PDA

View Full Version : Ocena stanu rozrządu Transalp 99


kasper150
23.12.2017, 19:46
Ostatnio postanowiłem sprawdzić jak wygląda sytuacja z rozrządem w moim trampku (najechane około 90k km). Zaniepokoiła mnie różnica między rysunkiem z manuala https://imgur.com/a/nU3Ac a tym co zastałem https://imgur.com/a/OuhQn. Czemu u mnie wystaje ten element który w manualu jest schowany? Btw szukam też króćców gazników, wygrzebałem w internetach tourmaxy, nadaje się to do czegokolwiek?

Pozdrawiam

rambo
23.12.2017, 20:07
zmierz, ile dokładnie wystaje ten cycek :Thumbs_Up:

kasper150
23.12.2017, 20:19
Ten grubszy 3.8 mm, cieńszy trochę więcej.

motormaniak
23.12.2017, 20:50
Czeka Cię jeszcze sporo jazdy. Sprawdź za następne 30 tys.

szynszyll
23.12.2017, 20:52
miod i orzeszki. turmaxy kup.

motomax
24.12.2017, 01:56
Dziwiła mnie zawsze technologia sprawdzania wyciągniecia łańcucha rozrządu na bazie napinacza..

Nie neguję absolutnie takich metod bo każdy ma swoje a może i serwisówka tak każe,ale napinacz jeżeli będzie przycięty a w tych napinaczach sie to czasem zdarza to łańcuch będzie luzny i ni jak sie to ma do sprawdzania.

Łańcuch rozrządu ma byc dośc mocno napiety i nie powinien sie dac zbytnio odciągnąć od góry zebatki,prawie wogóle.. nowy siedzi bardzo mocno i nie daje sie odciągnąc wcale.

Co do preferowanych firm każdy ma swoje,w kazdym razie nowy zawsze będzie lepszy od starego.

Żywotność łańcucha to średnio 30-40 tyś km chodzi o zachowanie wymiarów dopuszczalnych potem sie rozciąga pogarszając prace silnika..

Skoro taki temat to o jednym problemie jeszcze wspomne,tutaj raczej tego nie bedzie.

Często w motocyklach enduro i innych jednocylindrówkach wystepuje zuzycie zebatek rozrządu poprzez wyżłobienie rowków w zębatce..niestety zuzyta zębatka bardzo szybko niszczy potem nowy łancuch.. Problem ten równiez wystepuje w motocyklach w których ktos zastosował manualny napinacz rozrzadu i zbyt mocno napinał łańcuch,zniszczenie tych zębatek w dużym moto bedzie trudne z racji tego że czasem wymiana takiej zebatki to wymiana np wału korbowego bo zebatka jest niewymienna.

W enduro np Yamaha WR 450F kilka razy sie z tym spotkałem iż zębatka na wale kompletnie zajechana,a jest jednolita z połówka wału...

Czasem warto zerknąć,chodzic będzie i sie nie urwie ale łańcuch bedzie żył krócej bo szybko go zebatka wygryzie

rambo
24.12.2017, 16:03
Dziwiła mnie zawsze technologia sprawdzania wyciągniecia łańcucha rozrządu na bazie napinacza..

Pan Honda, ja mam do niego zaufanie, nie bezgraniczne ale 99.9% się sprawdza. A koledze życzę kolejnej inspekcji tak jak moi koledzy napisali, i szerokości :at: