PDA

View Full Version : Abs


jorge
28.06.2017, 12:21
Hej. Było kiedyś o włożeniu silnika od wiadra do Afry. Było o zmianie zawiasu z KTM. Czas na heble.

Czy istnieje szansa na włożenie ABS-u?? Ma ktoś z Was o tym pojęcie. W czystej teorii problem nie jest w mechanice, a w sterowniku przerywacza pompki/zacisku - tyle teoria.

Pytanie zainspirowała Pani z Opla Astry Kombi, w dniu wczorajszym - zmieniająca pas drogi bez włączonego sygnalizatora zmiany pasa, robiąc to 10 m. przede mną. Zrobiła to dwukrotnie - szukała swojego miejsca na ziemi. Mimo mojej oszałamiającej prędkości 60 km./h tańczyłem jak fan Disco Polo na koncercie TVP2. Niestety mam wrażenie, że heble w Afre są bębnowe - całe szczęście nawyk z MZ, który wykańcza mi regularnie tylne klocki - tu znowu mi uratował dupę (w mieście się przydaje).

spider2you
28.06.2017, 12:37
No dobre pytanie, może szynszyl lub inne mechaniory się wypowiedzą.
Wiem, że ktoś wymieniał przednie zaciski i wsadzał od Transalpa 700 bez ABS i pasowało i się poprawiło hamowanie.
Ja zmieniłem tylny zacisk właśnie na taki od nowego Trampka, bo mój już umarł i jest zdecydowanie lepiej, ale wiadomo szału nie ma.

ABS w RD04 lub RD07 to by było coś!

Mechaniki do dzieła!

Kici
28.06.2017, 12:51
Abs w afryce? pedalstwo....

A tak na poważnie zacznij od zmiany na dobre miękkie klocki, wyczyść wszystko przewody zmień, jak uszczelki wyglądają?

Może u ciebie to działa zerojedynkowo i dlatego taka reakcja.

Artek
28.06.2017, 13:59
Gruba rzeźba.
Nawet nie słyszałem, aby ktoś do trampka 700 bez ABS-u wsadził te ustrojstwo. Do zrobienia przez zimę.
Musisz znaleźć kogoś do testów, aby odłączał elektryczne elementy z układu modulatora ale obawiam się, że nic z tego nie wyjdzie.
Montaż zacisków/ czujników, tarczek ABS to pikuś.
W RD04 do zrobienia bez problemu: wsadzić silnik/elektrykę z trampa i voila.

jorge
28.06.2017, 14:34
Abs w afryce? pedalstwo....

A tak na poważnie zacznij od zmiany na dobre miękkie klocki, wyczyść wszystko przewody zmień, jak uszczelki wyglądają?

Może u ciebie to działa zerojedynkowo i dlatego taka reakcja.

Klocki nowe, tarcze oryginały jeszcze z fabryki Hondy - mają nalatane 43 kkm tyle co całe moto :D. Płyn wymieniony, uszczelnienie i pasty zrobione. Kici - moja Afra wiesz w jakim jest stanie :D.

Artek - pokazałeś dual brake - pytanie czy jest ABS wyłącznie na front.

szynszyll
28.06.2017, 14:53
mysle ze nie byloby wiekszego problemu. najprosciej przeszczepiac to z moto o tych samych rozmiarach kol bez CANA: tiger 800, CRF1000, xt660z...

dla ukladu jest zupelnie wszystko jedno jak wyglada buda. jedyne informacje jakie uklad zbiera to jak widac na schemacie predkosc ze 'speed sensor' i dwie tarczki.

pytanie gdzie upchnac elementy wykonawcze.

nie spotkalem sie z ABS na jedno kolo. zaraz poszukam ale wydaje mi sie ze przeczy to idei tego ukladu.

jest takie kuriozum jak Romet 400 co ma ABS z bebnowym hamulcem z tylu. pojecia nie mam jak to dziala. tarczki ma na obu kolach.

w k100 dane pochodza tylko z tarczek - nie ma 'speed sensor'

jorge
28.06.2017, 14:59
mysle ze nie byloby wiekszego problemu. najprosciej przeszczepiac to z moto o tych samych rozmiarach kol bez CANA: tiger 800, CRF1000, xt660z...

dla ukladu jest zupelnie wszystko jedno jak wyglada buda. jedyne informacje jakie uklad zbiera to jak widac na schemacie predkosc ze 'speed sensor' i dwie tarczki.

pytanie gdzie upchnac elementy wykonawcze.

nie spotkalem sie z ABS na jedno kolo. zaraz poszukam ale wydaje mi sie ze przeczy to idei tego ukladu.

Hmmm to mój błąd. W Autach (na moto się nie znam) - to mamy wyłącznie na przód w większości. A moto oglądałem tylko na przedniej osi. Wiem już, że ABS to nie to samo co Dual Brake

chemik
28.06.2017, 15:03
W Autach (na moto się nie znam) - to mamy wyłącznie na przód w większości.

Eeeeee!?!?!?!?!?

szynszyll
28.06.2017, 15:05
ABS w autach na przod? znaczy sie, ze co? sensory sa tylko z przodu i pompa moduluje tylko przod?

poprawka. w Tigerze jest CAN-BUS. w bardzo szczatkowej formie nie tak przekombinowany jak w BMW gdzie nawet trabka musi byc na CAN. tu jest zrobiony duzo madrzej. CAN obsluguje tylko:

- zespol wskaznikow
- ABS
- imobilajzer

przez wyjscia B28 i B27

tym samym trzeba by jakos oszukac ABS-Unit co z pewnoscia jest do zrobienia.

zaraz zobacze jak jest w xt660z

ktos ma Service Manuala do CRF1000? jest na sieci wogole?

z tego co widze na schemacie do CRF to modul ABS ma polaczenie z ECU ale nigdzie nie wspomina sie o CAN-BUS. maja pewno swoj wlasny protokol.

no nic - szukamy dalej :)

jorge
28.06.2017, 15:27
Eeeeee!?!?!?!?!?

Eeee coś mi nie wychodzi dziś. Chodzi o to, że te tarczki od ABS są z przodu - ale to już i tak nie aktualne bo ja się nie znam na rocznikach 2002 +

szynszyll
28.06.2017, 15:40
no ja nie wiem bo w autach nigdy nie siedzialem, ale zdaje mi sie ze sensory od zawsze byly na 4 kolach - inaczej system nie mialby sensu. z tego co mi gdzies tam swita to bywal on zabudowany w piastach/tarczach, ale to niech ktos madry sie wypowie. na moj rozum musi byc na 4 kolach.

Lucky Luke
28.06.2017, 16:06
Szynszyl chyba escorta nigdy nie miałeś :P
Ja miałem rs2000 mk6 i tam abs był tylko na przednie koła.

Smierzu
28.06.2017, 16:42
problem jest nie tylko w samej instalacji a również w homologacji takiego systemu, wszystko pięknie jak się nic nie przytrafi ale w przypadku ewentualnego odszkodowania to ubezpieczyciel może stwarzać problemy.
Dość intensywnie rozważałem taką instalację w RD07 na komponentach od Adventury, ale brak gwarancji że wszystko będzie działać idealnie, wysokie koszta i ewentualne problemy z ubezpieczycielem pogrążyły projekt...

spider2you
28.06.2017, 18:04
Coś czyję w powietrzu, że nasz drogi Szynszylek się nakręcił na zrobienie wersji demo. W sobotę pogadamy, jak przyjadę, bo może to być mega opcja bro!

szynszyll
28.06.2017, 18:19
calkiem nie prawda :) mam to w dupie i jestem wielkim wrogiem wszelkiej rzezby. miejsce weteranow jest w muzeach i troskliwych rekach kolekcjonerow. za boga ojca i worek skuna bym sie za to nie wzial.

laki daj mi dokladne dane tego escorta bo przewalilem cale mk VI i wszystkie mialy ABS NA 4 kola.

jak by to mialo robic?

dajesz w podloge - tyl zblokowany jedzie a przod pulsuje sterowany ABS? tak to dzialalo?

Novy
28.06.2017, 18:25
Abs w afryce? pedalstwo....

A tak na poważnie zacznij od zmiany na dobre miękkie klocki, wyczyść wszystko przewody zmień, jak uszczelki wyglądają?

Może u ciebie to działa zerojedynkowo i dlatego taka reakcja.

Motocykle (wszystkie) rejestrowane od 2017 roku obowiązkowo mają mieć system ABS.


nie spotkalem sie z ABS na jedno kolo. zaraz poszukam ale wydaje mi sie ze przeczy to idei tego ukladu.

Pytanie mam - jak w takim razie działa ABS w chwili wyłączenia go na tylnym kole? Bo na przednim nadal reaguje. I żeby nie było - z ciekawości pytam, nie wytykam :)

Tank
28.06.2017, 19:05
W starszych samochodach tanszych marek ABS dzialal tylko na przednie kola, tyl "załatwiał" korektor sily hamowania, niedopuszczajacy do blokowania kol- rozwiazanie mechaniczne.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

szynszyll
28.06.2017, 19:15
o mosz. nie wiedzialem. ale auta mnie nigdy nie interesowaly. lubie wielkie japonskie suki jak maxima czy crown ale za boga bym w tym nie chcial robic.

marzenie przedemna to Sigma 3.0 V6 w kombi. jest przepiekny...

next22
28.06.2017, 19:37
Stary eskort rs z 86roku miał mechaniczne pompy abs napędzane z przegubów wewnętrznych
tył bez abs-u
Ciekawostka taka cały układ bez jednego kabelka.
Oczywiście wszelkie auta po 2000r mają czujnik na każdym kole więc 4 sztuki i najczęściej prędkościomierz i ecu dostaje dane o prędkości od abs-u

puszek
28.06.2017, 21:45
W cięzarówkach na tyle ,bywa ,że wieniec ABSu jest wyrzeźbiony na tarczy hamulcowej...Nie jest to dobre rozwiazanie...Czasem tarcza jest jeszcze dobra a zęby na tarczy juz nie daja odpowiedniego sygnału przez rdze, brud, Czyszczenie nie zawsze pomaga... . Wtedy działa sam przód...

szynszyll
29.06.2017, 08:22
kiedys na wycieczce autokarem ( Scania) nie chcial sie uzbroic ABS i kierowcy kopali w przednie prawe kolo :) bez tego autokar nie chcial odpalic. a bylismy 2 tys km od domu... jakos zawsze sie udawalo i dojechalismy gdzie trzeba.

Kazmir
29.06.2017, 23:27
jorge mnie już nie raz dupsko powiozło:(;) Opony terenowe, czasem leciwe, odciążenie tyłu przy awaryjnym hamowaniu (często odruch - panika) i gotowe. Problemem jest upchanie modulatora ABS. Jest to kawał mela alu gdzie wszystkie przewody z zacisków i klamek schodzą się do tego. Przynajmniej podglądałem to w GSF 1250 - jest spore! Trzeba gdzieś to upchnąć??? W fazie projektowania moto wygląda to zupełnie inaczej, niż dokładanie dodatkowych elementów do moto, które nie było do tego zaprojektowane.
Schemat w gratisie dla Szynszylla:D

szynszyll
30.06.2017, 02:12
no i tu jak widac nie ma polaczenia z ECU - calkiem autonomiczny uklad. a co do miejsca to ludzie montuja LPG czy Holtzgaz w motocyklach wiec i na modulator by sie miejsce znalazlo.

jak nie to na elastycznych przewodach cisnieniowych i do plecaka :)

p.s. co ciekawe mamy tu zworke 'rear ABS cancel switch' - to w praktyce odlacza dzialanie na tylne kolo? to jest gdzies na kokpicie?

ferolo
30.06.2017, 06:09
Moim zdaniem najlepszym miejscem na umieszczenie pompy abs byłby przedni stelarz tylko trzeba by było go całkowicie przerobić wstadzić zestaw od trampka 700 przerobić instalację i ogień odbiegając od tematu .
Sam mam u siebie zmieniony cały zestaw hamulców i powiem tak jest petarda przód mam od tampka 700 bez abs pompa hamulcowa od vfr i tył cały od trampka razem z pompą plus oplot no i nowe klocki nissin, wrażenia niesamowite przy pierwszym hamowaniu od razu zblokowałem przód bo nie wiedziałem że to tak hamuję.
Porównując jak wcześniej moja babcia hamowała to teraz jest coś niemożliwego wydaję mi się że najwięcej dało to że elementy układu już nie są tak wyeksploatowane jak te stare i dlatego to lepiej się układa. A Co do Abs mam plan aby pobawić się tym w m-c zimowych bo czasem by się to przydało już rozmawiałem ze znajomym który wyrzeźbi mi kości na nowe zaciski od 700 abs potem po przymierzam tą pompę gdzie by ją upchać i na końcu prucie wiązki dociąganie przewodów etc

tommi
30.06.2017, 08:04
no i tu jak widac nie ma polaczenia z ECU - calkiem autonomiczny uklad. a co do miejsca to ludzie montuja LPG czy Holtzgaz w motocyklach wiec i na modulator by sie miejsce znalazlo.

jak nie to na elastycznych przewodach cisnieniowych i do plecaka :)

p.s. co ciekawe mamy tu zworke 'rear ABS cancel switch' - to w praktyce odlacza dzialanie na tylne kolo? to jest gdzies na kokpicie?

Tak, jest przycisk odłączania abs na tylne koło. W standardzie!
;)

szynszyll
30.06.2017, 08:36
sie czlowiek cale zycie uczy i gupi umiera...

Lucky Luke
30.06.2017, 09:54
Jak koledzy pisali wcześniej , w escorcie był korektor siły hamowania przyczepiony do belki i działało to całkiem OK, w jakimś starym peżocie było podobnie.

Novy
30.06.2017, 09:58
p.s. Co ciekawe mamy tu zworke 'rear abs cancel switch' - to w praktyce odlacza dzialanie na tylne kolo? To jest gdzies na kokpicie?

71519