PDA

View Full Version : TUNING-czyli jak zrobić w *uja ekozboków.


madafakinges
31.08.2017, 16:44
Wiemy, że od 2017r. weszły normy euro4 do motocykli, dotyczy to również NAT. Niby moc maksymalna nie uległa zmianie ale normy mierzy się przy (chyba) 80% otwarcia przepustnicy. Silą rzeczy silniki przez zubożoną mieszankę musiały stracić moc, jednocześnie uboga mieszanka nie jest najzdrowsza dla trwałości silnika. Wydaje mi się że zmiana w dawce paliwa na taką, żeby AFR wynosiło 14,7 wcale nie musi oznaczać zwiększonego spalania, skoro uzyskamy optymalną mieszankę...
Tak myślę, jeśli się mylę proszę mnie poprawić.:confused:

Gadałem z kumplem, który ściga się na 1/4mili zx14r. z nitro, przedłużanymi wahaczami itp.
On używa zawsze powercomandery, ale to jest bardziej coś takiego, jak tylne drzwi które pomagają wejść do modułu i ustawić optymalną prace przy użyciu hamowni.

Dla przeciętnego użyszkodnika afry jest coś takiego.
http://allegro.pl/tuning-honda-crf-1000-africa-twin-rb-easy-i6925715637.html
lub
http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/BP-9912
Miał ktoś styczność z tego typu ustrojstwami?
I takie rozwiązanie dla mnie to pokazanie faka zielonym i uwolnienie królowej z łap euro4.

Idąc dalej, jeśli chcielibyśmy trochę dołożyć do pieca
http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/KRBEVO-123-EX
do tego fajnie byłoby wywalić katalizator/ewentualnie dać cały nowy kolektor i tłumik przelotowy.
OeXSDtAPpDs


Jako że dźwięk ori tłumnika to dla mnie poezja obstawałbym przy rapidbike easy i wycięciu kata.

sizyrk
31.08.2017, 16:59
Mada bedac w Maroku spotkalem goscia na NAT wymienil kolektory wydechowe i tlumik - arrowa, nastepnie oddal gosiowi na hamowie , ktory to wgral mu mapy hondowskie od HRC. Jak twierdzi , nie widzialem wykresow, NAT ma teraz 115 KM na tylnym kole i mniej pali w pewnym przedziale obrotow. Jak twierdzil normalnie 94 km hondy sa na silniku....... Gosciu jezdzi motorami dosc sporo bo organizuje wyjazdy motorami, rocznie robi ok 40000tys km.....

jamcio
31.08.2017, 18:08
....... Gosciu jezdzi motorami dosc sporo bo organizuje wyjazdy motorami, rocznie robi ok 40000tys km.....

Faktycznie sporo jeździ :D (chyba szybciej jak św. Mikołaj)


ps. sorry za offfa

myku
31.08.2017, 18:17
Jesli ktos ogarnie temat tych jetow i modlow jak zwal tak zwal to niech da znac.Ja nie rozumiem tego dzikiego jezyka.115 KM byloby fajnie miec :D

StrzeLuk
31.08.2017, 18:28
Idąc dalej, jeśli chcielibyśmy trochę dołożyć do pieca
http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/KRBEVO-123-EX
do tego fajnie byłoby wywalić katalizator/ewentualnie dać cały nowy kolektor i tłumik przelotowy.

Miałem kiedyś coś takiego w Mitsubishi Eclipse jak bawiłem się w Fast and Furious. Fajna zabawka, ale trzeba umieć to poustawiać. Jak rozumiem, to nie jest tak, że oni sprzedają ten moduł z gotową mapą dla Twojego motocykla. Tylko podpinasz kompa i jedziesz z suwaczkami na hamowni. Znalezienie magika który to dobrze zrobi to sztuka. Jak ktoś na namiar na takowego to ja się zgłaszam na ochotnika to przetestowania tego modułu.

madafakinges
31.08.2017, 18:30
94 na silniku to na kole pewno ok 80 więc nie bardzo chce mi się wierzyć w 115 na kole... 35kuni... to chyba by trza było uturbić ten silnik...
Myślę że 15km to byłby grejt sukcess:)

http://www.4motoracing.pl/tuning-motocykli-rapid-bike/rapid-bike-evo/

Trochę mi się nie chce wierzyć, żeby było tak bajkowo że bez strojenia na hamowni ma to działać...

Miałem kiedyś coś takiego w Mitsubishi Eclipse jak bawiłem się w Fast and Furious. Fajna zabawka, ale trzeba umieć to poustawiać. Jak rozumiem, to nie jest tak, że oni sprzedają ten moduł z gotową mapą dla Twojego motocykla. Tylko podpinasz kompa i jedziesz z suwaczkami na hamowni. Znalezienie magika który to dobrze zrobi to sztuka. Jak ktoś na namiar na takowego to ja się zgłaszam na ochotnika to przetestowania tego modułu.

Myślę że jest w Polsce ktoś kto ma pojęcie o strojeniu moto... w końcu ludzie się scigają, ktoś im te sprzęty musi ustawiać. Wiem że ten mój kumpel jeździ do kogoś do Katowic.

sizyrk
31.08.2017, 18:48
Ten gosciu 40 tys to robi na swoim moto, ma motory wszedzie, ale nie o tym....
Zakupil takie cos:
http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.mobile/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/72521PO
I pojechal na hamownie , tam mu wgrali mapy i ustawili wszystko, jakby ktos chcial , to moge wiadomosc wyslac.
Tu jego strona:
http://www.worldmotorcycletours.co.uk/

chinol
31.08.2017, 19:33
Nie dawno pytałem w serwisie czy maja jakieś mody map wtryskowych zwiekszajacych moc, co by nie tracić gwarancji. Odpowiedzieli ze nie mają czegos takiego.
Robili klientowi zmiane wydechu na full akropovicu i przed zmianą moto miał mniej koni niż podawała fabryka na kole, a po załlozeniu przelotu bez katalizatora miało dokładnie tyle co w katalogu. Doszło 15 koni. sonda była przed katalizatorem. sam sie nad tą opcją zastanawiam.

madafakinges
31.08.2017, 20:23
Nie wierz w takie rzeczy. Bez zmiany map, zmiana tłumika z kolektorem da Ci najwyżej kilka koni.
https://www.remus.eu/news/BIKE-INFO-02-16-E/

Jack_*Daniels
01.09.2017, 11:33
:mur: a po co to się robi?? skoro NAT takie fajne

madafakinges
01.09.2017, 11:56
A po co zmieniałes zawieszenie w lc8 skoro takie fajne?
A po co wywalałeś tłumik, i jedną tarcze, skoro takie fajne?;)
A po co mapy zmieniałeś skoro tak zadupca?

Jack_*Daniels
01.09.2017, 12:33
nie twierdze że KTM jest wspaniały.....
Czekałem tez na stwierdzenie że NAT też ma jakieś braki ...
Nie ma doskonałego sprzęta...
A inna sprawa jest taka że nawet jak by NAT była doskonała to i tak byś ją zgrzebał dla zasady.

Powiem więcej: mogę kibicować z piwkiem w garażu

madafakinges
01.09.2017, 12:38
Kto nie grzebie ten nie jedzie.
Lepsze jest wrogiem dobrego:)

KORNIK
01.09.2017, 13:44
Mada po prostu zaspokaja swoją ciągłą potrzebę zmian, albo zmienia moto albo coś w moto:D

Pirania
01.09.2017, 14:27
Mada po prostu zaspokaja swoją ciągłą potrzebę zmian, albo zmienia moto albo coś w moto:D
A w końcu i tak wróci do KTM'a.. ;) Już grzebie "przy mocy" chociaż w NAT podobno nie brakuje..:p

Jack_*Daniels
01.09.2017, 14:34
A w końcu i tak wróci do KTM'a.. ;) Już grzebie "przy mocy" chociaż w NAT podobno nie brakuje..:p
jeszcze ponoć da się ją na zawiasie dzwignąć ....

bicio
01.09.2017, 14:48
Ja tam go rozumiem, u mnie zadowolenie z dopiero co wydłubanej rzeczy trwa max 2 tygodnie, potem zaczyna się rozkmina kolejna :D

nabrU
01.09.2017, 18:40
Tu w UK Hilltop ogarnia takie coś (i nie tylko dla NAT). Nie słyszałem niezadowolonych opinii. Tutaj trochę więcej:

http://www.africatwinforum.com/forum/113-honda-crf1000l-africa-twin-general-discussion-forum/15898-remap.html

http://www.hilltopmotorcycles.co.uk/

madafakinges
19.09.2017, 11:31
Gadałem z przedstawicielem na Polskę Rapidbike. Gość grzebie tiry, traktory, koparki, samochody i moto jest przedstawicielem BCM filter, arrowa powercomandera itp.
Pytałem jakiego rapida itp.
Polecił mi EVO. Zapytał od razu co jeszcze chce z moto zrobić, ja mu że może bym kata wyciał.
On mnie pyta, a co chcesz dół stracić? Zmiana tłumnika/kolektora na przelot zawsze wiąże się ze stratą dołu. Jedyny sens ma to w celu uzyskania niższej masy. Można odzyskać dół ale wiąże się to ze wzrostem spalania. Tłumnikami przelotowymi głównie uzyskujemy "górę" kosztem dołu.
Doradził mi jeżeli chce używać moto na codzień zostawić tłumik i filtr powietrza ori, zamontować jedynie RB EVO co spowoduje pokazanie faka euro4. Mocy maksymalnej przybeje max 2-3kuni ale w środkowym zakresie to już będzie 6-8kuni. Co ważniejsze znacznie poprawi się moc przy częściowym otwarciu TPS czyli na pół gazu. Raczej na pewno dzięki temu zmiejszy się spalanie, dzięki prawidłowej mieszance zwiększy się żywotność silnika i jego moc.
Od razu po zamontowaniu otrzymujemy bazową mapę poprawiającą moc o 3 konie i 6nm
73091
Po czym po przejechaniu 500km EVO tworzy sobie mapę specjalnie pod twój motocykl, następnie koryguje ją na bierząco np, ze względu na zmianę wysokości na której się znajdujemy, stan filtra powietrza itp.
Będziemy testować Rapidbike jest P&P w każdej chwili można go bez śladu wymontować i powrócić do oryginalnych ustawień więc nie ma problemu z gwarancją.


PS taka ciekawostka kolega ma CBR1000rr sc59. fabrycznie bez doładnowania 176kuni i 115nm. Zamontował K&N i kompletny ukląd wydechowy two brothers. Policzył sobie że wydech to z 15koni i filtr to pewno z 5... więc ponad 190 jak nic.
Pojechał na hamownie i 161koni i 110nm.... paru godzinach strojenia wyciągneli z niej 174konie i 124nm TJUNING.

voxan69
19.09.2017, 14:30
Ile sobie ceni za taką przyjemność?

tommi
19.09.2017, 15:01
Liczby pewnie nie kłamią, ale ja zawsze miałem wrażenie, że po zdjęciu ori wydechu afra lepiej idzie z dołu. W crfie nie zauważyłem różnicy - dla mnie zapindala ona i tak za szybko jak na moje możliwości ;)

madafakinges
19.09.2017, 15:07
Rapid bike evo w Polsce kosztuje 2300zł, a że funt tani ściągam z RR za 300 funtów. Montujesz sam, wpinasz się pod ori kostki, tyle że trzeba bak ściągnąć, a to jest trochę roboty.
Nie potrzeba hamowni nowych map, nic.

Mam w domu jakiś przelot gpr z ciekawości przyłożę jak będzie gadać.

QrczaQ
20.09.2017, 12:22
Rapid bike evo w Polsce kosztuje 2300zł, a że funt tani ściągam z RR za 300 funtów. Montujesz sam, wpinasz się pod ori kostki, tyle że trzeba bak ściągnąć, a to jest trochę roboty.
Nie potrzeba hamowni nowych map, nic.

Mam w domu jakiś przelot gpr z ciekawości przyłożę jak będzie gadać.

To kibicuje i przygladam sie, a chetnie tez pojde w slady.

Ktos tam pytal dlaczego? Bo po co? Bo, ze niby NAT ma malo kuni? To moze lepiej Kata kupic?
Nie, dlatego, zeby silnik chodzil jak powinien. Niech se dymi jak musi. Ja jezdze rowerem do roboty i sam czuje jak smierdza nowe i stare auta, skutery i moroty, autobusy itd. To jeden CH... czy nowy czy stary. Roznica taka ze nie widac dymu. Co do szkodliwosci to raczej tak samo. Mniej CO2, wiecej NOX, SOX itd. Takie nowe auto jak smierdzi to od razu bol glowy daje. CO2 sie bardzo latwo rozklada w naturze na C i O O. NOX i SOX to juz nie tak prosto.

Niech po prostu cos wymysla zeby te auta po miescie nie jezdzily...

chinol
29.09.2017, 09:32
To kibicuje i przygladam sie, a chetnie tez pojde w slady.

Ktos tam pytal dlaczego? Bo po co? Bo, ze niby NAT ma malo kuni? To moze lepiej Kata kupic?
Nie, dlatego, zeby silnik chodzil jak powinien. Niech se dymi jak musi. Ja jezdze rowerem do roboty i sam czuje jak smierdza nowe i stare auta, skutery i moroty, autobusy itd. To jeden CH... czy nowy czy stary. Roznica taka ze nie widac dymu. Co do szkodliwosci to raczej tak samo. Mniej CO2, wiecej NOX, SOX itd. Takie nowe auto jak smierdzi to od razu bol glowy daje. CO2 sie bardzo latwo rozklada w naturze na C i O O. NOX i SOX to juz nie tak prosto.

Niech po prostu cos wymysla zeby te auta po miescie nie jezdzily...

oj z tymi nowymi samochodami to przesadziłeś ;)
z racji pracy staje u mnie czasem nowe auto.ostatnio Audi A5 diesel,chodził z 5 min włączony w warsztacie i potem odpalany jeszcze kilka razy byliśmy zdziwieni nawet nie trzeba było bramy otwierać żeby przewietrzyć. Nic nie było czuć, moje auto 2015 w dieslu też w garażu chodzi i luzik nie wyczuwam spalin ale może ja mam coś z nosem ;)))

QrczaQ
29.09.2017, 21:32
oj z tymi nowymi samochodami to przesadziłeś ;)
z racji pracy staje u mnie czasem nowe auto.ostatnio Audi A5 diesel,chodził z 5 min włączony w warsztacie i potem odpalany jeszcze kilka razy byliśmy zdziwieni nawet nie trzeba było bramy otwierać żeby przewietrzyć. Nic nie było czuć, moje auto 2015 w dieslu też w garażu chodzi i luzik nie wyczuwam spalin ale może ja mam coś z nosem ;)))W moim 2001 przed zapaleniem w garażu już mam wbitą jedynke. Odpalam auto na sprzęgle. Odpala!, Gaz, puszczam sprzęgło i spierdalam.

Bo inaczej to aż dym przez klimę w oczy kłuje.

Garaż czarny. Ale tam jest 50 aut...

Sent from my SM-G903F using Tapatalk

madafakinges
29.09.2017, 21:47
Zamontowalem właśnie rapida muszę jeszcze porządek z kablami zrobić bo do niego jest cała wiązka. Jutro testy.

nabrU
29.09.2017, 22:15
Zamontowalem właśnie rapida muszę jeszcze porządek z kablami zrobić bo do niego jest cała wiązka. Jutro testy.

No myślę, że i jakiś opis tutaj też... :at:

madafakinges
30.09.2017, 09:40
http://ruggedroads.co.uk/WebRoot/Store15/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/MediaGallery/EVO_Install_Instructions.pdf
Jest z tym trochę jebacki.
Najbardziej śmiałę się z punktu nr.2 ściągnij siedzenie i bak... siedzenie ok ale bak to już nie takie proste. Chodź już drugi raz pójdzie szybciej. Już raz ściągałem owiewki, więc rach-ciach 10 min i były ściągnięte.
Przy okazji wymieniłem sobie filtry powietrza po 10tyś były już paskudne.
73399
73400
73401
Kupiłem hilfo za 50zł/sztuka zamiast ori 200zł/szt
73402
73403
W środku airboxa trochę zaolejone. To ten olej który później spuszczamy z słynnej rureczki.
73404
73405


Tak wygląda ogołocona afra.

73406
73407
Rapid bike evo składa się z komputera i wiążki którą wpinamy w wtryski, tps, ecu, i lambde.
Na początku trochę się przeraziłem, że tyle tego jest, ale pomału po instrukcji ubywalo kostek do wpięcia i jakoś to poszło.
Dziś muszę jakoś sensownie ułożyć tą wiązkę, potrytkować wszystko i zastanowić się jak zamocować komputer z pod tylnym siedzeniem. Jakąś gąbkę i dwustronną taśmę czy coś:confused: będę główkował.

machoni
30.09.2017, 10:21
:) ciekaw jestem wrażeń z jazdy.

Novy
30.09.2017, 10:48
Rapid bike evo w Polsce kosztuje 2300zł, a że funt tani ściągam z RR za 300 funtów.

Dasz jakiegoś linka, gdzie znalazłeś za 300?

madafakinges
30.09.2017, 11:02
Rugged roads

Novy
30.09.2017, 11:09
Ha! I już wiem, że kilka rzeczy sobie kupię.
Dzięx.

nabrU
30.09.2017, 12:54
Czekam na wrażenia z jazdy bo też rozpatruję RB Evo albo tuning w Hilltop.

Na razie skłaniam się w kierunku Hilltop bo to typowy tuning z hamownią w cenie (mam zniżkę więc byłoby też koło 300 elżbietek). Odpada też rozgrzebywanie moto.

yeuop
30.09.2017, 19:01
No ale taki tuning nie odbije się negatywnie na silniku?
Bo do mnie nie przemawia tok myslenia, ze w celu dostosowania się do coraz ostrzejszych norm czystości spalin producent po prostu zastosowal ubozsza mieszanke. Kij z tym, ze będzie się troszkę bardziej grzal - pomyśleli inżynierowie z Hondy!

madafakinges
30.09.2017, 21:58
Właśnie, że na dobrą sprawę to nie jest tuning tylko optymalizacja pracy.
Powinno to wpłynąć korzystnie na trwałość, a nawet na zmniejszenie spalania-teoretycznie

nabrU
30.09.2017, 23:27
Właśnie, że na dobrą sprawę to nie jest tuning tylko optymalizacja pracy.
Powinno to wpłynąć korzystnie na trwałość, a nawet na zmniejszenie spalania-teoretycznie

Dokładnie jak Mada pisze. Mocy to może z 5 KM przybędzie, ale zoptymalizowanie dawki paliwa (czytaj. pominięcie normy Euro ileśtam) spowoduje zwiększenie momentu i jego zoptymalizowanie.

Poniżej wykres AT z hamowni z Hilltop. Jak widzicie moc wzrosła niewiele, ale
moment w dolnym zakresie do 4000 rpm już znacząco i jest lepiej ułożony:

https://photos.smugmug.com/Motorcycles/Arrow-Titanium-Full/i-QD8nCrv/0/X4/Power-and-Torque-Graph---Run-1-and-2-X4.jpg

yeuop
01.10.2017, 00:51
Zgoda, w teorii to powinno dzialac, niestety to pozostanie raczej nie do zmierzenia, w jaki sposób to wpłynie na trwalosc. No chyba ze komus po sezonie silnik stanie i tyle.

Tank
01.10.2017, 06:49
Na trwalosc nie wplynie , a przynajmniej w sposob mierzalny. To nie czasy wiatrowcow, gdzie bogatsz mieszanka pomagala zapobiegac przegtzewabiu. Chlodzenie wiatrem dlatego poleglo- przez euronormy. A chlodzenie cieczą ogarnia temat podw. temp glowic przy ubogich mieszankach. Mniejszego zuzycia paliwa tez nie nalezy się spodziewac. Wzbogacenie mieszanki skutkuje wikszym spalaniem.

Wysłane przy użyciu Tapatanka

madafakinges
02.10.2017, 14:13
Wszyscy twierdzą że po zamontowaniu EVO spalanie nie wzrosła, a nawet spadło. Masz więcej mocy-mniej odwijasz.
Zobaczymy.

lukasz_vip
02.10.2017, 14:47
Dokładnie. Mam Paśka 1.9TDI kiedyś 130KM teraz 200KM. Spalanie jak było między 5l a 7l tak cały czas jest. Niżej moment, inaczej dobrane SOI i DURATION i przy takiej samej dawce lepiej idzie.

QrczaQ
02.10.2017, 15:47
Dokładnie. Mam Paśka 1.9TDI kiedyś 130KM teraz 200KM. Spalanie jak było między 5l a 7l tak cały czas jest. Niżej moment, inaczej dobrane SOI i DURATION i przy takiej samej dawce lepiej idzie.Mi więcej pali A3 19TDI ale chcę opony i przeguby spalić. Może przy okazji coś tam jeszcze.

Sent from my SM-G903F using Tapatalk

07 A-gent
03.10.2017, 22:49
"Masz więcej mocy-mniej odwijasz."
:D:D:D taaaaaaa jasne!

HarryLey4x4
10.10.2017, 08:53
Czy ktoś z Was może odnieść się do tematu zmiany map w silniku w kontekście pracy z DCT ? Chodzi mi o to czy przy zmianie parametrów pracy silnika , komputer zawiadujący ustawieniami na skrzynie nie będzie wariował bardziej ?
Przy skrzyni manualnej każda taka zmiana koryguje samego kierownika, ale w przypadku skrzyni automatycznej nie wiem czy nie wprowadziłoby dodatkowego zamętu. Pytam, bo nie znam się na tym.

Emek
10.10.2017, 09:02
Chodzi mi o to czy przy zmianie parametrów pracy silnika , komputer zawiadujący ustawieniami na skrzynie nie będzie wariował bardziej ?

Czy to znaczy że komputer sterujący skrzynią DCT wariuje?

madafakinges
10.10.2017, 09:05
Na fejsbukowym profilu NAT wypowiadają się ludzie którzy montowali Rapida również w DCT. Każdy jest zadowolony.

siwy
10.10.2017, 09:15
Mada, były już testy, czemu taka cisza w temacie ?

madafakinges
10.10.2017, 09:24
Bo wyciągali i ostatnio żelastwo z nogi i jestem niechodliwy...
W przyszłym tyg dopiero będę składał moto.

nabrU
10.10.2017, 23:12
Czy ktoś z Was może odnieść się do tematu zmiany map w silniku w kontekście pracy z DCT ? Chodzi mi o to czy przy zmianie parametrów pracy silnika , komputer zawiadujący ustawieniami na skrzynie nie będzie wariował bardziej ?
Przy skrzyni manualnej każda taka zmiana koryguje samego kierownika, ale w przypadku skrzyni automatycznej nie wiem czy nie wprowadziłoby dodatkowego zamętu. Pytam, bo nie znam się na tym.

Nie sądzę, aby był tu jakiś problem.
Inaczej wszystkie samochody z grupy VAG ze skrzynią DSG nie dałoby się chiptuningować.
Ja osobiści po zabiegu zmiany map w NAT zrobiłbym profilaktycznie reset sterownika DCT.

madafakinges
16.10.2017, 09:45
Zamontowane przetestowane.
Montaż jest uciążliwy, bo trzeba bak ściągać, po drugie jak zobaczyłem tą dodatkową wiązkę, to się przeraziłem:dizzy: jak ja to ogarnę, okazało się że idzie to w miarę sprawnie, a poskładanie do kupy nie zajęło tyle ile rozbieranie(robiłem to pierwszy raz następnym razem będzie 2xszybciej).
Przekręcam kluczyk wszystko świeci, odpalam silnik działa nie świeci się czekendżin sukces!
Pierwsze testy odbyłem we czwartek koło 21. Więc było to dosłownie wokółkomina, przejechałem może 5 km. Kręciłęm go na maxa, wróciłem i byłem załamy wywalone 1500zł w błoto, może coś tam lepiej idzie, a może nie... nie byłem w stanie stwierdzić.:(
Trudno trzeba jeździć:at:
Wczoraj piękna pogoda nawinąłem sobie 500km wokół tatr, później beskid niski radocyna itp. Na pełnym otwarciu przepustnicy nie ma różnicy, ale przy naormalnej jeździ czy odwijanie do 1/2 gazu moto wyrywa do przodu jak złe, koni nie przybyło, ale moment w środkowym zakresie zdecydowanie wzrósł, najbardziej odczówalne jest to od 4tyś. nawt moja babina stwierdziła że afra przyspiesza jak KTM i się musi mocniej trzymać('przyspiesza jak KTM' to komplement:D)
Co więcej pod koniec dnia moto ciągnęło jeszcze lepiej, czyli wychodzi że sobie naprawdę koryguje mapy to ustrojstwo.
Pierwszy zbiornik i spalanie wyszło 5.8 dokładnie tyle ile pokazywał komputer-czyli pali troszkę więcej, komputer zawsze pokazywał o 0,3-0,4l więcej, niż było rzeczywiste spalanie. Drugiego baku nie zdążyłem wyjeździć, a sam Rapid ma się dostrajać do 1000km więc testy będą trwać.:Thumbs_Up:

ps. myślę że z kompletnym układem wydechowym to by dopiero robotę zrobiło.

Jack_*Daniels
16.10.2017, 11:23
ps. myślę że z kompletnym układem wydechowym to by dopiero robotę zrobiło.

Warto sprawdzić ;-)

madafakinges
21.10.2017, 09:23
Wczoraj kolejne dwa baczki poszly. Dziwie się, bo pierwszy bak wyszedł 5,8; to spokojna jazda po wioskach (wcześniej przy takiej jeździe palił ok 5), a drugi bak była to dynamiczna jazda z wyprzedzaniem i 20 km autostrady z prędkością 160-170 i wyszło 5,9.
Jak wcześniej pisałem poprawił się moment w środkowym zakresie przez co lepiej się wkręca, jak jadę pomalu na wysokim biegu i odkręcę to nie tłucze łańcuchem ani nie marudzi tylko przyspiesza.
RB przesuwa także odcięcie o 1tyś. wyżej co testowałem napędzając się na autostradzie.:D

Podsumowując mam mieszane uczucia, z jednej stony trochę lepiej chodzi ale jeśli spalanie przy turystycznej jeździe zwiększy się o prawie litra to nie bardzo mi się to widzi.

Myślę, że największą robotę by to zrobiło przy zmiane kompletnego układu wydechowego, ale nie mogę tego zrobić. Tak sobie wczoraj jeździłem i słuchałem jak pięknie gra ori wydech...

ps. człowiek to dziwny jest... jak latałem ktm to spalanie 7l nigdy mi nie przeszkadzało, a tu człowieka rozpieściło niskie spalanie i nagle niecałe 6 wydaje się dużo:haha2:

Tank
21.10.2017, 10:23
To ze wiecej pali nie dziwi. Jezeli fabryka stroi na superubogo, ktora to mieszanka jest wybitnie nieoptymalna dla silnika i osiagow, to zeby je poprawic, nalezy wzbpgacic mieszankę do optymalnego (czyli bogatszego) skladu, a to zawsze bedzie powodowalo wzrost spalania. To nie turbodiesel. :)

Wysłane przy użyciu Tapatanka

radiolog
21.10.2017, 11:18
A co jest w turbodieslu?

Tank
21.10.2017, 11:44
http://www.pojazdy.net/diesel/czym-sie-rozni-silnik-diesla-od-benzynowego/
:)

Wysłane przy użyciu Tapatanka

machoni
22.10.2017, 17:45
Ja tam nie wiem mi pali średnio wg kompjutera 6,7l, ale turystycznie nie jeżdżę.

siwy
22.10.2017, 17:46
Z bocznymi kuframi o litr więcej

nabrU
22.10.2017, 19:57
Ja tam na spalanie nie narzekam.

W zeszłą sobotę zrobiłem ok. 250 km z dwoma gościami na Kawasaki Z1000SX, którzy ograniczenia prędkości traktowali raczej luźno :D i z całego zbiornika po tej trasie wyszło mi (obliczane) 4,5l/100km. Jest to mój najlepszy wynik do tej pory i warunki jazdy w jakich je uzyskałem wprawiły mnie w pozytywne osłupienie.

Średnia (obliczana) od początku zakupu moto to ok. 5l/100km. Moto bez przeróbek (wydech, RB etc.)

bukowski
22.10.2017, 23:05
Średnia (obliczana) od początku zakupu moto to ok. 5l/100km. Moto bez przeróbek (wydech, RB etc.)

To głównie białko robi różnicę. RD07 paliła 6-6.5, NAT pół litra mniej a wydaje mi sie, ze jezdze spokojnie.
Owszem, jedną i drugą zdarzyło się zrobić 400 km na baku, ale to ...jowa jazda była :)

zbys
23.10.2017, 22:16
Mada nie opowiadaj tylko bierz
https://www.2dehands.be/motoren/accessoires-onderdelen/uitlaten/arrow-full-titanium-crf1000l-africa-376814141.html
Koles za 260 odda :D

Grzechu2012
24.10.2017, 10:00
Mada nie opowiadaj tylko bierz
https://www.2dehands.be/motoren/accessoires-onderdelen/uitlaten/arrow-full-titanium-crf1000l-africa-376814141.html
Koles za 260 odda :D

Łooo panie piękny ten kolektor :)

Mallory
25.10.2017, 09:13
To głównie białko robi różnicę. RD07 paliła 6-6.5, NAT pół litra mniej a wydaje mi sie, ze jezdze spokojnie.
Owszem, jedną i drugą zdarzyło się zrobić 400 km na baku, ale to ...jowa jazda była :)

Dokładnie... można rd07 zejść nisko... bardzo... ale jazda jest wtedy jałowa ... ostatni mój pomiar to 330 km i 21 litów, czyli 6,4/100 siódemką, ale jazda po mieście ostra i bez czułości:::))) i 100 km na trasie po 140-150 z powodu pośpiechu choć bardzo rzadko tak jeżdżę... w afryce, przynajmniej starej, spalanie jest mocno związane z kręceniem manetką

mdxmd
25.10.2017, 11:21
Dokładnie. Mam Paśka 1.9TDI kiedyś 130KM teraz 200KM. Spalanie jak było między 5l a 7l tak cały czas jest. Niżej moment, inaczej dobrane SOI i DURATION i przy takiej samej dawce lepiej idzie.

turbo oryginał?

madafakinges
11.12.2017, 11:32
76368

Co prawda nie mój ale taki wykres znalazłem. Jakby się ktoś jeszcze wahal czy warto zakładać rapida.

Ja jak mi się dostroi do arrowa to dopiero pojade na hamowanie.:D

nabrU
11.12.2017, 11:36
He he, 17 maja 2012 to o NAT Jeszce nikt nie marzył. Zakładając, że data jest poprawna i że mowa o tuningu NAT.

madafakinges
11.12.2017, 11:40
12 maja 2017

nabrU
11.12.2017, 22:12
12 maja 2017

No fakt, można i tak :dizzy:

lukasz_vip
12.12.2017, 08:05
turbo oryginał?

Turbo zmienione na GTB1756 z 2.7TDI. Seryjne nie dmuchnie więcej jak 1,5bar co pozwala na 165KM.

Miedziany
12.12.2017, 14:55
12 maja 2017

to jest firma z Johannesburga, więc ja bym stawiał na przestawioną notację miesiąc-dzień, czyli 5 grudnia;)

madafakinges
28.02.2018, 13:44
78268

Takie coś mi dziś przyszło.:D

tadzik
28.02.2018, 13:49
e-papieros z ładowarką? :)

madafakinges
28.02.2018, 13:51
blisko

siwy
28.02.2018, 13:56
endoskop do badania odbytu :)

madafakinges
28.02.2018, 13:57
Zapisać Cię na badanie? Ale musisz przyjść z winem i kwiatami...

siwy
28.02.2018, 13:58
zapisać Cię na badanie?

poproszę

+ lekki tuning

tomekcrf
20.03.2018, 20:17
Siemandero , mam zalozony LEO VINCE i wycinty kat przez EDHAUSA i doszlo 7 kuni , szalu nima ..

madafakinges
20.03.2018, 21:04
Hamowales ja czy tak na czują te 7 koni ci doszło?
Bo jeżeli rzeczywiście 7 koni bez zmiany mapy to jest to rewelacyjny wynik... Podrzuć zdjęcia jaki to wydech i jak dorobiony cateliminator wyglada

madafakinges
20.04.2018, 10:24
Rozważam sprzedaż RapidBika razem z quicshifterem cordona(najlepszy na rynku)
Z oryginalnym tłumikiem szału nie ma, na arrow bez kata był szał na remusie też dużo lepiej, a spalanie wzrosło o 0,5ponad to co pokazuje komputer.
I tak nie mam zamiaru zmienić tłumika, bo kocham oryginał a wolałbym niższe spalanie przez to większy zasięg w szczególności, że głownie afre używam do turystyki.
RB + quicshifter bym sobie cenił 2200zł bez negocjacji. Cena takiego nowego zetawu to ok 3000zł wskazany szczególnie dla tych którzy mają akcesoryjne tłumiki.

madafakinges
21.04.2018, 11:37
Jakby ktoś chciał komplet z remusem 3500

Grzechu2012
21.04.2018, 16:34
co to ten kłikszifter ? kusisz kurka tym Rapidem

madafakinges
21.04.2018, 22:25
To takie coś ze trzymasz cały gaz i zmieniasz biegi bez sprzęgła

Grzechu2012
21.04.2018, 22:33
Kurła teraz też tak robie :)
Moze nie za kazdym razem ale podczas jazdy :)

madafakinges
23.04.2018, 09:03
Zamontowałem kłikszifytera. Nie działa tak jak sobie wyobrażałem czyli że gaz opór i przerzucam biegi, trzeba deczko odpuścić, ale za to zmiana jest 10000000 razy lepsza niż wcześniej bez sprzęgła.
Gadałem z kumplem co na 1/4mili się ściga twierdzi że trzeba go dostroić i ma na pełnym ogniu przerzucać, ale to dopiero po powrocie.

Novy
23.04.2018, 22:24
...bo zamiast kupić DCT to kupujo kłikcośtam :D

madafakinges
24.04.2018, 11:54
Do dtc nie dokupiłbym sobie sprzęgła, a 10kg piechotą nie chodzi

Novy
24.04.2018, 12:20
(...) 10kg piechotą nie chodzi

To fakt. I to boli :o
Ale da się przeżyć :)

nabrU
29.04.2018, 22:44
Zakupiłem w mijającym tygodniu RapidBike ale w najprostszej wersji Easy.

http://ruggedroads.co.uk/RapidBike-Eas-for-Honda-CRF1000-2016

Celem nie było jakieś "tjuningowanie" NAT ale pozbycie się nieprzyjemnego szarpania przy jeździe ok. 30 mph (50-60 km/h), którego ciężko jakoś obejść jak się ma DCT. Motocykl był pare razy u dealera i niczego złego się nie dopatrzyli. Więc szukając po forach zauwazyłem, że mój przypadek nie jest odosobniony i podejrzenie o taki stan pada na kaganiec Euro. Można znaleźć parę opinii ludzi, którzy to zastosowali i są zadowoleni, więc i ja postanowiłem spróbować.

Szybki montaż tylko do sondy Lambda. Zero rozbierania paneli itp.

Zrobiłem w weekend prawie 1000km, więc jakiś test był. Efekt - jedne z lepiej wydanych pieniędzy na dodatki do NAT. Moto jakby lepiej zbiera się z dołu, występują mniejsze drgania no i najważniejsze - płynniej pracuje tak około 2000 obr/min. Nie widzę, żadnych zmian w zakresie obrotów ok. 4000 i wyżej.
Na minus, to chyba wzrosło trochę spalanie ( z jakichś 5,5 na 6 l/100km) ale dla lepszej pracy silnika mogę to przeboleć. Po drugie połowa dystansu to były autostrady więc i to może być przyczyna :D

WieniuZiel
12.04.2019, 13:01
Zanabyłem w końcu Rapida EVO, trochę roboty z założeniem było, ale w 6 godz. ogarnąłem ze złożeniem moto do kupy.
Póko co nakulałem jeden zbiornik, więc jeszcze pełna procedura autoadaptacji nie dobiegła końca. Na razie z zauważalnych różnic słyszę głośniejszy wydech ( cały Akrap), płynniejsze przyśpieszanie na wyższych biegach i zmniejszyły mi się obroty biegu jałowego, są jakby równiejsze. O dziwo tryb D zaczął pracować bardziej dynamicznie, blisko mu do S1. Najbardziej zauważalna jest większa chęć na przyśpieszanie od 180 wzwyż. Spalania jeszcze nie analizuję, jak będą konkrety to skrobnę.

madafakinges
13.05.2019, 15:43
Jako że mamy piękną jesień tej wiosny i zdecydowanie więcej czasu można spędzic w garażu niż na jeździe zanabyłem coś takiego.

87921

Oczywiście okazyjnie:D

Można sobie do tego wgrywać mapy na stronie PC jest dostępnych kilka.
Fajną opcją jest to, że jest przełącznik na kierownice i i możliwość wgrania dwóch map.
Jedną ekonomiczną drugą TURBO.

Będziemy testować.

Novy
13.05.2019, 17:14
RapidBike to za mało czy oczekiwałeś po nim czegoś więcej?

Grzechu2012
13.05.2019, 17:18
RapidBike to za mało czy oczekiwałeś po nim czegoś więcej?

nudzi mu się i za dużo ma pieniędzy- tak somdze :D

madafakinges
13.05.2019, 17:54
Tak jak grzechu pisze. Trafiła się używka, a ktoś to dla was musi testować:D

matjas
13.05.2019, 18:03
To się nazywa poświęcenie ...:haha2:

skoti
28.05.2020, 21:37
Odkopie kotleta, jak się ten power commander spisuje? Warty tych pieniedzy co za niego krzyczą?

siwy
28.05.2020, 22:24
Działa dobrze chociaż już nie pamiętam jak było na oryginale. Po zamontowaniu poprawiła się kultura pracy i elastyczność.

skoti
29.05.2020, 07:50
A jak spalanie?

madafakinges
29.05.2020, 09:05
Siwy ma rapid bike easy, a Skoti pyta o powercommandera, to trochę co innego.
PowerCommander
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=36789

Mam do sprzedania swojego. Możeszsobie wgrać dwie mapy ekonomiczną i na pełnym ogniu.
Ale na dobrej mapie spalanie nie powinno wzrosnąć więcej niż o 0,5l.
Do tego można podłączyć quickshifter.

https://thetenerist.wordpress.com/2019/03/18/2017-honda-crf-1000-power-commander-v-install/

Gepard
19.06.2020, 22:50
Siemanko, odnośnie tuningu NAT...
Jest możliwość €žodblokowania moto przez firmę z Dzierżoniowa:
http://kk.motocykle.pl/nowa-honda-crf1000-africa-twin-chip-tuning-odblokowanie-zdjecie-restrykcji_323.html
Po tym zabiegu moto ma zyskać ok 10KM.

Cezar3
19.06.2020, 22:58
Chyba wolałbym rapida professional...
Cena podobna, a możliwości więcej.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

maciekrom
23.06.2020, 17:50
Testował już ktoś te ustrojstwa w crf1100?