PDA

View Full Version : Pytanie do tych co wolą osiemnastki


Lepi
16.03.2009, 18:47
Witam,
dziwne ale szukajka nic nie znalazła.
Zastanawiam się nad zmianą felgi na węższą. Kto wie o czym trzeba wiedzieć? Liczba szprych bywa chyba różna... Jaką felgę polecacie? Ile kosztuje przekładka?
pzdr.

ramires
16.03.2009, 18:59
DID, Excel, Rexfelgen w takiej kolejnosci.

Przekladka to od 80-200zl za przeszprychowanie.

Na jaką szerokość chcesz felge zmienić?

Lepi
16.03.2009, 19:26
W tej chwili mam 4 cale z tyłu a to trochę za dużo. A na jaką chcę zmienić? Sam nie wiem, czekam na dobre rady...

Pawel_z_Jasla
16.03.2009, 19:47
Niezwykle ważne jest aby odpowiedzieć sobie na pytanie do jakiego motocykla chcesz to koło:haha2:. Z opisu wynika, że masz KTM-a więc masz i 18" na tyle i chyba 36 szprych czyli tyle ile normalnie ma być, więc proponuje jakiegokolwiek Excela od 2,50" w górę i będzie "git" choć do takiego bydlaka poniżej 3" bym raczej nie schodził /wsadzisz na taką fele opone od 120 do 140 bez większego problemu/. W AT na tyle jest jak zwykle "nienormalnie" czyli 32 szprychy na co zreszta należy zwrócić uwagę przy kupnie felgi do przeplotu bo ciężko potem te pozostałe 4 otworki zaspawać - napisz coś więcej o swoich problemach to może poradzimy;)

Lepi
16.03.2009, 20:25
No dobra, już wyjaśniam problem.
Chodzi faktycznie o bydlaka czyli LC8Adv i o jego tylne koło. Seryjna oponka to Pirelli MT90 w rozmiarze 150. Na asfalt super w błoto bez sensu. Rozglądałem się za drugim kompletem kół żeby sobie czasami z czarnuchami polatać. Cena mnie powaliła i niewiele dokładając kupiłem sobie do lasu EXC. Poszedłem po bandzie. Motocykl zajefajny ale niestety tylko do szaleństw. Z afrykami nie da się nim jeździć (nuda i mały bak). Więc nadal przekładam oponki w LC8. I tu sedno problemu. Najszersza opona enduro jaką można dostać to 140. Jest tak rozpłaszczona na feldze że aż przykro wygląda. Ale chodzi oczywiście nie o wygląd. Strasznie kiepsko się lata w winklach. Podejżewam, że to właśnie przez tą szeroką felgę.
Na drugi komplet kół brakuje kasy (EXC nie sprzedam!!!). Pomyślałem, że może wsadziłbym trochę węższą felgę. Najlepiej taką, żeby i rozmiar 150 i rozmiar 140 jako tako na nią pasowały. Ewentualnie na szosie też bym latał na 140.

Pawel_z_Jasla
23.03.2009, 18:36
Moim zdaniem najtaniej jednak wyjdzie poszukanie drugiego kompletu kół. Rozeznaj temat odnośnie ośki przód/tył, mocowania tarcz hamulcowych, zębatki oraz "sprzegieł" pod nią i jeśli masz KTM-owski standard to kup sobie używany komplet np. na niemieckim ebay-u od jakiegokolwiek pasującego pomarańcza, Huski, Vora czy innego potwora. Takie rozwiązanie będzie miało jeszcze tą przewagę, że inwestując powiedzmy 300EU /za tyle dokładnie kupiłem komplet Exceli/ zanabędziesz pakiet przy którym serce ci nie padnie po pierwszym zagięciu feli co na 99,9% przy lataniu w terenie wcześniej czy później nastąpi - cudów ni ma coś się spierd... musi. Przy okazji do takiego kółka założysz sobie trzymaki i będziesz mógł latać na ciśnieniu zbliżonym do tego co nurkowie na 10m mają /o przyjemności trzepania afrykańskich dupsk nie wspomnę/. Jeśli natomiast rozmiar "osiek" jest różny a dodatkowo dojdzie jeszcze problem gumowych "sprzęgieł" które jako żywo na tyle w Hondzie występują to kup gołe fele /przód od 1,65" w górę a tył od 2,50" wzwyż/ i dokonaj ich przeplecenia - tańszego rozwiązania raczej nie znajdziesz. Ja osobiście, z uwagi na zwiększone prawdopodobieństwo uszkodzeń felgi w terenie odradzał bym wymienianie samego tyłu /tym bardziej w Lc8, który raczej tani nie jest/. POZDRAWIAM i powodzenia ;)

Ps.
Przeplecenie to coś kole tego co napisał Ramires /Ja normalnie płace zawsze +- 100 zł./, pamietaj !! nie oszczędzaj na przodzie, jak poszukasz i pod ogonem się nie pali to używaną felge wyrwiesz w granicach 150-200 zł czyli komplet na obie ośki z robocizną i tak nie przekroczy 6-ściu stów.

Lepi
23.03.2009, 20:02
No właśnie od niczego innego nie podejdą. Chodzi tu o mocowania tarcz hamulcowych (z przodu 2) itd. Poczytam jeszcze ale z tego co wiem na dziś to trzeba kupić drugi komplet kół, wybebeszyć piasty z tarczami, kupić dodatkowe felgi i zapleść. Tylko ta kasa...

ramires
24.03.2009, 14:56
Ja też jestem za Infidel Corner :D