PDA

View Full Version : wspomaganie


NaczelnyFilozof
22.09.2016, 12:31
Nie ma działu samochodwego, a mam zagadkę mechaniczną, a wiem że na forum ludzie z samochodami czasem tu grzebią.

Pacjent Espace '90. Auto ma wspomaganie kierownicy - zwykłe hydrauliczne. Ale jest niesprawne. Poprzedni właściciel tak jeździł i mu nie przeszkadzało że kieira chodzi trochę ciężko. Mogę mieć siłkę albo naprawić wspomaganie.

Pompa nie ma paska klinowego. Może poprostu się urwał? Bo przykręcona pompa silno. Pompa ma mały luz wzdłużny ok 1 mm. Na boki luzu nie ma. Ręką kręci się bez zatarć. Pompa sucha.

W zbiorniczku wspomagania susza. Nie ma nic płynu.

Listwa z drążkami też wygląda ok. Nie ma śladów zalolejenia etc. Węże wszytskie podpięte.

Mogę zalać "na test" układ olejem silnikowym? Żeby zobaczyć co jest nieszczelne jeśli jest nieszczelne?

ferolo
22.09.2016, 12:50
Raczej nie nie ta lepkosc olejowa

maciej33
22.09.2016, 13:22
Normalny do wspogania lej ,czerwony

NaczelnyFilozof
22.09.2016, 13:42
Ale ja nie pytam jaki typ oleju wlać tylko co można wlać aby sprawdzić czy jest wyciek. Może jadalny? Wody nie wleje bo rdza się zrobi. I tak nie mam paska klinowego :-) Pozostaje wykręcić pompę ze zbiorniczkiem i jeździć bez -siłownia gratis :-)

hellwoot
22.09.2016, 13:51
Chłopie? Ty tak serio? Najlepiej naszczaj tam :D rdzy nie będzie i nawet na jadalny nie wydasz.
Litr najtańszego atf kosztuje 10 pln.

kulka
22.09.2016, 14:46
naczelny , w celu sprawdzenia zalej dedykowany , jak nie bedzie cieklo a nie bedzie dzialalo to bedziesz wiedzial ze trzeba szukac gdzies indziej , tj: pompa - listwa itd

NaczelnyFilozof
22.09.2016, 16:01
Chłopie? Ty tak serio? Najlepiej naszczaj tam :D rdzy nie będzie i nawet na jadalny nie wydasz.
Litr najtańszego atf kosztuje 10 pln.

10zł? Nigdy nie miałem samochodu ze wspomaganiem ;-) Myślałem że 50 ;-)

hellwoot
22.09.2016, 16:05
Widzisz :D czasem nie warto kombinować. Kup ATF najtańszy i testuj.

Lucky Luke
23.09.2016, 09:47
Nigdy nie miałem samochodu ze wspomaganiem ;-)

Fantastyczne stwierdzenie :Thumbs_Up: :)

Marcin-BB
23.09.2016, 10:07
Michał podjedź do mnie. Mam ze dwie otwarte flaszki takiego oleju hydraulicznego i chętnie Ci go dam, bo mi miejsce zajmuje a wyrzucić do kosza się boję!

NaczelnyFilozof
23.09.2016, 17:38
Dzięki Marcin ale kupiłem butelkę.

A można jeździć bez wspomagania? Są jakieś niewskazania? W czasie jazdy tego nie czuć. Najbardziej czuć na manewrowaniu na parkingu. Miałem kiedyś Łade 2107 wspomagania nie było no ale sobie wyrabiałem mięśnie ;-) Zepsuje się coś w przekładni kierowniczej jak ona nie będzie mieć wspomagania? Może kierownica się ukręci? ;-)

Zrobiłem test. Zalałem zbiorniczek płynem. Problem jest brak paska klinowego. Użyłem innego skracając go nożyczkami i lepiąc taśmą :-) Czemu nie zakupiłem nowego paska? Żeby założyć pasek trzeba tam zdjąć rozrząd bo pasek idzie przed paskiem rozrządu ;-) Pasek chyba ślizga, bo niby wspomaganie jest, ale takie skokowe, coś terkoczei przeskakuje. Zobaczę czy pojawi się gdzieś jakiś wyciek.

szynszyll
23.09.2016, 20:40
Pasek klinowy kosztuje... 12 pln. Rozrzad BOSH to 54 pln.

Nie chce pytac w jakim stanie masz uklad hamulcowy i opony. Nie kumam zupelnie takiego podejscia.

maciej33
23.09.2016, 20:47
Szynszyli ma racje ,nie rob druciarstwa mimo tego ze to renault
,jak rano wstaniesz ,idz rano do sklepu po bulki na sniadanie a pozniej po pasek

Paweł 4x4
24.09.2016, 05:25
12+54 to razem ze 200, przecież napinacze pompy i Bóg wie co jeszcze, wszystko kosztuje. Kostka masła załatwi sprawę, jak ciepły - nasmaruje, jak zimny - zastygnie i nie wycieknie.

A może Ktoś ma przypadkiem, pompę wody do safrany pneumatycznej?
Albo sprawdzonego specjalistę od regeneracji??

NaczelnyFilozof
24.09.2016, 14:43
Pasek klinowy kosztuje... 12 pln. Rozrzad BOSH to 54 pln.

Nie chce pytac w jakim stanie masz uklad hamulcowy i opony. Nie kumam zupelnie takiego podejscia.

Czuję się urażony. Wytłumaczę Ci. Jest cała rzesza ludzi w PL których na niektóre rzeczy poprostu nie stać. Przed wydaniem każdej złotówki zastanawiam się dwa razy.

Po drugie ja cały czas technicznie siedzę w latach '90 i nie rozumiem po co jest wspomaganie kierownicy skoro we wszytskich moim pojazdach do tej pory wspomagania nie było i jeździły. Zresztą wspomaganie kierownicy wymyślili dla drobnych kobiet ;-)

mygosia
24.09.2016, 14:57
I metroseksualnych facetów ;)

hellwoot
24.09.2016, 15:31
Jak wydawałeś złotówki na te Renate to się zapomniałeś zastanowić dwa razy? czy o co chodzi? :D
No i skoro siedzisz motoryzacyjnie w latach 90tych to wspomaganie powinno być Ci znane, bo wymyślili je w 1951.

dj-napster
24.09.2016, 16:05
Może padła pompa, może maglownica, może przewód
bez płynu znam takich co jeżdżą (auta odelżone celowo) i jakoś to działa


Ja też preferuję motoryzacje z lat '90, odświeżałem sobie układ wspomagania w poprzednim samochodzie z rocznika 93 i tak to wyglądało:

używana pompa: 100zł
używana maglownica bez luzu: 200 zł
używana chłodniczka: 30zł
nowy pasek: 40 zł
dwa litry oryginalnego płynu PSF: 160zł
metr przewodu miedzianego do chłodniczki: 20zł
montaż maglownicy zleciłem bo kupa roboty jest: ok 100zł

Mhv
24.09.2016, 17:52
Mistrzów, a szczególnie tych wszechwiedzących, uprasza się o spokój :). Skąd wieta w jaki sposób wszedł w posiadanie tegoż wehikułu?
Naczelny, to brzmi jak uszkodzona pompa?..obserwuj wycieki, ale samo się raczej nie naprawi, bo zakładam że układ się odpowietrzył szybko. Ze wspomaganiem to tak jest, że oprócz manewrów na parkingu to właściwie niepotrzebne:).
Awaria samego wspomagania nie powinna chyba wpływać na pracę układu (oprócz konieczności przyłożenia większej siły) - bezpieczeństwo jazdy, tak obstawiam..

graphia
24.09.2016, 19:52
Dasz radę. :) Po nitce do kłębka - szukaj używek.

Kazmir
24.09.2016, 22:53
Awaria samego wspomagania nie powinna chyba wpływać na pracę układu (oprócz konieczności przyłożenia większej siły) - bezpieczeństwo jazdy, tak obstawiam..
W sumie prawie wcale nie używam klimy i jak przestała działać to pewnie nic takiego się nie stanie oprócz tego, że leci ciepłe, a nie zimne. Poczytawszy trochę okazuje się, że czynnik znajdujący się w obiegu klimy jednocześnie smaruje kompresor. Dalsza jazda może uszkodzić łożyska. Chciał nie chciał 150 zeta poleciało z nabiciem, sprawdzeniem szczelności, wymianą oringu przy chłodnicy plus odgrzybianie.
Mam nadzieję, że w przekładni kierowniczej jest inaczej.

Mhv
25.09.2016, 10:25
W klimie to co innego, prawda co powyżej (podobno). Choć kompresor od klimy nie pracuje, jeśli nie jest włączona. Zazwyczaj jest np. jakieś dodatkowe sprzęgło na wałku kompresora, bo pasek kręci cały czas.

Dzieju
25.09.2016, 11:34
Poczytawszy trochę okazuje się, że czynnik znajdujący się w obiegu klimy jednocześnie smaruje kompresor. Dalsza jazda może uszkodzić łożyska.
Kupując Vectrę klimatyzacja nie była nabita dłuższy czas , nie wpłynęło to na stan łożysk. Po nabiciu działała sprawnie.
Chyba brak napełnienia nie jednoznacznie wpływa na stan sprężarki ale może są różne konstrukcje?

Kali89
25.09.2016, 12:30
Sprężarka klimy nie załączy się jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia w układzie. Pompa wspomagania bez oleju raczej długo nie popracuje i stawiam, że w tym wypadku będzie do wymiany.

next22
25.09.2016, 13:11
Wszystko prawda
ale nowoczesne konstrukcje nie posiadają już sprzęgiełka i pompa klimy kręci się cały czas i wtedy musi być czynnik z elementem smarującym w układzoie :)
Tak samo pompa wspomagania po dłuższym używaniu "na sucho " będzie już przeciekać na wałku .

Mieciek
27.09.2016, 12:09
Kostka masła załatwi sprawę, jak ciepły - nasmaruje, jak zimny - zastygnie i nie wycieknie.

Śmieszkujesz czy to serio jakiś trick jest? Tak z ciekawości pytam bo lubie motody niekonwencjonalne.

nicek27
27.09.2016, 20:03
Twojej pompie przeszkadza nienaciągnięty pasek bym obstawiał. Na wolnych jak chodzi obciążenia nie ma. Zaczynasz kręcić i tak przyłapuje przez ten pasek co któryś obrót. Jakby co to za regeneracje pompy wspomy do dużego fiata zapłaciłem 150zł. - jak nówka jest.
Co do kompresora klimy to jest tak, że tam też olej jest. Jak używasz klimy to się rozprowadzi po układzie i jest git. Nie używasz długo i olej spływa do kompresora. Potem włączasz i... fizyka robi swoje.:D


:)

Dzieju
27.09.2016, 21:20
Wszystko prawda
ale nowoczesne konstrukcje nie posiadają już sprzęgiełka i pompa klimy kręci się cały czas i wtedy musi być czynnik z elementem smarującym w układzoie :)
Jak to łatwo spowodować szybkie uszkodzenie drogiej części a do tego z gwarancją odwiedzenia serwisu koniecznie ze sporą kasą.
Niech nam żyją stare pojazdy jak najdłużej.