PDA

View Full Version : Porada mechaniczna


ferolo
13.11.2017, 12:48
Hej panowie mam nietypowy problem z silnikiem 2.0 ecoboost w moim escape.
Sprawa wyglada tak ze juz mi witki opadaja i nie wiem co dalej z tym fantem zrobić.
Rozchodzi sie o to ze zboj nie posiada w ogóle cisnienia samochód był sprowadzony ze stanów i oprocz uszkodzeń zewnętrznych mial uszkodzony gwint filtra oleju uderzenie poszło boczne i skosilo filtr i śrubę wiec trzeba bylo wymienic podstawę po naprawach blacharskich i elektrycznych silnkk odpalil ale nie bylo ciśnienia oleju. Pompa poszła do sprawdzenia była sprawna ale dla spokoju podmienilismy na inna olej podalawa ładnie ale dalej było brak cisnienia wiec panewki poszly do sprawdzenia na 2 korbach były delikatne musniete wiec poszły do wymiany bo koszt nie duży.
Nic to jednak nie dało bo dalej nie ma ciśnienia filtr odkrecilem aby sprawdzic czy tłoczy olej to zapierdziela jak głupia i pompuje olej ale po podłaczeniu manometru dalej 0 juz mi po mału witki opadają co jest z tym dziadem gdy rozmawialem z mechanikami z mojej okolicy to rozkladali rece i o czyms takim nie słyszeli wiec moze wy cos doradzicie.
Dodam ze korpus jest cały i nie ma pęknięć coś mi podpowiada ze jest tam jeszcze jakiś zawor który odpowiada właśnie za taki przypadek ale nie wiem czy dobrze wnioskuję.
Jesli ktos kiedys mial taki przypadek albo pracuje w fordzie i moglby podpytac sie mechanikow to z gory wielkie dzięki dodam ze silnik ma jedynie 8 tys i kazda cześć w nim wyglada jak nowka wiec nie ma mowy ze nie trzyma wymiarów

szynszyll
13.11.2017, 13:00
ja sie na samochodach nie znam ale w motocyklowych silnikach zawsze jest zawor nadmiarowy za pompa. w afryce wyglada to tak:

https://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1990-l-franceyb_model7029/partslist/E__1200.html#results

w xtz750 tak

https://www.bike-parts-yam.com/yamaha-pieces-catalogue-13384-9.html

nazywa sie to relief valve

moze to Ci sie podwiesilo i pompa zamiast dawac na magistrale oddaje do miski?

ale takie rzeczy to raczej mechaniory powinny wiedziec

znajdz tu swoj samochod i wrzuc link:

https://www.bluespringsfordparts.com/

na moje to masz ten silnik:

SE 2.0L L4 - Gas

ferolo
13.11.2017, 13:12
https://www.bluespringsfordparts.com/auto-parts/2015/ford/escape/titanium-trim/2-0l-l4-gas-engine/engine-cat/engine-scat

szynszyll
13.11.2017, 13:21
tu jest pokazany uklad pompy

https://www.bluespringsfordparts.com/auto-parts/2015/ford/escape/titanium-trim/2-0l-l4-gas-engine/engine-cat/engine-parts-scat

szukam czym jest nr 17 bo nie zostal opisany

zawor zapewne zabudowany jest w pompe. masz mozliwosc podstawic inna?

ferolo
13.11.2017, 14:03
Inna była już podstawiana i dalej tak samo

szynszyll
13.11.2017, 14:18
no to jakas masakra :( przeciez to bardzo prosty uklad. tam jest widze jeszcze chlodnica oleju zewnetrzna - moze ona ma nieszczelnosc i daje do wody?

jorge
13.11.2017, 14:32
Przesunięty wątek.

ferolo
13.11.2017, 14:48
W tym wypadku nie ma chłodnicy oleju no właśnie wiem ze to prosty silnik a dupa nie dziala

szynszyll
13.11.2017, 15:48
jaki walek masz na mysli Jorge?

na moje gdzies jest nieszczelnosc :( moze przy dzwonie gdzies w silniku pojawilo sie rozszczelnienie. jak pompa podaje i byla podstawiana to czarow nie ma. poszukam jutro z kompa diagramu ukladu olejowego dla tego silnika.

ferolo
13.11.2017, 16:47
Ja jeszcze obstawiam ten zawor o nr 17 ze to on wlasnie steruje jeszcze magistrala olejowa bo podany jest ze też w ukladzie olejowym
Laikiem nie jestem mechaniki ale ten silnik sciaga mi sen z powiek

szynszyll
13.11.2017, 17:32
mnie to wyglada na czesc ukladu elektrycznego. nie znalazlem co to jest. moze jakis elektrozawor pracujacy na petli z czujnikiem cisnienia? jutro z kompa bede dalej kopal. postaraj sie ustalic czym jest to 17 i jaka role pelni.

udalo Ci sie znalezc OEM tego 17?

Novy
13.11.2017, 17:56
A może z zupełnie innej strony - jaki masz olej zalany? Czy nie jest za rzadki?

Może nie dokładnie to, co opisujesz, ale kiedyś dziwne rzeczy działy mi się w Citroenie C5 i prawie mi turbo wymienili, a problem tkwił wyłącznie w oleju.

ferolo
13.11.2017, 18:37
Olej mam mam castrol 5w bodajże 40 dedykowany do tego silnika wiec nie ma mowy żeby przez to nie było cisnienia

luźno kieta
13.11.2017, 21:49
Piszesz że silnik dostał strzał z boku i oberwało filtr, a masz wiadomość czy ten silnik wtedy pracował? bo jeżeli oberwało filtr podczas pracy silnika to może być trochę lipa. sprawdź czy go nie przytarło na panewkach wału bo chyba tylko korbowodowe odkręciłeś. Miałem kiedyś Nissana Primerę P10 z silnikiem 2.0 i było podobnie. Tylko że u mnie jeszcze dodatkowo doszło spawanie i szlifowanie głowicy, gniazd zaworowych, bo się dioboł przegrzał. jak poskładałem to 60 000 wytrzymał, tylko po zainstalowaniu LPG odszedł do japońskiego stwórcy na suszi.

Cassini
13.11.2017, 22:36
Może być tak, że jest elektryczny zawór wykonawczy na magistrali olejowej i pompa daje ciśnienie a on jest zablokowany - cały czas otwarty.

szynszyll
14.11.2017, 00:49
Może być tak, że jest elektryczny zawór wykonawczy na magistrali olejowej i pompa daje ciśnienie a on jest zablokowany - cały czas otwarty.

masz link do rozkladowki silnika - znajdz ten zawor

ferolo
14.11.2017, 13:22
Wracajac do tematu to faktycznie nie zagladalem do panewek głównych bo one rzadko siadaja
zresztą po wygladzie panewek korbowodowych doszedłem do wniosku ze tragedii nie ma wogole jesli by byly wytarte to by pokazywalo jakiekolwiek cisnienie a nie pokazuje nic wogole zegar sie nie podnosi a jest sprawny bo sprawdzalem na innym silniku

szynszyll
14.11.2017, 13:40
a probowales mierzyc cisnienie manometrem do oleju? jak podpinales ten wskaznik? moze w wiazce jest problem?

ferolo
14.11.2017, 14:06
Mierzylem właśnie manometrem i wychodziło 0 sprawdzałem na innym silniku i był sprawny wiec to nie on wiazke musiałem lutowac bo byla przerwana i niby hylo ok cos mi sie zdaje ze tam jesg wlasnie zawór elektryczny ktory utrzymuje ciśnienie w ukladzie jak jest silnik wylaczony qby szhbciej doleciał olej na elementy i on sie przycioł dlatego nie podaje dalej oleju na korby i wraca do miski zreszta jak sie ściganie podstawe filtra to sa trzy otwory jeden podane olej na filtr potem po foltrze podaje jednym otworem spowrotem na miske i walki balansowe a 3 na gore silnika i tu moze by zonk bo ten zawor jest u gory i moze nie ma przeplywu oleju i stoi cisnienie w tym miejscu

szynszyll
14.11.2017, 14:13
no mialoby to sens. w pompie xtz750 jest taki zawor ktory po unieruchomieniu silnika nie pozwala olejowi splywac do pompy/miski. ale to jest tam mechanicznie zrealizowane. jeden jest zawor nadmiarowy a drugi zwrotny. szukam jakis dodatkowych papierow do tego silnika.

luźno kieta
14.11.2017, 15:47
podstawę filtra też wymieniłeś na nową? zapewne tak bo starą oberwało...:mur:

ferolo
14.11.2017, 15:57
Tak wymieniłem kosztowała tylko 120 zlnwiec jak za free

pałeł
14.11.2017, 16:00
nie masz dziury w magistrali ?
zewnętrza pompa podać ciśnie do magistrali oglądnąć silnik czy gdzieś nie leje do środka

szynszyll
14.11.2017, 18:20
podpiac zewnetrzne zrodlo ze zblizonym PSI i obserwowac. wiem ze to juz zupelny cyrk ale nic innego mi do glowy nie przychodzi. masz moze schemat elektryczny tego pojazdu? ja rano poszukam. widzialem dzis kilka 'lubrication diagram' dla silnikow ecoboost ale nie znalazlem tam nic ponad standard.

smok, pompa, relief valve, filtr, magistrala, dysze - powrot do miski

Tank
14.11.2017, 18:40
Zakladajac, ze manometr jest sprawny, pompa tloczy, nie ma jakiegos elektrozaworu (dla mnie chory i nierealny pomysl, bo po co?), To moze byc zapchany kanal olejowy. Oczywiscie, poczawszy od tego w co wkrecasz manometr? Wiekszosc samochodow juz bie ma czujnika cisnienia, zamiast niego jest czujnik POZIOMU oleju i tam cisnienia nie sprawdzisz... :)

Wysłane przy użyciu Tapatanka

ferolo
14.11.2017, 18:54
Ja wkrecam w czujnik cisnienia oleju ktory jest w montowany w podstawie filtra oleju i pokazuje mi tam zero juz niebwiem co to moze byc chyba sciagne filtr oleju i tam zaczne tloczyc czyms olej i zobacze czy cos sie bedzie dzialo.
Sciagne do tego gorna pokrywe i bede patrzal czy pojawia sie tam powietrze pomy oleju nie mam wiec tu problem jest chyba ze wezme od afryki bo mam i sprobuje jakos wezykami doprowadzic

szynszyll
14.11.2017, 19:30
luz. pracujemy. znajdzie sie :) myslec i nie panikowac :)

ferolo
16.11.2017, 19:31
Szukałem w opisie i nr tego zaworu 6M280

luźno kieta
16.11.2017, 20:38
mam odwrotny problem!!!
w silniku diesla (LUBLIN III) rozrywa filtr oleju!!! :):D
tu rzesza mechaników bez sprawdzania twierdzi że to wina zaworu (przelewowego - przyp.aut.) na pompie olejowej
jak się z tym uporamy to opiszę co to może jakieś wnioski wysuniemy cuzamen i usuniemy również Twój problem.

TYMEKVMAX
16.11.2017, 21:09
Tak tylko się zastanawiam uszczelka pod stopą filtra oleju jest jakaś ,a smok olejowy jest cały był taki kiedyś przypadek że ściągając miskę został uszkodzony nadlamany smok olejowy

Kazmir
16.11.2017, 21:18
Ja jeszcze obstawiam ten zawor o nr 17 ze to on wlasnie steruje jeszcze magistrala olejowa bo podany jest ze też w ukladzie olejowym
Przecież to czujnik położenia wału korbowego, który współpracuje z kołem nr 1. To nie ma nic wspólnego z olejem.
-Czy właściwy jest wspornik odpowiedni typ dla tego silnika? (rozmieszenie kanałów)
-Właściwa uszczelka pod wspornikiem.
-Koniecznie zlokalizować zawór przelewowy (ciśnienia) od pompy. Wcale nie musi być w korpusie pompy. Może być w pokrywie silnika. Może dostał syfu po tym uszkodzeniu i jest zawieszony, dlatego nie ma ciśnienia na czujniku.

nicek27
16.11.2017, 23:21
Odłącz wtykę zaworu 17 i zobacz czy coś się zmieni.
Na szybko obstawiam, że to może być jakiś fordowski wymysł co by "ECO" się zgadzało. W dzisiejszych czasach steruje się pompy olejowe "elektrycznie" (okej, pewnie nie u wszystkich) w miarę potrzeb silnika. Wypięciem wtyki spróbowałbym zasymulować jakiś może tryb awaryjny, w którym pompa powinna ładować ciśnienie na full.
Ewentualnie będzie to zawór od czegoś typu zmienne fazy rozrządu. Odpięta wtyka nie powinna narobić szkód.
Inna opcja spróbowałbym inny filtr oleju - bez jakichś wbudowanych zawórków i innych.
Jeśli nie to musiałeś jakiegoś oringa przeoczyć przy składaniu. O tym, że oring może być czegoś takiego winowajcą raz się dowiedziałem. Nie chce tego wspominać.
Jak sprawdzasz ciśnienie? Na rozruszniku czy odpalasz na sekundke silnik?


:)

ferolo
17.11.2017, 07:30
Smok wymienilem na nowy z oringiem bo też to przypuszczałem ale dalej jak bylo tak jest dzis wracam na weekend do domku to nznowu bede walczyl zdam relacje co i jak

ferolo
17.11.2017, 07:36
Smok wymieniłem na nowy bo tez mialem takie podejrzenia ale nicnto nie dalo filtr mannormalnie uszczelkę wymieniłem już 2 i dalej taki psikus dzis wracam ba weekend do domku to bede szukał co moze byc nie tak juzbpowolin rozgladam sie za silnikiem bo coś czuję że szalu tu nie będzie mechaniki ode mnie z miasta jak powiedziałem im objawy to chca wymieniać te rzeczy co ja już zrobiłem wiec mija się z to celem.
Wracajac do tego czujnika zaworu to ja wiem zw to jest od zmiennych faz tylko źe tam sa 2 zawory nie jeden. Dlatego myślałem ze jeden jestbod czegoś innego

ferolo
17.11.2017, 07:47
Jesli chodzi o podstawe to mam też odczucie ze to moze byc to ponieważ korpusy jedna i druga ma takie same wyjscie oleju na filte tez inny natomiast jest kanał wyprowadzenia oleju z filtra w orygjnale był dzielony jeden kanal na jeden otwór 2 na drugi a nowy jest połączony niby pierdola a wlasnie moze to byc to ze olej praca ciagle do miski i nie leci w górę jak myślicie. Podstawa oczywiscie oryginal jedna i druga.
Tylko jedna od escepa amerykańskiego a drugo od mondziaka europejskiego obydwa te same siniki

ferolo
17.11.2017, 17:40
Dobra wypatrzyłem coś dziwnego w niektórych silnikach 2.0 występują 3 otwory w bloku silnika gdzie montuje się podstawę wygląda to tak
https://www.ebay.com/itm/13-16-Ford-Focus-ST-Cylinder-Block-2-0L-2013-2016/292260361911?fits=Make%3AFord&hash=item440c1336b7:g:iyAAAOSwb9dZwDfK&vxp=mtr
Środkowy kanał jest zaślepiony nie wiem dlaczego i występuje wówczas podstawa filtra oleju taka jaką kupiłem
Natomiast tutaj w aukcji jest silnik od forda edga i są już 3 otwory
http://allegro.pl/blok-wal-ford-edge-escape-mk5-2-0-ecoboost-15-gtdi-i7045397547.html#thumb/1
I mam wrażenie że tutaj właśnie jest dzielona
Co wy o tym myślicie może być coś w temacie minus jest taki że taką jaką ja miałem nie mogę znaleźć na necie aby wam pokazać

szynszyll
17.11.2017, 18:27
Szukałem w opisie i nr tego zaworu 6M280

o to juz bardzo duzo! rano na kompie zerkne

tomekt
17.11.2017, 19:22
6M280 -czujnik położenia wałka rozrządu,to nie to ale podstafa filtra oleju to bardziej wiarygodne

ferolo
18.11.2017, 07:34
A mialem pytać że już wiem co to za czujnik dzisiaj idę do garażu zrobię eksperyment zaślepię jeden kanał bloku jak jest podstawa i zobaczymy czy będzie coś sie zmieniać

ferolo
18.11.2017, 11:10
Dobra a wiec tak wracam właśnie z garażu zaślepiłem ten środkowy otwór oleju odpaliłem i co patrzę kontrolka oleju zgasła podłączam manometr a tam od razu wyskakuję 100 psi na zimnym więc ciśnienie jest i teraz tak czy od samego początku problem był z podstawą ze nie miała dzielonego kanału czy po prostu coś się odetkało.
Z drugiej mańki skąd teraz dostac taką podstawę co miałem bo nie mogę jej znaleźć nawet w stanach wszędzie pokazuję mi tą co mam.
Moja była jak pisałem wcześniej dzielona i do tego z gumową uszczelką na moje nieszczęście pojechała już na złom jakiś czas temu i nie mam nawet jej numeru.
kanał zaślepiłem tak że nie powinien przepuszczać puki co ale był on do smarowania wałków balansowych o teraz.
W wielu silnikach tego nie ma więc nie wiem znalazłem podobną podstawę od forda edga ale ona ma już wkręcany zawór właśnie odcinający nie mam do tego wiązki więc albo coś musiałbym pleść i programować jak da radę albo zaślepiać.
Podsumowując dobrze że ciśnienie wróciło ale z drugiej strony kwestia podstawy nie daje mi spokoju

Kazmir
18.11.2017, 16:06
-Czy właściwy jest wspornik odpowiedni typ dla tego silnika? (rozmieszenie kanałów)
-Właściwa uszczelka pod wspornikiem.
:beer::beer2:

szynszyll
18.11.2017, 16:22
numer VIN auta i MUSI sie czesc znalezc. nie kombinuj tylko kup wlasciwa.

ferolo
18.11.2017, 17:31
no właśnie po sprawdzaniu w stanach vinu pokazuję mi taką jaką kupiłem tzn uszczelka metalowa i ta obudowa a u mnie była uszczelka gumowa która była wciśnięta w obudowę podstawy i 3 kanały.
Mamy kogoś w stanach kto by spróbował mi ten temat ogarnąc mogę napisać do forda w stanach ale nie wiem czy mi odpiszą bo już kiedyś pisałem i nic nie odpisali mi

szynszyll
18.11.2017, 18:58
a moze warto zaczac od forda w Polsce? podjechac do serwisu i poprosic o pomoc.

ferolo
18.11.2017, 19:09
Popytam na forum forda może coś dopowiedzą i pomogą u mnie w mieście zlikwidowali serwis i najbliższy mam 70 km więc jest problem

szynszyll
18.11.2017, 20:12
ta czesc musi miec swoj OEM :) nie da sie inaczej. strony w sieci czasem wprowadzaja w blad. zasadniczo z problemem jestes juz 'za gorka' i teraz tylko elegancko sprawe domknac.

daj jakies numery oem karterow, filtrow, rysunki czego szukamy. jutro mam swieto lasu to poszukam na kompie.

ferolo
18.11.2017, 20:43
dam cyna jutro bo dziś już nie chce mi się leźć do garażu :)

ferolo
19.11.2017, 11:10
Kolega znalazł mi po serwisów kach nr tych części podobno mają pasować jak przyjdą to dam znać czy pasują i jak sprawa się zakończyła

szynszyll
19.11.2017, 20:08
super :D a Kazmir ma banke siwuchy za to :D

Kazmir
19.11.2017, 21:15
No ku....a jeden sprawiedliwy wśród narodów!!! Dzięki Szynszyll

ferolo
20.11.2017, 12:54
Na nastepnym forumowym spotkaniu jie omieszkam postawić

MOTOMYSZA
28.12.2017, 09:20
Siemka.
Pytanie jest z działu elektryki samochodowej:
SONDA LAMBDA szerokopasmowa.
Pacjent to :
Ford Mondeo MK3, 1,8 SCi (benzyna, bezpośredni wtrysk), data produkcji 10.2005
Mechanik powiedział, że sonda lambda padła ( ta pierwsza, przed katalizatorem).
Problem w tym, że zamienników nie ma, nie robią w ogóle do tego modelu, a oryginał kosztuje w Ford Serwis około 1050zł. Nie uśmiecha mi się tyle wydać na lambdę, dlatego zacząłem szukać ...i znalazłem coś takiego:
https://tomson.com.pl/product-pol-716-Innovate-3737-szerokopasmowa-sonda-lambda-Bosch-LSU-4-2-0-258-007-057.html
lub na Aliexpresie:
https://pl.aliexpress.com/item/High-Quality-Oxygen-Sensor-O2-Sensor-fit-for-MAN-5-Wire-99154080001-0258017025-wideband-Lambda/32814126334.html

Moja sonda wygląda tak:

76696

76697

76698

76699


Rozumiem, że wtyczka jest inna, ale ilość przewodów (5 kabelków) oraz kolorystyka się pokrywa. Poradziłbym sobie przelutowując wtyk z jednej do drugiej, bądź aby nie lutować robiąc tulejki zaciskowe+ termokurcze+ alu izolacja termiczna przewodu zewnętrzna zabezpieczająca. Spoko, no problem.
Który przewód za co jest odpowiedzialny też doszukałem:
a)element grzejny: żółty(-), niebieski(+)
b)sygnał prądu pompy :biały
c)sygnał komory pomiarowej :szary
d) masa komory pompy i komory pomiarowej: czarny

Pytanie do znawców w tych tematach jednak jest inne :

-Czy sama sonda lambda będzie spełniała swoje zadanie?
Czy będzie dobrze odczytywała/odbierała dane ?
Czy ktoś ma wiedzę w powyższym temacie?
Z góry dziękuję za jakieś wskazówki /podpowiedzi/mądre słowo :Thumbs_Up:

Cassini
28.12.2017, 16:21
Nic nie lutuj nie rozcinaj - kup kostkę czy to w ASO Vw czy na aledrogu 1J0-973-733 i zarób w aucie. Da się odczytać nr. po LSU ? jak jest 4.2 to będzie działać. U mnie w subaru chodzi nowa sonda z Audi TT już 3 albo 4 rok.