przestrzeni: kogoś przenocować czy zorganizować imprezkę dla znajomych biwakujących obok. Przyznacie, że w typowych dwójkach jest to niezbyt wykonalne.

Przedsionek ma niezależnie otwierane powierzchnie na swoich trzech ściankach, dzięki czemu uzyskujemy dużą swobodę w tworzeniu odpowiedniego na dany moment układu przestrzeni. Każde drzwi można zrolować i zablokować w takim położeniu.

Namiot po spakowaniu jest stosunkowo nieduży, szczególnie gdy zestawi się go z produktami oferującymi zbliżoną powierzchnię użytkową. Znajdujący się w komplecie worek pozwala na ściągnięcie go dwoma pasami oraz łatwe przenoszenie dzięki dedykowanym uchwytom.

Atacamę można zakupić w europejskim sklepie firmy Redverz (https://www.redverzstore.com/en/) bądź w Touratech Polska.

Filmy prezentujące produkt:

motocyklista pierwszy raz rozstawia swój namiot: https://www.youtube.com/watch?v=owzre3J33xE
Atacama przy niesprzyjającej pogodzie (od 1:08):.https://www.youtube.com/watch?v=Q0RlXKwdPVY

Alternatywa

Bardzo podobny namiot Lone Rider:
https://www.lonerider-motorcycle.com
Firma Lone Rider ma jeszcze jedno rozwiązanie, z zupełnie drugiego końca skali - bardzo mały, jednoosobowy namiot który polecam zainteresowanym: Minitent.

nabrU
23.01.2018, 23:41
Spoko namiot. Kiedyś o nim czytałem, ale cena cały czas jest taka sobie :Thumbs_Down:

Inna alternatywa:

Ja do niedawna miałem namiot Khyam Biker (https://www.khyam.co.uk/tents-c174/berth-c175/3-4-berth-c176/biker-quick-erect-tent-p5), co prawda nie miał "pomieszczenia" na moto, ale jak sama nazwa mówi został stworzony dla motocyklistów (m.in. rewelacyjny system Quick Erect) Ja właśnie jestem z tych co nie widzą potrzeby trzymania moto w namiocie. Więc dla mnie był OK:

https://youtu.be/zVB_Nw5k0kQ

Pojawiła się właśnie jego wyższa wersja Biker Plus (https://www.khyam.co.uk/tents-c174/berth-c175/3-4-berth-c176/biker-plus-p6), która oficjalnie nie jest reklamowana jako namiot z przedsionkiem na moto, ale przy wysokości przedsionka 180 cm i jego długosci 200cm, nie powinno byc problemu z wprowadzeniem moto. I dwa razy tańszy od Atacamy:Thumbs_Up:

consigliero
24.01.2018, 00:10
Po kiego wam namiot dla motocykla ? Dajcie mi namiot dla dwóch osób aby nic nie ważył, rozkładanie nie przyprawiało o ból głowy i był w miarę wysoki

ARG
24.01.2018, 00:29
Jeździsz 300 kilowym moto z kompletem kufrów i szukasz nic nie ważącego namiotu :). Takiego, o którym piszesz jeszcze nie znalazłem. Lekkie i łatwe do rozkładania dwójki są z reguły niskie. Wysokich nie spotkałem.

consigliero
24.01.2018, 00:49
Waga to podstawa sukcesu, dlatego szukam świętego Graala. Mam Gwineę i chciałbym coś mniejszego, bo przy 2 osobach ciężko o finezję w pakowaniu. Wracając do meritum, niech mi ktoś objaśni dlaczego mam wozić namiot dla motocykla?

Neo
24.01.2018, 01:00
Widzisz, kwestia indywidualnych priorytetów czy oczekiwań. Uczepiłeś się akurat parkowania pod namiotem ale w sumie to wina marketingowcow, że tak to przede wszystkim reklamują. Pojechałem kilka razy swoim motocyklem na kilkudniowe wycieczki z opisywanym namiotem i odkryłem wygodę parkowania i pakowania w deszczowe dni pod osłoną tropiku. Co nie znaczy że żyć bez tego się nie da. Znacznie częściej i na dalsze swoje motowycieczki zabieram MSR Hubba Hubba HP który pokrótce może jutro opiszę. To wagowe przeciwieństwo Atacamy ale przebierać się w nim można jedynie w poziomie :)

Grzechu2012
24.01.2018, 18:48
Fajny opis, szukam wlasnie dobrego namiotu na dalekie wyjazdy adv jaki i enduro, także czekam na kolejną czesc

marcinos11
31.01.2018, 19:15
Testować dopiero będe marabuta arco. ale po rozłożeniu w domu i sprawdzeniu wszystkiego to wygląda bardzo solidnie. rozkładanie też szybkie...Pierwszy test pewnie na wiosnę... ;)

killjoy
02.02.2018, 11:25
Namiot z "garażem" to chyba głównie dla zlotowców z motocyklami na wysoki połysk ewentualnie jak jedziesz na moto do np. Chorwacji na kemping i dwa tygodnie stoi! w podróży to tylko niepotrzebny balast.

Emek
02.02.2018, 11:49
Balast jak balast. Przestronny namiot dla 2 osób wcale nie zajmuje wiele mniej miejsca. Osobiście nie wiem czy by mi się chciało parkować w tym moto ale co z oczu to z serca i czasem ta opcja może być użyteczna coby nie kusić losu. Wielki przedsionek ma jeszcze tą zaletę że można imprezować , gotować, dokonać napraw jak słońce pali lub leje deszcz czy po prostu się skitrać jak komary rypią ;). Sam mam minimalistyczną jedynkę, która jest malutka ale do jazdy we dwójkę mam większy namiot z dużym przedsionkiem i z tego co widzę objętościowo jest zbliżony do Atacamy.
Fajna recka Neo, dzięki.

dzinks
02.02.2018, 16:59
Emek, jaki masz model/firmę namiotu?

Emek
02.02.2018, 17:12
Jedynka to Hilleberg Akto

dzinks
02.02.2018, 23:51
Nie dodałem, mój błąd, chodziło o ten większy.

Zadowolony jesteś z niego? Minusy/plusy?


Neo, dobry rzeczowy opis. Dzięki

Emek
03.02.2018, 00:39
Firma ta sama model nammatj 2 gt

dzinks
03.02.2018, 11:51
Nie sądziłem że taka cena może być.

Neo
03.02.2018, 12:05
Nie sądziłem że taka cena może być.

Piszesz o Redverz Atacama czy o firmie o której wspomniał Emek? Redverz to w mojej ocenie rozwiązanie niszowe, firma która dopiero walczy o uznanie i moim zdaniem ma na to silne argumenty. Z kolei Hilleberg to klasa sama w sobie. Ciężko znaleźć coś o takiej jakości wykonania i materiałów. Konstrukcyjnie ich produkty są dobrze przemyślane, a mi kojarzą się z bardzo wytrzymałym namiotami na ciężkie, zimowe warunki. Chociaż robią też bardziej codzienne produkty, jak chociażby to co ma Emek.

Namiot z "garażem" to chyba głównie dla zlotowców z motocyklami na wysoki połysk (...)
Mając taki motocykl chciałbyś go na zlocie chować? ;) Żaden balast, ot coś jak średnia rolka na tył po spakowaniu. Co kto lubi.

dzinks
03.02.2018, 14:57
O tym co Emek pisał. Koszt ok 4500 PLN za dwójkę.
Po prostu nie znałem takich zakresów cenowych za namiot ;-)

Neo
03.02.2018, 15:12
O tym co Emek pisał. Koszt ok 4500 PLN za dwójkę.
Po prostu nie znałem takich zakresów cenowych za namiot ;-)

Wychodzą różnice w sile nabywczej między krajami ;)
Ale z Hillebergiem nie bałbym się jechać w ciężkie warunki (ryzyko silnych opadów śniegu czy deszczu w połączeniu z silnym wiatrem) na dłużej. O ile pewnie spora ilość namiotów wytrzymać może okazyjnie takie sytuacje, to już bałbym się regularnie poddawać je takim warunkom.
Bywały lata, że siedziałem tygodniami w namiotach w górach, teraz to już (niestety) minęło ale sentyment do dobrej jakości domku na wyjazdy zostaje. A nuż znów trafi się wypad jakiś zimą czy jesienią? Kto wie...

Dwa filmy które nie mają może od razu zachęcić do zakupów szczególnie wytrzymałych namiotów ale może warto wiedzieć, że w razie czego są takie rozwiązania:

namiot Hilleberga w górach w warunkach o których pisałem wyżej (od 1:30)
https://youtu.be/rLFa5aKFbaw
rLFa5aKFbaw

testowe rozstawienie namiotu przy sztucznym wietrze:
https://youtu.be/3eFAyKMz314
3eFAyKMz314