PDA

View Full Version : 2x fcr 41 w RD04


PawelM.
26.11.2017, 12:06
Czy ktoś widział, słyszał, czytał bądź próbował czegoś podobnego?

motomax
26.11.2017, 12:27
Jeden gaznik z powodzeniem zasilił by ten silnik.. 2 by go rozdarły a spalanie było by ogromne..
Dzieląc na pół pojemność jest do zasilenia 350cm więc gazniki typu Mikuni TM33 Keihin FCR 35 były by tu bardziej odpowiednie..

Zmierz średnice wewnętrzną wylotu gaznika i według tego dobieraj podobny gaznik..
Silnik to stara konstrukcja i nie ma co przesadzać...

No chyba że większe tłoki,większe zawory,zwiększenie kanałów ssących i wylotowych,większy wydech to wtedy można się siepac z jakimś mikuni tm 36 cz keihin fcr 37..

Dość małe i sprytne sa gazniki od starych XR i XR 250 baja
To keihin PD mechaniczny z pompką przyśpieszającą i 34mm średnicy wewnętrznej wylotu...

Jest jedno ale dla tych wszystkich gazników... Musi być mniej więcej być w poziomie zamontowany.
Zostaje jeszcze kwestia połączenia ich i synchronizacji,dobranie dłuugości króćcó dolotowych no i umiejscowienie tego.

NA moje oko gruba rzeżba,ale do wykonania.. Koszta czas problemy zmontażem no i finalna efektywność jest tematem mocno dyskusyjnym

PawelM.
26.11.2017, 15:16
Mówisz rozsądnie ale jest kle które jeździło na baterii 2xfcri dało radę. Z tym że chyba jak piszesz miało podlubac silnik.
Jest w ogóle sens pchać się w takie przeróbki czy nie? Nawet z innym gaźnikiem czy gaznikami

madafakinges
26.11.2017, 18:53
Na pewno nie 41 Ale do lc8 są zestawy 2x fcr chyba 36 tak ze mechaniczny może być lezaco

PawelM.
26.11.2017, 19:00
Mada masz jakieś linki do tego?

motomax
26.11.2017, 19:05
Sens zawsze jest jak jest wiara w projekt,Mada pewnie że sie jakieś znajdą ale podejrzewam ż mają jakieś przeróbki komory pływakowej by z racji skosu zapewniac odpowiedni poziom paliwa w każdej sytuacji.

Nie tylko gaznik sie liczy,cały układ ssący jest opracowany aby zapewniał odpowiedni przepływ powietrza przez gaznik tym samym umożliwić dokładne zmieszanie mieszanki paliwo powietrze,to że wlepimy duży gaznik który bedzie lał paliwo do cylindrów jak wściekły to nic nie da... to paliwo a raczej mieszanka paliwowo-powietrzna musi byc w odpowiedniej proporcji by spalenie jej było efektywne...

Niewątpliwą zaletą gazników z pompką przyśpieszającą jest reakcja na gaz..

PawelM.
26.11.2017, 19:09
Miałem lc8 na gaźnikach, potem lc4 z fcrem i teraz w rd04 już wiem że będzie brakować mi tej reakcji na gaz także w między czasie gdy silnik będzie remontowany myślę o czymś dodatkowym :)

motomax
26.11.2017, 19:52
Hm.. no pompka robi cuda..

Sudco zaleca do stockowej LC8 FCR39 a do mocno dłubanych 41

Także do XRV FCR35 a do dłubanej FCR37

Pogrzeb w ich ofertach to może cos sie dowiesz...
Problemem jest kąt rozwarcia cylindrów.. bedzie problem..

Mada tak jak mówiłem popatrz na komory pływakowe.. Cena z wysyłką półtora tysiac dolców

http://www.sudco.com/images/FCR%20Performance%20Carb%20Kit.jpg

madafakinges
26.11.2017, 20:02
https://www.sportrider.com/sudco-keihin-fcr-performance-carb-kit-ktm-950-v-twins

madafakinges
26.11.2017, 20:37
Są dwie opcje poprawienia osiągów tuning silnika, albo obniżenie masy.
Masz czwórkę więc ja proponuje iść w stronę odchudzania, wywal ori zbiornik, i zamontuj od transalpa(nie potrzebujesz pompy), subframe z alu, z przodu bez owiewki itp. misza twierdzi że jego afra waży 180kg jak osiągniesz taki taką wagę i do tego 48z na tył, to będzie jeździć tak jak taka 240kg z fcr.
Jeśli remontujesz silnik to możesz pokusić się na zwiększenie pojemności kutymi tłokami weź wszystko na hamownie i dostroj do tego gaźnik.
KTMa nigdy z tego nie zrobisz, ale może wyjść coś fajnego.

http://moto.zombdrive.com/images/honda-xrv750-africa-twin-reduced-effect-1990-15.jpg

Misza
26.11.2017, 20:41
Sprostowanie... moja afra waży 190kg z połową baku a z maderfikongwymi modyfikacjami (zbiornik, wymiana siedzonka, subframe z alu i ciach wszystkiego) by ważyła 180kg.

Aaa reakcję na gaz ma zajebistą, nie wiem czemu.

madafakinges
26.11.2017, 20:43
Bo się boi że jak nie będzie dobrze chodzić to jeszcze bardziej ją skrzywdzisz...

PawelM.
26.11.2017, 21:11
Ok myślę że koszta przeróbek gaźnika itp wyjdą drożej jak zrzucanie wagi. Jesli nie pogniewacie się to pójdę na lenistwo i dopytać. Zbiornik z którego trampka? Subframe jest gotowy z czegoś czy hande made? Fotel wtedy z czego?

motomax
26.11.2017, 22:02
Afra ma potencjał w silniku,zrób uczciwy porting głowic,wyszlifuj spawy w kolektorach,zastosuj większe tłoki,dorzuć większe dysze i przelotowy tłumnik,odetkaj airbox,założ irydowe swiece i już będzie bardzo fajnie portfel nie ucierpi bardzo a różnica będzie duża,do tego dojdzie odchudzenie a jest na czym i wyjdzie bdb stosunek km/kg... np dystanse kół i dystans między łozyskami kół można z alu zrobić koszt nie wielki a ma pozytywny wpływ na mase nie resorowana,alu zębatka na tył i aluminiowe naciągi łańcucha,drążona oś i już jest zrzut... z afry można bardzo dużo zrzucic

wszelkie modyfikacje

MaRP
27.11.2017, 00:28
Zbiornik z którego trampka? Subframe jest gotowy z czegoś czy hande made? Fotel wtedy z czego?

Zbiornik z trampka PD06 lub PD10, tak samo siedzenie.
Tak ma ta afra ze zdjęcia w poście mada.

bicio
27.11.2017, 09:21
Odchudzanie afry ma sens, ale długoskokowa v-ka z czopera zawsze będzie się wkręcać jak zetor. Miszy parch wkręca się i jedzie naprawdę rześko, ale po przesiadce na lc8 reakcja na gaz w afrze to jest slow motion, trochę jak w wolnossącym dieslu, odkręcasz ale silnik i tak rozpędza się swoim tempem. Masy wirujące, długie korby itd.

PawelM.
27.11.2017, 09:25
Lc8 nie zrobię z tego i nawet nie będę próbował bo szkoda kasy (wiem że łatwo wsadzić kupę kasy na przeróbki ale potem okaże się że taniej kupić lc8). Dlatego odchudzanie będzie najlepszym wyjściem i póki co tyle. Potem w zależności od ilości robót w silniku decyzja będzie nad zasileniem

bicio
27.11.2017, 09:27
Plusy tego pieca są gdzie indziej: ciężko go zdusić i się nie grzeje.

PawelM.
27.11.2017, 09:34
Póki co nie stać mnie na kupno i serwis lc8 a już o dwóch Moto w ogóle nie mam co myśleć więc dlatego wziąłem od Ciebie ta sztukę co by na co dzień do roboty śmigać a i w teren się wybrać lżejszy. Jeśli jakimiś zmianami niezbyt kosztownymi mogę z niej zrzucić zbędne kg to super bo mojej wagi nie dam rady (lubię jeść:) )

bicio
27.11.2017, 09:39
A z piecem już coś wiadomo? Nie dawałeś go do Leżana przypadkiem?

PawelM.
27.11.2017, 09:45
Tak w końcu Leżan ma piec i go pomału sprawdza. Miałem prosić Fiha o pomoc ale mecze Lezana bo więcej rzeczy na głowę w podsumowaniu mu zrzucę i wolę by w jednym miejscu robic

szymon25
27.11.2017, 19:08
Paweł. Mam dwie czwórki. Jedna odchudzona druga w oryginale. Wpadnij kiedyś to porównasz.