PDA

View Full Version : Scottoiler


A.R.T.
06.06.2017, 23:04
Macie zamontowane to to, czy używacie spraya ?
jeśli macie to gdzie kupowaliście ASO czy poza .
dystrybutor scottoilera na Polskę, aktualnie -brak towaru
miałem zamontowanego w f800gs i byłem zadowolony , najchętniej kupiłbym sobie na wolnym rynku i zamontował sam(mowa o wersji V) ale nie wiem jak to się ma do gwarancji.
ktoś coś na ten temat?

yeuop
07.06.2017, 19:31
Ja się podpinam pod temat, bardzo mnie interesują doświadczenia innych.
Wyczytalem tylko, ze Afryka na dedykowana wersje. Ciekawi mnie, w jaki sposób to się montuje? No i umieram z ciekawości, czy z tym czyms naped wytrzyma przynajmniej z 50-60 tysięcy km ;-)

sebastian_j
07.06.2017, 22:42
Kupić można tutaj: https://www.scottoiler.com ,albo na jebaju.
Do NAT jest kit:
https://www.scottoiler.com/uk/products/scottoiler-africatwin-kit.html

Instrukcja w PDF na stronie i dołączona do zestawu.

Roboty na jakieś 3 godziny. Trzeba dostać się pod zbiornik i jedna rurkę przeciąć.

NAT to mój trzeci motocykl gdzie to mam. Według mnie warto. Nigdy nie wożę z sobą żadnych smarowideł. Jest potrzeba(deszcz, piasek) to mocniej odkręcam. Dobrze ustawiony nic nie syfi,a łańcuch zawsze nasmarowany.

yeuop
08.06.2017, 04:02
Mam nieuzasadnione opory w kwestii przecinania tej wlasnie rurki.
Nie da się tego zalatwic inaczej?

Patrzylem jeszcze na ten elektroniczny system, wszystko cacy, ale on ma elektroniczny regulator z wyświetlaczem do zamontowania na kierownicy :/ No średnio mnie to przekonuje.

HarryLey4x4
08.06.2017, 09:23
znamiona czasów....

Kisiel
08.06.2017, 09:56
Regulowany przekaźnik czasowy z ATE podpięty np. pod obwód światła pozycji tył, używka elektrozawór od LPG lub od oleju do 2T, rurka miedziana z modelarskiego, wężyk, zbiorniczek płynu hamulcowego od ursusa, parę trytek i za 50 PLN macie olejarkę, bez cięcia podciśnień.

sebastian_j
08.06.2017, 10:26
Mam nieuzasadnione opory w kwestii przecinania tej wlasnie rurki.
Nie da się tego zalatwic inaczej?

Patrzylem jeszcze na ten elektroniczny system, wszystko cacy, ale on ma elektroniczny regulator z wyświetlaczem do zamontowania na kierownicy :/ No średnio mnie to przekonuje.

Podciśnienie musisz skądś wziąć. Tak działa ten system bez elektroniki.

Kobra
08.06.2017, 11:04
http://www.motooiler.pl/ W tym typie nie trzeba ciac podcisnienia. Moze to jest jakas alternatywa :-)

yeuop
08.06.2017, 11:17
fajnie, podoba mi się to!
tylko ta ich strona troszkę martwa jest :/

Kobra
08.06.2017, 11:28
Tu masz racje. Zle to wyglada. Osobiscie uzywam tej olejarki w varadero. Juz kupilem moto z nia. Zrobilem 17k i dziala. Zero problemu, a olej leje ten co mam pod reka.

VIPER
09.06.2017, 00:43
Macie zamontowane to to, czy używacie spraya ?
jeśli macie to gdzie kupowaliście ASO czy poza .
dystrybutor scottoilera na Polskę, aktualnie -brak towaru
miałem zamontowanego w f800gs i byłem zadowolony , najchętniej kupiłbym sobie na wolnym rynku i zamontował sam(mowa o wersji V) ale nie wiem jak to się ma do gwarancji.
ktoś coś na ten temat?

A może Scottoiler eSystem V2 ?
Tani nie jest, to fakt - ale:
1. przewodów ciąć nie trzeba,
2. regulacja dozowania - przyciskiem
3. dozowanie można całkowicie wyłączyć
4. monitorowanie stanu oleju w zbiorniczku - na wyświetlaczu (100%, 75%, 50%, 25%)
5. automatyczne wyłączenie pompki przy zbyt małej ilości oleju
6. wyposażony jest w czujnik wibracji i akcelerometr. Dawka oleju podawana na łańcuch mierzona jest bardzo precyzyjnie
7. system działa tylko w czasie jazdy
8. ...
9. ...
10. Termometr (na wyświetlaczu) - nie przekłamuje temperatury.

minusy? widzę jeden:
1. musi być na stałe podpięty do "prądu", bo inaczej urządzenie zapomina ustawienia - konieczność ponownego wprowadzenia ustawień i kalibracji - czas 22 sek ;)
(pobór prądu z akumulatora mniejszy niż w przypadku alarmu).

co do gwarancji -Scottoiler eSystem V2 można montować samemu, nie można modyfikować przewodów elektrycznych - podłączenie bezpośrednio do akumulatora.

Wszystko co jest w zestawie pasuje do CRF1000, można dokupić podwójną dyszę, tzw. DUAL INJECTOR
Kupowałem w Inter Motors - dali dobrą cenę.

71227

radiolog
09.06.2017, 08:54
Dobrą, czyli jaką?

VIPER
10.06.2017, 08:54
dobra - czyli oczekiwana przez klienta :D

madafakinges
10.06.2017, 09:07
Przecież to grubo ponad 1000 kosztuje... motooiler jest za 1/3ceny i wspieramy rodzimą produkcje.

VIPER
10.06.2017, 09:19
a i zakres regulacyjny oferowany przez Motooilera pozwala na wykorzystywanie jednego, zwykłego oleju przekładniowego przez okrągły rok; Motooiler nie tylko smaruje łańcuch. Sprawia również, że łańcuch jest utrzymywany w czystości. ;)

A.R.T.
10.06.2017, 09:21
Zdecydowanie jestem za wersją standardową-podciśnieniową, używałem przez 4 lata, regulacja banalnie prosta ,ograniczona do minimum jak dla mnie wystarczajaca.
No i odpada dodatkowa elektronika .

VIPER
10.06.2017, 09:47
To mi się podoba :at:

Mhv
10.06.2017, 09:47
Zbędny gadżet. Łańcuch trzeba czasem wyczyścić i posprejować żeby nie zardzewiał. Szczególnie po deszczu. Przyklejający się kurz i brud bynajmniej nie przedłużają żywotności, łańcuch jest nasmarowany od wewnątrz, rolki mają się obracać, wystarczy.:)

inny temat, ale olejarki od NAT chyba nie da się przecież zamontować do innych moto......;)
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=29463

madafakinges
10.06.2017, 09:50
Moim zdaniem olejarka to nie gadżet i na pewno sobie zamontuje, wkurwia mnie mycie oklejonego szprejem i kurzem łańcucha, smarowany automatycznie olejem zawsze będzie czysty i nasmarowany.

Kupowanie smarowniczek za 1500 rzeczywiście mija się z celem, ale za 200zł można spokojnie wyrwać używanego scotoilera i to już jest super cena biorąc pod uwagę, że to tyle co 4-5 puszek spreju.

Mhv
10.06.2017, 09:59
Bo do oleju się nie przykleja kurz i brud?
Nikogo na siłę nie przekonuję, ale łańcuchów motocyklowych się wg mnie praktycznie nie smaruje (tylko po deszczu żeby nie zardzewiał).
Ja robię tak - jak wracam z offa to mycie ciśnieniowe moto i na koniec czasem psiknę. Koniec. Tak robiłem z AT i na jednym napędzie zrobiła 30tkm w moich rękach (kupiłem i sprzedałem z tym samym łańcuchem, zmieniałem tylko przełożenia)..over

Łańcuch jest nasmarowany od środka i ma uszczelki. Rolki mają się obracać przy kontakcie z zębatką. Jak będzie suchy to naprawdę będzie bardziej czysty..to nie przegub stara 66 gdzie trzeba napakować smaru ŁT43 do pełna. Nikt nikomu nie zabrania, tylko po co?:)

A.R.T.
10.06.2017, 10:09
[QUOTE=madafakinges;534950]Moim zdaniem olejarka to nie gadżet i na pewno sobie zamontuje, wkurwia mnie mycie oklejonego sprejem i kurzem łańcucha, smarowany automatycznie olejem zawsze będzie czysty i nasmarowany.

zdecydowanie popieram! zanim zamontowałem scotta do poprzedniego moto szlak mnie trafiał z tymi sprayami i syfem z tym związanym, po zamontowaniu zapominasz o temacie ,czasami trzeba tylko uzupełnić olej i po sprawie!

Lakrua
08.08.2017, 21:44
Ma ktoś z was tego mootoilera w swojej NAT ? Jak sie sprawuje ? Szukam czegoś co by za dużo prądu nie jadło najlepiej wcale...

Neo
08.08.2017, 22:09
Ma ktoś z was tego mootoilera w swojej NAT ? Jak sie sprawuje ? Szukam czegoś co by za dużo prądu nie jadło najlepiej wcale...

Jak ma być "bezprądowa" to polecam Nemo 2 o której poczytasz we wspomnianym już wyżej wątku:
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=537036&postcount=46

Lakrua
09.08.2017, 12:38
Czy sie różni Nemo od nemo2 ?
To too http://moto-tour.com.pl/product-pol-85814-COBRRA-NEMO-OLEJARKA-AUTOMATYCZNA-DO-LANCUCHOW-MOTOCYKLOWYCH-uniw.googleshoppingpl.html?gclid=EAIaIQobChMIrsm-tPrJ1QIVzbXtCh3dkguKEAkYBSABEgLNpPD_BwE

Neo
09.08.2017, 12:54
Nie znalazłem tak na szybko żadnych informacji. Najlepiej zrobisz pytając producenta bądź dystrybutora w Polsce:
http://www.cobrra.sk/en/contact
http://motocyklon.pl/cms/14589/kontakt

Maurosso
09.08.2017, 12:55
Pamiętajmy, że takie rozwiązania tylko na asfalt.

Zjedziesz gdzieś z ubitego, i zaraz jakaś gałąź czy inny kamyk urwie prowadnicę.

Jeżeli ktoś chce porządnie, bez prądu i wygodnie, to wystarczy przypiąć trytką w rozsądnym miejscu zakręcaną buteleczkę 0.25l. Wypełnić gęstym olejem przekładniowym (tak jak w każdej jednej serwisówce piszo), a obok przypiąć pędzelek.

Co tankowanie, zamoczyć pędzelek w buteleczce, przejechać po łańcuchu i balanga.

Zalety:
-Nie zjebie się.
-Nic nie tniemy, nie motamy.
-Taniej się nie da. 500 ziko zostaje na paliwo.
-Spoglądamy regularnie na napęd, widząc ewentualne problemy związane z: klockami, łańcuchem, zębatkami, zawiasem (...)

Wady:
-Trza się schylić raz na 300 kilometrów.

matjas
09.08.2017, 13:18
Pamiętajmy, że takie rozwiązania tylko na asfalt.

Zjedziesz gdzieś z ubitego, i zaraz jakaś gałąź czy inny kamyk urwie prowadnicę.

no nie wiem.... wydaje mi się, że może mi się wydawać, że coś wiem w tym temacie i powiem Ci, że piszesz rzeczy wyssane z palca, zaś od kiedy sie zajmuję trochę smarowaniem łańcuchów to o /dosłownie/ buteleczce z pędzelkiem, słoiku po keczupie, zbiorniku na hydrol od zetora juz się naczytałem po pachy.

tak BTW to iglice podające olej najczęściej padają ofiarą wulkanizatorów. taka statystyka niestety i ciężko z tym dyskutować.

nie lokuję produktu i juz znikam.

radiolog
09.08.2017, 13:24
Czytałem opinie tych co offem lecą, że nic im się nie urwało

KORNIK
09.08.2017, 13:38
Jak mądrze zamontujesz to nie ma się co urwać i tak jak matjas pisze najłatwiej uszkodzić dyszę zakładając koło. A tak w ogóle to polecam Motooilera.

Maurosso
09.08.2017, 13:54
Hm...na czym polega moje ssanie z palca i oczytanie w sprawie butelek z olejem przekładniowym? Czym się różni taka butelka MotoScotoOliera od butelki z recyklingu? Czym się różni podawane oleum po kropelce, od nakładania go pędzelkiem?

Przerabiałem temat aluminiowej prowadnicy, dobrze schowanej za wahaczem. Mocowanej porządnie i gitowo. Do momentu wjazdu poza asfalt, +5 do zlewania tematu smarowania łańcucha. Ale po każdej wizycie w gnoju, albo coś było skręcone, przestawione albo spiłowane. Więcej czasu trwało ustawianie tej dyszy i bawienie się w regulowanie układu, niż zajęłoby po prostu nasmarowanie łańcucha.

Mówię co powyższe, tylko dlatego, że przerabiałem oba tematy. I długo byłem zwolennikiem smarowania automatycznego, bo mój parch miał takie w standardzie po poprzednim właścicielu. Do momentu kiedy moja irytacja na ciągłe problemy z regulowaniem układu (przy >40st. za dużo oleju, <0st. za mało) nie spowodowała, że wyrwałem z bebechami cały układ i przeszedłem na butelkę z pędzlem. Komfort i radość wzrosół wielce.

matjas
09.08.2017, 16:08
jak to mówią - 'jeśli Ci koszula pasuje to ją noś' :D :D :D

jochen
09.08.2017, 19:17
Od kilku lat mam Motooilera, nie raz latałem po krzokach, zaliczyłem parę gleb i ani razu żadnego problemu z oilerem nie miałem. Więc to chyba raczej kwestia montażu, lub pecha. Znam też niejednego Czarnucha, który jeździł z Moto, albo Scottoilerem w ciężkim offie i mieli podobne zdanie (np. Podos).

Sierdiukov
10.08.2017, 13:50
Z moich doświadczeń - dysza potrafi się zapchać jak leci się długo pylistymi drogami (np. kilka dni). Przetkanie to kilka minut, ale jednak potrafi. Mimo ustawienia dyszy "z prądem" na zębatce. Pył jakoś ma to do siebie że potrafi wleźć nawet wtedy do dyszy. Oba Scottoilery tak zapchałem na dwóch motocyklach w Albanii, mój i żony. Śrubokręt, agrafka i po problemie. Generalnie jestem zadowolony, ale trzeba tego pilnować - trochę czas zajmuje regulacja optymalnego "kropelkowania". Do jazdy w offie podobno lepiej zamontować na przedniej zębatce - ale nie robiłem tego nigdy - nie mam patentu jak to tam zamocować.

dzinks
15.11.2018, 23:53
Jak/Gdzie macie podłączonego motooilera i jak idzie kabelkologia w NAT?

madafakinges
16.11.2018, 10:19
Pytaj Kornika, on mi montował, uwinął się w godzinkę ze wszystkich, od tego czsu nawinąłem chyba 17tyś i wszytsko działa lux.

dzinks
16.11.2018, 10:22
Jak możesz to cyknij foty jak to u Ciebie jest umieszczone.

madafakinges
16.11.2018, 11:00
Dopiero w weekend zobaczę się z królową

muszel72
16.11.2018, 11:04
Ja mam tak:) Kto znajdzie? Co prawda NEMO2 ale działa świetnie:)

radiolog
16.11.2018, 11:46
Z takiej miniaturki to nikt

Emek
16.11.2018, 11:53
A nagroda jest? Nad gmolem, ponad napisem Heed.

muszel72
16.11.2018, 12:04
Emek, browar przy najbliższej okazji do odebrania w GDA;)

dzinks
16.11.2018, 12:14
Zastanawiałem się nad Nemo, ale jest droższy i ... nie przekonuje mnie te kręcenie. Ale nie znam się, bo nie miałem jeszcze żadnego :)

radiolog
16.11.2018, 12:19
Jeszcze przemysł ten najnowszy scottoiler co działa elektrycznie, możesz go wsadzić bądź gdzie, nawet pod siedzeniem i tylko podpina się pod aku.

dzinks
16.11.2018, 14:17
Też brałem pod uwagę, ale cena 3 razy taka niż rodzimy produkt i konieczność lania oryginalnych płynów.

dzinks
19.11.2018, 22:55
Skusiłem się ostatecznie na nemo2. Dostałem w dobrej cenie więc zobaczymy co to warte :)

radiolog
19.11.2018, 23:18
Będzie Pan zadowolony

Neo
19.11.2018, 23:23
Będzie Pan zadowolony

No ba! Nachwalić się nie można :Thumbs_Up:
Po tym sezonie jedyne co bym zmienił to lokalizacja - mam Nemo na kierownicy, a to nie jest konieczne. Nie rusza się tego co chwila, przełożę to przy okazji gdzieś bliżej tyłu. Tylko jeszcze nie sprawdziłem jaki wężyk będzie pasował gdy już potnę oryginalny na kawałeczki kombinując ;)

matjas
20.11.2018, 06:44
Wężyk od motooilera :)

radiolog
20.11.2018, 10:12
No ba! Nachwalić się nie można :Thumbs_Up:
Po tym sezonie jedyne co bym zmienił to lokalizacja - mam Nemo na kierownicy, a to nie jest konieczne. Nie rusza się tego co chwila, przełożę to przy okazji gdzieś bliżej tyłu. Tylko jeszcze nie sprawdziłem jaki wężyk będzie pasował gdy już potnę oryginalny na kawałeczki kombinując ;)

Spokojnie dośle Ci producent nowy, a widziałem też same wężyki na ebayu.
Najkorzystnie zamawiać nemo bezpośrednio u producenta

bankier
25.11.2018, 22:24
Chińczyki też robią "Nemo" :) https://pl.aliexpress.com/item/a-cuch-Smarownica-Olejarka-Dla-Suzuki-Honda-Yamaha-KTM-Motocykl-Smar-Smar-Lub-Cz-ci/32956402488.html?spm=a2g17.search0104.3.302.56c05d bcMLuflh&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_2_10065_ 10068_5734912_319_317_10696_5729413_10924_453_1008 4_454_10083_10618_10920_10921_10304_10922_10307_10 820_10301_10821_537_5735012_536_5730513_10843_5735 113_10059_10884_10887_100031_5735213_321_322_10103 %2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_pvid=c2e69131-f9ea-43b7-817d-bbeb54475c44&algo_expid=c2e69131-f9ea-43b7-817d-bbeb54475c44-45

guenvyhar
25.11.2018, 22:38
Ja swoją drogą kupiłem razem z ATAS Scottoiler xSystem i mam do Was pytanie. Czy z Waszych doświadczeń pojedyncza dysza aplikująca olej na koło zębate tylne daje radę? To moja pierwsza olejarka i nie wiem czy jest sens wymieniać na dyszę podwójną.

Tank
26.11.2018, 05:39
Z podwójnej lepiej kapie...na podłogę garażu na postoju. :)
Pojedyncza najzupełniej wystarcza.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

radiolog
26.11.2018, 07:38
Chińczyki też robią "Nemo" :) https://pl.aliexpress.com/item/a-cuch-Smarownica-Olejarka-Dla-Suzuki-Honda-Yamaha-KTM-Motocykl-Smar-Smar-Lub-Cz-ci/32956402488.html?spm=a2g17.search0104.3.302.56c05d bcMLuflh&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_2_10065_ 10068_5734912_319_317_10696_5729413_10924_453_1008 4_454_10083_10618_10920_10921_10304_10922_10307_10 820_10301_10821_537_5735012_536_5730513_10843_5735 113_10059_10884_10887_100031_5735213_321_322_10103 %2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_pvid=c2e69131-f9ea-43b7-817d-bbeb54475c44&algo_expid=c2e69131-f9ea-43b7-817d-bbeb54475c44-45Skopiują wszystko

matjas
26.11.2018, 09:02
Szacuje się ze w niemcowie studiuje około 300tys chińczyków na różnych kierunkach inżynieryjnych. Daj jeszcze z 10 lat i ten trend może się zacząć odwracać...
Chiny już kiedyś były megaimperium a ze historia zatacza koło...

M

Palnik
26.11.2018, 12:16
Ja swoją drogą kupiłem razem z ATAS Scottoiler xSystem i mam do Was pytanie. Czy z Waszych doświadczeń pojedyncza dysza aplikująca olej na koło zębate tylne daje radę? To moja pierwsza olejarka i nie wiem czy jest sens wymieniać na dyszę podwójną.

ja używam pojedynczej dyszy i nic nie kapie w garażu na podłogę :) bez problemów daje radę.

matjas
26.11.2018, 12:18
Przez lata ludzie namawiali mnie do zastosowania podwójnej dyszy w motooilerze i nie uległem.
Jednemu zrobiłem nawet to miał pretensje bo zapłacił 100€ na Słowacji za plamę oleju...

Każda olejarka jest lepsza niż spray.

M

CzarnyEZG
26.11.2018, 12:25
Smarowanie łańcuchów sprayem jest od strony moralnej w tym samym worku co picie piwa ze sokiem.

matjas
26.11.2018, 12:26
Weź poproś w Czechach w knajpie piwo z sokiem... :) :) :) do tego grzane ;)

Hiperfokal
30.12.2018, 22:04
Może ktoś testował urządzenie o nazwie LUBRIXA? Kosztuje to zaledwie 399 zyli, zastanawiam się nad kupnem takowej.

PiraniaD
30.12.2018, 22:23
Tylko Cobra,prosta i działa

matjas
30.12.2018, 23:35
Może ktoś testował urządzenie o nazwie LUBRIXA? Kosztuje to zaledwie 399 zyli, zastanawiam się nad kupnem takowej.

Oparte o ogromny zawór do gazu lovato plus niewiele mniejszy sterownik. O ile to drugie może przyozdobić kokpit ze tak powiem, to to pierwsze nie wiem czy upchniesz gdzieś w bebechach at.

M

Hiperfokal
01.01.2019, 11:59
Dzięki, to chyba wybiorę scootoiler esystem, czy to prawda że do niego można lać tylko dedykowany olej?

matjas
01.01.2019, 16:13
Instrukcja prawdę Ci powie.

Jest wiele tańszych rozwiązań z jakimkolwiek olejem przekladniowym ale jak ma być z pompa i Scott to trudno.

M

apex
02.01.2019, 07:52
Używam Lubrixa od 2-3 lat, działa tak jak powinien. Zawór jest duży ale w Afryce jest sporo miejsca :)

matjas
02.01.2019, 08:31
w NAT jest dużo miejsca na ten zawór???

m

apex
02.01.2019, 13:28
Mój błąd, miałem na myśli rd07...

matjas
02.01.2019, 15:48
jest mi nieco niezręcznie pisać w tym wątku ale te wielkie zawory lovato brałem setkami od lubriksy :D zanim wpadli sami na pomysł zrobienia swojej olejarki opartej na tym zaworze patrząc na popyt, który wkrótce później zaczął słabnąć w zw z kryzysem w 2010.
ja w międzyczasie zacząłem dostawać od ludzi feedback, że do dooopy, że z instalacji gazowej zawór i nieprofi... no i co ważniejsze w paru przypadkach po prostu nie dało się tego założyć bo nie było miejsca. w takim F800GS, XT660Z jest naprawdę MEGA ciasno i dlatego opracowałem swój własny malutki zawór.

jest coraz więcej motocykli projektowanych na kompie /w zasadzie tylko takie/ i projektant może sobie policzyć co zrobić zby zostało 5mm między owiewką a detalami pod nią i nic go nie obchodzą przyszłe akcesoria.
stopień oplasticzenia współczesnych jednośladów jest znaczny i ciężko się to ściąga a jeszcze ciężej zakłada, w czym chyba przoduje mój NCek... niech go szlag.

m

renant
19.02.2019, 17:23
https://pl.aliexpress.com/item/a-cuch-Smarownica-Olejarka-Dla-Suzuki-Honda-Yamaha-KTM-Motocykl-Smar-Smar-Lub-Cz-ci/32956402488.html?spm=a2g17.search0104.3.302.56c05d bcMLuflh&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_2_10065_ 10068_5734912_319_317_10696_5729413_10924_453_1008 4_454_10083_10618_10920_10921_10304_10922_10307_10 820_10301_10821_537_5735012_536_5730513_10843_5735 113_10059_10884_10887_100031_5735213_321_322_10103 %2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_pvid=c2e69131-f9ea-43b7-817d-bbeb54475c44&algo_expid=c2e69131-f9ea-43b7-817d-bbeb54475c44-45

Zamontowałem oliwiarkę Chińską Cobrę (link powyżej), pierwsze spostrzeżenie - kapie olej na postoju. Zastosowałem olej od Scotoilera, naczynko mam lekko pochylone i nie mogę go napełnić na 100% (czyli jest trochę powietrza pod pokrywą). Co może być powodem kapania, czy ktoś używa ten produkt i ma podobny problem?

Grzechu2012
19.02.2019, 17:30
Mam orginał i nie kapie,
Chinczyki tez mam ale jeszcze nie montowalem, nalewasz olej zgod ie z instrukcją?
Polecam troche polatac i sie powinno ulozyc. Ja na poczatku tez mialem problem ze smarowaniem ale po kilkuset km wszystko soe ulozylo.

radiolog
19.02.2019, 17:41
A czemu olej od Scottoilera? Wedlug mnie jest za rzadki. Wedlug instrukcji ma być przekładniowy.
Na postoju nigdy nie powinno kapać, jedynie w 2 przypadkach u mnie to występowalo
1. Temp 5 stopni i poniżej, wtedy olej gęstnieje i te 3 minuty okazuje sie 20 minutami
2. Postój motocykla w słońcu, od tego nagrzewa sie obudowa olejarki, a ze jest metalowa to i olej sie robo ciepły, zwiększając objętość, zawsze wtedy mam 2 krople na ziemi

CeloFan
19.02.2019, 18:03
:Thumbs_Up:

Znacie urządzenie podobnie proste ale z większym zbiornikiem na olej?

Emek
19.02.2019, 18:10
https://pl.aliexpress.com/item/a-cuch-Smarownica-Olejarka-Dla-Suzuki-Honda-Yamaha-KTM-Motocykl-Smar-Smar-Lub-Cz-ci/32956402488.html?spm=a2g17.search0104.3.302.56c05d bcMLuflh&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_2_10065_ 10068_5734912_319_317_10696_5729413_10924_453_1008 4_454_10083_10618_10920_10921_10304_10922_10307_10 820_10301_10821_537_5735012_536_5730513_10843_5735 113_10059_10884_10887_100031_5735213_321_322_10103 %2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_pvid=c2e69131-f9ea-43b7-817d-bbeb54475c44&algo_expid=c2e69131-f9ea-43b7-817d-bbeb54475c44-45

Zamontowałem oliwiarkę Chińską Cobrę (link powyżej), pierwsze spostrzeżenie - kapie olej na postoju. Zastosowałem olej od Scotoilera, naczynko mam lekko pochylone i nie mogę go napełnić na 100% (czyli jest trochę powietrza pod pokrywą). Co może być powodem kapania, czy ktoś używa ten produkt i ma podobny problem?
Mnie kapało ale spod zbiornika. Żółty nawet wysłał jakieś uszczelniacze które jeszcze nie doszły ale wyciek zniknął tak jak się pojawił ale z węża kapie tylko jak odkręcam (w zasadzie dokręcam) korek czyli zgodnie z planem. Ogólnie to jest ok ale zbiornik mały. Mam w drugim moto Osco Oiler i zdaje mi się że znacznie więcej oleju zabiera. Starcza mi na 15 tysi pełny zbiornik, w tym chińskim tyle nie da rady.

robert73
19.02.2019, 18:11
Renant mam taką samą oliwiarkę i był ten sam problem .Wystarczy wymienić oring w obudowie którą się kręci , oryginał ma 2 mm grubości a ja założyłem 2,5 mm .Przestało kapać i zbiorniczek zrobił się bardziej stabilny bo wcześniej ruszał się trochę na boki .

renant
19.02.2019, 18:29
Renant mam taką samą oliwiarkę i był ten sam problem .Wystarczy wymienić oring w obudowie którą się kręci , oryginał ma 2 mm grubości a ja założyłem 2,5 mm .Przestało kapać i zbiorniczek zrobił się bardziej stabilny bo wcześniej ruszał się trochę na boki .

gdzie kupiłeś uszczelkę 2,5mm?

renant
19.02.2019, 18:36
A czemu olej od Scottoilera? Wedlug mnie jest za rzadki. Wedlug instrukcji ma być przekładniowy.
Na postoju nigdy nie powinno kapać, jedynie w 2 przypadkach u mnie to występowalo
1. Temp 5 stopni i poniżej, wtedy olej gęstnieje i te 3 minuty okazuje sie 20 minutami
2. Postój motocykla w słońcu, od tego nagrzewa sie obudowa olejarki, a ze jest metalowa to i olej sie robo ciepły, zwiększając objętość, zawsze wtedy mam 2 krople na ziemi

Miałem resztkę oleju od Scotoilera, i wydawało mi się, że powinno działać.
W moim egzemplarzu instrukcji nie było, stąd ten eksperyment.

robert73
19.02.2019, 19:01
http://Marcina Kasprzaka 7/9/bud C, 91-078 Łódź
Wyjmij oring i jedź z nim do sklepu mają różne grubości .

renant
19.02.2019, 20:49
KO. Dzięki

bankier
30.03.2019, 22:04
Rzeczywiście pomaga wymiana tego oringa spod pokrywki na 2,5 mm ? Przestaje kapać na postoju? Mam taki sam problem

APC
01.12.2019, 20:10
Czy mogę was prosić o opinie o olejarce od majfrendów? Część z was ma już od pewnego czasu. Jak wrażenia z eksploatacji?

Artek
01.12.2019, 20:52
Moim dwóm kolegom ciągle działa, tylko gumki na początku wymienili bo ciekły na postoju. Teraz:Thumbs_Up:

Osa
02.12.2019, 09:54
Prośba do kolegów użytkujących Scottoilera V - system w NAT. Gdzie macie zamontowany zbiorniczek na olej ( foto mile widziane ) ?

zylek
03.12.2019, 10:54
Prośba do kolegów użytkujących Scottoilera V - system w NAT. Gdzie macie zamontowany zbiorniczek na olej ( foto mile widziane ) ?

Po prawej poniżej siodła do ramy na trytytki. Chyba tak zaleca w instrukcji scottoiler.
92145

Osa
03.12.2019, 11:54
Dzięki Zylek

GregoryS
03.12.2019, 11:56
U mnie e-system, ale roznica chyba jedynie w rodzaju "napedu" i gadzieciarskim wyswietlaczu. Zamontowany po lewej stronie pod siodlem, rowniez zgodnie z manualem, z tym ze do wersji e-system.
Plus ze dziala jak trzeba, minus ze w tym polozeniu maksymalne napelnienie zbiorniczka to 75%, trzeba czesciej dolewac.

#Gibon#
04.12.2019, 12:03
A czy orientuje się ktoś czy wyświetlacz do e system można naprawić? W UK jest dostępny za 150 funtów, to trochę sporo. Cały system działa ale pękł wyświetlacz i nie mam wgladu a co za tym idzie możliwości regulacji.

GregoryS
04.12.2019, 12:21
Uderzylbym do samego scottoilera z pytaniem o naprawe. Ewentualnie majac na podoredziu elektronika bieglego w elektronicznej drobnicy mozna pokusic sie o naprawe we wlasnym zakresie. Wyswietlacz nie jest jakis personalizowany, to standardowy, graficzny, podswietlany LCD. Po rozebraniu pewnie bedzie mial jakies numery po ktorych mozna poszukac czy jest gdzies dostepny.
Osobiscie zaczalbym od pytania do serwisu producenta. No chyba ze napisza - nie naprawiamy albo rzuca cene z kosmosu za usluge.

#Gibon#
04.12.2019, 13:37
GregoryS dzięki za info, chyba poszukam jakiegoś majstra tutaj, nie sądzę żeby producent naprawiał a koszt samego sterownika to 150 funtów więc pewnie zaproponują zakup takowego. Jak nie znajdę alternatywy to chyba zainwestuję w sterownik bo to i tak taniej niż komplet.

Osa
27.02.2020, 08:43
Jak się dostać do tej rurki nie rozbierając połowy motocykla ? Trzeba ściągać zbiornik ?

Emek
27.02.2020, 09:16
https://sites.google.com/site/jpsreviewsosco/_/rsrc/1250869113511/home/mich.jpg
Proste i skuteczne. Mam od lat. Nie wymaga prucia żadnych rurek a cena chyba zbliżona.

CzarnyCzarownik
27.02.2020, 10:24
Fajny patent z tą olejarką. Jak ktoś się zastanawia jak to działa to tam jest ręczna pompka. Ciągniemy w gorę a potem sprężyna ciśnie olej na łańcuch. Tylko cena :D

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

Emek
27.02.2020, 10:30
Cena jest zbliżona do Scottoilera ale faktycznie te systemy kosztują tyle co zapas oleju w puszce na wieczność :D.

radiolog
27.02.2020, 11:06
https://sites.google.com/site/jpsreviewsosco/_/rsrc/1250869113511/home/mich.jpg

Proste i skuteczne. Mam od lat. Nie wymaga prucia żadnych rurek a cena chyba zbliżona.



Jedna wada, smaruje łańcuch od zewnątrz a zgodnie ze sztuką powinno się od strony kontaktu z zębatką

Emek
27.02.2020, 11:49
Jak sobie poprowadzisz przewód to w zasadzie kompletnie bez znaczenia więc możesz smarować jak ci pasi.

mdxmd
27.02.2020, 14:34
zastanawiające jest, że żaden z producentów motocykli nie wpadł na pomysł aby jako opcja zrobić porządna olejarkę fabryczną.

kurol
27.02.2020, 14:39
Wpadli napewno ale pewnie wymagania ochrony srodowiska czegos takiego nie dopuszczaja.
Jaka by to nie byla olejarka i jakby nie byla ustawiona to olej zawsze gdzies na zewnatrz chlapnie.

kudlatov
27.02.2020, 20:34
A jakby łał olej do smarowania łańcucha w pile spalinowej? To by było eko ��

bukowski
27.02.2020, 21:19
ja tak robiłem w rd07, bo chlapanie mineralnym po przyrodzie kłóciło się z moja moralnością.
ostatecznie zrezygnowałem z olejarki. w offie często sie rurka przestawiala, mialem problemy ze sterownikiem, czasem ciekło i znaczyło teren, ale ostatecznie zdecydowalo to, że złoty DID smarowany olejarka od nowości, ze zmiana zębatek i naciaganiem sczezł po 25 tysiacach.
Od tamtej pory psikam sprajem raz na jakiś czas i jest gites. Raz na jakiś czas znaczy jak się łańcuch wyblyszczy albo hałasuje. Mój wniosek jest taki, że nie ma co się piescic.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

44FG
28.02.2020, 05:14
Taki filmik apropos smarowania łańcucha https://youtu.be/VnPYdcbcAe0