PDA

View Full Version : Wymiana ³o¿ysk wahacza i prolinka


CzarnyCzarownik
07.06.2017, 09:22
Chcia³bym siê upewniæ, ¿e planujê kupiæ dobre czê¶ci. Posiadam fiszki o nazwie XRV750S, a motor to RD07 1993. Kilka razy widzia³em, ¿e kto¶ pisa³ o jakim¶ b³êdnym zdjêciu czy rysunku w fiszkach a nie mam rozebranego wahacza do koñca i nie mam jak zweryfikowaæ.

Do pe³nego serwisu wahacza RD07 1993 potrzebujê:

tulejki:
10 52105-KM4-000 COLLAR B, RR. FORK PIVOT 1 szt
11 52141-MV1-000 COLLAR, R. RR. FORK 1 szt
12 52143-MY1-000 COLLAR, L. PIVOT 1 szt

uszczelniacze:
28 91212-KM1-005 OIL SEAL, 22X32X5 1 szt
29 91254-KS6-003 DUST SEAL, 20X26X4.5 (ARAI) 3 szt

pier¶cieñ mocuj±cy:
31 94520-32000- CIRCLIP, INTERNAL, 32MM 1 szt

³o¿yska:
27 91071-KS6-004 BEARING, SWINGARM PIVOT (NTN) 3 szt
33 96100-6002010 BEARING, RADIAL BALL, 6002 2 szt

Do pe³nego serwisu prolinka RD07 1993 potrzebujê:

tulejki:
3 52463-MY1-000 COLLAR A, CUSHION ARM 1 szt
4 52464-MY1-000 COLLAR B, CUSHION ARM 1 szt
5 52465-MY1-000 COLLAR C, CUSHION ARM 1 szt
7 52473-MY1-000 COLLAR, CUSHION CONNECTING ROD 1 szt

³o¿yska:
19 91071-MY1-005 BEARING, NEEDLE, 17X24X17 5 szt
20 91072-MY1-005 BEARING, NEEDLE, 20X26X20 2 szt

uszczelniacze:
21 91254-KS6-003 DUST SEAL, 20X26X4.5 (ARAI) 2 szt
22 91262-KV3-831 DUST SEAL, 17X24X5 (ARAI) 6 szt


Je¶li to siê zgadza to z tego co szuka³em jedyny problem jest z tulejk± od wahacza (nr. 11) 52141-MV1-000 COLLAR, R. RR. FORK. I chyba jedyna opcja to dorobiæ u tokarza?

Misza
07.06.2017, 09:36
Nie lepiej zrobiæ taki serwis u Bicia?

bicio
07.06.2017, 10:09
Zale¿y co i jak bardzo jest tam zu¿yte. Ale regeneracja kiwaczki na poliamidach to 1/4 ceny zrobienia tego na ori czê¶ciach.

strobus1
07.06.2017, 10:31
Czy kto¶ tu insynuuje wymianê igie³ na plasticzne tuleje??
Poproszê argumenty za i przeciw.

CzarnyCzarownik
07.06.2017, 10:35
Mo¿esz co¶ wiêcej powiedzieæ na ten temat albo zalinkowaæ do jakiego¶ w±tku do poczytania? Rozumiem ¿e chodzi o pozbycie siê ³o¿ysk na rzecz tulejek z tworzywa? Pozostawiamy tulejkê metalow± i ona pracuje w tulejce z poliamidu?

Jak liczy³em to za komplet wszystkich ³o¿ysk, uszczelniaczy i tulejek (poza t± jedn±) do prolinka i wahacza wychodzi ~125Eur +20Eur przesy³ka. Wiêc jakiej¶ tragedii nie ma.

bicio
07.06.2017, 12:03
Ok, to je¶li masz tak± cenê (dobr±) i nie jest to dla Ciebie problem to nie ma tematu. Je¶li je¼dzisz g³ównie po asfalcie i zagl±dasz co roku do kiwaczki ¿eby j± przesmarowaæ i ogólnie dbasz to ³o¿yska powinny po¿yæ kilka sezonów.
Zrobienie tego na poliamidach ma du¿o wiêkszy sens jak moto jest topione w bagnie. Wtedy nie ma opcji ¿eby nie dosta³a siê tam woda, po prostu honda zjeba³a system uszczelnienia tego. Mia³em ju¿ kilka kiwaczek ró¿nych producentów no i te w hondzie siê sypi± najbardziej. Robilem testy poliamidu u siebie w AT i spokojnie wytrzyma³o 2 sezony katowania. Jak wymienia³em to by³ ju¿ lekki luz, ale bez tragedii.

Tak wiêc plusy:
-cena
-odporno¶æ na z³e traktowanie

Minusy:
-w testach na zwyk³ym poliamidzie szybciej zu¿y³ siê stalowy sworzeñ, teraz u¿y³em samosmaru PA6-G, zobaczymy jak siê sprawdzi, testy trwaj± :)

Jak bêdê na 100% pewny produktu to zrobiê jak±¶ ofertê dla FAT.

strobus1
07.06.2017, 14:39
Ciekawy temat. ¶rednia cena za zestaw all balls do kiwaczki li¶cia to 450pln. Prox to ju¿ ponoæ to samo badziewie tyle, ¿e w cenie 600pln. Orygina³y to kwota +-1000z³. Dzia³aj mo¿e byæ kilku chêtnych.

motomax
07.06.2017, 20:30
Zanim dorobisz u tokarza zbadaj twardo¶æ,ta tulejka to wewnêtrzna bie¿nia ³ozyska wiêc musi byæ odpowiedniej twardo¶ci.

Temat uda³o sie rozkminiæ w XR, tulejki s± twardo¶ci 50hrc a dorobione zosta³y z stali ³ozyskowej,zahartowane i szlifowane pod ³o¿ysko.

Z za³o¿enia maja byc lepsze ni¿ ori,co wyjdzie zobaczymy.
Koszt wszystkiego 120z³ tulejki,uszczelniacze i ³ozyska.

Nie wiem jak by wysz³o w XRV cenowo bo to mia³em po znajomo¶ci robione,ale my¶le ¿e koszt 200z³ za zestaw jest osi±galny.

Jak kto¶ ma luzn± kiwaczkê do regeneracji mogê sie pobawiæ,swego czasu regenerowa³em kilka ale uzywaj±c tulejek z innych kiwaczek których mam mnogo z u¿ywanych moto.

Czêsto i gêsto w Hondzie uszczelniacze ³ozyska czy tulejki sa te same wiêc mo¿na tanim kosztem zregenerowaæ.

jak kto¶ chêtny do regeneracji kiwaczki to na pw.

Potrzebowa³ bym do RD 03,RD 04,RD07.
Ka¿dy kto by u¿yczy³ luznej kiwaczki zap³aci tylko za materia³y.

SZEROKI10
07.06.2017, 23:21
Masz pierwszego chêtnego z RD07 info na priv.

Lucky Luke
08.06.2017, 01:04
U mnie te¿ ju¿ bêdzie trzeba robiæ , wiêc zg³aszam siê z rd04.

ltd454
24.04.2018, 23:10
Je¶li aktualne to do RD03 jesieni± mogê podes³aæ.

Afro_BAU
01.07.2018, 17:37
Panowie od¶wie¿ê trochê. Je¼dzi kto¶ na poliamidzie? Ja po 3 ty¶ dosta³em jakiego¶ luzu, ale Moto by³o zapakowane na grubo i jecha³em z plecakiem. Trochê s³abo. A mo¿e u¿y³em jakiego¶ zbyt miêkkiego materia³u? Mia³em drug± tuleje i wymiana nie zajê³a d³ugo, ale zastanawiam siê nad ³o¿yskami. Kto¶ co¶ mo¿e powiedzieæ na ten temat?