PDA

View Full Version : Motocykl z USA


wojtekm72
30.03.2009, 15:39
Czy będę mógł zarejestrować motocykl przywieziony ze Stanów Zj. Konkretnie chodzi mi o KTM EXC 250 Motocykl ten posiada przednie i tyle oświetlenie a został sprowadzony przez osobę fizyczną która należności celne już uiściła . Posiada jakiś tam certyfikat . Na kogo mabyć sporządzona umowa kupna - przedaży w moim przypadku czy między mną , a kimś tam w USA czy miedzy osobą która ten motor sprowadziła ? Motor nie jest po powodzi czy cos w tym stylu .

randal 76
30.03.2009, 15:48
Spisujesz umowę z gościem od którego kupujesz coś tam,i dodatkowo bierzesz ksero umowy lub faktury jego z poprzednim właścicielem . Nie !!!!! daj się namówić na spisanie umowy pomiędzy tobą a kimś tam w u.s.a .tak rada moja z własnego doświadczenia .
i dowiedz się dokładnie czy tam jakiejś homologacji nie trzeba robić ?

puszek
30.03.2009, 16:08
Jesli nie masz czegos co nazywa sie dowodem rejestracyjnym to moga byc problemy i to nie małe...

Pawel_z_Jasla
30.03.2009, 21:46
Po kolei:
- moto jest sprowadzone i opłacone w UC czyli dopuszczone do obrotu na terenie Polski więc kupujesz moto od osoby, która go sprowadziła i dokonała wszystkich opłat /masz dostać oryginał lub kopie umowy będącej podstawą sprowadzenia czyli między Panem X-menem w USA a Panem Kowalskim from Poland, oryginał odprawy celnej, najlepiej z kwitkiem potwierdzającym dokonanie wpłaty w kasie UC lub banku tj. kwoty naliczonej w odprawie oraz umowę zawartą pomiędzy tobą a Panem Kowalskim/,
- w USA jednym z dokumentów rejestracyjno-własnościowym /coś pomiędzy naszym dowodem rejestracyjnym a aktem własności/ jest title, który niestety może być różny w zależności od stanu z jakiego moto pochodzi /jeśli jest to wschodnie wybrzeże to generalnie otrzymasz coś ala "certificate of origin for a vehicle" z wpisanymi danymi motocykla oraz danymi własciciela /mogą być dopisane nawet "ołówkiem" na odwrocie byle ostatni wpis był z danymi Pana X-mena z USA lub Kowalskiego z Polszy/,
- w title absolutnie nie może być jakichkolwiek wpisów w stylu "only for parts" lub coś co świadczyłoby o całkowitym wycofaniu pojazdu z ruchu czyli title musi być po prostu "clear" /proponuje dokładnie przeczytać lub jak jesteś "nie angielski" to przetłumaczyć/,
- w title może być zapis w stylu: "not for highway use" lub "for off-highway use only" ale te wpisy mają podrzędne znaczenie w większości wydziałów komunikacji, gdyż dla panienki z polskiego okienka liczy się to co napisze diagnosta w "zerowym" przeglądzie i jeśli on stwierdzi urzędowo "dopuszczony do ruchu po drogach publicznych" to masz już prawie z górki,
- homolagacja dotyczy importerów "masowych" i praktycznie tylko nowych pojazdów a zresztą i tak jest NIE do załatwienia dla normalnego zjadacza chleba więc bazuj na diagnoście i prywatnych układach w starostwie,
- generalnie jak ktoś sprzedaje moto sprowadzone z USA jako niezarejestrowane to albo nie kuma bazy, albo miał to w dupie bo latał tylko off albo wie, że coś jest "nie teges" więc proponuje uważnie sprawdzić co w papierach piszczy.

Osobiście rejestrowałem DRZ400E z USA czyli coś co kitu za oceanem nie ma, ale miało clear title czyli "certificate of coś tam" z wpisem not for highway use i problemu nie miałem /przełożyłem klamoty ze stojacej w garażu Dr650Se a diagnosta w tym dniu nie prowadził włoskiego strajku/ ale pamiętaj " co kraj to obyczaj" a wyroki polskiej administracji są tak spójne jak drewniana spawka wykonana w technologii gazowej - ZDROWIA i powodzenia !!

tomekv4
30.03.2009, 21:50
Musisz umowe spisać z osoba, która sprowadziła go do polski czyli z tym, który jest na odprawie celnej i musisz miec certyfikate of title bo bez tego nie zarejestrujesz. z przeglądem to sobie jakos na pewno poradzisz. jak bedziesz jakies problemy to wal na priv

wojtekm72
01.04.2009, 21:00
A jak tam z wartością ? Wiadomo : motor prawie nowy ," ale stan straszny ":):spac::dizzy: . Czy muszę wpisać taką kwotę jak na pierwotnej umowie czy mogę niższą