PDA

View Full Version : AJP pr7


Ofelia
06.12.2016, 19:02
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15327400_1789886861275108_6887301275795403210_n.jp g?oh=513161f657ca8293474eaabce82f7eb1&oe=58B293AD


Pojemność silnika - 600ccm
Silnik - 1-cylindrowy, 4-suw, 4 zawory / chłodzony cieczą, DOHC
Średnica x skok - 100 x 76,4 mm
Zasilanie paliwem - wtrysk paliwa, ⌀45 mm prepustnica
Rozruch - rozrusznik elektryczny
Sprzęgło / skrzynia biegów - hydrauliczne / 6 biegów
Rama - kompozytowa - aluminiowo-stalowa
Wysokość siedzenia - 920 mm
Rozstaw kół / prześwit - 1540 mm / 320 mm
Poj. zbiornika paliwa -17 litrów
Ogumienie (przód) - 90/90 - 21``
Ogumienie (tył) - 140/80 - 18``
Zawieszenie (przód) - Upside-down, 48mm, skok, Marzocchi, 300 mm, pełna regulacja
Zawieszenie (tył) - AJP progresywny system, Sachs, skok 280 mm, pełna regulacja
Układ hamulcowy (przód) - zacisk 2-tłoczkowy - pływająca tarcza ⌀ 300 mm
Układ hamulcowy (tył) - zacisk 1-tłoczkowy - tarcza ⌀ 240 mm
Masa (z paliwem) - 165 kg
Masa na sucho - 150 kg

CENA: 43 000,00zł



DETALE - chcę zobaczyć AJP PR7 z bliska !!! (http://ajp-moto.pl/aktualnosc/66)

http://www.ajp-moto.pl/fotos/GALERIA/20161129_AJP_PR7_World_test/AJP_PR7_detal_enduro_test_250cc_17.jpg

AJP Motocykle

Qter
06.12.2016, 19:14
Cena?

Pzdr

Qter

madafakinges
06.12.2016, 19:41
I tu jest mały problem...

piono
06.12.2016, 19:49
... 43 kilo PLN wg. strony z danymi tech.

ablos78
06.12.2016, 20:41
Wszystko fajnie tylko ta cena:(

Arkan
06.12.2016, 21:25
... 43 kilo PLN wg. strony z danymi tech.

Cena wyższa od 701 enduro :eek:....kogoś posrało.:dizzy:

czaja
06.12.2016, 21:34
SWM 650 czyli stara Huska 630 (ten sam silnik w AJP) kosztuje poniżej 30 tys

Gawień
06.12.2016, 21:37
Fajnie byłoby wywalić takie ogłoszenia z forum , bez żadnego normalnego opisu , bez ceny tak o sobie przeklejone bezosobowo itp :Thumbs_Down:

Cezarus
06.12.2016, 21:39
SWM 650 czyli stara Huska 630 (ten sam silnik w AJP) kosztuje poniżej 30 tys

I ma 19 cali z przodu i 17 z tyłu .......................

czaja
06.12.2016, 21:46
RS650R ma normalne koła 21 i 18.
Wiem, że AJP jest najprawdopodobniej znacznie lepszą konstrukcją jednak z tą ceną przesadzili.

Ofelia
06.12.2016, 21:52
Fajnie byłoby wywalić takie ogłoszenia z forum , bez żadnego normalnego opisu , bez ceny tak o sobie przeklejone bezosobowo itp :Thumbs_Down:

Cena dodana. Podpis tez.

Co znaczy bezosobowe i bez normalnego opisu? Wywalić ? Wstawiam informacje w miejscu "Dział Producentów i Dostawców" wiec w czym problem?

mirkoslawski
06.12.2016, 21:57
Może i to sprzęt warty uwagi ale wejście na rynek (problemy z homologacją, odraczanie premiery, itd.) i cena (w korelacji z historią/popularnością marki, zapleczem serwisowym, dostępem do akcesorii itd.) wyższa niż u konkurencji, co może być gwoździem...oby jednak sprzedaży. Osobiście zastanawiam się, co tyle kosztowało, bo na pewno nie osprzęt (oczywiście mogę się tylko domyślać).
W sumie mój X Challenge ma praktycznie to samo ( w sensie możliwość motocykla i jego danych technicznych oraz aspektów potrzebnych do wykorzystania w turystyce ADV i właściwie nawet technologii) ;)

Trzymam kciuki za projekt choć łatwo nie będzie :)

Gawień
06.12.2016, 21:58
Przeczytaj sobie ogłoszenie i ocen na ile jest to bezosobowa oferta i ogłoszenie jak na portalu Allegro a na ile to jest ogłoszenie wśród kolegów na forum . W sumie w temat wchodząc myślałem ze wchodzę do tematu może związanego z IPhone 7:) ja tam stwierdzam ze takie oferty umieszczane w ten sposób nic nie wnoszą i tym bardziej jak forum nie ma problemu z kasa - nie powinny być dopuszczane .

A żeby bardziej naprowadzić Cię o co mi chodzi : ja na przykład tej marki nie znam . Nie wiem co jest warta , czy jest z Chin , czy nie , jak się sprawują i co jest w nich niesamowitego . I na forum kiedy ta oferta trafia w dużej mierze do znajomych fajnie byłoby takie informacje otrzymać . Szczególnie ze cena jest kosmiczna .

Pozdrawiam

mikelos
06.12.2016, 22:14
Obserwuje rozwój projektu PR7 od kilkunastu miesięcy, oglądałem na żywo PR5 Extreme. Ufam że wiosną uda się potestować PR7 w realu. Maszynka ma wszystko co jest potrzebne do podróżowania (sprawdzony i niewysilony silnik, nawigacja, dobre światło, spory zbiornik z korkiem z przodu, jakaś tam mikro owiewka). Kupując KTM 690 / H701 to wszystko trzeba będzie dokupić.

In minus - nieznana w Polsce marka, zerowa sieć serwisowa, problem z odsprzedażą. itd. Roczna (planowana) produkcja na poziomie kilkuset (700 ?) sztuk pewnie bez problemu rozejdzie się po świecie. To że w Polsce panuje "kult" pomarańczy nie oznacza, że reszta świata ma tak samo. Zobaczcie na czym jeżdżą bracia Czesi - Sherco, AJP, Yamaha.

KristoF
06.12.2016, 22:42
Wersja adv ma bardzo ładny tłumik.

Jac
06.12.2016, 22:45
Michał, ale sieć serwisowa ktma to chujnia, a nie serwisy. Nikt tam chyba nie jeździ, a ciągnie sprzęty do znajomych mechaników. Owszem poprawili bardzo mocno dostępność/dystrybucję części, ale reszta, w tym w szczególności podejście do klientow to w dalszym ciągu dno. Ja rownież cieszę się, że będzie nowy singiel podróżny, z jakimiś aspiracjami terenowymi. I że nie bedzie to ani KTM, ani klon, czyli Huska. Ale cena vs. Głębokość portfeli w PL wspartych "siłą marki', znanej jak widać nawet tutaj jedynie niewielu osobom - faktycznie przesadzona.
Jac

borys609
06.12.2016, 22:49
Jest jakaś wersja Adv i nie-Adv modelu PR7?
I dlaczego na zdjęciach z portugalii na silniku jest emblemat 650 skoro silnik ma pojemność 600ccm?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

leff
07.12.2016, 00:42
Witam Społeczeństwo, czytam uwagi na temat AJP PR7 i mam powody, by jakoś się do tych wszystkich albo chociaż większości wpisów odnieść. Wypunktuję, bo tak będzie prościej i bardziej przejrzyście.
1. AJP PR7 vs. Huska, KTM 690 i CCM GP450 Adventure. Można się rozpisywać na kilometry. Po testach PR7 w Portugalii AJP PR7 kwalifikuje się jako potencjalna konkurencja wspomnianych wyżej trzech marek. Przeciwko AJP pozornie przemawia cena, ale i tak jest znacznie niższa niż rekomenduje producent. To efekt rozchwianego kursu PLN do EURO.
Huskę i KTM 690 można kupić taniej niż PR7, ale KTM-em lub Huską nie da się pojechać na wyprawę prosto z salonu. Na AJP PR7 bez problemów.

2. Co do detali: Huskę i KTM-a trzeba solidnie doposażyć, żeby uzyskać specyfikację standardowo wyposażonego AJP PR7. Dlaczego? No bo kanapa, nawigacja (tablet), 17 litrowy zbiornik paliwa, świetne światła HELLA, owiewka, która naprawdę robi robotę. Do tego dodam, że na sucho Huska 701 waży 145 kg. Co to znaczy "na sucho" w Husce i KTM? Na pewno bez paliwa i płynów. AJP bez paliwa waży 150 kg. Zawieszenia też się różnią: AJP PR7 ma 300mm skoku z przodu i 280mm skoku na tylnym zawiasie. Kto zainteresowany niech porówna sobie z zawiasami KTM i Huski. ;)

3. Waga maszyny to jedno, ale drugie to wyważenie. 70% masy motocykla (silniki i zbiornik paliwa) znajduje się niemal idealnie pomiędzy przednią i tylną osią motocykla na wysokości pomiędzy 30-60 cm. Efekt: niemal wańka-wstańka. :) Złapać motocykl jedną ręką, gdy jest w połowie drogi między pionem, a glebą po czym tą samą jedną ręką przywrócić go do pionu. Dotąd udało mi się to z lekkimi endurakami, CCM-em GP450 Adventure i AJP PR7.

4. PR7 prowadzi się po każdej nawierzchni niczym 120 kilogramowa "ćwiartka". W wersji standardowej (46 KM) PR7 jest w stanie pojechać ok. 170 km/h, ale prędkość maksymalna to Pan Pikuś. Cała tajemnica tkwi w silniku i doborze przełożeń. W PR7 wsadzono silnik SWM, czyli z motocykla Husqvarna TE630. W AJP jest o blisko 10KM słabszy niż w nieco podobnym SWM czy starej Husqvarnie TE630. Zabieg producenta był celowy, bo moc odpowiada tylko i wyłącznie za osiąganie przez pojazd prędkości maksymalnej. Za przyśpieszenia i kulturę pracy jednostki napędowej odpowiedzialny jest moment obrotowy, a tego właśnie w standardowej wersji AJP PR7 nie brakuje. To pierwszy motocykl, na którym nie ma dylematu jaki bieg zapiąć. Nie ma "dziury" między I i II biegiem ani II i III itd. Można jechać powoli offem na jedynce wachlując manetką gazu i trzymać prędkość od 5-40 km/h. Można też wbić II bieg i jechać tak samo komfortowo z prędkościami 20-70 km/h. Reakcja na gaz jest bardzo spontaniczna i daje masę radości (sprawdzone na sobie).

5. Serwisy i sieć dealerska AJP w Polsce...hmmm... nie jest idealnie, ale i nie jest źle. Mamy świetny serwis w Warszawie. Ktoś kojarzy Szparaga? ;)
Niezłe serwisy są w Poznaniu i w okolicy Bielska-Białej. Nie mogę pominąć koleżki Bliźniaka z Wroca. :D Nie jest więc chyba źle. :)

6. Dla fanów mocy jest możliwość zapakowania power kitu. Inny airbox, inny komputer z mapą.zapłonu i zupełnie inny układ wydechowy. Taką wersją nie jeździłem, ale zdaniem testerów jest nieco bardziej nerwowy niż standardowe AJP PR7 i może być nieco szybszy.

7. Emblemat 650. Skąd się wziął, nie wiem. Za to jeździłem BMW F650GS Twin, która miała silnik o pojemności 800 cm3. I nikt się nie czepiał. ;)
Co do kwestii homologacyjnych AJP PR7, łatwo nie było. Pierwotnie w motocyklu miała być montowana jednostka z Tenery (660 cm3). Niestety Yamaha wycofała rozwój tego silnika m.in. chyba ze względu na normę EURO4. To spowodowało poślizg całego projektu PR7. Z ciekawostek: AJP PR7, to taka współczesna wersja niezłej maszyny wyprawowej: poza wtryskiem w zasadzie brak jakiejkolwiek elektroniki. Głębokość brodzenia to ok. 90 cm. Nie ma ABS-u i jako motocykl enduro ma homologację tylko na 1 osobę (dla jednych wada, dla innych nie ma znaczenia). ;)

8. Dostępność i ceny części. Mirkosławski, nie zgadzam się z Tobą. Jeżeli jest pożar w burdelu, to klient jest w stanie otrzymać części w ciągu 48 godz. Zagadnieniem w takim wypadku pozostaje koszt przesyłki, ale to inna bajka. Zdarzyło się po kilkakroć, że klient otrzymywał klamoty prosto z Portugalii, żeby nie tracić czasu na przesyłanie za pośrednictwem importera. Co do ceny części: nie wiadomo jeszcze jak będą kształtować się w przypadku PR7, ale w przypadku maszyn PR3, PR4 i PR5 ceny klamotów są w większości przypadków zdecydowanie niższe niż u konkurencji oraz zdecydowanie łatwiej i szybciej dostępne.

9. Być może przed Bożym Narodzeniem pojawią się w Polce 2 maszyny testowe AJP PR7. Piszę być może, bo zaraz 2017 r. a źle zostaje się z takim towarem z rokiem produkcji 2016, bo od strony księgowej i podatkowej to bardzo boli. Nastawmy się więc na 2017 r. Będą co najmniej 2 maszyny demo. Na pewno planujemy pojawić się na IZI Meeting, ale wcześniej, jeżeli zima się nie rozhula, będzie można przysiąść się do tej maszyny i potestować w Poznaniu, w Warszawie, we Wrocławiu i z pewnością na Pomorzu.

Rekapitulując: kto zechce spróbować zmierzyć się z AJP PR7 będzie miał okazję. :)
Pozdrawiam wszystkich. :D

jorge
07.12.2016, 02:49
Nie kumem tych komentrzy. Ofelia jest w porządku - jak ktoś ma pytania wystarczy zapytać... a jak ogłoszenie nie teges - to co - jej sprawa, najwyżej nie sprzeda. Trzeba pojechać na Izi-ego i można macać na żywo... Ech co z tym FAT...

PawelM.
07.12.2016, 07:02
Tu jest temat sprzedaży a dyskusje lepiej przenieść do nowego tematu. Na temat nowej NAT też wiele napisano o cenie i nieznanej jakości ale nie w wątku sprzedazowym

mirkoslawski
07.12.2016, 07:58
Leff, a z czym tak konkretnie, się nie zgadzasz?
Mówię poważnie - 3 mam kciuki bo może za 2,3 lata go zakupię (używkę) :)

Co do wyjazdu na wyprawę "prosto z salonu" - co na to gwarancja? Wszystkie/większość nowych motocykli mówi jednak o serwisach firmowych/autoryzowanych...chyba, że to "przenośnia" i piszesz o doposażeniu seryjnym motocykla...

BTW zgadzam się z Pawłem i może dyskusje warto z tego wątku wyciąć, coby nie robić burdello.

Zdrowia

Arkan
07.12.2016, 08:57
@leff - przyglądam się temu motocyklowi, bo nie ukrywam, że szukam motocykla o zbliżonych parametrach, a z obecnymi wytworami grupy KTM niezbyt mi po drodze. Mam kilka pytań i może mógłbyś rzucić trochę światła:
1.Czy możesz coś powiedzieć na temat felg i piast? Pamiętam z dawnych zapowiedzi (plotek?), że miały być fabrycznie excele, a piasty wyglądają na lekkie (jakies klony talona?). W miejscach, gdzie jeżdżę koła i piasty są ważniejsze niż moc, a felgi z gównoliny zmuszają do jazdy na setupie asfaltowym, bo na obniżonym ciśnieniu kończą zabawę w kilka godzin.
2. Jakie są okresy między serwisami?
3. Czy znana jest cena power kitu i czy przeróbka (jak rozumiem fabryczna) zwiększa masę motocykla (inny układ wydechowy)?
4. Ze zdjęć wynika, że podobnie jak we wszystkich xt660 elementem który może zakończyć podróż jest nieosłonięta pompa. Jest na szczęście wyżej niż w xt-kach, ale pechowy paciak na kamolach kończy zabawę. Czy w pr7 producent przewidział punkty do zamocowania gmoli, czy będzie taka rzeźba jak w nowej afryce?
5. Plastiki są miękkie czy twarde?
6. Co do za tablet przyklejony do owiewki i co tam jest? :-) Jeśli to nie jest coś mega-super potrzebnego, to jak znam Szparaga to mi to wykręci w pierwszej kolejności :D (dla tych co nie wiedzą, to Szparag jest zwolennikiem poniekąd słusznej teorii, że jeśli pojazd pozbawiony jakiejś części zachowuje pełną zdolność do jazdy, to należy tą część usunąć na stałe :D :haha2: )

KristoF
07.12.2016, 09:00
Wróć, on jest chyba w wersji o podniesionej mocy. Widziałbym w nowej AT taką puszkę:

http://advrider.com/index.php?attachments/15073418_1825149870832637_6090826430569298882_n-jpg.694396/

Cezarus
07.12.2016, 09:15
Kibicuję temu projektowi i widzę w nim następcę mojego Xchallanga :) poczekamy na jazdy testowe i możliwość zobaczenia na żywo.

Emek
07.12.2016, 09:21
PR7 prowadzi się po każdej nawierzchni niczym 120 kilogramowa "ćwiartka". W wersji standardowej (46 KM) PR7 jest w stanie pojechać ok. 170 km/h, ale prędkość maksymalna to Pan Pikuś. Cała tajemnica tkwi w silniku i doborze przełożeń.
Zakładam że miałeś okazję pojeździć. Możesz podzielić się szerzej wrażeniami z jazdy?

madafakinges
07.12.2016, 09:29
Tak jak pisał Arkan;
-Felgi no name
-hamulce no name
-całkowice odsłonięty kolektor i chłodnice podejżewam że przy pierwszym offie pójdzie to w pizdu
Co do porównania do 701.
Na plus brak sterowania ridebywire(choć nie słyszałem, żeby był z tym jakiś problem, choć wiadomo, że awaria elektronika nie jest przyjemna)
Skok zawieszenia 300vs275 na korzyść ajp, ale czy na prawde w tego typu motocyklu to znaczna różnica?
ajp ma zbiornik 17l 701 13l
Argument scentralizowania masy i niskim środku ciężkości przy 690/701 blednie.
Dostępność wszelakich akcesoriów i części do huśki...
Teraz można kupić 701 za 36tyś od ręki. za 7 tyś można zrobić z niej
67818
I tu robi się nam 23l paliwka osłona przed wiatrem, zawias WP, hamulce brmbo, felgi did...

Kupiłbym ten motocykl ale za 33 a nie 43 tyś.... ale życzę jak najlepiej i mam nadzieje, że jeśli potwierdzi się jego zapowiadana niezawodność, jakość i przydatność w turystyce off to będzie dobrze się sprzedawał i może nabędę taką używkę.

ps. na pewno wolałbym pr7 za 43tyś. niż CCM za 47tyś.

Emek
07.12.2016, 09:37
Zgadzam się w 100% ale opinie o awaryjności 690 są wręcz legendarne. Nie mam pojęcia jak wygląda praktyka ale mnie od zakupu tego sprzętu odwodzą niezbyt ciekawe informacje o powtarzających się awariach opisywane przez użytkowników. W Kazachstanie spotkałem chłopaków na dwóch 690 i jak zaczęli opowiadać co im klęknęło w drodze w KATach to robiła się z tego dość długa opowieść.
Kumpel z Rosji ma 690 zrobione 75000 km - lista awarii dłuższa niż katalog akcesoriów KTMa. Inny kolega nawinął 45000 km bez żadnej awarii. Nie wiadomo co o tym myśleć.

Franz
07.12.2016, 10:01
Kat na Rosję ? Na Rosję to wybrałbym raczej coś takiego :)

Emek
07.12.2016, 10:16
Co w tym dziwnego? Sporo Rosjan jeździ na KTMach i Beemwe.

Pirania
07.12.2016, 10:28
Jeszcze mały drobiazg.. utrata wartości i zainteresowanie sprzętem na rynku wtórnym, obawiam się że daleko będzie za 690/701.. Dorwać ładną 690 w normalnej kasie graniczy z cudem..np. 2011r/ 35k km/ 28k pln!:mur:

Ciekawe czemu jak się psuja na potengę!? :D

mihoo
07.12.2016, 10:41
"Teraz można kupić 701 za 36tyś od ręki."

a gdzie taka cena ?

Emek
07.12.2016, 10:42
http://allegro.pl/husqvarna-701-enduro-promocja-i6630951418.html

madafakinges
07.12.2016, 10:45
http://otomoto.pl/oferta/husqvarna-701-enduro-abs-okazja-demo-dealera-2016-z-przebiegiem-1100-km-w-moto44-ID6yleS1.html

można i za 32

Pirania
07.12.2016, 10:46
37 tys. 690tka..http://otomoto.pl/oferta/ktm-ktm-690-enduro-r-abs-model-2017-salon-szczecin-promocjaaaaaa-ID6ygpbF.html

Pirania
07.12.2016, 10:47
http://otomoto.pl/oferta/husqvarna-701-enduro-abs-okazja-demo-dealera-2016-z-przebiegiem-1100-km-w-moto44-ID6yleS1.html

można i za 32
Kupujesz ? ;)

madafakinges
07.12.2016, 10:52
na razie polatam na moim żółtym kondomie;)

Emek
07.12.2016, 11:09
Puszczają po taniości rocznik 2016 bo wejdzie zmodernizowany silnik o wyższej mocy.

Franz
07.12.2016, 11:28
Co w tym dziwnego? Sporo Rosjan jeździ na KTMach i Beemwe.

Można , tylko po co. Koło Rosja ciągnie się aż do Japonii.

We wcześniejszym poście napisałeś

"W Kazachstanie spotkałem chłopaków na dwóch 690 i jak zaczęli opowiadać co im klęknęło w drodze w KATach to robiła się z tego dość długa opowieść. "

ja mam dwóch kolegów jeżdżacych na Ktm.

Jeden ma 950 z przebiegiem 80 tys teraz. Nie zdzrzyło się by w trasie coś się nie zdupiło. Albo pompa wody, albo notorycznie pompa paliwa.
Drugi kupił nówkę 690. Na pierwszym wyjeżdzie na Bałkany siedzę na parkingu, ćmię fajkę i oglądam to cudo dokładnie. patrzę na wziernik oleju- sucho. stawiam moto do pionu - sucho. Mówię - mało oleju masz. No co tyyy. Moto dopiero po serwisie. Ujechał pierwszy tysiąc.
Kupił litr oleju, wlał i dalej na wzierniku sucho. Przy drugim dopiero pojawił się na kontrolce. wlał 1,5 litra. Gdybyśmy się nie zatrzymali na fajkę a mnie by się ten KTM nie podobał :D
wróciłby na wózku. Nikt koledze nie powiedział ,że na dotarciu może tyle oliwy łyknąć.

madafakinges
07.12.2016, 12:47
Jeszcze pytanie do sprzedawców AJP
Ile kosztuje;
-zestaw naprawczy przedniego zaieszenia
-zestaw naprawczy wahacza
-plastikowy 'boczek'
-sprzęgło jest hydrauliczne więc zestawy naprawcze pompy i cały wysprzęglik
-dekiel silnika

I najważniejsze czy z 3 z gazu idzie na koło?:)

madafakinges
07.12.2016, 14:21
Tak sobie myślę cały dzień o tym moto...
Wystarczyłoby żeby miało to znaczek hądy/ jamachy/ suzuki/ kawasaki nawet jeśli miało by te same podzespoły i było produkowane w tej samej fabryce to byłby to hit sprzedaży...

Boski-Kolasek
07.12.2016, 14:34
Indeed my dear Watsonie, indeed.


malkontenciiiii

chociaz to mocowanie lusterka mnie zastanawia, rally czy taniocha?

KristoF
07.12.2016, 14:34
Ale Honda dzisiaj = ciepłe kluchy :)

Smierzu
07.12.2016, 14:42
Ale Honda dzisiaj = ciepłe kluchy :)

w słabym sosie i nędznie podane;)

madafakinges
07.12.2016, 14:55
http://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2015/03/250cc-honda-adventure-bike-crf250-rally.jpg

Zapomniałem że honda ma już motocykl alarejli w tej klasie wagowej;)

Pirania
07.12.2016, 15:15
http://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2015/03/250cc-honda-adventure-bike-crf250-rally.jpg

Zapomniałem że honda ma już motocykl alarejli w tej klasie wagowej;)

:haha2::haha2::haha2:

borys609
07.12.2016, 16:08
No z tą Rally to Honda idzie w jakąś czarną dupę. Żeby tam jakaś choćby 450-tka pracowała...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Arkan
07.12.2016, 16:39
Indeed my dear Watsonie, indeed.


malkontenciiiii

http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=67828&stc=1&thumb=1&d=1481117922

chociaz to mocowanie lusterka mnie zastanawia, rally czy taniocha?


Miałem takie mocowania lusterek w moim rowerku z podstawówki. Jubilat się nazywał i było to 35 lat temu. Patent był mocno irytujący, bo się kiera wycierała od stalowej obejmy i zaczynało się kręcić. Więc się dokręcało mocniej redukując szczelinę i po trzeciej takiej operacji szczęki schodziły się i lusterko po pewnym czasie opadało. Podkładało się wtedy pod obejmę kawałek blachy i zabawa zaczynała się od nowa...Nie pamiętam ile Tatuś zapłacił za mój rowerek, ale było to chyba trochę mniej niż 43 KPLN...:D

voxan69
07.12.2016, 17:16
Obejma alu kosztuje na allegro 10 pln, mogliby o tym pomyslec tak samo skladane lusterka. Mada masz racje jakby tam bylo logo znanego producenta bylyby same ochy i achy. Motocykl mi sie bardzo podoba. Mam nadzieje, ze firma rozwinie skrzydla

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

QrczaQ
07.12.2016, 17:39
Obejma alu kosztuje na allegro 10 pln, mogliby o tym pomyslec tak samo skladane lusterka. Mada masz racje jakby tam bylo logo znanego producenta bylyby same ochy i achy. Motocykl mi sie bardzo podoba. Mam nadzieje, ze firma rozwinie skrzydla

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Chyba mieli na mysli, ze kazdy lusterka te wyrzuci i da tylko jedno skladane za 60zlotych.

Motor bardzo fajny.

Bledem jest to, ze nie widac na zdjeciach i w tym temacie jakosci elementow oraz doswiadczenie projektontow.

Jak dla mnie motocykl idealny, gdyby cene dostosowali do realiow.

Pirania
07.12.2016, 17:45
No napis HONDA sprawiłby cuda! Felerne elementy do szybkiej wymiany i kolejna partia AT na OLX..;)

PS
DualSporty to naprawdę fajne sprzęty, mam od niedawna i jestem pod wrażeniem możliwości terenowych i i frajdy z jazdy! Tam gdzie AT hamuje Duala się odkręca i nawet bez strzału ze sprzęgła fruwają! ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Fh88exSsQ-g

KristoF
07.12.2016, 18:55
Z lusterkiem sprawa po macoszemu pewnie: i tak wymienią lub zdejmą. Arkan- nie byłbym taki pewny, pamiętaj o denominacji w latach 90. 1:10000 :)
Dual 4 life! To je złoty środek. I pozwiedzać teren z namiotem i coś deko powygłupiać się oraz podjechać po czarnym bez stresu, nawet hajłejem bokiem ale ze spokojną głową. Kwestia ile za ile oferują.

mikelos
07.12.2016, 19:54
Tak jak pisał Arkan;
[...]
Co do porównania do 701.
Na plus brak sterowania ridebywire(choć nie słyszałem, żeby był z tym jakiś problem, choć wiadomo, że awaria elektronika nie jest przyjemna)
Skok zawieszenia 300vs275 na korzyść ajp, ale czy na prawde w tego typu motocyklu to znaczna różnica?
ajp ma zbiornik 17l 701 13l
[...].

Po zeszłorocznej integracji na UKR nasz kolega wrócił z Katem 690 do bazy w Ilżu na pace. Wystarczyło kilka solidnych kałuż by ride-by-wire się zesrał. Trzeba baaaaardzo dokładnie czyścić manetę :)

Co do serwisów autoryzowanych KTM - znam kilka brzydkich historii ale nie będę powtarzał, obiecałem sobie że dziś nie będę rzucał już mięsem.

Co do akcesoriów do Husky - to jest nieporównywalnie mniejsza niż do K690. Trzeba kilku lat by rynek się zapełnił.

Ktoś dalej porównuje w tym wątku ceny: to że akurat jest promo na Husky wynika z końca rocznika i zmiany w piecu. Swoją drogą, po co w singlu 74 KM ? Normalna cena to 41 KPLN vs 43 KPLN za PR7 i to trzeba ze sobą porównywać. Jak kurs Euro poleci w górę, to zatęsknimy za motkami po 40 tysi PLN :(

Tak czy siak: ważne że jest alternatywa dla Husky/K690. Nie ma co się okłamywać - stare strucle na których jeździmy się kończą i czas rozejrzeć się za kolejną generacją :)

JarekO
07.12.2016, 20:12
Ciekawe ile teraz kosztowałby nowy LC4 ADV? Ja w PR7 upatruję dla siebie następcę małego ADV. Chętnie przymierzę się w Warszawie jak będzie taka możliwość.

borys609
07.12.2016, 20:19
Jarku, dokładnie tak samo na tą sprawę patrzę... Wierzę natomiast w to, że zanim w końcu uciułam choćby na połowę nowego PR7 (by drugą połowę wziąć w kredycie), mój LC4 ADV udźwignie misję wożenia mojego tyłka :).

Powtórzę się pewnie. PR7 nie kosztuje dużo. On kosztuje normalnie. To my za mało zarabiamy...

Sidorowski
07.12.2016, 22:08
Po zeszłorocznej integracji na UKR nasz kolega wrócił z Katem 690 do bazy w Ilżu na pace. Wystarczyło kilka solidnych kałuż by ride-by-wire się zesrał. Trzeba baaaaardzo dokładnie czyścić manetę :)



Co do serwisów autoryzowanych KTM - znam kilka brzydkich historii ale nie będę powtarzał, obiecałem sobie że dziś nie będę rzucał już mięsem.



Co do akcesoriów do Husky - to jest nieporównywalnie mniejsza niż do K690. Trzeba kilku lat by rynek się zapełnił.



Ktoś dalej porównuje w tym wątku ceny: to że akurat jest promo na Husky wynika z końca rocznika i zmiany w piecu. Swoją drogą, po co w singlu 74 KM ? Normalna cena to 41 KPLN vs 43 KPLN za PR7 i to trzeba ze sobą porównywać. Jak kurs Euro poleci w górę, to zatęsknimy za motkami po 40 tysi PLN :(



Tak czy siak: ważne że jest alternatywa dla Husky/K690. Nie ma co się okłamywać - stare strucle na których jeździmy się kończą i czas rozejrzeć się za kolejną generacją :)



Michał, nie ride by wire tylko guzik ignition był zawalony błotem, jak wysechł to przestał zamykać obwód i nie startował rozrusznik. Postał w nocy na deszczu, rano zaskoczył i wróciłem na kołach.
Najfajniejsze jest to, że rozbieraliśmy ten guziczek i czyściliśmy , niestety nieskutecznie....


Wysłane z Nokii 3310

Misza
07.12.2016, 22:22
Nie widziałem PR7 ale widziałem jakiś mniejszy. Bliźniak mi pokazywał. Moim zdaniem to trochę za mało tego produkują. Z tego wynik duży koszt jednostkowy wyprodukowania i za dużo chcą zarobić na jednej sztuce. Niestety nie wzbudził we mnie zaufania ten mniejszy model. Materiały trochę nie takie jakie by się chciało w motocyklu który ma ganiać po wertepach w pizdu w pustynię. Zobacze jak Bliźniak będzie miał u siebie Pr7 to może coś innego tam powsadzali. Sorry ale pewnie jakby założyli sprzedaż 3 razy większą to mogliby zainwestować w lepsze materiały i chętni byliby też bardziej skorzy na eksperymenty w kupowanie nieznanych marek.


Bardzo możliwe, że będzie to jeździć całkiem przyzwoicie no ale jeśli ma to byc motor do wygłupów to musi te wygłupy jeszcze wytrzymywać a nie się połamać czy rozkręcać. Pomacamy - zobaczymy

Cezarus
07.12.2016, 22:44
https://www.youtube.com/watch?v=sRB5diJSV08

Ma normalne uchwyty lusterek :)

borys609
07.12.2016, 22:50
Mówcie co chcecie, wygląda zajebiście! Ale płytę pod silnik i kolektor musi mieć!

tyran
07.12.2016, 22:56
Fajny. Ale jak okaże się że zaraz trzeba zmotać koła na Exel i dać płytę pod silnik, to już niefajny. :)

Boski-Kolasek
08.12.2016, 00:25
to ze ladne to fakt, trzeba kupic i jezdzic a pozniej marudzic albo i nie :)

Zmyler
08.12.2016, 06:38
Mi się też podoba i myślę że to bardzo dobrze że pojawiają się nowe projekty. Poszerzenie rynku, większa konkurencja wróży tylko lepiej dla odbiorców tego rodzaju motocykli. Tylko ten tablet trochę mnie razi w oczy ale pewnie znajdą się zwolennicy.

QrczaQ
08.12.2016, 08:37
Patrzę i patrzę... Jak dla mnie motocykl idealny. Chyba pierwszy motocykl gdzie nic bym nie zmienił.

Sent from my SM-G903F using Tapatalk

Zmyler
08.12.2016, 09:04
Ciekawe jak z dostępnością części? Dajmy na to po pierwszej niegroźnej glebie potrzebna owiewka ? Można poznać cenę i okres oczekiwania ?

motormaniak
08.12.2016, 10:16
Odpowiedź masz w #18

QrczaQ
09.12.2016, 01:08
Pięknyhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161209/a7e6e58fe66edadc352a4c82fcd93e99.jpg

wojtekm72
09.12.2016, 05:10
Z przyjemnością sprawdziłbym go na ukraińskich bezdrożach i połoninach.
Obiecuję, że będzie użyty zgodnie z przeznaczeniem, a relacja i wrażenia z jazdy prawdziwe. Tylko Kto mi go wypożyczy :).

Lucky Luke
09.12.2016, 09:08
Idea takiego typu motocykla piękna , parametry spełniają wszystkie moje zachcianki.
Ale samo wykończenie , okropne :
Szyba -ostre krawędzie
Pokrywa airboxa - z czego to jest zrobione ?
Pokrywa pompy przedniego hamulca -czy ona pełni też funkcję noża ?
Powłoka na ramie -paskudna i niechlujna
Brak mocowania prawego lusterka -niby pikuś ale zawsze
Wykończenie obudowy tego tabletu - przyjrzyjcie się spodniej części , wygląda jak by było przypalone w ognisku
Brak jakiejkolwiek nawek plastykowej osłony silnika - to chyba jakiś żart

Wiem czepiam się , ale kurde jak macałem ccm to tam wszystko było piko bello , na najwyższym poziomie.
Co jeśli reszta motocykla jest tak niedbale wykonana ? Za 42tys PLN takie niedoróbki są niedopuszczalne
W ktm/husqa też nie widziałem takich bubli.
Trzymam kciuki za AJP i liczę, że w końcu poprawią wykończenie i powłoki bo na razie są na poziomie made in china. Małe modele to samo , macałem to akurat więc wiem co piszę , wtedy byłem przekonany , że to chiński wytwór.
Być może jeśli przetestuję któregoś z AJP wszystkie moje obiekcje powędrują do kosza , jednak na razie nie było mi dane.
Czekam z niecierpliwością na jakieś demo.

Emek
09.12.2016, 09:41
Idea takiego typu motocykla piękna , parametry spełniają wszystkie moje zachcianki.
Ale samo wykończenie , okropne :
Szyba -ostre krawędzie
Pokrywa airboxa - z czego to jest zrobione ?
Pokrywa pompy przedniego hamulca -czy ona pełni też funkcję noża ?
Powłoka na ramie -paskudna i niechlujna
Brak mocowania prawego lusterka -niby pikuś ale zawsze
Wykończenie obudowy tego tabletu - przyjrzyjcie się spodniej części , wygląda jak by było przypalone w ognisku
Brak jakiejkolwiek nawek plastykowej osłony silnika - to chyba jakiś żart

Nie żebym się czepiał ale chyba twoje uwagi są poczynione na podstawie tego:
sRB5diJSV08
To stary film z maja, który przedstawia jak zakładam prototyp więc pewne braki w wykończeniu, które zauważyłeś wynikają z tego faktu. Egzemplarz na EICMA miał już ładnie wykończoną szybę, wlot powietrza z carbonu i wykończenie było lepsze przynajmniej na filmach z targów tak to wygląda.

Arkan
09.12.2016, 09:46
No właśnie nie chciałem tego tematu wywoływać, bo nikt z nas nie widział jeszcze na żywo pr7, ale kiedy rozmawiałem z ludźmi, którzy mają styczność z produktami AJP to podkreślali "że zrobione jak chińczyk". W niższych modelach broniło się to dość mocno ceną i było absolutnie do zaakceptowania. Zobaczymy jak będzie w pr7, ale za 43 kpln będę oczekiwał jakości wykonania na poziomie 690/701.

Lucky Luke
09.12.2016, 10:14
Nie żebym się czepiał ale chyba twoje uwagi są poczynione na podstawie tego:
sRB5diJSV08
To stary film z maja, który przedstawia jak zakładam prototyp więc pewne braki w wykończeniu, które zauważyłeś wynikają z tego faktu. Egzemplarz na EICMA miał już ładnie wykończoną szybę, wlot powietrza z carbonu i wykończenie było lepsze przynajmniej na filmach z targów tak to wygląda.

Dokładnie na podstawie tego filmu oraz organoleptycznego oglądnięcia małych AJP.
Super jeśli produkcyjny będzie lepiej wykończony, jednak ja po kontakcie z małymi modelami podchodzę do tego z rezerwą...

I żeby nie było jestem po stronie AJP , im większy wybór tym lepiej dla nas :)

Emek
09.12.2016, 10:57
Do AJP ja ogólnie podchodzę z rezerwą. Dobrze że jest ruch w segmencie ale i tak nigdy go nie kupię. Taka XR650L czy DR650SE kosztuję nowe w US ok 6,5k$ i jak bym się decydował na lekkiego singla do turystyki off to z pewnością wolałbym kupić niezajebliwe kowadło produkowane przez japońców od dziesięcioleci (rejestrację da się ogarnąć wymaga wysiłku i czasu) w praktycznie niezmienionej formie mimo gorszego zawiasu i archaicznej konstrukcji niż zainwestować 10K ojro w wizję dualsporta Pana Pinto. Zauważyć jednak należy, że AJP to lekko stuningowany SWM RS650R, który kosztuje poniżej 30K i jakoś nie cieszy się zajebistym wzięciem choć sam nie wiem z jakiego powodu bo potencjał w mojej ocenie ma spory.
http://liveimages.bikesales.com.au/dealerweb/bike/dealer/bd5264455794356879076.jpg?height=450&width=600&aspect=FitWithin&padColor=FFFFFF

borys609
09.12.2016, 11:01
Na moje oko, to ten SWM z PR7 wspólny ma tylko blok silnika... Cała reszta to zupełnie inny motocykl...

Emek
09.12.2016, 11:11
Oczywiście sformułowanie "lekko stuningowany" to nadużycie ;) ale masa podobna, silnik ten sam, przeznaczenie również.

Cezarus
09.12.2016, 11:27
SWM super dual ma koło 19 cali z przodu i prześwit 220 mm co tu porównywac z AJP.......

Emek
09.12.2016, 11:36
To nie jest Superdual tylko SR650R.

Cezarus
09.12.2016, 14:10
Sorry masz racje :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

leff
10.12.2016, 23:55
SWM w ww. wersji jest lżejszy i ma inny prześwit niż.wersja Superdual. Trudno porównać do AJP PR7, bo różnice są.znaczące. Np. mniejsze koła i zupełnie inny przedni zawias niż w PR7, słabsza lampa, brak owiewki i tableta ;) , zbiornik paliwa w innym miejscu itp. itd.
Zasadniczo AJP PR7 to obok CCM-a pierwsze lekkie wyprawówki z prawdziwego zdarzenia gotowe na przygodę od razu po wyprowadzeniu z salonu. ;)

tyran
11.12.2016, 00:41
Poczekam na relację z pierwszych ich WYPRAW.

mirkoslawski
11.12.2016, 09:07
Hehe, ja też ;)

Adagiio
11.12.2016, 09:54
Jeśli nie nawydziwiali w silniku i wykonania nie zlecili chińczykom którzy ulepią go z gównolitu, to silnik Huski był dopracowany i niczym nie odbiegał od konkurencji kiedy produkowano ją w Varese. Jak by jeszcze zastosowali tą samą instalacje i osprzęt to generalnie moto powinno bezproblemowo działać. Ale jakieś zintegrowane telewizory nie wróżą nic dobrego przy glebie jak dupną. Do wyprawowego moto wystarczy kontrolka ciśnienia oleju, wskaźnik temp i licznik kilometrów co by wiedzieć ile wachy w baku zostało, reszta to niepotrzebne fanaberie :haha2:

mirkoslawski
11.12.2016, 10:19
No właśnie - jestem ciekaw, za co "odpowiada" ten tablet - bo jeśli na nim są wszystkie informacje, ba - jeśli ma on funkcję "komputera", tak jak np. w Yamaha serii XT (X,R,Z), gdzie to da się zrobić diagnostykę i wykasować błędy poprzez komputer w zegarach...to rzeczywiście - tak jak Adagiio pisze, może być zonk - chyba, że "wyprawa" będzie do Portugalii. Ale jeśli to tylko "bajer" - to może służyć jako navi?
BTW - u mnie Włoch wykastrował tak elektronikę, że musiałem po nim nawet czujnik włączający stop montować hehe ale przynajmniej wiem, że nie ma się co "zerrorować".

Adagiio
11.12.2016, 10:51
Taka szkoła Panie w IT, ja w swoich moto tez tnę wszystko co według mnie nie jest potrzebne. U siebie mam włącznik zapłonu, świateł, klakson, korek ze wskaźnikiem temperatury a wszystko robi na dwóch bezpiecznikach, reszta wycięta. Nauczyłem sie tak jeździć że sam decyduje nawet kiedy załączyć wiatrak przyciskiem na kierownicy a nie czujnik. Im mniej tym lepiej bo nie ma się co zdupić w krzaczoarch. Wystarczy spojrzeć co w małych endurakach jest. Nawigacja robi u mnie na bateriach a nie na kablu z instalacji. Makaron od którego kupiłeś moto wiedział co mogło przysporzyć mu problemów .

leff
12.12.2016, 00:10
Tablet w PR7 zasadniczo służy jako nawigacja, zapis śladu i co tam jeszcze sobie kto wymyśli, to może na Androida w tablecie wgrać. Można wywalić tablet i po sprawie albo można go nie zakładać, ale jest w cenie. Dodatkowo obudowa ma gniazdo USB do ładowania np. telefonu. Na pewno tablet nie służy do zarządzania ustawieniami motocykla. W zasadzie cała elektronika w PR7 sprowadza się.do wtrysku i wskaźnika kontroli paliwa. Elektryka jest pod bezpiecznikami. Jeżeli układ chłodzenia w PR7 zostanie tak przewymiarowany jak w AJP PR5 Enduro lub Extreme, to nawet w razie awarii wiatraka będzie trudno przegrzać silnik. :)

mirkoslawski
12.12.2016, 08:06
No i super.

Cezarus
12.12.2016, 08:40
Czkamy na oglądnięcie na żywo i możliwość przetestowania.

KristoF
25.12.2016, 12:39
Pierwsza recka, po niemiecku. https://docs.google.com/gview?embedded=true&url=http://www.crossover-cycles.de/data/motorrad_abenteuer_012017_ajp_pr7.pdf

Arkan
25.12.2016, 13:22
Pierwsza recka, po niemiecku. https://docs.google.com/gview?embedded=true&url=http://www.crossover-cycles.de/data/motorrad_abenteuer_012017_ajp_pr7.pdf

Serwis co 6 000 km....:confused:

Pirania
25.12.2016, 15:56
Serwis co 6 000 km....:confused: :haha2::haha2::haha2:

mirkoslawski
25.12.2016, 18:20
Jaki serwis - olejowy? Bo nie mogę się "doczytać po niemiecku" ;) jeśli sam olej, to nie jest najgorzej...Jeśli zabawa w zawory itp. to już mało "wyprawowo" choć jeszcze się da.

Franz
25.12.2016, 18:40
Wymiana oleju w huskach 610 byla co 6 tys bo to dual , regulacja zaworow co 12 tys .Regulacja na śrubki, luz 0.05 wydech i ssanie
Silnik nie wymaga czestego regulowania. Kolega to robil pierwszy raz dopiero przy wymianie łańcucha na 40 tys km. Ma zasade ze jak moto jeździ to nic nie rusza :D
Po wymianie lancucha wymienic napinacz na nowy lub wstawić manualny

mirkoslawski
25.12.2016, 18:48
No to z tego co Franz pisze - raczej standardowe parametry do "wyprawowego moto z zapędami enduro".

Cezarus
25.12.2016, 18:57
Xchallange ma przeglądy co 10000km , ale w instrukcji jest napisane, że przy jeździe enduro wymiana c 6000 km.

KristoF
25.12.2016, 19:02
XR650L/Domin ma olej co 2kmil i zawory co 4kmil. Niektórzy jeżdżą nimi na wyprawy.

managa
25.12.2016, 19:08
XR650L/Domin ma olej co 2kmil i zawory co 4kmil. Niektórzy jeżdżą nimi na wyprawy.

W Dominatorze olej co 3kkm, a zawory co 6kkm, że się tak czepnę ;-)

Franz
25.12.2016, 19:31
XR650L/Domin ma olej co 2kmil i zawory co 4kmil. Niektórzy jeżdżą nimi na wyprawy.
Olej kupisz wszedzie. Moze być nawet samochodowy i tylko niecale 2 litry.
Regulacja w Xr650l to pół godziny. Jak sie wprawisz to niepotrzebny szczelinomierz
Na wyprawy jak najbardziej. W silnikach chlodzonych cieczą zabawa dużo dłuższa

KristoF
25.12.2016, 19:48
Mila ma 1.6km. Mam rfvc i wiem że to pół h. Ale jak bez szczelinomierza?

Franz
25.12.2016, 19:54
Mila ma 1.6km. Mam rfvc i wiem że to pół h. Ale jak bez szczelinomierza?

Na wyczucie. W granicach błędu. Da rade
Zrób to ze szczelinomierzem . Wyczuj luz paluchami . Trzeba sie wczuc. Zrob bez szczelinomierza.pozniej sprawdź ze szczelinomierzem .
Popraw .Jescze raz bez . Sprawdź .popraw. .....Do skutku aż zacznie wychodzic :)

puntek
26.12.2016, 18:07
Nie rozmawiałem z Leffem nt PR 7 na Tukanie, jak wcześniej napisał że będą dwie testówki.

Szkoda że AJP to nie hąda, ale ona też w roku ubiegłym nie działała, A AJP jak najbardziej!!!

Może PR7 będzie na TUKANIE, może się nie przestraszy, ani producent, ani dystrybutor.

Najlepiej pewne sprawy wychodzą w praniu. siódemka wygląda nieźle, serwis co 6 tysi to nie tragedia, a błędy młodości każdemu się zdarzają. A wierzcie mi AJP budżetowo znacznie odbiega od budżetów Hondy KTMa czy innych moto.

Dla nas szeroko rozumianych Polaków motocyklistów pewne granice wydatkowane na moto są .... TRAGICZNE.

Ale nie oszukujmy się
40 tysi na moto w 85% przygotowane do trolenia i do wypraw to śmieszna kasa ( niestety dla mnie nieosiągalna).

Wszyscy wielcy producenci mają to do siebie że nie wyciągają wniosków... My jako nieliczna grupa dających feedback rzeczywisty ( czytaj sprawdzony w terenie, w wyprawach, w życiu) nie jesteśmy klientem.
Klientów tworzy kasa i wygodne życie. Cały produkt BMW jest tego przykładem.

A AJP? mam przeczucie potwierdzone lataniem małym pierdzielem (przygotowania TUKANA 2015) , że jednak jest BARDZIEJ , niż pomarańczowy lub wycuckany niebiesko biały ....

Ale ja po drinku jestem i nie zawsze prawdę piszę :)

motormaniak
26.12.2016, 21:12
Ale jak bez szczelinomierza?

Luzujesz kontrę. Skręcasz śrubklę regulacyjną na 0 po czym odkręcasz o 1/6 obrotu - dokładnie o jeden bok śrubki kontrującej. Patent powszechny w KTM-ach RFS.
Film:
https://www.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQzc8

KristoF
26.12.2016, 22:12
Mały przyrząd za 20 zł zasługuje na używanie... Trzymając się tematu ktoś tam dojcza kuma i napisze kilka zdań skrótu?
ps. Dooobra, przetłumaczę sę z italiańskiego http://www.dueruote.it/notizie/anteprime/ajp-pr7-per-viaggiare-in-fuoristrada#image-1

madafakinges
16.01.2017, 15:04
W europie ludzie jeżdżą już na własnych pr7 co slychać w temacie u nas?

madafakinges
17.01.2017, 18:00
http://advrider.com/index.php?threads/ajp-pr7.1013515/page-49

madafakinges
02.03.2017, 18:40
Podobno są już w Polsce. Widział już ktoś to na żywo? Jak jakość, wrażenia?

kudlacz
02.03.2017, 19:40
Tak widziałem nowe ceny polskie. I co to za dwie moce?

madafakinges
02.03.2017, 20:53
O kur... dopiero teraz zobaczyłem...ocipieli.
Kupujesz podstawową wersje z 45kuniami i dopląca się za kit rally na 60kuni.
Ale 44 i 47tyś to przesada przecież za taką cene można mieć nową afre. Gdyby to było 34 i 37 to byłoby akceptowalne.

ARG
02.03.2017, 21:43
Tam afrykę, GSa można kupić. Ale faktycznie tanio nie jest.

tyran
03.03.2017, 20:14
Drogi jest,ale można powalczyć o upusty. Ponoć do 40000 można zbić.
Dzisiaj pomacałem na motoexpo jest zajebisty. Poznałem dziennikarza motoryzacyjnego, który go testował w Portugalii i mówił że miód-malina. Mnie podoba się bardzo!

KristoF
05.03.2017, 19:11
Również macałem te dwie sztuki i niczym się nie zawiodłem (nooo stopka i podnóżek nie wracały). Polerowane wahacze jak w najkedach. To jest właśnie luka w rynku do wypełnienia. Ceny dychę mniej byłyby zbyt piękne... :( MT07 tracer 35kz? Wtf?
Afryka w tym roku ma stać panie mada 61kz, rzekł mi kolo w MCS wczoraj. Transport drożeje. A po drodze jest nie do wzgardzenia Triumph 800 xrt, lecz to ciut inne motocykle. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170305/20ae02b6b9769bfe1e46e45553c70ad2.jpg

Roni92
22.05.2017, 13:12
elo, ktos wie kiedy w Polszy bedzie mozna kupic?

madafakinges
02.11.2017, 13:21
Zna ktoś kogoś, kto zna kokoś, kto ma pr7? Nadaje się to do czegoś?

Emek
02.11.2017, 13:47
Interesują cię wrażenia z jazdy czy opinia posiadacza po dłuższej znajomości? Jak to pierwsze to kilku chłopaków ujeżdżało. Jak to drugie to mam wątpliwości czy ktokolwiek kupił portugalską zagadkę za kasę większą niż chcieli pomarańczowi za 690 :dizzy:.

Lucky Luke
02.11.2017, 13:51
Testy wypadły mocno średnio. Były na mini torze enduro/cross.
Mocy dużo, silnik super , prowadzenie dramat , albo zawieszenie było zbyt miękko ustawione albo motocykl jest źle wyważony i cały ciężar jest z przodu. Generalnie prowadził się fatalnie i nie jest to jednostkowa opinia.
W jednym z egzemplarzy po skoku połamała się "kiwaczka"
Zapiernicza za to dobrze.

madafakinges
02.11.2017, 14:15
Przed zakupem CRF dzwoniłem do nich i ogólnie rozpytywałem się o pr7. Bardzo mi się podoba, choć ja potrzebuje motocykl dwuosobowy.
Jakoś we wrześniu dzwonił do mnie ktoś z ajp ze specjalną ofertą, powiedziałem że już jestem szczęśliwym posiadaczem crf, żaluję że nie wysłuchałem propozycji.
Ciekawe za ile teraz można wyrwać to cudo. Pamiętam że wyprzedażowe 701 było po ok 30tyś. zł.

Emek
02.11.2017, 14:19
Przed zakupem CRF dzwoniłem do nich i ogólnie rozpytywałem się o pr7. Bardzo mi się podoba, choć ja potrzebuje motocykl dwuosobowy.
Jakoś we wrześniu dzwonił do mnie ktoś z ajp ze specjalną ofertą, powiedziałem że już jestem szczęśliwym posiadaczem crf, żaluję że nie wysłuchałem propozycji.
Ciekawe za ile teraz można wyrwać to cudo. Pamiętam że wyprzedażowe 701 było po ok 30tyś. zł.

30 K za 701 to superpromo. Wracając do bohatera to cennikowo 46750 za model 60KM to lekki skandal skoro SWM R650R kosztuje 6500 EUR czyli ok 28500 PLN. No nie ma tabletu ;), mniejszy baniak i chyba inny zawias ale za to 20 kg mniej, 40 kW i prawie 20K w kieszeni :dizzy:. Opinie w większości pozytywne.

madafakinges
02.11.2017, 14:24
No SWM ma wielu fanów w Australii, bo tam huśka 630 była bardzo popularna, a to to samo za mniejsze pieniądze.

Druga strona że marketing ajp ma naprawdę słaby... mają niby te szkołę endura, ale żeby wypromować taką PR7 to tylko jakaś fajnie opisana wyprawa z udziałem sprzętu.
Wiadomo, że polski przedstawiciel nie ma budżetu, żeby komuś dać sprzęt, ale wypożyczyć na jakąś wyprawę, nawet komercyjną do Maroko porobić fajne zdjęcia itp.

Emek
02.11.2017, 14:32
Na Litwie w promocji sprzedają za 5500 EUR to już niewiele więcej niż Honda chce za dychawiczne CRF250L.

Jac
02.11.2017, 14:53
5500E za swm, czy za ajp?

Emek
02.11.2017, 15:49
SWM tyle kosztuje

gilby
02.11.2017, 16:18
Ja juz gdzieś pisałem, miałem PR7 na pare godzin, zrobiłem ze 150-200km na nim. Mi sie podobał, mogę coś napisać, jak kogoś interesuje.

madafakinges
02.11.2017, 16:48
Pisz a nie pytaj

drwalu4
02.11.2017, 17:04
Właśnie . Czekamy na recenzję :) Dawaj !

gilby
02.11.2017, 21:58
Dajcie mi chwile, napisze pare słów późnym wieczorem

ok, jestem pewien, że gdzieś już to opisywałem, ale nie mogę teraz znaleźć. Była u nam na wiosnę taka mała imprezka, nazywało się to Wielkopolskie Szutry. Tak się poskładało, że wskoczyłem za kogoś i dostałem PR7 do przetestowania na tą trasę. Miała jakieś 150km + dojazdy - łącznie 200km z czego ze 120-130 lekkim offem. Po drodze była jakaś żwirownia.

Tak to wyglądało:
https://www.youtube.com/watch?v=C9msNYpW5IA

Jechałem tą mocniejszą wersją.
Wcześniej przez rok miałem swoje AJP PR5 a od wiosny mam KTM690. Generalnie, to AJP PR7 jest bardzo podobny do KTM690. Na plus - to co na papierze wydaje się oczywiste - takie też jest. Spory bak, wygodne siedzenie, dobra owiewka. Tablet mega przydatny do nawigowania - po śladzie czy na google maps jedzie się genialnie na takim dużym ekranie.
To co tu zarzucano, że zawieszenie za miękkie - ja uważam, że lepsze niż w ktm690, w którym jest za sztywne. AJP mi się lepiej jechało, nic mi nie dobiło ani razu. Ale to były szutry i prędkości max 80-100km/h. Szybciej nie jeżdżę, gór i kamiennych podjazdów tu nie mamy. Co mi się nie podobało, to np. lusterka - nic nie było widać, mimo wibracji na podobnym poziomie co 690. Przy tankowaniu mieliśmy też problem z odkluczeniem jednego wlewu. Ale może jakiś piach się tam dostał - kto wie.
Czy bym kupił taki motocykl? Gdyby mnie było stać, to tak. Ale muszę zadowolić się 7 letnim 690, bo to mniej niż połowa ceny.
Wydaje mi się, że polskie realnie nie sprzyjają takim marką. Niestety większość z nas musi liczyć kasę i zastanawia się nad np. utratą wartości czy serwisem, gdy się ma jeden motocykl.
Jakie dostrzegam minusy - głównie to brak akcesoriów. Dlatego też sprzedałem PR5. To świetny motocykl, ale chciałem go używać jak dual sporta, a nie było do niego większych baków, bagażnika itp. Świetnie mi się nim jeździło, tyle samo mocy co WR250R a lżejszy sporo i z super zawieszeniem (miałem to 2 komorowe - wersja extreme). Ale po 120-140km kończyło mi się paliwo. Do sportu to ok, ale do włóczęgi to już słabo.

Jak ktoś jest zainteresowany, to niech uderza do importera. Wiem, że ma 2 demówki - mocniejszą i słabszą. Może będzie chciał sprzedać przed końcem roku.

czaja
03.11.2017, 22:27
Oglądałem pr7 i poza tandetnym wykonaniem podoba mi się.
Ogólna koncepcja motocykla jest bardzo fajna jednak na polski rynek moim zdaniem jest za drogi.
Za te same pieniądze można kupić 701 i jakiś rally kit.
Wydanie ponad 40 tys za motocykl którego nikt nie zna i niewiadomo za jakie pieniądze i komu będzie można odsprzedać jest mało zachęcające.
W ostatnim nr motocykla było porównanie właśnie z 701 i huska okazała się bardziej uniwersalna a w terenie skuteczniejsza.

Neno
03.03.2019, 11:36
Wymiana oleju w huskach 610 byla co 6 tys bo to dual , regulacja zaworow co 12 tys .Regulacja na śrubki, luz 0.05 wydech i ssanie
Silnik nie wymaga czestego regulowania. Kolega to robil pierwszy raz dopiero przy wymianie łańcucha na 40 tys km.

W AJP PR7 z tego co się dowiedziałem od użytkownika to serwis olejowy jest co 5.000km, kontrola zaworów też co 5.000km - regulacja jest na płytkach. Dostęp bez problemowy, nic nie trzeba demontować - oczywiście poza pokrywą zaworów ;)

Franz: o jakim łańcuchu piszesz ? Napędowy tyle w singlu wytrzymał ??? Czy masz na myśli łańcuch rozrządu ?

Franz
03.03.2019, 12:03
Rozrządu

drwalu4
27.03.2019, 13:25
Ciekawy film z upalania :at:

https://www.youtube.com/watch?v=-kcMbrStSfc

madafakinges
01.04.2019, 09:30
Pozwoliłem sobie przenieść wątek tutaj.

2-5h6hGQHXU

Chciałbym go mieć choć po wczorajszym spotkaniu z leśniczym w lesie stwierdzam, że nie ma już gdzie jeździć u nas w off...:( i nic bardziej terenowego, a mniej wygodnego na czarnym niż NAT się u mnie nie sprawdzi.

Novy
01.04.2019, 10:38
Ja miałem też spotkanie z niemieckimi leśnikami w minioną sobotę. Zajechali mi drogę Jimnym :D
A wszystko dlatego, że znalazłem dróżkę bez wyraźnego zakazu. Na szczęście skończyło się na pouczeniu.

Emek
01.04.2019, 10:39
No i zakaz pewnie już postawili :D

myku
01.04.2019, 11:03
Ja miałem też spotkanie z niemieckimi leśnikami w minioną sobotę. Zajechali mi drogę Jimnym :D
A wszystko dlatego, że znalazłem dróżkę bez wyraźnego zakazu. Na szczęście skończyło się na pouczeniu.
I to jest powod zeby ze mna nie jechac ??? :D

Robur82
29.09.2020, 20:36
Może mamy jakiegoś nowego użytkownika co by mógł wypowiedzieć się?

Boldun
05.10.2020, 20:09
Jakby się ktoś rozglądał, to jest ulep na który uważać trzeba:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1021331165006899&id=361293181010704

Robur82
05.10.2020, 20:16
Przec chwile myślałem o nim
dzieki wielkie

jtd
08.10.2020, 09:00
Jakby się ktoś rozglądał, to jest ulep na który uważać trzeba:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1021331165006899&id=361293181010704
Dzieki. A Chojnice jeżeli chodzi o handel aut i motocykli to jest Mega mega ryzykowne.

Gończy
08.03.2021, 17:13
O chyba to ten sam.
https://www.otomoto.pl/oferta/ajp-ajp-pr7-adventure-nowy-niski-przebieg-ID6DCXb8.html
Na 2021 szykuje się kolejna edycja ajp. Nie ma za dużo zmian. Ktoś tym od nas jeździ?

Gończy
29.03.2021, 08:38
Widzę cisza w temacie.
h9p6uOsoevQ

Motocykl daje sobie radę bardzo dzielnie. Na Rosję starczy:)

Tomasa
29.03.2021, 08:51
Greg Villalobos, miło się go słucha, ma kilka filmów o PR7.

FH_ol7-5XgU

Rogier, następny posiadacz PR7 i też sensownie gada.

255jRD7yU2U

Gończy
29.03.2021, 09:12
W edycji z 2020 roku poprawiono niedociągnięcia związane z filtrem paliwa czy zmieniono zaciski. Producent bierze pod uwagę co mają do powiedzenia użytkownicy co mu się chwali. Pr7 jeżdżą już jakiś czas i spisują się nieźle. Śledzę ten motocykl jakiś czas i bardzo się mi podoba.

nabrU
29.03.2021, 09:13
Kanał Grega już kiedyś linkowalem.
Greg jest odpowiedzialny za media content w Adventure Spec więc widać na jego kanale profesjonalizm ale też i prostotę przekazu

Gończy
29.03.2021, 18:25
Cena jednak to worek pieniędzy. Przy obecnym kursie ta słabsza wersja jest aktualnie w cenie tej mocniejszej ze strony czyli około 48 tys. Będą jeszcze 2 w kwietniu dostępne u naszego dealera.

dzinks
29.03.2021, 20:17
Motocykl jest portugalski a w USA kosztuje 8500 dolarów. To jak to jest ze w Europie - Polsce jest taka cena 44k PLN ? To taniej wysłać do USA i taniej sprzedać ?

nabrU
29.03.2021, 20:30
Motocykl jest portugalski a w USA kosztuje 8500 dolarów. To jak to jest ze w Europie - Polsce jest taka cena 44k PLN ? To taniej wysłać do USA i taniej sprzedać ?

O ile się nie mylę cena w USA jest bez VAT. VAT jest płatny przez kupującego osobno do odpowiedniego urzędu stanowego

Gończy
29.03.2021, 21:00
44 tys to AJP kosztował po kursie 4,20 za euro.:mur:

Lucky Luke
30.03.2021, 00:55
Widzę, że kiwaczki dalej z gównolitu i pękają. Szkoda bo na papierze idealne moto

Robur82
07.11.2021, 21:41
Mamy w końcu na forum użytkownika Pr7 co mógłby więcej napisać?

Cibor klv
07.11.2021, 22:20
Trochę duzo kasy jak na motocykl, którego trapią bodź co bądź pewne bolączki. Trochę strach nim do Mongolii jechać... Aczkolwiek fajny..
JWvFlIn2VO8

Gończy
07.11.2021, 22:41
Bardzo chciałbym mieć taki motocykl. Kiedyś o mało się nie zdecydowałem, ale wtedy musiałbym sprzedać Afrę. :). Super motorek

intruz_
07.11.2021, 22:55
Mamy w końcu na forum użytkownika Pr7 co mógłby więcej napisać?

No mamy, a co byś chciał konkretnie wiedzieć?

Robur82
08.11.2021, 07:49
Jako potencjalny klient wszystko
Od walorów użytkowych,
zawias, silnik w standardowej wersji, a może wzmocnionej masz czy mu mocy nie brakuje, skrzynia jak pracuje
jakieś porównanie może robiłeś z innym podobnym motkiem
oczywiście awaryjność, spalanie
w jaki sposób to użytkujesz- spokojna turystyczna jazda, czy też zdarza się jakaś upalanie, wielkie podjazdy na żwirowniach, brodzenie w kilkuset metrowym błocie na poligonie, strzały ze sprzęgła i inne wygłupy
jeżeli turystycznie to jak rozwiązałeś temat mocowania bagaży?
coś ze standardowego wyposażenia wymieniałeś, coś jeszcze dokupywałeś?
jak sprawdzają się felgi które nie są jakieś firmowe?
Czy ma jakieś bolączki, oczywiście jakie przebieg masz, czy moto od nowości i znasz jego pełną historię?
Jeżeli turystycznie jeździsz w świat na kilka tygodni z bagażem, nie wiem ile kilo, czy masz w tylnym omroku standardową sprężynę, czy zmieniałeś na twardszą? A może odwrotnie, bawisz się tylko na lekko i coś motałeś w II stronę, tzn zmiękczałeś. Nie wiem jak zestraja zawias AJP, to tylko takie wywody, nie mam żadnej wiedzy- staram się ją zdobyć

syncronizator
08.11.2021, 10:16
Jako potencjalny klient wszystko
Od walorów użytkowych,
zawias, silnik w standardowej wersji, a może wzmocnionej masz czy mu mocy nie brakuje, skrzynia jak pracuje
jakieś porównanie może robiłeś z innym podobnym motkiem
oczywiście awaryjność, spalanie
w jaki sposób to użytkujesz- spokojna turystyczna jazda, czy też zdarza się jakaś upalanie, wielkie podjazdy na żwirowniach, brodzenie w kilkuset metrowym błocie na poligonie, strzały ze sprzęgła i inne wygłupy
jeżeli turystycznie to jak rozwiązałeś temat mocowania bagaży?
coś ze standardowego wyposażenia wymieniałeś, coś jeszcze dokupywałeś?
jak sprawdzają się felgi które nie są jakieś firmowe?
Czy ma jakieś bolączki, oczywiście jakie przebieg masz, czy moto od nowości i znasz jego pełną historię?
Jeżeli turystycznie jeździsz w świat na kilka tygodni z bagażem, nie wiem ile kilo, czy masz w tylnym omroku standardową sprężynę, czy zmieniałeś na twardszą? A może odwrotnie, bawisz się tylko na lekko i coś motałeś w II stronę, tzn zmiękczałeś. Nie wiem jak zestraja zawias AJP, to tylko takie wywody, nie mam żadnej wiedzy- staram się ją zdobyć


Z mojej strony pytanie:
Jaka jest maksymalna - najlepsza prędkość przejazdowa i ile spala w trasie przy tej prędkości?

intruz_
08.11.2021, 17:14
Ok, sporo tych pytań ale spróbuje jak najbardziej rzeczowo i obiektywnie się da...

Mam model 2017, czyli pierwszy wypust, jestem jednym z kilku pierwszych użytkowników w Polsce. Mam go od nowości, zakup w 2018 czyli od 3 lat, przejechane 13 tys km, jest to wersja z Power Kit czyli 60 KM (mam też wszystko do zwykłej wersji 46KM (wydech, ECU) i na takiej też jeździłem.

Silnik, moc wystarczająca, z perspektywy czasu uważam że do turystyki spokojnie wystarczy 46KM. Wersja z Power Kit ma niedogodność że jest wyrywna przy niskich prędkości, lekko szarpie. Rozwiązaniem jest co też posiadam inna mapa robiona przez Thork Racing, dzięki czemu charakterystyka jest bardziej wygładzona, jednak okupione jest to większym spalaniem ok 0,5L/100km. Dodatkowo wiele osób narzeka że wydech doma jest dość głośny z czym się zgadzam, no i w takiej wersji nie ma homologacji (jeżeli komuś to przeszkadza).

Skrzynia działa, określiłbym normalnie, bez zarzutu.

Zawias, działa znakomicie, w offie daje ogromną frajdę, motocykl jest sztywny i bardzo dobrze się prowadzi np przy dużych prędkościach w offie. Ze sprężyną nic nie robiłem bo dla mnie jet ok nawet ze sporym bagażem (moja waga 75kg), ale przy wadze 90+ niektórzy narzekają że jest za miękko, więc w takich przypadkach wymiana sprężyny jest pewnie wskazana.
Spalanie u mnie od 4,0 do 5,5 (przy ostrej jeździe). W Maroku (ok 3000 tys km) przy 40/60 on/off minimalnie wyszło mi 3,9, średnia 4,3, co daje zasięg ok 400km.

Mi motocykl służy głownie do turystyki w offie i turystyki 50/50 i do tego nadaje się idealnie. Do tego jakieś tripy wokół komina, upalaniem bym tego nie nazwał ale też da się, motocykl ma ogromny potencjał, choć nie można zapominać że to jednak 160kg. Moto jest super wyważone, m.in za sprawą zbiornika pod siedzeniem, lekki przód powoduje że jakikolwiek piach, błoto, tylko odkręca się manetkę i przejeżdża się jak po stole, motocyklem nie rzuca, jak przy cięższych sprzętach itp.

Rozwiązanie z bagażem bardzo proste, mam swojej konstrukcji bagażnik (jak go kupiłem nie było jeszcze na rynku tego typu akcesoriów) do tego mam sakwy xcountry i jest ok. Bagaż u mnie zazwyczaj nie przekracza 25kg. Do bagażnika są fabrycznie przygotowane gwintowane otwory w subframe.

Z bolączek, o których wiem albo które mnie dotknęły, a które w zostały wyeliminowane w obecnym modelu:

- musiałem wymienić tylną ośkę, bo się lekko skrzywiła, wymieniłem na drugą oryginalną i jest ok.
- wycierały się lagi w środku, mam nowe rury (gwarancja) (bolączka pierwszego wypustu)
- było kilka przypadków pękających kiwczek (również pierwszy wypust), u nie zanim kupiłem została wymieniona. Dodatkowo wymieniałem profilaktycznie po 10tys łożyska, wiadomo że o kiwaczkę w tego typu motocyklach też trzeba dbać regularnie.
- wiem że były pojedyncze przypadki gdzie felgi się krzywiły,
- były jakieś problemy z zabrudzonymi wtryskami
- ostatnio zagotował mi się z tyłu płyn i pękł przewód hamulcowy, ale to najprawdopodobniej z mojej winy.

Modyfikacji u mnie było dość sporo, ale nie były to modyfikacje „must have”, a raczej zapobiegające jakimś problemom lub poprawiające użytkowanie.

- filtry paliwa guglatech, skarpeta na pompę, filtr wlewu, lepszy filtr paliwa (profilaktycznie)
- wysprzęglik oberon (profilaktycznie)
- lampa świateł mijania Hella LED (plug&play) + żarówka długich LED
- osłony chłodnic,
- amortyzator skrętu + mocowanie
- tublissy
- porządne handbary,
- składane lusterka,
- grzane manetki, dodatkowe gniazdo USB i pewnie wiele innych drobnych rzeczy.

Po za tym, żadnych poważnych problemów, standardowy serwis we własnym zakresie (olej, sprawdzanie zaworów, jakieś łożyska itp.) oprócz wymiany oleju w lagach, gdzie wysyłałem do serwisu.

Nie robiłem jakiś dłuższych przelotów asfaltem, raczej 50/50, prawie od początku jeżdżę na ostrej kostce, przeloty 100/110 km/h. Dobrze się prowadzi na asfalcie, siedzenie dość wygodne, dobra ochrona przed wiatrem. Znam osoby które podróżują tym motocyklem dookoła świata, nie zgłaszają jakiś bolączek związanych z wygodą podróżowania.

Dostęp części. Sporo pasuje od innych modeli, marek, honda KTM, klocki klamki itp. Ostatnio łatwo znalazłem klocki w Rumunii. Zamówienie oryginalnych przez przedstawiciela w kraju ok 1-2 tygodni oczekiwania (zazwyczaj max tydzień) Można też zamówić w ekspresowym trybie (dodatkowy koszt przesyłki z Portugalii) w 2-3 dni.

Nie korzystałem z serwisu. Moim założeniem było że uczę się jego obsługi i napraw we własnym zakresie. Miałem na to zgodę importera w okresie gwarancyjnym. Gdyby było coś poważnego wówczas skorzystałbym z serwisu i tak było w przypadku lag. Pytania jak to działa w praktyce proszę już kierować do oficjalnego przedstawiciela.

Przygodę tego typu motocyklami zacząłem ok 7 lat temu. Najpierw była Yamaha WR250R, potem równolegle Tiger800XCX, którym jeździłem on/off, następnie w miejsce WR’ki pojawił się XT660R dość mocno zmotany przeze mnie pod offa. Następnie w miejsce XT’ka była PR7. W chwili obecnej AT1100 (głównie na asfalt lub 50/50) i PR7. Gdybym mógł sobie pozwolić tylko na jeden motocykl byłby to zdecydowanie PR7, którego nie zamieniłbym na żaden inny. Za rok lub dwa planuje zmienić i będzie to też PR7. Porównując go jeszcze do XTR'a. Modziłem go imodziłem i cały czas to nie było to (zawias, redukcja masy itp) Zgadza się że to niezawodny osiołek, ale czegoś mu brakuje co ma właśnie PR7, na którym czujesz się jak na dakarówce, na którą zapakujesz bagaż i pojedziesz relatywnie wygodnie dookoła świata.

Często jestem pytany o porównanie do T7. Moja odpowiedź, 40kg robi ogromną różnice w offie i gdybym miał mieć jeden motocykl dla moich preferencji i potrzeb byłoby to nadal PR7. Lubię jeździć głównie w offie, nieraz , nawet niezamierzenie wpakowałem się w jakiś ciężki teren i wówczas te 40kg mniej ratuje tyłek.

To chyba tyle, mam nadzieję że dość wyczerpująco odpowiedziałem. Wiem że moja opinia nigdy nie będzie obiektywna. Nie jestem fanem danej marki, użytkuje motocykle w zależności od potrzeb. Pomimo że jak kupowałem AJP to była zupełna nowość nie bałem się zaryzykować i nie żałuje.
Jeszcze taka mała dygresja. Na wielu forach, w rozmowach ze znajomymi pojawia się wątek tego idealnego motocykla do offu, do dalszych podróży off/on, z dużym zbiornikiem, wygodnym siedzeniem i przyzwoitą ochroną przed wiatrem, w jednym słowie poszukiwania "świętego graala". I oto, nieznany producent, konstruuje i wypuszcza taki motocykl, a wszyscy kręcą nosem, a że nieznana marka, a że serwis, że części itd tym czasem to jest wg mnie odpowiedź na to, czego tak dużo osób tak usilnie poszukuje, a czemu inni znani producenci nie potrafią z jakiegoś powodu sprostać. Pozostaje mi w tym miejscu się uśmiechnąć ;)

Moje filmy z podróży z udziałem PR7.

https://youtu.be/jqiPeVuT-Lk

jqiPeVuT-Lk

https://youtu.be/T2RnyUK0CnY

T2RnyUK0CnY

https://youtu.be/c8xTETN9BWQ

c8xTETN9BWQ

https://i.imgur.com/n5gl7hh.jpg?1

https://i.imgur.com/WkTBrgD.jpg?2

https://i.imgur.com/XdS0KYe.jpg?1

https://i.imgur.com/LR54ym0.jpg?1

Robur82
08.11.2021, 17:37
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź

muszel72
08.11.2021, 17:52
Na czym polega ta zgoda importera w okresie gwarancyjnym?

intruz_
08.11.2021, 18:35
Na czym polega ta zgoda importera w okresie gwarancyjnym?

Że akceptuje podstawowe serwisowanie we własnym zakresie, nie tracąc gwarancji. Tak było w moim przypadku 3 lata temu, nie wiem jak jest teraz. O szczegóły proszę pytać importera.

rrolek
08.11.2021, 19:31
Tam jest silnik Hqv serii 610/630/650? Kto go faktycznie teraz produkuje?

Adagiio
08.11.2021, 20:15
Przecież wiesz ze chińczyk .

Robur82
08.11.2021, 20:35
Gdzieś czytałem, że oświetlenie jest w standardzie och i ach
A Ty piszesz, że zmieniałeś. Znaczy się, że jednak standardowej lampie daleko do ideału?

intruz_
08.11.2021, 20:47
Tam jest silnik Hqv serii 610/630/650? Kto go faktycznie teraz produkuje?


Husqvarna TE 630, produkuje go SWM

Tam jest zwykle oświetlenie, chociaż nie wiem jak w obecnym modelu. Ja zmieniłem po pierwszej przeżdżce w nocy.

nocny
08.11.2021, 22:36
Mam pytanie ile masz wzrostu i jak się ma ugięcie kolana vs AT?

pozdrawiam
Marcin Jan

intruz_
08.11.2021, 23:23
Mam pytanie ile masz wzrostu i jak się ma ugięcie kolana vs AT?

pozdrawiam
Marcin Jan

Nigdy nie miałem takiego problemu i się nigdy nie zastanawiałem jak się ma ujęcie kolan więc nie pomogę, mam 176cm



Można by rzec że skoro powiedziałem A to powinienem powiedzieć B, ale widzę że pomimo obszernej wypowiedzi pytań różnej maści może nie być końca.

Osoby poważnie rozważające zakup, gorąco zachęcam do kontaktu z importerem, myślę że odpowie na większość Waszych pytań, zazwyczaj ma na stanie jakąś sztukę i można się przymierzyć i pomacać, zazwyczaj miał też demówkę.

Robur82
09.11.2021, 11:22
Ze sprzedawcą jest jeden problem
Z założenia nie jest bezstronny i podejrzewam, że nie wszystkie niedoskonałości rzetelnie przedstawi

matjas
09.11.2021, 11:58
intruz napisał, że sprzedawca odpowie na WIĘKSZOŚĆ pytań. Na resztę masz odpowiedzi jak powyżej, do tego wiele opinii i raportów w necie. ale skoro wolisz pisać to pisz.

moim skromnym zdaniem PR7 jest bardzo fajnym motkiem i sam chętnie coś takiego bym przytulił, niestety jak znam siebie za jakiś czas będę chciał sprzedać a deprecjacja takiego sprzęta i możliwość jego odsprzedaży będą odpowiednio duże i małe. to jak dla mnie jedyne zmartwienie przy zakupie nowego PR7. przyznam, że sam nie kupiłbym używki bez gwarancji.

m