View Full Version : Świece, pęknięcie ceramiki.
Jak zapewne wiecie świece są specjalnie dedykowane do NAT do tego dość drogie - ok 120 pln za sztukę a kilka ich tam jest. W związku z tym, że część jest niedostępna wizualnie trudno ocenić jak wyglądają ale w moim przypadku w lewym garze w zewnętrznej świecy (ta akurat jest łatwo dostępna) pękła warstwa ceramiczna co może powodować przebicia. Wydaje mi się, że to uszkodzenie mechaniczne ale nie mam bladego pojęcia w jaki sposób ta świeca mogłaby zostać uszkodzona gdyż jest dość mocno schowana tak że uderzenie raczej nie wchodzi w grę. Mam nadzieję że to jednostkowy przypadek ale fakt jest faktem i otulina ceramiczna po prostu pękła. Ktoś miał taki przypadek?
madafakinges
28.08.2017, 08:52
Spadła komuś na ziemię, ceramika lekko nadpękła później od wibracji całkiem jebła.
Druga opcja jest taka że tak mocno daleś w piec że kompresja od środka rozrewała świece... dobrze że nie zdmuchła iskry;)
Opcja I nie wchodzi w grę bowiem przed wyprawą oglądałem tą świecę bo chciałem zakupić na zapas i była w porządku. Od tego czasu nikt jej nie wykręcał.
madafakinges
28.08.2017, 09:03
Czyli zostaje opcja II
Wada materiałowa ewentualnie jeszcze możliwa bo pałowania mocnego nie było.
Szczęście że nie pękł izolator elektrody na dole, bo gdy wpadnie do cylindra to łatwo może zniszczyć gładź tulei i płaszcz tłoka.
Z tego powodu warto świeczki wymieniać czas od czasu :Thumbs_Up:
Panowie ,
Szukam informacji na temat świec do NAT. W Manualu na ten temat nie ma nic. Czy możecie pomóc ? Najlepsze z NGK...
Ale masz może jakieś dane tych świec ? typ .. numer itd. w katalogu NGK czy Denso nie znalazłem CRF1000
w sieci nie mogę znaleźć 8A 9S . Ale za to są 9A 9S . Różnica 8/9 to jest tylko w temperaturze - chyba będzie pasowała ?
Świece są dedykowane do NAT . Szukaj tych właściwych.
szukałem w sieci i nie znalazłem . Nawet w katalogach NGK dla CRF 1000 ich nie ma . Takiego motorka niema :)
wydzwaniałem po specjalistycznych sklepach i jedni podają LMAR 8A9S inni SIMILAR ...
W końcu zadzwoniłem do serwisu i mają... owszem do sprowadzenia 120 pln za sztukę ! jakiś koszmar. Numer świecy NGK to 6817
W końcu zadzwoniłem do serwisu i mają... owszem do sprowadzenia 120 pln za sztukę !:mur::Thumbs_Down:
07 A-gent
05.10.2017, 21:20
A to co? fatamrugana?
chyba że są dwa rodzaje świec - 6917
...a to zdziercy . W serwisie powiedzieli 120 za sztukę !!
:mur::Thumbs_Down:
Zbyt delikatnie powiedziane.
Forumowi handlarze mogliby pomóc.;) NAT coraz więcej jeździ, takie świece są także w nowej CB 1100 zdaje się.
Dla marudzących, że honda to beeee... do poczytania:
KTM stosuje technologię podwójnego zapłonu, aby podnieść jakość i zwiększyć efektywność zapłonu w silnikach czterosuwowych. Począwszy od modelu z rocznika 2012 jedno-cylindrowy Duke 690 wyposażany jest w NGK LKAR8BI-9 jako świecę centralną oraz LMAR7A-9 jako świecę boczną. Pierwsza z nich posiada cienki, zaledwie 0,6-milimetrowy irydowy wierzchołek na elektrodzie środkowej, który zapewnia optymalny dostęp iskry do mieszanki powietrzno-paliwowej i lepsze spalanie w całym okresie użytkowania świecy, dzięki temu, iż zastosowany materiał szlachetny chroni elektrodę przed zużyciem i korozją. Z kolei LMAR7A-9 jest standardową niklową świecą zapłonową. Jej cechą charakterystyczną jest długi, 26,5-milimetrowy gwint, o szerokości jedynie 10 mm. Mała średnica gwintu świec umożliwia zainstalowanie ich obu w jednym cylindrze.
Podobna i równie skuteczna kombinacja zastosowana jest także w 1290 Super Duke R. Ten najmocniejszy dwucylindrowy silnik motocyklowy, dostępny od ubiegłego roku, ma instalowaną na oryginalnym wyposażeniu irydową świecą zapłonową NGK LKAR9BI-9. Z wyjątkiem różnej wartości cieplnej jest to świeca identyczna z instalowaną w Duke 690 jako świeca centralna i również towarzyszy jej niklowa NGK LMAR7A-9.
Firma NGK dostarcza świece zapłonowe także do modeli produkowanych w roku 2015, jak np. Dukes – nowy, długodystansowy model KTM oraz 1050 Adventure i 1290 Super Adventure, wykorzystujące technologię podwójnego zapłonu. Te dwa ostatnie modele mają instalowane po dwie świece irydowe w każdym cylindrze. Jako świeca centralna wykorzystywana jest LKAR9BI-10, a jako boczna - LMAR7DI-10. Obie charakteryzują się długim i cienkim gwintem oraz zwiększonym odstępem między elektrodami, co zwiększa efektywność spalania. Ponadto elektroda masy świecy LMAR7DI-10 jest krótsza i posiada ścięte brzegi.
zródło: ngk.de
Sugerowałem się tą stroną: http://www.ebay.com/itm/New-Genuine-Honda-2013-2014-CB1100-Spark-Plug-LMAR8A-9S-Set-Of-3/202066808710?hash=item2f0c1ecf86%3Ag%3AzxYAAOSwStx Zy9~7
http://www.ebay.com/itm/NGK-Standard-Spark-Plug-LMAR8A-9S-6817-/291827226827?epid=236799307&hash=item43f24218cb:g:fwEAAOSwtnpXlR~J&vxp=mtr
NAT ma SILMAR8A9S i są one dedykowane do Afry. Nic innego nie pasi. Jak próbowaliśmy kupić je na rynku to nie było szans. Jedynie u dealerów były dostępne jako oryginały w pudełku Hondowskim. Nie bardzo rozumiem też skąd wziął się numer 6187 i ta cud miód oferta z Ceneo bowiem po wpisaniu tegoż numeru na stronie NGK pojawia się taki tekst:
Showing 0 results for "6187"
Świece te kosztują ok 30$ więc cena u nas jest mniej więcej adekwatna choć i tak są dość drogie.
8 funtów i 4 pensy u królowej brytyjskiej co wychodzi "nieco" taniej niż w Polsce. 3 razy taniej!!!
http://www.sparkplugs.co.uk/ngk-standard-spark-plug-lmar8a-9s
Zgoda. Tylko to nie ta świeca.
FUCK!!!:mad:
Emek, masz absolutną rację!
NAT ma dedykowane świece. Te linki, które podawałem są do świec zwykłych.
Całkiem inna elektroda. Jest cieniutka i stożkowa.
Co ile Pan Honda przewiduje wymianę ?
Cena faktycznie zabija, ale albo świec nie ma w hurtowniach, albo cena w ASO delikatnie lepsza ;(
swiece 48, filtr pow. 24k km.....
olej będę zmienial pewnie co 12, ale te dwa pierwsze raczej co 24 i 12.....
cena masakra ktoś wie, gdzie można kupić tak za 1/2 ceny :)?
Jaka cena? Po 23 EUR kupisz. W PL cena zabija.
Jaka cena? Po 23 EUR kupisz. W PL cena zabija.
masz jakieś namiary? co kasy nie wciągnie a świece przyjdą u nas nawet w hurcie są po 180zł brutto
W PL widziałem ceny po 200 ziko za sztukę więc jeśli tak jest nadal to lepiej kupić poza krajem.
http://www.carpimoto.it/en-TN/Brand_NGK/46042_SILMAR8A9S-NGK-SILMAR8A9S-Spark-Plug-for-Honda-CRF1000L-Africa-Twin.htm
https://www.louis.eu/artikel/variante/ngk-spark-plug-silmar8a9s/10038026
https://www.rally-motor.nl/NGK-sparkplug-SILMAR8A9S-CRF1000
https://www.africa-twin-shop.com/en/maintenance/265-ngk-honda-spark-plug-silmar8a9s.html
https://www.ebay.co.uk/p/Genuine-Honda-Spark-Plug-SILMAR8A9S-31909-mjp-g51-Crf1000-2016-on/14022401826
W PL widziałem ceny po 200 ziko za sztukę więc jeśli tak jest nadal to lepiej kupić poza krajem.
http://www.carpimoto.it/en-TN/Brand_NGK/46042_SILMAR8A9S-NGK-SILMAR8A9S-Spark-Plug-for-Honda-CRF1000L-Africa-Twin.htm
https://www.louis.eu/artikel/variante/ngk-spark-plug-silmar8a9s/10038026
https://www.rally-motor.nl/NGK-sparkplug-SILMAR8A9S-CRF1000
https://www.africa-twin-shop.com/en/maintenance/265-ngk-honda-spark-plug-silmar8a9s.html
https://www.ebay.co.uk/p/Genuine-Honda-Spark-Plug-SILMAR8A9S-31909-mjp-g51-Crf1000-2016-on/14022401826
dzięki zamówiłem
https://www.africa-twin-shop.com/en/...ilmar8a9s.html
135 euro z przesyłką
Nie kumam matematyki, u dilera po 120 pln a na stronach po 30EUR, no przy kursie 4,3 to chyba u dilera taniej wychodzi!?
Nie kumam matematyki, u dilera po 120 pln a na stronach po 30EUR, no przy kursie 4,3 to chyba u dilera taniej wychodzi!?
kuźwa kiedyś u dealera były duuużo droższe.. faktycznie obecnie bez rabatu to 129zł ..... także nie warto kombinować
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.