View Full Version : Remont rd07
Witam :) Mam pytanie do fachowców a jest tu wielu:D, odnośnie zabezpieczenia śrubek i innych metalowych elementów moto . Jak temat gdzieś jest z konkretną odpowiedzią to sorka ale słabo szukam :confused:. Dodam ze chodzi o korozje
zasadnicze pytanie przed korozją czy odkręcaniem? Jeżeli przed korozją to żółty ocynk
Chodzi o korozje i to żeby samo przykręcanie nie uszkadzało powłoki . Kiedyś ocynkowałem ,forma kąpieli... i to była lipa
jeżeli przykręcanie śrub uszkadzało ich powłokę galwaniczną to albo masz rozkalibrowane lub uszkodzone klucze albo ktoś spalił ocynk i się łuszczył..
Cynkowanie to najprostsza metoda zabezpieczenia śrub,ale trzeba je odpowiednio przygotowac żeby powłoka sie trzymała.. Inne sa ale jakoś nikt sie raczej w to nie bawi..
Ewentualnie tam gdzie można wrzuć nierdzewkę i spokój
Sama kąpiel nie wystarczy dla śrub używanych,trzeba je czasem mechanicznie przygotować
Czytałem wcześniej o tym cynkowaniu ... jest firma we wrocku po św zadzwonię . ciekawe jak cenowo . wszystko potraktowałem ostro szczotą choć są elementy które cięzko doczyścić ale jeszcze się pobawię . dzięki za odpowiedz :)
Cynkowanie kosztuje grosze chyba z 7 zł/kg/żeby to dobrze oczyścić musisz stary ocynk i rdzę usunąc..
Stary ocynk ściągniesz dimmerem lub w elektrolicie do akumulatorów ale tu uważaj bo te opary to naprawdę trujące gadziajstwo,broń boże w jakimś pomieszczeniu..
No i potem trzeba gdzieś do utylizacji to oddać
Dobrym sposobem jest też szkiełkowanie lub piaskowanie głowki śruby która idzie w ocynk.
Im ładniejsza powierzchnia tym efekt końcowy lepszy
Często korzystam z nitro , ale luknę na ten dimmer .Co do czyszczenia to sporo jest tego i takie małe ze myślałem nad wrzuceniem tego do betoniarki z piaskiem ale jakimś konkretnym he:p
Dimmer to agresywny środek więc uważaj,na daje sie do usuwania ocynku,w żadnym przypadku do mycia moto,nawet po rozcieńczeniu z opakowania.
to do mycia wagonów kolejowych i tirów służy.
Do ocynku jest dobry i je go szybko,potem ci wrzucę jak śruby po ocynku wyglądają,teraz rady nie dam bo mni kobita w wigilie odstrzeli
Też mam to na głowie. Swego czasu byłem w zakładzie cynkowania to mi powiedzieli, bym dał sobie spokój ze śrubkami bo to i tak zejdzie... A może niklowanie ?
Ps. Byłem dziś w innym zakładzie i powiedzieli mi to samo. Biały ocynk się nadaje do konstrukcji i rzeczy zadaszonych. Tam gdzie jest deszcz i tarcie lepiej dać cynk złoty bo jest wytrzymalszy, biały zdziadzieje szybciej na takich elementach jak śruby. W sumie można dać na taką ośkę czy śrubę a w widocznym miejscu czoło psiknąć kolorem jakim.
Dalem do cynkowania wszystkie pierdoly nawet kolektory ,myślę że zda egzamin . Akurat afryka ma mało tego na widoku . Fajno to wygląda. Jak robiłem vt 600 była tego jedna trzecia he. Wiadomo jak ktos śmiga w terenie to warto szukać czegoś fest ,moje moto lata po asfalcie . A tak to rama z resztą grantów wróciła z proszkowego i nawet dzis doszła paczka od rambo, w poniedziałek silnik i reszta z lakieru wróci i powoli montaż. :drif:
Dawałem do ocynku jakiś czas temu śruby, szprychy itp od Dr 750. Znalazłem firmę która wykonała to w ocynku z pasywacją oliwkową tak jak większość motocykli wychodzi z fabryki. Taki ocynk jest też wytrzymalszy od zwykłego srebrnego.
lo to zrobiłeś jak sie należy . felgi mam w dobrym stanie ale szprychy mają korozję , też bym chętnie je zrobił ale chyba nie w tym sezonie .
Wszystkie wyroby złączne w przemyśle motoryzacyjnym pokrywa się powłoką o nazwie
Geomet 500. Liczba wskazuje ile ta powłoka wytrzymuje godzin w komorze solnej.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.