View Full Version : pompa facet
szynszyll
12.03.2017, 17:22
mam na warsztacie pompe facet - i tu mam pytanie. pompa po podlaczeniu do paliwa i podpieciu pod 12 volt po nabicu cisnienia nie zatrzymuje sie tylko caly czas pracuje. zaslepilem wylot szczelnie wiec cisnienie jest wypracowane. pompa mitsubishi po napompowaniu zatrzymuje sie i dopompowuje po spadku cisnienia do pewnego poziomu. ten Facet co mam pracuje caly czas. i tu pytanie. czy tak ma byc. czy ma jakis wewnetrzny zawor cisnieniowy ktory popuszcza scisnienia i na wyksciu jest caly czas prawidlowe. czy facet po nabiciu ma sie zatrzymac czy pracowac caly czas?
bukowski
12.03.2017, 17:24
Facet chodzi caly czas.
szynszyll
12.03.2017, 18:19
dzieki. wracam do pracy. widac mete :)
szynszyll
12.03.2017, 18:40
a wiesz moze jaka ma moc? ta moja nie ma tabliczki znamionowej. jaki to rzad wielkosci? bardziej 10W czy 50W?
bukowski
12.03.2017, 19:14
ale jaki model masz? afrykański 105? to tam jest 1,6A przeciętny prąd, znaczy mniej niż 20W będzie, ale wydaje mi sie, ze mniej. Jak nie wyłączysz zasilania z hebla, to w afryce jeszcze chwile chodzila na resztkach pradu z jakiegos kondensatora (?).
http://www.facet-purolator.com/POSI-FLO%20flyer%202011.pdf
szynszyll
12.03.2017, 20:03
Wpinam za kluczykiem przez przekaznik i bezpiecznik 10A. Ktos widzial to w srodku? Ponad zadane cisnienie zawor robi przelew? do komory wejscia? do baku nie wraca jak czasem we wtryskach?
http://szlyciu4.webd.pl/adventuresklep/product_info.php?cPath=34&products_id=295
Mam dokładnie takie coś. Środka nie widziałem.
Mialem w afryce faceta i nie chodzil caly czas.
tak mysle ze jak sterowanie jest przez modol to facet nie chodzi caly czas.....
tak mysle ze jak sterowanie jest przez modol to facet nie chodzi caly czas.....
Modul raczje nic tu nie ma do gadania jesli chodzi o prace ciagla lub przerywana.
Pozdro
szynszyll
13.03.2017, 08:01
Hej. No to jak ma byc? Napiecie +12V do zasilania pompy skad by nie bylo jest takie samo. Jeszcze raz zapytam: zasilony FACET pracuje ciagle czy zatrzymuje sie po osiagnieciu zadanego cisnienia? Bo ten co mam sie nie zatrzymuje.
Moj napompowal i sie zatrzymywal. Jak jest bylo w innych nie wiem. Nie wydaje sie mi by pompa miala pracowac nadal po osiagnieciu zadanego cisnienia.
Pozdro
szynszyll
13.03.2017, 09:38
model to 40105 - Dubel pamietasz swoj?
bukowski
13.03.2017, 11:50
Z tego, co rozumiem z tego, jak pompy solid-state działają, to nie ma tam czujnika ciśnienia, tylko czujnik przepływu. Z opisu wynika, że ma prawo sie zatrzymać. W mojej afryce ta pompa po prostu bez przerwy terkotała w czasie jazdy.
tu masz opis, jak to powinno działać. Swoją drogą, chyba nie warto tej pompki naprawiać, mimo wszystko.
http://www.walchem.com/literature/Accessories/Posiflow%20FAQs.pdf
Moja pracowała non stop! a później padła;-)
szynszyll
13.03.2017, 14:29
ok. ktos ma jakis decydujacy glos? 40105 zatrzymuje sie czy przelewa czy bije caly czas?
tu jest coś w obcym dla mnie języku
http://www.yachtsupplydepot.com/mechanical-supplies/fuel-pumps/facet-solid-state-electric-fuel-pump-40105/prod_23413.html
bukowski
13.03.2017, 17:11
Szynszyll, w linku, który podesłałem napisane jest, że jest tam czujnik przepływu. Jeśli zatkasz wylot, to pompa się zatrzyma. Być może u Dubla idealnie trzymał zawór iglicowy, wtedy czujnik zatrzyma pompę. U mnie pompka chodziła cały czas, bo pewnie ciągle paliwo się przelewało.
Facet 105 daje bardzo małe ciśnienie i nawet mały przelew powoduje, że pompka się włącza.
Gdy zaworki nie trzymają paliwo leje się pod motocykl :)
positive shut off value -- to będzie to?
stoi w tabelce że nie ma
Tak model 105 a zaworki nowe ze nawet kropli królowa nie uronila.
szynszyll
13.03.2017, 20:09
Zatkalem wyjscie z pompy sruba i zacisnalem opaska. Pompowala bez zatrzymania sie. Nie ma mowy o nieszczelnosci.
To jest cos nie halo. Nigdy nie mialem z nia problemow wiec sie w temat nie zaglebialem. Po peknieciu membrany w orginale zalozylem faceta i zapomnialem ze mam pompe.
dubel, jesteś mur-beton pewien, że miałeś 40105?
kudlatov
13.03.2017, 21:19
tak jak kolega seaman napisał 40105 pracuje cały czas bo jak nabije ciśnienie to "mieli" paliwo do puki zaworek nie puści w gaźniku
Dlatego ma mniejsza żywotność (3000-6000godz.) od fabrycznej, bo "stoi" (nie miele) i czeka na rozkazy od królowej;):D
szynszyll
13.03.2017, 22:15
I to bralem pod uwage i o to pytalem. Wewnetrzny zawor pomiedzy komorami. Za duzo na wyjsciu - oddajemy na wejscie. Nie ma poboru - oddajemy do komory wejsciowej. Pompa pracuje i zamiast wracac do zbiornika jak w wielu modelach wtryskowych z tzw. powrotem oddaje na wejscie. poostaje podlaczyc na wyjscie czuly miernik cisnienia bo 0,2 to bardzo malo.
Jutro pisze do firmy FACET z pytaniem o ta kwestie. To chyba najprosciej :)
Zgupialem , moze sie myle, afre sprzedalem dawno i klucil sie nie bede. Moze byc ze mialem wrazenie ze sie zatrzymuje a jednak tak nie bylo. Na pewno napierdalala jak braklo paliwa a po napompowaniu byla cicho co moglo sprawiac mylne wrazenie braku pracy. Jak juz wczesniej mowilem zalozylem pompe i zapomnialem o jednej z furii.
Jesli wprowadzam w blad to bardzo przepraszam . :o
szynszyll
20.03.2017, 14:31
no i mamy odpowiedz. pogrzebalem troche i znalazlem. pompy z serii Solid State (cube) Pump w tym i 40105 pracuja praca ciagla. maja wewnetrzny zawor przelewowy i w zaleznosci od wersji maja lub nie zawor zwrotny na wejsciu.
Sory za nieswiadome wprowadzenie w blad
szynszyll
20.03.2017, 17:14
Zeby bylo smieszniej i by polaczyc oba watki z forum facet poleca uzaleznic prace pompy od cisnienia oleju w magistrali. Jutro na kompie znajde schemat i wrzuce.
facet poleca uzaleznic prace pompy od cisnienia oleju w magistrali. Jutro na kompie znajde schemat i wrzuce.
Jeśli masz na myśli załączanie pompy no to nic nowego. W samochodach na wtrysku (nie wiem jak teraz) pompa benzynowa po napompowaniu listwy też "czekała" na sygnał z czujniku oleju (masa)
szynszyll
20.03.2017, 17:53
Tu jest to zrobione prosciej i analogowo bez ECU. Tj. Nie ma cisnienia w magistrali = nie podaje paliwa. Jutro schemat.
dolaczam dwa ciekawe pliki na temat. jak widac facet produkuje dedykowane regulatory cisnienia dla pomp wiekszej mocy do wpiecia w szereg.
to ja pozwole sobie dopytać co to jest "Check valve" który w Facet 40171 jest a np w 40105 nie ma:
http://www.aircraftspruce.com/catalog/eppages/facetpumps.php
Dodatkowo 40171 posiada "positive shut off valve" (czyli wygląda to na odcinanie pompy przy zbyt duzym cisnieniu) czego w 40105 nie ma.
Ja w afryce mialem 40105 i przez ok 6000km nie bylo problemów, potem sprzedalem wiec niewiem. Teraz mam problem z oryginalną pompą w Ktm 950, ktora to najwyrazniej padła, więc wracam do tematu. Tez mysle o tym Facecie ale tym razem 40171..
szynszyll
22.03.2017, 06:57
Z tego co wyczytalem check valve to zawor zwrotny na wejsciu zeby paliwo nie wracalo do zbiornika
z kolei 'positive shut off valve' jest opisane tak:
Can fuel be pulled through the pump when the pump is off?
Yes, providing that you choose a part number that does not have an internal positive shut off valve.
czyli wynika z tego, ze jest to zawor zamykajacy pompe gdy ta nie pracuje. w innym przypadku pompa przepuszcza paliwo gdy jest wylaczona co wg mnie jest jej wada i wybieralbym takie modele ktore zamykaja sie po odcieciu zasilania dzialajac jak kranik. model 40105 nie ma tej funkcji i po zakonczeniu pracy pompa nadal jest drozna.
w innym przypadku pompa przepuszcza paliwo gdy jest wylaczona co wg mnie jest jej wada
wadą albo zaletą - jeśli chcemy by paliwo opadało grawitacyjnie w przypadku awarii pompy bez babrania się w wężykach. W afryce pompa jest na wierzchu ale są motocykle gdzie trzeba poodkręcać różne rzeczy by się tam dobrać.
szynszyll
22.03.2017, 09:59
dla mnie takie rozwiazanie mozna zastosowac w przypadku w ktorym denka komor plywakowych maja sprawne przelewy. w wypadku gdy puszczaja zaworki iglicowe nadmiar paliwa nie splynie do silnika tylko pod motocykl. w innym przypadku zastosowalbym elektrozawor odcinajacy przy braku zasilania.
w niektorych motocyklach realizowane jest to za pomoca sterowanego podcisnieniem kranika - TA, GS500 itd.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.