PDA

View Full Version : Rama


R2D2
10.11.2017, 22:40
Jako że moja afra dostała u mnie dożywocie moje albo jej :D , to chciałbym podpytać do jakiej firmy wysłać ramę do sprawdzenia czy prosta ew do prostowania i pomalowania na nowo ma 23 lata.
Moto mam 9 lat , ale wcześniej miało paru właścicieli i pewnie jakieś przygody były bo lewy ogranicznik skrętu w ramie lekko wgnieciony.
Generalnie chodzi mi o renowację i przy okazji sprawdzenie-prostowanie , chciałbym dostać kwity z pomiarów więc raczej tylko jakaś poważna firma wchodzi w grę która ma sprzęt pomiarowy.
W grudniu chcę rozebrać afrę i mogę wysłać na palecie co potrzeba.
Jeżeli ktoś z kolegów robił gdzieś lub sam robi takie usługi to proszę o kontakt na PW , ew. namiary na sprawdzoną firmę.

szynszyll
11.11.2017, 02:08
ja zawsze w Tecrol w B-B. bardzo sympatyczna i rzetelna ekipa. rame potem moga odeslac do mnie. wspolpracuje z firma co solidnie maluje takie tematy. chyba ze Oni sie podejma kompleksowo bo bardzo mozliwe ze swiadcza takie uslugi co by bylo logiczne i oszczedzil bys na wysylkach i zamieszaniu :D popytaj.

http://tecrol.bielsko.pl/

zbyszek
11.11.2017, 08:30
Znajomy jakiś czas temu korzystał z firmy w Busko Zdrój zdaje się to ta;
http://www.motogarage.com.pl/
Usługa kosztowała ~1000 zł i był zadowolony. Prostowanie i malowanie ramy.
Jeżeli dobrze pamiętam, trzeba oddać gołą ramę ale z zamontowanym silnikiem.

KristoF
11.11.2017, 13:46
Jeśli trzeba prostować. Pomiar kosztuje z 250 zł teraz. Malowanie proszkiem co najmniej drugie tyle. Druk zawsze dostajesz przy pomiarze. Jeśli nie ściąga i jednakowo się składa to prosta. Tzn w przedziale tolerancji. Raz w Tecrolu zrobił mi pomiar ramy w kwadrans jak byłem przejazdem. W Trampku trzeba zdjąć kierownicę i siedzenie do tego. Do prostowania potrzebny silnik w gołej ramie.

R2D2
11.11.2017, 22:14
Dzięki wszystkim za info , do Motogarage dzwoniłem w sezonie i dostałem cenę 1200PLN za kompleks.
Jeżeli byli zadowoleni ludzie z ich usług to chyba się skuszę.
Jak zakończę operację to dam znać i załączę pewnie jakieś fotki przed i po operacji.

zbyszek
12.11.2017, 08:51
Kolega był zadowolony, rama nie nosiła żadnych śladów naprawy, ale ta rama nie była jakoś widocznie krzywa, na pierwszy rzut oka. Sprawa wyszła dopiero jak inni pojeździli tym motocyklem, bo on pojechał i ''se'' kupił:p
Motocykl robił dwa ślady, i źle się prowadził, bo była przekoszona główka ramy.
A po naprawie było idealnie, sprawdzaliśmy na różne sposoby i nikt nie miał zastrzeżeń.
Nawet lakier miał odcień taki jak fabryczny, był i jakiś certyfikat na tą robotę.

Niestety, po jakimś czasie pani wymusiła i rama znów była krzywa, tylko tak krzywa że nie można było fajek na świece założyć, bo kable były za krótkie:D
Więc poszedł na części.

graphia
12.11.2017, 10:40
Kolega był zadowolony, rama nie nosiła żadnych śladów naprawy, ale ta rama nie była jakoś widocznie krzywa, na pierwszy rzut oka. Sprawa wyszła dopiero jak inni pojeździli tym motocyklem, bo on pojechał i ''se'' kupił:p
Motocykl robił dwa ślady, i źle się prowadził, bo była przekoszona główka ramy.
A po naprawie było idealnie, sprawdzaliśmy na różne sposoby i nikt nie miał zastrzeżeń.
Nawet lakier miał odcień taki jak fabryczny, był i jakiś certyfikat na tą robotę.

Niestety, po jakimś czasie pani wymusiła i rama znów była krzywa, tylko tak krzywa że nie można było fajek na świece założyć, bo kable były za krótkie:D
Więc poszedł na części.

Ja bym założył dłuższe kable i jeździł dalej :p

Gawień
12.11.2017, 13:45
Panowie , a w jakim stanie trzeba oddać im motocykl ? Gołą ramę z silnikiem ? Tez planuje taki zabieg łącznie z malowaniem ramy .

bylekiery
12.11.2017, 22:53
Ja oddawałem swoją ramę do Tecrolu w BB, chcieli żeby pozostawić jedynie zamontowany silnik.

stopa-uć
13.11.2017, 09:10
Nie bardzo rozumiem
do czego przy pomiarach ramy jest potrzebny silnik.?

Ciał

Mhv
13.11.2017, 10:26
Może do prostowania raczej - pomaga odnaleźć oryginalną geometrię, wszak jest mocowany w kilku miejscach do ramy.

szarik
14.11.2017, 12:07
R2D2 jak rozumiem chcesz tylko sprawdzić ramę , czy masz podejrzenie że jest krzywa ? Ja po kolizji w 2015 roku miałem pewność że rama jest podkrzywiona na wysokości mocowania silnika z przodu. Po prostu koło , a raczej już felga , poprzez mocowanie gmoli dobiła rantem do ramy . Skutek 1 stopień 17 minut odchyłu . Naprawiałem to w MCS Honda w Warszawie na ul. Prymasa 1000 lecia. Był grudzień 2015 cena za pomiar 350 , która jednak wchodziła w cenę prostowania jeśli się zdecydujesz. Całkowity koszt "operacji" 1200 zł + 300 zł malowanie ramy przez firmę obok MSU-u.
U mnie na ramie widać zagięcie w miejscu gdzie felga uderzyła w ramę. Celowo nie zgodziłem się na "wyciąganie" tego , a następnie szpachlowanie i malowanie bo i tak nie zamierzam ukrywać kolizyjnej historii motocykla , a poza tym gdyby ta szpachel zaczęła pękać w tym miejscu to dopiero było by śmiesznie.
Bardzo mało jeżdżę a i motocykl stoi w ciepłym garażu, ale jak dotąd rama po dwóch latach od malowania jest ja "nófka".
Co do pomiaru , w moim przypadku chcieli motocykl z tylnym kołem i silnikiem bez przodu. W miejscu mocowania wahacza zakładana jest dość pokażnych rozmiarów "rama" , do tego podobne ustrojswo w główkę ramy i dawaj świecić laserami (niestety nie pozwolono mi zrobić fotki z pomiaru , no ale mam 3 strony certyfikatów:))
Ogólnie bardzo pozytywne wrażenie zrobili na mnie mechanicy i kierownik serwisu (nie pamiętam nazwiska) ale konkretny gość. Sam MCS jest trochę skromnie wyglądający jak na moje wyobrażenie o "warsiawie" ale wrażenie "po" jak najbardziej na plus.
I jeszcze ciekawostka , myślałem że jak zawiozę zwłoki mej cudnej maszyny do MCS-u to będzie to dla nich wydarzenie , tymczasem ... czas oczekiwania na naprawę 4-5 tygodni :D. Chłopaki prostują na potęgę cruisery różnej maści ze stanów , na wieść o afryce , ucieszyli się bo w niej rama hmmm... nooo.... łatwo się prostuje w porównaniu do kolosów zza wielkiej wody.
Powodzenia

KristoF
14.11.2017, 13:16
Nie bardzo rozumiem
do czego przy pomiarach ramy jest potrzebny silnik.?

CiałJak napisałem do pomiaru trzeba się wpiąć w trzy punkty: wahacz, ogon i sztycę. Czyli zdejmiesz kierę, zaślepkę wahacza i siodło i ci mierzy. Pół godziny i masz papier. Do PROSTOWANIA ramy trzeba gołą ramę (by dojść do miejsc, które maszyna musi mieć) i silnik. Silnik stanowi ważne usztywnienie ramy. Mocuje się go często z przodu, tyłu i góry. Skrzywienie nastąpiło z tym usztywnieniem tak? Czyli prostować też trzeba z silnikiem, bo może on później nie wejść w uchwyty, a rama będzie niewłaściwie sprostowana tj odegnie się inaczej niż się zgięła. Wsio jasne ? :)

R2D2
14.11.2017, 22:55
Wrażenia z jazdy są normalne motocykl prowadzi się dobrze itd.
Ale wszystko ma 23 lata , na niektórych spawach zaczyna pojawiać się rdza.
Motocykl cały sezon stoi pod chmurą, garażuje tylko na zimę.
W zimę muszę i tak rozebrać moto , zrobić regulacje itp. przejrzeć całą elektrykę , pomalować stelaż bo też rdzewieje gdzieniegdzie , więc rama może jechać na serwis i malowanie.
Z tego co piszecie będę chyba wybierał albo Motogarage albo MCS.
Jak akcja zostanie zakończona napiszę co i jak wraz z kosztami.

Pawel
19.12.2017, 01:30
A moje mota właśnie przechodzi taką pielęgnację. Całość ogarnia Fihu.