View Full Version : S51
NaczelnyFilozof
27.03.2017, 20:48
Znajomy mi przyprowadził motocykl do odpalenia po kilkuletnim postoju...
To miało być proste i łatwe ale do zrobienia jest wszystko.
Na razie ogołociłem ze wszytskiego w kilka minut :)
69627
ja bym tak zostawił. świetny niebanalny wygląd :D
Przerabiałem to przez 2 ostatnie lata z synem... 2 sztuki.
Koszta spore, żeby to zrobić "na Niemca". Jest na YT filmik z fabryki, jak składać i rozbierać silnik.
Powodzenia.:Thumbs_Up:
motomysz
28.03.2017, 00:13
Rama w podobie do tej na drugim planie :)
Mógłbym przy nim zrobić dosłownie wszystko z zamkniętymi oczami. Znam wszerz i wzdluz. Od razu popowiem, że warto dorobić/kupić blokator i ściągacz oraz blachę do wyciągania wału w łożyska. Za małolata byłem dosyc prężnie działającym członkiem forum simsonrulez. Jest tam ciekawe centrum wiedzy, jednak w większości dzieciaki "kture chcom tuningowac swoje motory". Jak coś uderzaj z tematem ;)
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
NaczelnyFilozof
29.03.2017, 12:38
No wlasnie motur byl po pesudo tuningowcu. Filtr stozek. Elektryka sajgon podrutowane wszytko bez stacyjki. Felgi krzywe. Etc...
Ale mamy dawcę części z innego motura.
Obecnie wstawiłem inny silnik. Tez 50 ale zamiast 4rech biegów są trzy :-)
Da się zmienić na 4 biegi, też miałem kiedyś S51, fajowy sprzęt. Co się na tym wyprawiało... ech :)
Jak chodzi to nie rozbieraj silnika. Skrzynia 3 jest spoko, trzeci bieg w 3 jest jak czwarty w 4
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Dla świętego spokoju lepiej silnik przejrzeć, nie wiem ile lat stał ale uszczelniacze mogły już sparcieć.
Jak rozbierałem silnik od swojej jawy to wszystkie uszczelniacze były popękane i rozpadały się w rękach.
NaczelnyFilozof
04.04.2017, 18:03
Simson się składa. :) Dziś nawet odpalił bez elektryki :)
69751
Ale jest taka zagwozdka :-)
Biegi schodzą tylko w dół. A do góry nic nie przerzuca.
Najlepiej bo jak zdejmę boczny dekiel to wajcha fajnie przerzuca.
Dodam że simson ma 3 biegi a nasadka na wałek rozruchowy i dzwigienka i druga dzwigienka dociskająca z małą sprężynką jest od wersji 4 biegowej.
Tu masz pokazane jak ma być:
5MrUadSyfA8
NaczelnyFilozof
12.05.2017, 20:41
Jest dobrze bo sprzęt zaczął jeździć :)
Ale jest efekt turbo dziury. Nie ma średnich obrotów. Na ludzie silnik bez problemu się "gazuje".
A w czasie jazdy od wolnych obrotów robi tylko buuuuuuuu na otwartej na maxa przepustnicy i nie przyśpiesza. Chyba że na luzie się wkręci silnik na wysokie obroty to przyśpiesza fajnie i idzie aż do trzeciego biegu.
Iglica na najwyższym ząbku (na inych dusi i nie idzie).
Oglądnij uszczelniacze wału czy nie pocą.
Znam ten efekt ;) regulacja gaźnika, jak trzeba to dyszami. Ma za ubogo, zobacz czy jak lekko ssania dasz czy jest lepiej.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Brawo naczelny. Kiedyś śmigałem na wersji enduro ;)
Przygotowania w toku...
GregoryS:
Łoooo !! :drif: Skąd żeś to synek wytargal ??
Matjas:
Chylo?
Artek:
Król się bawi, płaci złotem:D
KniazW, jak zawsze.
Przyoszczędziłem (musiałem) parę lat temu i wsadziłem wał z wybitym gniazdem klina pod magneto. No i nerw mnie taki kilka razy wziął, że kupiłem to co na zdjęciu. Jest jeszcze nowy kpl. sprzęgła i parę pierdół. Potem na rybkę skoczę, jak ta łajza-zima odpuści.
Simek ma swój ostatni rok u mnie w garażu. Potem idę w większą pojemność;)
Matjas:
Ceny simaczy teraz wywalają z butów :D
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.