View Full Version : Poziom oleju - banał
tomozdyn
06.04.2008, 00:54
Przepraszam za tak banalny temat na forum.
Poziom oleju mierzymy po wkręceniu bagnetu czy tylko jego włożeniu??:(
Nie znalazlem w manualu a właśnie zalalem swoją slicznotkę:) i co najważniejsze gada:)
Mierzymy bez wkręcania, tylko wkładasz do końca.
tomozdyn
06.04.2008, 09:11
Mierzymy bez wkręcania, tylko wkładasz do końca.
Dzięki Dieju:)
wolałem spytać, wczoraj zmienilem filtr i chciałem miec 100% pewnosc.
Troche mialem ja rozbebeszona i :D:D zagadała i to jak brakowalo mi tego dzwieku przez zime:)
Szkoda tylko ze termostat mam out, a juz zalozylem zbiornik:(
Dzięki Dieju:)
wolałem spytać, wczoraj zmienilem filtr i chciałem miec 100% pewnosc.
Troche mialem ja rozbebeszona i :D:D zagadała i to jak brakowalo mi tego dzwieku przez zime:)
Szkoda tylko ze termostat mam out, a juz zalozylem zbiornik:(
eeeetam 12 śrubek i zbiornik zdjęty.
A nowy termostat zaoszczędzi ci nie jeden zbiornik paliwa.Warto zmienić.
tomozdyn
07.04.2008, 06:10
eeeetam 12 śrubek i zbiornik zdjęty.
A nowy termostat zaoszczędzi ci nie jeden zbiornik paliwa.Warto zmienić.
A może to nie termostat (mam taką nadzieję) tylko afri tak ma, wiatrak się włącza po około 10 -15 min w garazu bez jazdy. niepokoi mnie troche ze bardzo szybko chłodnice robia sie ciepłe co wskazywałoby na walniety termostat:(
Nie wiem czy tak powinno być ale moja też tak ma ....
tomozdyn
07.04.2008, 11:09
Nie wiem czy tak powinno być ale moja też tak ma ....
To na pewno przez to malowanie:):):):):)
w zeszlym roku tak samo bylo i nie odczulem tego przy tankowaniu:) ok 6l/100km
tomozdyn , dla pewności wyjmij termostat , sprawdź szczelność i temp otwarcia będziesz wiedział czy jest dobry.
Po zmianie termostatu u siebie chłodnice ocieplały się później nie od razu z nagrzewaniem silnika.
tomozdyn
08.04.2008, 06:20
greton ma racje i Dzieju ma racje.
W takim razie kończymy temat oleju i termostatu.
wielkie dzieki za pomoc
podsumowujac:
ja nie wkladam do konca:(
siema- oprócz tego, moto ma stać na centralnej- tak podaje manualka-a dokładniej: odpal moto, niech pochodzi ok1o min, później zgaś, odczekaj kilka minut, i mierz- bez wkręcania bagnetu...pzdr
Oczywiście jeśli ktoś nie ma centralki trzeba postawić moto do pionu i w takiej pozycji mierzyć.
jarek: na pewno nie na centralce. Na centralce mierzy sie w motocyklach TYLKO jesli sa w te podstawke wyposazone fabrycznie. W afri stawiasz w pionie na kolach, wkladasz bagnet (nie wkrecasz) i mierzysz.
Jakbys mierzyl na centralce, to mialbys "niedomiar oleju - bagnet umieszczony w tylnej czesci silnika, a przechylenie motocyklado przodu (kolo tylne w gorze).
W tej polskiej instrukcji zamieszczonej na stronce pisze że na centralce ....
http://img267.imageshack.us/img267/5765/sprawdzanieolejuhe5.jpg
W takim razie w instrukcji jest blad :P
A na powaznie, to sam tez tak kiedys myslalem. Do czasu jak zmienialem olej na centralnej podstwce. wlalem, tak zeby miec odpowiedni stan na bagnecie. Po czym po postawieniu motocykla "na kolach" okazalo sie , ze oleju jest duuuzo za duzo.
Ja też sprawdzam na kołach mimo że mam centralkę ...
hmm, wszystko to prawda....,też sie dziwiłem temu textowi w manualce...i faktycznie, przy pomiarze na centralce zawsze coś tam brakowało....jednym słowem- ważniejsza praktyka niż pierdoły w instrukcjach....pzdr
Mhm, z ta centralka to chlopaki przesadzili... zwlaszcza gdyby ktos to wzial sobie do serca i szarpnal sie na podstawke zeby olej dobrze sprawdzac :haha2:
Na centralce pasuje 100% bo : jak sie wleje nowy olej i wymieni filtr to dokladnie pokaze max . (2,6 litra oleju wlewamy jak pisze instrukcja)
Orientuje się ktoś ile trzeba dolać oleju, żeby z minimum na bagnecie zrobiło się maximum?
RD03
Dzięki, sądziłem że mniej.
bliźniak
15.09.2012, 14:42
trzeba przechylić moto lekko w prawo :haha2:
u mnie niecałe pół litra.
Król Złoty
16.09.2012, 20:45
Tak przy okazji wróciłem właśnie , zrobiłem 5000km , na dolewki oleju poszło około 1,2 litra . Mam się martwić czy nie ????
Nie jestem specem od Afryk, więc chętnie się dowiem: Te silniki są tak strasznie olejożerne? Mój rotax od wymiany do wymiany nie brał nawet mililitra, przy przebiegu koło 70k :O
No wszytsko zależy.
W swojej afryce pierwszą dolewkę zrobiłem przy 135 000km i to było jakoś w 2009. Potem kilometrów przybywało ale mieściło się spalanie oleju jakbym jej nie eksploatował w 0,5L oleju na 1000km.
Nie jestem specem od Afryk, więc chętnie się dowiem: Te silniki są tak strasznie olejożerne? Mój rotax od wymiany do wymiany nie brał nawet mililitra, przy przebiegu koło 70k :O
70tyskm to w Afryce liczy się jako nówka na dotarciu.
Jak Rambo zauważył branie oleju może się rozpocząć przy stuparedziesięciu tyskm albo po np 20 latach ( twarde uszczelniacze) i jeszcze zależy od częstotliwości wymian i ręki kierownika.
Moja 03 pobiera sobie od 0.4 do 0.7/1000 mając 193tyskm. Uszczelniacze od nowosci , zapewne gdybym je wymienił to zużycie oleju by spadło.
Z moich skromnych doświadczeń, myślę że przy przebiegu ok 200 000 km spalanie oleju będzie oscylowało w granicach 1L/1000km. Po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych (Honda)(stare uszczelniacze były bardzo twarde a jeden z pierścienie olejowych wymagał wymiany) nie dostrzegam ubytku oleju (nakręciłem już 6 tys km i poziom na bagnecie się nie zmienia :):):) Ostre pałowanie w górnych zakresach obrotów znacznie wpływa na apetyt olejowy!!! W poprzedniej AT jak wracałem z wycieczki to przy każdym tankowaniu (ok 500 km) dolewałem 500ml oleju.
Panowie, a nie jest tak, że styl jazdy ma wpływ? Jak wspomniano pałowanie w górze, ale i np. jazda w mieście, a także rzadkie odpalanie. No i wycieki - np uszczelkami od kopuł :D. U mnie rozpocząłem właśnie wymianę uszczelek na nowe oryginały. Przebieg 38 coś tam km, ale w sezonie więcej stoi niż jeździ - to wbrew pozorom nie pomaga. Wszak wiadomo - nie używany organ zanika :D
Trójka nie ma chłodnicy oleju :Thumbs_Down:
Czwórki i siódemki palą sporo mniej przez to oleju.
Mi pierwsza dolewka oleju przyszła przy 135 000km. Zanim taki przebieg się pojawił, było pałowanie po autostradach Turcji Rumuni czy Węgier w upały i nigdy nie ubyło nic :Thumbs_Up: do czasu :D
Trójka nie ma chłodnicy oleju :Thumbs_Down:
Czwórki i siódemki palą sporo mniej przez to oleju.
Bo 03 jest tak dobra że sobie radzi bez chłodnicy:)
Nie obstawiał bym że to przez chłodnice 04 i 07 pala mniej oleju a tylko przez średnio mniejsze przebiegi.
Sporo trójek ma po stoparedziesiąt tyskm i ponad 20 letnie uszczelniacze.
A np 07 są młodsze i wiekiem i przelotem.
Brak chłodnicy oleju w 03 może w trudniejszych warunkach skutkować nieznacznym podniesieniem temp oleju ale na pewno nie na tyle żeby to miało bezpośredni wpływ na zwiększone zużycie.
Żeby nie gdybać, czy jeździł ktoś z termometrem zamiast korka 03 i 07 i może podać jakie temperatury oleju uzyskiwał w podobnych warunkach?
Żeby było wiarygodnie i naukowo to jeszcze na takim samym/bardzo zbliżonym oleju.
Bez tych danych twierdzenia że chłodnica ma znaczący wpływ ( pomijam tutaj jazdę po pustyni czy po zbiornik w błocie) nie mają zastosowania.
Pamiętam jak w silniku TA600 pojawiło się zużycie oleju i jak w AT750.
Wyraźnie wiecej chlają te silniki 600/650 olej niż 750
Moja na castrolu brała dosyć dużo ale raczej przy jeździe autostradowej powyżej 6500 obrotów , a teraz na liqui moly praktycznie w ogóle nie bierze , póki co po jakiś 3 tys km nic nie dolałem , a parę razy zdarzyło się zbliżyć do czerwonego pola :D Nie pomaga na pewno też wydech leovince , jeżdzę tylko bez db killera.
A co do temperatur , dzisiaj jest trochę zimno , wskazówka cieczy zaraz na początku skali , a temperatura oleju jakieś 80 stopni po 15 minutach jazdy .
Pozdrawiam!
Rambo i Dzieju przypominam, że Rd03 ma inną magistralę olejową, którą w późniejszych modelach zastąpiono chłodnicą oleju!!!:) Wersje Matathon poza dołożonym wentylatorem na lewej chłodnicy nie miały zmian w układzie chłodzenia silnika:)
Rambo i Dzieju przypominam, że Rd03 ma inną magistralę olejową, którą w późniejszych modelach zastąpiono chłodnicą oleju!!!:) Wersje Matathon poza dołożonym wentylatorem na lewej chłodnicy nie miały zmian w układzie chłodzenia silnika:)
Pamiętamy o tym.
Jak wspomnialeś wersje pustynne jeździły bez chłodnic i dawały radę dlatego daleki jestem od twierdzeń że to chłodnica ma bezpośrdni wpływ na spalanie oleju. Jest kilka innych czynników za to odpowiadających.
a ja zapytam czy poziom oleju mierzy się na ciepłym, czy zimnym silniku..?
bo na ciepłym mam max miarki, na zimnym nieco ponad połowę, hm?
Mierzy się na rozgrzanym, ale nie gorącym. Najlepiej po jeździe postawić moto na równej, płaskiej powierzchni, odczekać kilka minut i zmierzyć. Tak jak w instrukcji, którą można znaleźć na stronie http://africatwin.prv.pl/.
Pozdrawiam.
Tomas_XRV
04.10.2012, 20:11
Instrukcja podaje żeby rozgrzać silnik, wyłączyć i po minucie sprawdzić.
Spóźniłem się z odpowiedzią:-)
Rozgrzać, zostawić na 10 minut.....( ja zawsze liczę do 600-set :D) i sprawdzić stan:)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.