PDA

View Full Version : pompa facet


szynszyll
12.03.2017, 17:22
mam na warsztacie pompe facet - i tu mam pytanie. pompa po podlaczeniu do paliwa i podpieciu pod 12 volt po nabicu cisnienia nie zatrzymuje sie tylko caly czas pracuje. zaslepilem wylot szczelnie wiec cisnienie jest wypracowane. pompa mitsubishi po napompowaniu zatrzymuje sie i dopompowuje po spadku cisnienia do pewnego poziomu. ten Facet co mam pracuje caly czas. i tu pytanie. czy tak ma byc. czy ma jakis wewnetrzny zawor cisnieniowy ktory popuszcza scisnienia i na wyksciu jest caly czas prawidlowe. czy facet po nabiciu ma sie zatrzymac czy pracowac caly czas?

bukowski
12.03.2017, 17:24
Facet chodzi caly czas.

szynszyll
12.03.2017, 18:19
dzieki. wracam do pracy. widac mete :)

szynszyll
12.03.2017, 18:40
a wiesz moze jaka ma moc? ta moja nie ma tabliczki znamionowej. jaki to rzad wielkosci? bardziej 10W czy 50W?

bukowski
12.03.2017, 19:14
ale jaki model masz? afrykański 105? to tam jest 1,6A przeciętny prąd, znaczy mniej niż 20W będzie, ale wydaje mi sie, ze mniej. Jak nie wyłączysz zasilania z hebla, to w afryce jeszcze chwile chodzila na resztkach pradu z jakiegos kondensatora (?).

http://www.facet-purolator.com/POSI-FLO%20flyer%202011.pdf

szynszyll
12.03.2017, 20:03
Wpinam za kluczykiem przez przekaznik i bezpiecznik 10A. Ktos widzial to w srodku? Ponad zadane cisnienie zawor robi przelew? do komory wejscia? do baku nie wraca jak czasem we wtryskach?

ural2
12.03.2017, 20:18
http://szlyciu4.webd.pl/adventuresklep/product_info.php?cPath=34&products_id=295

Mam dokładnie takie coś. Środka nie widziałem.

Dubel
12.03.2017, 21:01
Mialem w afryce faceta i nie chodzil caly czas.

sizyrk
12.03.2017, 21:53
tak mysle ze jak sterowanie jest przez modol to facet nie chodzi caly czas.....

Dubel
13.03.2017, 07:36
tak mysle ze jak sterowanie jest przez modol to facet nie chodzi caly czas.....

Modul raczje nic tu nie ma do gadania jesli chodzi o prace ciagla lub przerywana.
Pozdro

szynszyll
13.03.2017, 08:01
Hej. No to jak ma byc? Napiecie +12V do zasilania pompy skad by nie bylo jest takie samo. Jeszcze raz zapytam: zasilony FACET pracuje ciagle czy zatrzymuje sie po osiagnieciu zadanego cisnienia? Bo ten co mam sie nie zatrzymuje.

Dubel
13.03.2017, 09:33
Moj napompowal i sie zatrzymywal. Jak jest bylo w innych nie wiem. Nie wydaje sie mi by pompa miala pracowac nadal po osiagnieciu zadanego cisnienia.
Pozdro

szynszyll
13.03.2017, 09:38
model to 40105 - Dubel pamietasz swoj?

bukowski
13.03.2017, 11:50
Z tego, co rozumiem z tego, jak pompy solid-state działają, to nie ma tam czujnika ciśnienia, tylko czujnik przepływu. Z opisu wynika, że ma prawo sie zatrzymać. W mojej afryce ta pompa po prostu bez przerwy terkotała w czasie jazdy.
tu masz opis, jak to powinno działać. Swoją drogą, chyba nie warto tej pompki naprawiać, mimo wszystko.
http://www.walchem.com/literature/Accessories/Posiflow%20FAQs.pdf

killjoy
13.03.2017, 11:58
Moja pracowała non stop! a później padła;-)

szynszyll
13.03.2017, 14:29
ok. ktos ma jakis decydujacy glos? 40105 zatrzymuje sie czy przelewa czy bije caly czas?

next22
13.03.2017, 16:38
tu jest coś w obcym dla mnie języku
http://www.yachtsupplydepot.com/mechanical-supplies/fuel-pumps/facet-solid-state-electric-fuel-pump-40105/prod_23413.html

bukowski
13.03.2017, 17:11
Szynszyll, w linku, który podesłałem napisane jest, że jest tam czujnik przepływu. Jeśli zatkasz wylot, to pompa się zatrzyma. Być może u Dubla idealnie trzymał zawór iglicowy, wtedy czujnik zatrzyma pompę. U mnie pompka chodziła cały czas, bo pewnie ciągle paliwo się przelewało.
Facet 105 daje bardzo małe ciśnienie i nawet mały przelew powoduje, że pompka się włącza.

next22
13.03.2017, 18:55
Gdy zaworki nie trzymają paliwo leje się pod motocykl :)
positive shut off value -- to będzie to?
stoi w tabelce że nie ma

Dubel
13.03.2017, 19:57
Tak model 105 a zaworki nowe ze nawet kropli królowa nie uronila.

szynszyll
13.03.2017, 20:09
Zatkalem wyjscie z pompy sruba i zacisnalem opaska. Pompowala bez zatrzymania sie. Nie ma mowy o nieszczelnosci.

Dubel
13.03.2017, 20:14
To jest cos nie halo. Nigdy nie mialem z nia problemow wiec sie w temat nie zaglebialem. Po peknieciu membrany w orginale zalozylem faceta i zapomnialem ze mam pompe.

żuk
13.03.2017, 21:03
dubel, jesteś mur-beton pewien, że miałeś 40105?

kudlatov
13.03.2017, 21:19
tak jak kolega seaman napisał 40105 pracuje cały czas bo jak nabije ciśnienie to "mieli" paliwo do puki zaworek nie puści w gaźniku

Kazmir
13.03.2017, 21:50
Dlatego ma mniejsza żywotność (3000-6000godz.) od fabrycznej, bo "stoi" (nie miele) i czeka na rozkazy od królowej;):D

szynszyll
13.03.2017, 22:15
I to bralem pod uwage i o to pytalem. Wewnetrzny zawor pomiedzy komorami. Za duzo na wyjsciu - oddajemy na wejscie. Nie ma poboru - oddajemy do komory wejsciowej. Pompa pracuje i zamiast wracac do zbiornika jak w wielu modelach wtryskowych z tzw. powrotem oddaje na wejscie. poostaje podlaczyc na wyjscie czuly miernik cisnienia bo 0,2 to bardzo malo.

Jutro pisze do firmy FACET z pytaniem o ta kwestie. To chyba najprosciej :)

Dubel
14.03.2017, 07:42
Zgupialem , moze sie myle, afre sprzedalem dawno i klucil sie nie bede. Moze byc ze mialem wrazenie ze sie zatrzymuje a jednak tak nie bylo. Na pewno napierdalala jak braklo paliwa a po napompowaniu byla cicho co moglo sprawiac mylne wrazenie braku pracy. Jak juz wczesniej mowilem zalozylem pompe i zapomnialem o jednej z furii.
Jesli wprowadzam w blad to bardzo przepraszam . :o

szynszyll
20.03.2017, 14:31
no i mamy odpowiedz. pogrzebalem troche i znalazlem. pompy z serii Solid State (cube) Pump w tym i 40105 pracuja praca ciagla. maja wewnetrzny zawor przelewowy i w zaleznosci od wersji maja lub nie zawor zwrotny na wejsciu.

Dubel
20.03.2017, 16:33
Sory za nieswiadome wprowadzenie w blad

szynszyll
20.03.2017, 17:14
Zeby bylo smieszniej i by polaczyc oba watki z forum facet poleca uzaleznic prace pompy od cisnienia oleju w magistrali. Jutro na kompie znajde schemat i wrzuce.

Kazmir
20.03.2017, 17:38
facet poleca uzaleznic prace pompy od cisnienia oleju w magistrali. Jutro na kompie znajde schemat i wrzuce.
Jeśli masz na myśli załączanie pompy no to nic nowego. W samochodach na wtrysku (nie wiem jak teraz) pompa benzynowa po napompowaniu listwy też "czekała" na sygnał z czujniku oleju (masa)

szynszyll
20.03.2017, 17:53
Tu jest to zrobione prosciej i analogowo bez ECU. Tj. Nie ma cisnienia w magistrali = nie podaje paliwa. Jutro schemat.

dolaczam dwa ciekawe pliki na temat. jak widac facet produkuje dedykowane regulatory cisnienia dla pomp wiekszej mocy do wpiecia w szereg.

Stolek
21.03.2017, 22:07
to ja pozwole sobie dopytać co to jest "Check valve" który w Facet 40171 jest a np w 40105 nie ma:
http://www.aircraftspruce.com/catalog/eppages/facetpumps.php

Dodatkowo 40171 posiada "positive shut off valve" (czyli wygląda to na odcinanie pompy przy zbyt duzym cisnieniu) czego w 40105 nie ma.

Ja w afryce mialem 40105 i przez ok 6000km nie bylo problemów, potem sprzedalem wiec niewiem. Teraz mam problem z oryginalną pompą w Ktm 950, ktora to najwyrazniej padła, więc wracam do tematu. Tez mysle o tym Facecie ale tym razem 40171..

szynszyll
22.03.2017, 06:57
Z tego co wyczytalem check valve to zawor zwrotny na wejsciu zeby paliwo nie wracalo do zbiornika

z kolei 'positive shut off valve' jest opisane tak:

Can fuel be pulled through the pump when the pump is off?
Yes, providing that you choose a part number that does not have an internal positive shut off valve.

czyli wynika z tego, ze jest to zawor zamykajacy pompe gdy ta nie pracuje. w innym przypadku pompa przepuszcza paliwo gdy jest wylaczona co wg mnie jest jej wada i wybieralbym takie modele ktore zamykaja sie po odcieciu zasilania dzialajac jak kranik. model 40105 nie ma tej funkcji i po zakonczeniu pracy pompa nadal jest drozna.

Stolek
22.03.2017, 09:26
w innym przypadku pompa przepuszcza paliwo gdy jest wylaczona co wg mnie jest jej wada
wadą albo zaletą - jeśli chcemy by paliwo opadało grawitacyjnie w przypadku awarii pompy bez babrania się w wężykach. W afryce pompa jest na wierzchu ale są motocykle gdzie trzeba poodkręcać różne rzeczy by się tam dobrać.

szynszyll
22.03.2017, 09:59
dla mnie takie rozwiazanie mozna zastosowac w przypadku w ktorym denka komor plywakowych maja sprawne przelewy. w wypadku gdy puszczaja zaworki iglicowe nadmiar paliwa nie splynie do silnika tylko pod motocykl. w innym przypadku zastosowalbym elektrozawor odcinajacy przy braku zasilania.

w niektorych motocyklach realizowane jest to za pomoca sterowanego podcisnieniem kranika - TA, GS500 itd.