PDA

View Full Version : Zębatka zdawca


apex
21.05.2017, 19:26
Koleżanki i Koledzy mam problem przy wymianie zębatki zdawczej, zakupiłem org. zębatkę Pana Hondy ale jest ona zgoła inna niż ta którą miałem zamontowaną dotychczas(JT). Posiada ona wypusty z obu stron przez co jest osadzona zdecydowanie dalej od silnika...(tak ma być??)

Doradzie proszę jak zamontować nową zębatkę, na początku myślałem aby zamontować wcięciem na zewnątrz - ale zabezpieczenie jest szersze wcięcia o ok 2-3 mm i n ie pasuje, to może odwrotnie??

szkotu1
21.05.2017, 19:48
Apex, nie czaruj :D Przecież wypust ma tylko z jednej strony. Gumy ma na dwóch ale wypust tylko jeden. Montuj - wypustem na zewnątrz. Wszystko jest ok.

apex
21.05.2017, 19:52
Hrrr, czyli tak jak na drugim zdjęciu?

szkotu1
21.05.2017, 19:57
Hrrr, czyli tak jak na drugim zdjęciu?

Tą stroną na zewnątrz.
http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=70883&stc=1&thumb=1&d=1495387366

apex
21.05.2017, 19:58
Dzięki:)

szkotu1
21.05.2017, 20:01
Na zdrowie :at:

apex
24.05.2017, 18:56
Niestety w dalszym ciągu mam problem z tą nieszczęsną zębatką zdawczą...
Mam wraże, że zęby na zębatce są zbyt grube ponieważ łańcuch źle się układa, mam nadzieję że na zdjęciach i filmie lepiej widać o co mi chodzi.

Dodam, że zarówno łańcuch jak i zębatki są nowe - ratujcie o co chodzi??

watch?v=gDmj0fUHxZ8&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=gDmj0fUHxZ8&feature=youtu.be

Zet Johny
24.05.2017, 19:49
Guma Ci po prostu odbija łańcuch. Załóż łańcuch i zębatkę na motor i powinno być gites. Po jakimś czasie guma się lekko wyrobi i będzie idealnie. Tak myślę. Może błądzę?

rambo
24.05.2017, 20:03
Można też zmyć np olejem napędowym ten fabryczny smar z łańcucha i powinien wtedy łańcuch lepiej siąść.
Podczas jazdy powinno się to ułożyć szybko.

Mhv
24.05.2017, 20:09
Załóż i zacznij jeździć. I szukaj następnym razem..

Kisiel
24.05.2017, 21:44
Guma podnosi łańcuch, po kilkudziesięciu kilometrach będzie ok.

apex
24.05.2017, 22:53
Dzięki za info., wolałem się spytać bo pierwszy raz mam taką zębatke z gumą i taką sytuację.

qbl
24.05.2017, 23:34
taka sytuacja

Sławekk
25.05.2017, 08:07
Łańcuch na początku będzie wyżej, bo guma będzie go podnosić. Z biegiem kilometrów na gumie pojawią się wgłębienia odciśnięte od ogniw łańcucha.

Guma ważna rzecz ...w tym przypadku bo potem będzie miała wpływ na wyciszenie pracy suchego łańcucha.

apex
25.05.2017, 13:52
Wiem że guma to ważna rzecz, dlatego też kupiłem org. zębatką :)
Po prostu w pierwszej chwili miałem odczucie, że zębatka i łańcuch są innego rozmiaru :dizzy:

qbl
28.05.2017, 23:27
drogo chyba

Dzieju
29.05.2017, 20:04
Zębatka z gumą ma swoje zalety i wady. Pytanie co dla kogo jest istotne.
Zaletą jest cichobieżność ale wadą to że po dłuższym przelocie zęby zanikają z uwagi że guma nie pozwala na ich pogłębianie.
Bez gumy głośniej ale rolki wyrabiają sobie dołki i zęby są dłużej widoczne , przechodzą w rekinie pletwy a w dalszej eksploatacji "do końca" po trochu wreszcie zanikają.
Na takiej bez gumowej przyprowadziłem przez niecałe 500km wiadro gdzie różnice miedzy dołkiem a szczytem zęba nie były większe niż 2-3mm.
I to nie telepałem się powoli normalne dynamika wiadrowa. O tym na jakiej zębatce jechałem dowiedziałem się dopiero następnego dnia po powrocie gdy wiaderko dosiadł braciak cioteczny i po pierwszym starcie usłyszał przeskakiwanie zębatki po łańcuchu.
Cóż jednak ręka ręce nie równa ale zaskoczyło mnie że na tak znikomych zębach dało się normalnie jechać. Bez gumy oczywiście.