PDA

View Full Version : nietypowe zachowanie regulatora napiecia


gerard36856
17.08.2016, 01:14
Nie podoba mi sie w mojej afryczce ładowanie.
Zawsze woltomierz pokazywał dość sztywne 13.6V. przy włączeniu drogowych, albo kierunkowskazów troche spadalo.

Na wycieczce w Rumunii podskoczylo mi ladowanie do 14.6V jak sie okazalo spalona byla zarówka. Akumulator gorąąąący, regulator gorąąąący.
Po ok 1000km moze udalo mi sie kupić żarówkę i wymienić (obie na raz).

Teraz na jałowych obrotach pokazuje ładowanie od 11.8V do 12.1V, czego nigdy wczesniej nie bylo. na roboczych obrotach (5000-6000obr/min) pokazuje dalej swoje 13.6 jak kiedyś.

Martwi mnie tak niskie ładowanie na wolnych obrotach. Nigdy wcześniej nie widzialem tak niskiego, nawet na wlaczonych drogowych światlach zawsze bylo jakies 12.5V.
A tu na światlach mijania i 1300-1500obrotów pokazuje 11.8-12.1.


1. Czy coś mogło mu się stać? przez 1000km jazdy bez żarówki z podwyższonym napieciem ładowania?

akumulator byl bardzo goracy i regulator tez, reka trzymać nei sposób. ale.. one zawsze sa cieple, a temperatury byly mordercze 32-34 stopnie, to gorące bylo generalnie wszystko i wszedzie.

Czy nie przejmować się, lać i grzać?

Dubel
17.08.2016, 08:48
Sprawdz kostki reglera oraz kostke stycznika i klemy.
Pozdro

szynszyll
17.08.2016, 11:58
na pewno nie mozesz tego zlekcewazyc. caly uklad ladowania do sprawdzenia + masy na ramie. akumulator masz w jakiej technologi zrobiony?

Nynek
17.08.2016, 12:10
Równie dobrze to może być początek końca regulatora. Nie masz od kogo na minutę pożyczyć regla aby zrobić podmiankę ?

Dubel
17.08.2016, 13:28
Nynek - zaczynajmy zawsze od rzeczy najprostszych.

szynszyll
17.08.2016, 13:40
moja ulubienica koniecznie do przegladu :)

gerard36856
17.08.2016, 14:23
regulator jest lutowany :) mam drugi na zmiane, pod kanapa. ale piczka ze mnie nie mechanik, i nie przylutuje go pewnie jak nalezy.
ide sciagać boczki i popatrze co tam umiem, czy cos sie nie ugotowalo.
klemy sprawdzic umiem :D stycznik wiem tez gdzie jest.
a mase gdzie znajdę? domyślam sie, ze gdzieś do ramy jest przykrecone :)

dzieki za wsparcie chlopacy!!

szynszyll
17.08.2016, 14:49
o tu masz mase - te zielone kabelki zlaczone razem. no i druga jest na obudowie rozrusznika.

Emsi
17.08.2016, 15:12
Nie musisz lutować od razu regulatora, poskręcaj przewody na taką zwykłą "budowlaną" kostkę.

http://elektrykadlakazdego.pl/wp-content/uploads/2015/01/Kostka_Top.jpg

Działa doskonale, bo chwilę tak jeździłem :D

szynszyll
17.08.2016, 15:41
wieksza powierzchnie styku zapewniaja takie zlaczki WAGO. i nie ma ryzyka przeciecia kabla kantem sruby. zawsze mam kilka w kufrze. ale oczywiscie prawidlowe zlutowanie najlepsze.

https://www.soselectronic.pl/products/222-412?gclid=CjwKEAjwltC9BRDRvMfD2N66nlISJACq8591XjTZ bRif0sTWwhsKa1audf6IcMJsYI6QUvyqmzg7SRoC2GPw_wcB

te WAGO kupisz w kazdym elektrycznym i supermarketach budowlanych. tylko pros o oryginaly.

gerard36856
17.08.2016, 16:52
czad wynalazek. nie wpadlem na to.
szlag. bylem afryka w Rzeszowie pare dni temu. żaluje ze nie podjechalem Szynszyl, dalbym Ci zarobic pare groszy za fachowa diagnostyke :)
a tej masy, w zyciu bym nie znalazl. jeszcze raz dzieki!

gerard36856
17.08.2016, 19:13
wtyczki obejrzane. wszystkie wygladają czysto, styki elegancko błyszczą. przeleciałem je preparatem do konserwacji stykow.
klemy, mialy troche nalotu. zielonkawe śrubki, rdzawe blaszki. obskrobane szczoteczka z miedzianego drutu, obsikane i zlozone.
Masowy kabelek ktory mi pokazaleś Szynszylu bez zastrzeżeń.
Bezpieczniki wszystkie ladne.
Stycznik rozrusznika również bez zastrzeżeń. obsikałem go (preparatem do styków ;) )

Złożyłem z powrotem jak bylo i uruchomilem pojazd.
woltomierz na wylaczonym silniku pokazywał 12.5V czyli chyba w sam raz.
na pracujacym eleganckie moje ulubione 13.6V.
na pracyjącym silniku, swiatlach mijania i drogowych 12.5V. Czyli chyba też prawidłowo?

kurcze, naprawil się? te klemy nie byly takie znowu brzydkie.. ale odrobine zielonkawe/rdzawe. mozliwe ze taki serwis skromny zalatwił sprawe?
musze odrobinke pojezdzic i zobaczyc co bedzie - obserwujac woltomierz.

next22
17.08.2016, 21:02
Na światłach trochę mało podmień regler - (oczywiście zależy gdzie jest wpięty woltomierz)

szynszyll
17.08.2016, 21:48
Ile pokazuje woltomierz na dlugich i przy obrotach 4 tys?

Dubel
18.08.2016, 00:08
Jeszcze jedno mi przyszło do głowy a mianowicie czy w akurat jest wystarczająco wody?

szynszyll
18.08.2016, 00:12
I dlatego zapytalem o techologie aku. Czy kwas czy welna czy zel.

Nynek
18.08.2016, 09:50
Akurat siadający regulator może dawać takie objawy, że raz działa dobrze a raz nie.

gerard36856
18.08.2016, 13:47
akumulator ma napisane tylko że ''nie otwierać!''. niestety nie ma nic wiecej. ma nie cale 2 lata - Franz wymienial jak kupowalem od niego.
wyglada zwyczajnie, nie jest odkształcony, rozszczelniony, wywalona obudowa, nic.

Zrobilem test Szynszylu,
4000obrotów ze światlami drogowymi napięcie woltomierza 11.8V.
4000obrotów ze swiatlami mijania napiecie woltomierza 13.8V.
to dobre czy złe wskazania?

jelsi to ważne, to woltomierz jest wpięty chyba w kable na których kiedyś był tripmaster . chyba.

szynszyll
18.08.2016, 16:11
Trochie malo pod obciazeniem :( nie masz dostepu do multimetra zeby mierzyc na aku bezposrednio? Kup jakis prosty - zawsze sie w domu przyda.

gerard36856
18.08.2016, 16:50
czyli coś nie jest prawidłowo. szkooda :(
pan mechanik wraca z urlopu za pare dni, juz sie zaanonsowalem.

gerard36856
22.08.2016, 12:09
motór u fachowca.
wg pana Ryszarda, bardzo zanosi się na niestrawność alternatora. miernik w użyciu jest, i czekam na wiadomości.
zobaczymy co tam bedzie w srodku. na pewno wydatki :)

vtwin90
24.08.2016, 10:15
wtyczki obejrzane. wszystkie wygladają czysto, styki elegancko błyszczą. przeleciałem je preparatem do konserwacji stykow.
klemy, mialy troche nalotu. zielonkawe śrubki, rdzawe blaszki. obskrobane szczoteczka z miedzianego drutu, obsikane i zlozone.
Masowy kabelek ktory mi pokazaleś Szynszylu bez zastrzeżeń.
Bezpieczniki wszystkie ladne.
Stycznik rozrusznika również bez zastrzeżeń. obsikałem go (preparatem do styków ;) )

Złożyłem z powrotem jak bylo i uruchomilem pojazd.
woltomierz na wylaczonym silniku pokazywał 12.5V czyli chyba w sam raz.
na pracujacym eleganckie moje ulubione 13.6V.
na pracyjącym silniku, swiatlach mijania i drogowych 12.5V. Czyli chyba też prawidłowo?

kurcze, naprawil się? te klemy nie byly takie znowu brzydkie.. ale odrobine zielonkawe/rdzawe. mozliwe ze taki serwis skromny zalatwił sprawe?
musze odrobinke pojezdzic i zobaczyc co bedzie - obserwujac woltomierz.

U mnie pokazuje na obiciążonym czyli światła wszystkie odbiorniki 12,6V i latam już 5 rok i wszystko gitara napięcie masz ok trzeba brać pod uwagę spadki napięcia na stykach i na kablach szacuje że jest to około 0,4v

gerard36856
24.08.2016, 11:36
samo napiecie mnie tak nie zmartwilo, bo nie jest raczej na groznym poziomie.
ale ewidentnie, cos w dosc nagly sposob sie w instalacji zmienilo. i jest inaczej niz zwykle.
to byl raczej impuls zeby dać do sprawdzenia.

Nynek
24.08.2016, 11:44
samo napiecie mnie tak nie zmartwilo, bo nie jest raczej na groznym poziomie.
ale ewidentnie, cos w dosc nagly sposob sie w instalacji zmienilo. i jest inaczej niz zwykle.
to byl raczej impuls zeby dać do sprawdzenia.

No i jakie przyczyny mechanikier zdiagnozował ?

szynszyll
24.08.2016, 13:22
pamietaj zeby sprawnosc pradnicy sprawdzac pod obciazeniem. pomiar omomierzem, badz pozniejszy voltomierzem bez obciazenia bywa zdradliwy. niektore przebicia ujawniaja sie dopiero pod obciazeniem. ja miedzyfazowe napiecie w pradnicach z magnesem stalym sprawdzam zarowka 220v/15wat. zapinasz miedzy fazy i po dodaniu gazu zarowka ma zaswiecic. slabo bo slabo ale zaswieci.

gerard36856
24.08.2016, 17:48
edycja.
wszystko wrocilo do normy z nowym regulatorem.
po obciazeniu drogowymi swiatlami jednak dalej sie nei doładowuje.
akumulator ma 1.5roku i 15000 przebiegu. wyciagamy alternator.... zapowiada sie grubo. szlag.

gerard36856
24.08.2016, 23:46
Szynszylu,
czyli zeby sprawdzic czy na fazach nie ma przebic, musze:
1. skaleczyc izolację na przewodach tych 3 ktore sa do wtyczki regulatora i podlaczyc do nich taka slabiutka zaroweczke. jak zaswieci - to swiadczy o przebiciu?
dobrze Cie zrozumialem?

next22
25.08.2016, 00:25
Szynszylu,
czyli zeby sprawdzic czy na fazach nie ma przebic, musze:
1. skaleczyc izolację na przewodach tych 3 ktore sa do wtyczki regulatora i podlaczyc do nich taka slabiutka zaroweczke. jak zaswieci - to swiadczy o przebiciu?
dobrze Cie zrozumialem?
Rozpinasz kabelki w kostce ( trzy żółte )
i podłanczasz trzy żarówki połączone w gwiazdę :haha2::haha2::haha2: łatwe ?
obserwujesz wszelkie odchylenia pomiędzy świeceniem żarówek :)
elektrycy od przewijania silników mają taki przyżąd " omomierz na korbę "
sory Szynszyl że Ci się wcinam w temat

gerard36856
25.08.2016, 00:31
ja weteryniarz, nie mechanik.
żarówki w gwiazde, hm..
;>

chyba sie skusze na stator Tourmaxa od Rambo (polecam sklep!! ekspresowo, porady wliczone w cene i zyczliwa atmosfera) i wsio. to przewijanie mi śmierdzi. jestem uprzedzony do speców, remontów, regeneracji i co tam jeszcze. a stator za 400zl moge wymieniac co 4lata jako czesc eksploatacyjna. nowy Honda niestety, poza moim zasiegiem, cena jak do nowego Merca a nie klamota :(

Nynek
25.08.2016, 09:40
edycja.
wszystko wrocilo do normy z nowym regulatorem.
po obciazeniu drogowymi swiatlami jednak dalej sie nei doładowuje.
akumulator ma 1.5roku i 15000 przebiegu. wyciagamy alternator.... zapowiada sie grubo. szlag.


To wróciło do normy czy nie ?

W jaki sposób zdiagnozowaliście alternator ?

gerard36856
25.08.2016, 11:17
wrocilo, do momentu jak wlaczylem swiatla drogowe.
alternator- nie wiem. ale podskocze po motór chyba. i sam z kolegą-elektrykiem se podiagnozowac sprobujemy. z Wasza pomoca :)

Zet Johny
25.08.2016, 11:39
Miałem podobnie. Wariowały wskazania na woltomierzu. Po pierwsze na początku miałem kiepsko zmasowany woltomierz. Poprawienie masy poprawiło sytuację tylko trochę. Podczas jazdy wskazania cały czas się zmieniały i były zawsze poniżej 14 V (na światłach).
Oczywiście regler rzeszowski. Badanie wskazań ładowania było dosyć skomplikowane dla mnie laika ale miałem świetną opiekę przez czerwoną linię z kolegą rafwro:bow:.
W zimie podczas przeglądu i pewnych modyfikacji instalacji wszystkie kostki spryskałem takim preparatem do instalacji i co chyba ważne po spryskaniu trzeba poczekać aż odparuje ten preparat albo mu pomóc np. sprężonym powietrzem. A jak jest jakiś nalot to trzeba się go pozbyć.
Po tych operacjach nastała sielanka - ładowanie na światłach i z navi plus jakieś ładowanie baterii kamery lub telefonu przez gniazdo zapalniczki - 14,0 - 14,2.

szynszyll
25.08.2016, 11:57
no nie do konca dobrze mnie zrozumiales :) jeszcze raz.

to co opisalem to sposob na sprawdzenie prawidlowej pracy dwoch spietych ze soba faz. jednej z trzech par. ja uzywam pojedynczej zarowki - wiadomo, ze najlepiej byloby miec trzy spiete w gwiazde ale mnie jedna zawsze wystarczala - spelnia swoje zadanie.

jak masz polaczone kable zolte z regulatorem? wtyczka czy polutowane?

jak wtyczka to rozpinasz wtyczke pradnica/regulator i zapinasz zarowke pomiedzy dwa dowolne zolte. odpalasz silnik i dodajesz gazu. zaswiecona zarowka swiadczy nie o przebiciu a o PRAWIDŁOWEJ PRACY pary cewek. sprawdzasz tak wszystkie konfiguracje 1-2, 1-3, 2-3 i juz wiesz czy pradnica jest sprawna. jezeli tak - szukasz dalej w ukladzie.

na fotce Ci to narysowalem. gazu dawaj tak do 5-6 tys - ma sie lekko zajarzyć. oczywiscie uwazasz, zeby nie dotknac kabli poza izolacja - tam bedzie do 70V wiec juz potrafi popiescic. oprocz tego masz schemat - wydrukuj go i pokaz Panu Rysiowi - jak ma pojecie to bedzie wiedzial co jest grane.

gerard36856
25.08.2016, 13:05
ło jezusku!!
olśnienie.
Szynszylu, szkoda ze mam 500km do Twojego warsztatu. zgarniałbyś napiwki :)
motór juz u mnie jest. pytalem jakie tesety czy pan robil, ciagle slyszalem ze to na 100% uzwojenie. na 100% uzwojenie. moze i uzwojenie ale nie chcialbym tego rozgrzebywac, bez potwierdzenia.. i kupować czesci zeby sprawdzic czy to to.
tymbardziej ze niedoladowuje sie tylko na duzym obciazeniu i jalowych obrotach. w jezdzie normalnej jest prawidlowo. a inne ku-ku moze sie zrobic poza wyladowaniem na amen akumulatora? na co sie raczej nei zanosi szybko, bo ładowac-ładuje.

zbadam go z kolegą elektronikiem Twoją metoda :) czad!

pomysle o jakimś upominku za podpowiedzi i poświecony czas ;> dzieki za rysunek. duzo mi powiedział :)
jakbyś miał kocura do wykastrowania, to przez telefon moge wytlulmaczyc Ci jak to zrobic :at: :at: :at:

Nynek
25.08.2016, 14:13
wrocilo, do momentu jak wlaczylem swiatla drogowe.
alternator- nie wiem. ale podskocze po motór chyba. i sam z kolegą-elektrykiem se podiagnozowac sprobujemy. z Wasza pomoca :)

Podejrzewam, że wszystko jest jak należy. Przecież to jest normalne zjawisko, że jeżeli włączysz światła drogowe to poziom ładowania na wskaźniku spada, tak samo jest w przypadku załączania wentylatora, światła stopu i choćby kierunków. Nie piszesz do jakich wartości spada to ładowanie ale coś czuję, ze napewno nie niżej niż 12,5 V. Ponadto jeżeli sugerujesz się wskazaniam dołożonego na deskę rozdzielczą voltomierza, który jest podłączony gdzieś pod wiązkę to musisz doliczyć zafałszowanie ( obniżenie) rzeczywistego poziomu ładowania w moim przypadku to było nawet do 1V różnicy w porównaniu do pomiaru miernikiem bezpośrednio na aku. Jeżeli przy światłach mijania masz prawidłowe ładowanie to nie grzeb nic więcej tylko śmigaj. Ewentualnie zostaw to na długie zimowe wieczoru, bo sezon Ci minie na wywodach. Tu masz łopatologicznie wyłożone jak sprawdzić dziąłanie alternatora:
https://www.youtube.com/watch?v=BDKJ_Ave56o

szynszyll
25.08.2016, 14:36
kilka postow wyzej napisalem - mierzymy napiecie na akumulatorze multimetrem a nie gdzies dalej na instalacji nie wiadomo czym. tylko taki pomiar jest miarodajny.

to ze napiecie ladowania spada pod obciazeniem nie jest normalnym zjawiskiem - w prawidlowo dzialajacej instalacji jest dokladnie... odwrotnie. do tego zostal stworzony regulator napiecia. napiecie wychodzace z pradnicy trojfazowej o magnesie stalym ( dla porzadku nie nazywam tego alternatorem bo w mojej nomenklaturze to pradnica obcowzbudna) podaje na regulator od 20-70 V zmiennego. kazda pradnica ma tez swoja maksymalna moc okreslana jako prad maksymalny razy napiecie ( w uproszczeniu pisze tu dla pradu stalego, w zmiennym jest to nieco bardziej skomplikowane).

napiecie zmienne zostaje przez regulator 'wyprostowane' a nastepnie poddane zadanej regulacji. przyjmuje sie wartosc 13,8V jako wartosc pozadana. pojawia sie obciazenie moca np. 60W wiec zaczyna plynac prad - pradnica zaczyna 'prace'. prawidlowo pracujacy regulator utrzymuje napiecie na zadanym poziomie zeby jego 13,8V pomnozone przez potrzebny prad pozwolilo zarowce dostarczyc 60W. pojawia sie kolejna zarowka i mamy juz 120W. napiecie nie moze sie zmienic ( od jego prawidlowego poziomu zalezy prawidlowa praca odbiornikow zaprojektowanych dla danego napiecia, modulu, cewek, pompy, zarowek, klaksonu ) - wzrasta wiec prad pobierany z pradnicy aby zapotrzebowanie na moc zostalo zaspokojone. P=UxI. dochodza kolejne zrodla itd. itd. wszystko ma jednak swoje granice...

do sytuacji o ktorej piszesz Nynek tj. do spadku napiecia pod obciazeniem dochodzi gdy przeciazysz zrodlo pradowe jakim rowniez jest pradnica. jezeli potrafi ona wyprodukowac np. 350W a Ty obciazysz ja zbyt wieloma odbiornikami mocy to napiecie bedzie spadac. w prawidlowo dzialajacej instalacji jednak najpierw powinien spalic sie odpowiednio dobrany bezpiecznik dla ochrony ukladu przed zniszczeniem/spaleniem/przegrzaniem.

jezeli mi nie wierzysz to wez multimetr ustaw na 500v zmiennego i zmierz napiecie w gniazdku w domu. potem wlacz pralke i sprawdz czy sie zmienilo. potem doloz zelasko i czajnik i sprawdz czy nadal jest 230v. jak bedziesz mial co jeszcze podlaczac to podlaczaj dalej i mierz :) jak masz sprawna instalacje to w pewnym momencie wywali Ci korki. jak masz nie sprawna to spalisz chalupe :)

co do filmu z yt to koles robi wszystko prawidlowo - problem w tym ze nie zawsze sie mozna dostac od tylu do wtyczki pradnica/regulator po jej spieciu a jak juz pisalem mierzyc nalezy napiecie pod obciazeniem. jezeli jest tak ze mozna sie z tylu dostac do wtyczki to patent z zarowka 220/15 jest zbedny - zapalamy motocykl, wlaczamy wszelkie mozliwe odbiorniki i mierzymy napiecie zmienne na poszczegolnych parach cewek z pradnicy.

redneck
25.08.2016, 15:05
Podepnę się z pytaniem, chociaż wiem że już było sto razy ale może coś się zmieniło.
Poczta Polska gdzieś niesie mój voltomierz, przeglądam i zastanawiam gdzie go najlepiej podłączyć.
Po aku z przekaznikiem?
Po aku z wyłacznikiem?
Gdzieś pod wiązke?- wiadomo najmniej dokładne.

Nynek
25.08.2016, 15:12
kilka postow wyzej napisalem - mierzymy napiecie na akumulatorze multimetrem a nie gdzies dalej na instalacji nie wiadomo czym. tylko taki pomiar jest miarodajny.

to ze napiecie ladowania spada pod obciazeniem nie jest normalnym zjawiskiem - w prawidlowo dzialajacej instalacji jest dokladnie... odwrotnie. do tego zostal stworzony regulator napiecia. napiecie wychodzace z pradnicy trojfazowej o magnesie stalym ( dla porzadku nie nazywam tego alternatorem bo w mojej nomenklaturze to pradnica obcowzbudna) podaje na regulator od 20-70 V zmiennego. kazda pradnica ma tez swoja maksymalna moc okreslana jako prad maksymalny razy napiecie ( w uproszczeniu pisze tu dla pradu stalego, w zmiennym jest to nieco bardziej skomplikowane).

napiecie zmienne zostaje przez regulator 'wyprostowane' a nastepnie poddane zadanej regulacji. przyjmuje sie wartosc 13,8V jako wartosc pozadana. pojawia sie obciazenie moca np. 60W wiec zaczyna plynac prad - pradnica zaczyna 'prace'. prawidlowo pracujacy regulator utrzymuje napiecie na zadanym poziomie zeby jego 13,8V pomnozone przez potrzebny prad pozwolilo zarowce dostarczyc 60W. pojawia sie kolejna zarowka i mamy juz 120W. napiecie nie moze sie zmienic ( od jego prawidlowego poziomu zalezy prawidlowa praca odbiornikow zaprojektowanych dla danego napiecia, modulu, cewek, pompy, zarowek, klaksonu ) - wzrasta wiec prad pobierany z pradnicy aby zapotrzebowanie na moc zostalo zaspokojone. P=UxI. dochodza kolejne zrodla itd. itd. wszystko ma jednak swoje granice...

do sytuacji o ktorej piszesz Nynek tj. do spadku napiecia pod obciazeniem dochodzi gdy przeciazysz zrodlo pradowe jakim rowniez jest pradnica. jezeli potrafi ona wyprodukowac np. 350W a Ty obciazysz ja zbyt wieloma odbiornikami mocy to napiecie bedzie spadac. w prawidlowo dzialajacej instalacji jednak najpierw powinien spalic sie odpowiednio dobrany bezpiecznik dla ochrony ukladu przed zniszczeniem/spaleniem/przegrzaniem.

jezeli mi nie wierzysz to wez multimetr ustaw na 500v zmiennego i zmierz napiecie w gniazdku w domu. potem wlacz pralke i sprawdz czy sie zmienilo. potem doloz zelasko i czajnik i sprawdz czy nadal jest 230v. jak bedziesz mial co jeszcze podlaczac to podlaczaj dalej i mierz :) jak masz sprawna instalacje to w pewnym momencie wywali Ci korki. jak masz nie sprawna to spalisz chalupe :)

Też tak mi się wydawało jednak w praktyce to trochę inaczej wygląda zawsze jak pracuje wentylator będziesz miał niższe wskazanie prądu ładowania. Przetestowane na kilku motocyklach. Także teoria teorią, a praktyka swoje pokazuje.

szynszyll
25.08.2016, 15:35
Mylisz pojecia prad i napiecie. To dwie rozne sprawy. Zjawisko o ktorym piszesz wynika z wadliwie zaprojektowanych regulatorow ktore pod obciazeniem oddaja zbyt duzo mocy do masy i z ogolnie zlego stanu instalacji i spadkow napiec na niej. Wszystko sie grzeje, skwierczy a ladowanie marne. Dlatego polecam regulatory od Rafwro/Rzeszowskie. Podlacz, przetestuj i podziel sie wrazeniami.

Woltomierz podlacz gdzies za stacyjka. Przy sprawnej instalacji blad nie bedzie wiekszy niz 0,5V

gerard36856
25.08.2016, 15:41
jeszcze zapytam, dla pewnosci.
odlaczam 3kablowa wtyczke z fazami ze statora od regulatora i mierze. na odpalonym motocyklu i zadanych obrotach.
nic sie nie sfajczy przez tą chwile, no nie?
skoncze robote i się biere :)

szynszyll
25.08.2016, 16:07
Nic sie nie fajczy. Silnik pobiera potrzebna do pracy moc z akulatora - zakladajac ze ten jest sprawny. Podpinasz zarowke jak na rysunku i sprawdzasz. 1-2 1-3 2-3.

gerard36856
25.08.2016, 16:19
na rozkaz dowódco!

gerard36856
26.08.2016, 14:34
test Szynszyla wykonany.
wg niego przebić brak. znaczy uzwojenie jest sprawne.
regler jest nowy. jak jade to ladowanie 13.6V. jak wlacze drogowe 12.5.
czyli... chyba po prostu bede nia jezdzil.

Nynek
26.08.2016, 14:46
test Szynszyla wykonany.
wg niego przebić brak. znaczy uzwojenie jest sprawne.
regler jest nowy. jak jade to ladowanie 13.6V. jak wlacze drogowe 12.5.
czyli... chyba po prostu bede nia jezdzil.

Pewnie, że jeździj. Co najwyżej akumulator nie będzie Ci służył np. pięć lat tylko 4 w związku z niestałym ładowaniem.

A tak na marginesie te "Rzeszowskie" regulatory gdzie można nabyć dokładnie , że w Rzeszowie to się domyślam :P
Chętnie wypróbuje w wiaderku ( o ile takie są )

Zet Johny
26.08.2016, 14:51
http://www.reg_mot.republika.pl/

Ja kupowałem jeszcze przez kolegę rafwro.

szynszyll
26.08.2016, 14:58
Do afryki i viadra wersja mocniejsza

gerard36856
26.08.2016, 15:29
''gdzies tam'' czytalem o regulatorze cbr900 ktory podobno jest wielki i mniej podatny na przegrzania z racji wiekszej pojemnosci cieplnej.

next22
26.08.2016, 20:04
Nie prawda że jest wielki :)
Może to kwestja rocznika ale i cbr i xl1000 mają mały regler i ten sam problem z ładowaniem

Paweł.

hellwoot
27.08.2016, 14:22
Cbr 900 ma mniejszy niż afryka. I nie ma z nim problemu jak ma się dobry akumulator.

rambo
27.08.2016, 15:53
Te od CBR i inne mniejsze są robione w nowszej technologi, mniejsze są bo mniej się grzeją, przy tej samej mocy.

dawid8210
28.08.2016, 21:37
Mam od cbr954 z dodatkowym "magicznym" kabelkiem i nie mam z nim żadnych problemów.

szynszyll
03.09.2016, 18:23
dzis mialem na warsztacie trampka z 1994 w stanie salonowym z przebiegiem 30 tys km. wszystko w oryginale, lacznie z reglerem i instalacja. na wolnych przy zapalonych swiatlach dlugich 13,6v po dodaniu gazu 14,0 - 14,2v, wiec niech mi tu nikt nie opowiada bajek o mchu i paproci...

pomiar na klemach

Nynek
03.09.2016, 19:16
dzis mialem na warsztacie trampka z 1994 w stanie salonowym z przebiegiem 30 tys km. wszystko w oryginale, lacznie z reglerem i instalacja. na wolnych przy zapalonych swiatlach dlugich 13,6v po dodaniu gazu 14,0 - 14,2v, wiec niech mi tu nikt nie opowiada bajek o mchu i paproci...

pomiar na klemach

W drodze ścisłości rozumiem, ze na włączonych światłach mijania były dokładnie takie same wskazania ?

Artek
03.09.2016, 21:27
W drodze ścisłości rozumiem, ze na włączonych światłach mijania były dokładnie takie same wskazania ?
Co za różnica?

szynszyll
03.09.2016, 22:09
koles z forum ta z przemysla adam nie znam ksywy bedzie chcial to sie przyzna

p.s. trampek 1997 na wolnych 14,2v - amen

gerard36856
05.09.2016, 23:20
walnalem se prawie 400km. wnioski.
akumulator naladowany na 12.9V, czyli generalnie laduje sie chyba elegancko.
podczas jazdy trzyma pieknie 13.8V. rów-niu-tko.
na rozgrzanym silniku, jak zahamuje silnikiem i zwonie do 'stop', i stoje na jałowych obrotach (mam jakies 1100-1200obr, wiem, ciut za nisko jest ustawione) jest ładowanie 12.2-12.5V i powolusku sobie wzrasta o 0.1V az do 13.8. ciekawe :)
jak dodam w gaz stojac, wzrosnie od razu do 13.8V.

generalnie działa i ładuje na wystarczajacym poziomie. ale coś ciągle jest dziwnie, inaczej niż kiedys.

mam grzane manetki które czasem działaja, ale przeważnie nie działaja (od daaaawna).
mam gniazdko zapalniczki które nie działa ( od daaaawna)
jutro wezme nozyczki i odetne to w diably i wyrzuce. zobacze czy bedzie jakaś zmiana :) po co mi odbiorniki, ktore nie działaja a moga robić bałagan.
no i jeżdze.

marekw
05.09.2016, 23:42
Gerard jak masz takie ladowanie na wlaczonych swiatlach to jest ok a co chcesz większe ladowanie zeby wygotowal sie akumulator?

gerard36856
05.09.2016, 23:50
tak jak pisalem. to napięcie nie wydaje sie groźne, ładowanie jest na pewno nei przeładowuje.
jedno co nei daje mi spokoju - że jest inaczej niz bylo kiedys :) ot, odmiana której wytłumaczyć nie potrafie :)

rambo
06.09.2016, 00:49
inny regler - inny typ tranzystorów - inna praca.

gerard36856
06.09.2016, 00:54
to nie to :)
przed podmianą bylo tak samo. a zamienilismy tourmaxa, na tourmaxa.
dobra, pora spać! a jutro jeździm dalej.
temat do zamrażarki, coś sie wysypie na amen to będe raportował
dziekuje za wszystkie podpowiedzi i porady! nauczylem sie czegoś-tam

Nynek
06.09.2016, 14:17
koles z forum ta z przemysla adam nie znam ksywy bedzie chcial to sie przyzna

p.s. trampek 1997 na wolnych 14,2v - amen

Ok nikt nie przeczy, że ładowanie 14,2 jest dobre .. nie piszesz jednak czy w tych egzemplarzach Trampków zmieniał się poziom wskazań na mierniku w miarę zwiększania lub zmniejszania obciążenia? Co było przedmiotem części dyskusji. Piszesz jedynie, że wskazania zmieniały się względem obrotów.

szynszyll
06.09.2016, 14:56
wszystkie pomiary na wlaczonych dlugich - zawsze tak mierze

redneck
07.09.2016, 19:36
Panowie ratunku.
Zamontowałem sobie voltomierz, puściłem dodatkowy kabel i podłączyłem go do kabla czerwonego z czarnym paskiem (prąd ze stacyjki).
Kabel miał być wykorzystany dodatkowo w przyszłości do gniazda ładowania. Myślałem że zawału dostane, po włączeniu długich świateł na wolnych ładowanie 12,7 V po dodaniu gazu spada. Pomiar multimetrem na zaciskach 14,4 przy wolnych i światłach.
Skąd takie przekłamanie?
Gdzie podpiąć?

hellwoot
07.09.2016, 19:47
Pod akumulator i porównać z multimetrem.

redneck
07.09.2016, 19:53
Czyli trzeba jeszcze zamontować wyłącznik?

hellwoot
07.09.2016, 19:57
Nie, podłączysz pod klemy i zobaczysz czy wskazania są takie same jak na multimetrze. Może voltomierz jakiś trefny.

redneck
07.09.2016, 21:16
Spadek na voltomierzu pojawia się po włączeniu świateł. Podłączę po aku i zobaczę.

hellwoot
07.09.2016, 22:24
To akurat normalne.

redneck
08.09.2016, 00:23
Voltomierz sprawny, podłączyłem po aku, odchyłka 0.1 względem multimetra. Voltomierz wyłącza się automatycznie jak nie ma ładowania, więc tak go zostawie

redneck
13.09.2016, 13:27
Voltomierz przetestowany w trasie.
Przy normalnej jeździe 4000-5500 obr. wskazuje 13,7-13,8V.
Voltomierz podłączony bezpośrednio do aku, funkcja auto-uśpienia działa git.

Kali89
13.09.2016, 13:50
Po jakim czasie działa autouspienie?

redneck
13.09.2016, 14:33
Ustawisz sobie od 1 sekundy do 99, ja ustawiłem 30 sec.
W stanie uśpienia wg. instrukcji pobiera 0.2 mA.

Kali89
13.09.2016, 17:45
Dzięki! Powiedz mi jeszcze który masz model voltomierza? Ja mam v3 i w instrukcji programowania nie widzę opcji autouspienia. Może masz inna instrukcje?

redneck
13.09.2016, 23:11
Ja kupiłem voltomierz na allegro, ponieważ nie otrzymałem żadnej odpowiedzi od forumowego sprzedawcy.
Nie wiem czy to są identyczne, wyglądają podobnie. Mam model VM2F firmy JS Elektronik.

kudlatov
16.02.2017, 00:28
U mnie trochę inna przygoda z ładowaniem. Na wolnych obrotach powoli napięcie rośnie do 16v więc włączam światła mijania i spada napięcie do około 14v i niby ok ale w trasie na światłach mijania grzanych manetkach i navi napięcie spada powoli do 12v więc gaszę tylko światła i napięcie powoli rośnie do 15v a po włączeniu świateł z powrotem spada itd.
Żółte kable polutowane wszystkie wtyczki sprawdzone czyste popryskane specyfikiem. a akumulator w pełni na ładowany przed wyjazdem. I co może być przyczyną? Prądnica regulator czy akumulator?

szynszyll
16.02.2017, 00:44
Regler. Wymien. Ladowanie nie ma prawa przekroczyc 15V.

kudlatov
16.02.2017, 01:04
Właśnie przymierzam się do kupna RN-07 z Rzeszowa. Może ktoś ma na zbyciu?


Regulator już całkiem padł ładowanie na światłach dochodzi do 18v więc ponawiam pytanie czy ma ktos regulator do rd 04 na zbyciu?
Pisałem do Pana Mirmila ale się nie odzywa.

MotoMarcin
05.06.2017, 21:33
Przeczytałem wątek i mam w TA problem w zasadzie taki sam jak kolega który ten wątek zakładał. Nie znalazłem jednak odpowiedzi co to może być ? Problem jest w tym taki że wymieniam już któryś raz moduły i boje się że może to być przyczyną ich uszkodzenia ( nie wiem czy wahania napięcia mogą w jakiś sposób też je uszkodzić ? )

Nagrałem 2 filmy z tym co się dzieje, może ktoś się spotkał z taką sytuacją :

1. Ładowanie mierzone na akumulatorze bez świateł, z światłami mijania, z drogowymi

https://youtu.be/vswZKR_JwFM

2.Pomiar wyjścia z regulatora ( to jest dla nie największa zagadka) - mierzyłem wyjścia z alternatora i jest ok - 30-60 v ~ ale dlaczego na wyjściu regulatora po dodaniu gazu jest 1v - to nie rozumiem. Sprawdzane na innym regulatorze tak samo to wygląda.

https://youtu.be/s6ra4m4W4zQ

szynszyll
06.06.2017, 10:49
na pierwszym filmie wszystko jest w porzadku

co do drugiego to NIGDY tak nie podlaczaj miernika!!! regulator MUSI pracowac pod obciazeniem i w kontakcie z masa!!!

moduly w TA padaja bo robia sie przerwy w lutach/sciezkach ze starosci i od wibracji. ladowanie masz prawidlowe.

MotoMarcin
06.06.2017, 13:18
Na taką odpowiedź czekałem :) Dzięki a co podłączenia regulatora to rzeczywiście nie pomyślałem że przecież musi mieć masę. Pozdro