PDA

View Full Version : Remont rd07


free
24.12.2017, 08:24
Witam :) Mam pytanie do fachowców a jest tu wielu:D, odnośnie zabezpieczenia śrubek i innych metalowych elementów moto . Jak temat gdzieś jest z konkretną odpowiedzią to sorka ale słabo szukam :confused:. Dodam ze chodzi o korozje

motomax
24.12.2017, 09:11
zasadnicze pytanie przed korozją czy odkręcaniem? Jeżeli przed korozją to żółty ocynk

free
24.12.2017, 09:23
Chodzi o korozje i to żeby samo przykręcanie nie uszkadzało powłoki . Kiedyś ocynkowałem ,forma kąpieli... i to była lipa

motomax
24.12.2017, 13:51
jeżeli przykręcanie śrub uszkadzało ich powłokę galwaniczną to albo masz rozkalibrowane lub uszkodzone klucze albo ktoś spalił ocynk i się łuszczył..

Cynkowanie to najprostsza metoda zabezpieczenia śrub,ale trzeba je odpowiednio przygotowac żeby powłoka sie trzymała.. Inne sa ale jakoś nikt sie raczej w to nie bawi..

Ewentualnie tam gdzie można wrzuć nierdzewkę i spokój

Sama kąpiel nie wystarczy dla śrub używanych,trzeba je czasem mechanicznie przygotować

free
24.12.2017, 14:37
Czytałem wcześniej o tym cynkowaniu ... jest firma we wrocku po św zadzwonię . ciekawe jak cenowo . wszystko potraktowałem ostro szczotą choć są elementy które cięzko doczyścić ale jeszcze się pobawię . dzięki za odpowiedz :)

motomax
24.12.2017, 15:44
Cynkowanie kosztuje grosze chyba z 7 zł/kg/żeby to dobrze oczyścić musisz stary ocynk i rdzę usunąc..

Stary ocynk ściągniesz dimmerem lub w elektrolicie do akumulatorów ale tu uważaj bo te opary to naprawdę trujące gadziajstwo,broń boże w jakimś pomieszczeniu..

No i potem trzeba gdzieś do utylizacji to oddać

Dobrym sposobem jest też szkiełkowanie lub piaskowanie głowki śruby która idzie w ocynk.

Im ładniejsza powierzchnia tym efekt końcowy lepszy

free
24.12.2017, 16:14
Często korzystam z nitro , ale luknę na ten dimmer .Co do czyszczenia to sporo jest tego i takie małe ze myślałem nad wrzuceniem tego do betoniarki z piaskiem ale jakimś konkretnym he:p

motomax
24.12.2017, 16:28
Dimmer to agresywny środek więc uważaj,na daje sie do usuwania ocynku,w żadnym przypadku do mycia moto,nawet po rozcieńczeniu z opakowania.

to do mycia wagonów kolejowych i tirów służy.

Do ocynku jest dobry i je go szybko,potem ci wrzucę jak śruby po ocynku wyglądają,teraz rady nie dam bo mni kobita w wigilie odstrzeli

KristoF
24.12.2017, 19:26
Też mam to na głowie. Swego czasu byłem w zakładzie cynkowania to mi powiedzieli, bym dał sobie spokój ze śrubkami bo to i tak zejdzie... A może niklowanie ?

Ps. Byłem dziś w innym zakładzie i powiedzieli mi to samo. Biały ocynk się nadaje do konstrukcji i rzeczy zadaszonych. Tam gdzie jest deszcz i tarcie lepiej dać cynk złoty bo jest wytrzymalszy, biały zdziadzieje szybciej na takich elementach jak śruby. W sumie można dać na taką ośkę czy śrubę a w widocznym miejscu czoło psiknąć kolorem jakim.

free
05.01.2018, 18:35
Dalem do cynkowania wszystkie pierdoly nawet kolektory ,myślę że zda egzamin . Akurat afryka ma mało tego na widoku . Fajno to wygląda. Jak robiłem vt 600 była tego jedna trzecia he. Wiadomo jak ktos śmiga w terenie to warto szukać czegoś fest ,moje moto lata po asfalcie . A tak to rama z resztą grantów wróciła z proszkowego i nawet dzis doszła paczka od rambo, w poniedziałek silnik i reszta z lakieru wróci i powoli montaż. :drif:

Kudi
05.01.2018, 20:33
Dawałem do ocynku jakiś czas temu śruby, szprychy itp od Dr 750. Znalazłem firmę która wykonała to w ocynku z pasywacją oliwkową tak jak większość motocykli wychodzi z fabryki. Taki ocynk jest też wytrzymalszy od zwykłego srebrnego.

free
06.01.2018, 09:37
lo to zrobiłeś jak sie należy . felgi mam w dobrym stanie ale szprychy mają korozję , też bym chętnie je zrobił ale chyba nie w tym sezonie .

SPIRO56
06.01.2018, 20:02
Wszystkie wyroby złączne w przemyśle motoryzacyjnym pokrywa się powłoką o nazwie
Geomet 500. Liczba wskazuje ile ta powłoka wytrzymuje godzin w komorze solnej.