View Full Version : Ocena stanu rozrządu Transalp 99
kasper150
23.12.2017, 18:46
Ostatnio postanowiłem sprawdzić jak wygląda sytuacja z rozrządem w moim trampku (najechane około 90k km). Zaniepokoiła mnie różnica między rysunkiem z manuala https://imgur.com/a/nU3Ac a tym co zastałem https://imgur.com/a/OuhQn. Czemu u mnie wystaje ten element który w manualu jest schowany? Btw szukam też króćców gazników, wygrzebałem w internetach tourmaxy, nadaje się to do czegokolwiek?
Pozdrawiam
zmierz, ile dokładnie wystaje ten cycek :Thumbs_Up:
kasper150
23.12.2017, 19:19
Ten grubszy 3.8 mm, cieńszy trochę więcej.
motormaniak
23.12.2017, 19:50
Czeka Cię jeszcze sporo jazdy. Sprawdź za następne 30 tys.
szynszyll
23.12.2017, 19:52
miod i orzeszki. turmaxy kup.
Dziwiła mnie zawsze technologia sprawdzania wyciągniecia łańcucha rozrządu na bazie napinacza..
Nie neguję absolutnie takich metod bo każdy ma swoje a może i serwisówka tak każe,ale napinacz jeżeli będzie przycięty a w tych napinaczach sie to czasem zdarza to łańcuch będzie luzny i ni jak sie to ma do sprawdzania.
Łańcuch rozrządu ma byc dośc mocno napiety i nie powinien sie dac zbytnio odciągnąć od góry zebatki,prawie wogóle.. nowy siedzi bardzo mocno i nie daje sie odciągnąc wcale.
Co do preferowanych firm każdy ma swoje,w kazdym razie nowy zawsze będzie lepszy od starego.
Żywotność łańcucha to średnio 30-40 tyś km chodzi o zachowanie wymiarów dopuszczalnych potem sie rozciąga pogarszając prace silnika..
Skoro taki temat to o jednym problemie jeszcze wspomne,tutaj raczej tego nie bedzie.
Często w motocyklach enduro i innych jednocylindrówkach wystepuje zuzycie zebatek rozrządu poprzez wyżłobienie rowków w zębatce..niestety zuzyta zębatka bardzo szybko niszczy potem nowy łancuch.. Problem ten równiez wystepuje w motocyklach w których ktos zastosował manualny napinacz rozrzadu i zbyt mocno napinał łańcuch,zniszczenie tych zębatek w dużym moto bedzie trudne z racji tego że czasem wymiana takiej zebatki to wymiana np wału korbowego bo zebatka jest niewymienna.
W enduro np Yamaha WR 450F kilka razy sie z tym spotkałem iż zębatka na wale kompletnie zajechana,a jest jednolita z połówka wału...
Czasem warto zerknąć,chodzic będzie i sie nie urwie ale łańcuch bedzie żył krócej bo szybko go zebatka wygryzie
Dziwiła mnie zawsze technologia sprawdzania wyciągniecia łańcucha rozrządu na bazie napinacza..
Pan Honda, ja mam do niego zaufanie, nie bezgraniczne ale 99.9% się sprawdza. A koledze życzę kolejnej inspekcji tak jak moi koledzy napisali, i szerokości :at:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.