PDA

View Full Version : gs11_zwany_rd03


pawel_sz
17.01.2018, 11:35
Witam
Niestety roczne poszukiwania i próby kupienia rd03 skończyły się jak zwykle w moim przypadku kupnem innego motocykla.
Trochę to pechowe były poszukiwania, ciężko znaleźć moto bez druta i modyfikacji a jak już się pojawi to jednym słowem trzeba być jak "szybki lopez" i uważać na perełki od wielbicieli [szkoda czasu] :mur:
W każdym razie Tomek szukając mi na dzikim zachodzie rd03 znalazł taki wynalazek zwany bmw r1100gs. Kupiony został od prywatnego właściciela, z udokumentowaną historią, o symbolicznym przebiegu [jak na gs] i co jest najfajniejsze jest to model z pierwszego roku produkcji jeszcze na plastikowym baku i pełen wad wieku dziecięco :).
p.
ps
stadko w garaż powiększyło się :D, każde z innej parafii od jednocylindrowca, przez V po boksera.

bigboykr
17.01.2018, 11:52
Fajna klasyka. Gratki!

Kudi
17.01.2018, 11:56
Fajny. Taki jak mój tylko lepszy stan;D z ciekawości ile cenią się za taki okaz?

pawel_sz
17.01.2018, 12:00
Niestety dużo drożej niż w naszym miodem i mlekiem płynącym kraju, niesprzedawalny.
p.
ps
już wiem, ze trzeba będzie profilaktycznie sprawdzić kable przy czujniku halla [wiek swoje robi] oraz dokupić wzmocnienie mocowania skrzyni.

matjas
17.01.2018, 19:15
Do sprawdzenia masz sporo więcej ale substancja bardzo fajna.

Kwestie cen pozostawię bez komentarza. Tez mam już trzy niesprzedawalne sztuki w tym cos co kiedyś było gsem 1100.

borys609
31.01.2018, 19:23
Ja też mam w swoim plastikowy zbiornik (rocznik '94). Taka ciekawostka. Jest on najbardziej pojemnym zbiornikiem z całej późniejszej serii GS-ów 1100 i 1150 oprócz 1150adv :).
Najzgrabniejszy przedni błotnik!
Fajny stan. Załóż handbary z 1150.
To są wdzięczne i długowieczne motorki :)

Mhv
01.02.2018, 13:58
Opisuj co i jak działasz. Ja nie zdążyłem jeszcze kupić, ale się szykuję..może niedługo.
Co tam jeszcze do sprawdzenia? Wklejcie dla potomnych.

borys609
01.02.2018, 20:06
W sumie jeśli moto nie dymi na niebiesko i jakoś wyjątkowo mocno nie chrzęści, to będzie żyć... Warto od razu podnieść go na centralkę i sprawdzić luz w przednim zawiasie oraz podnosząc tylne koło, sprawdzić luz na łożysku przekładni i na piwotach (przegub w 2/3 długości wahacza). Luzów być nie powinno. Luz na przekładni kwalifikuje do wymiany łożysko, luz na piwotach w wielu przypadkach można skasować. Nadmierny powoduje wytarcie czopów łożysk co kwalifikuje całość do wymiany.
Unosząc tylne koło sprawdzić luz na górnym mocowaniu tylnego amora (pod siedzeniem). Bardzo często jest tam wybite i nawet poprzedni właściciel z tym nieświadomie jeździ.
Obudowa filtra powietrza, z lewej strony motocykla od dołu ma taki spust. Warto go odkręcić i zobaczyć jak dużo oleju się z niego wyleje. Jeśli będzie to naparstek to ok, jeśli pół szklanki to już średnio ok..
Sprawdzić czy nie wyje pompa paliwa. Jeśli wyje nawet przy sporym poziomie paliwa, znaczy że filtr do wymiany. Jest to upierdliwa operacja wiążąca się z wyciąganiem jej z baku, później walka z uszczelką, przeciekami itd...

Reszta wyjdzie w praniu. Z praktyki powiem, że nawet klekoczący układ napędowy może chodzić długo i bezawaryjnie. Trochę jest toporny i po prostu ma być głośny.
Zdarzają się jednak wywalone do granic wielowypusty tarczy sprzęgłowej czy przeguby wału Kardana. Nikt w końcu nie kupuje GS-a, żeby nim po bułki do sklepu raz na rok jeździć...
Wyjątkiem jest oczywiście mój, bo przez ostatnie 3 lata zrobiłem nim może z 300km :).

pawel_sz
02.02.2018, 16:49
Moto po bojach w UK zostało wreszcie zarejestrowane. ;/, miła Pani mówi, iż nie ma takiego motocykla jak r1100gs, za to może zarejestrować jako r1100 lub inaczej :D, ostatecznie jednak udało się "po bożemu" :dizzy:
p.
ps
z prac zostały przeprowadzone na dzień dzisiejszy:
- czyszczenie zacisków, wraz z wymianą klocków i płynu
- sprawdzenie zaworów
- synchro przepustnic
- wymiana płynów olejowych z filtrami
- przeczyszczenie odpowietrzenia skrzyni, płukanko itp

zostało profilaktycznie:
- wymiana paska od alternatora
- filtru paliwa
- i inne niezbędne niezbędne pierdoły :D,
ps2
Borys czy handbary z 11,5 pasują bez przeróbek do 11 ?

borys609
02.02.2018, 17:55
Tak, mam takie u siebie. Są znacznie lepsze niż te liche i brzydkie listki z 1100.

Wysłane z Xiaomi

strobus1
02.02.2018, 20:57
Nie znam się ale się wypowiem :-P
Łożyskowanie na połączeniu wahacz - dyfer jest to grzybnia jakich mało. Niedowymiarowane stożkowe łożyska, dostępne jedynie w aso. Chyba z 500 za oba.
Wielowypusty w napędzie smaruje sie specjalną pasta i regularnie. Więc co 40000km prujesz wahacz skrzynię i smarujesz.
Jest jeszcze napinacz łańcucha rozrzadu w lewym cycku. Jak po odpaleniu odzywa się wściekły bocian to czas na zmiany... nowy typ za 400pln. Osie przepustnic - wyrobione uniemożliwiają synchro. Resztę chłopaki podali.
A tak po zatym fajny traktorek
Zdrówka

Genek
03.02.2018, 15:52
Wielkie łożysko w przekładni głównej !!! jak przebieg dobija do 80 tys.km wymienia się profilaktycznie! chyba,że lubisz ryzyko :D
małe łożyska stożkowe łączące wahacz z przekładnią też obowiązkowo do weryfikacji. Poza tym zwróć uwagę na przewody hamulcowe i wiązki elektryki, które parcieją od temperatury. Stan tarcz sprzęgła zweryfikujesz po demontażu rozrusznika (3 śruby)

borys609
03.02.2018, 20:09
Trzeba przyznać, że Szkopy z tymi stożkowymi piwotami w wahaczu to cwanie podziałali.
Potrzebne to jak kurwie majtki a kosztuje sporo. Tym bardziej, że się wyrabia i wymaga atencji. NTV-ka czy choćby nowa Super Tenere, wszelkie Gutki, mają wał bez tego przegubu i żyją :).

Kiedyś już pisałem.. W NTV-ce wahacz z wałem jest najtańszą używaną częścią zamienną. Kupując coś do tego motocykla u handlarza, wahacz z wałem dostaniesz gratis :).
To się po prostu nie psuje. W środku siedzą dwa wielkie łożyska jak to jedno w GS-ie. Nie słyszałem, żeby ktokolwiek kiedykolwiek musiał to wymieniać :).

pawel_sz
04.02.2018, 20:57
Luzów brak :Thumbs_Up:, ale z innej beczki tak sie zastanawiam czy jednak profilaktycznie nie powymieniać łożysk i uszczelniaczy aby mieć spokój na następne parę lat.
p.
ps
przebieg moto to tylko 53 tys. km i wydaje sie być oryginalny - stan jak i papierologia :)

borys609
04.02.2018, 21:11
Jak luzów brak to nie przesadzaj... Nadgorliwość gorsza od faszyzmu :).
Ja w moim miałem raz taką awarię, że zaczął przeciekać oring na przekładni. Nowy w serwisie kosztuje 100zł. Kupiłem taki sam po wymiarach w sklepie rolniczym za 8zł. Jeden od razu założyłem, a drugi wożę ze sobą w zapasie, w razie jakby co :).
Póki co od chyba 6 czy 7 lat się nie przydał ani razu, a zrobiłem ze 20-parę tysięcy km na pewno...
Luzów na przekładni u mnie brak.

Wiązkę do halli zbadaj. Prawie na pewno jest do wywalenia i do regeneracji. Opisy jak to zrobić znajdziesz w necie i na forum bmw. Temperatura i lata robią swoje. Izolacja w środku kabla murszeje i przepuszcza wodę. Później byle kałuża czy mycie z węża (mój przypadek) i halle robią harakiri.
Na szczęście odbudowa tego ustrojstwa jest śmiesznie tania. Nowe halle od kadetta czy golfa, nie pamiętam już, idealnie pasują, a kosztują w granicach 50zł....
Czujnik ciśnienia oleju pasuje z Fiata 125p. Koszt też w okolicach 10zł... :)
Sporo jest samochodowych części zamiennych do tego motocykla, w necie znajdziesz pełny wykaz.

pawel_sz
05.02.2018, 11:37
A z innej beczki, jakiej wysokości można zamontować dystanse do kierownicy ale bez zmiany długości linek i przewodów ?
p.