PDA

View Full Version : Czarne świece, sadza na wydechu


adoado0
23.05.2016, 11:26
Zauważyłem, że wszystko mam od sadzy z tyłu - stelaże etc.
Wytarłem i po 50 km znowu - sprawdziłem świece - czarne, suche. Sama sadza, za dużo paliwa, na obu cylindrach, czyli zła synchronizacja raczej odpada.
Śruby składu w tej Afryce były wkręcone na maksa czyli już nie zmniejszę nawet ilości, ktoś je dokręcił tak, że były urwane łebki (tzn miejsce na śrubokręt), zamówiłem forumowe i po kilku godzinach walki je wymieniłem, choć nie bez strat.

Nie mam teraz spisanych rozmiarów dysz, ale z tego co pamiętam (zimą sprawdzałem) były stockowe.

Co teraz? Zjeżdzać z rozmiarem dysz? Choć to nie rozwiązuje przyczyny.
Filtr zmieniałem, uszczelniałem w międzyczasie dolot, nic to nie zmienia.
Ssanie czyściłem, wymieniłem też przy okazji plastikowe śruby ssania na mosiężne z forum, kilka razy je poprawiałem, nie uwierzę, że z ssania ciągnie (tzn z niedomkniętego).
Wydech fabryka.
Może wrzucić mu przelot? ;)

Kazmir
23.05.2016, 12:18
Śruby składu w tej Afryce były wkręcone na maksa czyli już nie zmniejszę nawet ilości
Nie zastanowiło ciebie jak to możliwe, że śruby są wkręcone na max, a silnik pracuje na wolnych obrotach?

kudlatov
23.05.2016, 13:28
Może olej po prostu bierze.

adoado0
23.05.2016, 16:30
Kazmir, zastanowiło, i...? Odpowiedzi nie znam, a nawet się nie domyślam, stąd wątek. Obroty równie dobrze może mieć podkręcone na lince, jak dla mnie, więc nie wiem czy nie miałaby wolnych obrotów z wkręconymi śrubami.

Ostatnio dopiero zmieniałem śruby, bo tak to nawet nie wiedziałem co tam jest narobione.

Oleju raczej nie bierze jakoś specjalnie, zrobiłem nią z 2 tkm i oleju nie dolałem, tzn nie ubyło.

Zmyler
23.05.2016, 17:08
A poziom paliwa ? ? ?

ural2
23.05.2016, 18:17
Nie ma co gdybać. Gaźniki na stół, serwisówka do ręki i wszystko posprawdzać.
Może świeca zdycha lub dziura w membranie!

adoado0
23.05.2016, 20:10
Membrany sprawdzałem - ich szczelności nie - jedynie na oko - wyglądają jak nowe, Afryka zresztą też nie taka stara - 2001, to starość raczej odpada.
Świece zmieniałem, nic to nie dało.
Uch, czyli wychodzi, że sprawa nie taka łatwa prosta...

KORNIK
23.05.2016, 20:13
Sprawdź: poziom paliwa, czy trzymają zaworki i czy domyka się ssanie.

adoado0
04.06.2016, 11:00
Panowie, nie wiem czy ja byłem zbyt po spożyciu, czy przyczyna jest inna. Ostatnio na wykręconych 1 obrót śrubach zrobiłem traskę 250 km. Dzisiaj rozbieram, patrzę na świece i są przyjasne czyli za ubogo. Wykręcam je właśnie na jakieś 2 i 1/4 obrotu, robię zaraz synchronizację i zobaczymy po kolejnych paru km jak to będzie. Może świece poprzednim razem sprawdzałem nie po trasie i zdążyły się osadzić? Nie wiem, ale wygląda, że dałem ciała i sytuacja nie jest tragiczna, a pacjent może żyć.

Pytanie tylko jeszcze jedno, a może i dwa:

1) Dlaczego jest sadza na stelażach skoro świece są jasne/zbyt jasne? Według mnie nie powinno być sadzy przy zbyt ubogiej mieszance.

2) W Afripedii brak zdjęcia gdzie jest ta śruba synchronizacji.
Czy to jest ta między gaźnikami? Jeżeli tak, to może ktoś doda do Afripedii to zdjęcie? Zrobione z poziomu tylnego cylindra w kierunku przodu motocykla ;)
http://s33.postimg.org/uw73cpmb3/synchro.jpg

dawid8210
04.06.2016, 11:17
To ta śrubka. Jak odkręcisz manetę do końca to jest dostęp śrubokrętem z miejsca jak robiona jest fota.

szynszyll
04.06.2016, 12:12
Polecam odkrecac na wylaczonym silniku :)

rambo
04.06.2016, 12:38
Wykręcam je właśnie na jakieś 2 i 1/4 obrotu, robię zaraz synchronizację i zobaczymy po kolejnych paru km jak to będzie.

Optymalnie, najczęściej acz nie zawsze jest 2 i 3/4 obrotu.

Musi być moment z dołu, ładnie ciągnąć na środkowych obrotach i dobrze wkręcać się aż do odcięcia, bez opóźnień.
Synchro nie ma do dawki paliwa jakby nic. Zmiana dawki paliwa nie zmienia nic na synchro

adoado0
04.06.2016, 13:28
rambo, w sumie tak, coś mi się bez sensu pomyślało, że gdy jeden gaźnik ciągnie bardziej niż drugi to garnek dostanie więcej paliwa, a przecież dostanie tylko więcej mieszanki i nie będzie mieć to wpływu na skład.

dawid8210, dzięki za potwierdzenie.