PDA

View Full Version : Grzane manetki w NAT z DCT


HarryLey4x4
16.05.2017, 17:40
Mam pytanie do użytkowników NAT z DCT. Dlaczego z DCT ? Ano dlatego ,że ponoć był jakiś problem z modułami manetek właśnie w tych konfiguracjach. Chcę się dowiedzieć bezpośrednio od użytkowników czy mieli jakieś problemy, jeśli tak to w jakich konkretnie okresach zakupu? Podobno zmieniono w jakimś momencie te moduły i wszystko stało się bezproblemowe.
Pytanie dyktuję tym,że być może uda mi się zakupić w tym tygodniu NAT z DCT a jest dodatkowa promocja na 20% upustu na gadżety przy zakupie motocykla i zastanawiam się czy zakładać oryginały (niestety dość kosztowne) czy może jednak skusić się na zwykłe OXFORDY, z którymi w Transalpie nie mam żadnych problemów.
Proszę o pilne podpowiedzi. Akcja tylko do 20 maja 2017.
Z góry dzięki

P.S. Możecie podpowiedzieć co warto jeszcze wziąć z gadżetów , co się sprawdza a co niekoniecznie, czyli co lepiej zastąpić zamiennikami.

Lakrua
16.05.2017, 19:49
Moja CRF przyjechała doposażona i ubrana nie przeze mnie. W cenie dostałem stopkę centralna, alarm i gmole Heed. Sam dokupiłem Oxfordy, odpuściłem oryginalne manetki. Gdybym teraz miał wybierać nic bym nie zmienił. Miałem dylemat co z gmolami , brałem pod uwagę heed, wyglądają solidnie i nieźle sie prezentują- zostają. Alarm wiadomo opcjonalnie ale jak był to brałem w ciemno, jakis "meta system " póki co działa. Poza tym odpuść sobie oryginały, gmole słabe, kufry też a na manetki narzekają. Jak bym miał twoją kasę to przeznaczył bym ją na zamienniki. Jeżdżę manualem

HarryLey4x4
16.05.2017, 20:57
Dzięki za odpowiedź. Gmole HEED też mnie kuszą, alarma to nie potrzebny elektryczny gadżet, ale ... czasem działa i może się przydać. Centralka oczywiście musi być, ale nie wiem czy decydować się na oryginał, czy na jakiś zamiennik.
Zastanawia mnie również jak sprawdzają się te deflektory boczne. Patrząc na to nie wiem czy nie jest to wyciągacz kasy z klienta. Kawałki plastiku za ponad 6 stówek komplet. Nie wiem ile moga poprawić aerodynamikę podczas deszczu...
@Lakrua dzięki za odpowiedz. Konkret.

dolem
16.05.2017, 21:29
Moja ubrana w gmole od Henrego, centralną stopkę, gniazdo zapalniczki hondowskie i grzane manetki Oxforda. Też bym niczego nie zmienił :)

Jaskola
16.05.2017, 21:34
Mam wersję dct z pierwszego wypustu. Przejeździłem 2 zimy. Przy zakupie miałem w promocji trochę kasy na oryginalne akcesoria do wydania. Zdecydowałem się na grzane manetki, centralkę, gniazdko zapalniczki no i alarm (tylko mnie wkurza, ale warunki finansowania i ubezpieczenia zmusiły :) ).

Manetki:
Przez prawie rok słyszałem w hondzie, że grzeją dobrze i nigdy nie słyszeli, żeby ktoś się na nie skarżył ;)

Po roku zmienili zdanie. Przeszedłem 2 akcje serwisowe - filtr przeciwzakłuceniowy i wymiana modułu na nowy. Z tym nowym modułem wody w butach nie gotują, w sumie działają i grzeją do komfortu powyżej +5*C poniżej da się jeździć ale poniżej zera tak sobie. Na zimę zamontowałem mufki barkbustersa i w sumie nie marzłem.
Manetki bardzo wygodne w obsłudze i cienkie jak zwykłe. Miałem wcześniej grzane oxfordy i były grubaśne. Ich mocy grzewczej potrzebowałem miesiąc w roku a drażniły mnie swoją grubością pozostałe 11. Teraz mam na odwrót.

Centralka
Wygodnie się na nią stawia, klepie na dziurach.

Gniazdko:
Nie mam zdania, działa.

Z ciekawostek to od dłuższego czasu próbuję zadziałac w sprawie szprych. Honda oczywiście pierwsze słyszy. Nikt nie ma z tym problemu tylko ja. Problemowy klient jestem. A one nie są zardzewiałe/wyżarte/obleśne tylko brudne. Nie potrafię ich myć po prostu. :D

luk2asz
16.05.2017, 22:19
No to ja ze szprychami nie mam problemu ale manetki oryginały do dupy. Mam DCT z zeszłego roku. Manetki są fajne, znaczy chude, świetne sterowanie ale nie grzeją. Oczywiście serwis uważa, że jest ok.

HarryLey4x4
16.05.2017, 22:35
No to szukam oxfordów .
@Jaskola , piszesz ,że centralka klepie na dziurach , czy masz oryginał ?
Poza tym, co masz na myśli ,że wkurza Cię alarm ? Konkretnie coś się dzieje ?

myku
16.05.2017, 23:30
JA kuplem DCT bez grzanych manetek.Wlozylem Daytony i nie ma dla mnie tematu.Jest tip top.

colles
17.05.2017, 09:33
Ja mam DCT z oryginalnymi grzanymi manetkami. Po 500 km padł sterownik grzanych manetek przez go grzały cały czas :)) Oczywiście wymiana na nowy na gwarancji ale niestety trzeba jechać do serwisu i tracić czas :( Odpuść .

MajQ
22.05.2017, 14:23
Ja mam manuala z oryginalnymi grzanymi manetkami. Na 1 serwisie (1000 km), zdechł mi sterownik, najpierw grzały non-stop, potem wogóle. Wymienili na gwarancji i grzeją. Fajne bo cienkie i sterowanie wygodne, ale temperatura dupy nie urywa. Niemniej jednak myślę, że wystarczy.

HarryLey4x4
22.05.2017, 16:57
A w serwisie jakimkolwiek się nie pyta,to zdziwieni tematem, podobnie jak z korodującymi szprychami.

myku
22.05.2017, 17:06
Mam wrazenie ze oni w chuja leca albo sa tak glupi ze mysla ze wszyscy tacy sa.U mnie w niemczech pokazalem szprychy a jak ci zaczeli je czyscic scierajac brod ale nie ten nalot,to myslalem ze mi te szprychy zetra.Forum w niemczech o kazdej awarii i wpadce huczy a ci w serwisie patrza na ciebie jak na debila,ktory chce od nich nie wiem co.Dla mnie to przegiecie i jak mi nie uwzglednia tych szprych to powiem,zeby sie z ta swoja gwarancja pierd...ili.Zenada i brak jakiegokolwiek obycia.

HarryLey4x4
22.05.2017, 21:56
Mnie w jednym salonie mówiono ,że koła przyjęli i zaraz za dwa dni był komplet na zamianę. Nie wiem czy takich samych czy poprawionych, trudno mi powiedzieć.
Podobno mieli jeden taki przypadek.

Wujek
23.05.2017, 20:04
Nie miałem żadnych problemów z manetkami Hondy w DTC z lutego 2016

Geolog
24.05.2017, 09:05
Ja mam oryginalne w grudniowej z 2016 w manualu i jak włączę na maxa to porównywalnie jak miałem na 1 w Gsie 800tce, tam dwójka parzyła, ale dawały radą przy zerze, tutaj nie sądzę. Tyle że cienkie, dobrze się trzyma manetki.

Novy
25.05.2017, 13:30
Mi handlarz zamiast oryginalnych zaproponował jakieś nołnejmy. Zgodziłem się, bo miały grzać jak sqr, bo przecież mają pięć poziomów grzania - finał taki, że właściwie mogę je mieć cały czas włączone i są takie se. We Włoszech dopiero przy temperaturach 27 st. je wyłączałem. Faktem jest też, że marznę w ręce, więc lubię mieć ciepło, ale pan w serwisie nie widział problemu i twierdził, że grzeją ho, ho! Gdy obok stał NC z Oxfordami to nie dało się ich dotknąć, tak parzyły przy czym moje były ciepłe.
Chyba muszę zrobić wojnę i je wymienić. Dodatkowo wkurzają mnie, bo w miejscu załączania ich są grubsze i ciężko włącza się kierunkowskaz w prawo i zrzuca bieg w dół.:mur:

myku
25.05.2017, 14:18
Hahah...co to za spece ci je sprzedali?

Novy
25.05.2017, 14:26
Hahah...co to za spece ci je sprzedali?

Honda Bopfingen :)
To pogrubienie to mówił, że nie problem, ale brak właściwego grzania mnie wkurza. Ale przy mnie już serwisant dzwonił do biura i prosił, aby dowiedzieć się u producenta, jakie mają być temperatury grzania na odpowiednich poziomach. Zobaczymy, co dalej będzie? ;)

myku
25.05.2017, 14:37
Ja biorac NAT nie eksperymentowalem i sam sobie zalozylem Daytony.Tez ci radze te czy Oxfordy i bedziesz mial problem z glowy.

Novy
26.05.2017, 21:29
Dzisiaj robiłem serwis i zapytałem o te moje nieszczęśliwie grzejące manetki. Właściciel salonu powiedział, że przecież te grzeją i nie widzi problemu, a jeśli chciałbym wymienić na jakieś inne (mówiłem o Oxfordach) to koszt zamówienia i wymiany 250€.
Bo przecież te, które mam są sprawne.
I teraz przyszedł mi do głowy pokrętny pomysł - jeśli te, które mam nie będą działały to musi zadziałać gwarancja, a wtedy wymieni mi na Oxfordy w cenie już tylko zakupu :D
I teraz do Was pytanie - jak zepsuć grzane manetki, żeby kwalifikowało się na naprawę gwarancyjną? :D
Pomysły?

myku
26.05.2017, 22:02
Kup sobie na ebayu cos za 50-60 euro i wymien sam.Fajna praca i wszystko masz juz przygotowane.Gwarancji nie stracisz

Novy
26.05.2017, 22:52
Kup sobie na ebayu cos za 50-60 euro i wymien sam.Fajna praca i wszystko masz juz przygotowane.Gwarancji nie stracisz

I chyba tak zrobię.
A wiesz może, jaka jest różnica między Oxford SPORT, TOURING i ADVENTURE?

myku
26.05.2017, 23:49
Nie wiem,ja bralem Daytony.Ale na necie na bank wszystko znajdziesz

krzysiek_m
27.05.2017, 19:51
I chyba tak zrobię.
A wiesz może, jaka jest różnica między Oxford SPORT, TOURING i ADVENTURE?

Z jakiejś aukcji na allegro.
Któreś (touring albo adventure) pasują idealnie. Nie pamiętam które, bo wywaliłem pudełko :).
Zakłada się stosunkowo łatwo.

Model manetek Długość całkowita Długość po skróceniu Średnica kierownicy
ADVENTURE 132 mm 122 mm 22 mm
TOURING 120 mm 110 mm 22 mm
SPORTS 123 mm 114 mm 22 mm
CRUISER 138 mm 119 mm 25,4 mm
NAKŁADKI 105 mm 105 mm 22 mm
PREM. ATV 130 mm 121 mm 22 mm

Novy
27.05.2017, 20:11
Z jakiejś aukcji na allegro.
Któreś (touring albo adventure) pasują idealnie. Nie pamiętam które, bo wywaliłem pudełko :).
Zakłada się stosunkowo łatwo.

Model manetek Długość całkowita Długość po skróceniu Średnica kierownicy
ADVENTURE 132 mm 122 mm 22 mm
TOURING 120 mm 110 mm 22 mm
SPORTS 123 mm 114 mm 22 mm
CRUISER 138 mm 119 mm 25,4 mm
NAKŁADKI 105 mm 105 mm 22 mm
PREM. ATV 130 mm 121 mm 22 mm

O, wielkie dzięki!
A czy musiałeś je kleić czy wystarczyło założyć i po sprawie?

HarryLey4x4
27.05.2017, 21:17
Składaj reklamacje na piśmie,jak odmówią to też poproś na piśmie.

krzysiek_m
27.05.2017, 21:43
Oxfordy się klej. Dają w komplecie super-glue. NAT ma wdzięczne i miękkie manetki, które zdejmują powiedzmy dość bezproblemowo (w porównaniu z DLem)... ale melissa lub cierpliwość jest wymagana - łatwo nie jest.
Co do montażu.
Minimalnie trzeba podpiłować pilniczkiem lub dremelkiem tą od rollgazu, żeby na rant weszła i była tam gdzie oryginalna i tą się łatwo klei - wystarczy wszędzie nalać pełno tego kleju założyć, zostawić spokojnie na kilka godzin i po sprawie.
Gorzej z lewą. SuperGlue jakoś nie zawsze chce porządnie się metalu trzymać, ja powiedzmy cześć bliżej manetek mam na super-glue, a zewnętrzą na klei anaerobowy. Na razie mimo ciągnięcia, pchania i szarpania się w jakimś piachu jest idealnie.
Jak nie zakładałeś takich manetek wcześniej to pamiętaj o dwóch sprawach. Za 30-40tyś będą łyse i być może będziesz chciał nowe - dlatego nie używałem epoksydu. A dwa, to sprawdź 10x jakie chcesz mieć docelowe ustawienie (chodzi o przewody), tak abyś nie haczył klamkami i swobodnie gazem operował. Klej wiąże szybko, więc więc nie będzie czasu na poprawki - nakładasz na kierownicę, obracasz o jakieś 45st, żeby klej się rozprowadził po maksymalnie dużej powierzchni i zostawiasz.

Grzechu2012
30.05.2017, 14:51
Dzisiaj po raz 4 (czwarty) zdechły moje manetki OEM ! przy 25 stopniach na zewnątrz postanowiły rozgrzać się na maxa! aż wyzionęły ducha :(
masakra jakaś, nie chcę już ich! :(
zatem nie polecam!

HarryLey4x4
30.05.2017, 21:34
znaczy się oryginały?

radekw
24.07.2017, 14:02
Przycisk sterujący podgrzewanymi manetkami rozpadł mi się na autostradzie :confused:
Po prostu w pewnym momencie zauważyłem dyndającą zieloną płytkę drukowaną.
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/20228788_1419413224771746_6964893966427963184_n.jp g?oh=ff783311de7407f1a30b966cbe96dbd4&oe=59F38A43

HarryLey4x4
01.08.2017, 16:31
I niech nikt w serwisie nie pierdoli, że się nie pierdolą.
A propos OXFORDÓW, to pasują Touringi. Różnice między innymi modelami to nadruki na gumie i długości manetek.

colles
01.08.2017, 17:26
Mnie za pierwszym razem padł sterownik, wczoraj byłem drugi raz i okazało się , że jest zwarcie na manetkach. Aczkolwiek na serwisie przyznali , że jest problem z manetkami i było jakaś aktualizacja oprogramowania. Zgłoszenie reklamacyjne poszło i teraz po wymianie zobaczę ile pożyją :)

HarryLey4x4
01.08.2017, 17:40
taaa, a mnie mówili ,że wystarczyło zmienić centralkę na nowszą, ale zapomnieli powiedzieć ,że te nowsze centralki też padają... więc ?

Po prostu zjebali sprawę z tymi manetkami i tyle. Aż żal temat rozkminiać.

radiolog
01.08.2017, 18:43
W manualnych nie padają, pewnie dct przepala przy myślenicy jaki bieg wbić hehe

colles
01.08.2017, 22:05
taaa, a mnie mówili ,że wystarczyło zmienić centralkę na nowszą, ale zapomnieli powiedzieć ,że te nowsze centralki też padają... więc ?


Sugerujesz, że byliśmy na tym samym serwisie i Ciebie wprowadzili celowo w błąd a mnie wprost powiedzieli , że mają wadę ?? Wiesz ja byłem w Tychach i rozmawiałem z zupełnie innym serwisantem niż Ty.

HarryLey4x4
01.08.2017, 22:46
Kurcze, nie wiem. :D

Mnie mówili w dwóch serwisach różne rzeczy. Generalnie kłamią :p

myku
02.08.2017, 01:27
Watek powinien byc zamkniety stwierdzeniem :Ch...ja warte,rence precz

colles
01.09.2017, 15:45
omijajcie to gówno szerokim łukiem, wpierw się zdupił sterownik- wymiana sterownika (wytrzymały 500km) później zwarcie na manetkach - wymiana na nowe - wytrzymały 5-krotnie użycie . no jprdl co za shit :(

Grzechu2012
01.09.2017, 16:20
omijajcie to gówno szerokim łukiem, wpierw się zdupił sterownik- wymiana sterownika (wytrzymały 500km) później zwarcie na manetkach - wymiana na nowe - wytrzymały 5-krotnie użycie . no jprdl co za shit :(

Czas spojrzeć prawdzie w oczy- tylko oxfordy :D

cygan
02.09.2017, 13:24
kurde a ja w manualu mam już przejechane na nich 5500km i mogę powiedzieć że z połowę na włączonych manetkach i grzeją super na piątce to aż rękawiczki suszą w trakcie deszczu i nic nie padło:)

radiolog
02.09.2017, 17:02
U mnie 18000 i drugi sezon i też bez zarzutu, widać jak ktoś ma pecha, to ma

luk2asz
02.09.2017, 21:21
A ja trzeci raz zgłosiłem problem ze słabo grzejącymi, jak oddawałem w piątek na przegląd (24000 km). I co usłyszałem ?????
Że jest nowa akcja na mocniejsze jakieś tam przekaźniki bo podobno kierowniaca z materiału jakiegoś co odbierają ciepło - padłem .

A.R.T.
02.09.2017, 22:40
u mnie padły po 4500 km :mad:(manual)
najpierw grzały na maksa bez możliwości wyłączenia ,a po 2 dniach wyłączyły sie same na amen. :D.
w serwisie dowiedziałem sie że honda na razie nie moze sobie z tym poradzić
a więc czekam co ciekawego wymyślą .

colles
21.09.2017, 08:36
u mnie padły po 4500 km :mad:(manual)
najpierw grzały na maksa bez możliwości wyłączenia ,a po 2 dniach wyłączyły sie same na amen. :D.
w serwisie dowiedziałem sie że honda na razie nie moze sobie z tym poradzić
a więc czekam co ciekawego wymyślą .

Mnie padły już 3x więc dałem sobie spokój :)
Panowie z "Hądy" zaproponowali 3 rozwiązania :
1.Wymiana znów manetek i liczyć na to, że będą działać .
2.Czekać aż uporają się z problemem.
3.Zwrot kasy ( i tą opcję wybrałem )

radiolog
21.09.2017, 12:11
Jestem pod wrażeniem, że u mnie dzielnie się trzymają, jedynie guma się trochę wyciera i wulkanizuje

Emek
21.09.2017, 12:12
U mnie to samo. Guma wygląda już słabo.

Palnik
28.09.2017, 11:10
Panowie ,
Proszę nie straszyć :) . Ja dzisiaj użyłem ich pierwszy raz i grzały fajnie . Na zewnątrz było tylko 6 stopni

HarryLey4x4
28.09.2017, 15:52
Nooo, za pierwszym razem działają. To taki chwyt marketingowy :-P

marcos
28.09.2017, 16:15
Jak was czytam to wydaje mi się jakby to jakiś ROMET był :P :mur: Ja cały czas kontempluję nad zwykłą VS DCT na warszawskie korki - co ciekawe samochód mam w czterobiegowym automacie ;) :at:

Wilk96
28.09.2017, 17:26
Moje działają bez zastrzeżeń, używane coraz częściej chociażby dzisiaj rano.

dzinks
29.09.2017, 08:53
U mnie 4000 km od marca i na razie ok.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

Tank
29.09.2017, 19:58
Wooow!!! To Ci się egzemplarz trafil! :)
Niech mi ktos przypomni, ile te manetki kosztują?

Wysłane przy użyciu Tapatanka

colles
29.09.2017, 20:06
Moje kosztowały pierdyliard złotych :) po rabacie 1000.

dzinks
29.09.2017, 20:18
Tysiąc pięćset sto dziewięćset 😆

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

radiolog
29.09.2017, 22:58
Wooow!!! To Ci się egzemplarz trafil! :)
Niech mi ktos przypomni, ile te manetki kosztują?

Wysłane przy użyciu TapatankaChyba mandat dostałeś za przeładowaną cysternę, że tak smęcisz w każdym temacie hehe

Tank
30.09.2017, 06:53
Radio, cysterny nie da się przeladowac. To taka sama oczywista oczywistosc jak totalna bezawaryjnosc Królewny.:)

Wysłane przy użyciu Tapatanka

radiolog
30.09.2017, 08:59
Ja jeszcze nie miałem awarii, no przepraszam jedną, linka mi spadła ze sprzęgła

machoni
08.10.2017, 22:41
a podpowie mi ktoś, który bezpiecznik jest od grzanych manetek i gdzie się znajduje, bo moje się w ogóle nie chcą włączyć. I czy może już ktoś wie czy honda ogarnęła problem tych manetek, czy cały czas ogarniają?

nabrU
09.10.2017, 00:06
a podpowie mi ktoś, który bezpiecznik jest od grzanych manetek i gdzie się znajduje, bo moje się w ogóle nie chcą włączyć. I czy może już ktoś wie czy honda ogarnęła problem tych manetek, czy cały czas ogarniają?

Oryginalne manetki nie posiadają osobnego bezpiecznika, no czyba że ich moduł sterujący wpinany w złącze 10-pinowe pod siedzeniem ma takowy wbudowany.
Jak się nie chcą włączyć to jedź do Hondy niech to zrobią (zakładam, że moto na gwarancji) bo te manetki to - w większości przypadków - szajs.

machoni
09.10.2017, 10:34
radarman dzieki, tak też uczynię.

greszczyn
10.10.2017, 21:06
Ja założyłem Oxfordy Adventure , grzeją bardzo dobrze . Jedynym mankamentem jest większa o 5mm średnica manetek , przez co trochę inaczej chwytam manetki . Niby tylko 5 mm ,ale przy grubszych rękawicach, tak jakby w lewej ręce kciuk mi się skurczył ;) i zamiast kierunków .... dusiłem klakson . Wydaje mi się ,że to kwestia przyzwyczajenia , ale za pierwszym razem naprawdę inny" handling "jest ,jeśli chodzi o trzymanie kiery i prowadzenie .

kubusjk
18.11.2017, 11:15
Cześć, ja dostałem od salonu gratisowo manetki japońskiej firmy Daytona. Sprzedawca z Hondy odradzał oryginalne jakoby był z nimi problem. Generalnie jestem bardzo zadowolony, mają cztery stopnie i na drugim jest cieplutko. Same chwyty zrobione z dobrej jakości gumy. Minusem jest brak wyświetlania stopnia grzania na ekranie, zamiast tego są diody na włączniku. No i ten włącznik jakiś taki duży i staroswiecki w porównaniu w oryginalnym. Co do grubości to nie wiem, bo nie widziałem oryginalnych.

Maciek525
08.02.2018, 09:11
Jedynym mankamentem jest większa o 5mm średnica manetek , przez co trochę inaczej chwytam manetki . Niby tylko 5 mm ,ale przy grubszych rękawicach, tak jakby w lewej ręce kciuk mi się skurczył ;) i zamiast kierunków .... dusiłem klakson . Wydaje mi się ,że to kwestia przyzwyczajenia , ale za pierwszym razem naprawdę inny" handling "jest ,jeśli chodzi o trzymanie kiery i prowadzenie .


Hej, czy orientujecie się może, które manetki z zamienników mają najwęższą średnicę? Niestety zostałem wyposażony przez naturę w dosyć drobne dłonie i gdy wczoraj przymierzałem się do Oxfordów to mam wrażenie, że będą mnie wkurzały ze względu na zdecydowanie gorszy dla mnie chwyt niż OEM. Z drugiej strony podgrzewane OEM są fajnie wąskie ale prawie wszyscy na nie narzekają a do tego cena kosmiczna... :/

Pozdrawiam
Maciek

Emek
08.02.2018, 11:14
Ja wolę ori niż te Oxfordowskie balerony. Grube toto i nieporęczne ale pewnie idzie przywyknąć. Mnie nie pasują.

madafakinges
08.02.2018, 11:39
Ja po 30 min nie czułem różnicy. Za to czułem jak leje i jest zimno:)

sebastian_j
08.02.2018, 12:01
Hej, czy orientujecie się może, które manetki z zamienników mają najwęższą średnicę? Niestety zostałem wyposażony przez naturę w dosyć drobne dłonie i gdy wczoraj przymierzałem się do Oxfordów to mam wrażenie, że będą mnie wkurzały ze względu na zdecydowanie gorszy dla mnie chwyt niż OEM. Z drugiej strony podgrzewane OEM są fajnie wąskie ale prawie wszyscy na nie narzekają a do tego cena kosmiczna... :/

Pozdrawiam
Maciek

Jak nie wyrzuciłem oryginalnych manetek(bez podgrzewania) to mogę wieczorem zmierzyć ile to ma w porównaniu do wspomnianych wyżej Dayton-ów. Nie wydawały mi się sporo większe.
Przy okazji polecam te manetki.

Maciek525
08.02.2018, 12:02
Jak nie wyrzuciłem oryginalnych manetek(bez podgrzewania) to mogę wieczorem zmierzyć ile to ma w porównaniu do wspomnianych wyżej Dayton-ów. Nie wydawały mi się sporo większe.
Przy okazji polecam te manetki.

Super. Dzięki z góry!

sebastian_j
08.02.2018, 20:57
Super. Dzięki z góry!


Zmierzyłem średnicę:
Oryginalne zdjęte - ok. 32mm
Daytona na motorze- ok 35 mm.
Różnica minimalna według mnie. A oryginalne pewnie po nałożeniu pewnie ciut grubsze by jeszcze były bo wchodzą ciasno.

Maciek525
09.02.2018, 07:22
Zmierzyłem średnicę:
Oryginalne zdjęte - ok. 32mm
Daytona na motorze- ok 35 mm.
Różnica minimalna według mnie. A oryginalne pewnie po nałożeniu pewnie ciut grubsze by jeszcze były bo wchodzą ciasno.

Dzięki. Muszę jeszcze zmierzyć te oxfordy touring dla porównania. Może ktoś ma na moto i może sprawdzić?

Grzechu2012
10.02.2018, 12:02
Ja wolę ori niż te Oxfordowskie balerony. Grube toto i nieporęczne ale pewnie idzie przywyknąć. Mnie nie pasują.

co ręka to opinia :)
mnie na ori drętwiały dwa ostanie palce u rąk przy długich przelotach. Ustąpiło po założeniu oxfordów. Nawet i tempomat mi nie potrzeby już bo dłoń lepiej leży i się tak nie męczy.

majki
10.02.2018, 12:19
Oryginały CRFy mają 31mm (zdjęte)
Oxfordy adventure niecałe 35mm (na moto)
4mm różnicy. Mierzone suwmiarką.
Dla mnie na oxfordach jest super, ale ja mam długie paluchy.

Maciek525
10.02.2018, 12:50
Oryginały CRFy mają 31mm (zdjęte)
Oxfordy adventure niecałe 35mm (na moto)
4mm różnicy. Mierzone suwmiarką.
Dla mnie na oxfordach jest super, ale ja mam długie paluchy.

Dzieki!!!!!
Jednym słowem około 12mm po obwodzie dochodzi.
Wszystko zależy od wielkości dłoni i palców - jednym będzie lepiej, innym bez różnicy a mi niestety trochę gorzej :/

rene82
17.05.2018, 12:07
Było tutaj trochę w temacie gwarancji to sie podepnę.

Kończy mi się gwarancja. Zastanawiam się czy w ramach gwarancji mogą wymienić łożysko główki ramy, łożysko koła - czy to już element eksploatacyjny.
W gwarancji nie jest wymieniony, ale zakładam ze wskazane w gwarancji elementy eksploatacyjne to nie katalog zamknięty.

Co proponujecie, co należy sprawdzić w ramach ostatnich momentów gwarancji

dzinks
17.05.2018, 22:15
Opalanie zimą. Ja miałem problem. Sam gasł. Wymienili cały element z przyciskiem.

APC
21.12.2019, 15:10
Pytanie do tych co montowali podgrzewane manetki. W jaki sposób podpięliście się do instalacji elektrycznej?

Galar
21.12.2019, 18:06
Pytanie do tych co montowali podgrzewane manetki. W jaki sposób podpięliście się do instalacji elektrycznej?

Masz dwie kostki do podpięcia dodatkowego szpeju.
Jedna pod czachą druga pod siedzeniem.
Większe obciążenia przenosi ta pod siedzeniem.

Adam76
06.01.2020, 20:17
Witajcie
Planuję założyć manetki, gniazdo zapalniczki i navi. Czy mając NAT na gwarancji, muszę to zrobić w serwisie, czy mogę samodzielnie. Jak serwis do tego podchodzi? Boję się o stratę gwarancji. Pzdr

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Majster
06.01.2020, 20:38
Jak masz moto na gwarancji to radzę robić to w serwisie z odpowiednim wpisem do książki serwisowej.

Adam76
06.01.2020, 20:42
Tak też myślałam, ciekawe ile mnie skasują za to? 🥴
Dzięki i pzdr.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Platon_pl
05.02.2020, 18:45
Ja mam ATAS DTC 18r i grzane manetki działają bardzo dobrze i jak na razie 8tyś i bez problemów.
Ale mam pytanie innej kwestii bo chciałbym założyć nową kierownicę i tu pytanie czy da radę sciągnąć manetki bez uszkadzania ich ??
Dzięki i zdr

colles
06.02.2020, 12:18
Tak też myślałam, ciekawe ile mnie skasują za to? 🥴
Dzięki i pzdr.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

A chyba ze 200 złociszy :)

Emek
06.02.2020, 12:35
Ja mam ATAS DTC 18r i grzane manetki działają bardzo dobrze i jak na razie 8tyś i bez problemów.
Ale mam pytanie innej kwestii bo chciałbym założyć nową kierownicę i tu pytanie czy da radę sciągnąć manetki bez uszkadzania ich ??
Dzięki i zdr
Powinno się udać. Podważ śrubokrętem, do środka preparat typu WD40 (jak nawalił ktoś kleju to zmywacz uniwersalny sobie z nim poradzi np. Wurth) i pomału ściągniesz bez uszkadzania. Cierpliwość potrzebna. U mnie lewą ori ściągnąłem bez problemu.

Platon_pl
06.02.2020, 23:51
Powinno się udać. Podważ śrubokrętem, do środka preparat typu WD40 (jak nawalił ktoś kleju to zmywacz uniwersalny sobie z nim poradzi np. Wurth) i pomału ściągniesz bez uszkadzania. Cierpliwość potrzebna. U mnie lewą ori ściągnąłem bez problemu.

Dzięki za radę, użyłem rozpuszczalnika do paznokci :D bo to miałem pod ręką.
I chwile poruszałem i udało się.

Emek
07.02.2020, 07:40
Jak taki z acetonem to szkód może narobić ale już chyba takich nie sprzedają 😉

Adam76
04.03.2020, 18:50
Panowie pytanie.
Czy stracę gwarancję jeśli samodzielnie założę grzane manetki do NAT?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Cezar3
05.03.2020, 00:01
Ja założyłem sam i na przeglądach nikt nie wspominał o utracie gwarancji...

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

szelas
05.03.2020, 07:59
Ja założyłem sam i na przeglądach nikt nie wspominał o utracie gwarancji...

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Na przeglądach nic nie wspomną, bo i po co. Jak przyjdzie do realizacji naprawy gwarancyjnej, to wspomną ;)

Najlepiej zapytać u źródła

Cezar3
05.03.2020, 08:06
Ale naprawy czego ?
Jak mi się manetki zepsują, nie pojadę z reklamacją do serwisu...

Ocet
05.03.2020, 08:46
Jednak jeśli stanie się coś z instalacją elektryczną, zacznie głupiec elektronika, to pojedziesz na servis, a oni wtedy grzecznie powiedzą że to wina manetek, ingerowaleś w elektronikę, dziękujemy nie uwzględniamy.. Tak to widzę..

Cezar3
05.03.2020, 11:44
Wyjmuję bezpiecznik od manetek i wtedy niech szukają, jak elektronika się zes...zepsuje.
Kwestia jeszcze jak podepniesz te manetki. Jak prując instalację, to kłopot. Jak podłączajac do dedykowanego gniazda zasilania to nie problem.

Bez przesady, nie mnóżmy kłopotów, aż tak ta elektronika się nie psuje...

CzarnyCzarownik
05.03.2020, 12:04
Raz była sytuacja na montazu, coś zdupili i wykrecali zerwane śruby przez dospawanie nakrętki. Okazało się, że prąd spawania szedł jakoś felernie i trochę uszkadzał sterownik wspomagania. Na szczęście wada była widoczna podczas testów i były naprawy ... nowych samochodów.

Ale to sytuacja raczej z tych mało prawdopodobnych.

Jeszcze jedna sytuacja to pracownik dotknął układów scalonych podczas produkcji i przez pozostawiony odcisk seria była wadliwa, potem było namierzanie i wycofywanje potencjalnie wadliwej serii.

Ale generalnie elektronika się nie psuje.

Wszystkie sytuacje były tropione, bo nikt nie chciał się przyznać :) Jak coś wraca na naprawę gwarancyjną to potem serwis odsyła część do producenta aby poznać przyczynę awarii. Jak zostanie wykryta faktyczna wada to jest akcja serwisowa. Generanie kłamstwo ma krótkie nóżki w automotive :D

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

Cezar3
05.03.2020, 14:50
Ale jakie kłamstwo ?
Masz wtyczkę do grzanych manetek oryginał. Podpinasz wtyczką grzane manetki. Jedyne odstępstwo, to że Ty, a nie serwis.
Nie widzę związku ...

Ocet
05.03.2020, 15:17
No właśnie to że Ty nie servis, przecież będą szukać każdego pretekstu żeby nie uwzględnić gwarancji. To jak z ubezpieczeniami, niby wszystko pięknie ładnie a jak przychodzi co do czego trzeba walczyć o swoje..

Cezar3
05.03.2020, 15:27
Ale wypinasz kostkę i masz jak miałeś bez manetek. Nie ma ingerencji w instalację...
Naprawdę nie mnóżmy problemów tam, gdzie ich nie ma.
Poza tym jak ktoś ma z tym wielki problem, może jechać do serwisu i zapłacić.