PDA

View Full Version : Automat a Manual


Radek1
30.06.2017, 12:06
Witam
Miałem przyjemność jazdy testowej CRF1000 w wersji ze skrzynią automatyczną. Motocyklem jeździ się świetnie, bardzo dobra pozycja za kierą ale w porównaniu do mojego obecnego moto (triumph tiger 955i) nie podobały mi się dwie rzeczy: sporo większe wibracje od silnika szczególnie odczuwalne na podnóżkach, oraz stosunkowo słabą dynamikę silnika. W porównaniu do Afry mój Tiger to wręcz wariat, chętniej wkręca się na obroty od samego dołu, a przede wszystkim nie czuję praktycznie żadnych wibracji od silnika (trzy cylindry). Chciałbym poznać opinie kogoś kto jeździł Afryką automatem oraz manualem, czy jest między tymi motocyklami różnica w odczuwalnej mocy i wigorze. Dodam tylko że oczywiście próbowałem różne tryby skrzyni DCT Drive oraz 3 sportowe.

Pozdrawiam Radek

Novy
30.06.2017, 12:11
Chcesz porównywać automat z manualem (jak w temacie) czy Afrykę z Tigerem? :confused:

Radek1
30.06.2017, 12:26
Mam na myśli porównanie automatu z manualem oczywiście.

madafakinges
30.06.2017, 12:29
Na wibracje niewiele poradzisz. Za to jeśli będzie Ci mało dynamiki, dużo ludzi na advrider zmienia tylną zębatkę na większą. Myślę, że 2 zęby znacząco podniosą dynamikę moto, nie powodując drastycznego wzrostu spalania. Jednakże co byś nie zrobił, nie będzie to zapierdalać jak tiger, który tak naprawdę jest sportowym moto z podwyższonym zawiasem i ludzką pozycją za sterami.

nabrU
30.06.2017, 18:10
Jak brakuje Ci mocy w nowej AT to w segmencie adv zostaje ci pojeździć KTM 1190 Adv R (150KM)

madafakinges
30.06.2017, 18:31
1090 i 1290

nabrU
30.06.2017, 18:35
1090 i 1290

Zgadza się jeśli mowa o nowych modelach 2017. Choć jeszcze 2016 można kupić też...

Radek1
30.06.2017, 18:49
Dzięki za podpowiedzi dotyczące innych moto. Pytanie moje zadane w pierwszym poście, czyli porównanie manual vs automat pozostaje jednak nadal bez odpowiedzi...

nabrU
30.06.2017, 19:05
Pytanie moje zadane w pierwszym poście, czyli porównanie manual vs automat pozostaje jednak nadal bez odpowiedzi...

Ja nie za bardzo rozumiem Twoje pytanie, szczerze mówiąc. O jakiej różnicy w odczuwalnej mocy i wigorze mówisz? To dwa takie same motocykle z takim samym silnikiem (no ok. jeden cięższy o ok 10kg) więc będą jeździć identycznie.

Rzekłbym nawet, że wersja DCT może być "odczuwalnie bardziej wigorna" :) bo nie znam takiego co by szybciej biegi zmieniał manualnie niż skrzynia DCT.

Novy
30.06.2017, 19:05
Myślę, że to wszystko od kierownika zależy. Manualną CRFą nie jeździłem, bo z góry wiedziałem, co chcę kupić i czym jeździć. Według mnie ta skrzynia (DCT) jest tak dobrze dopracowana, że robi swoją robotę. W moim byłym NC750X też miałem DCT i wierz mi - nigdy nie korzystałem z trybu S. W Afryce mam trzy tryby S i też pewnie z żadnego z nich nigdy nie skorzystam. Ten motocykl jest do czego innego stworzony :)
Tak więc o to, o co pytasz nikt Ci nie odpowie, bo każde odczucia będą subiektywne.

myku
30.06.2017, 21:05
Mialem przyjemnosc obiema wersjami jezdzic i odwaze sie stwierdzic ze dct jest dynamiczniejsze jesli chodzi o start i jazde w miescie.W wiekszych predkosciach to to samo i wszystko zalezy od kierujacego jak chce jezdzic.Co do wibracji sie nie wypowiem .Sa bo sa,zwykle wibracje,dla mnie to zaleta

Pirania
30.06.2017, 21:33
Z moto jak z kobita, albo jest chemia od pierwszego wejrzenia albo ni ma! Chcesz więcej adrenaliny siadaj na KTM'a 1290..jest obłędny!;) Zejdziesz, napisz swoje wrazenia

madafakinges
30.06.2017, 21:42
Moim zdaniem dtc wcale szybciej biegów nie przerzuca, niż zrobiłbym to manualnie, myślałem że będzie działać to jak kłik szifter ale tak nie jest, więc nie wiem dlaczego miałaby być dynamiczniejsza od manuala?

myku
30.06.2017, 21:44
Mozesz przezucac biegi lopatka,a to juz duza roznica do sprzegla,dzwigni biegow i zakrecanie i odkrecanie gazu

madafakinges
30.06.2017, 21:50
Co z tego, że łopatką? Gdyby działało to tak jak kłikszifter czyli odcinka i w tym samym momencie zapięcie wyższego biegu i ogien tak jak to jest np. w dsg VW czy audi. DTC nie przerzuca szybciej biegu niż zrobie to manualnie tym bardziej jeśli będę robił to bez sprzęgła...

Novy
30.06.2017, 21:59
Z tego, co mi wiadomo to jadąc np. na trzecim biegu to 'zapięty' jest drugi i czwarty bieg. Wszystko po to, aby nie było szarpnięć podczas zmiany biegu np. w zakręcie.
Na bank tak było/jest w NC750X z DCT, więc i podejrzewam, że w Afrze też tak jest. Tym samym przerzucać będzie biegi szybciej niż kierownik.

motomax
30.06.2017, 22:05
każdy ma inne odczucia,jak dla mnie tylko manual,dct fajne ale to nie to,tak jak z automatem w aucie,poprostu ja decyduje,chyba inaczej nie umiem i nie chce umieć...

tradycjonalista sie to chyba nazywa.. ps tel ma na klawisze bez dotyku :haha2:

podobnie z absem wprawiony kierownik,mocno wprawiony zatrzyma sie szybciej niż ten z abs...

ale tutaj jestem za.. złoty trzydzieści na szuterku i nie trza sie martwwić..:dizzy:

HarryLey4x4
30.06.2017, 23:02
motomax, chciałby zobaczyć tego wprawnego kierownika z wyłączonym absem i zatrzymywanie się szybciej niż ten , który ma włączony abs z przodu. Oczywiście tylny wyłączony. Prędkość startowa np. 60 km /h.

Ja jeśli chodzi o DCT, to coraz bardziej się przekonuję.
Manual ma każdy, a innego enduraka z DCT nie uświadczysz, a to co potrafię jako mniej wprawny szutrowiec robić na stojąco dzięki temu ,że mam automat jest nie do przecenienia.
Zawsze na skrzyni manualnej miałem problem by w jeździe na stojąco zmieniać biegi szczególnie na wyższe. Chwilowa utrata równowagi wprowadzała niepokój, zatem teraz tego w ogóle nie mam.

Kolega pytał o wibracje silnika. Mnie ten ruch jaki mam w siedzeniu właśnie się podoba.

Manualem niestety nie jeździłem, ale od razu wiedziałem,że ma być DCT, zatem jestem chyba ortodoksem.

Fizolof
30.06.2017, 23:16
ABS nie został wymyślony, żeby hamować krócej, tylko jak sama nazwa wskazuje (niem. Antiblockiersystem; ang. Anti-Lock Braking System) – układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania. Owszem wprawny motocyklista zatrzyma szybciej... ale ABS nie pozwoli "podciąć" koła, kiedy będąc mocno zaskoczony, wciśniesz odruchowo klamkę hamulca zbyt mocno. Ja się na xt660z wyłożyłem na asfalcie bo wcisnąłem klamkę przedniego hamulca tak jak przez ostatnie 5 lat w Trampku... tyle, że tam to powodowało zwalnianie a Yamaszka zablokowała koło :mur:

Wiem, że są wśród nas ludzie, którzy wsiadając na moto są zawsze zwarci i gotowi jak Ayrton Senna da Silva w najlepszych latach, hamują, przyspieszają i mają niższe spalanie niż dane zawarte przez producenta pojazdu i im takie badziewie nie jest potrzebne. ...

Jac
30.06.2017, 23:20
Nie ma takiego motocyklisty obecnie, co działa szybciej niż abs. Tak zatem działa i na blokowanie, i na skuteczność hamowania. Takie czasy ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

darius
30.06.2017, 23:33
Co z tego, że łopatką? Gdyby działało to tak jak kłikszifter czyli odcinka i w tym samym momencie zapięcie wyższego biegu i ogien tak jak to jest np. w dsg VW czy audi. DTC nie przerzuca szybciej biegu niż zrobie to manualnie tym bardziej jeśli będę robił to bez sprzęgła...
Podzielam zdanie Myka. Dct będzie szybsze od czlowieka, a do tego nie rozłączy napędu jak to ma miejsce w manualu. Jezdzilem obiema wersjami.

D

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

madafakinges
01.07.2017, 05:58
https://youtu.be/lky4x38_5GA
No dobra wychodzi że etc szybsze

HarryLey4x4
01.07.2017, 06:59
ale i tak znajdą się tacy , co powiedzą ,że to jest inaczej :haha2:

siwy
01.07.2017, 14:24
A wrażenia praktyczne ? Jazda w trasie, po mieście, w terenie ? Spalanie takie samo czy inne ? Niskie/wysokie temperatury otoczenia czy mają wpływ na pracę dct ? Da się tym na koło postawić ? Wybieram się na jazdę testową afryką z dct, sam jestem ciekaw.

Wujek
01.07.2017, 15:01
Po wyłączeniu kontroli trakcji idzie na koło bez problemu.

colles
01.07.2017, 15:29
Po wyłączeniu kontroli trakcji idzie na koło bez problemu.
Sam się o tym przekonałem więc lepiej ostrożnie z manetką po wyłączeniu kontroli trakcji :)) spalanie wg. danych Hondy niższe przy dct .

radiolog
01.07.2017, 15:41
DCT przy niezmienionym zawieszeniu, ma mniejszą ładowność
W korku i paradach motocyklowych, DCT może mieć przewagę.
DCT może mieć przewagę w konkursach polegających na przeniesieniu deski z jednego miejsca na drugie , chociaż nie wiem ,czy jak zamknie sie manetę, to czy motor nie stanie szybciej, niżby w manualu, kiedy go trzymamy na półsprzęgle i jedziemy dalej.
W gymkhanie tez może okazać się przewaga wersji manualnej.
Poza tym w DCT nie zmierzymy mocy na hamowni, bo przednie koło się nie kręci, w związku z tym przy zapchaniu czujniuka ABS błotem możemy mieć problem z wrzuceniem biegu w DCT.
Gdy nam DCT zgaśnie na stromym zjeździe, zafundujemy sobie dużo adrenaliny, nie kontrolując zjazdu w dół.
Poza tym, jak jakiś fan motoryzacji zrobi nam dla hecy przegazówkę, wyrwiemy jak ogar w drzewo :)

bukowski
01.07.2017, 16:11
Ja tam uprzedzony nie jestem, zresztą w samochodzie konsekwentnie wybieram automaty.
U mnie zdecydowało to, że DCT jest potencjalnie bardziej awaryjna (szczególnie jeśli wezmiemy pod uwagę przebieg, trudne warunki uzytkowania i możliwości naprawy na zadupiu) no i waży o 10 kg więcej.
Cała reszta jest do rozważenia, kto co woli. Automat wygodniejszy, lepiej przyspiesza, uwalnia jedną rękę i nogę - co nie jest bez znaczenia w terenie. Mysle takze, ze łagodniej obchodzi się z silnikiem. Manual jest za to odporny na elektroniczne przypadłości typu czujniki, zasilanie, komputer no i daje większe możliwości hamowania silnikiem.

nabrU
01.07.2017, 23:37
Gdy nam DCT zgaśnie na stromym zjeździe, zafundujemy sobie dużo adrenaliny, nie kontrolując zjazdu w dół.


Nie ma takie możliwości... o ile nie użyjesz kluczyka albo kill switcha

tomajkAT
02.07.2017, 07:07
Jeszcze ewentualnie może się skończyć paliwo :)

Emek
02.07.2017, 07:34
Radio jak to ci zgaśnie? Jeżdżę automatami od lat i jeszcze nie zdarzyło się aby zgasł. To chyba niemożliwe.

radiolog
02.07.2017, 08:17
Radio jak to ci zgaśnie? Jeżdżę automatami od lat i jeszcze nie zdarzyło się aby zgasł. To chyba niemożliwe.

Sorry miało być wjeździe :), no bo kierownik się przestraszy stromizny np, albo jakaś przeszkoda wymaga stopu, w manualu to podstawowy sposób zatrzymania :), a tu tyłem z górki na pazurki .

nabrU
02.07.2017, 09:34
Sorry miało być wjeździe :), no bo kierownik się przestraszy stromizny np, albo jakaś przeszkoda wymaga stopu, w manualu to podstawowy sposób zatrzymania :), a tu tyłem z górki na pazurki .
Coś się mi wydaje że z DCT niewiele miałeś do czynienia. :p
Jeszcze raz powtarzam: nie da się zgasic/zdławic przypadkowo silnika niezależnie czy z górki, czy pod górkę, czy na prostej. To właśnie jedna z wielu zalet tej skrzyni

HarryLey4x4
02.07.2017, 09:50
Może radiologowi chodziło o odpuszczenie manetki gazu na zero. Myslę,że to może mieć miejsce.Tyle tylko ,że to łączy się zazwyczaj z hamowaniem,które może zapobiec spadaniu.
Przy manualnej skrzyni , jedną z technik zatrzymania się jest wygaszenie silnika na podjeździe. Tego nie da się zrobić z DCT, a jeśli ktoś wyłączy ze switcha, to rzeczywiście ma problem z lotem w tył, o ile nie powstrzymają tego hamulce.
To jest jedna z tych bolączek , jak na razie której nie sprawdziłem , ale się obawiam.

radiolog
02.07.2017, 11:39
Dokładnie o to HarryLey4x4

tomajkAT
02.07.2017, 20:10
To też dali hamulec ręczny, tam gdzie manuale mają sprzęgło.

HarryLey4x4
02.07.2017, 20:17
spróbuj na podjeździe stromym, zatrzymać motocykl w miejscu zapinając ten ręczny hamulec ...

Pirania
02.07.2017, 20:41
Automaty miałem w autach i skuterech ale normalnym moto..nie wiem..gdzie zabawa biegam, sprzeglem, obrotami..??? Jako osoba bez doświadczenia powiem ze nie wyobrażam sobie automata w normalnym moto, w terenie etc. Chyba zapisze się na jazdę próbna NAT..
Emek,
masz automata w swojej NAT ??? :dizzy:

HarryLey4x4
02.07.2017, 20:51
W skuterze zapewne miales wariator a nie automat, a w samochodach skrzynie też są różne. W terenie potrafią akurat bardzo ułatwić jazdę, ale nie zawsze są lubiane ze względu na powiększanie kłopotu w przypadku ich awarii.

madafakinges
02.07.2017, 21:04
No dobra chce zablokować tylne koło hamulcem na lużnym i co na to dtc?

tomajkAT
02.07.2017, 21:42
No jak? DCT nic na to, od tego jest klamka. Jakoś daje się zablokować, choć przyznam, że nie rozumiem czemu jest tak daleko odsunięta. Chyba dla tych co się muszą "przyzwyczajać" Mnie to problemu nie robi, uważam że to zaleta, bo jeśli chodzi o hamulec tylny to w tym momencie mam obie nogi wolne.

madafakinges
02.07.2017, 21:49
Nie na postoju, jadę i chce nadrzucić tył blokując tylne koło nożnym hamulcem.

tomajkAT
02.07.2017, 22:19
Hmm no trza przerobić wajchę od hamulca i powinno być tylnym ręcznym.
Sama skrzynia słucha się dość dobrze, w każdym razie nie "przeszkadza" za bardzo.
Prawda jest też taka, że to właśnie DCT w NAT jest tym czymś dla czego warto kupić nową afrę. Jak bym twardo stał przy manualu to jest DUUUŻO sprzętów i to często lepszych do wyboru, to tak szczerze.

myku
02.07.2017, 22:27
Dokladnie.Dla DCT kupilem Afryke.Inaczej czekal bym na 1290 Adv R

radiolog
02.07.2017, 22:32
Nie na postoju, jadę i chce nadrzucić tył blokując tylne koło nożnym hamulcem.

To wciskasz nożny i już, ta klamka to nie jest zastępca tylnego tylko zabezpieczeniem przed stoczeniem się motocykla na postoju, bo po wyłączeniu silnika jest zawsze wolne koło.

Pirania
02.07.2017, 22:58
Dokladnie.Dla DCT kupilem Afryke.Inaczej czekal bym na 1290 Adv R
No nie dociera do mnie..,moto..teren..automat..fun!? Automat moto = Grecja, skuter wino..
Jutro szukam jazdy probnej w Krakowie..

Jaskola
02.07.2017, 23:00
Mada-> wyłączasz abs na tyle, naciskasz nożny hamulec tylnego koła i nadrzucasz. Dct nic na to.

HarryLey4x4
03.07.2017, 06:57
No dobra chce zablokować tylne koło hamulcem na lużnym i co na to dtc?

Co rozumiesz przez pojęcie "na luźnym "

N-ki nie wrzucisz w czasie jazdy, możesz tylko odpuścić całkowicie gaz do zera, wówczas powstaje luźne koło. ale nie jest to bieg jałowy- tylko rozpięte koło od skrzyni.

colles
03.07.2017, 07:55
Co rozumiesz przez pojęcie "na luźnym "

N-ki nie wrzucisz w czasie jazdy, możesz tylko odpuścić całkowicie gaz do zera, wówczas powstaje luźne koło. ale nie jest to bieg jałowy- tylko rozpięte koło od skrzyni.
Myślę że chodziło o luźne podłoże. Ja ostatnio jechałem z trzema kuframi plus pasażer . Dość duży kąt nachylenia na szutrze z kamieniami . Jedynka plus tylny hamulec . Bez uslizgu tylnego koła i minimalnego zdławienia silnika. Dla mnie pełen komfort

Novy
03.07.2017, 08:11
Co rozumiesz przez pojęcie "na luźnym "

N-ki nie wrzucisz w czasie jazdy, możesz tylko odpuścić całkowicie gaz do zera, wówczas powstaje luźne koło. ale nie jest to bieg jałowy- tylko rozpięte koło od skrzyni.

Koło nie jest rozpięte podczas jazdy nawet, gdy puścisz gaz i to jest zaletą DCT.
Muszę znaleźć ten artykuł, który czytałem na temat zachowania się DCT i blokowania koła.

Emek
03.07.2017, 09:02
Automaty miałem w autach i skuterech ale normalnym moto..nie wiem..gdzie zabawa biegam, sprzeglem, obrotami..??? Jako osoba bez doświadczenia powiem ze nie wyobrażam sobie automata w normalnym moto, w terenie etc. Chyba zapisze się na jazdę próbna NAT..
Emek,
masz automata w swojej NAT ??? :dizzy:
Emek nie ma automata i nie będzie mieć takiego cuda w motocyklu. W terenie każdy automat wykazywał będzie większe lub mniejsze niedoskonałości i nikt mnie nie przekona że w offie będzie tak samo jak w manualu. Nie będzie bo nie ma takiej opcji. Ciekawi mnie za to jedna sprawa jeśli chodzi o zachowanie skrzyni i pracę silnika. Mianowicie w każdym automacie jaki użytkowałem pojawia się problem, który ja nazywam czasem reakcji niezdecydowanego. Chodzi o taką sytuację daję w palnik i skrzynia redukuje biegi i rosną obroty. Dokładnie w tym momencie zamykam gaz bo się rozmyśliłem i jednak nie chcę przyspieszać. We wszystkich skrzyniach, którymi jeździłem tutaj pojawia się moment zawahania co tu kuwa zrobić, który trwa dość długo i pozostajemy w tym czasie bez napędu (w sensie skrzynia myśli co tu zrobić, obroty skoczyły a moto nie reaguje i nic się nie dzieje). Nie wiem czy jasno i precyzyjnie się wyrażam ale to zjawisko jest upierdliwe. Ciekawi mnie jak to jest w DCT.

radiolog
03.07.2017, 09:48
Jak jechałem automatem dwukrotnie (pierwszy i ostatni) to chyba zredukował, a porem zaraz 6- tke wbił

HarryLey4x4
03.07.2017, 13:32
Widzę,że niechętnych się i tak nie przekona. Ja mam automat, ale mam też inne moto. Dla mnie jest to dopiero poznawamy sprzęt,więc nie będę nikogo namawiać. Póki co wiążę nadzieję na poznanie nowych technik jazdy,niemożliwych byc moze dla manuala. Pogadam za kilka lat.

radiolog
03.07.2017, 14:11
A jezdził ktoś dct w gymkhanie? Tam ciagle używa się półsprzęgla i gazu, w dct to tylko skakanie z tego wychodzi

voxan69
03.07.2017, 14:15
Ile byście nie napisali to i tak dct w teren się nie nadaje - praca sprzęgłem to podstawa szczególnie na podjazdach

Emek
03.07.2017, 14:15
Widzę,że niechętnych się i tak nie przekona.
Jak do mnie pijesz, to w moim przypadku to nie kwestia przekonania lub nie ;). Bardzo cenię automaty. Takie rozwiązanie w motocyklu moim zdaniem jest bardzo sensowne jeśli chodzi o wygodę. Ja nie szukam wygód na motocyklu a zmiana biegów jest dla mnie frajdą a nie koniecznością (choć to i tak mus:D). Od razu mówię że nie jechałem jeszcze z DCT bo jakoś się nie złożyło ale gdyby nawet było hiper, super lepiej niż w manualu to i tak brałbym manuala bo zmiana biegów to dla mnie kwintesencja jazdy motocyklem. Ale to oczywiście moje subiektywne zdanie a każdy wybiera wedle własnego uznania. Nie deprecjonuję tutaj automatu, w motocyklu on po prostu nie jest dla mnie.

myku
03.07.2017, 15:10
Jak sie nie potrafi automatem jezdzic i nie potrafi zmieniac i urzywac roznych trybow pracy skrzyni to sie narzeka.Przypominam ze jest opcja R/M ktora nie jest automatem a o niebo lepsze niz manual,ale co ja tam wiem.Ci ktorzy nie maja lub nie jezdzili wiedza lepiej.:D

HarryLey4x4
03.07.2017, 15:26
Emek, pił nie pił, pogadamy jak pojeździsz. Nie wiem, czemu zakladasz,że w jeździe motocyklem kwintesencję stanowi nożna zmiana biegów. Ba, to nawet w skrzyni DCT jest możliwe! Co do sprzęgła, to jest to także czasem wymóg takiego zestawu(czyli z manualnę skrzynią biegów).
Z DCT może się okaże, ze to było tylko przyzwyczajenie. Nie wiem. Zobaczę.
:-)

Aha,no i afra nie służy do hardcoru,zatem może i oczekiwań od niej nie ma co mieć jak od sprzętu do takiej zabawy.

siwy
03.07.2017, 15:31
W aucie jak pojeździłem rok z automatem i dostałem zastępcze na kilka dni w manualu to mnie krew zalewała, nie chcę już manuala. Zobaczcie na ofertę aut sportowych, czy w ogóle które mają ponad 200-250 koni, nie ma już praktycznie w manualu.

colles
03.07.2017, 17:38
Jeśli ktoś musi zmieniać biegi nogą to można dokupić dźwignię zmiany biegów przy lewym bucie mieszać jak w manualu :)

Misza
03.07.2017, 18:24
A co z instytucją czegoś takiego jak stary, dobry "strzał ze sprzęgła"?

colles
03.07.2017, 18:47
A co z instytucją czegoś takiego jak stary, dobry "strzał ze sprzęgła"?

No tu jest d..a i nie ma możliwości zrobić przegazowki w korku :(

myku
03.07.2017, 19:07
Jak to nie mozesz zrobic przygazowki?? Motzesz.Misza,strzaly ze sprzegla sa juz niemodne :D.A tak serio to kazdy kto kupil i zdecydowal sie na manuala czy automat wiedzial gdzie bedzie motocyklem jezdzic.I jak ktos slusznie zauwazyl to jakby nie bylo to cwierctonowy kloc i nie przesadzajcie z ta jazda w terenie ;)

HarryLey4x4
03.07.2017, 19:24
Koło nie jest rozpięte podczas jazdy nawet, gdy puścisz gaz i to jest zaletą DCT.
Muszę znaleźć ten artykuł, który czytałem na temat zachowania się DCT i blokowania koła.

Coś mi tu nie pasuje. Jak stoisz na biegu i nie dodajesz gazu , to możesz moto przepychać przód i tył, więc nie wiem jak to niby nie jest rozpięte ? Gdyby tak było, to chyba motek stałby jak wryty , prawda ?

colles
03.07.2017, 19:29
Stojąc w korku można wrzucając wczesniej neutral. Ale przy prędkości np 30km/h tego nie próbowałem. W manualu wystarczy wcisnąć sprzęgło :) o tym myślałem :)

Novy
03.07.2017, 19:40
Coś mi tu nie pasuje. Jak stoisz na biegu i nie dodajesz gazu , to możesz moto przepychać przód i tył, więc nie wiem jak to niby nie jest rozpięte ? Gdyby tak było, to chyba motek stałby jak wryty , prawda ?

Podczas jazdy - to miałem na myśli.

HarryLey4x4
03.07.2017, 19:41
Colles, nie o tym piszę. Nie musisz wbijać N na skrzyżowaniu, bo nie ruszając manetki gazu nic się nie dziej. O tym piszę. Znaczy się , możesz przepychać motocykl do przodu i do tyłu.

radiolog
03.07.2017, 20:24
A jak jest pod górę? Auto z automatem będzie stało na pochyleniu i nie stoczy sie w dół, a jak jest w dct?

Pirania
03.07.2017, 20:26
A jak jest pod górę? Auto z automatem będzie stało na pochyleniu i nie stoczy sie w dół, a jak jest w dct?
Masz dwa hamulce to po h..j Ci jeszcze coś ?:p
Automat=skuter/ auto dla Zony..

radiolog
03.07.2017, 20:31
Ja jestem tylko ciekawy

Novy
03.07.2017, 20:57
Ja jestem tylko ciekawy

DCT nie zachowuje się jak automat w aucie, czyli możesz toczyć moto. Ktoś już to wyżej napisał. W związku z tym musisz trzymać na hamulcu.

Novy
03.07.2017, 21:02
Masz dwa hamulce to po h..j Ci jeszcze coś ?:p
Automat=skuter/ auto dla Zony..

Niemalże każdy Twój post to beka z Afryki w DCT. Nieraz jak się połapiesz to skasujesz post, trochę to takie niefajne. Czy ktoś ciśnie z Twojego zamiłowania do 'pomarańczowego' koloru?

colles
03.07.2017, 21:06
Colles, nie o tym piszę. Nie musisz wbijać N na skrzyżowaniu, bo nie ruszając manetki gazu nic się nie dziej. O tym piszę. Znaczy się , możesz przepychać motocykl do przodu i do tyłu.

Wiem ale ja odpisywałem do Myku a twój post poszedł wcześniej niż mój i stąd wyszło nieporozumienie :)

Emek
03.07.2017, 21:34
Niemalże każdy Twój post to beka z Afryki w DCT. Nieraz jak się połapiesz to skasujesz post, trochę to takie niefajne. Czy ktoś ciśnie z Twojego zamiłowania do 'pomarańczowego' koloru?

Ja cisnę ;) z pomarańczową sieczkarnią nie ma co się.pitolić.

Trochę dystansu Panowie by się.przydało. Autorowi wątku chodziło o porównanie automatu z manualem a tu tylko achy i ochy nad tym jaki to automat jest cudowny. Że biegi zmienia szybciej etc. I co z tego wynika? Niewiele. Powiedzcie jakie wady dostrzegliście w obu wersjach bo odnoszę wrażenie że powstał "funclub DCT", który nie dopuszcza nie tylko krytyki ale i polemiki. Nie jeździłeś to ch.ja wiesz.
Nie jeździłem ale jeździłem wieloma automatami zdecydowanie bardziej zaawansowanymi niż to hądowskie DCT i swoje zdanie mam ale już pozostawię je dla siebie coby nie było że cokolwiek czy kogokolwiek krytykuję.
Więc ponawiam pytanie bo naprawdę jestem zainteresowany informacją w temacie a już na kilku forach pytałem i dalej pustka.

Sytuacja z życia wzięta - UA stromy zjazd w dół a ostatnie kilka dni padało więc więcej dodawać nie trzeba. Wbijam jeden puszczam sprzęgło i toczę się.w dół stoku. Wbicie dwójki bezsensowne bo za szybko, użycie hamulców kończy się tańcem moto i glebą.
Moja afra sprawnie hamuje silnikiem i jestem w stanie kontrolować zjazd. Jak w takiej sytuacji zachowa się DCT bo jakby jest jasne że moment hamujący silnika w automacie jest dużo słabszy?

1. Nabierze prędkości i wbije wyższy bieg.
2. Będzie jechać na jedynce i nie wbije wyższego biegu.
3. Tego nie wie nikt.

Z innej beczki. DCT jednak gasną. Nie wiem czy to wina konkretnego egzemplarza ale nie jest to odosobniony przypadek.
fSfDe2p06po

Zmiana biegów nogą w DCT - litości. To jakby proteza k#$asa.

Żeby nie było że manual cudowny u mnie przy zbyt lekkim wbiciu biegu czasem potrafi wyskoczyć.

Novy
03.07.2017, 21:51
Sytuacja z życia wzięta - UA stromy zjazd w dół a ostatnie kilka dni padało więc więcej dodawać nie trzeba. Wbijam jeden puszczam sprzęgło i toczę się.w dół stoku. Wbicie dwójki bezsensowne bo za szybko, użycie hamulców kończy się tańcem moto i glebą.
Moja afra sprawnie hamuje silnikiem i jestem w stanie kontrolować zjazd. Jak w takiej sytuacji zachowa się DCT bo jakby jest jasne że moment hamujący silnika w automacie jest dużo słabszy?

1. Nabierze prędkości i wbije wyższy bieg.
2. Będzie jechać na jedynce i nie wbije wyższego biegu.
3. Tego nie wie nikt.


Po błocie nie jeżdżę, nie umiem, nie wypowiadam się :)
Ale jeśli chodzi o zjeżdżanie w dół na (załóżmy) pierwszym biegu to DCT nie zmieni biegu na wyższy dopóty, dopóki nie dodasz gazu manetką. Możesz zjeżdżając z góry sam zrzucić bieg i hamować silnikiem, będąc cały czas w trybie D - nie ma problemu.

motomax
03.07.2017, 22:14
Tak jak Emek pisze..zrobiło sie nie miło... Jest dużo nowych użytkowników forum posiadających nową AT i ciężko u nich z dystansem...

Panowie na tym forum to nie przejdzie.. tutaj każdy się lubi czasem mniej a czasem bardziej... ale każdy sie szanuje i szanuje to forum.. a także zasady nie pisane jakie tu panują...

Kiedyś tam miałem okazję poznac wielu z FAT i byłem bardzo zaskoczony jacy to ludzie i jaka jest atmosfera w realu czy na forum..

Ja rozumiem że jak ktoś wyda 50 kawałków na moto to się bedzie bronił rękami i nogami przed jakąkolwiek krytyką chociażby gównianego plastikowego uchwytu pod kufer który już chyba lepiej by chińczycy wymyślili...

Ale na tym forum krytyka jest i będzie i czasem pstryczka w nos się dostanie...ale to wszystko zawsze z dystansem.. bez uraz i fochowania się..

Manual jest dla tych hardkorów co będa sie na Stoja wspinać,a DCT dla tych którzy będą sobie gdzieś tam podróżować... w inny sposób

Hardkory potrzebują mniejszej wagi i prostych rozwiązań,inne ADV będą potrzebować jak najmniej obsługi i jak najwiecej komfortu.. I tu honda trafia w sedno bo daje tym i tym...

to tak jak z rekluse w enduro,jedni lubią i zakładaja drudzy nie chcą bo im to nie potrzebne..

Są wady i zalety DCT jak i manuala... dla mnie osobiście przeskakując z jednej na drugą liczył sie tylko manual...zrobiłem nie wiele km ale na tyle żeby sie przekonać iż nie ugośiło by u mnie to długo... czegoś w Dct brakuje...czego sam nie wiem, może opcjonalnego manuala...

Zdrowie tych co dct i manuala mają..

pozdro

Zmyler
03.07.2017, 22:19
Z jedynki już nie bardzo jest gdzie zrzucać - z tego co Emek pisał -zjeżdża ja jedynce. A co do dct to chętnie przejechałbym się z czystej ciekawości żeby wiedzieć o co to całe alooo.

HarryLey4x4
03.07.2017, 22:26
Emek, połowa Twojego ostatniego postu to pierdo...nie., ale druga połowa to konkretne pytanie. Powiem, że nawet bardzo konkretne. Ja na razie nakulałem pierwszy tysiak i jeszcze nie odważyłem się potestować Afry w offie na podjazdach i zjazdach. Jest tam u nas taki śmiszny guziczek opisany "G" . Owy punkt G ma własnie pomagać w takich sytuacjach. Nie sądzę ,żeby spece od hłondy zrobili samorozpędzający się pocisk , bez możliwości spowolnienia. Chętnie odpowiem po testach na Twoje pytanie ,chyba ,że ktoś zrobi to przede mną.
Odpowiadając tylko w sprawie Twojego pojeżdżenia innymi automatami , bardziej zaawansowanymi , to powiem tylko ,że DCT jest właśnie dość specyficzną skrzynią, więc nie jestem przekonany , czy Twoje dotychczasowe doświadczenia wystarczą by odnieść się do owego DCT. Pisząc ,że dopóki nie jeździłeś motocyklem z DCT, nie powinieneś do końca jej krytykować, bo trudno jest ją porównać z czymś innym. Zapewniam ,że miałem mnóstwo aut z automatami i jeździłem nimi w terenie , także wokół Twojego komina i powiem ,że ma się to nijak do skrzynki DCT w motocyklu.
I ostatnia sprawa, ja nie wychwalam tej konfiguracji, tylko zachęcam do jej spróbowania. Na razie ze wszystkich moich znajomych , którzy spróbowali jazdy tym "dziwolągiem" większość była albo mile zaskoczona, albo wręcz zdecydowała się na jej zakup. Rozumiem, że Ci wszyscy na razie sa niedojrzali, albo przejrzali , bo często ich wiek jest powyżej 4 dyszek, ale może to właśnie jest target w konkretnym kierunku.
Musisz troszkę wyluzować, bo kiedyś jakaś żyłka pęknie i nawet DCT nie pomoże :beer2:

P.S.
DCT gasnące na filmiku, myśle,że jest to efekt jakiejś awarii. W przypadku sprawnego motocykla nie jest taka akcja możliwa.

HarryLey4x4
03.07.2017, 22:38
Motomax, nie chciałem wczesniej ruszać tematu wagi, głównie z wątku o handbarach, ale Twoje wypowiedzi dotyczyły głównie jak rozumiem lżejszych motocykli. Zatem nie da się w ogóle porównywać charakterystyki tych motorów względem siebie. Tak samo tutaj myślę,że jeśli mamy porównywać możliwości motocykli DCT i Manuala to trzeba by brać pod uwagę możliwości jakie mają przed sobą motocykle ważące ok. 230-250 kg.
Zapewniam,że to ,że wydaję kase na motocykl za tyle czy tyle nie jest dla mnie powodem, by na siłę pisać o nim jedynie w pozytywach. Mam też inne motongi i tylko czekam jak kiedy w jakich warunkach moge sobie nimi pojeździć. Tam nie ma DCT, a taki motocykl kupiłem w konkretnym celu. Jak już pisałem, chętnie dowiem się czy ten zakup wart był swojej ceny, ale chyba nie wcześniej niż po 2-3 latach. Inaczej byłbym takim samym malkontentem, który pojechał po godzince na przejażdżkę i zjadł już wszystkie rozumy.
Dlaczego po 2-3 sezonach, bo wówczas najprawdopodobniej będę miał za sobą przekrój nieplanowanych sytuacji drogowo - offowych. Oczywiście bardziej wprawni jeźdźcy, którzy z motocykla nie zsiadają , może będą potrafili już wszystko powiedzieć po jednodniowym teście , ja jestem ostrożny i daję sobie dłuższy czas.
:-)

luk2asz
03.07.2017, 23:36
Jego mać ..... - przebrnąłem przez wszystkie posty. Masakra jakaś. Było pytanie jaka jest różnica, a wyszło jak zwykle. Manuala powinni wszyscy znać, bo wszystkie mają takie same. Nie będę cytował po kolei tylko z pamięci postaram się opisać kilka wątpliwości. Uwaga: nie namawiam na DCT - opisuję swoje subiektywne odczucia, nie obrażam nikogo ani nie czepiam się nikogo.
DCT - dual clutch transmission.
1. Nie mylcie automata z DCT. Emek - piszesz, że jeździłeś "automatami" różnymi, zakładam że w samochodzie bo poza Hondą nie kojarzę moto z taką skrzynią. W większości przypadków to nie taka skrzynia jak w Hondzie. To są dwie skrzynie manualne (normalne) połączone dwoma sprzęgłami. Możesz normalnie hamować biegami. Zmieniać je kiedy chcesz, nawet w trybie automatycznej zmiany. Przy zjeździe, wbijasz bieg jaki Cię interesuje i system nie wbije w górę. Dodatkowo na takie błoto masz tryb G, który redukuje poślizg sprzęgła. Uwierz, zjeżdżałem już ze stromych górek.
DCT ma 3 podstawowe tryby pracy - Automat, który i tak pozwala w dowolnym czasie zmienić przyciskami biegi, Sportowy, podzielony na 3 poziomy intensywności i Manual - tu jedyna ingerencja komputera to to, że w momencie za niskich obrotów, kiedy grozi nam zduszenie moto, bieg zostanie zredukowany - w górę do odcięcia.
2. Ktoś pytał czy idzie na koło - idzie.
3. Szybkość zmiany biegów - dużo szybsza - jadę obok manuala i nie ma bata zostaje na starcie w tyle. Tu mogę przytoczyć zmianę biegów w samochodach rajdowych, nawet takich ze skrzynią kłową, gdzie biegi zmienia się bez sprzęgła. Jeżeli masz ręce na kierownicy (samochód) i chcesz zmienić bieg, zdejmujesz rękę na lewarek i robisz ruch. On ileś tam trwa. W moto też trzeba kopnąć butem, przy okazji jak ktoś się boi, trzeba wcisnąć sprzęgło - to też trwa. W samochodach rajdowych z sekwencyjną skrzynia biegów i zmianą łopatką, trwa to ułamek sekundy. W DCT tak samo. Masz kciuki na przycisku i w ułamek sekundy masz bieg zmieniony. Tu cały czas bieg parzysty i nieparzysty jest w gotowości, jedno sprzęgło się odpina , drugie zapina.
4. Ktoś się pytał o blokowanie koła na luźnym ( luźnej nawierzchni) - proszę bardzo, odpinasz ABS z tyłu, wciskasz hamulec nożny i robisz slajda jakiego chcesz, w tym czasie napęd wysprzęglony jest, puszczasz hamulec jest napęd.
5. Ktoś pytał o opóźnienie na rakcję gazu , wahania itp. nie ma żadnego. Odkręcasz, idzie. Puszczasz, hamuje silnikiem jak w tradycyjnej szkrzyni. To dlatego, że to są manulane skrzynie, nawet dwie w jednej.
6. Co do staczania się w dół na podjeździe. Tak stacza się. Stacza się łatwiej jak się da na luz. Od tego jest hamulec w lewej ręce. Zaciągasz, trzymasz dwie nogi na ziemi ( jak jest taka potrzeba), dodajesz gazu, puszczasz ręką hamulec tylni i po sprawie, łatwiejszego rozwiązania nie ma.
7. Gymkhana - do tego są inne motocykle ale dla zabawy tez można tyle, że nie z takim efektem.
8. Off - 250 kg i przeznaczenie do turystki. Czy Audi A6 Allroad, Audi Q5, Q7, Mercedesem GLS, GLE jeździ się w offie. Panowie bez jaj. Jak chciałem jeździć w offie samochodem to miałem Wranglera 4.0 przerobionego na maxa. Do offa to są specjalne maszyny, a Afryką czy to manualem czy DCT to się przejeżdża trudny teren. W weekend jeździłem po mazurach na WRC, błoto było po kostki na kilku kilometrach. Kiepski jestem w jeździe po takim terenie i DCT w takich warunkach mi zmiana biegów palcami pomagała.
9. Nikt nie pozna zalet i wad tej skrzyni na godzinnej jeździe próbnej - lepiej sobie taką odpuścić. Ja mam 22 tysiące zrobione w rok i mogę coś o niej powiedzieć. Ale nie po godzinie czy dwóch jazdy próbnej.
10. Porównanie skutera do DCT ma się jak porównanie skrzyni biegów automatycznej hydrokinetycznej (z lat 80) lub bezstopniowej, do DSG z grupy VW (dokładnie ta sama technika) - inna bajka.

Manualem zakładam każdy jeździł, jak ktoś ma ochotę porównać manuala z DCT zapraszam kiedyś na dłuższy wyjazd.
Ostatnio kolega przyjechał Multistradą 950 (nówka sztuka), zrobiłem 3 km i nie chcę już manuala. Jeżeli nikt nie zrobi w takim rodzaju motocykla skrzyni DCT, to Afrykę wymienię na Afrykę. Dodam, że na Transalpie zrobiłem około 60 tyś, Tenerką 40 tys.
Nie namówię i nie namawiam na DCT ale dajcie spokój z niemożnością zrobienia przegazówki czy innych pierdół.
Każdy będzie chwalił to co ma, bo jeden woli blondynki, drugi brunetki.
Aha , Afryka ma też wady. Czy skrzynia DCT ma wady ? Dla mnie nie ale jak widać dla wielu z was ma. No i dobrze, kazdy ma prawo do swojej oceny. Dla mnie w Afryce Manual to wada, ale jak będę chciał jeździć w offie, ( prawdziwym offie) to sobie kupię manuala, który będzie ważył 120 kg.

Więcej grzechów nie pamiętam, jak ktoś chce spytać o konkretną rzecz to zapraszam do wymiany zdań :-)

Aaaa, jeszcze jedno - mam "automata" w Afryce, a klocki po 22 tys jak nowe - jak widać da się hamować skrzynią. :-)

tomajkAT
03.07.2017, 23:59
No jak moto się toczy to przy DCT nie zrzucisz na N, przygazówka kończy się albo na kole albo na klapie bagażnika :D
Często dzieciary potrafią podbiec do moto i szarpnąć za rollgaz, przy włączonym biegu może to też skończyć się nieciekawie.

colles
04.07.2017, 00:24
Aaaa, jeszcze jedno - mam "automata" w Afryce, a klocki po 22 tys jak nowe - jak widać da się hamować skrzynią. :-)

nie tylko w Afryce miałeś klocki jak nowe :P już myślałem że jak kupiłeś Afrę to będzie Ci się zapalało światło stop a tu dupa , stop zapala się tylko przy zakręcie 180 stopni :D:lc8:

HarryLey4x4
04.07.2017, 07:07
Aleś luk2asz dorzucił do pieca :haha2:

A tak merytoryczniej, to czy w tym punkcie 4 . chodziło o hamulec nożny (czyt. tylny) , czy przedni ? I zaznaczam,że to nie jest złośliwe pytanie :umowa:

...
4. Ktoś się pytał o blokowanie koła na luźnym ( luźnej nawierzchni) - proszę bardzo, odpinasz ABS z tyłu, wciskasz hamulec nożny i robisz slajda jakiego chcesz, w tym czasie napęd wysprzęglony jest, puszczasz hamulec jest napęd.
...

myku
04.07.2017, 07:29
Chyba bardziej odpowiedziec i wyjasnic wszystkie watpliwosci sie nie daBrawo za checi i cierpliwosc :D

voxan69
04.07.2017, 07:50
Miałem przyjemność jeździć NAT w manualu i DCT - osobiście na asfalt i lekkie szutry kupiłbym automat - manual dla bardziej nastawionych na off.
A mojemu ojcu odbiło i na stare lata zamówił X-ADV - skuter w teren i do tego z dct - wariactwo

myku
04.07.2017, 08:11
Lubie twojego ojca :Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up:

Jac
04.07.2017, 08:11
Jego mać ..... - przebrnąłem przez wszystkie posty. Masakra jakaś. Było pytanie jaka jest różnica, a wyszło jak zwykle... :-)



No i przyszedł Gajowy i wszystkich z lasu wygonił. 😂
J.

Novy
04.07.2017, 08:20
Miałem przyjemność jeździć NAT w manualu i DCT - osobiście na asfalt i lekkie szutry kupiłbym automat - manual dla bardziej nastawionych na off.
A mojemu ojcu odbiło i na stare lata zamówił X-ADV - skuter w teren i do tego z dct - wariactwo

Ten skuter występuje wyłącznie ze skrzynią DCT.
Mi też się on podoba :drif:

Mhv
04.07.2017, 08:30
W kwestii porządkowej.
1. DCT to skrzynia automatyczna, bo sama zmienia biegi - w odróżnieniu od manualnej
2. Są różne rodzaje skrzyń auto. Klasyczne hydro bez sterowania, ze sterowaniem, bezstopniowe, DCT itd....
3. W klasycznej jest sprzęgło hydro-nie ma mechanicznego przekazania momentu, tylko przez płyn, stąd poślizg i lagodne przekazanie momentu.
W dwusprzęgłowej (DCT) sprzęgła są zwykłe cierne, ale są sterowane automatycznie przez komputer dla szybszej zmiany.
Jeśli więc da się zablokować bieg w DCT (jak w każdym automacie) to efekt hamowania silnikiem powinien być taki sam jak w manualu, bo sprzęgło jest "zwykłe"..
4. Każde rozwiązanie techniczne ma swoje wady i zalety, kto co lubi sobie wybierze. Pax.

luk2asz
04.07.2017, 12:31
W kwestii porządkowej.
1. DCT to skrzynia automatyczna, bo sama zmienia biegi - w odróżnieniu od manualnej
3. W klasycznej jest sprzęgło hydro-nie ma mechanicznego przekazania momentu, tylko przez płyn, stąd poślizg i lagodne przekazanie momentu.
W dwusprzęgłowej (DCT) sprzęgła są zwykłe cierne, ale są sterowane automatycznie przez komputer dla szybszej zmiany.
Jeśli więc da się zablokować bieg w DCT (jak w każdym automacie) to efekt hamowania silnikiem powinien być taki sam jak w manualu, bo sprzęgło jest "zwykłe"...

DCT to skrzynia mechaniczna (nawet dwie) z automatycznym sterowaniem. I o to sterowanie chodzi. Sterowanie automatyczne nie jest dla szybkości zmiany biegów tylko z czysto technicznej niemożliwosci. No chyba, że wyobrażasz sobie motocykl, który ma dwie klamki sprzęgła i dwie dźwignie biegów, a kierownik dwie pary rąk i nóg. Szybkość zmiany biegów jest zamierzonym skutkiem ubocznym połączenia dwóch skrzyń biegów za pomocą dwóch sprzegiel.
Co do blokowania biegów. Jak masz klasyczną skrzynie hydrokinetyczna bez sekwencyjnej zmiany biegów to jak zablokujesz? To jest ta różnica. W DCT wchodzi się e tryb manualny i to ty decydujesz na jakim biegu jedziesz, ponieważ wysyłasz impuls za pomocą przycisku do sterownika i sterownik zmienia bieg.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

radiolog
04.07.2017, 13:39
Na filmiku widać, ze tryb G radzi sobie dobrze na kamienistym podjezdzie, a z przodu kierownik na bmw trochę nie opanowywuje, dla niego lepszy byłby gs z dct

https://youtu.be/m137u4RJJZs

Mhv
04.07.2017, 13:51
DCT to skrzynia mechaniczna (nawet dwie) z automatycznym sterowaniem. I o to sterowanie chodzi. Sterowanie automatyczne nie jest dla szybkości zmiany biegów tylko z czysto technicznej niemożliwosci. No chyba, że wyobrażasz sobie motocykl, który ma dwie klamki sprzęgła i dwie dźwignie biegów, a kierownik dwie pary rąk i nóg. Szybkość zmiany biegów jest zamierzonym skutkiem ubocznym połączenia dwóch skrzyń biegów za pomocą dwóch sprzegiel.
Co do blokowania biegów. Jak masz klasyczną skrzynie hydrokinetyczna bez sekwencyjnej zmiany biegów to jak zablokujesz? To jest ta różnica. W DCT wchodzi się e tryb manualny i to ty decydujesz na jakim biegu jedziesz, ponieważ wysyłasz impuls za pomocą przycisku do sterownika i sterownik zmienia bieg.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Może Cię zaskoczę, ale tzw. automaty klasyczne to też skrzynie mechaniczne;) bo są tam koła zębate. Bądź bardziej precyzyjny..rozumiem że sprzęgło nie jest hydro, tylko co z tego?

DCT to skrzynia automatyczna, tylko innego rodzaju. Wszystko inne jest konsekwencją i nikogo nie interesuje kto i co zmienia biegi i wciska sprzęgło, ponieważ to się robi "samo" czytaj - automatycznie. Nie ma znaczenia niemożność, możność, moje wyobrażenia etc.

W klasycznych automatach samochodowych wybierasz odpowiedni zakres pracy skrzyni i tryb działania zarazem (1,2,etc) i to działa. Są też klasyczne automaty z możliwością "ręcznej" zmiany biegów.

HarryLey4x4
04.07.2017, 14:55
Hmmm, to w DCT mamy do czynienia z "nieklasycznym" automatem z możliwością manualnej zmiany biegów. I co zmienia ta nomenklatura i co wnosi do tematu?

Misza
04.07.2017, 16:51
To, że nie ma klamki sprzęgła i nie można se z niej jebnąć. :D

Pirania
04.07.2017, 18:13
To, że nie ma klamki sprzęgła i nie można se z niej jebnąć. :D
:Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up::haha2:

luk2asz
04.07.2017, 20:51
To, że nie ma klamki sprzęgła i nie można se z niej jebnąć. :D
Zawsze zostaje gumka od majtek. :-) ;-) :-D

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Pirania
04.07.2017, 21:04
Zawsze zostaje gumka od majtek. :-) ;-) :-D
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Dobrze ze Chłopaki z DCT ( szacun jest więc z dużej litery pisze..:p) nie kumaja o co kaman z tym sprzeglem..:p wiec moze nie strzela znowu focha!:haha2:
Lawirujac wciąż w chmurze żartów i uszczypliwosc.. sam nie wiem co gorsze, GS czy DCT..:haha2:

PS
Avatar to miłość do Dupci a nie pomarańczowego koloru..:p

Misza
04.07.2017, 21:19
Gumka od majtek nie robi "efektu WOW!!" :)

PS

Na powyżej przytoczonym filmie nie zauważyłem żadnego kamienistego podjazdu... czy możliwe jest bardziej szczegółowe opisanie problemu?

myku
04.07.2017, 21:23
Jest gumka i guma :D

Misza
04.07.2017, 21:26
Fakt guma od majtek może jednak zrobić jakieś zamieszanie... pytanie: Gdzie założyć taką gumę na nową afre z DCT żeby zrobiło efekt? :D

myku
04.07.2017, 21:34
Najlepiej na kardan,przynajmniej nie peknie :D

Misza
04.07.2017, 21:42
No i powoli dochodzimy do jakichś poważnych wniosków... a wystarczy tylko poważna merytoryczna dyskusja. Bierzemy dowolny kardan, wiążemy go nielichą gumą do nowej afry z DCT i mamy efekt. I nic nie pęka! Lepiej niż w BMW

myku
04.07.2017, 21:52
A dla ekstremistow montujemy olejarke czysto mechaniczna i jedziemy w dzicz :D

Misza
04.07.2017, 22:00
Dokładnie, brak ręcznego sterowania sprzęgłami w DCT powoduje zbyt dużą przyczepność na tylnym kole więc w terenie należy używać pompowanego czysto mechanicznie smarowidła przed to koło celem wyrównania tej nienaturalnej przyczepności. Szczególnie na kamienistych podjazdach :D

Dobra Myku... starczy szydery :D

Pirania
04.07.2017, 22:09
https://youtu.be/m137u4RJJZs

3.14 minuta..widać że jakiś chopper tez startował..:haha2: Ciekawe czy był przed czy za DCT..:p

myku
04.07.2017, 22:10
:lol8:.Trzeba wiedziec po sie ten motocykl kupilo.Ja nie zamienilbym mojej DCT bo jest idealna do tego co chce nia robic.

luk2asz
04.07.2017, 22:14
Dobrze ze Chłopaki z DCT ( szacun jest więc z dużej litery pisze..:p) nie kumaja o co kaman z tym sprzeglem..:p wiec moze nie strzela znowu focha!:haha2:
Lawirujac wciąż w chmurze żartów i uszczypliwosc.. sam nie wiem co gorsze, GS czy DCT..:haha2:

PS
Avatar to miłość do Dupci a nie pomarańczowego koloru..:p

Lawirując dalej w chmurze żartów to chodziło mi, że jebnąć to sobie można gumką od majtek w łeb :D:haha2:

radiolog
04.07.2017, 22:32
Przez ostatnie dwie strony dobrze się bawię hehe, no fakt kamieniście to tylko wygląda, bo ten gs tak dupą na listonosza zawiaja

Jaskola
04.07.2017, 23:24
Ja nie jestem tak doświadczony jak niektórzy koledzy dyskutanci. Kupiłem afrę z dct bo chciałem odmiany, na początku przeklinałem strasznie, po kilkuset kilometrach byłem obojętny -kasa wydana, co zrobić. Po kilku tysiącach wkurza mnie jak muszę z manualem jeździć. Nauczyłem się DCT i polubiłem bardzo. Dokupiłem kolejny sprzęt ze stajni hondy bez sprzęgła. Oczywiście dla żony. Testuję sobie teraz :D . Zajefajny. A jak chcę jebnąć ze sprzęgła to wybieram opcję środkową. Nie waży 250kg. Albo Xa też nie waży 250kg. Do tego do czego potrzebuję afryki dct jest mega zajebiste.

http://i67.tinypic.com/mujuz7.jpg

voxan69
05.07.2017, 07:53
Jaskola trafiłeś w sedno - można krytykować, szydzić, podnosić wyższość jednego rozwiązania na innym. Najważniejsze to odpowiedzieć sobie do czego potrzebuję konkretnego sprzęta. DCT na trasę jest dla mnie ideałem. W teren już niekoniecznie. Do dziczenia są liście i po mimo tego, że na dużych w paryjach szło mi nieźle na pewno do tego już nie wrócę. Zbieram an NAT - czekam jeszcze na T7.
Ojciec jeździ od lat na PanEuropean 1300. Ma drugą sztukę od nowości i dla niego jest ideałem. Z uwagi na wiek stwierdził, że na miasto musi mieć coś mniejszego i wycelował XAdv. Twierdzi, że po jazdach testowych sprzęt go oczarował, szczególnie skrzynia biegów. Na motocyklach jeździ już pół wieku. Doświadczenie ma duże i nie jedno widział. Ostatnie dwadzieścia lat robi około 60 tys. km rocznie.

Pirania
05.07.2017, 15:21
Ostatnie dwadzieścia lat robi około 60 tys. km rocznie. To na TIR'ach jeździ? :haha2:

Sorki..musiałem! :p

tomajkAT
05.07.2017, 18:15
Motungiem 60tysi? Rocznie?!

Pirania
05.07.2017, 19:11
Motungiem 60tysi? Rocznie?!
Ze śpiewem na ustach w dodatku..https://youtu.be/04854XqcfCY;)

voxan69
05.07.2017, 20:57
Kilka razy w roku jedzie do Polski przez Włochy i Francję, do tego co weekend Korwalia,Walia, Szkocja itd. Cały rok na moto po Londynie do pracy, zakupy, różne akcje serwisowe z pracy na szybko też na moto i się nazbiera. Sam się śmieje, że samochodem zrobił w ostatnim roku niecałe 10 tys. km z tego dwa wyjazdy do PL czyli min. 8 tys. km. Pierwszym PE1300 najechał ponad 200 tys.mil Zero awarii poza zatykającymi się wężykami podciśnienia przy silniku i wywalonym amorem z tyłu.

myku
05.07.2017, 21:11
Szacun.Wklej jakies foto jak bedzie X Adv

voxan69
05.07.2017, 23:32
Wkleję - dodam tylko, że dziadek ma już ponad 6 dyszek na karku - aha do porodu wiózł moją matkę ze mną na Jawie. Wspomina tamte czasu z łezką w oku. Wjazdy na połoniny bieszczadzkie na motocyklu Moskwa i inne ciekawe historie kiedy paliwo było przy każdym Krazie prawie za darmoszkę

siwy
07.07.2017, 10:30
Czy w DTC coś się serwisuje/wymienia ? Nie zajeździ się tego np w kopnym piachu przy długim pałowaniu ?

Emek
07.07.2017, 11:10
Olej i filtr oleju dodatkowo.

voxan69
07.07.2017, 13:57
Ciekawi mnie trwałość DCT? ktoś coś słyszał na ile km projektował to producent?

HarryLey4x4
07.07.2017, 15:21
Niestety trzeba poczekac i poznac sprawę z opinii innych użytkowników

radiolog
07.07.2017, 17:28
So tej pory dct chyba było yzytkowane rylko w modelach szosowych, albo tourerze i w takim trybie jest pewnie wieczna, w trybie kopania się w błocie pewnie krócej

voxan69
07.07.2017, 18:09
Radiolog nic nie jest wieczne

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

luk2asz
07.07.2017, 22:23
Mi DCT zablokowała się w zeszłym roku przy 1500 km przebiegu. Podczas jazdy autostradą moto zgasło i skrzynia na 5 biegu nie pozwalała na uruchomienie. Jest taki przypadek na ADV opisany z filmikiem. Siłownik próbował zmienić bieg, zbił do 3 i nic. Dopiero pchnąłem moto do przody jakiś 20 cm i się odblokował. Pewnie czujnik zmienił położenie. W serwisie wyskoczył błąd, skasowali i po wszystkim. Później przy około 5 tyś. wystąpiło raz ale po wyłączeniu zapłonu i włączeniu odpalił. Od tego czasu nic jej nie jest, poza tym że jak jest zimny to dziwny pisk na biegach nieparzystych jest. Rozgrzeje się i znika. Mam przegląd niedługo to się okaże.

myku
09.07.2017, 17:03
Proponuje pojechac na dzien,dwa w Piemont na kamienie . Trasy do 3tys.metrow i dosyc strome podlazdy i zjazdy. Wlasnie z Qrczaqiem wrocilismy i jeszcze nie wypakowalismy sie. Popatrzciejak dct sobie radzą i przestancie pierd....ć, tak za przeproszeniem .:mur:

radiolog
09.07.2017, 19:33
Wrzuć filmik ;-)

HarryLey4x4
09.07.2017, 22:33
dziś zrobiłem 170 km, z czego ok 80 po szutrach i leciutkim błotku podeszczowym. DCT radzi sobie, ale przyzwyczajenia ze sprzęgła strasznie przeszkadzają. Dwie gleby , obie w kałuży dały mi do wiwatu. Moto całe, ale muszę się najpierw powprawiać na suchym , a potem jeździć po mokrym, bo opanowanie doopy w błotsku jest na prawdę wyzwaniem.

Romano
16.08.2017, 23:59
A powiedzmy w głębokiej dziczy z jakiejś przyczyny padnie aku, to manuala chyba na pych odpalę? Czy jestem w błędzie?

TROJAN
21.08.2017, 11:24
Ktoś kiedyś mi powiedział że kupując NAT w manualu to trzeba być totalnym idiotą :dizzy:, ......więc mam kupiłem .... i bardzo dobrze mi z tym :
Wcześniej jezdziłem 3x na DCT na testach po 1.5 godziny i pomimo wszelakiej zaYebistości wybrałem jednak tradycyjną wersję manualną .


P.S.

Piemont to idzie zrobić Wsk-ą , nie potrzeba AT :dizzy:

mdxmd
15.09.2017, 11:28
prawie gleba przez DCT 4:50

O1F6FCf3eRg

myku
15.09.2017, 13:26
Ogladalem ten film juz kiedys po czym bylem wyczulony na ronda,ktorych w Niemczech nie brak.Nigdy ,przy kazdym trybie jazdy i pogodzie mi sie cos takiego nie zdazylo.Slyszalem ze gdzies tam komus,ale kompletnie nie wiem jak to sie moze zdazyc.Czasami nawet prowokowalem jakas zmiane biegu robiac rondo i nic.Rondo robione zawsze na jednym biegu i zmiana w gore po wyjsciu z niego.

myku
15.09.2017, 13:30
Ktoś kiedyś mi powiedział że kupując NAT w manualu to trzeba być totalnym idiotą :dizzy:, ......więc mam kupiłem .... i bardzo dobrze mi z tym :
Wcześniej jezdziłem 3x na DCT na testach po 1.5 godziny i pomimo wszelakiej zaYebistości wybrałem jednak tradycyjną wersję manualną .


P.S.

Piemont to idzie zrobić Wsk-ą , nie potrzeba AT :dizzy:

Wode z kibla tez idzie sie napic.Ale niech nikt tu nie tworzy teorii ze DCT nie poradzi sobie w takim czy owakim terenie.Mysle ze kupujacy DCT koncentruja sie raczej na turystyce ,raczej asfaltowej.Wiec jesli juz taki Piemont off to G kontrola trakcji na min i ogien.Tak przynajmniej widzialem i nijak ma to sie do np WSKi :lol8:

luk2asz
15.09.2017, 18:35
Eee tam. Pier. .. lenie o szopenie.;-) Właśnie obiechalem pireneje automatem i codziennie jeździłem po drogach z glazami wielkości melona, podjazdami i zjazdami (a nawet po stoku narciarskim) i dct w moim przypadku to zaleta.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170915/263f58bbf653f580050970b4430fb91c.jpg

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

radiolog
31.10.2017, 10:59
Zobaczymy co to DCT warte, tygodniowe testy w styczniu w Hiszpani

jochen
31.10.2017, 14:28
Nie mam NAT, tylko starą Afrę i manual to dla mnie naturalne środowisko. Na DCT zawsze patrzyłem z dystansem, no bo wiadomo... ale miałem okazję się przejechać NAT z DCT po lesie i krzaczorach - wrażenie naprawdę bardzo pozytywne. Fajne jest to, że można całą uwagę skupić na jeździe, na tym żeby się nie wpakować w drzewo, do rowu, czy na jakiś wielki kamor i umysł jest wolny od kontrolowanie obrotów i dobierania przełożeń. Niegłupie to jest, radziłbym krytykom się przede wszystkim przejechać i potem ocenić, a nie na odwrót.

nabrU
31.10.2017, 15:32
I tu jochen ma w pełni rację :Thumbs_Up:

Jesteśmy różni, kupujemy moto w różnych celach itp i ja jestem zadowolony, że jest wybór. Nie krytykuje "manualnych" czy "automatycznych", bo każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety.

Przykładowo ostatnio miałem parę razy okazję przejechać się kilkoma samochodami służbowymi z grupy VAG z ACC (Adaptive Cruise Control) czyli tempomatem adaptacyjnym. Na początku byłem zaskoczony tym, że samochód sam zwalnia i przyspiesza w zależności od ruchu na autostradzie. Ale po jakimś czasie stwierdziłem, że to super rozwiązanie szczególnie w samochodzie z DSG, bo samochód sam staje i sam rusza gdy jest korek (a te są nagminne na wielu angielskich autostradach).

https://youtu.be/E4ZVaL3cPmU

Nie muszę wajchlować biegami, hamulcem, sprzęgłem i gazem... super sprawa, choć na początku byłem sceptyczny.
To samo więc jest z DCT - kwestia spróbowania i własnej oceny tego rozwiązania.

bukowski
31.10.2017, 16:23
I tu jochen ma w pełni rację :Thumbs_Up:

Jesteśmy różni, kupujemy moto w różnych celach itp i ja jestem zadowolony, że jest wybór. Nie krytykuje "manualnych" czy "automatycznych", bo każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety.

Przykładowo ostatnio miałem parę razy okazję przejechać się kilkoma samochodami służbowymi z grupy VAG z ACC (Adaptive Cruise Control) czyli tempomatem adaptacyjnym. Na początku byłem zaskoczony tym, że samochód sam zwalnia i przyspiesza w zależności od ruchu na autostradzie. Ale po jakimś czasie stwierdziłem, że to super rozwiązanie szczególnie w samochodzie z DSG, bo samochód sam staje i sam rusza gdy jest korek (a te są nagminne na wielu angielskich autostradach).

https://youtu.be/E4ZVaL3cPmU

Nie muszę wajchlować biegami, hamulcem, sprzęgłem i gazem... super sprawa, choć na początku byłem sceptyczny.
To samo więc jest z DCT - kwestia spróbowania i własnej oceny tego rozwiązania.W moim passerati B8 ACC nie umie w korku. Hamować, hamuje, ale nie rusza sam. Próbowałem się do tego przyzwyczaić, ale raczej nie dla mnie. Za bardzo hamuje przy autach na sąsiednich pasach, jest problem z normalnym wyprzedzaniem rowerzystów i pieszych.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Marcin3City
31.10.2017, 20:44
Każdy system z jednej strony pomaga, ułatwia jazdę lecz z drugiej strony powoduje zmniejszenie umiejętności kierującego. To coś jak wprowadzenie carvingów, z jednej strony szybszy proces nauki , a z drugiej zwiększona ilość wypadków narciarskich :)

Artek
31.10.2017, 21:09
ACC-super sprawa, jak pierwszy raz włączyłem.
Teraz po paru tysiącach mam mieszane "uczucia". Na prostej drodze bez żadnych przeszkód i pojazdów w promieniu kilkuset metrów(na moście) auto nagle gwałtownie wyhamowało o około 40 km/h. Majtki pełne. W korkach mocno szarpie całym autem ( merc-największy), ale (sprawdzone w kilku autach) fajnie trzyma odległość na autostradzie i dystans od poprzedzających pojazdów.

BlackDragon
02.01.2018, 22:40
odwieczny dylemat Automat czy Manual ?
Ja mam AT w DCT i wiem jedno - D -słuzy do jeżdżenia autostradami/S-1/2/3/ służy do jazdy nie SPORTOWEJ jak by się wydawało a do jazdy ......ja to nazywam Alpejskiej. już tłumacze co mam na myśli - tryb w zależności od obciążenia motocykla i czy solo czy z plecaczkiem - s1/s2/s3 zależy od tego jakie góry i winkle pokonujemy. jeżeli są to alpy wysokie dajemy s3 i motocykl ciągnie bardzo długo i do końca na biegu odpowiednim i z odpowiednią mocą - co moim zdaniem jest rewelacyjne.
tyle do dct .

co do manuala - 90% zna je od podszewki i wie że jest w 100% odpowiedzialny za to co motocykl zrobi gdy on się trochę pobawi biegami. :)

BlackDragon
02.01.2018, 22:51
A ja tam uwielbiam swoją Afri :) DCT https://www.facebook.com/562844700723269/photos/a.562869137387492.1073741829.562844700723269/585091938498545/?type=3&theater

BlackDragon
02.01.2018, 22:52
https://www.facebook.com/562844700723269/photos/a.562869137387492.1073741829.562844700723269/585091938498545/?type=3&theater

Avaloon
15.10.2018, 11:10
Przeczytałem całego posta od deski do deski w niektorych miejscach uśmiałem sie od ucha do ucha.
Pomogł mi on jednak zdecydować z jaką skrzynia wybrać motocykl.
Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do skrzyni DCT -automat w motocyklu?.
Oczywiście o wszystkim zadecyduje jazda próbna... ale przeciez używam motocykla codziennie do jazdy w Londynskim ruchu miejskim po zatłoczonych ulicach-to naprawde ma sens (w samochodzie zdaje egzamin dlaczego nie w moto?)
Jeżeli motor radzi sobie w terenie (lekkim) z tą skrzynia to juz pełna satysfakcja

colles
15.10.2018, 12:26
Przeczytałem całego posta od deski do deski w niektorych miejscach uśmiałem sie od ucha do ucha.
Pomogł mi on jednak zdecydować z jaką skrzynia wybrać motocykl.
Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do skrzyni DCT -automat w motocyklu?.
Oczywiście o wszystkim zadecyduje jazda próbna... ale przeciez używam motocykla codziennie do jazdy w Londynskim ruchu miejskim po zatłoczonych ulicach-to naprawde ma sens (w samochodzie zdaje egzamin dlaczego nie w moto?)
Jeżeli motor radzi sobie w terenie (lekkim) z tą skrzynia to juz pełna satysfakcja

Będziesz Pan zadowolony :)

tomeks
31.10.2018, 09:46
Zastanawia mnie dlaczego mało popularne jest rozwiązanie pośrednie tj. zastosowanie w manualu oryginalnego Quick Shifter'a Hondy - pozwala ponoć zmieniać biegi bez użycia sprzęgła i odejmowania gazu, zarówno w górę jak i w dół. Mamy lżejszy motocykl o 10 kg, jadąc na stojąco zmieniamy biegi bez odrywania ręki na sprzęgło, zyskujemy czas przy zmianach biegów itp. Koszt ok 2500 -3000 zł.
Nie wiem tego na pewno ponieważ nie używam ale interesuje mnie Wasze zdanie, szczególnie tych osób, które użytkują takie rozwiązanie.

szelas
31.10.2018, 12:40
Zastanawia mnie dlaczego mało popularne jest rozwiązanie pośrednie tj. zastosowanie w manualu oryginalnego Quick Shifter'a Hondy - pozwala ponoć zmieniać biegi bez użycia sprzęgła i odejmowania gazu, zarówno w górę jak i w dół. Mamy lżejszy motocykl o 10 kg, jadąc na stojąco zmieniamy biegi bez odrywania ręki na sprzęgło, zyskujemy czas przy zmianach biegów itp. Koszt ok 2500 -3000 zł.
Nie wiem tego na pewno ponieważ nie używam ale interesuje mnie Wasze zdanie, szczególnie tych osób, które użytkują takie rozwiązanie.

Doświadczenie z NAT mam mikre, 3h testówką manualną z QS, jeździłem również (testówką) BMW 750GS z QS, a z DCT tylko NC750X i moje zdanie jest takie, QS to jakaś lipa jest, nie podobało mi się, w każdym razie nie na tyle, żeby za to płacić więcej jak 5zł. DCT jest zdecydowanie fajniejszym rozwiązaniem. Poza tym QS działa dobrze (przynajmniej takie jest moje spostrzeżenie) tylko wtedy jak się daje w palnik, przy łagodnym przyspieszaniu jakoś tak dziwnie szarpie, dławi się.

mdxmd
01.11.2018, 07:55
https://www.facebook.com/562844700723269/photos/a.562869137387492.1073741829.562844700723269/585091938498545/?type=3&theater

Super! na wiosnę 2019 planuję ten kierunek.

tomeks
22.12.2018, 23:03
Super! na wiosnę 2019 planuję ten kierunek.

Wiele tym wniosłeś do dyskusji i tematu.....

ex1
23.12.2018, 02:50
11 lat na lc8, generalnie zawsze w terenie.. rzeźniłem
teraz mam NAT z DCT.. i dalej zamierzam tym w Offie ciorać..
ostatnie 6 mc przelatałem nią ok 8 tys. km.
z tego sporo w krzakach..
jak dla mnie rewelacja.. polecam wszelkim sceptykom :) Fakt tej skrzyni tzreba się nauczyć, aby mieć z tego FUN.. nie da się tak poprostu wsiąć pojechać i już mieć zdanie.. w temacie.
trzeba co najmniej kilku godzin a wręcz dni. DCT pozwala na dużo sprawniejszą jazdę w offie i na szosie.. dodatkowo daje wiecej frajdy.. :).

dla testujących od razu odradzam Tryb D, nie do końca rozumiem po co i dla kogo on jest. od razu S1 zapodajcie w Piachach S2 i S3.. tryb manualny też się.bardzo przydaje na podjazdach.... DCT świetnie się sprawdza w trudniejszych traialowych sekcjach, ale i w szybkich przelotach... w tym motocyku po raz pierwszy zacząłem używać tak czesto tylnego hamuca bez obaw o zdławienie motocykla.. super sprawa.. :D. wiele ułatwia.. :). Generalnie dostzregam masę zalet.. znikomą ilość wad DCT... Polecam Kazdemu

matjas
23.12.2018, 16:42
apropos DCT to ciekawe jak by było mieć ręczny hebel na tył - jeśli jest miejsce na pompę/klamkę to jest to spokojnie do zrobienia.
teoretycznie wystarczy dłuższą śrubę drążoną na pompie tyłu założyć i dodatkowe dwie podkładki pod dodatkowe banjo na długim przewodzie idącym z kiery.

wtedy to byłaby wygoda dopiero Ex.

m

madafakinges
23.12.2018, 19:34
Robią tak. Pasuje pompa sprzęgła od cb1000 chyba.
Do tego blokada klamki żeby był postojowy. Można wywalić dodatkowy zacisk.

matjas
23.12.2018, 19:49
Cieeeezko coś wymyślić po raz pierwszy :) cholera ;)

tomeks
24.12.2018, 14:32
Panowie, a jak się sprawa przedstawia z hamowaniem skrzynią DCT w wersjach AT roczniki 2016-2017 z przepustnicą na lince a 2018 gdzie jest przepustnica drive-by-wire i co za tym idzie kilka opcji hamowania silnikiem ?

Romano
24.12.2018, 21:27
Zapinasz S3 oraz mapę URBAN i masz hamowanie jak w supersporcie a jak mało to włączasz magiczny guziczek G do jazdy w off, który ingeruje też , jak mi się wydaje w pracę sprzęgieł.

tomeks
25.12.2018, 00:18
Czyli od 2018r hamowanie DCT jest w porządku, a jak sprawa się ma we wcześniejszych modelach ?

Zapinasz S3 oraz mapę URBAN i masz hamowanie jak w supersporcie a jak mało to włączasz magiczny guziczek G do jazdy w off, który ingeruje też , jak mi się wydaje w pracę sprzęgieł.

ex1
25.12.2018, 01:49
Czyli od 2018r hamowanie DCT jest w porządku, a jak sprawa się ma we wcześniejszych modelach ?

tak samo zapinasz tryby S, i hamuje bardzo mocno..

Romano
25.12.2018, 22:21
tomeks, przed kupnem też miałem dużo dylematów którą skrzynię wybrać, teraz nie zamieniłbym DCT na manual, ale prawdą jest że trzeba jej się nauczyć, poznać a potem z upływem czasu lubisz i doceniasz ją coraz bardziej, a najbardziej jadąc na stojąco poza czarnym:D

mdxmd
03.01.2019, 12:26
też będzie mi dane testować NAT z DCT bo taką nabyłem, ale bardziej z racji ciekawości tego rozwiązania niż świadomego wyboru bo już podczas pierwszej jazdy nie polubiliśmy się cóż może to tylko początki.

po 300km moje spostrzeżenia

- zmienia biegi w większości w innym momencie niż bym chciał :)
- jak jadę spokojnie to ciągle pcha się do 6 biegu chociaż obroty silnika są zbyt niskie (nawet <2000)
- nie redukuje biegu gdy jest nachylenie terenu
- redukuje w zakrętach
- nawet jak manualnie zredukuję bieg łopatką to i tak o chwili jest znowu ten sam pomimo, że jadę z tą samą prędkością np. chcąc coś wyprzedzić
- zamiast trybu D i 3x S wolałbym np 2xD i 2xS albo chociaż jeden w którym sam sobie kiedy ma zmieniąć biegi (np. prędkość/oborty)

Generalnie tryb D mam wrażenie, że jest zaprogramowany na zniszczenie sprzęgła/przeniesienia napędu i zakatowania silnika, operuje biegami na granicy szarpania jakby dodać 200-300 obrotów wyżej na zmianę biegów i byłoby ok.

tyle wad :) na razie

Piterm123
03.01.2019, 12:43
też będzie mi dane testować NAT z DCT bo taką nabyłem, ale bardziej z racji ciekawości tego rozwiązania niż świadomego wyboru bo już podczas pierwszej jazdy nie polubiliśmy się cóż może to tylko początki.

po 300km moje spostrzeżenia

- zmienia biegi w większości w innym momencie niż bym chciał :)
- jak jadę spokojnie to ciągle pcha się do 6 biegu chociaż obroty silnika są zbyt niskie (nawet <2000)
- nie redukuje biegu gdy jest nachylenie terenu
- redukuje w zakrętach
- nawet jak manualnie zredukuję bieg łopatką to i tak o chwili jest znowu ten sam pomimo, że jadę z tą samą prędkością np. chcąc coś wyprzedzić
- zamiast trybu D i 3x S wolałbym np 2xD i 2xS albo chociaż jeden w którym sam sobie kiedy ma zmieniąć biegi (np. prędkość/oborty)

Generalnie tryb D mam wrażenie, że jest zaprogramowany na zniszczenie sprzęgła/przeniesienia napędu i zakatowania silnika, operuje biegami na granicy szarpania jakby dodać 200-300 obrotów wyżej na zmianę biegów i byłoby ok.

tyle wad :) na razie

Ucz się dalej skrzyni ;) 300 km to tyle co by odpalić moto :)

Emek
03.01.2019, 13:04
Jedynka w dół, reszta w górę to proste :D.

bukowski
03.01.2019, 13:19
Prawda jest taka, że w każdy automat trzeba się wjeździć. 1000 km nawet jeśli ktoś jest obyty. Miałem z 10 różnych automatów i ciągle z nowym muszę chwilę porozmawiać, żeby jechał jak chcę.
Ale w moto, dziękuję. Jedyny zysk widzę w korku w mieście.

Sent from my G8441 using Tapatalk

tyran
03.01.2019, 13:54
Daj mu na manual i sam zmieniaj jak Ci wygodnie.
Albo ucz ją na sporcie.

Borkow
03.01.2019, 19:05
Zastanawia mnie dlaczego mało popularne jest rozwiązanie pośrednie tj. zastosowanie w manualu oryginalnego Quick Shifter'a Hondy - pozwala ponoć zmieniać biegi bez użycia sprzęgła i odejmowania gazu, zarówno w górę jak i w dół. Mamy lżejszy motocykl o 10 kg, jadąc na stojąco zmieniamy biegi bez odrywania ręki na sprzęgło, zyskujemy czas przy zmianach biegów itp. Koszt ok 2500 -3000 zł.
Nie wiem tego na pewno ponieważ nie używam ale interesuje mnie Wasze zdanie, szczególnie tych osób, które użytkują takie rozwiązanie.
Ja mam taki zestaw i sobie chwalę. Stojąc na moto w terenie wolę trzymać kierę zamiast dusić w sprzęgło. Szkoda tylko, że QS nie działa przy hamowaniu silnikiem. Co do skrzyni manualnej to jej dużym minusem jest dziura między jedynką a dwójką. W terenie jest to spory kłopot. Minusem jest też częste niewchodzenie biegów, ale o tym już tu ktoś pisał. I na koniec mały plus, starzy kumple o pierwsze co pytają to jaką mam skrzynię i jak słyszą, że manual to słyszę "No ja myślę" lub podobne teksty :D.
Automatem nie jeździłem.

Mirek Swirek
03.01.2019, 21:19
Ja mam taki zestaw i sobie chwalę. Stojąc na moto w terenie wolę trzymać kierę zamiast dusić w sprzęgło.

Nie demonizujmy z tym sprzęgłem ;). Osły ujeżdżałem i nadal będę ujeżdżał na luźnych nawierzchniach, bez atakowania ekstremalnych pionów i skoków 5 metrowych... Palec na klamce, może dwa, zawsze pomaga, nie przeszkadza. Trzymanie się pełną łapa kiery zło. Trzymanie motocykla pełną łapą ok, jak ktoś lata na pełnym ogniu, tak. Inaczej zawsze nie...

tomeks
04.01.2019, 12:11
Napisz proszę jaki dokładnie masz zestaw QS + .......... Ponieważ ja pytałem o zastosowanie w manualu oryginalnego Quick Shifter'a Hondy.

Ja mam taki zestaw i sobie chwalę. Stojąc na moto w terenie wolę trzymać kierę zamiast dusić w sprzęgło. Szkoda tylko, że QS nie działa przy hamowaniu silnikiem. Co do skrzyni manualnej to jej dużym minusem jest dziura między jedynką a dwójką. W terenie jest to spory kłopot. Minusem jest też częste niewchodzenie biegów, ale o tym już tu ktoś pisał. I na koniec mały plus, starzy kumple o pierwsze co pytają to jaką mam skrzynię i jak słyszą, że manual to słyszę "No ja myślę" lub podobne teksty :D.
Automatem nie jeździłem.

nabrU
04.01.2019, 16:30
Nie napisaleś który model NAT masz bo miedzy 2017 i 2018 są różnice


po 300km moje spostrzeżenia

- zmienia biegi w większości w innym momencie niż bym chciał :)

Jest tryb manualny.


- jak jadę spokojnie to ciągle pcha się do 6 biegu chociaż obroty silnika są zbyt niskie (nawet <2000)

Nue jeździć w trybie D


- nie redukuje biegu gdy jest nachylenie terenu

Redukcja w takich warunkach nastąpi tylko i wyłącznie przy kompletnie zamkniętym gazie.


- redukuje w zakrętach

DCT tak ma (i to nie tylko w NAT). Nie ma z tym żadnego problemu.


- nawet jak manualnie zredukuję bieg łopatką to i tak o chwili jest znowu ten sam pomimo, że jadę z tą samą prędkością np. chcąc coś wyprzedzić

Łopatka w trybie auto to tylko chwilowy override. Więc działa tutaj zgodnie z instrukcją

Sugeruję jak inni pojedzić, aż do tych 300km dojdzie jeszcze jedno zero i wtedy zrobić podsumowanie. Inna sprawa, że piszesz ze kupiłeś z ciekawości a nie z przeokonania, więc zapewne nadal bedziesz narzekał :haha2:

MrWaski
04.01.2019, 17:36
Słyszałem że w trybie D można go nauczyć kiedy ma zmieniać biegi. Wystarczy parę razy zbić bieg ręcznie gdy za wcześnie włączy wyższy i pono ma zapamiętać.
Jak jest nie wiem, bo nie mam DCT...

mdxmd
05.01.2019, 12:31
Nie napisaleś który model NAT masz bo miedzy 2017 i 2018 są różnice

Jest tryb manualny.

Nue jeździć w trybie D

Redukcja w takich warunkach nastąpi tylko i wyłącznie przy kompletnie zamkniętym gazie.
D
CT tak ma (i to nie tylko w NAT). Nie ma z tym żadnego problemu.

Łopatka w trybie auto to tylko chwilowy override. Więc działa tutaj zgodnie z instrukcją

Sugeruję jak inni pojedzić, aż do tych 300km dojdzie jeszcze jedno zero i wtedy zrobić podsumowanie. Inna sprawa, że piszesz ze kupiłeś z ciekawości a nie z przeokonania, więc zapewne nadal bedziesz narzekał :haha2:


NAT 2016
chodzi o redukcję podczas podjazdu na wzniesienie,
zobaczymy, nie mniej jednak mi przydałoby się coś pomiędzy D a nawet S1.

Czy zauważyliście jakieś różnice w pracy skrzyni w zależności od zastosowanego oleju silnika? (chodzi o uślizg pomiędzy biegami) wrzucenie 2 biegu jest dość twarde

Novy
05.01.2019, 12:31
Słyszałem że w trybie D można go nauczyć kiedy ma zmieniać biegi. Wystarczy parę razy zbić bieg ręcznie gdy za wcześnie włączy wyższy i pono ma zapamiętać.
Jak jest nie wiem, bo nie mam DCT...

Jest tak.
Jak zacznie się odkręcać to też trzyma dłużej na biegach.

Jeżdżę wyłącznie na 'D' i wspomagam 'łopatkami', gdy trzeba.

No, ale może ja nie umiem jeździć :o

Zakochałem się w tej skrzyni (DCT), po przejechaniu pierwszych stu metrów najpierw w eNCeku. W Afryce wybór już był oczywisty.

matjas
05.01.2019, 16:30
Ja przyzydzilem i wziąłem manuala ale po 1000km na NC myśle ze ten silnik idealnie współgrałby z DCT. Poczekam az zrobią nc900x ;)

Swoją droga nt nowości to nowe cb500x bardzo dobrze hądzie wyszło.

M

Novy
05.01.2019, 16:39
(...)
Poczekam az zrobią nc900x ;)


To mógłby być strzał w dziesiątkę. Ale w sumie ten silnik (750) jest genialny i bardzo dobrze sobie radzi. Ze spalaniem jest również rewelacja!


Swoją droga nt nowości to nowe cb500x bardzo dobrze hądzie wyszło.


Jak będziesz ponownie chciał się zakochać w Twoim eNCeku to przejedź się tym cb500x.
Moto, co by nie mówić ładne. I na tym koniec :D

matjas
05.01.2019, 17:55
Uważam ze jako turystyk niecierpiący na zadyszkę, z takim silnikiem leżącym jak w NC ale z 90KM 900-1000ccm i 18l baniakiem + DCT to mogłoby być moto po prostu meeeeega. Jeszcze 19” z przodu i ja się ustawiam w kolejce.

Oczywiście takie moto już niemal jest ;) to NAT ;)
Ale NAT to nie NC.

M

Borkow
07.01.2019, 06:16
Napisz proszę jaki dokładnie masz zestaw QS + .......... Ponieważ ja pytałem o zastosowanie w manualu oryginalnego Quick Shifter'a Hondy.

Mam oryginał.

Louis
26.03.2019, 11:54
Jak będziesz ponownie chciał się zakochać w Twoim eNCeku to przejedź się tym cb500x. Moto, co by nie mówić ładne. I na tym koniec :D

Miałeś okazję się przejechać tym nowym modelem? Bo mnie zaciekawił.

Novy
26.03.2019, 12:00
Miałeś okazję się przejechać tym nowym modelem? Bo mnie zaciekawił.

W 2018 miałem przez dwa dni, jako zastępcze moto. Nie wiem, który to był model, ale to była świeżynka. Handlarz daje zwykle pojazdy testowe (nowe modele), jako zastępcze.