PDA

View Full Version : Klocki hamulcowe crf 1000


machoni
17.12.2017, 13:00
Jakie klocki hamulcowe polecacie?

motomax
17.12.2017, 23:47
Nissin jakoś lepszych nie widzę,kwestia czy szosa czy teren,jakość czy cena?

machoni
18.12.2017, 10:12
Raczej jakość, chodzi co by hamowały, nie piszczały, i nie zdzierały tarczy ;). W ostatnim motongu dobrze mi się spisywały vesrache czy jakoś tak ;). Dla tego ciekaw jestem opinii.

Jarczoq
18.12.2017, 19:38
Vesrah uważam za lepsze od robionych w CZ Nissinów. Bardzo dobre są również SBS. Całkiem niezłe Galfer.
Nie polecam TRW i Ferrodo. Drewno kompletne. EBC - jak się trafi, ale często piszczą i żrą tarcze.

szynszyll
19.12.2017, 19:56
mialem przerwe od Vesrahow z 10 lat. ostatnie zielone w ST750. zalozylem kilka zestawow bo pojawily sie w super cenach w PL i nie chce nic innego. okresla je slowo ktore dla mnie jest najistotniejsze w hamowaniu: liniowosc. ile wcisniesz - tyle hamujesz. zero niespodzianek. kladziesz palec na klamce i zaczyna sie opuznienie dozowalne w zaleznosci od potrzeb. inne slabe klocki dzialaja 0-1. dla mnie Vesrah jest na chwile obecna nr 1.

madafakinges
19.12.2017, 20:36
Ja uznaje tylko dwie marki nissin i brembo.
Klocki tej marki naprawdę robią różnice w hamowaniu nad innymi.

machoni
19.12.2017, 21:20
No to chyba decyzja pójdzie w kierunku Vesrah, opinie moje jak i wasze są na Ok, dzięki.

motomax
19.12.2017, 21:54
Nissin z Czech? Delta jest z Cz Nissin to klocki na pierwszy montaż w NAT czy innych Hondach.

Firma mam siedzibe w Japoni i tam też produkowane sa klocki.

Klocki trzeba jeszcze umieć rozróżniać i dobierać do motocykla i terenu w jakim sie jezdzi..
Dla mnie sinter i tyle bo najlepiej hamują,a zjadaniem tarcz bym sie nie martwił a raczej długością drogi hamowania...

Sam mam EBC ale tylko dlatego że mam tarcze oversize EBC i najlepiej z nia współpracują te klocki.

Do Fat Nissin i nie szukał bym innych jeżeli ci zależy na dobrym hamulcu i trwałości tarczy.. dlaczego? te klocki są w laboratoriach wraz z tarczami sa hamowane by osiągnąć najlepsze efekty,w momencie zmiany sam stajesz sie laboratorium...

Może to i lekka przesada.... Ale jeżeli ktoś chce często NAT dochodzić do prędkości przy których zaczynają się samoloty unosić to bym doświadczeń nie robił..

VIPER
20.12.2017, 00:14
No to chyba decyzja pójdzie w kierunku Vesrah, opinie moje jak i wasze są na Ok, dzięki.

CRF 1000
76498

powodzenia

Nissin z Czech? Delta jest z Cz Nissin to klocki na pierwszy montaż w NAT czy innych Hondach.

Firma mam siedzibe w Japoni i tam też produkowane sa klocki.

Klocki trzeba jeszcze umieć rozróżniać i dobierać do motocykla i terenu w jakim sie jezdzi..
....
Do Fat Nissin i nie szukał bym innych jeżeli ci zależy na dobrym hamulcu i trwałości tarczy.. dlaczego? te klocki są w laboratoriach wraz z tarczami sa hamowane by osiągnąć najlepsze efekty,w momencie zmiany sam stajesz sie laboratorium...
....
Może to i lekka przesada.... Ale jeżeli ktoś chce często NAT dochodzić do prędkości przy których zaczynają się samoloty unosić to bym doświadczeń nie robił..

Zgadzam się z Motomax'em (rozsądny człowiek) m.in. słusznie zauważa, ze klocki to nie wszystko, ważna jest też tarcza. Bo sam klocek nie hamuje. Nie bez znaczenia pozostaje również rodzaj i budowa zacisku, i niekoniecznie to co się wydaje The best na Yamaha będzie dobre dla NATa. Złota zasada doboru klocków hamulcowych mówi:"Jeśli nie wiesz jakie klocki założyć – załóż fabryczne" - dobór fabryczny jest po prostu optymalny, jednocześnie
w sytuacjach ekstremalnych wynik jest przewidywalny.

Wg. mnie rozważać to można jaką kanapę zastosować, aby d... nie płakała.

"Atomowe" hamulce w NAT, to chyba by prędzej należało pogmerać przy przewodach hamulcowych i te gumowe zastąpić bajeranckimi w stalowym oplocie.

rambo
20.12.2017, 16:35
Panowie,

Oryginalne klocki OEM Honda do NAT w moim sklepie kosztują 225zł komplet na tarcze.

GONZO 01
20.12.2017, 17:01
Panowie,

Oryginalne klocki OEM Honda do NAT w moim sklepie kosztują 225zł komplet na tarcze.

Tak drogo :bow:, powinno być 185pln

motomax
20.12.2017, 17:19
Przy tej wartości motocykla chyba nie jest to specjalny wydatek wszak o bezpieczeństwo chodzi... No można jeszcze zaciski z starej AT założyć i kupować klocki po 20zł...

kupić oryginały i problem z głowy przynajmniej na chwile...

Zresztą nie ma jeszcze za wielkiego wyboru w zamiennikach.. cza czekać

rambo
20.12.2017, 17:45
Tak drogo :bow:, powinno być 185pln

gdzie można je kupić za 185zł ?
Podeślij linka :Thumbs_Up:

Emek
20.12.2017, 18:02
Tyle kosztują w Rugged Roads. Ja kupowałem dla siebie też taniej niż te 225 pln w Niemcowni bo było taniej niż w PL nawet biorąc pod uwagę koszty wysyłki. Te ceny w PL to jakieś poyebane są.

GONZO 01
20.12.2017, 18:02
Przy tej wartości motocykla chyba nie jest to specjalny wydatek wszak o bezpieczeństwo chodzi... No można jeszcze zaciski z starej AT założyć i kupować klocki po 20zł...

kupić oryginały i problem z głowy przynajmniej na chwile...

Zresztą nie ma jeszcze za wielkiego wyboru w zamiennikach.. cza czekać

Ale ja zawsze na oryginałach :)

GONZO 01
20.12.2017, 18:08
Tyle kosztują w Rugged Roads. Ja kupowałem dla siebie też taniej niż te 225 pln w Niemcowni bo było taniej niż w PL nawet biorąc pod uwagę koszty wysyłki. Te ceny w PL to jakieś poyebane są.

:Thumbs_Up:

rambo
20.12.2017, 18:14
Jesteśmy krajem kolonialnym, to ma swoją cenę :dizzy:

GONZO 01
20.12.2017, 18:22
76523

Panie RAMBO dla kolegów z forum mógłbyś jakiegoś upusta położyć, tak bliżej ziemi. Brałem w ASO taniejjjj :)

Jarczoq
20.12.2017, 18:51
Nissin z Czech?
Dla mnie sinter i tyle bo najlepiej hamują,
te klocki są w laboratoriach wraz z tarczami hamowane by osiągnąć najlepsze efekty,w momencie zmiany sam stajesz sie laboratorium...

Nissin produkowane są w tej samej fabryce, co Gold Fren. Informacja pochodzi od poprzedniego dystrybutora (Powerbike), gdzie się zaopatrywałem. Po za tym miałem okazję porównać bezpośrednio te Nissin-y z fabrycznymi i niestety...
Klocki ceramiczno-metalowe wykazują lepszą skuteczność w wysokich temperaturach (wysokie prędkości obrotowe i długotrwałe obciążenie), natomiast w cywilnej jeździe progresja i dozowanie (jak słusznie zauważył Szynszyl) jest zdecydowanie lepsze/wyczuwalne w minerałach.
Co do badań laboratoryjnych, to moja praktyka może niezbyt długa, bo ponad czterdziestoletnia pozwala mi samemu ocenić jakość klocków i jeszcze paru innych rzeczy. Z jednym zgadzam się w pełni - mianowicie, że do różnych potrzeb są produkowane różne mieszanki i tak należy je stosować.

szynszyll
20.12.2017, 18:52
na dzis poza OEM nikt nie oferuje sensownej alternatywy. to nowy wzor zacisku NISSIN. wystepuje w CRF1000 i w skuterze ADV. trzeba poczekac na reakcje rynku.

ze stwierdzenien ze czesc OEM jest najlepsza sie nie zgodze. jest ona kompromisem pomiedzy norma/prestizem a kosztem. najlepszy dowod to klasa pro w sporcie dla motocykli seryjnych. obszerny temat. twierdzenie jednak falszywe.

Jarczoq
20.12.2017, 19:18
Zgadzam się.

szynszyll
20.12.2017, 19:41
takie pisanie deklasuje caly rynek pro-tuningu

czy subaru imprezy nie mozna poprawic bo jest 'optymalna' po wyjsciu z fabryki?! jest ok i jest bezpieczna ale to nie 100% jej potencjalu. itd itp. rozsadny, profesjonalny tuning. OEM to bezpieczny punkt wyjscia a nie kres mozliwosci mechanizmu.

Jarczoq
20.12.2017, 19:54
Wiadomo. Z tym, że niektórzy lubią tylko ori. Ja osobiście cenię sobie oryginalność, ale własną.

machoni
20.12.2017, 20:21
CRF 1000
76498

powodzenia





Ja tam widzę dostępność bez problemu :dizzy:;)
http://catalog.vesrah.co.jp/list/product_parts.asp

rambo
20.12.2017, 20:44
76523

Panie RAMBO dla kolegów z forum mógłbyś jakiegoś upusta położyć, tak bliżej ziemi. Brałem w ASO taniejjjj :)

Cena detaliczna w Polsce to 233zł.
Ja się nie dziwie kolegom, że kupują zagramanicą :Thumbs_Up:

Mogę zrobić cene na forum na poziomie 219zł

VIPER
20.12.2017, 21:15
Ja tam widzę dostępność bez problemu :dizzy:;)
http://catalog.vesrah.co.jp/list/product_parts.asp

Przecież życzyłem ci powodzenia w realizacji planów :).
Miałeś pomysł, zmobilizowałeś się, usiadłeś, poszukałeś znalazłeś, zamawiasz i masz
76533

tylko mówisz o tych zaznaczonych na czarno czy na niebiesko?

motomax
20.12.2017, 21:46
Nie no proszę.. Nowa afryka na organicznych klockach i hamowanie z 200 i lepsze dozowanie,ale na co to dozowanie jak jest abs.. dozowanie hamulca było potrzebne przy układach bez abs-u.. jak w starej AT

Zresztą o jakim dozowaniu rozmawiamy hamując z takich prędkości..

Klocek organiczny jaki by nie był nadaje sie do motocykli średniej klasy a nie do duzych typu viaderko czy afryka...

Co do twojego doświadczenia szacunek,ale moje jest z goła inne bo serwisując czy jezdżąc motocyklami od 20 lat mam inne przeświadczenia co do klocków i ich jakości.. Nissin Tokico czy Brembo to sie montuje w nowych motocyklach i to jest jakość hamulca,żywotnośc tarczy i brak problemów.. Skład klocka i kompatybilność z tarczami różnych producentów to temat rzeka

Są inne dobre firmy jak EBC TRW Galfer Braking SBS ,Vesrah który tak naprawdę duża korporacją która sprzedaje wiele podzespołów do motocykli i nie jest firma typowo zajmującą sie hamulcami..

Kolega machoni pyta o klocki i sensowną odpowiedzia na jego pytanie są klocki oryginalne,dobry hamulec i trwałość tarczy..

Gdyby zapytał o poprawienie hamowania bez patrzenia na tarcze zupełnie inne bym polecił..

Do takich motocykli tylko klocki pełnometaliczne i tylko markowych producentów,zakładanie do motoru wartego 40-50 tysi badziewnych klocków o składzie jak dla cb 500 jest typowym wieśniactwem i buractwem tak użytkowników jak i mechaników... O ile ci pierwsi sa czasem nieświadomi,ci drudzy też czasem

Organiczny klocek przy tym motocyklu zużyje sie szybko a wytracanie dużch prędkości

Na tyle motocykli z zachodu sprowadzonych zwrócił ktoś kiedyś uwage na jakie klocki maja zamontowane? Gówna tam nie widziałem,zawsze przeważnie pełnometaliczne i tylko dobrych producentów.

Tuningować hamulce sie da i poprawić fabryke też można,ale to trzeba zrobić wiedzą doświadczeniem i zasobnym portfelem poprzez wymiane pomp,przewodów,zacisków i klocków.

Nawet w małych skuterach czesto widac pełnometaliczne ze względu na małą tarczę i małą powierzchnie robocza klocka.

Kto był na ukrainie ten wie co znaczy kiepski organiczny czy półmetaliczny klocek,ilu to znajomych sie dziwiło potem czy klientów... toż przecież żem wymienioł niedawno...


Hamulce to bezpieczeństwo użytkownika motocykla a także innych na drodze i proszę nie polecać gówna i nie prawić morałów na temat hamulców jeżeli nie ma praktycznej wiedzy na ten temat.

Z racji wykonywanego zawodu jak i praktycznego doświadczenia czuje sie w pełni uprawniony do mocnego komentarza w tym temacie.

Nie mam na celu też obrazy kogokolwiek

pozdro i do zajęć

mdxmd
21.12.2017, 01:08
brembo czerwone (do hartowanych tarcz) aktualnie tył 45.000km (a mam integral więc hamuje zawsze) i spokojnie jeszcze z 10.000 wytrzyma w tym

95% szosa reszta szutry

tarcza ma się dobrze.

bukowski
21.12.2017, 02:14
brembo czerwone (do hartowanych tarcz) aktualnie tył 45.000km (a mam integral więc hamuje zawsze) i spokojnie jeszcze z 10.000 wytrzyma w tym

95% szosa reszta szutry

tarcza ma się dobrze.U mnie w crf1000 oem z tylu juz sie konczy. 20 kkm. Przodu calkiem sporo.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

madafakinges
21.12.2017, 08:56
Mi po 10tyś zostało 1/3tyłu...

Grzechu2012
21.12.2017, 10:27
U mnie 39300km przód jakies 40%, a tyłu zostało jakiś 1mm

Jarczoq
23.12.2017, 21:26
Są inne dobre firmy jak EBC TRW

Hamulce to bezpieczeństwo użytkownika motocykla a także innych na drodze i proszę nie polecać gówna i nie prawić morałów na temat hamulców jeżeli nie ma praktycznej wiedzy na ten temat.

Z racji wykonywanego zawodu jak i praktycznego doświadczenia czuje sie w pełni uprawniony do mocnego komentarza w tym temacie.
A Ty myślisz, że ja jestem weterynarz. Praktykuję od '81 w tm 10 lat za Odrą. Nie porównuje doświadczeń z toru, tylko z terenu i ulicy. A Ty jeśli uważasz się za fachowca, to nie powinieneś pisać, że EBC, czy TRW to dobre produkty. To gówno i nawet moi średnio zorientowani klienci nie chcą tego. Ręce opadają. Proponuję osobiście sprawdzić, a nie czytać ulotki.

tomekt
23.12.2017, 22:13
na dzis poza OEM nikt nie oferuje sensownej alternatywy. to nowy wzor zacisku NISSIN. wystepuje w CRF1000 i w skuterze ADV. trzeba poczekac na reakcje rynku.

ze stwierdzenien ze czesc OEM jest najlepsza sie nie zgodze. jest ona kompromisem pomiedzy norma/prestizem a kosztem. najlepszy dowod to klasa pro w sporcie dla motocykli seryjnych. obszerny temat. twierdzenie jednak falszywe.

https://www.ebay.co.uk/p/Front-Brake-Pads-Brembo-07ho62sa-Honda-CRF-1000-L-Africa-Twin-ABS-2016/718386357

motomax
24.12.2017, 00:38
A Ty myślisz, że ja jestem weterynarz. Praktykuję od '81 w tm 10 lat za Odrą. Nie porównuje doświadczeń z toru, tylko z terenu i ulicy. A Ty jeśli uważasz się za fachowca, to nie powinieneś pisać, że EBC, czy TRW to dobre produkty. To gówno i nawet moi średnio zorientowani klienci nie chcą tego. Ręce opadają. Proponuję osobiście sprawdzić, a nie czytać ulotki.

Napisałem dobre ogólnikowo,nie napisałem bardzo dobre czy najlepsze i to jest różnica,skoro jest gównem to nie powinno hamować... napisałem dobre

Gównem są klocki za 25 zł z allegro... akurat w swoim enduraku mam właśnie klocki ebc i tarczę ebc i najlepiej ten zestaw właśnie pracuje,a gówno robić nie powinno i hamulca brak...

W jednym poście piszesz że EBC jak sie trafi w innym że to gówno.. jeśli masz takie doświadczenie w układach hamulcowych,a jestes mechanikiem to powinieneś znac przypadki kiedy to gówno najlepiej współpracuje z daną tarczą w motocyklu,w innym braking a jeszcze w innym nissin i złotego środka nie ma i trzeba być ostrożnym w dobieraniu klocków do danego motocykla.

Tak myśle że jesteś weterynarz jak do nowej afryki polecasz organiczne klocki które poprawią dozowalność.. zastanów sie co piszesz bo piszesz bez pojęcia... Pokaż mi duży motocykl który wyjeżdża z fabryki na takich klockach,ja nie widziałem a na salonach często bywałem,robiłem w IRL w serwisie KTM,prowadze własny warsztat i od podstawówki siedze tylko przy motocyklach i nic innego nie robie.. Hamowałeś nową Afryką z Vmax do zera? Ja hamowałem kilkukrotnie i miały co robic klocki,organiczne nie maja tu prawa żyć,stara afryka jak hamuje na organicznych? czy nawet na półmetalicznych? Znasz ten hamulec,zakładałeś metaliczne? widziałes różnicę w hamulcu i przebiegu na tych klockach 2 afryki które robiłem na wyprawe w jednej klient sie uparł na te dozowalne organiczne a w drugiej założyłem spieki bo właścicel sie słuchał rad mechanika.. i co Rosje zrobili razem,jeden wrócił z mięsem na klockach a drugi zmieniał w trasie zdziwiony.. dziesiatki takich przypadków.

Zawsze klientów uczulam że zgodnie z wiedzą i doświadczeniem staram się zakładać klocki o najlepszych parametrach do danego motocykla,ale czasem może wystąpic po dotarciu zauważalne osłabienie hamulca z wzgledu na różne mieszanki okładzin ciernych w klockach i zdarzało sie że świadomy klient wracał i kazał zmieniać na inne.

jako mechanik wiesz o tym dobrze że nie jesteś w stanie sprawdzić klocków przed pełnym ich dotarciem.

Mam swoje grono klientów którzy zawsze zdają relacje po takich zabiegach, a dodatkowo sprawdzam i jeśli jest 2 razy na tak to jest dobrze i coś wzgledem starych sie poprawiło..

Piszesz że Nissin to GoldFren.. Akurat sprawdziłem ten temat i koledzy z Powerbike cię w błąd wprowadzili,owszem jest fabryka Nissina w CZ ale produkuje elektronikę.. by rozwiać wątpliwości napisałem do Nissina z prośba o odpowiedz na to zagadnienie...

Nawet gdyby Nissin brandował produkty GoldFren to według ich procedur musiało by to byc robione,taka firma nie pozwoli sobie na wpuszczenie chłamu a tym bardziej japończycy w dodatku większość motocykli wyjeżdża z fabryki na ich produktach... Owszem moge sie mylić lecz wydaje mi sie to po prostu nierealne..

Wiesz kto jest mądry to je czyta tak na wszelki wypadek

też jestem weterynarzem lecze konie mechaniczne.

Bez urazy wac pan nie mam ochoty na jakieś kłótnie na forum bo to nie potrzebne,fachowcem nie jestem i ty tez nie,nie ma czegoś takiego jak fachowiec.. uczymy sie całe życie i nie jedno nas jeszcze zaskoczy

Znam sie trochę i doświadczenia troche mam to pisze.
Nie znamy się nie wiemy nic o sobie to sie błotem nie obrzucajmy po co?
Chcę dobrze odpowiedzieć jak ktoś pyta,pomóc z racji zawodu.

Także luzik weterynarze i wesołych świat gdzie byście nie byli :)

GONZO 01
24.12.2017, 09:46
...Hamowałeś nową Afryką z Vmax do zera? Ja hamowałem kilkukrotnie i ... :)

Skąd miałeś nową Afrykę ? jakie miała opony ? Gdzieś się tak nakręcał do zera?

motomax
24.12.2017, 13:43
3 testówki i jedna z salonu,mam taki odcinek drogi gdzie można tak odwinąć ,opony fabryka i K60 Scout ale na nich 190km/h to kres ich możliwości lub ja za lekki jestem

szynszyll
24.12.2017, 15:54
https://www.ebay.co.uk/p/Front-Brake-Pads-Brembo-07ho62sa-Honda-CRF-1000-L-Africa-Twin-ABS-2016/718386357

o! dobrze wiedziec! zerkne na sbs czy tez juz maja. no bo Vesrah ostatecznie chyba nie jest dostepny pomimo ze jest numer w katalogu.

SBS tej juz ma w ofercie :)

Jarczoq
25.12.2017, 19:02
Motomax, oczywiście nie chcę żadnych zatargów, ale ostatnio, jak mi się droga "kończyła", jadąc FJ na maxa (cirka 250) może nie do zera, ale dosyć intensywnie musiałem krówkę wyhamować, co uczyniłem bez najmniejszego stresu na organicznych Vesrah. Po za tym (pomijając, że mam kilka różnych sprzętów), też wypytuję co bardziej doświadczonych klientów, więc wiem o czym piszę (mimo wszystko). Oczywiście różne firmy= różne mieszanki i jeśli taki dajmy na to wspomniany EBC obecnie nie potrafi do wszystkich modeli zapewnić cirka takiej samej charakterystyki hamowania, to oznacza, że to lipna firma. Może być tak, jak w przypadku SBS-a, gdzie mamy do wyboru na ulicę klocki standard i race. I te race do cywilnej jazdy są nieco gorsze z powodu gorszego (że tak to ujmę) do-hamowania przed zatrzymaniem, ale ogólnie jest to ten sam charakter hamulca. Jak tarcze są mocno rozgrzane, to efekt mało wyczuwalny, a na ulicy raczej się to nie zdarza. Co do GF, to oczywistym jest, że jeśli pod tym samym dachem robią N, to nie równa się tej samej okładzinie.
P.S.
Lubię czasami osiągnąć maxa, ale jadąc AT jakoś mi to nie przyszło do głowy. Ale kto wie...

GONZO 01
25.12.2017, 22:36
3 testówki i jedna z salonu,mam taki odcinek drogi gdzie można tak odwinąć ,opony fabryka i K60 Scout ale na nich 190km/h to kres ich możliwości lub ja za lekki jestem

Pytałem, bo ciekawi mnie ile z takiego maxa przy agresywnym hamowaniu to to na oem hamulcach rzeczywiście potrzebuje metrów do zatrzymania, a że i K60 występowało to ...
Jakie odczucia dot. feedback'a zwłaszcza na czarnym przy tak agresywnym i długim hamowaniu ? Fajny musisz mieć ten odcinek drogi, gdzie mozesz sobie tak do maxa i do zera pykać. Zazdroszczę :). No to podziel się wrażeniami. Tylne koło startuje?

GONZO 01
31.12.2017, 17:38
... Hamowałeś nową afryką z vmax do zera? Ja hamowałem kilkukrotnie i :)
3 testówki i jedna z salonu,mam taki odcinek drogi gdzie można tak odwinąć ,opony fabryka i k60 scout ale na nich 190km/h to kres ich możliwości lub ja za lekki jestem

i nic

76766

zaskoczony nie jestem ...

motomax
01.01.2018, 23:54
He he zadziorny jesteś,nie wiem ile metrów bo nie mierzyłem,bardziej interesowało mnie jak rozgrzane klocki i tarcze będa zachowywać sie w ostatniej fazie hamowania.. nie bardzo rozumiem ..startującego tylnego koła..

Max i spód,hamuje bardzo dobrze,na k60 troche gorzej.. powtarzalnośc hamowania bardzo podobna..

Przy jezdzie solo dają rade z pasażerem nie dane mi było sprawdzić.

Nie jestem użytkownikiem tego motocykla,ale miałem do dyspozycji 3 sztuki które trzeba było objezdzic.
pozdro

GONZO 01
02.01.2018, 16:16
He he zadziorny jesteś,nie wiem ile metrów bo nie mierzyłem,bardziej interesowało mnie jak rozgrzane klocki i tarcze będa zachowywać sie w ostatniej fazie hamowania.. nie bardzo rozumiem ..startującego tylnego koła..

Max i spód,hamuje bardzo dobrze,na k60 troche gorzej.. powtarzalnośc hamowania bardzo podobna..

Przy jezdzie solo dają rade z pasażerem nie dane mi było sprawdzić.

Nie jestem użytkownikiem tego motocykla,ale miałem do dyspozycji 3 sztuki które trzeba było objezdzic.
pozdro

O rany, to Ty naprwdę jesteś warsztat doświadczalny. Niewątpliwie od dzisiaj jestem Twoim największym fanem.

Całe szczęście, że odkryłeś: "powtarzalnośc hamowania bardzo podobna.." (za każdym razem staje!!? - to dobrze :Thumbs_Up:)




Hamowałeś czy tylko zwalniałeś ?
7677376774

Ps. Najlepszego w Nowym Roku i omijaj jak najczęściej ten swój odcinek bo mi się w końcu zabijesz

motomax
02.01.2018, 19:58
No gdy byś zapytał o stoppie wiedział bym od razu,startowanie koła to pojęcie o którym pierwszy raz słyszę... nawet google się poddało..

Mam rozumieć że na zdjeciach to ty skoro pytasz o to startowanie tylnego koła??jak tak sobie poczynasz przy kursie na prawko to zdane odrazu..

Tak staje za każdym razem jak sie poczochra po po brejku leverze,no warsztat doświadczalny,tak zakładamy silkonowe rączki zamiast gumowych i testujemy w terenie.
Fan kolejny miło zawsze to cieszy.

O bezpieczeństwo sie nie martw,testujemy na prywatnym pasie startowym który jest najdłuższy w Polsce bo 6600metrów i jest na naszą wyłączność w czasie testów rączek silikonowych,nikogo tam nie spotkasz no może czasem zakonnice na rowerach na poboczu pasa,ale zawsze są uprzedzone o testach więc na pas nie wjeżdżają.Pas należy do jednego takiego duchownego z Torunia i mamy udostepnionego kiedy chcemy.

Pozdro

GONZO 01
02.01.2018, 21:27
No widzisz od razu wiedziałem, że jesteś wielki i coś się można od ciebie nauczyć. Do tej pory myślałem, że najdłuższy pas o sztucznej nawierzchni
mają w Chinach (Strefy51 nie liczę) - 5500 m x 45 m, na wysokości 4,334 m n.p.m., a tu Polska górą (6600m) - no masz ci los. Nie, nie miałem na myśli stoppie, hamowaliśmy z maxa :)

szynszyll
03.01.2018, 07:04
prosze sie z rzeszowa nie nabijac! za wikipedia:

Wśród lotnisk cywilnych w Polsce port w Jasionce posiada drugą (exequo z Pyrzowicami) co do długości po.Okęciu.drogę startową.o wymiarach 3200 × 45.m. ladowaly tu Ruslany. Nie wiem czy rowniez Mrija.

krzysiek_m
22.06.2018, 09:45
Odświeżę temat. W Larssonie można wyklinać, że tylne klocki są takie same jak np do DL650: https://mike.larsson.pl/pl/category/10702070000/vehicle/honda-crf-1000:83289/article/355599/

Czy to oznacza, że NISSIN 2P244 ST to właściwe klocki na tył do CRF1000 2017 ABS? Czy zbyt naiwnie podchodzę do tematu :D

madafakinges
22.06.2018, 09:53
Jak kupowałem ostatnio na tył w zaprzyjażnionym sklepie, gość powiedział że na takich klockach 60%motocykli lata, za to przód kiepsko z zamiennikami. Ja chyba kupię oryginały bo zajebiście hamują.

Emek
22.06.2018, 10:00
Jak kupowałem ostatnio na tył w zaprzyjażnionym sklepie, gość powiedział że na takich klockach 60%motocykli lata, za to przód kiepsko z zamiennikami. Ja chyba kupię oryginały bo zajebiście hamują.

Dokładnie. Tył pasi od Horneta 600, CB1300, CBR600, CBF1000 i jeszcze wielu innych. Przód nie pasuje od niczego.

krzysiek_m
22.06.2018, 10:09
Dzięki za potwierdzenie.

Na przód Larsson pokazuje Lucasy: TRW Lucas MCB888SV i EBC FA679 - ale faktycznie, do niczego innego nie pasują.

Emek
22.06.2018, 10:14
Nie wiem czy warto. Oryginały dobrze hamują i są trwałe a różnica w cenie nie powala.

madafakinges
22.06.2018, 10:22
Przy mojej agresywnej jeździe przód spokojnie dociągnie do 30tyś.

Emek
22.06.2018, 10:25
Spokojnie zrobisz więcej. Ja mam ponad 36 tysi i jeszcze ich sporo. Grzechu ponad 40 miał a teraz to już ponad 50 tysi po Pamirze mu wyjdzie i chyba jeszcze nie zmieniał.

Grzechu2012
01.07.2018, 19:39
57000 i jeszcze jest 0,7 mm mięska :)

luk2asz
01.07.2018, 22:33
Ja mam 33500 i prawie połowa. Za tp łożyska w tyle już do wymiany.

ziutek2002
01.08.2022, 11:53
Wrzucam informacje na temat typu klocków do naszych CRF1000 marki Brembo:

Czerwone przód:
Brembo 07HO62SA

Czerwone tył:
Brembo 07HO36SP

Niebieskie tył:
Brembo 07HO3607

Z Nissinami jest ogólnie problem. Te czerwone Brembo zakładałem w dwóch motocyklach i póki co użytkownicy zadowoleni.
Czy ktoś użytkuje Brembo ale w wersji niebieskiej? Są bardziej miękkie, ale też mniej skuteczne, z kolei przedłużają życie tarczy - ktoś może to potwierdzić?

Edit: Poniżej wypowiedź kolegi Miras Sc na temat niebieskich Brembo:

07HO36.07 - niebieskie (Carbon ceramic) - tu cytat od producenta "dedykowane do motocykli drogowych i off-road, w tym cięzkich oraz dużej mocy. Firma Brembo zwiększając ilość carbonu osiągnęła idealny kompromis pomiędzy wysokim przebiegiem, znakomitą skutecznością hamowania oraz stabilnością temperaturową.
Klocki 07 ponadto zachowują swoje właściwości w błocie oraz mogą pracować na mokro bez straty siły hamowania.
Klocki z serii 07 są miękkie, oznacza to, że nie powodują nadmiernego zużycia tarczy hamulcowej"

Simon WRC
18.10.2022, 15:18
Podłączę się pod temat.

Rozważam wymianę przednich klocków w CFR1100 ATAS. Powód jest prozaiczny, irytuje mnie słaba wydajność okładzin OEM i dziwi mnie, że ludzie piszą, że seria hamuje zajebiście... Może nie mieli okazji jeździć czymś, co rzeczywiście hamuje zajebiście ;). Jestem przyzwyczajony, że hamuję zazwyczaj jednym palcem a w seryjnych klockach jak nie użyjesz co najmniej 2-ch, to wydajność jest słaba. W innych motocyklach tego problemu nie miałem. Fakt, że Africa to ciężki kloc, ale okładziny o większym tarciu byłyby zdecydowanie milsze w użytkowaniu.

Widzę kilka propozycji powyżej, jest ktoś w stanie doradzić konkretne rozwiązanie, które przetestował na sobie?

Melon
18.10.2022, 17:55
Podłączę się pod temat.

Rozważam wymianę przednich klocków w CFR1100 ATAS. Powód jest prozaiczny, irytuje mnie słaba wydajność okładzin OEM i dziwi mnie, że ludzie piszą, że seria hamuje zajebiście... Może nie mieli okazji jeździć czymś, co rzeczywiście hamuje zajebiście ;). Jestem przyzwyczajony, że hamuję zazwyczaj jednym palcem a w seryjnych klockach jak nie użyjesz co najmniej 2-ch, to wydajność jest słaba. W innych motocyklach tego problemu nie miałem. Fakt, że Africa to ciężki kloc, ale okładziny o większym tarciu byłyby zdecydowanie milsze w użytkowaniu.

Widzę kilka propozycji powyżej, jest ktoś w stanie doradzić konkretne rozwiązanie, które przetestował na sobie?
Jednym palcem ? Wymień ori pompę na radialną.

Simon WRC
02.11.2022, 11:08
Jednym palcem ? Wymień ori pompę na radialną.
Nie chodzi mi o pompę a o agresywniejsze klocki.
Swego czasu trochę jeździłem w rajdach samochodowych i co nieco wiem o mieszankach oraz ich wpływie na dozowalność i skuteczność hamowania.
Pytam o konkretne klocki, jeżeli ktoś ma doświadczenie w tym temacie, to prośba o podpowiedź.

czaras
24.02.2023, 15:45
Świetne pytanie WRC, mam dokładnie te same odczucia co do słabych hamulców. Dołączam się do oczekujących na konkrety ;)

rafal11
19.06.2023, 12:03
Panowie, musze zmienic klocki z przodu w 1100. Chcialbym kupic Vesrahy ale sa niedostepne. co polecacie ze zwyklych klockow takich ktore sa dedykowane do spokojnej miejskiej jazdy? Nie chce zadnych twardych ktore niszcza tarcze.
ebc fa679 hh to sa utwardzane czy zwykle?

Melon
19.06.2023, 14:58
Używam tylko ori bo sumasumarum wychodzą tak samo jak tańsze-przebieg/kasa. Na oryginałach zrobiłem ponad 50kkm, nowy komplet ori 420zł , hamowniki dalej tak samo działają i tarcz nie specjalnie zjadają. Jeszcze tylne można przytanić.

rafal11
19.06.2023, 20:01
Gdzie masz komplet na obie tarcze za 420?? Na jedna kosztuje ponad 300... I u mnie oryginały po 12tys nie nadają się do jazdy.

Emek
19.06.2023, 20:23
43 funty na ebay. Ja zrobiłem ponad 40k a kolega greenman swoje dołożył. 12k na komplecie to jakaś porażka. W żadnym motocyklu oprócz enduro nie zjadło mi klocków przy takim nalocie.

Melon
19.06.2023, 21:03
Gdzie masz komplet na obie tarcze za 420?? Na jedna kosztuje ponad 300... I u mnie oryginały po 12tys nie nadają się do jazdy.

No jak nie masz kolegów w serwisie to tak kosztują, możesz też założyć brembo czerwone koleżka chwali w ktm 1290.
Ale wracając do cen klocków to nas robią na sucho, dziś odbierałem klocki do ciężarowego Volva cena 460zł netto na oś gdzie jest w klocku 2cm okładziny ciernej, klocki ori ale nie z serwisu.