PDA

View Full Version : Rd03 słabe ładowanie


Widmo80
11.01.2017, 22:34
Nie wiem czy w trójkach to normalne , ale wydaje mi sie że w mojej ładowanie jest jakies słabe . Aku normalnie ma 12.5 v . Po odpaleniu ( miernik na klemach aku ) napięcie powoli , a ze światłami jeszcze wolniej pnie się do 13.6 v max i dalej nie wzrasta. Na moje to powinno być jakies 14.5 V . Co sprawdzić? Uzwojenia alternatora omomierzem na przebicie do masy i napięcie przemienne między fazami ? W DR miałem tak że wymieniłem regler a okazało się że "upieczona" jest jedna cewka w alternatorze . Nie wiem jak xrv 650 ma mieć prawidłowo.

Dubel
11.01.2017, 23:29
13.6 na światłach i wolnych obrotach jest ok.

Fihu
11.01.2017, 23:41
Jest dobrze jeśli o wolne obroty, nie pamiętam dokładnych wartości ale coś takiego
Ile masz na wolnych bez świateł? Ze światłami? I na obrotach (z i bez)?

Widmo80
12.01.2017, 21:58
I znalazłem przyczynę !! :):)

Poszłem do garazu zeby posprawdzac te napięcia na wyższych obrotach , ale cały czas od początku czułem że coś jest nie ok z prądami w mojej trójeczce . Światła takie jakieś żółto pomarańczowe , ale tłumaczyłem to sobie tym że pewnie to taka przypadłość trójki .
Odpaliłem , miernik no i pomiary . Na światłach było tak ;
1200- 11.8V
2000- 12.2V
3000- 13.0V
4000- 13.8V
5000- 14V

Bez świateł
1200 - 13
2000- 13.5
4000- 13.6 ..

Wiedziałem że coś jest nie tak a spodziewałem się najgorszego , że cewki / uzwojenia się poszły j..ać .
Więc Rozpinam kostkę z trzema zółtymi przewodami co ida do altka - nie da się rozłączyć - na siłę poszło , ale co się okazuje . Kostka od wewnatrz tragedia . Postapiane wtyki i zwęglone no i zwarcie między 2 fazami właśnie w tej pi..dolonej kostce . Myślę sobie , jak było zwarcie to i uzwojenia tez poszły się j..ać . Kostki odciete i w śmietnik od razu .

https://images81.fotosik.pl/287/0f9b12095cecf5b7gen.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0f9b12095cecf5b7)

Że przez takie goowno tyle problemów ..
ale miernik , omy i chwila prawdy . Do masy przebicia brak :) między fazami taka sama rezystancja :) Po odpaleniu na przemiennym napięciu mierzone takie same napięcia między fazami tj koło 17V :)
Jednak HONDA to porządnie te silniki robi :bow:- Cewki pomimo zwarcia się nie spaliły a już widziałem zwalanie dekla , wymiana cewek itd .. . Czyli co - kostki robiły problem to się ich pozbywam . Lutownica i robię to co uczyłem się na praktykach - cyna i pobielanie końcówek , koszulki termokurczliwe , lutowanie żółty na żółty :D

https://images84.fotosik.pl/286/c2134ac270890b60gen.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/c2134ac270890b60)

No i chwila prawdy ... silnik odpalony , światła włączone i ..

1200 - 13 V
od 2000 do 6000- 14.4 V :D:D:D:D:D
A światła nabrały ładnej białawej barwy w końcu .
Cieszę się że to tylko taka pierdoła i obeszło się bez grubszych napraw tak jak miałem w DR . Sprawdzcie sobie jak wygląda wasza kostka - ta od regulatora co idzie z żółtymi 3 przewodami ( górna ) jak jest podejrzenie ze z ładowaniem cos nie tak .

Dubel
12.01.2017, 22:59
Mało czytasz forum, my to znamy i wiemy. Pierwsze to podanie prawidłowych objawów. W poście pierwszym napisałeś że ładowanie ma 13.6 co jest prawidłowa wartością na wolnych obrotach przy włączonych światłach.
Pozdro

Widmo80
12.01.2017, 23:16
Wczoraj tak pokazało 13,6 V. Dzisiaj 11.8 na tych samych obrotach i obciążeniu .
Po wcisnięciu stopu było jeszcze gorzej . żeby osiągnąć te 13.5 v trwało to chwilę dłuzszą , teraz jest od razu , niezaleznie od obciążenia . Opisałem problem bo moze komuś sie przyda to i pomoże .
Pozdro.

northb
13.01.2017, 01:03
Problem = kostka :)

Dzieju
13.01.2017, 05:05
Nie myślałem że zmiana malowania tak szybko zadziała. Taka karma :)

Dubel
13.01.2017, 07:34
No to Widmo80 podpowiem Ci jeszcze jedno. Jesli miales przyjarana kostke z pradnicy to sprawdz rowniez kostke zasilajaca przekaznik rozrusznika.

Pozdro

Widmo80
13.01.2017, 08:57
Problem = kostka :)

No dokładnie.

Dzieju -Nie myślałem że zmiana malowania tak szybko zadziała. Taka karma

zmiana malowania wyszła na + a dokładnie na + 14.4 V :D

Dzieki Dubel - codzziennie sie uczymy czegos nowego .

motormaniak
13.01.2017, 08:59
problem kostki opisany był na tym forum pewnie za 100 razy, ale dobrze że i Ty wrzuciłeś swoje fotki - Im więcej tym świadomość większa a poczciwym AT i TA lat nie ubywa.

Kazmir
13.01.2017, 09:23
problem kostki opisany był na tym forum pewnie za 100 razy
Niech będzie 101;):haha2:

Widmo80
13.01.2017, 15:52
To ameryki widzę nie odkryłem :D Dobrze że zwarcie w kostce nie popierdoliło innych rzeczy . Zapobiegawczo pozagladam dzisiaj do innych wtyczek i przepsikam jakimś kontaktem czy nawet zwykłym wd40 żeby odchamić .
To jeszcze w temacie . Czy regulator , a to co mam wygląda na oryginał ma mieć styk z masą ( radiator ) czy nie ?

Kazmir
13.01.2017, 21:20
przepsikam jakimś kontaktem czy nawet zwykłym wd40
To niedługo znowu będą problemy:Thumbs_Down:To już lepiej maścią do du...y posmarować;):haha2:

Widmo80
13.01.2017, 22:37
Ze schematu wnioskuję że styku z masą ma nie być , no chyba że ma być, to juz co innego :D
Tak sie zastanawiam

szynszyll
14.01.2017, 09:21
Obudowa reglera nie ma styku z masa. Zielone to masa. WD40 to chujowka nie nadajaca sie do niczego. Istnieje od lat ale nie bardzo wiadomo do czego sluzy. Wyrzuc to i wiecej nie kupuj. Homeopatia :)

Fazmin
14.01.2017, 09:58
12,5 v akumulator ?

trochę mało, kiedyś czytałem że od 12,6 poniżej zaczyna się zasiarczać. Co najmniej 12,8. Chyba że aku jest stary to już może nie trzymać jak należy.

Są w sumie prostowniki regenerujące ale czy to prawda kto wie.
np. Ctek 5.0.

szynszyll
14.01.2017, 10:08
Prostownik regenerujacy :) brzmi prawie jak pompka do penisa :) co niby ma 'regenerowac' takie cudo?

Widmo80
14.01.2017, 23:53
12,5 v akumulator ?

trochę mało, kiedyś czytałem że od 12,6 poniżej zaczyna się zasiarczać. Co najmniej 12,8. Chyba że aku jest stary to już może nie trzymać jak należy.

Są w sumie prostowniki regenerujące ale czy to prawda kto wie.
np. Ctek 5.0.
Napięcie 12,5 bo ładowanie było słabe - na światłach i stopie wręcz poniżej 12v spadało na zapalonym silniku . Teraz jest prawidłowe . Dodatkowo aku osłabiło ustrojstwo co podłączyłem ostatnio pod aku - gniazdko zapalniczki do ładowania telefonu itp. Ma ono jeszcze oprócz standardowego 12v gniazdka zapalniczki , gniazdko USB juz pod zwykły kabel do ładowania . Nie podłanczałem przez stacyjke, bo wqrwia mnie jak musze włączać zapłon na postoju żeby mi się telefon ładował i uznałem że samo w sobie ma to pobór żaden .. no i byłem w błędzie bo okazuje sie że to gówienko , nawet jak niczego nie ładuje i jest zatkane pobiera jakies tam miliampery jednak . Pół biedy jak moto często jest palone , to wiadomo się doładuje , gorzej jak postoi z 2 tygodnie albo dłużej - zaczęło mi brakowac prądu na rozruch . Muszę to inaczej popodłanczać , uwzględniając jeszcze halogen 40 wat jako oświetlenie takie ofowe , załączane gdy orginalne nie świeci .
Szynszyl - nie gadaj WD40 sprawdza się u mnie dobrze zamiast pasty do butów ;) Poważnie , Moje trapery jak umyte i sucze juz spsikuje wudekiem i mam fajny wygląd , nie przemakają i robie to 10 sekund , bez pastowania , czyli do czegoś tam sie nadaje :D
Co do ładowareczek z lidla cudownych , to ja tego nie uważam - uzywam prtostownika " normalnego" z pokrętłem i amperomierzem - niezawodny . A aku jak pada to się wymienia - nie wymienia sie przxeciez co sezon .

Widmo80
13.10.2017, 20:13
Problem ładowania w mojej trójce powrócił .
Napięcie na żółtych kablach ok . Reszta kostek ok - przeczyszczona.
Ładowanie chwilami jest , ale częściej nie ma .
Regulator gorący jak sqr....syn .. Nie mam pomysłu co może być nie tak . Jak zapalę światła to na wolnych obrotach spada nawet do 11v a na wyższych już całe 12.6v :vis: Regulator wygląda na oryginalny jeszcze .
Co może być powodem ? Jakaś kostka gdzieś przy zegarach ?
Ewentualnie od którego transalpa by pasował regler

Artek
13.10.2017, 20:50
Transalp 650- więcej lutowania i roboty z adaptacją.
Transalp 700- szybko i bezboleśnie. http://allegro.pl/transalp-700-09r-regulator-napiecia-i6407323250.html#

Widmo80
13.10.2017, 21:24
Dzięki Artek za pomocną pomoc :)
Ja obstawiam że to wina regulatora , no bo co innego ?
Aku nie wiem ile ma .
Edit.
Dzisiaj , zanim kupiłem regulator , zajrzałem jeszcze do aku , i się okazuje że sucho ..
Po taniości na razie ( destylowana woda 1.60) uzupełniłem , podładowałem i wydaje się że wróciło do normy .
Troche tak pojeżdżę i zobaczę czy problem jest dalej .
Edit 2
Zakupiłem regler od trampka 600( wolę jęździć z czymś co zrobiła honda i w końcu mam 14,5 V w porywach do 15V Ale tylko pod pełnym obciążeniem :) Wszystko polutowane ; myślę że będzie już ok .