View Full Version : Zębatka zdawca
Koleżanki i Koledzy mam problem przy wymianie zębatki zdawczej, zakupiłem org. zębatkę Pana Hondy ale jest ona zgoła inna niż ta którą miałem zamontowaną dotychczas(JT). Posiada ona wypusty z obu stron przez co jest osadzona zdecydowanie dalej od silnika...(tak ma być??)
Doradzie proszę jak zamontować nową zębatkę, na początku myślałem aby zamontować wcięciem na zewnątrz - ale zabezpieczenie jest szersze wcięcia o ok 2-3 mm i n ie pasuje, to może odwrotnie??
hellwoot
21.05.2017, 19:48
Apex, nie czaruj :D Przecież wypust ma tylko z jednej strony. Gumy ma na dwóch ale wypust tylko jeden. Montuj - wypustem na zewnątrz. Wszystko jest ok.
Hrrr, czyli tak jak na drugim zdjęciu?
hellwoot
21.05.2017, 19:57
Hrrr, czyli tak jak na drugim zdjęciu?
Tą stroną na zewnątrz.
http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=70883&stc=1&thumb=1&d=1495387366
hellwoot
21.05.2017, 20:01
Na zdrowie :at:
Niestety w dalszym ciągu mam problem z tą nieszczęsną zębatką zdawczą...
Mam wraże, że zęby na zębatce są zbyt grube ponieważ łańcuch źle się układa, mam nadzieję że na zdjęciach i filmie lepiej widać o co mi chodzi.
Dodam, że zarówno łańcuch jak i zębatki są nowe - ratujcie o co chodzi??
watch?v=gDmj0fUHxZ8&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=gDmj0fUHxZ8&feature=youtu.be
Zet Johny
24.05.2017, 19:49
Guma Ci po prostu odbija łańcuch. Załóż łańcuch i zębatkę na motor i powinno być gites. Po jakimś czasie guma się lekko wyrobi i będzie idealnie. Tak myślę. Może błądzę?
Można też zmyć np olejem napędowym ten fabryczny smar z łańcucha i powinien wtedy łańcuch lepiej siąść.
Podczas jazdy powinno się to ułożyć szybko.
Załóż i zacznij jeździć. I szukaj następnym razem..
Guma podnosi łańcuch, po kilkudziesięciu kilometrach będzie ok.
Dzięki za info., wolałem się spytać bo pierwszy raz mam taką zębatke z gumą i taką sytuację.
Łańcuch na początku będzie wyżej, bo guma będzie go podnosić. Z biegiem kilometrów na gumie pojawią się wgłębienia odciśnięte od ogniw łańcucha.
Guma ważna rzecz ...w tym przypadku bo potem będzie miała wpływ na wyciszenie pracy suchego łańcucha.
Wiem że guma to ważna rzecz, dlatego też kupiłem org. zębatką :)
Po prostu w pierwszej chwili miałem odczucie, że zębatka i łańcuch są innego rozmiaru :dizzy:
Zębatka z gumą ma swoje zalety i wady. Pytanie co dla kogo jest istotne.
Zaletą jest cichobieżność ale wadą to że po dłuższym przelocie zęby zanikają z uwagi że guma nie pozwala na ich pogłębianie.
Bez gumy głośniej ale rolki wyrabiają sobie dołki i zęby są dłużej widoczne , przechodzą w rekinie pletwy a w dalszej eksploatacji "do końca" po trochu wreszcie zanikają.
Na takiej bez gumowej przyprowadziłem przez niecałe 500km wiadro gdzie różnice miedzy dołkiem a szczytem zęba nie były większe niż 2-3mm.
I to nie telepałem się powoli normalne dynamika wiadrowa. O tym na jakiej zębatce jechałem dowiedziałem się dopiero następnego dnia po powrocie gdy wiaderko dosiadł braciak cioteczny i po pierwszym starcie usłyszał przeskakiwanie zębatki po łańcuchu.
Cóż jednak ręka ręce nie równa ale zaskoczyło mnie że na tak znikomych zębach dało się normalnie jechać. Bez gumy oczywiście.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.