PDA

View Full Version : Honda SH 125.


Artek
11.03.2017, 22:18
Powoli przymierzam się do zakupu skutera. Wybór padł na Sh 125.
Szukam opinii użytkowników. Ustaliłem tylko, że do 2004 roku wychodził model na gaźniku, później wsadzili wtrysk.
Ceny za gaźnikowca w tej chwili kształtują się na poziomie ok. 4000 zł w górę, za wtrysk od 5000 wzwyż.
Mile widziany dobry manual.
Ktoś coś?

gilby
11.03.2017, 23:01
Ulubiony skuter Włochów, przez lata nr 1, to chyba dobra rekomendacja? :)
Ja lubię skutery na 16 calowych kołach, uważam ze sh to świetny wybór.
Ja tylko zapytam, czy jesteś pewny, ze chcesz 125? Ja bym celował w 250-300. Tak samo poręczny w mieście, spalanie podobne, a fanu więcej i dalej można tez skoczyć.

motomax
11.03.2017, 23:13
Bardzo dobry wybór,sh jest często szukanym skuterkiem..
Trwała,niezawodna i oszczędna bedziesz pan zadowolony.
Miałem 2 sztuki swego czasu..

Artek
11.03.2017, 23:21
Gilby- to skut dla 16-latka będzie, więc pojemność silnika max. 125ccm.
Pytanie mnie nurtuje co lepsze: gaźnik czy wtrysk?

motomax
11.03.2017, 23:31
gażnik najmniej awaryjny

Adagiio
12.03.2017, 07:33
Nie ma najmniejszych problemów z wtryskiem w hondach, żadnych. A zdecydowanie SH wypada najlepiej pod względem awaryjności na tle konkurencji. Jeżdżę Hondami SH od kiedy weszły na rynek a skuterami Hondy od 1990 roku, miałem kilka SH 150 i dwie 300. Jedyna przypadłość starszych modeli to słabe hamulce, te nowsze z tarczą z tyłu hamują zdecydowanie lepiej. Co 3 tysiaki olej co 15 napęd ( pasek i rolki ) i tyle.
Polecam z czysty sumieniem ten skuterek, nigdy mnie nie zawiódł a przejechałem nimi sporo km w korkach Romy i okolicy, to najlepszy poligon doświadczalny na testowanie awaryjności. Skuter który przejeżdża bezawaryjnie 115 tys. km w korkach jest gwarancją niezawodności.

Artek
03.05.2017, 21:08
No i jeżdżone dzisiaj było. Młody z bananem wrócił, ja-hmm...
Trochę sztywny zawias ( z tyłu muszę sprężynę zluzować i olej z przodu zmienić), żwawo przyspiesza i wystarczająco hamuje. Zimą zrobię serwis i opiszę więcej.

JarekO
04.05.2017, 07:28
Artek, a co to za szyba? Daj cynk jak sie ta szyba sprawuje, bo ja sie rozglądam za jakąś.

Pozdro

Jarek

Artek
04.05.2017, 23:07
Zamontowana jest szyba PUIG. Syn i ja mamy po 182 cm. Wieje w kask i zastanawiam się czy jej nie zdejmę. Muszę spróbować kilku ustawień i jazdy bez szyby. Dopiero 50 km na tym bzyku zrobiłem i jeszcze niewiele mogę na ten temat powiedzieć.
W lekkim szoku byłem jak odkryłem hamulec postojowy:dizzy:

JarekO
04.05.2017, 23:13
Ja osobiście wole jak wieje zimnym w kask niż w klatę. Na lato można zdjąć. Chociaż w deszcz tez może sie przydać...

Franz
05.05.2017, 04:40
Ja osobiście wole jak wieje zimnym w kask niż w klatę. Na lato można zdjąć. Chociaż w deszcz tez może sie przydać...
Nie wyobrażam sobie jeżdżenia z taką szybką w enduro . Też wieje na przelotowkach
I jest fajnie :)

Artek
20.10.2017, 18:35
Szukam workshop manual (nie instrukcji użytkownika)do sh125i. Ktoś, coś?

szynszyll
21.10.2017, 09:56
slabo :( mam tylko do wersji gaznikowej

Artek
31.07.2019, 22:45
Kilka spostrzeżeń:
Motorek zrobił prawie 10kkm. Nuda. Wsiadasz, guzik i jedziesz. :)
Na zimę zrobię retofit z mini morimoto na biksenonie, choć oryginalna lampa świeci dobrze.

Akumulator dałem większy i wrzuciłem pod siedzenie. Kopajki brak:Thumbs_Down:, więc aku musi być w idealnym stanie.

Odkręcenie tylnego koła to pierwszy punkt do mocnego zdenerwowania się:D
Myślę nad sposobem zabezpieczenia się w razie kapcia (kołkowanie i zapasowa dętka).

Oleju (IPON 10.40) nie bierze w ogóle. Na centralce oleju polecam nie wymieniać, leci olej wprost na centralkę.
Po wymianie oleju (IPON 5)w przednich lagach zawieszenie już fajnie wybiera nierówności. Przednie klocki dałem niebieskie nissiny, bo galfery żarły tarcze i nie hamowały.


Regulacja zaworów (robimy co 4 kkm) to droga przez mękę dla jednej osoby...
Aby ustawić wałek w pozycji, należy obracać nakrętką z lewej strony. ALE odkręcenie pokrywy wentylatora to wyczyn godny ginekologa:mur:
Okienko rewizyjne z prawej strony a kręcimy wałem z lewej. Mile widziane doświadczenie cyrkowe:mur:

matjas
01.08.2019, 08:33
Regulacja zaworów co 4kkm?????? Nie pomyliłeś się?

Swoją drogą to nieźle się pojebało tym inżynierom w głowach = w czasach kiedy było trzeba naprawdę walczyć o klienta i myśleć powstały tak nowatorskie jak na tamte lata konstrukcje jak Helix czy Spacy /w sumie ten sam piec tylko pojemność inna/ i tam cały serwis olejowy, filtr powietrza i regulację zaworów załatwiało się w pół godziny MAX, wliczając w to przerwę na peta.
Nie chcę jęczeć jak stary dziad, ale to były skutery... łezka się w oku kręci jak wspomnę.
Żeby nie było - SH125 zajebiście mi się podoba i gdybym musiał bardziej uczestniczyć w ruchu miejskim niż na szczęście muszę to na pewno byłaby w garażu.

m

Emek
01.08.2019, 08:43
Nie pomylił się. Zawory co 4 tysie więc wkrótce i mnie to czeka. Co do koła to potwierdzam. Kompletny idiotyzm ale chyba większość skutrów tak ma. Wymiana oleju, dramat. Ja mam tylko centralkę i pół podwórka udało mi się upier#$ić przy tej czynności. Moja stała całą zimę w nieogrzewanym garażu i miałem obawy czy zagada ale bez najmniejszych problemów. Boli trochu krótki skok zawiasu i mały prześwit bo już brzuchem zaryłem. Ogólnie gitarka sprzęt.
BTW.
Artek, jaki tam system regulacji zaworów jest?

Artek
01.08.2019, 09:02
Śrubki są. Oczywiście są znaki na kole zębatym wałka, ale lepiej mi trafić znakiem na wale z prawej strony. Uważaj Emek, żeby szpilek pokrywy zaworów nie przeciągnąć.
Młody nie wyczuł klucza i szpilka się pięknie wyciągnęła. Warto w serwisie kupić filtr wariatora, kosztuje grosze. Kostki regulatora przy okazji też sprawdzam. Zdjęcie siedzenia ze schowkiem pomaga. Przy okazji przedmuchuję silnik powietrzem.
Ciągle myślę nad olejem przekładni:confused: 90W do przekładni hypoidalnych.

redrobo
01.08.2019, 09:03
hehe:) skuter beverly 500 mam, serwisuje sam. Jak juz czlowiek sie przyzwyczai, ze trzeba troche pokrecic zanim sie do czegokolwiek dostanie... i zapamieta kolejnosc... to idzie w miare sprawnie. Schoc wyglada to czasem przedziwnie, kiedy trzeba pol sprzetu rozebrac by sie dostac do pierdolki:)

Emek
04.02.2020, 14:54
IN: 0,10 +/- 0,02 mm
EX: 0,24 +/- 0,02 mm

Bekas
04.02.2020, 15:02
oki, wielkie dzięki, a masz może jeszcze gdzieś jak na znakach ustawiać?

Artek
04.02.2020, 15:21
oki, wielkie dzięki, a masz może jeszcze gdzieś jak na znakach ustawiać?


Może to pomoże: ZocqAHbAJlk

Bekas
04.02.2020, 15:51
Super, wielkie dzięki, będzie się trzeba zabrać do roboty :)

Pawel_z_Jasla
05.02.2020, 15:31
Pacjent Sh150i z 2008 roku. Gnojek odpala od strzała, ciągnie równo i bezproblemowo po czym nagle zaczyna przerywać i po zamknięciu manetki gaśnie i nie chce ponownie odpalić. Czasami przez kilka dni zero problemów, czasem powyższy schemat pojawia się znikąd po przejechaniu kilku kilometrów. Powiązałem temat z temperaturą silnika ale chyba jednak to nie to /miedzy innymi wymieniłem czujnik temp./. Stwierdziłem, że najprawdopodobniej powodem jest zanik iskry więc wymieniłem cewkę, przewód i oczywiście świece - dalej bez zmian. Jedyne co przychodzi mi do głowy to przepustnica a w zasadzie przepustnica zintegrowana z modułem, która akurat w moim roczniku jest pojeb... i inna jak w większości wcześniejszych i późniejszych 6400-KTG-641 /szła chyba tylko dwa lata i tylko w modelu 150/. Ma ktoś jakieś pomysły ?? Impulsator ?? ale czy on może dawać tak nieregularne objawy ?? Co tam jeszcze odpowiada za iskrę i może tak sobie od czasu do czasu bez wyraźnego powodu zastrajkować ?? mam cały czas wrażenie, że temp. jest jednak jakoś powiązana, nigdy nie ma problemu z porannym rozruchem, czy też uruchomieniem po kilkudziesięciu minutach postoju ...

Adagiio
05.02.2020, 17:20
Niestety panie kolego to ta nieszczęsna przepustnica szwankuje. Pogadam z Adriano może coś znajdzie.

Pawel_z_Jasla
05.02.2020, 21:07
Będę bardzo zobowiązany Adamie. Zwróć tylko uwagę jak będziesz pytał Adriano na podany nr tej przepustnicy a szczególnie jej oznaczenie literowe czyli -KTG- bo niestety ten sam nr cyfrowy ma większość przepustnic ale oznaczenie -KTF-, które ponoć absolutnie zamiennie zastosować nie można, choć zewnętrznie wyglądają identycznie - ponoć ta moja szła tylko od 2005-2008 w Sh150 i Hondzie PES 150 zaś w 125 była własnie KTF. A może Adriano coś innego jeszcze podpowie ... W piątek rano lecę na wielka wyspę zająć się wnuczką przez cirka dwa tygodnie ale 21-go lutego wracam a pod telefonem czy na wyspie czy w kraju jestem cały czas - w razie "W" nr znasz.
Ps.
Zdjęcie przepustnicy z nr przesyłam SMS-em.

Bekas
08.02.2020, 11:01
Luzy sprawdziłem dzięki za pomoc, nie wymagały regulacji, ssący ustawiłem na 0,15 bo na różnych str. Tak było podane i na filmik też tak widziałem. Jakby ktoś to robił w Pantheon 125 to wystarczy zdjąc zaślepki przy nogach z dwóch str. I jest spoko dojście, skuter gotowy na sezon ;) https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200208/b0c07bbca033666f7438bdcd7b6fff64.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200208/668c58d4f3920fed751f951fa1fadf22.jpg

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Artek
23.02.2020, 10:51
Zimowy serwis zrobiony.

Po 30 kkm ( trochę za późno:Sarcastic:) wymieniłem też olej przekładni: Catrol axle EPX 90.

Tomas_XRV
03.11.2020, 13:01
A podzieli się ktoś serwisówką do SH150 gaznik? Szukam info co do zaworów

Artek
24.02.2021, 13:36
Siedzę od dwóch dni w chlewiku i przeglądam auta i motor na sezon.
Dwa chlewiki dalej od dwóch dni somsiad kręcił rozrusznikiem chcąc uruchomić podróbę sh.:vis: Dzisiaj wyprowadził i z kwadrans kręcił:mur:
Cena zakupu: 3400+400 (gaźnik)+200 opłaty (nie wiem dokładnie jakie).
To już trzeci (w ciągu 3 lat) tzw."chińczyk" somsiada.

majo
28.06.2023, 11:36
Wjechały oponki..

Vidon
28.06.2023, 16:32
Mieszkasz w środku dużego lasu ? Jaki jest sens posiadania opon z takim bieżnikiem w tym sprzęcie ?

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

matjas
28.06.2023, 18:18
Lalalalalans :)

Kiedyś założyłem TKC do NCka. Rozumiem go :)

majo
28.06.2023, 23:03
Vidon uprawiam motosurvival. Zrzucają mnie ze śmigłowca + sh i mam wrócić po 3 dniach do cywilizacji.

Vidon
28.06.2023, 23:31
Sh jest bardzo udanym sprzętem, ale nie ma zawieszenia nawet na drobniutki szuter, więc podziwiam Twą wytrwałość.


Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Bohun
29.06.2023, 08:19
Vidon uprawiam motosurvival. Zrzucają mnie ze śmigłowca + sh i mam wrócić po 3 dniach do cywilizacji.

Tymczasem na Lubelszczyźnie :D:bow:

Komar
29.06.2023, 08:27
trochę zakoczyła mnie informacja że przeglądy serwisowe są tak często. Zawory co 3tys km, pasek co 10?

matjas
29.06.2023, 09:16
Niestety.
Szkoda ze Honda porzuciła rewelacyjne rozwiązanie które stosowali na przykład w Helixie, Spacy czy pokrewnych. Zawory regulowało się bez otwierania silnika dzięki czemu serwis olejowo-zaworowy z wymianą filtrów trwał 30 minut - dla kogoś kto robił to pierwszy raz.

Dla mnie to trochę dziwne ten interwał. Mam chociaż nadzieję ze to tylko weryfikacja a nie konieczna korekta co 3 tys.

Komar
29.06.2023, 12:13
Zastanawiam się, czemu w motocyklach nie jest stosowana samoregulacja zaworowa. Może jest to rozwiązanie bardziej skomplikowane i gabarytowo nie do zmieszczenia w małej głowicy?

Bohun
29.06.2023, 13:27
Zastanawiam się, czemu w motocyklach nie jest stosowana samoregulacja zaworowa. Może jest to rozwiązanie bardziej skomplikowane i gabarytowo nie do zmieszczenia w małej głowicy?

Jakby tak było to ktoś na pewno pokusiłby się o instalacje LPG :haha2:
Hydropopychacze nie dają rady na wysokich obrotach chyba. Dlatego Japońce wysokoobrotowe mają na koniku ze śrubką.

matjas
29.06.2023, 17:23
Zastanawiam się, czemu w motocyklach nie jest stosowana samoregulacja zaworowa. Może jest to rozwiązanie bardziej skomplikowane i gabarytowo nie do zmieszczenia w małej głowicy?

Raz ze popychacze hydrauliczne zle znoszą wysokie obroty /choć w gl1200 są a moto lubi się kręcić do bodaj 9k/ to zajmują miejsce i musi być wysoka szklanka i obróbka głowicy i kasakasakasa… w takim silniczku jak sh i podobne to poza budżetem i sensem.
Obejrzyjcie to o czym pisałem wcześniej: Helix250 - zewnętrzna regulacja. To tez okazało się za drogie :/

To co kręci się naprawdę szybko nie ma śrubek - za duza waga. Jest płytka.

sysiek300
29.06.2023, 17:43
Sondowałem temat np. Forza czy X max, tam jest chyba regulacja zaworów po pierwszych 6000km, nie spotkałem się z wpisem żeby ktoś to robił, jak ktoś pytał to wręcz nagonka że "wszystko jest na pewno okej, chyba, że Ci zalezy aby serwis czy lokalny mechanik wziął kasę i nic nie zrobił to karz regulować zawory". W okolicach 17 - 20 tysiecy raczej wszyscy piszą. Pojęcia o tym nie mam, przekazuje to co wyczytałem fora, jutub itp

majo
13.08.2023, 16:52
Orientuje się ktoś jakie są różnice między sh 125 a 150 w tym samym roczniku. Tłok, cylinder?

renant
14.08.2023, 20:04
Skutery z serii sh maja koła bezdętkowe?

majo
14.08.2023, 23:23
Tak mi się wydaje. Wpadaj na testy.

Adagiio
15.08.2023, 07:02
Bezdętkowe .

renant
15.08.2023, 09:32
Dziękuję Majo, mam upatrzoną sh 150 z 2011r. Chyba po nią pojadę w niedzielę, z Gorlic ceniona 5900. Możesz zerknąć na OLX, czy warto twoim zdaniem.

To, że bezdętkowe koła, to plus, skoro koła trudno odkręcić.

Adagiio
15.08.2023, 10:18
Z Gorlic w Małopolsce? Podeślij link to zerknę

majo
15.08.2023, 13:53
Jak kupisz to się pochwal.

renant
15.08.2023, 19:03
Tak w Małopolsce, niebieski ceniony 5900, pierwszy właściciel, od dwóch lat w Polsce, wcześniej jeździł w Rzymie, bo właściciel mieszkał we Włoszech. Przebieg niecałe 22000km. rocznik 2011. Wystawiony na OLX. Nie wiem jak wkleić linka.

Majo, ma się rozumieć.

DwaMariany
15.08.2023, 19:41
Nie wiem jak wkleić linka.

Proszszsz… https://m.olx.pl/d/oferta/honda-sh-150i-20-tys-km-zamiana-na-deauville-CID5-IDWlXZR.html

Adagiio
16.08.2023, 06:25
Skuter wygląda OK., choć nie wiele można się dopatrzyć na tych małych fotkach. Myślałem że sprzedaje go któryś z gorlickich fachowców. Zapytałem żeby ewent. zaoszczędzić Ci przejażdżki i wkurwienia na miejscu. Jeśli to faktycznie Gorlice a nie okolice Tarnowa bo ma blachę KTA, jak chcesz może znalazłbym chwilkę wieczorem żeby podskoczyć rzucić okiem na niego.

renant
16.08.2023, 06:55
Dziękuję DwaMariany za linka, to ten sprzęt.

Adagiio facet mieszka 10 km od Gorlic w kierunku Tarnowa.
Jak byś mógł zerknąć, to byłoby fajnie i bym był spokojniejszy, mam grubo ponad trzysta km do niego.
Umówiony jestem na tą niedzielę, więc trochę czasu jest.

majo
16.08.2023, 22:43
Mam nadzieję że wrócisz na kołach. Strasznie mnie ciekawi różnica między 125 a 150. Szczególnie że ta z linka to już na wtrysku chyba i tarcza z tyłu..miodzio.

renant
17.08.2023, 09:52
Majo,plan jest taki, w najbliższą niedzielę bladym świtem z kolegą mamy jechać na jego sprzęcie (chinczyk 125ccm) we dwóch na jednym pryszczu. Na miejsce mamy coś niecałe 400km. Jeszcze wczoraj obaj jednogłośnie twierdziliśmy, że to pryszcz, będzie mała wyprawa. Dzisiaj rano spotkałem kumpla i był taki jakiś inny, coś przebąkiwał o jakimś wyzwaniu. Odebrałem to jako, że zaczyna wymiękać i żeby go zmotywować zaproponowałem mu tylną kanapę w moim trampku. Chociaż teraz uświadamiam sobie czy dla motocyklisty jazda jako plecak może być motywacją. Zobaczymy, bliżej niedzieli.
Jego sprzęt przelotowo w dwie osoby to 70km/h wyprzedzanie 80, przed nami w jedną stronę coś około 370km, z powrotem już na oddzielnych wehikułach, będzie szybciej czyli z 90 na przelocie. Zapowiada się ciekawie. Mam nadzieję, że nie będzie za dużo podjazdów bo przy temperaturze 30stopni silnik może mieć ciepło.

majo
17.08.2023, 12:57
Lubię takie zakupy. Szerokości. Sprawdź olej i dzida. To spalanie wg producenta nadal jest dla mnie nieosiągalne. he...he...he

RAVkopytko
21.08.2023, 14:26
Mam pytanie ,czy Suzuki Address to taka jakby Honda ANF ?

To DCT w starszej wersji jest fajowe ;)

wilq.bb
21.08.2023, 14:48
RAV to klony - w sumie to wszystko na hondzie wave bazuje.

Jakbyś miał dobrą ofertę na taki sprzęt - to jakby co szukam :)

sysiek300
21.08.2023, 16:38
co ile wymieniacie olej w tych skuterach? mam forze, producent podaje co 6000, ale niektorzy piszą, że powinno sie co 3000, czy to nie nadgorliwosc?

Komar
22.08.2023, 08:29
Wymieniam co 3-4 tys. Automat jest delikatnym układem przeniesienia napędu.
Wymiana oleju dużo daje a producenci aby ominąć normy srekologiczne kołchozu europejskiego wydłużają resursy na maksymalnie długie czasy.

Jeśli chcesz długo jeździć to nie żałuj

Pawel_z_Jasla
22.08.2023, 14:12
Również co 3 tyś. + co druga wymiana zalewam nowy do przekładni /tego wchodzi tak niewiele, że ciężko zbankrutować a głowa spokojna - akurat u mnie schodzi Motul ale to raczej przyzwyczajenie niż świadomy wybór, średnio w roku 2xsilnikowy + 1xprzekładnia/.

sysiek300
22.08.2023, 17:47
I tak to teraz jest, niby nie powinno się poprawiać producenta, ale jak się słyszy ze jakieś leasengowce maja olej co 30 000 zmieniany, to lampka sie zapala i przy interwałach co 6000, dobrze dopytac.

,,,, jeszcze sprawdziłem w książce serwisowej, tam podają co 12 000 nawet

Pawel_z_Jasla
24.08.2023, 06:53
W którym skuterze 4t jest interwał olejowy co 12.000km. ?? O ile pamiętam to Sh125/150 miała co 4.000 a Sh300/Kymco 300 ma co 5.000 albo max 6.000 - źle czytałem manual... czy i w skutrach pojawiły się longlivy i inne AD-Blue??

sysiek300
24.08.2023, 18:21
Forza 350, pierwszy na 1000, następny przegląd 12 000, 24 000 itd ... lub co rok

Z tego co wyczytałem, to te 6000 to jest opcja do Forzy 125. Moge wrzucić nawet zdjęcie z ksiązki serwisowej na potwierdzenie tego 12 000. Coś mi tu jednak nie gra żeby producent podawał 12 000, a robić co 3000, 6-8 tysięcy może bym się zgodził choć sam nie wiem, musiał bym mieć porównania do tego co było 5-10 lat temu podawane w książkach dla takich skuterów, rzeczywiście to było 4000km?

Pawel_z_Jasla
25.08.2023, 06:50
tu dla Sh125/150:
https://www.manualslib.com/manual/2989804/Honda-Sh125.html?page=56#manual
a tutaj Kymco People 300 GTi:
https://www.manualslib.com/manual/839112/Kymco-People-Gt-300i.html?page=33#manual
Chyba, że Ja coś żle czytam :D
350 Hondy to nowa jednostka więc na 100% coś "poprawili" mając na względzie "ekologię" - silniki powyżej mają niewiele ponad litr oleju /+/- 1,5l./ i z założenia użytkowane są w trudnych/miejskich warunkach więc mnie te interwały wydają się zupełnie normalne. W takiej nowej 350 pewnie co 6.000 w zupełności wystarczy ale 12.000:mur: - jak wszedł z 15 lat temu dci Renaulta to podawali co 30.000 i w połowie przypadków kończyło się biadoleniem na ujwe panewki:haha2: a w PSA Hdi interwał dla paska rozrządu 180.000-240.000 /miałem 3xC5 a ostatnio Ds5/ i w każdym pompa wody kończyła żywot kole 150.000-160.000/. Może na francuskich autostradach i niemieckich rocznych przebiegach bo w naszych warunkach to ponad 10 lat jazdy, miliony rozruchów, roczne amplitudy temp. po 50-60 stopni i cała masa innych dupereli. To trochę jak z tym wywiadem: Pani Genowefo a ile tych bombek robicie ? ... bez kozery powiem milion.

Vidon
30.08.2023, 05:46
W moje SH 150 z 2003r wymieniałem na dniach pasek z rolkami, ściągnięcie pokrywy i jej montaż to wyzwanie, trzeba ściągnąć podnóżek pasażera, zamontować z powrotem podnóżek to jakaś patologia.

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Komar
30.08.2023, 13:57
Mam do sprzedania szybę z ochraniaczami na ręce do SH jakby ktoś chciał.

sysiek300
30.08.2023, 18:15
tu dla Sh125/150:
https://www.manualslib.com/manual/2989804/Honda-Sh125.html?page=56#manual
a tutaj Kymco People 300 GTi:
https://www.manualslib.com/manual/839112/Kymco-People-Gt-300i.html?page=33#manual
Chyba, że Ja coś żle czytam :D
350 Hondy to nowa jednostka więc na 100% coś "poprawili" mając na względzie "ekologię" - silniki powyżej mają niewiele ponad litr oleju /+/- 1,5l./ i z założenia użytkowane są w trudnych/miejskich warunkach więc mnie te interwały wydają się zupełnie normalne. W takiej nowej 350 pewnie co 6.000 w zupełności wystarczy ale 12.000:mur: - jak wszedł z 15 lat temu dci Renaulta to podawali co 30.000 i w połowie przypadków kończyło się biadoleniem na ujwe panewki:haha2: a w PSA Hdi interwał dla paska rozrządu 180.000-240.000 /miałem 3xC5 a ostatnio Ds5/ i w każdym pompa wody kończyła żywot kole 150.000-160.000/. Może na francuskich autostradach i niemieckich rocznych przebiegach bo w naszych warunkach to ponad 10 lat jazdy, miliony rozruchów, roczne amplitudy temp. po 50-60 stopni i cała masa innych dupereli. To trochę jak z tym wywiadem: Pani Genowefo a ile tych bombek robicie ? ... bez kozery powiem milion.

Dzięki kolego za "te" stare wytyczne do skuterów, jest to dobry ogląd na sprawe, u mnie o tyle nie będzie problemu, ze nie dobije kilometrowo do tych 12 000, raczej max 6-8 000 rocznie zrobie tzn. raz w roku bede musiał wymieniąc olej np. na wiosne i tyle

matjas
30.08.2023, 20:03
Olej wymień przed zimą i już nie odpalaj. To lepsze niż trzymanie żuru w silniku przez zimę.

sysiek300
01.09.2023, 20:16
Olej wymień przed zimą i już nie odpalaj. To lepsze niż trzymanie żuru w silniku przez zimę.

:Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumb s_Up: słuszna uwaga