PDA

View Full Version : Scotoiler - jak podłączyć?


CzarnyEZG
26.11.2017, 14:13
Hej.

Drogą hachmenctwa i rozpijania pełnoletnich weszłem w posiadanie czegoś takiego jak na zdjęciu.
Internaty muwio, że to scotoiler.

Sprawdziłem i gdy do węzyka po lewej (tego niższego) podam vacuummordą to w środku następuje ruch - czyli sprzęt raczej działa.

Teraz pytania:
1. Gdzie podłączyć kruciec z lewej ten górny (biały)
2. Gdzie w RD04 podłączyć króciec lewy? (aby moja szanowna facjata nie musiała robić za vacumpompę)
3. Gdzie wyprowadzić wężyk z krućca po prawej?
4. Jak wlewać do środka olej (i jaki?) teraz smaruje łańcych hipolem 80W90.
5. Aha no i najważniejsze - czy to jest kompletne? czy posiada jeszcze jakiś super/hyper przemyślny komputer sterujący, którego nie mam?

szynszyll
26.11.2017, 14:26
biołe to cheba odpowietrzenie luft - długo rue na wierch i zaguźlać o co. ostawić odemknięte

vaccum z głowicy tylniego gorka - tam kaj sie zynchromaszine wtyko

lać tyn dany bez scotoilera abo nie wim co :( 80w90 jak kszesny wloł to nie robiło - za maślane i zaciućkało. trza beło nazad ładować. co my sie przy tem okaliły...

w sieci se zdybiesz co inne lejo za dobry geld

tu mosz rycinke:

http://www.webbikeworld.com/t2/scottoiler/scottoiler-connections.jpg

tak jakżem padoł. brether wolny, vacum do denksa na zadniego heda a z siurka ciurka. hej!

cheba mos syćko co czo. i tyrtytkami uwionż. bee luma!

CzarnyEZG
26.11.2017, 14:34
Szynszyl - ja tam ida, a oni mi muwiom, że jakieś pagi not foułd :/

szynszyll
26.11.2017, 14:47
pieruna! pagi no fou!? karkomany! zładuj se o tak:

szynszyll
26.11.2017, 14:57
a insze rułki mosz czy to co na foto to syćko?

taki czorny denksik mosz? a taki złoty mosz? bo rułke czorno twardo widze mosz.

CzarnyEZG
26.11.2017, 15:51
O w morde.

Ni mom :/

kaj to kupić?

z ołtputa też mam tylko rurka, bez dyszy.

szynszyll
26.11.2017, 15:59
to my so deko w rzici :(

jutro z szichta Ci szrajbne jak to zładować. bee luma!

next22
26.11.2017, 16:22
-to czarne kolanko nie jest niezbędne :)
-to mosiężne u gazowników LPG coś mi świta gwint 5mm

Piterm123
26.11.2017, 16:31
Przez ten biały kruciec wciskasz olej a ten drugi do podciśnienia
i w ten sposób wszystko będzie grało. Dolny to wylot oleju na łańcuch. Tylko sprawdz czy czy podcisnienie sparawne w Scotoiler.

szynszyll
26.11.2017, 17:47
nie dadzo sie pieruna wyjenzyczyć :)

CzarnyEZG
26.11.2017, 18:38
Szynszylu, a podciśnienie dać pod ten cyngwajs co na zdjęciu zaznaczyłem?
(to jest widok od tyłu z lewej strony, na pierwszym planie po prawej tylny garnek, po lewej bak)

szynszyll
26.11.2017, 18:51
chopie! ś ociuloł?!?!

przechodze na klasyczny bo robi sie niebezpiecznie :) to jest wejscie tloczka ssania. Ty masz wkrecic kruciec M5 tam gdzie obok gumowego krucca jest imbusowa sruba w glowicy. jutro rano z kompa opisze.

dej se pauza, chopie! halba, śfarna frela i tivi!

CzarnyEZG
26.11.2017, 18:57
:D oki - czekam do jutra :)

Daj też znak gdzie te krućce kupić.

szynszyll
27.11.2017, 09:53
no to tak. podcisnienie wezmiesz sobie z tego miejsca:

https://tinyurl.com/ybszs864

mozesz kupic oryginalny kruciec scotoilera, oryginalne kolanko i oryginalne dysze podajace na zebatke albo mozesz pokombinowac.

podejsc do gazownikow i kupic kruciec m5. dobrac rurke tak zeby naszla na kruciec i zeby czarna sztywna rurka ze scotoilera weszla w jej srodek. zwroc uwage zeby wszystko bylo ciasno spasowane i szczelne bo bedzie Ci lapalo lewe powietrze.

potem podaj rurka olej w okolice tylnej zebatki i albo wystrugaj dysze z cienkiej rurki miedzianej albo kup gotowa dysze na allegro. to juz jak kto lubi. w sieci jest masa fotek pokazujacych takie dysze samorobki.

CzarnyEZG
27.11.2017, 10:35
Dzięki za info - zatem zaczynam działać.

Kruciec m5 - i będą wiedzieli o co biega?

Pytanie pomocnicze - próbować wykręcić śrubę i wkręcić kruciec bez zdejmowania zbiornika? (czy szkoda energii?)

szynszyll
27.11.2017, 11:35
wykrec srube z glowicy, wez do łapki i pokaż gazownikom.

ja bym zbiornik zdjal, chociazby po to, zeby potem solidnie przykrecic kruciec. oczywiscie daj pod niego mosiezna podkladke ktora jest na oryginalnej srubie.

CzarnyEZG
27.11.2017, 13:22
ja bym zbiornik zdjal,

Czyli jak na weselu.
Jakby się człowiek ładnie nie ubrał, to i tak z mordą w sałatce skończy.

Chciałem na skróty, a żeby dobrze zrobić zbiornik trzeba zdjąć.

Dzięki za pomoc :)

CzarnyEZG
28.11.2017, 19:13
Po króćcu przyszła pora na guwnego zainteresowanego.

Zobaczymy jak się sprawdzi w tym miejscu.

szynszyll
28.11.2017, 19:19
sprawdzi sie. mialem na stole kilka rd04 ze skotoilerem w tym miejscu.

CzarnyEZG
28.11.2017, 19:31
Dzięki :)

Rurkę smarującą chce puścić do ośki wachacza, później po zewnętrznej stronie wachacza i po plastikowej prowadnicy przed tylną zembatkę.

Dyszę myślałem dać ze spłaszczonej rurki miedzianej (na szerokość nieco mniej niż rolka w łańcuchu) co sądzisz?

szynszyll
28.11.2017, 20:08
podgladnij w sieci jak to robia inni. rozwiazanie Matjasa bylo fajne ale kupil BMW na kardan i pie...li kolegow z lancuchami :) rurka miedziana oparta o zebatke jest OK. pamietaj by byla ruchoma w osi motocykla by mozna ja bylo pozycjonowac w zaleznosci od naciagu lancucha.

marecki999
01.12.2017, 14:13
Zbiorniczek blisko cylindrów może spowodować ,ze ciężko Ci będzie dobrze regulować przepływ.Zimno -olej gęsty wolniej bedzie się przeciskal . W pelnym sloncu plus żar od motoru -olej rzadki będzie płyną szybciej.
Znam kilka osób ktore maja w swoim moto puszczona końcówkę na przednią zebatke.

CzarnyEZG
01.12.2017, 18:20
Założone :)

Szynszyl dzięki za pomoc.

Zamiast śruby w kolektorze, króciec od gazowników, do tego rurka i podanie sterowania na scottoiler.

Rurkę z odpowietrzeniem puściłem wyżej (po co ma ciągnąć kuż)

Podanie oleju na tylną zębatkę wykonałem w technologii rejli.
W środku węzyka jest drut o średnicy 1 mm, który ukształtowałem tak, zeby wężyk podawał olej na zębatkę.

Jak się sprawdzi to...

nic z tym nie zrobię i będzie nadal w technologii rejli (może tyrtytkę na czerwoną wymienię, żeby była szybsza)

Czas na testy :D

Marecki999 - po trochu liczę właśnie na grzanie z cylindrów - dzięki temu będzie tam zawsze zbliżona temperatura. Jakbym dał scotta pod siodłem, albo w okolicach czachy, to latem by było gorąco, a zimą zimno. Tutaj zawsze będzie ciepło (na to liczę)
Co do puszczania na przednią zembatkę - dlaczego? (przecież wtedy wykorzystuje się dużo mniejszą siłę odśrodkową do rozprowadzenia oleju niż na tylniej - dobrze myślę?)

McCherry
01.12.2017, 18:30
To moze tak Ci pomoge

CzarnyEZG
01.12.2017, 18:48
Czyli wszystko zgodnie z instrukcją. Dzięki :)

Małe pytanie - po co w tym ustrojstwie elektronika?

McCherry
01.12.2017, 19:00
Pozycja nr 10 opisuje mozliwosc podlaczenia elektrycznej oliwiarki.Ot co.

CzarnyEZG
01.12.2017, 19:39
Aaa - czyli w podstawowym pakiecie masz z problemów:
wysterowanie dozowania i umiejscownienie dyszy,

ale możesz go zamienić na pakiet premium w cenie 5x większej i masz z problemów:
wysterowanie dozowania, umiejscownie dyszy, problem ze śniedziejącymi stykami,
problem z padającą elektroniką i problem z upływem prądu podczas postoju.

Już kumam :)

McCherry
01.12.2017, 21:10
Yep,co kto lubi!wejdz na ich strone i poczytaj,od podwojnej dyszy do pojemnika na olej wielkosci tablicy rejestracyjne....!

szynszyll
01.12.2017, 21:13
nie jest tak czarno. zbiornik ktory pokazal Motormaniak i ktory ja zakladam + elektrozawor za kluczyk + zaworek z zoologicznego chociaz ostatnio zakladam te z kroplowek + dysza na zebatke. calosc 100pln. nowy Skotoiler ile?

80w90 za 12pln za litr. i robi.

CzarnyEZG
01.12.2017, 21:31
Szynszylu, a jak to było z tym 80W90 w scottoilerze?
Faktycznie kicha?

kurde łańcuch trzebaby zgodnie z instrukcją smarować (tak jak do tej pory robiłem)

szynszyll
01.12.2017, 21:56
wlalem 80w90 i zupelnie to nie robilo. do Matjasa i moich sie nadaje. tutaj nie splywa :( wyciagnalem, nalalem oryginala i zaczelo robic. wszystkie stare japonskie manuale podaja: smaruj lancuch olejem silnikowym

strobus1
01.12.2017, 22:33
Ciekawe gdzie jest różnica mam teoretycznie taką samą olejarkę i zlewam ją hipolem. Działa jak powinna działać. Przy temp poniżej 10 stopni regulacja potrzebna. Pytanko do użytkowników - podłączenie dodatkowego zbiorniczka oleju do tego ustrojstwa przez odpowietrzenie będzie funkcjonować prawidłowo?

szynszyll
02.12.2017, 09:55
jezeli bedzie wyzej powinno byc ok no i ten dodatkowy tez musi miec odpowietrzenie

Jarczoq
03.12.2017, 00:43
W ori scot-a musiałaby być rozkalibrowana dysza wylotowa odpowiednio do oleju przekładniowego, który jest dużo cięższy od ichniego. Lżejszy olej mniej klei brud (szybciej się usuwa), ale cięższy (np. 75W90-140) ma dodatki EP przez co jest bardziej odporny na wyciskanie. Smarowanie w pierwszej kolejności trybu zdawczego jest niezbyt dobre, ponieważ najbardziej narażony na "atak burzy piaskowej" jest tryb koła, gdzie w takiej sytuacji dociera dużo mniejsze smarowanie. Optymalnym rozwiązaniem wydaje się użycie podwójnego smarowania. Ja staram się montować dysze wylotowe przed trybem koła w linii wewnętrznych ogniw, żeby były smarowane również tulejki sworzni.

GrubyByk
03.12.2017, 10:08
...wszystkie stare japonskie manuale podaja: smaruj lancuch olejem silnikowym...
łańcuchy oring również?
Pytam bo znalazłem pompkę od jakiegoś skutera 2T i planuję zrobić olejarkę.

szynszyll
03.12.2017, 11:37
lancuch o-ring zostal zaprezentowany w 1974 przez firme EK. manuale zalecajace olej silnikowy sa sporo pozniejsze. olej nie niszczy uszczelnien - benzyna jak najbardziej.

pompka do 2T bedzie zbyt wydajna. zachlapiesz wszystko.