PDA

View Full Version : Zumo 395LM czy TOMTOM Rider 410???


cygan
13.10.2016, 16:00
Pytanie do znawców tematu któy polecacie?
Chodzi mi głównie o nawigację do jazdy po czarnym bo do OFFu mam GPS 62s.

Proszę o opinie za i przeciw.

rambo
13.10.2016, 17:20
Plusy dla TomToma

Cena
Mapa Świata
Aluminiowa obudowa
Załadowane 100 najciekawszych tras po Europie


Plusy dla Garmina

Większa dostępność map dzikich krajów (TOPO i OFFROAD)
Możliwość słuchania muzyki

Neo
13.10.2016, 20:09
Nie mam w ręku tych nawigacji, sam jestem zwolennikiem Garmina ale być może dlatego, że nie miałem okazji pojeździć z TomTomami czy to w samochodzie, czy motocyklem.

Gdybym dzisiaj miał wybierać nawigację spośród tych dwóch, przy założeniu że nie mam możliwości wzięcia ich na kilka dni w trasę, ściągnąłbym instrukcję do obu modeli i zapoznał się z funkcjami tą drogą - pozwala na ominięcie marketingowego bełkotu i skupienie się na tym co faktycznie soft potrafi.

Na YouTube jest sporo filmów, nawet w obcym sobie języku warto zobaczyć jak wygląda praca urządzenia "na żywo" pod kątem szybkości przeliczania tras, zmian ekranów itp.

Garmin ma u mnie plusa za banalnie łatwe dodawanie map ze źródeł zewnętrznych takich jak projekty OpenStreetMap czy UMPpl. Z tego co wiem TomTom ma (a przynajmniej miał jak sprawdzałem jakiś czas temu) zamknięty format plików na swoje urządzenia. Jeśli dodawanie map zewnętrznych jest możliwe, poprawcie mnie w kolejnym wpisie.

Mapy Garmina nie są złe, szczególnie w zestawieniu z funcją radiowego powiadomienia o korkach, remontach itp. sytuacjach. Jednak z doświadczenia wiem, że mimo wszystko drogi poniżej wojewódzkich są szybciej aktualizowane w projekcie UMPpl niż u Garmina. Sztandarowym przykładem była - i wciąż jest - jazda po zakorkowanej przez różne remonty Łodzi. Wystarczy zgłosić wieczorem jakieś zauważone miejsce rozkopane którego brak na mapie i często kolejnego dnia, a już najdalej w kilka dni mapa UMPpl jest aktualizowana. Widać ją na stronie http://mapa.ump.waw.pl/index.html jak chcesz sprawdzić jak się ma sprawa w Twojej okolicy.

Sądząc po filmach TomTom ma chyba lepiej dopracowaną, bardziej konfigurowalną funkcję prowadzenia motocyklisty po krętych asfaltach. Nie wiem na ile ta funkcja działa w Polsce ale jeśli jej algorytm bazuje na zliczaniu zakrętów poprzez analizę danych wprost z mapy, a nie jakąś bazę krętych tras tworzoną przez firmę, to chyba powinno to śmigać.

Chciałbym któregoś dnia pożyczyć TomToma na przedłużony weekend aby go przetestować i porównać z motocyklowym Garminem. Trzeba będzie pomyśleć jak to zrobić :)

karol1989
13.10.2016, 20:22
Jak możesz wpaść do Warszawy to mogę dać Ci się pobawić moim TomTom 410.

Jeśli masz jakieś pytania to śmiało. Przejechałem z nim 20 000 km.

rambo
13.10.2016, 21:15
Ja również jestem zwolennikiem Garmina ale TomTom rider 410 jest wyraźnie do przodu w porównianiu do Zumo 395 i do tego o wiele mniej kosztuje. Kupujesz 410 i do jazdy asfaltowej zapominasz na lata o problemie i cieszysz się solidnym sprzetem.

myku
13.10.2016, 22:34
Zawsze miałem Garmina teraz mam 410 i jestem zadowolony

Miszel
14.10.2016, 07:21
Garmin Monterra, Garmin Monterra, Garmin Monterra.

Próbowałem już Zumo, Montanę, w samochodzie mam tomtoma, ale Monterry NIC nie przebije. To jest nawigacja 'wszystko w jednym' - idealna motocyklowa nawigacja wyprawowa, bardzo dobra na szosy, bardzo dobra w krzaki. Odporność na cioranie - garminowska, czyli topowa.
Ma całe naturalne środowisko i możliwości Garmina. W dodatku wedle życzenia można na niej używać tomtoma, iGO, Sygic, Locus, Navitel i właściwie wszystkie inne androidowe wynalazki - chodzą płynnie i bez problemów. Sprawdzone intensywnie przez ostatnie chyba 3 lata!
Jedyne co się wykrzacza, to Automapa - z tego trzeba zrezygnować.

Monterra jest w PL mało popularna, trochę się temu dziwię...
Zdrówko,
Miszel

Dubel
14.10.2016, 07:54
Aktualnie jest promocja na Tomtom Rider w sklepie norweskim https://www.netonnet.no/art/telefon-og-gps/bil-og-gps/gpstilmotorsykkel/tomtom-rider-400-eu45/231638.11528/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse

Po przeliczeniu wychodzi okolo 1386 zl wysylka gratis

Pozdro

cygan
14.10.2016, 08:16
To jeszcze jedno pytanie: jak z parowaniem z telefonem i obsługą funkcji dzwonienia - ja mam Samsunga S6 więc android?

rambo
14.10.2016, 10:23
Aktualnie jest promocja na Tomtom Rider w sklepie norweskim https://www.netonnet.no/art/telefon-og-gps/bil-og-gps/gpstilmotorsykkel/tomtom-rider-400-eu45/231638.11528/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse

Po przeliczeniu wychodzi okolo 1386 zl wysylka gratis

Pozdro

ta 400 nie ma mapy Świata która jest w 410, co stawia 410 w zupełnie innym świetle :Thumbs_Up:

stąd różnica w cenie zapewne

rambo
14.10.2016, 10:25
To jeszcze jedno pytanie: jak z parowaniem z telefonem i obsługą funkcji dzwonienia - ja mam Samsunga S6 więc android?

Rider i Zumo, oba równie sprawnie łączą się ze smartfonami :Thumbs_Up:
Tu obie nawigacje spełnią wszystkie twoje wymagania :at:

Dubel
14.10.2016, 10:25
Fucktycznie , Dzieki :Thumbs_Up:

zimny
14.10.2016, 11:55
Mam Zumo 390 na drogi. Kupiłem na chwilę przed premierą chyba tego TomToma.

Obiektywnie, jak się nie ma przyzwyczajeń - to wydaje mi się że TomTom oferuje więcej, także jeśli chodzi o mapy na dzień dobry.

Z drugiej strony ilość map dostępnych na Garmina jest taka, że nic go nie przebije, tylko kto to realnie wykorzysta.

Zumo 390 jest bardzo fajne dla osób przyzwyczajonych do interfejsu, sposobu działania i ergonomii Garmina. Na pewno nie jest to ideał, ale akurat u mnie spełnia swoje zadania bardzo dobrze. Opcja kręte drogi działa bardzo fajnie dopóki nie jedziemy po mieście bo wtedy bywają jaja jak berety :D

TomTom miałem samochodowy i jakoś mi nie podchodził - ale to zupełnie inna bajka.

Nie wiem czy ktoś takich bajerów używa ale Garmin 390 ma opcję dokupienia czujników ciśnienia w oponach. Czy TomTom też to nie wiem, czy to przydatna funkcja nie wiem i nie wiem czy się dowiem z uwagi na cenę czujników :Thumbs_Down:

Sądzę że dla kogoś kto nie ma przekonań, przyzwyczajeń - oba sprzęty sprawdzą się bardzo dobrze.

Pozdr
zimny

rambo
14.10.2016, 12:08
Kolega Cygan pytał o Zumo 395 i TomTom Rider 410.

390 nie ma kilku extrasów które ma 395.

Ale z Kolegą Miszel ustaliliśmy, że te ekstrasy wymagają kupna specjalnych map od Garmina, które same w sobie.. Nie obejmują Polski, usługi zbliżone do GPSspot są dodatkowo płatne. itd itd.

Różnica cen Zumo 395 i Rider 410 też jest spora, 2199zł kontra 1649zł

Przy cenie ponad 2000zl wolałbym osobiście ZUmo 590 z 5" ekranem.
Nie widziałem lepszego ekranu w GPS nawigacji.

zimny
14.10.2016, 12:16
Tak Rambion, zdaję sobie sprawę z tego, że pytanie było o 395. Jednak biorąc pod uwagę ceny wskazałem na 390 - bo to jest konkurencja bezpośrednia dla tomtoma 410 jeśli chodzi o cenę. I z tego co jakiś czas temu, dla obiektywnego użyszkodnika gremlin słabiej wypada.

Jakbym miał za jakieś bajery w 395 dopłacić 500-600zł to kupiłbym TomToma :) Nie wiem czy 390 jest jeszcze w sprzedaży.

Z doświadczeń wiem że extrasy w Garminie często gęsto nie są warte wykładania paru stów więcej. Dla mnie okolice 1600 za nawigację typową na moto to już górna granica ceny.

Monterry nie wliczam w temat bo to jest zupełnie inna bajka.

Pozdrawiam
zimny

rambo
14.10.2016, 12:42
W tym porównaniu również Zumo 390 wypada słabiej od TomTom Rider 410.

Jeśli zrównać cenę 410 i 390 to mamy dalej:

Plusy dla 410

Mapa Świata
Aluminiowa obudowa
Załadowane 100 najciekawszych tras po Europie (żadna w PL)


Plusy dla 390
Zdecydowanie większa dostępność map dzikich krajów (TOPO i OFFROAD) ale w nawigacji na asfalt i do auta, ma to marginalne znaczenie.


W świetle użytkowania GPS w OFFroad i w terenie, było by mi osobiście łatwiej wypisać dlaczego nie 410 i nie 395 ale nie wiem czy autorowi postu o to w sumie chodzi :D
Jak coś to zrzucę odpowiedzialność na Miszela - on zaczął :D ;)

Zet Johny
14.10.2016, 12:47
Rambo powiedz mi jak słuchać muzyki przez/w 390 bo chyba się jeszcze nie dokopałem? (395 ma na pewno taką funkcję)

rambo
14.10.2016, 12:55
A przepraszam !
Jednak to dopiero w 395 :Thumbs_Up:

Miszel
14.10.2016, 14:16
W świetle użytkowania GPS w OFFroad i w terenie, było by mi osobiście łatwiej wypisać dlaczego NIE 410 i nie 395 ale nie wiem czy autorowi postu o to w sumie chodzi :D
Jak coś to zrzucę odpowiedzialność na Miszela - on zaczął :D ;)
Tu nawet chodzi nie tyle o sam OFF co po prostu o dalszą wyprawę..
W sumie święta racja - autor wątku zadał jasne pytanie, a odpowiedzi się rozłażą :)
Ale zdaje się większość użyszkodników tego forum prędzej czy później wyprawia się gdzieś dalej, poza Polskę i poza piękne, oznakowane asfalty. I tu właśnie przydaje się porządna nawigacja "wyprawowa". Taką nawigacją jest właśnie Monterra i jak dotąd chyba nic innego jej nie dorównuje.
O co mi chodzi?
Wiadomo, że różne systemy nawigacyjne i mapy różnie się sprawdzają w zależności od kraju/regionu świata. I tak o ile na terenie UE wszystkie nawigacje szosowe sprawdzają się całkiem dobrze, to im dalej na wschód tym większe zróżnicowanie między nimi da się zauważyć. W dziedzinie map topo króluje w zasadzie format dla garminów. Często jednak mapa topo daje w d..ę gdy chcemy przemieścić się po prostu drogami. Przydałoby się wtedy coś innego. Ale co, jeśli możemy używać tylko map garminowskich?? Konkretne przykłady:
1. Do jazdy po Rosji - przelotówki i miasta używałem wyłącznie Navitela, bo mapy garminowskie zbyt często pokazywały bzdury - i to zarówno oficjalna mapa Garmina jak i rosyjska mapa topo. Ale gdy zjeżdżałem na leśne drogi, to przełączałem się właśnie na rosyjską mapę topo (tutaj sprawdzałą się bardzo dobrze!) i używałem wykreślonych wcześniej tracków. "Przełączałem się" - tak! Bo oba systemy mam na Monterze i co ciekawe, oba mogą pracować równocześnie. Jeszcze mało? No to dodajmy Soviet Military Maps - sztabowe sowieckie rastry z lat 80-tych - w Rosji ciągle bardzo aktualne. Obejmują też PL i resztę EU... :D
2. W Rosji dobrze jest też wiedzieć gdzie jest najbliższa zaprawka, bo może sie okazać że zostaniemy bez paliwa i trzeba będzie szukać na piechotę. Mapy garminowskie poległy. Navitel był dużo lepszy. Ale całośc bardzo dobrze uzupełnia baza danych 2GIS - niezależny program androidowy, często aktualizowany. Zainstalowany gdzie? - na Monterze....
3. Podobna jak w 1. sytuacja w Gruzji - genialna garminowska wektorowa mapa topo z gruzińskiego Geolandu, z zaznaczonymi nawet małymi źródełkami w górach i przy wjeździe do Rosji zmiana na Navitela. Wszystko w locie, bo zainstalowane na tym samym urządzeniu.
4. Noclegi na kempingach - w systemach nawigacyjnych POI często są nieaktualne. OK, ale jest androidowy Archie's Campings. To niezależny program z namiarami na większość europejskich campingów. Często aktualizowany i wiarygodny. Dodatkowa zaleta: współpracuje bezpośrednio z nawigacją Sygic (cena z dożywotnią licencją na EU - 20 euro). Wybór campingu uruchamia Sygica i automatycznie wyznacza w nim trasę.. Wszystko zainstalowane na Monterze.

Można wspomnieć o robieniu przez Monterrę geotagowanych zdjęć i filmików dla dokumentacji, instalowaniu liczników km, notatnikach i innych pierdołkach ze sklepu play.

To wszystko mam na myśli mówiąc o "nawigacji wyprawowej"

Uff, teraz Rambo może zwalać na mnie samo najgorsze.. :D

Zdrowko,
Miszel

cygan
14.10.2016, 14:38
To uzupełniając szukam nawigacji na asfalt i to głównie po Polsce ( odrazu dodam że opcja telefon+AM lub google mnie nie interesuje). Do offa mam starego sprawdzonego GPS 62s i on daje radę.

Pii
14.10.2016, 18:21
Dwa lata jeździłem z TomTom Rider Europa. Po Polsce i po czarnym nic więcej nie trzeba więc możesz zaoszczędzić kilka stówek na paliwo.

pozdrawiam

Pirania
15.10.2016, 07:23
Duża jest przepaść pomiędzy 340ml a 395ml ? A moż warto dolozyc do 590 ?

rambo
15.10.2016, 08:16
Zamiast 395 zdecydowanie wybrałbym 590.
Póki jeszcze są w sprzedaży..

Pirania
15.10.2016, 08:56
Oprócz gadźetów różnią się prędkości pracy ? Dopytuję bo wciąż mam 62s i chyba jest odrobinę przewrażliwiony na tym punkcie..

W poniższym linku jest dużo informacji..http://bestmotorcyclegpsguide.net/garmin-zumo-395lm-vs-595lm-right/

Jestem w szoku co teraz jest w GPSach..patrząc na świat przez pryzmat 62ki..;)

cygan
15.10.2016, 20:51
wnerw mnie bierze jak patrze na ceny - wziąłbym 595 - na stronie garmina jest za
700$ czyli 2750 a w Polsce 3100:(

cygan
15.10.2016, 20:54
Rambo a 590 jest mocniejszy niż 395 (szybszy z lepszym prockiem)?

rambo
15.10.2016, 21:45
To jest bez znaczenia, te nowoczesne nawigacje wszystkie liczą bardzo szybko trasy.
Na Zumo 595 mogę dać cenę 2979zł

Pirania
15.10.2016, 21:52
Fajna cena bo na azymucie chodzą po 3020zł..jak ktoś jest na kupnie to brać, taniej nie znalazłem..!!!

kuntakinte
17.10.2016, 08:25
Wielki plus Garmina jest zajebisty program Basecamp do planowania tras. Pracuje offline na bazie tych samych map ktore sa w nawigacji.

rambo
17.10.2016, 08:47
TomTom też ma program do planowania tras.

Neo
17.10.2016, 09:06
TomTom też ma program do planowania tras.

Ano niby ma. Czy w bieżącej wersji również jest to właściwie nakładka na mapy Google? Nie pracuję z Windowsem, nie sprawdzę w tej chwili jak się ma najnowsza wersja tej aplikacji, czyli TyrePro do swoich poprzedniczek (http://www.tyretotravel.com).

Jej interfejs jest szalenie mało intuicyjny i niedopracowany. Szkoda że TomTom zdał się na zewnętrzny produkt. Nie żeby aplikacja Garmina była jakaś cudowna, co to to nie. Jednak mimo wszystko łatwiej jest mi ją ogarnąć niż TyrePro.

W TomTomie podoba mi się możliwość zaplanowania trasy na smartfonie/tablecie i przesłanie jej przez "chmurę" do nawigacji. Nie szukałem takiej funkcjonalności w Garminach, czy nowsze to mają? Zatrzymałem się na nuvi 25xx i 62s :)

A obie firmy mogłyby skupić się bardziej i zrobić coś online a la Furkot.com.

rambo
17.10.2016, 09:23
Ja do planowania tras czy na moto czy na rower gorski czy szosowy uźywam tylko mapsource np :)

cygan
17.10.2016, 09:33
a ja zawsze google maps, potem zamieniam na gpx i do nawigacji.
Z GPS62 jest tylko problem że jak zrobiłem przez BaseCampa z GPX rutowalną trasę to nawigacja się wykszaczała i wywalała info że nie może tego przeliczyć:(
W TomTom podobno jest tak że jak wgram GPX to on sam przerabia to na rutowalną trasę?

rambo
17.10.2016, 09:38
Mapy Garmina są dużo lepsze niż Google, szczególnie w trudno dostępnym terenie, np górskim. Nie miej takim w który można dojechac szosowym motocyklem czy zwykłym autem.

Pirania
17.10.2016, 10:43
Ja używam do planowania tras offowych https://www.gpsies.com, potem zapis w dowolnym formacie i do urządzenia. Fajny bo podczas pracy jest dostęp do 10 map plus jest nakładka szlaków i tras rowerowych..
Zaraz wypróbuje BaseCamp

Po 1/2h zabawy BC jest mega! GPSie będzie służył jedynie do weryfikacji.

nicek27
03.01.2017, 22:41
Wątek taki w miarę świeży nawigacjowy to spytam tutaj..:bow:
Czy opłaca się kupić używkę nawi?
Zastanawia mnie taka sprawa, co wtedy, gdy.. ekran dotykowy przestanie działać, czy jakiś guzik, czy coś.
Nie chciałbym kupić sprzętu za powiedzmy tysiaka i potem dowiedzieć się przy chęci ew. naprawy, że koszt byle czego przewyższa cenę urządzenia.
Napaliłem się na Monterrę..



:)

hellwoot
03.01.2017, 22:58
Kwestią opłacalności jest kwestia ceny. Jak monterra za tysiaka to spoko, bo nowa 2 kosztuje :D Choć ja bym wolał nową, 2 lata pojeździł i do żyda. Potem następna. A jak używkę to tylko taką na gwarancji.

HarryLey4x4
10.12.2017, 18:03
No ja po przeczytaniu wątku od razu chciałbym monterre. Co prawda prawie rok minął od wpisów tutaj i być może coś się zmieniło. Na razie zainteresowałem się Zumo 595LM , to chyba ostatni wypust, ale nie ukrywam,że zdarzało mi się jechać z kolegami na GSach, którym Garmin potrafił płatać figle, których zwykły chińczyk z automapą nie robił.
To oczywiście drastyczny przykład, ale nie ukrywam,że chciałbym mieć taką nawigację, która wykorzysta możliwości zarówno Garmina jak i map pod androida lub inne windowsy.
Czy Monterra ma jakiegoś swojego następcę ?

POMOCY ludziska, bo muszę coś kupić przed gwiazdką. A ceny powinny być teraz lepsze.

rambo
10.12.2017, 18:22
Monterry już nie ma :mad:

Jest za to dobra cena na Montanę w promocji z mapą Polski


http://www.sklep.tszoda.pl/440-garmin-montana-610-mapa-topo-polska.html

HarryLey4x4
10.12.2017, 18:25
A gdybyś miał wybrac Montanę lub Monterrę? To co polecisz ?Wiem ,że wsparcia dla Monterry już nie ma, ale jednak te sprzęty można czasem dostać w używce

rambo
10.12.2017, 19:21
Monterra okazała się niedopracowanym urządzeniem, są problemy z systemem.
Sprzęt wydawał się być idealny, ale wyszedł niewypał.

Niestety odradzam

machoni
10.12.2017, 22:23
Może się przyda:
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=7014

rambo
10.12.2017, 23:26
Tekst fajny ale mocno subiektywny i nie rzeczowy

Np do KAŻDEGO Garmina można wgrać i używać map TOPO, również w 395 i 595 Zumo.

Nie mniej są to urządzenia zdecydowanie do użytko ON ROAD.
Do OFFroad są Montany :Thumbs_Up:

Novy
10.12.2017, 23:33
(...) Do OFFroad są Montany :Thumbs_Up:

Jaki jest najwyższy model Montany?
680t?

rambo
10.12.2017, 23:49
Tak, 680T

HarryLey4x4
10.12.2017, 23:57
I teraz pytanie, czy jesli chcę jechac np.do Maroka i jezdzic tam dróżkami z mapy to czy traktowac to jako offroad czy on road?

rambo
11.12.2017, 08:08
Raczej OFF,
Poza asfalty Europy - Montana

Po asfalcie Europy - Zumo

Tak generalizując bardzo

HarryLey4x4
11.12.2017, 09:04
Czy do Montany można w razie czego załadować w prosty sposób, np. poprzez wymianę karty inne mapy?
Jakiej wielkości max karty micro SD obsługuje Montana i czy na nich można zapisywac mapy ?
Czy Montana tak jak ZUMO 595LM może mieć dożywotnią aktualizację map?

przemo77390
11.12.2017, 10:14
To ja tez się podepnę. Zadawałem też to samo pytanie w innym wątku.

Która będzie lepsza w użyciu Garmin64 czy Garmin64S

Czy Garmin zumo 550 spełni to samo zadanie co Garmin64 i Garmin64S jeśli chodzi o jazdę po drogach OFF. Czy poza Europą zrobi robotę też Garmin64 i Garmin64S czy koniecznie trzeba pchać się w Montanę?

zimny
11.12.2017, 11:05
To może ja coś dodam. Mam Zumo 390LM i chwalę sobie. Na temat TomToma nie wypowiem się bo nie miałem – ale dużo dobrego słychać.

Miałem 64S, 62S, Oregony 450 i 600 oraz Montanę 600.

Na wyjazdy do Włoch raz jechałem z Oregonem 450, raz z Zumo 390. Cóż, na drodze ta druga sprawdzała się dużo, dużo lepiej. Szczególnie w kwestiach zjazdów z autostrad i ogólnej praktyczności podczas jazdy ON. Oregon też dał radę, nie powiem że nie, ale było trochę nerwów, ileś złych skrętów itp. Za to Oregon dobrze się spisywał jako nawigacja miejska, prawie tak dobrze jak…. ajfon którego używałem na późniejszym wyjeździe :)

Na pewno Zumo daje różne możliwości mapowe – ja sobie np. wrzuciłem PL TOPO i śmiga. Jakby jeździła nie na wścieklaku tylko na np. AT to pewnie całkiem da radę jako nawigacja OFF. Jednak ja używam Zumo na V-Stromie i jest to dla niej naturalne środowisko. Na coś bardziej OFF, jak miałbym wydać dużo pieniędzy to wolałbym chyba Montanę.Tylko że tam mapy, uchwyt, trzeba dokupić, suma kosztów wyjdzie duża.

Zumo nie umie niestety tak fajnie zapisywać śladów jak turystyczne odbiorniki, ta opcja jest nieco ułomna. Mi po kilku dniach ślad się kasował i nie wiem z czego to wynikało.

Co to tego czy wziąć 395 czy 595 – jest kilka różnic, zależy od kwoty jaką chcesz wydać. Jak kupowałem 390 to 595 dopiero wchodziła i nie brałem jej pod uwagę.

Niedawno sprzedałem 64S, zwyczajnie nie był mi potrzebny. To są jednak dwa różne odbiorniki, z innym przeznaczeniem. Uwielbiałem użytkować 64 na leśnych ścieżkach, do jazdy po śladach zgrywanych od kumpli itp. Do tego jest świetna a i po drogach poprowadzi na poziomie jako takim.

Najważniejszy jednak przy każdej nawigacji i jej użytkowaniu jest łącznik między setami i kierownicą tj. czynnik ludzki :D

HarryLey4x4
11.12.2017, 12:53
Na półce mam jeszcze Oregon'a 300. Jakiś czas leżał i zastanawiam się czy uzupełni mi luki w OFFie lub łażeniu piechotą po mieście (nie wiem czy nie jest to zbyt przestarzały sprzęt jak na obecne mapy). W sumie tam gdzie jest internet można korzystać ze smartfona lub bez internetu z wgranych map typu Osmand. Moja jazda OFF , jest raczej mocno ograniczona i jedynie myślę, czy pakować się w Montanę, bo jednak 70-80 a może i 90 % moich jazd jest jednak po drogach, dróżka , ale jednak zaznaczonych na mapach, a nie po trakach w lasach. Zresztą , dotychczas starczała mi automapa po Polsce i Europie , a teraz jedynie myślę o wyjeździe poza Europę stąd pomysł na powrót do Garmina.

PawelM.
11.12.2017, 14:22
To dla Ciebie chyba Zumo będzie najlepsze

rety
12.12.2017, 07:15
To ja tez się podepnę. Zadawałem też to samo pytanie w innym wątku.

Która będzie lepsza w użyciu Garmin64 czy Garmin64S

Czy Garmin zumo 550 spełni to samo zadanie co Garmin64 i Garmin64S jeśli chodzi o jazdę po drogach OFF. Czy poza Europą zrobi robotę też Garmin64 i Garmin64S czy koniecznie trzeba pchać się w Montanę?


Mogę coś powiedzieć o różnicach 64 czy 64s - generalnie wersje s oznaczają dodatkowe sensory
i tak w "s" masz rozbudowane urządzenie o
kompas elektroniczny, który w przeciwieństwie do tego w podstawowej wersji działa nawet jak stoisz w miejscu (podstawowy 64 wskaże ci dopiero kierunek ja zaczniesz się przemieszczać, - nie jest w stanie tego zrobić jak obracasz się w miejscu)
i wysokościomierz barometryczny (w 64 nie ma wcale wysokościomierza).

Także czy te funkcje Ci się przydadzą sam oceń

Lucky Luke
12.12.2017, 10:20
Upalam 350LM od kilku sezonów w ostrym offie na różnych motocyklach, te450, africa, xr400, do tego od roku mam uchwyt TT .
I nie chcę innej nawigacji , widoczność i szybkość urządzenia bije na głowę te małe bzdzidła na bateryjki. Ile razy było na UA , że właściciele 64 pytali mnie ile mamy km do stacji benzynowej , albo weź wyszukaj hotel itp. Dla mnie nie ma lepszego urządzenia , można wgrać mapy topo, ślady , masz bazę hoteli , stacji benzynowych , restauracji, pokazuje wysokość, zapisuje ślady... i wiele innych opcji.
Urządzenie mega solidne , kilka razy dostała butem crossowym jak leciałem przez kierownicę , była zanurzona cała w wodzie i to nie raz , działa czy to mróz czy to skwar.
Nawet jej nie czyszczę tylko przecieram z błota i kurzu , jeśli niedługo się zepsuje to zupełnie nie będę miał żalu. Widziałem juz kilka zarosiałych 64 albo takich które zdechły bez powodu , a moje zumo działa pomimo ze lekko nie ma. Trzeba tylko umieć się nim posługiwać i wgrać porządne mapy topo np. te od Rambo...

zimny
12.12.2017, 11:11
No to wychodzi ze Zumo z serii 300 daje radę także w OFFie :Thumbs_Up:

HarryLey4x4
12.12.2017, 11:15
czy 595 będzie godnym następcą? Jak już mam coś kupić to chcę najlepsze na ten moment , bo te sprzęty się szybko starzeją.

PawelM.
12.12.2017, 14:22
Kurna a tyle się naczytałem o problemach z zapisem śladów, czytaniem tracków itp itd że w ogóle nie patrzyłem na Zumo. Lucky Luke dzięki za taką opinię bo i dalej pomecze temat.

Lucky Luke
13.12.2017, 09:06
Paweł daleko do siebie nie mamy , jak chcesz to mogę Ci pokazać jak działa zumo.

PawelM.
13.12.2017, 19:24
Dzięki. Skorzystam napewno ale pomału bo wolę kasę trzymać bo pewnie przy składaniu Moto jeszcze nie jedno wyjdzie do wymiany także pogrzebie po ogłoszeniach i jak trafię okazję to wezmę :)

Emsi
15.05.2018, 20:13
Wychodzą dwie nowe nawigację, tzn. jedna już wyszła.

Tomtom rider 550

https://www.tomtom.com/pl_pl/drive/motorcycle/products/rider-550/

I będzie w drugim kwartale Garmin zumo 396

https://buy.garmin.com/pl-PL/PL/p/610131

I w jedną i drugą idzie wgrywać ślady gpx.. obydwie nie potrzebują komputera, żeby zaktualizować mapy. Różnice też są...

niedz
16.05.2018, 20:33
Producenci ciagle wypuszczaja nowe modele, ale ciagle chyba nikt nie ogarnal funkcjonalnosci odbioru trasy ktora na smartphonie sie zaplanuje, czyli np na google maps w telefonie planuje sobie trase i chcialbym kliknac wyslij i np przez bt wrzucic to do navi

gumpinoga
08.11.2018, 20:12
Garmin Monterra, Garmin Monterra, Garmin Monterra.

Próbowałem już Zumo, Montanę, w samochodzie mam tomtoma, ale Monterry NIC nie przebije. To jest nawigacja 'wszystko w jednym' - idealna motocyklowa nawigacja wyprawowa, bardzo dobra na szosy, bardzo dobra w krzaki. Odporność na cioranie - garminowska, czyli topowa.
Ma całe naturalne środowisko i możliwości Garmina. W dodatku wedle życzenia można na niej używać tomtoma, iGO, Sygic, Locus, Navitel i właściwie wszystkie inne androidowe wynalazki - chodzą płynnie i bez problemów. Sprawdzone intensywnie przez ostatnie chyba 3 lata!
Jedyne co się wykrzacza, to Automapa - z tego trzeba zrezygnować.

Monterra jest w PL mało popularna, trochę się temu dziwię...
Zdrówko,
Miszel


jak komus malo problemow z androidem w telefonie to nich sobie kupi Montere.....
na YT sa filmiki jak Montera pieknie sie wiesza albo sama resetuje
zadnych androidow !

gumpinoga
08.11.2018, 20:14
ta 400 nie ma mapy Świata która jest w 410, co stawia 410 w zupełnie innym świetle :Thumbs_Up:

stąd różnica w cenie zapewne

do czego potrzebna Ci mapa swiata ? :haha2: wybiarsz sie na ktorys biegun czy moze do Australii ?